Israha

Israha

Oživlá Apokalypsa

okres Vsetín

7 bodů

Moje komentáře

    • 28.7.2017  18:06
    Atomic Shark (2016)
    **

    V jednotlivých scénách (restaurace, žralok na pláži) má tenhle televizní žraločí trash tu správnou dávku sebeparodické ujetosti, a závěrečných cca 15 minut se v nadsázce a ironizování různých klišé levných horrorů utrhne ze řetězu úplně, ale to výsledný dojem zcela zachránit nedokáže. Ve zbytku je totiž Atomic Shark jen lacině, líně a rutinně natočenou žánrovkou, ve které se až výše zmíněné výjimky v podstatě nic neděje. Další z té řady filmů, jehož název a premisa je daleko více cool, než film samotný. Spíš na jednu hvězdičku, až ta závěrečná čtvrthodinka hodnocení nakonec těsně zvedla.

    • 10.7.2017  23:44

    Těch pár bizarních monster a semtam nějaká krvavá sprška tvoří jen velmi podružnou část filmu, takže jediná zásadní otázka pak je, zdali je tato horrorová komedie dostatečně vtipná. Odpověď zní, že ne vždy. Dokud se drží ve sféře nerdy/geeky humoru, pochechtávání či rovnou výtrysky smíchu budou přicházet poměrně pravidelně; cthulhužel ale tento druh vtipů ve filmu nedominuje. Zdrojem srandy jsou zde častěji spíše ohrané fóry sexuálního charakteru nebo více či méně trapné situace, pramenící z toho, že postavy (a to nejen ty nerdovské, u nichž se to tak trochu čeká) se chovají jako úplní kreténi. To není úplně ten druh srandy, kterou bych očekával a chtěl vidět v horrorové komedii na motivy díla H.P. Lovecrafta. Sledování ve skupině, doplněné popíjením alkoholu, by výsledný dojem velmi pravděpodobně vylepšilo...

    • 10.7.2017  16:01

    Plakáty, synopse a úvodní voiceover navnadí na zábavnou jízdu postapokalyptickou pustinou, plnou mutantů a oblud, ale nic takového se nekoná. Všelijakých kreatur je ve filmu sice poměrně hodně, jsou designovány a rozpohybovány v sympatickém retro stylu a pěkně se na ně kouká, ale ve chvílích, kdy na obrazovce žádná není, se z filmu stává příšerná nuda, která se zejména v prvních dvou třetinách neskutečně vleče. Technické nedostatky vzhledem k žánrovému zařazení a rozpočtu lze v pohodě prominout (a navíc, neherectví a otřesná choreografie soubojů pár úsměvů na tváři vyloudí), ale ta nudnost je neodpustitelná. K tomu všemu se navíc titulní postava nechová ani moc nymfoidně, ani moc barbarsky, takže i tento zdroj potenciální zábavy odpadá. Zkrátka film, který se tváří daleko více cool, než ve skutečnosti je. Dvě hvězdičky jen za kostýmy mutantů a rozpohybované modely oblud.

    • 15.9.2020  17:47

    Správně oldschoolové krvavé efekty potěší a minimálně na některých zúčastněných hercích (povětšinou asi kámošů režiséra) je vidět, že si při stvárňování svých postav užívají jakousi zábavu, ale celkově je tenhle polo-amatérský pokus o sharksploitation křečovitý ve snaze dávat najevo sebeuvědomělou nadsázku, k jejímuž patřičnému vyznění zde chybí kreativita a odvázanost. Dominuje zde nuda a zdlouhavé diagolové pasáže, což je u takovéhoto druhu filmu to úplně nejhorší. Odpad! to není, zábava většinou taky ne.

    • 4.4.2020  10:51

    Tohle mi nedávalo žádný smysl, a pochybuju, že to může nějaký smysl dávat dětskému divákovi, kterému je to primárně určeno. Hvězdička za animaci, která je mnohem lepší, než bývá standardem u seriálové podoby Digimonů, jinak jsem to nepobral a absolutně jsem nepochopil, co má tento příběh přinést do digimoního univerza, proč by mě měl zaujmout či co by mi měl sdělit. Chaos, navíc pekelně nudný. Mizející postavy jen tak náhodou, roztříštená struktura vyprávění, záporák, co záporákuje, protože si myslí, že se s ním nikdo nekámoší...a z toho surreálního závěru, který mi chvílemi evokoval šílenosti jak z NG: Evangelion, už mi šla hlava kolem úplně. Nebrat, dokonce ani tehdy, jste-li fanoušek Digimonů. Tohle má smysl vidět jen, pokud jste kompletionista.

    • 18.3.2020  18:01
    Ultraman Rûbu (TV seriál) (2018)
    *

    Hlavní poselství ultramaních dobrodružství (a vlastně tokusatsu tvorby obecně) byl vždy důraz na sílu spolupráce a přátelství. Ultraman R/B zkouší jít poněkud jiným směrem a jeho leitmotivem jsou hodnoty rodinné. Snad poprvé v historii této dlouholeté franšízy je na lidské hostitele Ultramanů a jejich rodinu dáván příběhové větší důraz, než na vesmírné superhrdiny samotné, postavy dokonce explicitně prohlásí, že bytí Ultramany pro ně má podružný význam. Inu, proč ne, to by mohlo při vhodném uchopení vést k netradiční a atraktivní zápletce...jenže problémem je, že takto pojaté vyprávění potřebuje sympatické, divácky přijatelné postavy. A zde prezentovaná rodinka je snůška otravných, podivínských individuí, jejichž pitvoření před kamerou se místy dá vydržet jen se zatnutými zuby - a na tomto Ultraman R/B v podstatě celý padá. A nezachrání to ani triková stránka či silné epizodní zápletky, ani jedno z nich totiž není přítomno. Lokace se opakují, monstra se objevují náhodně a beze smyslu, první záporák série má sice docela atraktivní motiv (proč ne, snaha být lepším Ultramanem, než ti stávající, není špatný námět na zápletku), ale je ještě méně snesitelný než jeho protějšci, a nezachrání to ani nudně, antiklimakticky stvárněný kaiju, fungující jako "finální boss" série. Jednou hvězdou hodnotím i proto, že mě zde poprvé od restartu v roce 2013 a série Ultraman Ginga vyloženě otravovala do očí mlátící "hračkovost" (hlášku "Select! Crystal!" jsem nesnášel už po cca třetí epizodě).

    • 9.11.2019  22:29

    I se závěrečnými titulky má tento film 62 minut, a v této stopáži je obsaženo cca tolik, co se běžně vejde do jedné 25minutové epizody Ultramana. Divák je lákán na další epický crossover, v jehož rámci se potká hodně Ultramanů a jejich klasických antagonistů, kteří se budou mydlit hlava nehlava v přepálených akčních scénách...ale kde nic, tu nic. Nějaké relativně slušně natočené souboje tu jsou (za to ta jedna hvězda), ale jinak se jedná o úmorný festival tvůrčí lenosti. Koiči Sakamoto natočil roku 2009 nářezový film Ultra Galaxy Legends, takže s nepřiměřeně přeplácanými a bláznivě zábavnými mišmaši měl zkušenosti z dřívějška; zde tudíž nemůže být řeč o ničem jiném než o absolutní odfláklosti. Ve své nekvalitě je tento !kinofilm! ekvivalentem toho, jak v ČR chodí do kin škvár od Zdeňka Trošky. Suverénně nejslabší filmová část celé franšízy.

    • 24.10.2019  11:33
    Ultraman Ginga (TV seriál) (2013)
    *

    Ultraman Ginga zase jednou vrací Ultramany k moralisticky-poučnému podtónu, kdy se klade důraz na to, že síla přátelství a naděje zmůže stejně, co superschopnosti vesmírných tvorů a monster...a s tímto, i když je to taky už notně okoukaná záležitost, v rámci sci-fi seriálu pro celou rodinu nemám problém. Jenže co tu máme dál? Centrální dějová linka? Jakási je, a ne vysloveně marná, ale s výjimkou posledního dvoudílu se v podstatě od začátku nehne z místa. Epizodní dějové linky? Stereotypní banality bez nápadu. Akce a triková stránka? Nízký rozpočet strikes again, triků je pomálu, soubojové pasáže mají mizernou choreografii a je to dokonce tak levné, že se po celých 11 dílů fyzicky nehneme z blízkého okolí jediné budovy staré školy. Postavy? Poprvé v historii Ultra Series zde není zásahový tým, ale jen skupinka studentů, kteří se do mezihvězdných bojů mezi monstry a mimozemšťany přimotali spíš náhodou, a byť se je seriál snaží portrétovat vícerozměrně, i s negativy, nakonec vyznívají v lepším případě ploše, v tom horším otravně. A korunu tomu nasazuje katastrofální novinka v ultramaní mytologii, proklínaný koncept tzv. Spark Dolls. To prostě byli (bez vysvětlení jak a naznačení backgroundu toho všeho) Ultramani, mimozemštani i kaiju zmenšeni do podoby figurek, a pokud máte správné udělátko, můžete se pomocí něj a příslušné figurky v někoho z nich proměnit a "ovládat ho". Dehonestující ducha franšízy, po pár dílech zoufalé repetitivní, velmi často skřípavě vtipnotrapné. Fanoušky sice potěší návraty některých dlouho neviděných monster, jako Grand King, Kemur Seijin či Ragon, ale sledovat mluvící figurku Ultramana Taro, kterak hloupě vtipkuje a červená se, když se z poličky "dívá" na převlékající se studentku, nebo ožrale se potácejícího kaiju, kterého jeho "loutkař" neumí ovládat, to je v lepším případě (nejste-li skalní fanoušek) stupidní, v tom horším doslova bolestivé na sledování. Ale aspoň to nakoplo prodeje hraček, to je hlavní. Nejhorší Ultraman, s přehledem, a pevně věřím, že těch zbylých 6 sérií, které jsem dosud neměl možnost vidět, neklesne ještě hlouběji.

    • 18.9.2019  17:02

    Tyhlety středometrážní spin-offy Ultramanů jsou v drtivé většině naprostými zbytečnostmi, a Hikari Saga potvrzuje pravidlo. Čtyřicet minut nezajímavých dialogů a nepříliš zábavně natočených soubojů v rámci příběhů, které buď už známe, protože byly zmíněny v sérii Ultraman Mebius, a nebo jsou tedy nové, ale mají nulovou přidanou hodnotu. Paradoxní je, že v rámci jednotlivých Ultra Series se docela pravidelně objevují dvojdíly či trojdíly, které by jako samostatné středometrážní filmy v pohodě obstály, a tyto "extras" povětšinou nestojí za nic. Kompletionisti se z povinnosti kouknou, aby neměli resty, ostatní mohou existenci Hikari Sagy s klidným svědomím ignorovat.

    • 16.9.2019  13:50
    Santa Jaws (2018)
    *

    Spojení vánoční rodinné komedie, sharksploitation a komiksového filmu? No...zní to mnohem lépe a zábavněji, než to reálně je, jak to u podobné nízkorozpočtové soudobé produkce bývá. Dílčí nápady jsou občas až geniální, jako například ryze komiksový prvek s resetováním timeline či záporák v podobě pokryteckého majitele comicshopu, ale jako celek film selhává z mnoha důvodů, jako jsou například povětšinou šíleně křečovitý humor, nefunkčnost rodinné zápletky (aby divákovi záleželo na osudu filmové rodiny, není možné ji prezentovat jako snůšku individuí, která si v lepším případě nerozumí, v tom horším se nesnášejí a nemají potřebu to měnit) a totální nevyužitost žraločího prvku. Jako vážně, komiksový žralok se superschopnostma, ale reálně má jen santovskou čapku na ploutvi a chová se úplně normálně? Jedna z mnoha ukázek toho, že i na natočení "so bad it's good" cheesefestu je potřeba mít nápady a talent.

    • 30.6.2019  16:11

    To je ale monstrózní nápad! Kaiju film, ve kterém se na monstra a jejich aktivitu nedíváme, ale posloucháme, jak si o nich lidští protagonisté povídají. Asylum se se svým nejnovějším mockbusterem dokonale trefili do noty kritikům, protože přinášejí ideální protiváhu ke Godzilla: King of the Monsters. Monstra ve svém Monster Islandu totiž skoro vůbec nemají a dialogům mezi postavami je věnována téměř celá stopáž. "Zlý" kaiju, připomínající hvězdici (mimochodem nápaditý design!) se vynoří z hlubin moře a potopí jednu loď, jeho rival (kterému se moc nedaří skrýt, že je inspirován Kongem, Godzillou a Mothrou zároveň) se po probuzení vyhrabe z hory, oba do sebe vrazí, spadnou a po pár minutách explodují. Tolik k monstrům ve filmu s názvem Ostrov monster. Jo, je tu vlastně ještě hejno létajících potvor, které za ty cca dvě minuty screentimu sežerou celé čtyři lidi a shodí jednu helikoptéru, a krom toho, že vypadají jako létající Skullcrawleři ze Skull Islandu, nijak zajímaví nejsou. A Eric Roberts, v další monstrózně špatné roli. Monstrózní nuda, v níž je nedostatek scén s monstry vpravdě monstrózní.

    • 4.5.2019  16:27
    Land Shark (2017)
    *

    Tohle mě nudí. Mám rád pošahané, ulítlé béčkové trashe, které otevřeně přiznávají komediální ladění a srší z nich ironický podtón, ale tady byl na programu umolousaně nudný film na technické úrovni lepší amatéřiny. Jako fajn, gumovej žralok a (nepříliš přesvědčivá) umělá krev v době špatného CGI potěší, to bylo správně retro. Ale ten blatantní nedostatek kreativity a úporné vezení se na dějové dráze každého druhého nature amok béčka jsou o ničem. Ty "zábavně" špatné triky a herecké výkony jsou možná jistým způsobem roztomilé, ale to by jich muselo být víc na úkor otravné dialogové vaty, která tedy věru neskýtá kdovíjaké potěšení. Poloniův předchozí sharksploitation snímek Sharkenstein byl taky obludnost, ale aspoň měl nápad a určitou míru sebeuvědomělosti, zato Land Shark pak nedokáže skoro vůbec bavit ani svou nekvalitou.

    • 21.4.2019  19:04

    Jako fajn, hrůzoptáci jsou pro ekohorror (a vlastně filmy obecně) sympaticky neokoukanými aktéry. Vzpomenu si na Cestu do pravěku, Harryhausenův Mysterious Island a pár dílu Primeval, a tím jsme jejich kariéru ve filmovém byznysu nejspíše kompletně shrnuli. Škoda, že všechno ostatní krom "záporáka" je zde složeno z totálních prefabrikátů žánrových stereotypů, kterým chybí styl, nápad a koření. Upřímně - aby nejzábavnějším (či dost možná jediným aspoň trochu zábavným) aspektem filmu byla parodicky stvárněná postava hloupé blondýny, to je sakra málo. Tenhle sériově vyráběný brak nemá duši, a obsazení béčkových pseudoikon Evigana s Easterbrook a pár docela zábavně vypointovaných killů to nemá šanci zachránit.

    • 26.3.2019  17:13
    Arachnicide (2014)
    *

    Únavná přehlídka filmařské nekvality, žel navíc ještě i prosta invence a jakéhokoliv nadhledu. První zmutovaní pavouci se ke všemu objeví až po více než padesáti minutách stopáže (do té doby jsou k vidění jen křečovité pokusy o vytvoření military atmosféry a thrillerového dusna, které ve svém otrockém lpění na žánrových klišé vůbec nefungují), a pak teda aspoň začne nějaká ta řežba, která je nicméně tak otupující a jednotvárná, že nakonec ubíjí úplně srovnatelně, jako užvaněná první půlka filmu. Tohle by bylo špatné i někde v devadesátkách, a tím spíš dnes, kdy se v rámci žánru béčkového eko-horroru tvůrci předhánějí v tom, kdo přijde s větší magořinou a kdo si ze sebe bude dělat víc prdel.

    • 28.2.2019  18:32

    Proti tomuhle jsou veškerá Sharknada a zbytek cheesy sharksploitation filmů z nové vlny totální veledíla. A bylo to odhadnutelné hned od začátku, jakmile jsem mezi jmény tvůrců uviděl Bretta Kellyho. Není tu nic, dokonce bych to ani neoznačil za amatérský film, protože to víceméně ani film není, jen slepenec příšerně zahraných, příšerně nasnímaných a obludnými triky opatřených scén. Ale musím přiznat, že celou druhou půlku jsem se hlasitě chechtal tomu, jak je to bezuzdně blbé a jak je na všech zúčastněných vidět, že si tento fakt uvědomují. Jako série krátkých komediálních skečů, které mají parodovat shark movies, by to bylo boží, v podobě kompaktního cca 60minutového pokusu o film z toho třeští hlava. Tvůrčí záměr natočit žralokomedii jsem pochopil, ale si Scott Patrick trošku zahrál na Trošku a natočil žraločí Kameňák. Horší už je snad jen Psycho Shark. Odpad ale nedám, protože takové hodnocení si komedie, u které jsem se poměrně často upřímně řezal, nezaslouží :D.

    • 19.1.2019  11:22

    Defakto normální díl Ultramana, akorát natažený na dvojnásobnou stopáž. Příběh série Ultraman Dyna zde nikterak rozvinut není a vše nasvědčuje tomu, že se to natočilo jen proto, aby se na obrazovkách znovu mohl objevit oblíbený, patologicky roztomilý žlutý mončičák Hanejiro a (tentokrát nepříliš vtipná) trojice přiblblých kýchajících ufonů. Úplně zbytečný "polo-film", který by jako dvojdíl navíc v rámci celé série nikomu extra nevadil, ale takhle samostatně, s pětiletým zpožděním, nemá šanci obhájit svou existenci.

    • 13.1.2019  18:57
    Gargantua (TV film) (1998)
    *

    Levný kříženec Gappy a Zachraňte Willyho (z Godzilly je tu jen minimum inspirace, ne-li žádná), který ani v jedné rovině skoro vůbec nefunguje. Nějaké prvky napětí tu má snad jen úvodní scéna, parafrázující Čelisti, a pak krátká noční honička po pláži a lese, jinak jde o nefalšovaný rodinný film, ve kterém jsou všichni zlí jen lidského druhu a zvířátka jsou chráněna, i když jsou dostatečně velká a agresivní, aby vás slupla či zašlápla jako brouka. Na nějakou klasickou kaiju destrukci se nemá smysl těšit, ta tu není vůbec, a tak je nakonec nejsvětlejším elementem filmu docela příjemně stvárněný vztah malého Emile Hirsche s mládětem netvora. Ovšem na to, aby se to mohlo výrazněji promítnout do celkového dojmu, je této dějové linii věnováno jen omezené množství času. Svého času byl Gargantua ve videopůjčovnách v regálech mezi dobrodružnými filmy, kam patří. O horror či akční film se nejedná ani omylem. Ovšem i toho dobrodružství a nějakých emotivních rodinných momentů je zde po hříchu málo, navíc v mírně řečeno úspornějším strvárnění. Zpětně moc nechápu, co mě tenkrát vedlo si Gargantuu v té půjčovně ještě dvakrát opakovaně půjčit. Dnes už nefunguje ani ten efekt nostalgie.

    • 30.10.2018  19:03
    Megalodon (TV film) (2018)
    *

    Pravdivá synopse filmu by se dala popsat asi takto: "Další z mnoha levných a křečovitých ód na americké námořnictvo. V hlavní roli hrdinná multikulti posádka bitevní lodi. Dále hrají: zlý ruský Ivan a jeho nohsledi; M. Madsen, který se asi ztratil a na natáčení se přimotal omylem; digitální šmouha ve tvaru velkého žraloka." O ničem. Některé fláky z dílny Asylum se určitě stanou kultovními (Sharknado už to dokázalo nyní), ale celá společnost jako taková nikdy nebude "novodobou Tromou", protože až příliš často produkuje převážnělé, generické, spotřební nudárny za pár šupů, jako je tento Megalodon. Jedna hvězda za to, že se na obrazovce pořád něco děje a celkem rychle to celé uteče.

    • 18.8.2018  17:02

    Oživení značky "Ultraman" v Japonsku a výroční projekt ke třicátým narozeninám Tsuburaya Productions, toť Ultraman Zearth. Spíš než o celovečerní film se jedná o seriálový dvoudíl, který se nese v netradičním, komediálním až parodickém duchu. No, proč ne, humorné díly bývají součástí Ultra Series pravidelně...ale tohle se zásadním způsobem nepovedlo. Celá sranda je zde založena pouze a jen na tom, že všichni zúčastnění jsou absolutní neschopové. Zásahový "antikaiju" tým sídlí na benzínce, obsahuje samé afektované hlupáky (jejichž představitelné navíc typicky japonsky pitvorně přehrávají, když se snaží dělat humor), hloupá je i umělá inteligence, která řídí jejich sídlo; hloupý je záporácký mimozemšťan, a ze všech nejhloupější je samotný Zearth, který se ani neumí správně proměnit do své Ultra podoby, neumí bojovat a má fobii ze špíny. V Japonsku to možná na pobavení fungovalo, ale západní divák (kor pokud se dostane k otřesné anglicky dabované verzi) to neocení a bude mu to celé připadat příšerně trapné. Navíc ve vizuálně ne moc atraktivním provedení a s dost malým množstvím akce. Jedna hvězda za kostýmy Ultramana a monster, ty jsou povedené...a snad možná i za to, že to díky krátké stopáži rychle skončí.

    • 17.7.2018  17:20

    Jeden z těch méně známých zástupců slavné vlny padesátkových monster movies, a nutno říci, že zcela po právu. V prvé řadě to vlastně ani monster movie není, jedná se v podstatě o soap operu, ve které obří korovec občas trochu pošoupne běh událostí, ale film by paradoxně fungoval jako celek i bez něho. Za druhé triková stránka v podstatě neexistuje, práce s perspektivou je otřesná a ještěr, který má dosahovat rozměrů větších, než autobus, vypadá povětšinu času přesně jako to, čím reálně je - normálním plazem, strčeným mezi miniatury. Film s názvem "The Giant Gila Monster" je tedy v konečném důsledku spíš průřezem několika dny nudného života mladého automechanika na americkém maloměstě - což většina diváků, která se koukne na plakát a shlédne stylové úvodní titulky s tajemným voiceoverem, asi úplně sledovat nechce. A ti ostatní vlastně také ne. Nuda k ukousání.

    • 9.7.2018  00:43

    Nevím, jestli bylo Christopheru Rayovi nařízeno, že má tuhletu žraločí "pecku" natočit v tak vážném a rutinním duchu, nebo se na to prostě jen vysral a nechtělo se mu, ale nechápu, že člověk jako on, který svými Mega Sharky a X-Headed Sharky ukázal, že v oboru záměrně špatných sebeironických přepálených trashů umí předvést velmi zábavné divadlo, udělal ze Shark Week takovou nudu k ukousání. Přitom ta premisa o pošahaném, pomstou posedlém fanatikovi do žraloků, co hraje se svými obětmi takovou žraločí variaci na Saw, skýtá tolik možností si s tím vyhrát do podoby šťavnaté béčkové jízdy. Film však místo toho nabízí jen nulovou zajímavost interakcí mezi postavami, nekonečné a neúčelně působící bloumání po ostrově, a repetitivně pojaté scény žraločích útoků, které se všechny sestávají jen z hulákání, zběsilého čvachtání a příšerně udělaných CGI žraloků. A ke všemu ani nedává smysl nejen z hlediska reálného pohledu (ale tak...ne asi, jsme u Asylum), ale ani v rámci fiktivních pravidel, které sám nastoluje (a to už je horší). Jedna hvězda za to, že mě chvílema bavilo zkoušet uhodnout, kdo bude další na řadě se sežráním, a za hodně vtipný odchod Yancy Butler ze scény.

    • 29.6.2018  16:50

    Povedené scény s monstrem, pojaté přesně v duchu starých kaiju filmů; a sotva snesitelný zbytek, který ovšem tvoří drtivou většinu stopáže. Ten sebeparodický nádech je výrazný, a zkraje ještě jakžtakž funguje (rozhovor s hologramem a pasáž v televizním studiu), ale poté se uvědomělé balancování mezi trapností a uhozeným humorem rozplyne a film po hlavě skočí směrem k tomu prvnímu - a od té doby je až na občasné shoty Zarkorra, demolujícího město, v podstatě nekoukatelný (speciálně pasáž s ochrnutým hackerem je extrémně cringe). Není zde ani cítit nějaké nadšení pro žánr a fanouškovský zápal, zůstává jen velmi nedokonale natočená a převážně nevtipná taškařice, mající místy až křečovité vyznění. Na hranici odpadu i pro milovníka kaiju žánru; běžný divák si poté domyslí, zdali pro něj má smysl na tento film koukat...

    • 2.6.2018  00:32
    Superžralok (2011)
    *

    Po shlédnutí plakátu, jména režiséra, traileru a úvodních pár minut jsem byl navnaděn, aby se na konci dostavilo nepříjemné zklamání z toho, jakým je Superžralok opatrným, nadšení postrádajícím a nezáživným filmem. Ano, je to naprostý trash, to každý čekal...ale takhle nudný? Kde je nějaký spád, sežrané oběti, hlášky, sebeironie, popkulturní narážky, žralokem páchané šílené kousky? Ray se drží rutinního schématu "horroru" o žravém zvířeti, vypuštěném z důvodu korporátní bezohlednosti, a krom poslední scény souboje na pláži a svých trademarkových fetišistických záběrů na spoře oděná ženská těla se v podstatě vůbec neodváže - a tím pádem zahodí jeden jediný způsob, jak tímto filmem alespoň určitou sortu diváků zaujmout. Ze Super Sharka se díky "ikonické" scéně okopávání žraloka kráčejícím tankem dost možná stane jakýsi malý kult, ale bude to jen kvůli této jedné konkrétní pasáži. Jinak jde o uzívané céčko bez šťávy (ta jedna hvězda je za zmíněnou soubojovou scénu, hezké holky a srandovní vojenskou konferenci o způsobu zastavení žraloka - tam ty náznaky pokleslé trapnovtipné zábavy občas probleskují).

    • 29.3.2018  16:59

    Ukrutně převážnělá nuda, která staví na několik desítek let starém obehraném dějovém schématu Čelistí, a jakžtakž ucházející rozjezd se slušným bodycountem zabíjí příšerně se vlekoucím a nenapínavým finále, které ne a ne skončit. Pětihlavý žralok jakožto nestvůra sama o sobě je sice celkem cool, ale v tomto případě je méně více; jeho dvou- a tříhlaví kolegové z předchozích filmů byli i díky roztomilé nadsázce a přiznané přiblblosti mnohem větší studnicí zábavy. Už to nemá tak příšerný vizuál jako některé starší Asylovky, ale je naprosto evidentní, že tady šlo jen o to, splácat narychlo něco, co by v rámci týdenní přípravy na premiéru pátého Sharknada mohlo vyplnit vysílací čas na SyFy.

    • 25.3.2018  18:37

    Asylum jsou skvělí na poli přehnaného, sebeparodického, nadsazeného a bezskrupulózního trashe, který reprezentuje např. celá série Sharknado; ale jakmile se rozhodnou natočit některý ze svých trademarkových (cílený dvojsmysl) mockbusterů na vážnou notu, je zle. Atlantic Rim má na DTV produkci jakž takž snesitelný vizuál, ale tím pozitiva končí. A není ani tak tragicky špatný, aby se nad tím dalo bavit. Je to zkrátka nuda, navíc zoufale neakční (těch scén s monstry a mechy je trestuhodně málo) a doslova nacpaná pseudovědecko-technologickými hemzy. Jakožto skalní fanoušek kaiju filmů jsem se pousmál nad několika přímými citacemi/vykrádačkami slavnějšího velkorozpočtového kolegy tohoto snímku, ale nic dalšího, čím by film dokázal zaujmout, tu není. Otrocky natočený rip-off, který se ani nijak nesnaží ospravedlnit vlastní existenci něčím jiným, než únavně nenápaditou parazitací na známé značce.

    • 2.9.2017  19:26
    Žraločí impérium (TV film) (2017)
    *

    Haha, to zařazení "akční" je dobrý sarkasmus. Už dlouho jsem neviděl tak zoufale ukecané a náboj postrádající béčko. Od Asylum se samozřejmě nedá očekávat žádná kvalitní filmařina, ale tohle je i na jejich poměry strašně špatně natočené a ve své křečovité vážnosti až úmorně nudné dílo. Postapo atmosféra vůbec nefunguje, žraloci jsou nevyužití a korunu tomu dává nepřesné a nesympatické obsazení většiny postav. Námětem podobný Planet of the Sharks z loňského roku sice taky řemeslné kvality moc nepobral, ale bylo to šťavnaté a nadšeně natočené béčko plné bláznivých nápadů; toto je unylý spotřební shit, který je na hranici koukatelnosti i pro fanouška subžánru. Ani vlastně nevím, proč dávám jednu hvězdu, asi ze soucitu...

    • 26.7.2017  00:14

    Jakoby si partička wrestlerů krátila volné chvíle mezi zápasy natáčením amatérského horroru, přičemž to většinu z nich ani moc nebavilo. Dívat se na to v podstatě nedá, technická stránka je otřesná, a ke všemu je to navíc nebetyčná nuda, kde kromě nějakých těch wrestlingových chvatů a sem tam narážek na prostředí wrestlingu není vůbec nic, co by zaujalo. Jako zombie horror to neobstojí (napětí nulové, masky zombií odfláklé), jako splatter taky ne (překvapivě málo gore efektů pochybné kvality) a jako komedie taky ne, protože to většinu času není vůbec vtipné. Ta jedna hvězda je za nadšený a trefně sebeparodický výkon Roddyho Pipera, který jako jediný pochopil, v čem to vlastně účinkuje, a podle toho to pojal. Štěky Hacksawa Duggana a Kurta Anglea, kteří to nejspíš pochopili taky, jsou natolik krátké, že výsledný nepříliš valný dojem nijak zvlášť nespraví.

    • 14.10.2020  13:53
    Intersect (2020)
    odpad!

    Vůbec nechápu, komu tohle mělo být určeno, jaká sorta diváků může podobný film docenit. Jasně, člověk se může nechat nachytat na lovecraftovské prvky z traileru či na žánrové zařazení filmu zde na čsfd, a pak zjistit, že čumí na psychologické drama s mírnými sci-fi a strašidelnými prvky, a uvědomit si, že vlastně kouká na něco, čeho není cílovka. Ale Intersect je i jako psychologické drama příšerný. Hnusně zašedlý, ucajdaný, mizerně zahraný a pod rouškou důležitanské nabubřelosti (ohó, pozor, nelineární vyprávění, tady asi půjde o vysoké umění....ehm) naprosto banální snímek, na který prostě nevěřícně civíte a netušíte, co na tom koho může zaujmout a co tím vším vlastně tvůrci sledovali. Aneb když máte ambice natočit inteligentní horror s přesahem, ale jste tak zahledění do sebe, až vám vyleze dvouhodinová upachtěná a pod nepochopitelně nelíbivým pozlátkem vlastně dosti hloupá nuda, která má ještě tu drzost se tvářit jako něco sofistikovaného.

    • 15.9.2020  17:58
    Ouija Shark (2020)
    odpad!

    Brett Kelly strikes again filmem, který má na 81 minut stopáže asi tři momenty, které jsou pohledem ultrabrakové záměrně špatné optiky vtipné (první rande, Dr. Strange parafráze, fejk Trump na konci), a ve zbytku se honí stopáž předlouhými scénami ústřední pětice hereček, kterak chodí tam a zpět, žvaní o ničem a pod dohledem příšerné kamery v lokacích, které má snad Kelly doma za barákem, nehrají. To, že má Kelly už víc jak deset let pořád stejně mizernou technickou kvalitu filmů, bych byl ochotný přejít spíše, než fakt, že kontinuálně není schopen vymyslet nic, co by pokrylo více stopáže, než několikaminutový skeč, a pak to nafukuje do podoby nudných a umolousaných celovečeráků. Jeho tři předchozí sharksploitationy byly tak na tu jednu brakovou hvězdičku za občasné záblesky něčeho poklesle srandovního, ale Ouija Shark je scénka se třemi dobrými fóry a několika dalšími trapnými, ze které kdovíproč byl udělán "plnohodnotný" "film".

    • 26.4.2020  12:07

    Tři vteřiny digitální šmouhy tvaru velkého pavouka, pár desítek vteřin digitálních šmouh ve tvaru rádobydraků, necelá minuta štírů jako z devadesátkové videohry a v součtu opět okolo minuty konstantně rozmazaného "King Konga". A pak jen bloumání po džungli tam a zpět, řečnění, řečnění a bloumání po džungli tam a zpět. Méně dobrodružný dobrodružný film jsem už dlouho neviděl. Je to Asylum, takže jsem se asi třikrát zasmál u "so bad it's good momentů" (larvální terapie, souboj s noži, exploze bomby - a speciálně ta první scéna je ultimátní nářez, když při hlášce "larvy vyžerou mrtvou tkáň a ránu sterilizují" nacpe týpek borce do díry v noze hroudu bahna s červy :D), ale zbytek je křeč o maximální úrovni křečovitosti. Špatné, nevtipné, nudné, úmorné. Chvílemi jsem si říkal, že blatantní znásilnění Doylova Ztraceného Světa do podoby, kde postavy nemají povolání, věk a dokonce ani pohlaví svých literárních předloh, a kde se neobjeví jediný dinosaurus, je ve své troufalosti aspoň na tu jednu brakovou hvězdu...ale když on je ten film fakt úmorná nuda.