Israha

Israha

Oživlá Apokalypsa

okres Vsetín

6 bodů

Moje komentáře

1 3 5 6 7 8 následující >>
    • 11.2.2020  17:56
    Urutoraman Ôbu (TV seriál) (2016)
    ****

    Ultraman Orb se svým pojetím částečně vrací ke kořenům franšízy, které obměňuje spíše v drobnostech a detailech. Takže místo vládní zásahové jednotky se tentokrát za monstry honí parta videobloggerů, jejich vůdcem je žena, a lidský hostitel Ultramana se s nimi seznamuje až v průběhu série. Svěží, neokoukané a odbočující od klasického klišé konfrontací monster a mimozemšťanů s ozbrojenými silami. Sám Ultraman Orb je zvláštní tím, že tentokrát má mimozemský původ nejen on sám, ale i jeho lidsky vypadající hostitel (což je po delší době taky celkem vítaná změna), a vůbec poprvé v historii jen mlčky nestojí proti celoplanetární hrozbě v podobě ničivých nestvůr, ale má taky svůj osobní příběh a úhlavního rivala (jehož charakter disponuje antihrdinskými elementy, což je v Ultra Series také spíše vzácnost). Ústřední dějová linka je tak dostatečně nosná, ale přitom se vůbec nezapomíná na silné zápletky jednotlivých epizod, kde zejména první polovina, kdy Orb postupně získává schopnosti přeměnit se do vícero různých forem, disponujících rozdílnými přednostmi, je velmi zábavná. Druhá půlka pak ze začátku nabídne nevídaný prvek, kdy se Ultraman dostane do konfliktu se svým temným já (což dříve v této franšíze nepřipadalo v úvahu), bohužel tento element po pár epizodách zmizí, příběh se zasekne a finální dvojdíl (a "boss" série, který v něm vystupuje) vyznívá antiklimakticky. Orb je ve výsledku velmi sympatický Ultraman, jehož série vkusně spojuje staromilské přístupy s decentními inovacemi, vypráví nosný příběh a elegantně zapojuje hračkářský PP do děje, bohužel poslední cca třetina se jeví jakoby spíchnutá příliš horkou jehlou.

    • 11.2.2020  18:09
    Urutoraman Ōbu Ji Orijin Sāga (TV seriál) (2016)
    **

    Ultraman jako space opera nefunguje, na to má aktuálně Tsuburaya Productions příliš hluboko do kapsy. Orb Origin Saga se sice snaží působit velkolepě, ale musí se kvůli vesmírnému settingu hodně spoléhat na výpomoc CGI - které je nekvalitní, a obětuje epizodické postupy ve prospěch jedné kontinuální dějové linie, která má ale obsah dostatečně široký tak pro 100minutový celovečerák, a nikoliv pro 12 dílů po cca 20 minutách. Jako jednorázová akční sci-fi pohádka by to potenciálně fungovalo slušně, je tu hodně monster, hodně soubojů, hostují zde někteří déle známí Ultramani a ten typický spaceoperovský patos je místy nostalgicky příjemný. Na 250 minut stopáže tomu ale bolestivě chybí substance (a děj je tedy řídký a nudný) a rozpočet (a trikové sekvence jsou tudíž nepovedené a není jich dostatek). Ve své podstatě dosti zbytečný spin-off.

    • 17.5.2020  10:05
    V síti (2020)
    ****

    Nebudu kecat. Obával jsem se, že šokantnost odhalených skutečností a důležitost prezentovaného tématu udělá "V síti" výrazně pozitivní hodnocení sama o sobě, a dokument za tyto aspekty schová méně kvalitní zpracování, ale nestalo se. Natočeno přesně, linka se postupně rozvíjí nořením hlouběji do morálního bahna, stopáž není vycpána nicneříkajícími záběry a rychlým dávkováním odhalení udržuje pocit tíživosti. Potud super, a závěr zrovna tak, protože konfrontovaný "Ústečan" nejen ukázkově zosobňuje prohnilost sorty lidí, do nichž spadá, ale paradoxně při té zoufalé obhajobě vlastní špíny říká i pointy, které jsou svým způsobem velmi trefné. Dva zásadní nedostatky však vidím - Tereza Těžká byla i přes snahu druhých dvou figurantek jediná opravdu přesvědčivá v roli 12letého děvčete, to zaprvé. A zadruhé - krom odkrývání a upozorňování na znepokojivý stav věcí by bylo na místě, aby se využila přítomnost odborníků přes sexuologii, psychologii, právo, atd., a film prostřednictvím jejich komentářů rodiče, děti i samotné predátory důrazněji informoval o možných dopadech toho, co se děje. Klidně za cenu 15 - 20 minut stopáže navíc.

    • 8.10.2019  16:10

    Ublábolené zmatené nic. U filmů, které se tváří takto důležitě a neustále před divákem zkouší naznačovat zvraty a významné pointy, mám vždy poměrně velký problém, když vlastně nedokážou nic uspokojivě sdělit. A In the Tall Grass přesně takový je. Což bych ještě byl ochoten přejít, kdyby aspoň měla sílu atmosféra, bylo to vygradované a horrorové; i zážitek bez pointy může být super. Ale In the Tall Grass není ani zážitkový. Jen se tu zmateně pobíhá v kukuřici, ječí a totálně chaoticky se háže časovými rovinami jednu přes druhou, aniž by to ve výsledku vůbec mělo nějaký smysl. Bez děsivých momentů, bez gore, suché. Dobrá práce snad jen v tom, že alespoň skládání příběhu má jakous takous rafinovanost, takže i když je film povětšinou nuda, nutí dokoukat dokonce a láká na nějaké závěrečné odhalení. To, že nic takového nepřijde, už je druhá věc...

    • 10.10.2018  10:16
    Venom (2018)
    ****

    Vlastně chápu ty zklamané reakce kritiků a části fanoušků. Venom totiž v jádru rozhodně je naprosto obyčejný superhrdinský origin, a taky rozhodně klame tělem, když místo inzerované temně krvavé psychárny přináší spíše černohumornou, místy akční jízdu. A rozhodně také má výrazně devadesátkovou stylizaci a nevhodně provedené zásahy střihače. Takže výsledný dojem hodně závisí na tom, jak moc jste ochotni při sledování vypnout mozek a jen se nezávazně bavit, a ještě víc na tom, jak vám sedne Tom Hardy v na něj až nezvykle málo drsňácké a naopak hodně humorné poloze. Mně toto na pohodově strávené dvě hodinky v kině stačilo, ani jsem po přečtení prvních ohlasů neočekával, že dostanu něco víc, než vizuálně atraktivní, srandovní a rychle rozpohybované obrázky. Do zlatého fondu komiksových adaptací Venom nikdy patřit nebude, ale udrží pozornost, pobaví a docela vkusně obstará úvod do nového filmového univerza. To samo o sobě není zas tak málo. 7/10.

    • 20.10.2018  11:31
    Vesmírní draci (TV seriál) (1996)
    ****

    Sladké devadesátky. "Dračí letka" byla tehdy společně s Pánem žalářů, Hromkočkami a Kadilaky a dinosaury to, co jsem na Supermaxu hltal ze všeho nejvíc. Zachytil jsem jen několik dílů, takže jistá povrchnost a dějová řídkost nebyla patrná skrz nadšení z povedené animace, akčnosti a nápaditého prostředí, které kombinovalo fantasy, sci-fi a postapo elementy (a nějaké ty biblické prvky by se tam odhalit taky daly). Po shlédnutí celé série dnes, v roce 2018, už určitá část nostalgie vyšuměla, ale bavil jsem se pořád hodně slušně. Potěšilo mě zejména stvárnění záporáků, kteří byli na dětský seriál místy hodně temní a násilní, ale taky správně kýčovití a nadsazení, což mnohem víc vynikne v původním znění (jejích kápo Dreadwing má místy až geniální cit pro černý humor a slovní hříčky :D).

    • 4.3.2018  15:54

    První (a v menší míře i druhý) Hatchet mě nadchly vypilovanou a dokonale vyváženou kombinací klasického osmdesátkového slasherového feelingu, splatterové odvázanosti a podvratného ironizováni sebe sama, žánru jako takového a vlastně všeho dalšího, co jim přišlo pod ruku. Trojka v tomhle šla dost dolů a ustrnula na úrovni šíleně krvavého, ale vlastně dost otupujícího, na sílu jdoucího a nevýrazného krváku...a tento čtvrtý díl, byť ve výsledku o něco lepší, dělá zase opačnou chybu v tom, že až příliš sází na nadsázku a popkulturní humor, a samotné slasherové jádro je trochu upozaděno (ten nízký bodycount?! wtf?!). Hatchet jakožto franšíza je i po čtvrtém pokračování parádní moderní série pro horrorové geeky; jen je škoda, že Adamu Greenovi úplně nedochází, že to, co dělalo první dva díly tak skvělé, byla vyváženost a vhodné dávkování všech žánrových rekvizit, a nikoliv jejich místy až úporné nadužívání. Ale sranda to je pořád, o tom žádná!

    • 31.5.2019  12:09

    Přesně chápu, proč Akerlund tímhle filmem nasral všechny trve norwegian black metal uctívače. Na místo oslavy svébytného hudebního subžánru a jeho zakladatelů se jedná o boření temných mýtů, nekompromisně jízlivou dekonstrukci ikon a jejich odhalení v podobě, která je dost pravděpodobně velmi blízká realitě - tedy vypatlané omladiny, kterým ta hudba vlezla na mozek víc, než je zdrávo. Vlastně jediné, co mi (vyjma poněkud přefouklé stopáže) na Lords of Chaos vadilo, byl minimální důraz na black metal jako takový a podtrhnutí toho, že jakkoliv její autoři si status kultovních postav nezaslouží, tak právě jejich tvorba trvanlivost a sílu má. Vše ostatní je podáno víc než dobře a na historické nepřesnosti nemá smysl žehrat, Akerlund se od polohy filmu coby doslovného biopicu distancuje hned úvodním titulkem. A především - Lords of Chaos jsou natočeni špinavě, nelíbivě, obsahují upřímně děsivé momenty (vše s Deadem), obrazy extrémního násilí a posedlosti ideologií, ale zároveň z nich srší pozérství, jakási primitivní tupost a obhroublost. To vše obaleno nadsázkou, která ale chvílemi hodně rychle nadsázkou být přestává. To je ve své podstatě hodně trefný odraz esence devadesátkového norského blacku.

    • 9.4.2020  15:09
    Vortex, the (2012)
    ***

    Docela zábavný camp, který nejde cestou sebeironického, satirického pomrkávání, ani bláznivých přehnaností, nýbrž takové poklidné, roztomilé nablblosti, která se chvílemi tváří uvědoměle, chvílemi vůbec. Rozpočet byl evidentně ultranízký, protože CGI je příšerně nekvalitní a ještě k tomu sporadicky používané, v davových scénách (no, jedné jediné) nejsou ani komparzisti a opakování exteriérových lokací je tak očividné, že si z toho postavy naskrz čtvrtou stěnu dělají prdel. Brak jak prase, ale celou dobu dokáže udržet na rtech diváka takový ten pohrdavý, ale přitom pobavený úsměv, převážně skrz neustálé dojení humoru přes konfrontaci charakterových stereotypů vymletého vojáka a v praktických činnostech nepoužitelného vědátora, a to prostřednictvím místy až sitcomového neherectví. Chvílemi to sranda je, (častějšími) chvílemi ne. Třetí hvězdičku dávám za závěr, protože když si záporácký šílený vědec zabodl do zad krystaly a proměnil se v mluvícího, oheň chrlícího obřího hada, dostal jsem záchvat smíchu...a poté i druhý, když ten samý akt provedl vrchní zelený mozek v návalu sebevražedného heroismu taky.

    • 13.5.2019  17:03
    Vražedná zátoka (TV film) (2018)
    **

    Televizní pokus o vážně míněný žraločí survival ve stylu Open Water, The Reef nebo nejnověji Shallows. Relativní výhodou je, že v tomhle ranku se i s hodně omezeným rozpočtem dá udělat dost muziky, jenže na to je potřeba mít buď hereckého tahouna, který prodá boj o přežití své postavy, nebo zručnou režii, která umí kouzlit s atmosférou, a nebo aspoň kreativní nápady na nějaké nervy drásající či odpuzující scény. A nic z toho Frenzy naneštěstí nemá. Dějové pozadí je plytké, napětí a feeling ohrožení života nikde (tím spíš, že je vše neustále rušeno otravnými flashbacky, aby se nafoukla stopáž), a že by se hercům nějak dařilo vytvářet náklonnosti k jejich postavám a touhu fandit jim v boji o přežití, to už vůbec ne. Zůstává tedy po všech stránkách průměrný a nevýrazný žraločí survival, na kterém je v konečném pohledu asi nejzábavnější fakt, jak se postavám vždy "náhodou" objeví po ruce nějaká rekvizita (čti scénáristická berlička) pro posun příběhu. A srandovní způsoby usmrcení žraloků. Rána šutrákem do hlavy byla brutus, ale ta finální (a po delší době zas docela zábavná) parafráze Čelistí mě rozesmála už úplně. Pak je otázkou, jestli má tohle survival film mít za cíl...

    • 25.12.2018  22:15

    Super ptákovina. Už ten začátek, ve kterém se to položí do role neoficiálního pokračování Hadů v letadle, dává tušit, že tady půjde o srandu a nic než srandu...a ta je potom v průběhu celého filmu střídavě skvělá, blbá, či skvěle blbá. Ve velkém se tu šije do monstrfilmových klišé, své si schytají i horrory, buddy cop movies, komiksovky či Game of Thrones; hlavní studnicí zábavy ale je nekompromisní strefování se do gangsta rapových klišé a celkově takového toho "ghetto life". V těchhle momentech je to místy hodně cringe, když neherci dvojitým přehráváním parodují standardní přehrávání černošských rapperů, ale konkrétní scény jsou občas na hranici geniality (policajti u stánku se zmrzlinou, přepadení asijského prodavače, snová sekvence s Tupacem a Biggiem). Tak jako v reálném Comptonu, i tady se může stát absolutně cokoliv, takže se krom přestřelek, policejní brutality či užívání psychotropních látek nedivte ani tomu, když uvidíte přihřátě působícího černého nerda ojíždět obřího hada. Jo, to tam fakt je. A při závěrečném zůčtování si na mutantní bestii samozřejmě nepřijdou armádní letouny, tak musí situaci vyřešit lokální rapová crew s tvrdým freestylovým dissem. Který je objektivně fakt dobrý! Byť had nedostal možnost odpovědi. Ano, pochopili jste, ten film je velebrak...ale zatraceně zábavný velebrak. Nicméně nemohu doporučit těm, kteří nemají základní přehled o hiphopu, případně jim tento životní styl je nesympatický. Ti pak hodně vtipů nepochopí, resp. je bude při sledování vytáčet chování postav. O ty žánrové a popkulturní parodie jde totiž až na druhém místě.

    • 14.1.2018  00:32

    Labužnicky jsem si pochrochtával nad šťavnatým gore a bavil se vším tím přehnaným a dost nekorektním strefováním se do všech možných aktuálních sociálních otázek, a v těchhle chvílích jsem byl ze ZMD nejednou nadšen. Je však škoda, že krom krvavých scén a fórků tahle nízkorozpočtová taškařice už nic víc nemůže nabídnout, a ani kadence všech těch pokleslých ptákovin není dostatečně intenzivní...ten film je i na svou stopáž až moc řídký, první skoro půlhodinu se neděje nic, a ještě to má šíleně dlouhou závěrečnou "scénu poté". Z kousku s potenciálem splatter-comedic kultu tak zbyla "jen" srandička na jedno zkouknutí. Místy hodně zábavná, jste-li fanoušek žánru, ale zkrátka ne dostatečně obsažná.

    • 29.6.2018  16:50

    Povedené scény s monstrem, pojaté přesně v duchu starých kaiju filmů; a sotva snesitelný zbytek, který ovšem tvoří drtivou většinu stopáže. Ten sebeparodický nádech je výrazný, a zkraje ještě jakžtakž funguje (rozhovor s hologramem a pasáž v televizním studiu), ale poté se uvědomělé balancování mezi trapností a uhozeným humorem rozplyne a film po hlavě skočí směrem k tomu prvnímu - a od té doby je až na občasné shoty Zarkorra, demolujícího město, v podstatě nekoukatelný (speciálně pasáž s ochrnutým hackerem je extrémně cringe). Není zde ani cítit nějaké nadšení pro žánr a fanouškovský zápal, zůstává jen velmi nedokonale natočená a převážně nevtipná taškařice, mající místy až křečovité vyznění. Na hranici odpadu i pro milovníka kaiju žánru; běžný divák si poté domyslí, zdali pro něj má smysl na tento film koukat...

    • 22.8.2019  16:49

    Buď Ferrantemu a Zieringovi došly po šesti Sharknadech nápady, nebo je to zase jen letmý nástřel, jestli se bláznivý nápad se zombie tsunami chytí a utvoří okolo sebe jakýsi malý kult. Zombie Tidal Wave mi vlastně hodně připomíná úplně první Žraločí tornádo. Pošahaný námět, zběsilé tempo, zřetelný komediální nádech, samozřejmě i nevalné filmařské kvality...ale také značná dávka jakési opatrnosti a neochoty se urvat ze řetězu hned na první dobrou. V žánrovém zařazení celkem správně chybí horror, protože tady nemůže o nějaké napínavé či děsivé atmosféře být ani řeč, Zombie Tidal Wave je ze všeho nejvíc osmdesátkama čpící krvavý akčňák, jen se v něm střílí a mlátí převážně do mrtvol, ne do živých. A jo, je to docela sranda, místy sarkastická, místy správně třeskutě pokleslá, místy roztomile naivní...ale ve srovnání s tím, co všechno tenhle tvůrčí tým magorů dokázal vymyslet se žraloky v cyklónu, taky dosti nesmělá.

    • 30.6.2019  16:24
    Zoombies (2016)
    **

    Super nápad na béčkový horror, nedostatek super nápadů na to, co do něj vlastně dát. Zoombies je sice sympaticky akční podívaná se slasherovým tempem úbytku postav, ale trpí nedostatkem zapamatovatelných scén. Jako jo, zombie opička, rodící se ve Vetřelčím stylu byla fajn, gorila-wrestler taky a asi nejsrandovnější byla finální scéna ve voliéře, v čele s nemrtvými papoušky metodicky se snažícími rozklovat sklo. Jinak ale zůstal pokleslý potenciál nemrtvých zvířat v zoo hrubě nevyužit. Což je vlastně u produkce Asylum celkem častý jev. Si říkám, jaká je škoda, že tohle studio nezaměstnává jako scénáristy stejné magory jako jsou ti, co jim ty filmy vymýšlejí.

    • 30.6.2019  16:48
    Zoombies 2 (2019)
    ***

    Druhý díl Zoombies, který na sebe v poslední scéně prozradí, že je vlastně prequelem, jedničku v mnohém překonává. Zaprvé lépe využívá možností, které zápletka s infekcí, zombifikující zvířata v zoo, nabízí - zejména úvodních asi 30 minut je úplně božích, nápad použít v rolích vražedných netvorů surikaty, hrabáče a dikobrazy je perfektně ujetý. Zadruhé je mnohem víc sebeuvědomělý, zcela rezignuje na zbytečné rodinné a ochranářské podzápletky, které v takto blatantně pokleslém filmu stejně nemají co dělat. A zatřetí si tu a tam povedeně střílí z žánrových stereotypů (ukecaný zbabělý černoch, krokodýl v kanalizaci, všudypřítomné pavědecké monology pronášené se smrtelnou vážností, atd.) a má přesně tu potřebnou dávku nadsázky, která tak nějak přiměje shovívavě přehlédnout technickou nedokonalost a nízký rozpočet. Plus je zde pro potěchu oka řízným temperamentem a neméně řízným výstřihem vybavená Erica Sturdefant v hlavní roli. Škoda ovšem je, že děj v druhé třetině ztratí tempo, poněkud dojdou nápady a v té chvíli se to celé začne nepříjemně táhnout. Méně rozumování v laboratoři a více zombie zvířecí akce by tomu prospělo. V závěru to pak chytí druhý dech, vrátí se roztomilé surikaty a celá infekce, plodící nemrtvé, je vyřešena v libově ironickém duchu, takovéhle epické a přitom důležité sebeobětování neobsahuje leckterý áčkový hit :D. Tohle je to, co chci od Asylum vídat častěji.

    • 1.10.2019  09:59

    Jak by asi vypadal film člověka, který je maniak do monster movies a doma mu z bedniček hrajou převážně Steel Panther. Perfektní crazy komedie, která je primárně cílená na metalisty a fanoušky metalu, a "creature feature" aspekt je zde až na druhé koleji, takže pro plné docenění je nutné mít aspoň rámcový přehled o tvrdé hudbě a stereotypech, které jsou s ní spojené. Pak se budete v podstatě celou první půlku filmu chechtat členům osmdesátkové glam metalové "one hit wonder" kapely, kteří stále žijí ve stylu sex, drogy a rokenrol, a chtějí nakopnout svou umírající kariéru na lokálním fesťáku. Záměrně přehnané a přitom v mnoha aspektech přesné, a zejména Jake Busey coby i po letech stále idealistický rockový frontman a skvělý Tom Arnold v roli manažera si to užívají na maximum. Ironické, rýpavé, samozřejmě náležitě trhlé, ale přitom uctivé k estetice 80s glamových bandů. Nějaká ta akce s obřími mravenci přijde na pořad dne až relativně pozdě, a zde na nepříliš kvalitním CGI poprvé praští do ksichtu nižší rozpočet, ale tenhle film je prostě metal až na dřeň a nepřestane si ze sebe dělat prdel až do úplného konce, a tam, kde nezaberou bazuky a výbušniny (samozřejmě proto, že sekuriťáci na festivalech jsou důslední a se zbraněmi vás do areálu nepustí, ani kdyby z nebe pršeli Them!, if you know what I mean), metalovej ječák nakonec všechny dostane z bryndy v takovém stylu, že budete tleskat, i když nemáte čím. Sranda, jak má být, k dokonalosti tomu chyběl jen větší bodycount a víc mravenců.

    • 29.3.2018  16:59

    Ukrutně převážnělá nuda, která staví na několik desítek let starém obehraném dějovém schématu Čelistí, a jakžtakž ucházející rozjezd se slušným bodycountem zabíjí příšerně se vlekoucím a nenapínavým finále, které ne a ne skončit. Pětihlavý žralok jakožto nestvůra sama o sobě je sice celkem cool, ale v tomto případě je méně více; jeho dvou- a tříhlaví kolegové z předchozích filmů byli i díky roztomilé nadsázce a přiznané přiblblosti mnohem větší studnicí zábavy. Už to nemá tak příšerný vizuál jako některé starší Asylovky, ale je naprosto evidentní, že tady šlo jen o to, splácat narychlo něco, co by v rámci týdenní přípravy na premiéru pátého Sharknada mohlo vyplnit vysílací čas na SyFy.

    • 27.4.2018  19:58

    Spotřební televizní nature amok horror, který jasně odkryl veškeré karty už v traileru. Vůbec se nejedná o pokračování Harlinovy výborné jedničky, ale spíš o nepřiznaný remake, který si půjčuje prostředí a některé dějové rekvizity, které poté předkládá ve výrazně levnějším a méně záživném podání. Vyloženě zamrzí nízký bodycount a celkově hodně střídmě dávkovaná žraločí akce, obsazení a ztvárnění postav, stejně jako technická stránka vysloveně neurazí, ale ani omylem také ničím nezaujme. To bloudění zaplavenými chodbami podmořské laboratoře místy dokáže vykřesat jakés takés napětí, ale až příliš dlouze a obsáhle se pronášejí pavědecké monology a celé je to převážně takové...suché a krotké. Nenechte se zmást relativně slavným názvem, tento průměrný až podprůměrný žraločí film na svém známějším předchůdci jen parazituje.

    • 26.10.2020  12:29

    Mám rád vybalancované animáky, které snesou označení "rodinný film" v tom pravém slova smyslu, tedy mají co nabídnout divákovi každé věkové skupiny. Úžasňákovi přesně takoví jsou. Poměr roztomilosti, barevnosti a poučnosti (pro menší děti); epické akce, humoru a "cool factoru" (pro teenagery) a lehké nadsázky, sebeuvědomělosti a kvalitního zpracování, včetně voice actingu (pro dospělé) je namíchán ideálně. Od všeho tak akorát. A fanoušci superhrdinské estetiky dostanou výživný bonus v podobě hojných easter eggů a referencí, jejichž hledáním se mohou v průběhu filmu také bavit. V podstatě se dá říct, že tento animák ukázal recept na fungující blockbuster podle superhrdinských komiksů ještě před nástupem MCU.

    • 7.10.2018  14:51

    "Tak jsme natočili naprosto generickou a úmornou duchařinu, které se nikdo nebude bát. Co to zachránit nějakým nečekaným twistem na závěr a vymluvit se, že to duchařina vlastně není!" Nějak takhle dost možná nad hotovým The Diabolical přemýšlel tvůrčí tým a nějak takhle celý film i vyznívá. Po většinu stopáže je to třeskutě šablonovité a absolutně bez atmosféry (i noční horrorové scény jsou osvětlené, a natočené tak, že nemají vůbec šanci kohokoliv polekat, zneklidnit či napnout), měl jsem problémy u toho neusnout. Sporadicky se objevující povedené potvory a občas poodhalená Ali Larter to tedy rozhodně vytrhnout nedokázaly, navíc mi přišlo, že jsou jednotlivé scény mezi sebou pospojovaný nějak divně, bez návaznosti, byl problém se v tom vyznat i ve fázi, kdy se to ještě tvářilo jako přímočarý příběh. Konečné odhalení dějové podstaty mě příjemně překvapilo a musím uznat, že ta myšlenka má nápad a slušnou dávku té správné divnosti a nepříjemnosti, ale na to, aby to Ďábelský dům zachránilo kompletně, se této dějové linii věnuje příliš nízké procento stopáže. Dokud se film profiloval jako klasická duchařina, byl s bídou na jednu hvězdu, nakonec tedy dvě...ale doporučit se to moc nedá, ani fanouškům žánru.

    • 1.5.2019  11:34

    Příklon k mainstream horroru je u této nové adaptace Pet Sematary výrazný. Lekačky, prvoplánové vizuální strašení (viz průvod maskovaných dětí), rychlé tempo vyprávění, úprava některých elementů předlohy. Nevidím v tom však zas takový problém, protože esence Kingova díla zde víceméně podchycena byla. Vzhledem k omezené stopáži to sice poněkud postrádá gradaci, ale ten zprvu letmý, ale čím dál méně vyhnutelný propad do pařátů nadpřirozeného zla se podařilo vykreslit téměř na výbornou. Sice za využití spíše těch běžnějších a stereotypnějších horrorových postupů, ale přece. Poslední třetina filmu navíc sebevědomě neuhýbá a nechá diváka v hustém bahně zneklidňujících výjevů a pocitů pořádně vydusit, bez "úlevových" scén, které by tříštily atmosféru. Nakonec tak dostáváme film, který je určen spíše běžnému divákovi, ale sympaticky pamatuje i na žánrové nadšence. O tom, jestli jde o dostatečně dobré zpracování Kingovy knihy, se nyní úplně nebavme...věci, které v psané formě fungují, by vizuálně tolik atraktivní nebyly.

    • 23.7.2017  21:00
    Žabí teror (1987)
    ***

    Postapo trash s výpravou za pár šupů, který není ani moc akční, ani moc násilný, a celkově je tak nějak "krotký" (té divnosti a bizáru tam není málo, ale všechno je jen tak nenápadně naznačeno, nikdy nedojde k utržení ze řetězu). Ovšem ta pošahaná zápletka, to všudypřítomné sexuální dusno a ta hora nadsázky navrch, to mě prostě bavilo. Tenhle film je ze všeho nejvíc komedie, a když oceníte humor ve stylu neustálého balancování na hraně trapnosti, je to komedie poměrně vtipná. Solidní tři hvězdy.

    • 13.8.2018  14:42
    Žralokonádo (TV film) (2013)
    ***

    Počátek kultu. Už obsahující trademarkové prvky série v čele se záměrnou hloupostí a všudypřítomným sebeparodickým duchem, ale ještě ne tak odvázaný a přepálený, jako následující díly. I přesto je to ale pekelně zábavná věc, ta stopáž na druhé (a další) shlédnutí uteče až nečekaně rychle (což u podobných brakových nízkorozpočtových magořin bývá často problém, šílené nápady jsou slepeny nudnou dějovou vatou a patřičně nevyniknou). Není moc co dodávat, Ferrante při tvorbě pokračování pochopil, co lidi na Žralokonádu tolik chytlo, a pak na tuto kartu vše vsadil; jednička je tím pádem spíše slabším odvarem a takovým "testem", jestli tenhle přístup a specifický druh srandy uspěje. Uspěl, a zjevně daleko více, než se očekávalo. Ku vzteku všem fanouškům filmu jakožto druhu umění, a k radosti všem bláznům, kteří se rádi poklesle baví na cizí účet.

    • 2.9.2017  19:26
    Žraločí impérium (TV film) (2017)
    *

    Haha, to zařazení "akční" je dobrý sarkasmus. Už dlouho jsem neviděl tak zoufale ukecané a náboj postrádající béčko. Od Asylum se samozřejmě nedá očekávat žádná kvalitní filmařina, ale tohle je i na jejich poměry strašně špatně natočené a ve své křečovité vážnosti až úmorně nudné dílo. Postapo atmosféra vůbec nefunguje, žraloci jsou nevyužití a korunu tomu dává nepřesné a nesympatické obsazení většiny postav. Námětem podobný Planet of the Sharks z loňského roku sice taky řemeslné kvality moc nepobral, ale bylo to šťavnaté a nadšeně natočené béčko plné bláznivých nápadů; toto je unylý spotřební shit, který je na hranici koukatelnosti i pro fanouška subžánru. Ani vlastně nevím, proč dávám jednu hvězdu, asi ze soucitu...

    • 9.7.2018  14:54

    Odlehčená ptákovina, která dělá ze žraloků duchy, dává jim schopnost pohybu sněhem a předhazuje jim jejich nejoblíbenější kořist - prázdninující studenty. Třeskuté, ale docela uvědomělé béčko se smyslem pro sebeironii, ale nedostatkem kreativity a těžkým docházením dechu v poslední třetině. Žraloci jsou nepěkně digitální, holky jsou pěkně rostlé a navzdory horské scenérii povětšinou spoře oděné, potěší solidní bodycount s několika vtipnými zabitími (převážně ovšem v první polovině) a občas dobře udělaným nedigitálním gore efektem. Nadhled se však postupem času ztrácí, film se začne topit v klišé a absolutně nevyužije potenciál závěrečného hromadného útoku žraloků na lyžaře po lavině, kde místo odvázané zabíjačky dojde jen na zmatené pobíhání sem a tam. A závěr, byť v rámci subžánru až překvapivě originální, je naprosto antiklimaktický. Škoda, náběh na cheesy sharksploitation kult tu částečně byl, ale nápady na plné zúročení možností chyběly.

    • 9.7.2018  00:43

    Nevím, jestli bylo Christopheru Rayovi nařízeno, že má tuhletu žraločí "pecku" natočit v tak vážném a rutinním duchu, nebo se na to prostě jen vysral a nechtělo se mu, ale nechápu, že člověk jako on, který svými Mega Sharky a X-Headed Sharky ukázal, že v oboru záměrně špatných sebeironických přepálených trashů umí předvést velmi zábavné divadlo, udělal ze Shark Week takovou nudu k ukousání. Přitom ta premisa o pošahaném, pomstou posedlém fanatikovi do žraloků, co hraje se svými obětmi takovou žraločí variaci na Saw, skýtá tolik možností si s tím vyhrát do podoby šťavnaté béčkové jízdy. Film však místo toho nabízí jen nulovou zajímavost interakcí mezi postavami, nekonečné a neúčelně působící bloumání po ostrově, a repetitivně pojaté scény žraločích útoků, které se všechny sestávají jen z hulákání, zběsilého čvachtání a příšerně udělaných CGI žraloků. A ke všemu ani nedává smysl nejen z hlediska reálného pohledu (ale tak...ne asi, jsme u Asylum), ale ani v rámci fiktivních pravidel, které sám nastoluje (a to už je horší). Jedna hvězda za to, že mě chvílema bavilo zkoušet uhodnout, kdo bude další na řadě se sežráním, a za hodně vtipný odchod Yancy Butler ze scény.

    • 2.8.2018  16:19

    Srandovní céčková žralokomedie, která by klidně v rámci nadhledu a nadsázky mohla mít i na ty čtyři hvězdy, kdyby se trochu lépe vyvážil poměr parodování Jersey Shore s parodováním žraločích filmů. Toho prvního je tam už trochu víc, na úkor větší krvavosti, bodycountu a špatně stvárněné akce (jako ona je to sranda, když člověk poslouchá ty záměrně přepálené posilovnové dialogy, ale...u téhle tuposti dost záleží na dávkování, v přemíře začíná být více otravná, než vtipná). Jinak v podstatě ukázkový příklad filmu, který si plně uvědomuje, jak stupidní premisu a málo kvality má, a dělá vše pro to, aby z toho pomocí pokleslého humoru vytřískal, co nejvíc. Takové mám rád...byť konečné poselství mě zamrazilo. Ani stovky milionů let existující stroje na zabíjení a přežití nic nezmůžou proti bandě přiblblých nagelovaných svalnatců a jejich zrovnatak přiblblých vyumělkovaných buchet? Děsivé...

    • 15.8.2018  15:09
    Žraločí tornádo 3 (TV film) (2015)
    ****

    Společně s jedničkou můj nejméně oblíbený díl. Poprvé v sérii je zde pokus o větší rozmach a jakousi pseudoepičnost, a spíš než zvířecí horrory a akčňáky se zde parodují katastrofické filmy. Cameům různých více či méně obskurních celebrit se věnuje větší pozornost (ovšem takový G.R.R. Martin nebo Chris Jericho stojí za to), než žralokům a nápaditosti scén zabití (ale Frankie Muniz si to zde odskáče asi více humorněji, než kterákoliv postava v ostatních částech série), a dostavuje se i jistá rozklíženost a zpomalení tempa, které už není tak bláznivé a nekontrolované, jako v předchozích dílech. Otevírací pasáž v Bílém domě je ovšem pekelně zábavná, závěrečná vesmírná i s absolutně ujetým "dvojitým porodem" na závěr ještě víc, potěší grindhousovsky stylizované úvodní titulky a návrat Cassie Scerbo s kolty a výstřihem proklatě nízko. Takže sranda to je, a pořád dostatečně velká. Jen se zde Ferrantemu zatím úplně nepovedl přerod série do podoby plnohodnotného mockbusteru, který své vysokorozpočtové "konkurenty" i sám sebe ironizuje nejen citacemi, ale i absurdním velikášstvím (ovšem pořád za tytéž malé prachy a tudíž v adekvátně levném stvárnění). To dokázala až čtyřka. Oh Hell No! je na brakové stupnici tak na 3,5 hvězdy...ale každý správný sharksploitation milovník zaokrouhlí nahoru ;). PS: Je to náhoda, nebo ta družice s laserovým dělem je opravdu tatáž, kterou sejme Mega Shark ve svém souboji s Kolossusem? A tím pádem se tedy Sharknado i Mega Shark série řadí do stejného univerza?

    • 16.8.2018  17:22
    Žraločí tornádo 4 (TV film) (2016)
    *****

    To, co se úplně nepodařilo trojce, dotahuje čtvrté Žralokonádo v podstatě do dokonalosti. Bláznivé tempo, blatantní absenci technické a herecké kvality, míry a dobrého vkusu, ujetý humor a lahůdkově (sebe)ironickou stylizaci si to jakožto základní atributy série bere s sebou, ale důraz na camea celebrit poněkud ustoupil filmovým i jiným parodiím a pokus o "rozmáchlý" dějový oblouk působí tentokrát i v rámci své bezuzdné absurdity o dost soudržněji a v důsledku toho plyne tahle šílenost tak rychle, že nemáte čas ani chuť dívat se na hodinky. Asi někde tady, mezi trojkou a čtyřkou, se Sharknado vymanilo ze škatulky kultu pro milovníky campu a šíleností a stalo se plnohodnotným popkulturním fenoménem. Ve své podstatě se to dá považovat za obrovský úspěch.

1 3 5 6 7 8 následující >>