neo93

neo93

Česko


4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 13 19 25
    • 20.2.2021  23:53

    Čekal jsem tedy mnohem více. Útěk ze Sibiře rozhodně není úplně špatný film, ale postrádá větší míru napínavějších a emotivnějších scén, které si člověk zapamatuje. Přitom nabízí silné téma hned na začátku, kdy se dostáváme do jednoho z mnoha pracovních táborů na Sibiři, kde pobývají všichni nepohodlní nepřátelé Sovětského režimu. Jenže už zde je docela problém. Ani se v táboře příliš neohřejeme a už po půl hodině sledujeme, jak skupinka vězňů uniká a my pořádně ani nevíme, jak přesně sem jim to povedlo. Po útěku od svých věznitelů, pozorujeme skupinku, jak se chvilku potýká s krutou zimou, načež vypukne jaro a oni mohou jednodušeji pokračovat v cestě divočinou přes jezero Bajkal až do Mongolska, což je jejich cíl. Na cestě ještě narazí na jednu mladou ženu, která si k nim po počáteční nedůvěře, přeci jen připojí. Poté snímek tak trochu spadne do určitého stereotypu, ve kterém vlastně se nic moc neděje. Jasně, že jejich putování je čím dál náročnější, síly, jak fyzické, tak i ty psychické docházejí, což se projevuje především pak v mongolské poušti, ale i přesto film nenabízí něco navíc. A i ten závěr mě příliš nepotěšil. Tak v poušti stráví nějaký ten čas, vyčerpá je to až na úplné dno, ale Himaláje, nejvyšší pohoří světa, přejdou jako nic, bez větších problémů. To mi hlava nebere. Co na plat, že obsazení je skvělé a samotné záběry přírody jsou úchvatné, když film postrádá emoce a a napětí. Víc než si tři prostě nemůžu dát, s tím, že jedno zhlédnutí mi asi stačilo, alespoň na dlouhou dobu.

    • 3.2.2021  23:20

    Druhá řada příjemného norského seriálu od Netflixu, která znovu jede na stejné vlně jako v první řadě. A začíná přesně tam, kde skončila první, tedy v okamžiku, kdy hlavní hrdinka Johanne přichází ke dveřím na které někdo zvoní. A přestože v úvodu první epizody vypadá všechno pro Johanne naprosto úžasně, na konci tytéž epizody, už je zase všechno zničené a ona se musí od znovu začít snažit, aby alespoň na ty letošní Vánoce nebyla sama, resp. bez přítele. Aby to pro ni nebylo málo, musí se také potýkat s nečekaným odchodem své matky od svého otce. I druhá řada stojí především na hlavní postavě, jenž skvěle ztvárňuje herečka Ida Elise Broch a na její mileneckých eskapádách. Zaujme taktéž výborný soundtrack, tak i znovu samotné prostředí a atmosféra malého norského města ve vánočním čase. Ideální podívaná pro odlehčení a pobavení, zvláště v zimním období a zároveň v současné složité době.

    • 3.2.2021  22:59

    Svěží, hravý kraťas, přesně ve stylu Wese Andresona. I taková nehoda může být pro někoho požehnáním.

    • 17.1.2021  00:34

    Jisto jistě výjimečné dílo. Jen tak pro nic za nic není zde hodnocen jako nejlepší film vůbec, což se mi po dalším zhlédnutí jenom potvrdilo. Je krásným příkladem toho, kolik film může toho nabídnout. Jednu kapitolu z jedné americké věznice během asi 20 let v 50 až 60. letech minulého století. Excelentní provedenou řemeslnou práci, obsahující režii, střih, kameru či hudbu. Jedinečný příběh o jednom nespravedlivě odsouzeném vězni, který se nevzdal. Film o velkém přátelství, naději, radosti i smutku ze života. A spoustu dalšího. Ať už vás osloví cokoli, zaručeně vás pobaví.

    • 17.1.2021  00:26

    Zajímavý snímek vyprávějící o jedné dívce, která to neměla vůbec snadné. Ovšem bez silných, zapamatovatelných scén, takových, které bychom si uchovali v paměti a to i po zhlédnutí snímku. Celou dobu se film nese, kromě asi poslední půl hodiny, na takové nevýrazné vlně. Samotný plakát i trailer lákaly na to, jak si hlavni hrdinka, Milla chce pořádně ještě užit, jak chce zažít to, co nikdy nedělala, odvázat se, ale snímek to nenabízí, těch světlých momentů je prostě málo. Tancování na párty, stříhání s Mosesem, ale kromě toho nic moc. Mimo to mohly být rozvinuty třeba linky s Mosese a jeho rodinou či Henryho a mladé sousedky, všechny jsou pouze načrtnuty. Rovněž humoru příliš film neobsahuje, jasně, že se jedná spíše o drama se silným motivem, ale i tak se dalo do snímku vložit více např. černého humoru, tak jako v jiných podobně laděných filmech. A nakonec ani ta hlavní dějová romantická linka je zvláštní. Milla úplně náhodou zavadí o kluka, který je vlastně feťák, bez nějakých dobrých vyhlídek, bez práce, školy, který se jen tak poflakuje- vůbec se nedozvíme, jak se do této situace dostal. Předností je jednoznačně obsazení, ať už je to hlavní hrdinka v podáni Eliza Scanlen, jenž si zahrála nemocnou Millu, Toby Wallace jako závislý poflakující se kluk, nebo rodiče, které představují Essie Davis a Ben Mendelsohn. Určitě zaujme také zajímavý hudební soundtrack, který mixuje různé klavírní doprovody s elektronickou hudbou.

    • 17.1.2021  00:15
    Brexit (TV film) (2019)
    ****

    Moc povedený snímek, jenž rozkrývá skutečné dění o jednom z nejzásadnějších kroků britského království. Teprve v tomto filmu si člověk naplno uvědomí, o jak podstatný problém šlo, především pak pro britské občany, pro něž to muselo být velmi náročné období a možná ještě bude. Doslova informační válka mezi oběma stranami, která se postupně s přibývajícími dny zvyšuje, je zobrazována neskutečným způsobem. Film se sice zaměřuje na důležité lidi obou hlavní táborů, ale zejména na jednoho a to na Dominica Cummingse, jenž je klíčový mužem hnutí pro vystoupení z Evropské Unie. Jeho netradiční metody, použití moderních technologií, dosud nevyužitých (ačkoli nelegálních), tak v neposlední řadě jeho vysoká inteligence převyšující ostatní, nakonec vedla k vítězství v referendu a tedy k brexitu. Do této role snad tvůrci nemohli vybrat lepšího herce než je Benedict Cumberbatch, kterému podobné role naprosto sedí, což nám dokázal již v mnoha případech a v Brexitu to jen potvrzuje. Bez něho by samozřejmě snímek nebyl tak dobrý, jelikož on zajišťuje všechny zajímavé momenty v celém filmu.

    • 14.1.2021  23:17
    Balerína (2016)
    ****

    Moc hezký animák, pojednávající o jednom nesmírném životním snu, který překoná všechny překážky. A to i přesto, že příběh je ve své podstatě velmi jednoduchý a předvídatelný. Mladá holka Felicie, osiřelé dítě, jenž žije ve francouzském sirotčinci, má velkou touhu, a to stát se baletkou. Společně se svým poněkud ztřeštěným, ale milým kamarádem Viktorem uprchnou z jejich jediného dosavadního domova a vrhnou se přímo do Paříže vstříc novým zážitkům a hlavně naplnění svých přání. Viktor se chce stát světoznámým vynálezcem, zatímco Felicie zase proslulou balerínou. Přes prvotní drobné nezdary, mají oba dva, především pak Fellicie na dosah splnění svého snu, ovšem nebude to mít vůbec snadné. Strašně příjemně se na snímek dívá už kvůli kouzlu Paříže, tak zejména kvůli samotným postavám. Sympatická Felicie, která si jde tvrdě za svým, potrhlý Viktor, jenž vymýšlí bláznivé vynálezy, dobrácká Odetta, která se ujme Felicie nebo naopak zlá Regina, která chce prosadit svou dceru do baletního souboru za každou cenu. A i další postavy jsou zábavné jako třeba Mathurin obtloustlý přítel Viktora nebo blonďatý tanečník Rudy, který chce získat srdce Felicie. Film se sice v závěru nevyhne některým očekávaným či ne úplně logickým věcem, jako např. návrat Felicie zpět do Paříže, milostnému románku nebo konečnému tanci, ale i tak je celkově hodně povedený, a třeba takový taneční "souboj" mezi dívkami nebo scéna na Soše Svobody nemají chybu. Pro mě nepochybně skvělý animovaný snímek, který předčil očekávání.

    • 12.1.2021  23:05

    Skvělá komedie. Další z řady výborných filmů od Johna Hughese. Tentokrát si vystačil se dvěma výtečně napsanými postavami, do kterých byli obsazeni dva rozdílní, ale výteční komici. Neal Page je otrávený, unavený a vyčerpaný muž, který se chce jen dostat z New Yorku do Chicaga, domů ke své rodině, aby zde oslavil Díkůvzdání. Jenže cestu mu zkříží dobrácký, ale užvaněný Del Griffith, obchodník s kroužky na záclony, kterého se už téměř nezbaví. A to ani poté, co musí letadlo nečekaně přistát ve Wichitě v Kansasu kvůli sněhové bouři, což zapříčiní také zrušení jejich následného letu. A Neal, ač nerad, je nucen dát na Dela a jít s ním do jednoho motelu, jelikož on sám nemůže už najít žádné místo, kde by přenocoval. A veselý road- trip může začít. Opravdu dlouho jsem se tak od srdce nezasmál jako v tomto případě. To, co Steve Martin a John Candy předvádějí ve svých rolích, je úžasné. Jeden ukazuje lhostejnost, povrchnost a trpělivost, načež ten druhý oponuje svou výřečností, jednoduchostí a dobrosrdečností. Jejich vzájemná odlišnost je naprosto dokonale zábavná, a která se s každou přibývající minutou zvyšuje, až dosáhne vrcholu při noční jízdě v autě. Zároveň s tím, se samozřejmě navzájem lépe poznávají, čímž se zase dostávají blíže k sobě. Film navíc vynikajícím způsobem přesně odpovídá názvu, jelikož hrdinové se opravdu povozí snad všemi dopravními prostředky, kromě lodě, s nimiž zažívají různě vtipné eskapády. A nakonec snímek, jak už je filmů Johna Hughese skoro zvykem, nabídne hezkou tečku, která zanechá moc příjemný pocit ze zhlédnutí.

    • 12.1.2021  22:59
    Highlander (1986)
    ****

    Akční fantasy/sci-fi, které se jen tak nevidí. To je Highlander. Docela dokážu pochopit, jaký film musel mít ohlas v 80. popř. 90. letech. Cestovaní časem, středověk, současnost, akční a bojové scény nebo famózní hudba od Fredyho Mercuryho. Jen ten úvodní souboj s meči v garážích je na jednu stranu ohromný. Pak zase skok do středověkého Skotska mezi jeden udatný rod horalů, jenž se střetává s jiným rodem na bitevním poli. A poté návrat zpět do současnosti k hlavnímu hrdinovi. Střídaní prostředí probíhá v relativně krátkých intervalech, přesto je film dostatečně přehledný a jasný, aby si člověk uvědomil, co se právě v daném okamžiku odehrává. Nejlepší část celého snímku mi přišla v bodě, kdy se na scéně objeví z ničeho nic Sean Conenry v roli Ramireze a ve skotské vysočině začne trénovat a připravovat Christophera Lamberta jako Connora MacLeoda k osudnému a nevyhnutelnému střetnutí proti jemu podobnému. Ani návrat do New Yorku 80. let není špatný, ale na záběry skotské krajiny jednoduše nemá. Co se týče samotných akčních a bojových scén, zmiňovaných na začátku, některé sice vypadají v celku povedeně, ale jiné z dnešního pohledu už docela komicky. Na druhou stranu takový hlavní záporák Kurgan v podání Clancyho Browna je parádní. Očekával jsem ještě malinko tedy více, ale i přesto mě rozhodně Highlander nezklamal.

    • 10.1.2021  23:22
    Hlava 22 (TV seriál) (2019)
    *****

    Parádní minisérie podle světoznámého románu Josepha Hellera Hlava XXII. Nečetl jsem sice stejnojmennou knihu, ani neviděl původní film z roku 1970, ale tato krátká seriálová podívaná, mě přesně sedla do vkusu. Kapitán Yossarian, přezdívaný Yo-Yo, člen americké letecké bombardovací jednotky a jeho znechucení z války spolu s dalšími členy sedmadvacáté letecké divize mě dostali. Major Major, který je povýšen na majora, ovšem vůbec netuší, co má dělat; obchodník Milo, který zase začne obchodovat se všemi a se vším, jen aby měl zisk neb třeba až oddaně naivní Clevinger. A co teprve velící důstojníci. Skvělý George Clooney jako natvrdlý a stupidní velitel Scheisskopf či též výborný Kyle Chandler v roli neústupného plukovníka základny Cathcarta, jenž si musí vydobýt respekt hned na začátku střílením z pistole a který neustále zvyšuje počet misí pro letce, kteří musí nejprve všechny tyto letecké povinnosti dokončit, až poté mohou opustit tábor a vrátit se domů. Výtečná je také celkově prostředí, v němž se seriál odehrává, třeba letecká základna Pianosa v Itálii, ale i hudba, která přesně vystihuje tehdejší danou dobu. Největší přednost však tkví v naprosto absurdních, sarkastických ale i dramatických situacích a scénách války, především pak ve vzduchu, kde se odehrávají krvavé boje, kde každý může kdykoli zemřít.

    • 10.1.2021  23:17
    Úkryt v zoo (2017)
    ****

    Znamenité drama, které poodhaluje tajemství kolem varšavského zoo. Alespoň pro mě to bylo docela překvapující, když jsem se dozvěděl, že film vychází ze skutečných událostí během druhé světové války, kdy ředitel zoologické zahrady Jan Zabinský a jeho manželka Antonina ukrývali ve své vile a potažmo celé zoo několik stovek Židů. Snímek, který vychází z knihy Diane Ackermanová The Zookeeper's Wife, se zaměřuje nejen na pašování židů z varšavského ghetta a následné skrývání v rozbombardované zoologické zahradě, ale také na náklonnost nacistického zoologa Hecka k Antonine, která snaží udělat všechno proto, aby ochránila všechny své "hosty" před odhalením. Všechny tři hlavní hrdiny skvěle ztvárňují Jessica Chastain a Johan Heldenbergh jako manželé Zabinští, tak i Daniel Brühl, jemuž role Hecka dokonale sedla. Je také moc hezké vidět v americkém filmu po delší době české herce, kteří do toho také velmi dobře zapadli. Jejich obsazení není vlastně až tak zvláštní, když si vezmeme, že se natáčelo i u nás. Film samozřejmě těží z tíživé doby, kterou by už nikdo nechtěl zažít, ačkoli třeba přímo s varšavského ghetta toho příliš neuvidíme. To ale vůbec nesnižuje působivost snímku, který je i ve svém závěru velmi napínavý a dramatický.

    • 4.1.2021  23:16

    Tak to byl moc povedený sen pro jednu jednokolku, resp. pro ni moc ne, ale animák je to skvělý. Originální příběh se mi moc líbil, navíc dokonale ponurá atmosféra a saxofonová hudba to celé jen podtrhuje.

    • 4.1.2021  23:05

    Zajímavý kratas s neobyčejným hrdinou. Plechový panáček utíkající před nebezpečným batoletem. Dítě bylo tedy hodně děsivé to se musí nechat, na druhou stranu, není se až tak čemu divit, že vypadá, jak vypadá, když snímek je z roku 1988. Za hezkou myšlenku na konci přidávám čtvrtou hvězdu.

    • 24.12.2020  09:10

    Kolik stačí ke skvělému filmu. Dobrý scénář a dva zkušení herečtí matadoři, kteří se postarají o veškerou zábavu. A ačkoli se může příběh jevit až příliš banálně, kdy se dva starší pánové sejdou na nemocničním lůžku s určitou formou rakoviny, přičemž jim nezbývá už moc času do konce jejich životů a tak se rozhodnou využít poslední dny svých životů naplno, není tomu tak. Odlišnost samozřejmě tkví v samotné rozdílnosti obou mužů. Jeden obyčejný automechanik obklopený velkou milující rodinou, který si ovšem musel všechno tvrdě vydobýt a na straně druhé, bohatý majitel několika společností, kterému zase zbylo jen jmění a odloučení od své rozbité rodiny. Pak už stačí obsadit do těchto rolí herecké hvězdy, kterými bezesporu jsou Morgan Freeman a Jack Nicholson a poté sledovat jejich výborné výkony. Kontrast obou postav, tak postupem času jejich náklonnost a blízkost, která se během filmu mění, dělají ze snímku naprosto úžasnou záležitost. Film se mi navíc přesně trefil do vkusu i momentální nálady a proto jsem s postavami prožíval každou chvilku, každý pocit, který na své cestě zažívají.

    • 24.12.2020  00:21
    Skála (1996)
    *****

    Výborný akční film. Jeden rozhodně z nejlepších z 90. let, možná i vůbec. Snímek jsem docela dlouho dobu neviděl, ale i po opětovném zhlédnutí musím uznat, že má své nezpochybnitelné kvality. Jen ten velmi ostrý začátek. Nejprve rychlý přepad armádního skladu zbraní vedeným generálem Edem Harrisem, následuje představení biochemického vědce FBI Nicholase Cage a jeho laboratorní někdy i nebezpečné práce a hned poté obsazení bývalé věznice Alcatraz komandem znovu pod vedením Harrise. Po vyřčení požadavků od generála Hummela, to vypadá na poněkud nudnější část, jenže na scénu přichází z hlubokých temnot neexistující trestanec Sean Connery. A ten si krade snímek na dlouhou dobu naprosto pro sebe. Když pomineme akční scény, které jsou samozřejmě podstatnou složkou filmu a jsou jednoduše skvělé, ač mohou vypadat až příliš na efekt, jako třeba v případě automobilové honičky přes San Francisco, je to právě herecké obsazení, které zvyšuje kvalitu snímku. Jak rozzlobený ale čestný generál Hummel v podání Eda Harrise, tak především duo Cage-Connery, které se asi od poloviny filmu spojí, mě neskutečně bavilo. Na jedné straně šarm, charisma a suchý britský humor Conneryho a na straně druhé potrhlost, nezkušenost a upovídanost Cage. Velkou roli hraje také impulzivní hudba, která jde v ruku v ruce s akčními pasážemi. Závěr snímku, který se už téměř celou dobu odehrává na obávané pevnosti, se nese znovu v ryze akčním podání, což je jen dobře. Za mě určitě Skála patří k žánrově nejčistším snímků a zároveň k těm nejvydařenějším filmům od Michaela Baye, se kterým jsem v současné době téměř skončil.

    • 24.12.2020  00:10
    Cry-Baby (1990)
    ****

    Bláznivý muzikál, který byl nakonec moc dobrý. Na to, že muzikály rozhodně nejsou můj šálek kávy, mě Cry-Baby dost pobavilo. Je to díky ztřeštěným scénám, chytlavým písním, tak i samozřejmě osobností Johnnyho Deppa, který celý film táhne vzhůru. Hraje drsňáka a rockera Uřvánka (v českém dabingu to zní opravdu strašně, ale co už), co se zamiluje do slušné a vychované dívky Allison. Chemie, mezi těmito hlavními hrdiny docela funguje, zejména v kontrastu obou táborů, ze kterých oba milenci pocházejí, tedy Sekáčů a Sucharů, což zní v českém znění rovněž hodně zvláštně. Je také zajímavé sledovat, jak se Allison, v podání pohledné Amy Locane, dostane v jednu chvíli na stranu drsňaků, kde už vlastně zůstane až do konce filmu. Změnu vidíme jak povahovou, tak i vzhledovou, což je patrné třeba ve scéně ve vězení, kde jí to neskutečně sekne. Ačkoli je film jako takový dost jednoduchý a divný, já jsem se u něj dobře bavil.

    • 1.12.2020  22:30

    Škoda. Mohlo to být mnohem lepší, ale samozřejmě i horší. Neznám sice předlohu od Michala Viewegha, ale s takovým to originálním pojetím příběhu, ve kterém vystupují andělé, mohl film toho nabídnout skutečně více. Takto sledujeme několik postav, které se mají podle všeho určitým způsobem vzájemně protnout. Ze začátku to příliš nevypadá, naopak vše působí dost zmatečně, postupem času je už zase všechno více než zřejmé. Mimo hlavní postavy, které prožívají svůj obyčejný život, tu navíc máme čtyři anděly. Ti nám kromě nudného povídání o tom, co se děje v hlavách našich postav, neustálého až otravného pozorování postav, také zobrazují různé střípky právě z jejich životů. Celou dobu jsem říkal, jestli vůbec mají nějakou podstatnou funkci ve snímku a nakonec jsem zjistil, že vlastně ne. Kdyby tam tolik nebyli, bylo by to jen lepší. Na druhou stranu herci, kteří jsou obsazeni do lidských rolí, Polívka, Bydžovská, Melíšková, Neužil nebo Kronerová, jsou velmi přesvědčiví. Líbila se mi též hudba, která sice v některých pasážích postrádá větší smysl, ale i tak. Andělé všedního dne tak trochu odpovídají názvu, jelikož film je opravdu průměrný a všední.

    • 22.11.2020  23:01

    Moc hezká česká animovaná pohádka. Jak málo stáčí k natočení příjemné a jednoduché pohádky. A jde to i bez vypravěče či zvuku.

    • 22.11.2020  22:54
    Střevíček (1935)
    ****

    Zlaté české ručičky. Baťa uměl vyrábět boty, o tom žádná, ovšem natočit si ještě k tomu povedenou reklamu třeba na takový střevíček je už jiná věc. A to i bez zvuku.

    • 15.11.2020  19:53
    Diplomacie (2014)
    ****

    Skvělé válečné drama. Spíše tedy konverzační než válečné. Srpen 1944, Paříž. Nacisti jsou ve francouzském hlavním městě na pokraji kapitulace. Spojenci se každým dalším dnem přibližují k obsazené Paříži, místní odboj sílí v boji proti okupantům. Jediný možný plán jako zpomalit nepřítele před vpádem do Německa, je téměř kompletní zničení Paříže, včetně všech významných staveb. Jasný rozkaz od Hitlera dostává generál a nyní guvernér města Dietrich von Choltitz. Těsně před udělením přímého pokynu ke zkáze Paříže, se však setkává ze švédským diplomata Raoulem Nordlingem, který přišel za ním z prostého ale podstatného důvodu. Přesvědčit ho, aby destrukci města neprováděl. Vždycky jsem si říkal, jak je možné, že Paříž zůstala skoro nedotčená po válce. O tomto skutečném setkání, jsem neměl vůbec tušení. Rozhovor mezi dvěma muži, kteří mají rozdílné cíle, je jak jinak než založený na silných morálních aspektech. Konverzaci ovšem vyzdvihují výkony obou hlavních představitelů, herci André Dussollier a Niels Arestrup. Velmi chytře rozehraná dialogová hra o budoucnost Paříže, která naštěstí nakonec dopadla více než dobře.

    • 14.11.2020  09:15

    Další mimořádně zvláštní, ale výborný kousek od Davida Ondříčka. Jiří Macháček jako pohodový smolař, který prostě věří, že všechno zlé se jednou v dobré obrátí, Ivan Trojan jako otec dvou dětí, ovšem také jako vyšinutý a chladný podivín a Marek Taclík jako ještě podivnější a primitivnější do party. A všechny tyto zmíněné postavy a mnohé další si vložte do absurdních dialogů, bizarních a komických scén a máte snímek, který jste ještě neviděli. Jasně, podobnost s lepšími Samotáři je jednoznačná, což není divu, když za nimi stojí téměř identický tým. Ovšem zábava je to znovu skvělá, alespoň pro mě.

    • 10.11.2020  23:17
    Cashback (2006)
    ****

    Velmi netradičně pojatý, ale nakonec zajímavý snímek. Začátek filmu vyznívá dost depresivně a negativně, když sledujeme, jak Ben, student umělecké školy, se vypořádává s rozchodem se svou holkou, což má za následek až nespavost a stres. Jelikož v noci nespí, najde si noční brigádu v místním supermarketu, aby alespoň nějak využil nabitý čas. V něm se seznamuje s dalšími různorodými postavami. Potrhlou dvojkou mužů, Berry a Mattem, kteří nejraději jezdí v obchodě na koloběžce nebo provádějí jiné bláznivé nápady, nerudným šéfem Jenkinsnem nebo pohlednou prodavačkou Sharon. V nové práci se probouzejí jeho fantazie, při nichž dokáže malovat nahé a náhodné ženy. Mezitím také pozorujeme jeho první dětské milostné vzplanutí pro opačné pohlaví. Na to, že jsem od filmu vlastně nic moc nečekal, tak mě příjemně překvapil a zároveň i pobavil. Zvláště některé scény jsou hodně podařené, jako třeba fotbalový zápas, pasáže z dětství, malování žen nebo večírek. A nakonec i samotný závěr snímku potěšil. Za mě rozhodně stojí za to, aby se na něj člověk zkusil podívat.

    • 10.11.2020  22:48
    Maratónec (1976)
    ****

    Vynikající thriller v titulní roli s Dustinem Hofmannem. Pomalé, ale napínavé tempo, atraktivní a nepředvídatelný příběh, stupňující se atmosféra, nečekané zvraty, znamenité herecké výkony. To vše zdobí tento snímek z roku 1976. Film se docela pozvolna rozjíždí, postupně však nabírá na otáčkách. Stejně jako dějové linie, které dlouhou dobu jen sledujeme a pouze čekáme, kdy a jaký způsobem se v danou chvíli protnou. Ovšem poté, co se některé spojí, se již nezastavíme, resp. především hlavní hrdina, na první pohled nesmělý student přezdívaný Babe, kterého okolnosti svedou až k holému boji o vlastní život. První polovina snímku si přesně buduje půdu pro druhou část filmu, jenž je opravdu nabitá skvělými scénami. Od nekompromisního výslechu, zběsilého útěku, přes přestřelku v domě, až po závěrečnou pasáž s diamanty. Maratónec je bezesporu výborný film, u kterého mi však něco chybělo, abych mohl na plný počet hodnotit.

    • 10.11.2020  22:45

    Další z výborných krátkometrážních snímků z britské dílny Aardman Studios. Laskavý vynálezce Wallace a jeho věrný psí společník Gromit tentokráte vyrábějí a rozvážejí svůj vlastní chleba. Nechybí tomu zase vtip, napětí ani akce. A ačkoli je příběh třeba předvídatelný, bavil jsem opět královsky, a proto nemám problém dát plné hodnocení.

    • 18.10.2020  21:59

    Vynikající maďarský snímek, jenž obsahuje neskutečně silné kouzlo. Takové, které nelze jednoduše popsat, musí se prožít. Ovšem na to abyste dokázali intenzivně vnímat toto filmové dílo, samozřejmě musíte být správně naladěni, což v mém případě se přesně stalo, ačkoli jsem v podstatě netušil, o co se jedná. Přitom začátek filmu nevypadá na nějakou působivější a hlubší podívanou. Zvláště, když si vezmeme, v jakém prostředí se téměř celou dobu odehrává. Nestává se příliš často, vlastně vůbec, že děj snímku probíhá na jatkách jako v tomto případě. Nicméně způsob jakým se nahlíží na tento netradiční prostor je podstatnější než samotné místo. Detailní záběry na dobytek těsně před usmrcením, věšení na dopravník, automatické ale i ruční sekání různých částí těla nebo čištění zbytků jejich krve. Naprosto dokonale jednotlivé scény vytvářejí velmi hutnou atmosféru. Je proto s podivem, že zrovna na takovém to pozadí se děje spletitý příběh dvou různorodých lidí, kteří si postupně najdou k sobě cestu. Na jedné straně Endre, ekonomický ředitel, jenž i přes svůj handicap, nepohyblivou jednu ruku, zastává vysokou funkci ve firmě. Jenže ve svém osobním životě se mu již tolik nedaří, jelikož nedokáže najít partnerku, která by s ním dokázala zůstat, ač na sexuální zájem ze strany žen si nemůže stěžovat. A na straně druhé sledujeme Máriu, novu kontrolorku kvality, která je svým vzděláním a povahou precizní a dokonalou pracovnicí, avšak v soukromí trpí fobii ze sociálního i tělesného kontaktu s druhými. Ojedinělé spojení dvou postav, které se s každou přibývající minutou zintenzivňuje a to až do samotného závěru, jenž je velmi podmanivý. Zatím čtyři, ale nechám si prostor pro další opakované zhlédnutí.

    • 18.10.2020  21:10

    Velmi netradiční akční podívaná. Sledujeme atentát na amerického prezidenta ve španělské Salamance během summitu západních a arabských velmocí proti terorismu a to z šesti různých pohledů. Na útok nahlížíme skrz zpravodajský tým, osobního strážce, místního policajta, náhodného amerického turisty, postřeleného prezidenta, tak i samotných atentátníků. Vždy se jedná o přibližně stejně dlouhý úsek, který se v určitém okamžiku ukončí a přetočí na začátek a my začínáme dění pozorovat znovu, tentokráte ovšem optikou jiné postavy. Tento formát je vcelku zajímavý, pokaždé zjistíme jinou skutečnost a také se příběh vždy více posune kupředu. Snímek je rovněž docela rychlý, než se člověk naděje, věnuje se film už odlišné postavě. Zejména pak v poslední části, kdy je tempo velmi zběsilé, ve kterém třeba nechybí divoká automobilová honička v bournovském stylu, třebaže není tak dobře zpracovaná. Samotný závěr však příliš nepřekvapí, což je trošku škoda, ale nakonec to moc nezkazí celkový dobrý dojem z filmu.

    • 18.10.2020  21:05

    Krotitelé duchů jsou zpět. A i druhý díl přichází se všemi původními postavami zpět, aby se opět postavili nadpřirozeným bytostem nejen ze záhrobí. A znovu je to povedená zábava. Jen škoda, že film nenabízí příliš mnoho nového a v některých momentech se také dost opakuje. Třeba v dějové linii, kdy hrdinové znovu zachraňují celý New York, tentokráte před nebezpečným slizem, ale až poté, co vedení města dojde k závěru, že není jiného řešení než povolat Krotitele duchů. Jinak např. dítě je zajímavým zpestřením a rovněž sledovat pohybující se Sochu Svobody se nevidí každý den. I přes některé nedostatky je pokračování zdařilým kouskem do duchařské série.

    • 18.10.2020  21:03

    Legendární sci-fi komedie z 80. let. Velmi dlouho jsem tento snímek neviděl, ale i přesto mě film dokázal znovu skvěle pobavit. Bill Murray a jeho partička vědců vyjíždí pochytat ve svém speciálním voze všechny prapodivné tvory rozprostřené po celém New Yorku. A máte o zábavu postaráno. Navíc přitažlivá Sigourney Weaver a komický Rick Moranis, prostřednictvím svých postav dávají snímku ještě vetší grády. Vše korunuje nezapomenutelná hudba, která je snad úplně nejslavnější na celém filmu.

    • 27.9.2020  22:38

    Nakonec velice zajímavý a povedený film, pojednávací o komplikovaných vztazích mezi rodiči a jejich dětmi, mladistvými, samotnými manžely a partnery. Ovšem není to pouze o vztazích, ale také o spoustu jiných podstatných problémech. Sledování porna, stalking, závislost na počítačových hrách a sociálních sítích, anorexie, a další. Na to, že snímek pracuje s tolika různými tématy, je velmi přehledný a zároveň stále přitažlivý. Velmi snadno mohl film spadnout do nic neříkající nudy či zmatené směsice dějových linií, ve kterých by se nikdo nevyznal, naštěstí se to nestalo. Je to určitě zásluhou dobře napsaného scénáře, který poskytuje někdy velmi interesantní momenty, tak i samotnými postavami, které zažívají odlišné životní cesty. Rozhodně se ještě někdy podívám, na tento velmi dobře zvládnutý film, na pomezí komedie a drama.

    • 27.9.2020  21:42

    Vynikající thriller Ridleyho Scotta. Válka s terorismem v jeho nejčistší a nejpůsobivější podobě. Na jedné straně nebezpečná organizace, která dokáže zúročit každé nabídnuté chvilky k útoku na své odpůrce, přičemž pro zničení daných cílů neváhá použít jednoduchých, ovšem velmi efektivních zdrojů a to těch lidských. Na straně druhé rozmanitá společnost poskytující ty nejmodernější technologické a datové nástroje, které neustále využívá ve svůj prospěch, ať už se týká sledování či likvidace nepřítele; ani jejich progresivní metody však naprosto nezabraňují ke zmíněným útokům. Dokonalá informační nálož mě úplně pohltila a vtáhla do děje. Jedním z klíčových faktorů, díky kterému jsem se neztrácel, ale naopak ještě více ponořoval do příběhu, byl Leonardo DiCaprio. Svou roli prvotřídního agenta CIA, který figuruje jako klíčový voják v boji proti teroristickým frakcím, zvládl bezchybně. Skvělé tempo, které neustále nutí diváka k pozornosti, na mě přesně zapůsobilo. Přitom ale není matoucí či nepřehledné, jen je potřeba snímek správně vnímat. Rovněž výtečná hudba mě pomáhala k intenzivnějšímu zážitku. A v neposlední řadě hrálo také roli, že jsem film už dlouhou dobu neviděl. Labyrint lží si každopádně zase někdy moc rád zopakuji.

<< předchozí 1 2 3 4 7 13 19 25