Israha

Israha

Oživlá Apokalypsa

okres Vsetín

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 12.10.2018  19:15

    Rutinně stvárněný slasher, na němž je jedinou zajímavou věci atraktivní a docela neotřelé prostředí horrorového festivalu (a i to funguje spíš ve smyslu "cool, tam bych si zajel!", než že by vykouzlilo nějakou trochu hutnější atmosféru). Do kin se ho podařilo procpat nejspíš jen proto, aby se svezl na vlně hypeu okolo remaku Halloweenu, přičemž vzhled zabijáka a zasazení do stejné roční doby asi úplně náhodné nebudou. Jinak jde o přehlídku průměrnosti a nedostatku nápadů, která jde ve stopách přímočarých staroškolských vyvražďovaček, ale postrádá jakýkoliv výrazný element, který by ji povýšil na vyšší úroveň. Vrahovi chybí životní příběh a tím je degradován na generickou krvelačnou figurku, vůbec není jasné, proč si ze všech účastníků Hell Festu vybral právě ty, které si vybral, režie je plochá a neschopná vytvořit atmosféru, a z těch všehovšudy mizerných pěti mordů jsou nějakým způsobem ikonické sotva dva. Když je random cameo Tonyho Todda mezi třemi nejzajímavějšími momenty celého filmu, vypovídá to o jeho kvalitách asi docela dost.

    • 10.10.2018  10:16
    Venom (2018)
    ****

    Vlastně chápu ty zklamané reakce kritiků a části fanoušků. Venom totiž v jádru rozhodně je naprosto obyčejný superhrdinský origin, a taky rozhodně klame tělem, když místo inzerované temně krvavé psychárny přináší spíše černohumornou, místy akční jízdu. A rozhodně také má výrazně devadesátkovou stylizaci a nevhodně provedené zásahy střihače. Takže výsledný dojem hodně závisí na tom, jak moc jste ochotni při sledování vypnout mozek a jen se nezávazně bavit, a ještě víc na tom, jak vám sedne Tom Hardy v na něj až nezvykle málo drsňácké a naopak hodně humorné poloze. Mně toto na pohodově strávené dvě hodinky v kině stačilo, ani jsem po přečtení prvních ohlasů neočekával, že dostanu něco víc, než vizuálně atraktivní, srandovní a rychle rozpohybované obrázky. Do zlatého fondu komiksových adaptací Venom nikdy patřit nebude, ale udrží pozornost, pobaví a docela vkusně obstará úvod do nového filmového univerza. To samo o sobě není zas tak málo. 7/10.

    • 7.10.2018  14:51

    "Tak jsme natočili naprosto generickou a úmornou duchařinu, které se nikdo nebude bát. Co to zachránit nějakým nečekaným twistem na závěr a vymluvit se, že to duchařina vlastně není!" Nějak takhle dost možná nad hotovým The Diabolical přemýšlel tvůrčí tým a nějak takhle celý film i vyznívá. Po většinu stopáže je to třeskutě šablonovité a absolutně bez atmosféry (i noční horrorové scény jsou osvětlené, a natočené tak, že nemají vůbec šanci kohokoliv polekat, zneklidnit či napnout), měl jsem problémy u toho neusnout. Sporadicky se objevující povedené potvory a občas poodhalená Ali Larter to tedy rozhodně vytrhnout nedokázaly, navíc mi přišlo, že jsou jednotlivé scény mezi sebou pospojovaný nějak divně, bez návaznosti, byl problém se v tom vyznat i ve fázi, kdy se to ještě tvářilo jako přímočarý příběh. Konečné odhalení dějové podstaty mě příjemně překvapilo a musím uznat, že ta myšlenka má nápad a slušnou dávku té správné divnosti a nepříjemnosti, ale na to, aby to Ďábelský dům zachránilo kompletně, se této dějové linii věnuje příliš nízké procento stopáže. Dokud se film profiloval jako klasická duchařina, byl s bídou na jednu hvězdu, nakonec tedy dvě...ale doporučit se to moc nedá, ani fanouškům žánru.

    • 22.9.2018  11:34
    Dino-Riders (TV seriál) (1988)
    **

    Z dětského či nostalgií zatíženého pohledu naprosto s přehledem pět hvězd. Kombinace futuristické sci-fi a pravěkého světa má atraktivní chuť a nese s sebou spoustu totálně cool nápadů (Telepaticky ovládaní dinosauři s laserovými děly na zádech? A tolik různých druhů? Nářez! ), na dvacetiminutovém prostoru jednoho dílu není moc prostor na zdržování a seriál je tak hodně akční, a do každé epizody jsou docela nenásilně zapracována jednoduchá morální poučení. Vidět Dino Riders jako předškolák či školák v první půlce devadesátek, jsem bezbřeze nadšený a figurky těch "mecha-dinosaurů" bych chtěl mít doma všechny. Snaha o nějaké zatraktivnění pro starší publikum ovšem neexistuje, animace je podprůměrná, nadhled chybí a postavy pronášejí správňácké či zlounské deklamace jak v šedesátkovém marvelovském komiksu, každá epizoda je víceméně o tom samém a když jednu nebo dvě vynecháte, o nic nepřijdete, žádné postupné rozvíjení centrálního příběhu se nekoná. Těm nejmladším divákům nic z tohoto zmíněného vadit nebude, ale dospělému budou Dino Riders místy připadat dětinští až moc. 5/10. P.S. Existuje i nikdy nevydaná úvodní epizoda druhé série, která byla velmi slibná...škoda, že kompletní série nikdy nebyla natočena.

    • 17.9.2018  23:04
    Upgrade (2018)
    *****

    Drsná kyberpunková pecka, která dokonale mixuje žánrové ingredience a skládá je dohromady tak, že celek působí komplexně, víceúrovňově, ale přitom ne přeplácaně. Stylizace je jako z nejhrubšího osmdesátkového béčka, dystopický přetechnizovaný svět působí ve své uměřenosti velmi nepříjemně na pohled, násilí je nekompromisní a explicitní, ale přitom se to nikdy nepřeklopí do splatterového body horror krváku. Naproti tomu myšlenky o konfliktu lidství a techniky jakoby vypadly z nějaké ultravážné intoušské sci-fi s přesahem, ale Upgrade se v nich nezačne topit a předloží je na rovinu, bez tlačení diváka do vlastních interpretací. A konečně dějově se jedná o nečekaně vrstevnatý příběh, který se nejednou stočí na první pohled nečekaným směrem, ale všechny jeho vrstvy jsou snadno čitelné a uchopitelné, žádné mindfucky a lacině šokantní zvraty o 180 stupňů. Vynikající závěr je pak třešnička na dortu. Tady bylo vidět, že režisér má sci-fi žánr opravdu rád a svým skvěle vyváženým dílem mu skládá nostalgickou poctu. Mně se tím trefil do vkusu perfektně.

    • 17.9.2018  22:45
    Sestra (2018)
    ***

    Temná audiovizuální lahůdka, která ale nezvládá pořádně napnout, zamrazit ani vyděsit. Prostředí kláštera s přilehlým hřbitovem je pro nějakou tu duchařsko-démonickou jízdu jako stvořené, a Bichir s Farmigou přinášejí element sympatických protagonistů, o které budete mít obavy a budete jim fandit až do konce, takže tady dobré. Extrémní příběhová jednoduchost ale eliminuje většinu tajemna a nejistoty (není zkrátka co objevovat a odpadá strach z neznámého, a o to víc bije do očí šablonovitost scénáře), lekačky díky značné míře předvídatelnosti až na asi jednu jedinou nefungují a kdovíjak násilné a brutální to taky není, takže to vlastně na čistě horrorovém poli více či méně neuspívá. Jasně, celý ConjuringVerse je ve své podstatě jedno velké strašidelné klišé, ale pečlivostí a propracovaností strvárnění na nedostatek invence dává zapomenout. The Nun ale budí dojem spíše rutinního spin-offu a dojné krávy, než nějakého důležitého dílku skládanky. Po první Annabelle nejslabší film ze série. Ne vyloženě špatný a díky vizuální atraktivitě v pohodě koukatelný, ale působící tak nějak unaveně (příkladem za vše budiž příšerně okoukaná dějová linie s exorcistovým traumatem z nepovedého vymítání a dětské oběti - kolikrát jsme tohle už viděli? Dává to tomu příběhu něco? A když ne, je to aspoň dostatečně stylově udělané? No...odpovězte si sami).

    • 17.9.2018  22:26

    Očekávání naplněna jen zčásti. Nejslabší sólový Predator film, u kterého je obrovská škoda, že se kvalitě akce a drsné atmosféře nevěnovalo zdaleka tolik pozornosti, jako humoru, hláškování a nadsázce. Není to nuda, přiznaná béčková 80s stylizace s uspěchaným střihem mi osobně vůbec nevadila, v podobě Holbrooka je přítomen až nečekaně silný herecký tahoun a i zbytek obsazení svou pestrostí splňuje nároky na vedlejší postavy docela obstojně (snad kromě zoufale generického Brownova záporáka). Co mi ale vadilo, byl fakt, že o co víc důrazu je kladeno na břitkost verbálních stěrů, vulgární mluvu a všudypřítomnou odlehčenost, o to méně opravdu kulervoucích soubojů, vyhroceného napětí a drsných zabití se dočkáme. Nebýt výborné závěrečné cca dvacetiminutovky (zhruba od příchodu ke ztroskotané predátorské lodi), film by měl problémy se vymanit ze škatulky solidní, ale vlastně dosti obyčejné Rkové akční komedie, ve které je ten Predátor více či méně na vedlejší koleji. Tak na tři a půl hvězdy, ale jsem rád, že se tohle oblíbené vesmírné monstrum po letech zase vrátilo na plátna...nicméně to nadšení má nakonec dost pomíjivý charakter (update 20.10.2018). Od Blacka jsem čekal víc a především jsem taky víc CHTĚL.

    • 24.8.2018  00:13

    Žralokonádo se svým šestým dílem po vzoru mýtického hada Ouroborose zakouslo do vlastního ocasu, uzavřelo kruh...a k lehkému zklamání také tak trochu sežralo samo sebe. Dokud se dějová linka držela standardního "dostat se z bodu (nebo spíše období) A do období B a udělat co nejvíc blbostí, co jde", jde o svým způsobem zvráceně geniální záležitost, která přináší dokonalá camea a absolutně nic jí není svaté (Neil deGrasse Tyson jako Merlin bojuje v temném středověku vědou proti magii, Dee Snider coby westernový šerif řve "I'm not gonna take it anymore!" a kosí žraloky výstřely z koltu, Alaska Thunderfuck coby transsexuální Morgana kouzly vytváří drakožraloky chrlící oheň, The Offspring jako britští námořní důstojníci ostřelují žraloky americké vojáky ve válce o nezávislost), do toho v křídových žralokonádech lítají megalodoni, protagonisté letí na obřím pteranodonovi jménem Tara; Ziering se v postapo světě roku 20013 ptá, v kterém díle Deadpoola to jsou a Tori Spelling v roli jeho matky z alternativní časové linie se ptá, jestli spolu nechodili na střední. Ultimátní nářez, takhle nějak jsem si poslední Žralokonádo představoval...ovšem pak přichází zásadní ALE. V posledních cca dvacet minutách náhle režiséra a scénáristu napadlo, že postavy v rámci zakončení série potřebují něco jako "katarzi", a rodinná linka si zasluhuje patřičně dojemný konec - a tady se vytratí veškerá lehkost a sebeironie, zmizí pokleslý humor a v úporné snaze uzavřít bizarní příběh o cestování v čase do alespoň navenek smysluplného (pokud tohle slovo lze u Sharknada vůbec použít) a pokud možno šťastného konce vyznívá ten závěrečný chaos, co nastane, příliš na sílu a nepříjemně zdlouhavě. A v tornádu vířící Kleopatra, Hitler a Muhammad Ali to už nezachrání, protože pak se zbaběle resetuje timeline. Jakoby Ferrante a spol. na úplný závěr nesebrali odvahu na nějaký totální fuck off všem a všemu, což by tomuhle šest filmů trvajícímu magorskému nápadu slušelo, a tak nějak přiznali, že se za to boření veškerých zásad dobrého filmového vkusu přeci jen trochu stydí. A právě tady ti v tornádu vířící žraloci tak nějak pomyslně začali žrát sami sebe. Takže jen za čtyři...i navzdory dojemné závěrečné meteo vsuvce o tom, že podobně krásné počasí jako dnes se už zřejmě nikdy nebude opakovat.

    • 19.8.2018  17:06

    Průměrný sequel Ultramana Zeartha, který naštěstí rezignoval na trapné komediální pokusy a je pojatý více konzervativně, takže tu máme obligátního dětského protagonistu, průhledný příběh o nevzdávání se a hledání vlastní síly, a celkově výrazné cílení na nejmenšího diváka. I to je ale o pár tříd lepší, než příšerná křečovitá nevtipnost jedničky, fanoušky navíc potěší některé easter eggy (objeví se robotický Kanegon z Ultra Q, v drobných rolích se ukáže téměř celá herecká sestava Science Patrol z prvního Ultramana, obrody se dočká i koncept "capsule monsters" z Ultraseven...) a hlavně už to má aspoň nějakou jednoduchou, základní zápletku, která v rámci Ultraman franšízy ničím nevybočuje, ale nějak extrémně nudná taky není. Jen bojové scény jsou pořád trochu zklamáním, mají dost stereotypní choreografii a jsou i divně nasnímané. Neurazí, nenadchne, doslovně...a i v rámci tohoto hodnocení zajímavé spíš pro diváka, který se už ve světě Ultramanů trochu orientuje a něco nakoukal.

    • 18.8.2018  17:02

    Oživení značky "Ultraman" v Japonsku a výroční projekt ke třicátým narozeninám Tsuburaya Productions, toť Ultraman Zearth. Spíš než o celovečerní film se jedná o seriálový dvoudíl, který se nese v netradičním, komediálním až parodickém duchu. No, proč ne, humorné díly bývají součástí Ultra Series pravidelně...ale tohle se zásadním způsobem nepovedlo. Celá sranda je zde založena pouze a jen na tom, že všichni zúčastnění jsou absolutní neschopové. Zásahový "antikaiju" tým sídlí na benzínce, obsahuje samé afektované hlupáky (jejichž představitelné navíc typicky japonsky pitvorně přehrávají, když se snaží dělat humor), hloupá je i umělá inteligence, která řídí jejich sídlo; hloupý je záporácký mimozemšťan, a ze všech nejhloupější je samotný Zearth, který se ani neumí správně proměnit do své Ultra podoby, neumí bojovat a má fobii ze špíny. V Japonsku to možná na pobavení fungovalo, ale západní divák (kor pokud se dostane k otřesné anglicky dabované verzi) to neocení a bude mu to celé připadat příšerně trapné. Navíc ve vizuálně ne moc atraktivním provedení a s dost malým množstvím akce. Jedna hvězda za kostýmy Ultramana a monster, ty jsou povedené...a snad možná i za to, že to díky krátké stopáži rychle skončí.

    • 16.8.2018  18:55
    Urutoraman Eiteî (TV seriál) (1980)
    ***

    Poslední vlaštovka z Ultra Series v rámci "Showa" éry, a tedy pořádně rozporuplná. Ultraman 80 měl celou značku po několika letech útlumu oživit, a hodně se tedy vsadilo na návrat ke kořenům. Samotný Ultraman se designem a stylem boje velmi podobá tomu úplně prvnímu, je tedy poměrně nevýrazný. O to větší pozornost je věnována monstrům, se kterými bojuje - zde je znát snaha a nadšení, některé designy jsou velmi originální a provedení kostýmů je o třídu výš ve srovnání s tím, co bylo k vidění v předchozím Ultramanu Leovi (a potěší návrat tří klasických kaiju z původní série - Gomory, Baltan Seijina a Red Kinga). Série jako taková ale provádí šílené veletoče ve stylu a náladě. Začátek (do 12. dílu) se hodně zaměřuje na lidskou podobu Ultramana 80 a její fungování v běžném životě. Tyto díly ze školního prostředí mají sympaticky nadsazený nádech, ale poměrně málo se v nich soustředí na monstra a dění okolo nich. Ve třináctém díle prostředí školy bez vysvětlení zmizí a nastupuje nejlepší část série, která svým duchem připomíná něco mezi původním Ultramanem a Ultraseven, příběhy jsou sci-fi charakteru, leckdy celkem temné a vážně pojaté. Asi z důvodů mizerné sledovanosti se ale vše po třicátém díle obrátí ještě jednou, a ke slovu se dostávají unylé dětinské epizody s otravným protagonistou školního věku v každém díle, zaměřené víc na poučování a moralizování nejmladší generace, než na samotného Ultramana a jeho dobrodružství. Jistou naději na lepší konec přinese 43. díl s velmi emotivními momenty a příchodem "Ultrawoman" Julian, ta je ale absolutně nevyužita a infantilita pokračuje až do posledních dvou dílů, které sérii ukončují v celkem uspokojivém duchu, ale pachuť z mizerné poslední třetiny seriálu nezlepší. Celkově je to tak nějak za tři hvězdy, i když jsem měl pocit, že sleduju tři různé seriály, slepené pod jeden jednotící název. Škoda, být celá řada v duchu prostředních dvaceti dílů, mohlo jít o jednoho z nejlepších "Showa" Ultramanů.

    • 16.8.2018  17:22
    Žraločí tornádo 4 (TV film) (2016)
    *****

    To, co se úplně nepodařilo trojce, dotahuje čtvrté Žralokonádo v podstatě do dokonalosti. Bláznivé tempo, blatantní absenci technické a herecké kvality, míry a dobrého vkusu, ujetý humor a lahůdkově (sebe)ironickou stylizaci si to jakožto základní atributy série bere s sebou, ale důraz na camea celebrit poněkud ustoupil filmovým i jiným parodiím a pokus o "rozmáchlý" dějový oblouk působí tentokrát i v rámci své bezuzdné absurdity o dost soudržněji a v důsledku toho plyne tahle šílenost tak rychle, že nemáte čas ani chuť dívat se na hodinky. Asi někde tady, mezi trojkou a čtyřkou, se Sharknado vymanilo ze škatulky kultu pro milovníky campu a šíleností a stalo se plnohodnotným popkulturním fenoménem. Ve své podstatě se to dá považovat za obrovský úspěch.

    • 16.8.2018  02:04

    Pohodová, odlehčená, nenudící dvouhodinovka, která má ve Stathamovi až překvapivě silného tahouna (a to nejen v akčních scénách), solidní doprovodné obsazení a sympaticky se nezdržuje u budování vztahů a vše v rámci dobrodružné (pod)mořské jízdy jen naťukne a hraje spíš na nadsazenou, humornou notu. Turteltaub ale režíruje veskrze zbabělým způsobem, urputně sází na jistotu a v rámci žánru se absolutně není schopen odvázat a zjevně pro něj ani nemá moc pochopení. Veležralok tak zůstává kriminálním způsobem nevyužitý, akce je generická a postrádající wow efekt, a stotřicetimilionový rozpočet není nikde moc vidět, film na svůj rozpočet ani v nejmenším nevypadá. Porovnání s knihou nemá smysl, adaptuje se zde velmi volně, spíš v rámci konkrétních scén, a po temné a drsné náladě thrillerových až horrorových literárních předloh nikde ani stopa. Zkrátka jen letní odreagovačka bez výraznějších ambicí, ne špatná, ale ani ne extra dobrá. Relativní úspěch v kinech dost možná povede k nějakým těm pokračováním, ale ty už nutně musí být pod taktovkou někoho, kdo rozumí žánru a má trochu koule. I v rámci PG-13 ratingu se dá předvést daleko větší nářez.

    • 15.8.2018  15:09
    Žraločí tornádo 3 (TV film) (2015)
    ****

    Společně s jedničkou můj nejméně oblíbený díl. Poprvé v sérii je zde pokus o větší rozmach a jakousi pseudoepičnost, a spíš než zvířecí horrory a akčňáky se zde parodují katastrofické filmy. Cameům různých více či méně obskurních celebrit se věnuje větší pozornost (ovšem takový G.R.R. Martin nebo Chris Jericho stojí za to), než žralokům a nápaditosti scén zabití (ale Frankie Muniz si to zde odskáče asi více humorněji, než kterákoliv postava v ostatních částech série), a dostavuje se i jistá rozklíženost a zpomalení tempa, které už není tak bláznivé a nekontrolované, jako v předchozích dílech. Otevírací pasáž v Bílém domě je ovšem pekelně zábavná, závěrečná vesmírná i s absolutně ujetým "dvojitým porodem" na závěr ještě víc, potěší grindhousovsky stylizované úvodní titulky a návrat Cassie Scerbo s kolty a výstřihem proklatě nízko. Takže sranda to je, a pořád dostatečně velká. Jen se zde Ferrantemu zatím úplně nepovedl přerod série do podoby plnohodnotného mockbusteru, který své vysokorozpočtové "konkurenty" i sám sebe ironizuje nejen citacemi, ale i absurdním velikášstvím (ovšem pořád za tytéž malé prachy a tudíž v adekvátně levném stvárnění). To dokázala až čtyřka. Oh Hell No! je na brakové stupnici tak na 3,5 hvězdy...ale každý správný sharksploitation milovník zaokrouhlí nahoru ;). PS: Je to náhoda, nebo ta družice s laserovým dělem je opravdu tatáž, kterou sejme Mega Shark ve svém souboji s Kolossusem? A tím pádem se tedy Sharknado i Mega Shark série řadí do stejného univerza?

    • 14.8.2018  17:21
    Sharknado 2 (TV film) (2014)
    *****

    Druhé Žralokonádo už zahodilo veškeré zábrany a stalo se totálním cheesefestem, který si dělá srandu ze všeho a ze všech, a úplně nejvíc sám ze sebe. Ještě se však nepokouší o "megalomanské" příběhové oblouky a je střídmější v popkulturní parodii (to začalo ve větší míře až ve trojce) a svou koncentrací na několik málo postav a umístěním jen v jedné lokalitě skvěle funguje jako frenetická akční jízda, která se nezastaví a ve které se může stát v podstatě cokoliv, i když to odporuje fyzice, logice i dobrému vkusu. Po úvodní, dokonale zábavné "Sharks on a plane" sekvenci sice nastává asi dvacetiminutové kecací volno, ale pak už je to nehorázná prdel až do konce, a závěrečná sekvence zničení žralokonáda a vším, co následuje, je doslova narvaná badass momenty. Někdo může být na pochybách, jestli je vše na tomto filmu tak dementní a technicky špatné záměrně, ale na to spolehlivě odpovídá "reálná" meteorologická relace, která po celou stopáž filmu dění na obrazovce odborně vysvětluje....aneb jak lépe dohnat ad absurdum už tak značnou koncentraci ujetostí, než se je s naoko vážnou tváří pokoušet vysvětlovat. Geniální komedie. Nebo nekoukatelný trash bez špetky míry, záleží na tom, jak jste nastaveni.

    • 13.8.2018  14:42
    Žralokonádo (TV film) (2013)
    ***

    Počátek kultu. Už obsahující trademarkové prvky série v čele se záměrnou hloupostí a všudypřítomným sebeparodickým duchem, ale ještě ne tak odvázaný a přepálený, jako následující díly. I přesto je to ale pekelně zábavná věc, ta stopáž na druhé (a další) shlédnutí uteče až nečekaně rychle (což u podobných brakových nízkorozpočtových magořin bývá často problém, šílené nápady jsou slepeny nudnou dějovou vatou a patřičně nevyniknou). Není moc co dodávat, Ferrante při tvorbě pokračování pochopil, co lidi na Žralokonádu tolik chytlo, a pak na tuto kartu vše vsadil; jednička je tím pádem spíše slabším odvarem a takovým "testem", jestli tenhle přístup a specifický druh srandy uspěje. Uspěl, a zjevně daleko více, než se očekávalo. Ku vzteku všem fanouškům filmu jakožto druhu umění, a k radosti všem bláznům, kteří se rádi poklesle baví na cizí účet.

    • 5.8.2018  21:22

    Film s kultovním plakátem, který se prezentuje jako monster movie, ale v této poloze v podstatě nefunguje, a paradoxně víc baví ve své druhé poloze, kterou je romantické drama. Kratičká stopáž a sevřenost zápletky v tomto případě dělá divy, v podstatě není kdy se začít nudit...ale to, že nějaký ten Útok dvacetimetrové ženy se koná jen asi v posledních 10 minutách, a je trikově stvárněn povětšinou naprosto otřesně (ta zpětná projekce je šílenost, to jsem ještě neviděl), se odpouští jen těžce. Protože kvůli romantické lince si film s názvem "Attack of the 50 ft. Woman" asi moc lidí nepustí. Přeci jen, spoře oděná, přerostlá, naštvaná Allison Hayes >>> normálně oděná a vzrostlá, ukňouraná Allison Hayes...jen té druhé peklužel dostaneme výrazně více, než té první.

    • 4.8.2018  00:24

    Ze začátku mě tenhle asylácký mockbuster trochu vylekal, protože nešel cestou přiznané bláznivé komediálnosti, a to pak dost často bývá v podání toho notoricky známého studia nuda, ale nakonec dost příjemné překvapení. Název parazituje na aktuálním Jurském světě, ale kromě něj se zde hutně vykrádá i původní Park a celkově i myšlenky Jurassic franšízy jako takové. Ze všeho nejvíc mi ale Triassic World svou slasherovou stylizací, krvavostí a neodolatelně pavědecky uletěnou zápletkou připomněl kultovního Wynorského Carnosaura. Jinými slovy - je to blbost, ani ne moc kvalitně natočená, ale nenudí a umí tu více, tu méně pohladit duši fanouška pokleslosti a campu. Navíc dost prospívá zasazení do uzavřeného prostoru, kde se může chaoticky přebíhat z místnosti do místnosti, nabalovat čím dál větší bizarnosti na už tak dost absurdní námět a obecně tlačit do pokusu o scénář kraviny, aniž by se to vysloveně rozplizlo do utahané zdlouhavosti. A navíc - konečně se taky někdo vykašlal na raptory a t-rexe, a použil nějaký neokoukaný druh dinosaura, kor ještě s tak ultracool vědeckým jménem! :D (co na tom, že ten Gojirasaurus nakonec vypadá jako úplně obyčejný masožravý ještěr, no...a že žádný jiný druh se neobjeví) Jo, tohle je slušná zábava, pokud tomuto jejímu typu holdujete.

    • 2.8.2018  16:19

    Srandovní céčková žralokomedie, která by klidně v rámci nadhledu a nadsázky mohla mít i na ty čtyři hvězdy, kdyby se trochu lépe vyvážil poměr parodování Jersey Shore s parodováním žraločích filmů. Toho prvního je tam už trochu víc, na úkor větší krvavosti, bodycountu a špatně stvárněné akce (jako ona je to sranda, když člověk poslouchá ty záměrně přepálené posilovnové dialogy, ale...u téhle tuposti dost záleží na dávkování, v přemíře začíná být více otravná, než vtipná). Jinak v podstatě ukázkový příklad filmu, který si plně uvědomuje, jak stupidní premisu a málo kvality má, a dělá vše pro to, aby z toho pomocí pokleslého humoru vytřískal, co nejvíc. Takové mám rád...byť konečné poselství mě zamrazilo. Ani stovky milionů let existující stroje na zabíjení a přežití nic nezmůžou proti bandě přiblblých nagelovaných svalnatců a jejich zrovnatak přiblblých vyumělkovaných buchet? Děsivé...

    • 2.8.2018  16:07

    Ještě méně akční, dobrodružné a napínavé, než první díl, a oproti němu také výrazně levněji působící. A degradace Konga jakožto charakteru dosahuje maxima. To, že děj je o tom, kterak se páreček obřích opů do sebe zamiluje, by samo o sobě nevadilo (přeci jen schopnost Konga cítit je to, co jej od počátku definovalo a odlišovalo od mnoha jiných filmových obřích monster)...ale problémem je, že tvor, který má působit jako sice přemožitelná, ale mocná, nespoutaná a nebezpečná síla přírody, zde není nic víc než smutně koukajícím přerostlým maňáskem, který je většinu času na útěku nebo vězněn (a jeho družka to samé ve světleji hnědém). A pořádně se naštve pouze jednou, na konci, v jediné podařené akční scéně filmu. Ústřední dvojice lidských postav je archetypální až běda, stejně jako jejich protivník v podobě fanatického zeleného mozku. Plusem by snad mohla být přítomnost mírné nadsázky (ano, Kongův příběh vždy měl smrtelně vážný ráz, ale tady to docela pasuje k levnějšímu vyznění filmu), a překvapivě funkční vztahová chemie mezi veleopy i lidmi. To však rozhodně není to, na čem by film o Kongovi měl stát. Film je nakonec ještě koukatelný, ale není mi jasné, komu byl primárně určen. Pro děti je příliš nudný a vztahový, pro dospělé děti a fanoušky žánru příliš neakční, a pro normálního dospělého diváka zase poněkud hloupý (a to i tam, kde se to v rámci nadsázky nežádá).

    • 28.7.2018  00:30
    King Kong (1976)
    ***

    Na profláklého sedmdesátkového Konga mám z dětství dost nejasné a nekonkrétní vzpomínky, a teď, po dalším shlédnutí po letech, už chápu proč. Film sice disponuje rozmáchlou výpravou, zdařilým vizuálem a solidním obsazením (které ale nemá moc co hrát), a i přes štědrou stopáž je natočený tak, aby nikdy na delší dobu nenudil, jen v něm má ta zatracená obří opice strašně málo prostoru a v první půlce není pro děj vlastně ani moc důležitá. Jde spíš o takovou ukecanou dobrodružnou vztahovku, ve které Kong neplní důstojně ani roli děsivého netvora, ani roli tragické existence, osamělé a uvězněné v krutém světě. V podstatě se svým významem smrskl do role přerostlého dobráckého zvířátka, které se občas rozzlobí a rozerve chřtán velehadovi nebo rozmlátí pár budov, ale jinak dějem filmu proplouvá v napůl pasivní roli, a jeho důležitý vztah s postavou Jessicy Lange (která zaujme vzhledem, ale už méně herectvím) postrádá onu osudovost a v mnoha momentech vyznívá poněkud přihlouple (viz scéna s hádáním Kongova znamení, wtf jako?). To znamená, že chybí i tajemno a napětí při prozkoumávání Skull Islandu, trikových záběrů je pomálu a i slavná závěrečná pasáž v New Yorku je víc o rozebírání, co s Kongem, než o jeho vlastní aktivitě. Zkrátka a dobře film, který nese jméno svého slavného monstrózního protagonisty, ale on sám v něm hraje až druhé housle. Špatné to není, ale nijak zvlášť zapamatováníhodné taky ne.

    • 27.7.2018  10:57

    Spousta hodně sympatických pokleslých nápadů utopená v utahaném a unaveném zpracování. Má to místy ten správně sebeironický nádech, který umí tento typ béčkové televizní produkce zachránit a udělat zábavným, ale dostatečně jej nevyužívá, a pančovanou kořalkou zmutovaní krokodýlodlaci v ději musejí dávat až příliš mnoho prostoru znesvářeným rodinným klanům, jejichž příběh ale postrádá jakoukoliv špetku zajímavosti. Vyzněním vlastně dost podobné ostatním Furstovým animal horrorům - v jednotlivých scénách občas správně campy zábava, ale coby celý film až moc vleklé a dávájící příliš prostoru soustředit se na technické nedostatky.

    • 21.7.2018  19:13

    Takto staromilsky pojatý horror je v současné kinodistribuci rozhodně příjemným zjevením, ale to ultimátní nadšení zcela nesdílím. Atmosféra konstantního neklidu a nervozity je vytvořena velmi pečlivě a funguje mnohem lépe, než prvoplánové bubákování, nicméně postrádal jsem zde gradaci. Ne ani tak dějovou, ta tam je, ale právě gradaci atmosféry. Někde od scény první seance je Děsivé dědictví opravdu nepříjemně zneklidňující, ale pořád stejně intenzivním způsobem až do konce. A stejné je to i s charaktery postav, ty jsou psychicky rozložené už na začátku filmu a proto už děsivé události, které zažívají, nemají moc co dále rozkládat. Žádný postupný propad do temnot. A trochu mě zklamala i vizuální strohost, film na můj vkus vypadá příliš málo temně a pochmurně, stvárnění je spíše až dokumentárně neutrální, nevtáhne diváka do centra dění. I přes těchto několik výtek ale celkový dojem velmi pozitivní, protože horror má především děsit a znepokojovat - a tohle Dědictví tedy Děsivé je, a ne zrovna málo, a také ne zrovna povrchně a "cool způsobem".

    • 20.7.2018  18:32

    Naprosto ukázkový případ "syndromu druhého dílu trilogie". Jinými slovy - na konci filmu jsme tam, kde jsme byli na začátku, pouze s trochu rozšířenými vědomostmi o světě okolo a trochu protříděným ansámblem postav. Což by ale samo o sobě nemusel být až takový nedostatek, pokud by nedůležitost dění byla vyvážena zábavností...nicméně to se převážně taky neděje. První polovina stopáže byla i pro mě, skalního fanouška všeho, co souvisí s Godzillou, na hranici udržení pozornosti a nebýt zvědavosti, co se bude dít dál, a geekovského nimrání se v detailech (nakonec celkem slušně promakaného) světa, asi bych to vypnul. Nedovedu si představit, jak to potom musí vnímat divák, který o japonských kaiju nemá hlubší přehled a je tím pádem celou dobu topen v nejasných a nekonkrétních konverzacích, které mnohé naznačí, ale nic pořádně neobjasní. Druhá část, někdy od doby, kdy se začne vysvětlovat záhada Mechagodzilla City, a dojde i na nějakou tu akci a konflikty, už je podstatně zábavnější a místy správně apokalyptická, nicméně nepěkná animace a především HODNĚ zanedbaný rozvoj charakterů nadšení zase trochu mírní. A pak to skončí, tentokrát už se ani nedočkáme cliffhangeru a víceméně jediné, co navnadí na třetí a finální díl, jsou opatrné teasery na to, že se za Godzillou přijdou podívat i další staří monstrózní známí (což ale zase divák bez trochu podrobnějším přehledu v mytologii Godzilly hůře pochytí). No zkrátka a dobře - jednička horko těžko obstála jako samostatný film, ale v rámci úvodu do trilogie splnila účel; tohle samostatně OPĚT nefunguje, a krom několika drobností ani nijak nepomáhá rozvoji celkového příběhu. Objektivně tak na dvě hvězdy a to ještě sotva, tu třetí si přidají kaiju fans, kteří si ty četné chvíle nudy mohou zpříjemnit přehrabováním se v narážkách, náznacích a variacích na klasická témata a charaktery, které mají rádi. Ale film to dobrý není, peklužel...což mrzí dvojnásob, když se znovu vrátíme ke konstatování,že tento nový, klasicky a zároveň svěže pojatý svět Godzilly je detailně vyladěný a možnosti na jeho zužitkování je celá řada.

    • 18.7.2018  15:32

    Duchem asi nejblíže k Verhoevenově klasice, a to jak návratem původních postav do hlavních rolí a explicitními odkazy, tak také opětovným důrazem na militaristickou propagandu, která zde už není jen jeden z dějových prvků, ale dokonce hlavním nosným motivem. Sice je to asi v souladu s knižní předlohou (nevím, nečetl jsem), ale v důsledku toho se na můj vkus až příliš ubralo na akci a násilí (a na tom především, tahle Hvězdná pěchota je oproti svým předchůdcům místy vyloženě krotká). A druhým poměrně značným problémem je, že ačkoliv zápletka má planetární, potažmo celogalaktický rozmach, provedení filmu je v kontrastu s tímto až příliš komorní, čemuž se třeba předcházející díl Invasion dokázal docela elegantně vyhnout (tam byl děj komorní sám o sobě, velký rozmach měly až jeho potenciální dopady). Animace je stále atraktivní a potěšil také plnohodnotný přerod Johnnyho Rica z namachrovaného frajírka do autentického badasse, s kterým jen tak někdo nevyjebe...ale film jako celek až tak "badass" není. Koukatelný, solidně zábavný, ale až moc se upínající na první díl a myšlenky z knihy, ale přitom méně šťavnatý a trochu postrádající jiskru.

    • 17.7.2018  18:05

    Poctivé military sci-fi s dotekem horroru, kde se pořád střílí, vyhazuje do vzduchu, zabíjí, tvrďácky hláškuje, ukazujou kozy a ve vizuálně líbivém stylu pádí nekompromisním tempem kupředu skrz scénář, který je tak profláklý a žánrově typický, až je to vlastně sympatické. Dost možná nejlepší Hvězdná pěchota od dob kultovní jedničky. Chybí tomu sice vlastní ksicht, protože vyměnit jména postav a dosadit si místo Brouků jinou agresivní mimozemskou havěť, máte v podstatě šablonu na tvorbu libovolné vesmírné střílečky/vyvražďovačky, ale k čertu s tím - v tomhle žánru nemusíte být originální, abyste nabídli pořádnou porci zábavy. Velká spokojenost, a zároveň trošku zklamání, že nebylo dost peněz, natočit tohle jako live-action film, a zůstalo pouze u animovaného formátu.

    • 17.7.2018  17:52
    Pomsta (2017)
    ****

    Artově natočený rape-revenge film? Papírově kombinace, která za žádnou cenu nemůže fungovat, ale opak je pravdou. Obával jsem přílišného důrazu na uměleckou stránku, ale Revenge je nakonec stylovou, velmi drsnou a brutální jízdou, která si nebere servítky ani vůči postavám, ani vůči divákovi. Vůbec všechny násilné scény opravdu "bolí", nepříjemně se táhnou a kamera nikdy neudělá ústupek ve formě odklonění se, vše do detailu vidíme (a nejdrsnější je nakonec paradoxně "obyčejný" střep v noze, protože jde o druh bolesti, kterou člověk tak nějak chápe...na rozdíl od nože v oku či nabodnutí se na klacek), a všechno je doplněno opravdu štědrým, až přehnaným množstvím krve, přesně v duchu moderní francouzské exploitation školy. Přerod trojice chlápků do záporáckých rolí je v rámci žánru docela uvěřitelný, zkrátka neovládnutí pudů, panika, zkrat, a už to jede (a navíc jsou všichni správně odporní, zejména otylý Bouchede jakoby vypadl někde z nějaké 80s buranské vyvražďovačky); a k oběti si postupem času (vlastně už od podpálení keře, to bylo hodně drsňácké) najdete sympatie, i když jich v úvodní poloze přihlouplé zlatokopky také mnoho nevzbuzuje. A tu a tam se objeví chutný dotek záměrné brakovosti, jako třeba v dokonalé scéně halucinogenní noční můry. Je jen škoda, že se film někdy zbytečně zasekává u poetických záběrů krajiny a nicneříkajících dialogů, a nedaří se mu udržet drásavé napětí a pocit bezmoci po celou dobu, po každé drsné scéně přijde vždy nějaká forma odlehčení. Pak by to s přehledem bylo na plný počet, protože by v rámci žánru nabízel přesně to, co je potřeba.

    • 17.7.2018  17:20

    Jeden z těch méně známých zástupců slavné vlny padesátkových monster movies, a nutno říci, že zcela po právu. V prvé řadě to vlastně ani monster movie není, jedná se v podstatě o soap operu, ve které obří korovec občas trochu pošoupne běh událostí, ale film by paradoxně fungoval jako celek i bez něho. Za druhé triková stránka v podstatě neexistuje, práce s perspektivou je otřesná a ještěr, který má dosahovat rozměrů větších, než autobus, vypadá povětšinu času přesně jako to, čím reálně je - normálním plazem, strčeným mezi miniatury. Film s názvem "The Giant Gila Monster" je tedy v konečném důsledku spíš průřezem několika dny nudného života mladého automechanika na americkém maloměstě - což většina diváků, která se koukne na plakát a shlédne stylové úvodní titulky s tajemným voiceoverem, asi úplně sledovat nechce. A ti ostatní vlastně také ne. Nuda k ukousání.

    • 9.7.2018  14:54

    Odlehčená ptákovina, která dělá ze žraloků duchy, dává jim schopnost pohybu sněhem a předhazuje jim jejich nejoblíbenější kořist - prázdninující studenty. Třeskuté, ale docela uvědomělé béčko se smyslem pro sebeironii, ale nedostatkem kreativity a těžkým docházením dechu v poslední třetině. Žraloci jsou nepěkně digitální, holky jsou pěkně rostlé a navzdory horské scenérii povětšinou spoře oděné, potěší solidní bodycount s několika vtipnými zabitími (převážně ovšem v první polovině) a občas dobře udělaným nedigitálním gore efektem. Nadhled se však postupem času ztrácí, film se začne topit v klišé a absolutně nevyužije potenciál závěrečného hromadného útoku žraloků na lyžaře po lavině, kde místo odvázané zabíjačky dojde jen na zmatené pobíhání sem a tam. A závěr, byť v rámci subžánru až překvapivě originální, je naprosto antiklimaktický. Škoda, náběh na cheesy sharksploitation kult tu částečně byl, ale nápady na plné zúročení možností chyběly.

    • 9.7.2018  00:43

    Nevím, jestli bylo Christopheru Rayovi nařízeno, že má tuhletu žraločí "pecku" natočit v tak vážném a rutinním duchu, nebo se na to prostě jen vysral a nechtělo se mu, ale nechápu, že člověk jako on, který svými Mega Sharky a X-Headed Sharky ukázal, že v oboru záměrně špatných sebeironických přepálených trashů umí předvést velmi zábavné divadlo, udělal ze Shark Week takovou nudu k ukousání. Přitom ta premisa o pošahaném, pomstou posedlém fanatikovi do žraloků, co hraje se svými obětmi takovou žraločí variaci na Saw, skýtá tolik možností si s tím vyhrát do podoby šťavnaté béčkové jízdy. Film však místo toho nabízí jen nulovou zajímavost interakcí mezi postavami, nekonečné a neúčelně působící bloumání po ostrově, a repetitivně pojaté scény žraločích útoků, které se všechny sestávají jen z hulákání, zběsilého čvachtání a příšerně udělaných CGI žraloků. A ke všemu ani nedává smysl nejen z hlediska reálného pohledu (ale tak...ne asi, jsme u Asylum), ale ani v rámci fiktivních pravidel, které sám nastoluje (a to už je horší). Jedna hvězda za to, že mě chvílema bavilo zkoušet uhodnout, kdo bude další na řadě se sežráním, a za hodně vtipný odchod Yancy Butler ze scény.