neo93

neo93

Česko


4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
    • 13.6.2018  11:21

    Zajímavý snímek v režii Nae Caranfil. Ten nám představuje obyčejného učitele literatury na střední školy, zároveň příležitostního spisovatele Ovidia, jenž nemá u studentů žádný respekt a psaní mu taky zrovna nejde. Nenadálý zvrat v jeho životě přijde v momentě, když se seznámí se sestrou největšího grázla na škole, atraktivní Dianou. Jenže aby s ní mohl znovu někam zajít potřebuje peníze. Jeho nová kniha nejde zrovna na dračku, a proto musí najít jiný způsob, jak získá peníze, což ho přivede až k muži, který mu ukáže, jak snadno může vydělat peníze. Film vtipným způsobem poukazuje na rumunskou společnost, ve které je běžné okrádat druhé, stát, či kohokoli, kdo se k tomu naskytne. Sice zachází skoro až do krajnosti, ale v tomto případě to vůbec nevadí. Zároveň přímo upozorňuje na lidskou naivitu a hloupost. Mimo tyto aspekty musím ocenit skvělou kameru, která si v některých scénách přímo pohrává s prostorem.

    • 13.6.2018  11:18

    Ve stejném roce, kdy Corneliu Porumboiu natočí satiristické dílo 12:08 Na východ od Bukureště, jenž se vrací k revolučním událostem z 22. prosince roku 1989, se ke stejnému dni, resp. noci z 22. z 23 prosince obrací také Radu Muntean ve svém filmu Papír bude modrý. On však zaznamenává revoluci poněkud odlišným dramatickým způsobem. Líčí nám příběh jednotky obrněného vozidla, především pak jednoho konkrétního vojáka, který prožije třeskutou revoluční noc. Po celou dobu sledování jde ze snímku cítit temná, nejistá a nebezpečná atmosféra, ve které si nemůžete být jisti ničím. Překvapilo mě, jakým způsobem jsou vůbec zachyceny boje mezi revolucionáři a vojáky. Zde si musíte dávat velký pozor na to, abyste nebyli zajati ba co víc zastřeleni. Ani pečlivá pozornost ke svému okolí, vám ale nezaručí, že se vám nic z toho nestane. Surové drama, které ukazuje revoluci v pravém světle.

    • 13.6.2018  11:14
    Veronika (1972)
    **

    Muzikál či rodinný film pro děti předškolního věku. To je snímek Veronika od režisérky Elisabeta Bostan. V jednoduchém příběhu se zjeví malé Veronice víla a předá ji k narozeninám kouzelným ranečkem. Když však Veronika nechce svůj raneček půjčit ostatním dětem, raneček Veroniku opouští. Veronika chce svůj raneček zpět a tak se ocitá v kouzelném světě plného různých stvoření. Při sledování úvodní části jsem si ihned vzpomněl na skvělou českou dětskou komedii Ať žijí duchové, ve které také děti zpívají s dospělými a objevují se v ní pohádkové postavy, v druhé části mi snímek především svojí výpravou zase připomínal Čaroděje ze země Oz z roku 1939. Také jsem si myslel, že český dabing bude na škodu, ale ukázalo se, že právě v tomto případě to vůbec nevadí, ba spíše naopak. Milý a veselý dětský snímek, který ocení právě ti nejmenší, být také tak starý, líbil by se mi film mnohem více.

    • 13.6.2018  11:11

    Společný filmů projekt od generace nových nastupujících filmařů, Mircea Veroiu a Dana Pita. Kamenná svatba je prvním ze snímků, který dále volně pokračuje snímky z prostředí hor a těžby zlata. Příběh filmu je rozdělen na dvě části. V té první sledujeme život matky a dcery, jež žijí v horách. Jejich jedinou činností a zároveň obživou je těžba zlata. Jsou smířeni se svým těžkým osudem, ke kterému také přispívá fakt, že jsou odkázáni sami na sebe, jelikož jim umřel otec a manžel v jedné osobě. Celou bídnou situaci podtrhuje pronikavý hlas zpěváka, který si ve filmu sám zahrál a to ve druhé části snímku. Ona druhá část se zaměřuje na vesnickou svatbu a na všechno, co se svatby týká. Svatební průvod, hostinu i taneční zábavu, která skončí poněkud nešťastně. Snímek vyniká věrným zachycením vesnických zvyků, tak i obyčejným, ale nelehkým životem v horách.

    • 13.6.2018  11:08
    Jakob (1988)
    ****

    Čtvrtý filmový počin od Mircea Daneliuca, který jsem mohl v nedávné době vidět. Ten ve svém snímku Jakob, nám přibližuje nelehký život horníků. V transylvánských horách, kde se těží zlato, se zaměřuje na postavu postaršího horníka stejnojmenného Jakoba. Život v tamějších horách není vůbec snadný, navíc když vás někdo křivě obviní, že jste kradli zlato, stejně jako Jakoba, je to s vámi ještě horší. Film se nevyhýbá rodinným strastem, ale problémy v důlních štolách jsou přeci jen napínavější. Nejlepší částí celého snímku je však bezpochyby skoro půlhodinová sekvence, kdy Jakob je uvězněn v důlním přepravním vozíku desítky metrů nad zemí. Intenzivní závěr snímku umocňuje celou hutnou atmosféru.

    • 13.6.2018  11:06

    Mircea Daneliuc a jeho protikomunistický snímek, který má jasně vyjadřovat nesouhlas proti tehdejšímu rumunskému politickému vedení. Už samotná počáteční zápletka je značně kuriózní, přesně podle daného režimu. Poté, co jsou tři ženy přímo oceněny, jako nelepší v různých "odvětvích" své práce v továrně, se spolu s dalšími mladými pilnými zaměstnanci, kteří se dostali do této výsostné skupiny, ocitají na plavbě po Dunaji. Co je však naprosto absurdní, je fakt, že neplují jako šéf a jeho blízcí na velké lodi, ale jsou nuceni plout na malých loďkách. Jak však můžeme později vidět, postavy si během plavby dělají v podstatě co chtějí. Užívají si spontánních her, tancují či se navzájem více sbližují. Musejí se však také ale účastnit povinných akcí. Nejbizarnější mi rozhodně přišla hra se lžícemi a zavázanými očima, která je ve filmu i v soukromém provedení. O jaký snímek se jedná, vypovídá také závěrečné hromadné focení celé skupiny.

    • 13.6.2018  11:04

    Další snímek v režii Mircea Daneliuca, v tomto filmu navíc vytvořil hlavní mužskou roli. Děj se točí kolem televizního režiséra středního věku, který ještě stále bydlí u svých starých rodičů, navíc ani nevlastní svůj automobil. Sledujeme ho při jeho práci, při natáčení různých reportáží a zároveň se věnujeme jeho sexuální životu s ženami. Jelikož se film odehrává v prostředí televize a natáčení, můžeme vidět v detailních záběrech různé filmové přístroje jako jsou kamery, pásy tak i další záznamové zařízení. Zajímavým avšak ne úplně pro mě pochopeným prvkem, bylo, že přes celý film posloucháme různé výpovědi lidí, které vůbec nesouvisejí s daným obrazem, jelikož v záběru vidíme úplně něco jiného, než co slyšíme. Kromě těchto zřetelných faktorů mě ale film příliš neoslovil.

    • 13.6.2018  11:03
    Transport (1975)
    ***

    Filmová road movie s netradičním dopravním prostředkem. Sledujeme dva muže, řidiče, kteří převážejí pomocí svého náklaďáku značky Tatra, na přívěse obrovskou kovovou součást pro důlní průmysl. Jejich poklidnou, ale velmi zdlouhavou cestu, jelikož se musejí pohybovat velmi omezenou rychlostí kvůli váze naloženého tělesa, naruší žena, která byla okradena o peněženku, doklady, veškeré peníze i jízdenku na vlak, a stane tak součástí kabiny vozidla, jenž míří stejným směrem jako tato okradená žena. Snímek se zaměřuje především na tyto tři postavy jako takové, které svede dohromady náhoda. Postupně pozorujeme jak oba dva muži, Savu i Panait, se více sbližují s Marií. Jelikož se jedná road movie, můžeme v některých záběrech zahlédnout nádhernou rumunskou přírodu, která se line podél silnice, na které jede naše ústřední trio postav. Pro mě rozhodně nejzajímavější scénou a také velmi napínavou, je však sekvence, kdy auto i s nákladem málem spadne do údolí.

    • 13.6.2018  11:00

    Výtečný celovečerní debut Cornelia Porumboia. Originálně natočená podívaná, která se vtipně a ironicky vrací k událostem 22. prosince roku 1989 v Rumunsku, kdy probíhala revoluce, jenž měla konečně svrhnout diktátora Nicolae Ceauşesca. Konkrétně se v jedné televizní show řeší, zda právě v jejich zapadlém městečku se odehrála toho dne revoluce nebo ne. Tři muži, kteří sedí v onom studii se snaží dopátrat pravdy. Film si nejprve v první půlce chystá půdu pod nohama, kdy sledujeme muže, jak se připravují na debatu. V této části vynikne skvělá práce s kamerou, kdy kamera snímá postavy ve statických záběrech a střihá opravdu jen tehdy, kdy je to nutné. V druhé části snímku se vše rozjíždí naplno. Nesourodá, absurdní debata, narušující živé telefonáty diváků, resp. obohacující vtipem, tak různé záměrné nájezdy kamery. Výborný snímek, který si budu muset zopakovat, pro vychutnání veškerých detailů.

    • 13.6.2018  10:58

    Dramatický působivý snímek od rumunského režiséra Cristiana Mungia. Věrně nám ukazuje životní událost, která dokáže silně pozměnit, všechno to, co máme přesně naplánované. Jako třeba v případě mladé dívky Elizy, která se pilně připravuje na maturitu. Jenže než ji stačí vůbec vykonat, odehraje se nečekaná událost, která ji změní následující okamžiky jejího života. Hlavní postavou příběhu však je její úspěšný otec Romeo, který nechce nechat věci jen tak dál plynout, a chce své dceři zajistit jen to nejlepší, ať už to stojí, co to stojí. Film se zabývá otázkou vztahu otce a dcery, rovněž ale tématem rodiny jakové takové, resp. jejím rozpadem, jelikož Romeo už nějaký ten čas podvádí svou ženu s bývalou pacientkou. Rovněž se snímek věnuje společenské situaci v Rumunsku, která je mimo jiné plná podvodů a korupcí. Realisticky podaný film, který vyniká hereckým obsazením i silným příběhem.

    • 13.6.2018  10:55

    Oceňovaný film Cristiana Mungiu, který úplně není pro slabé žaludky. Jelikož při jeho sledovaní, se vám lehce může udělat špatně. Surová, nepříjemná atmosféra ze snímku jenom čiší. Dvě mladé ženy, v totalitním Rumunsku, které se rozhodnou, že jedna z nich postoupí zakázaný potrat. Jednoduchá dějová linie, která ale otevírá mnohem závažnější a komplikovanější morální problém. Obě dvě hlavní hrdinky mají však v tomto jasno. Ony nemají na výběr., Ačkoli je vždycky jiná možnost. Hodně minimalistické dílo, které se nezaměřuje na zákrok jako takový, ale tíživou situaci kolem tohoto výkonu. Nejvíce se tento jev projeví např. při oslavě narozenin Raduovy matky. Syrové drama, jenž nenechá diváka příliš vydechnout, ačkoli se může zdát, že se vlastně nic neděje.

    • 13.6.2018  10:50
    Západ (2002)
    ****

    Nápaditý film od Cristiana Mungia, který skrz tři jednotlivé části propojuje celý příběh snímku. Tři různé příběhy se zaměřují na tři, resp. čtyři postavy, které se vzájemně prolínají. První se věnuje mladým manželům, Lucianovi a Sorine, kteří jsou hned v úvodu vystaveni nečekanému problému. Jejich vztah nabírá na trhlinách, z čehož vzejde, že jsou od sebe odloučeni. Druhý příběh míří k ženě Mihaele, která se má vdávat, jenže její ženich uteče ještě před obřadem. Její matka to nechce nechat jen tak být, a proto jí hledá nového ženicha, kde se dá. Ona se zatím seznamuje s Lucianem. A poslední dějová linie cílí na otce Mihaely, jinak policejního plukovníka, který míří do důchodu. Všechny tři části nám nabízejí určité nové informace, které nám pomáhají složit celý příběh. Nejzajímavější části pro mě byla asi ta druhá, naopak třetí část mě přišla nejméně podnětná.

    • 13.6.2018  10:48
    Veksl (2008)
    ****

    Výtečný rumunský snímek pojednávací o tom, jak jedna událost dokáže změnit člověka k nepoznání. Emil je obyčejný dělník, který stejně jako jeho manželka, dostal padáka v práci. Se svojí manželkou Annou se rozhodnou, že nejlepším východiskem z neperspektivní země je emigrace do Austrálie. Proto, aby odletěli, potřebují víza, a proto, aby jej získali, zase musejí mít dostatek peněz. Potom co dají do kupy potřebnou sumu, Emil jde do banky, aby proměnil peníze. Jenže je okraden a jemu se obrátí život vzhůru nohama. Byl jsem dost překvapený jakým směrem a tempem se hlavní hrdina Emil ubírá. Rozhodně jsem nečekal takový prudký a strmý vývoj postavy. V tomto filmu je mimo jiné také krásně vidět, jak tenká je hranice, mezi tím, co je ještě legální a co už není, a jak lehko se tato hranice dá překročit. A když už se překročí, všechno jde stranou i rodina.

    • 13.6.2018  10:46
    Poarta Alba (2014)
    ***

    Působivé černobílé drama, jenž natočil Nicolae Margineanu. Ten se inspiroval především v knize Varul Alexandru od Adriana Oprescu, tak i v dalších svědectvích politických vězňů, kteří byli zadržováni v pracovních táborech na kanálu Dunaje a Černého moře od 50. let 20. století v komunistickém Rumunsku. Snímek vypráví o dvou mladých mužích, kteří se právě do takového jednoho tábora dostanou. Zde na ně čeká pouze hlad, bída, pot, strach a bolest. Film nám docela věrohodně zachycuje prostředí, ve kterém se dva přátelé, Adrian a Ninel ocitají. Zaměřuje se však na život v pracovním táboře jako takový než přímo na tyto hrdiny. Vidíme tedy tvrdou práci v dolech, život na ubikacích, samotku či nevšední návštěvy vězňů. Podmanivý snímek, jenž ukazuje také určitou pospolitost všech těch, kteří byli nuceni pobývat v těchto nelehkých místech.

    • 13.6.2018  10:42

    Velmi intenzivní a napínavý road movie, kterým otvírá svou kariéru Cristi Puiu. Ovidiu dostává jasně formovaný úkol. Doručit určené zboží do Bukureště. Když se tak stane a přijede zpátky, získá domluvenou sumu peněz. A proto vyráží na cestu společně s kamarádem Valim a jeho holkou Betty, která nebude tak jednoduchá, jak si Ovidiu myslel. Film jako první zaujme ruční těkavou kamerou, která začíná v okamžiku nasednutí tří hrdinů do dodávky, čímž se dostáváme tak blízko postavám, jak jen můžeme a máme pocit, jako bychom byli přímo na zadním sedadle jejich vozidla. Vše, co přichází poté, se umocňuje tímto prožitkem. Nečekaný útok od pronásledujícího auta, zastavení policií i problémy při pauze na nakupování. Budování napětí přesně odpovídá atmosféře mezi aktéry v dodávce, která se s přibývajícími kilometry stále navyšuje. A samotný závěr snímku, nakonec trochu překvapí svou jednoduchostí, která ale jde v ruku v ruce s realistickým vyzněním filmu.

    • 13.6.2018  10:39
    Sieranevada (2016)
    ***

    Konverzační film odehrávající se víceméně jen v prostředí jednoho bytu, v režii Cristi Puiu. Prostředí, v němž se odehrává příběh tohoto snímku, je více než důležité. Do rodinného bytu se sjíždějí rodinní příslušníci, aby zde uctili památku zemřelého manžela, otce, strýce. A to je vše, co potřebujete vědět. Jelikož se jedná o sešlost velké rodiny, je velmi komplikované, minimálně zpočátku snímku, se vůbec vyznat ve všech vztazích jednotlivých členů rodiny. Není to však ve výsledku až tak podstatné. Klíčovější je o čem se mluví, co se probírá. Řeší se různé problémy, útoky ve Francii, 11. září, ale i na první pohled banální věci jakou je oblek pro jednoho z nich. Celý film se line ve velmi pomalém tempu a je docela obtížné udržet pozornost, až příchod Tonyho a jeho odhalení probudí z letargie. Snímek celou dobu střídá mezi lepšími a poněkud horšími chvilkami a při takové stopáži se to musí projevit.

    • 13.6.2018  10:36

    Výborný film, jenž vypovídá o lidské potřebě, obětavosti, ale i povýšenosti a bezohlednosti. Skoro třiašedesátiletý pan Lazarescu se necítí dobře, bolí ho hlava. Když mu nepomůžou ani sousedé, jede do nemocnice. Po jednom vyšetření, přichází další a poté další. Žádné mu však neodhalí příčinu jeho stále neutichající bolesti. Od začátku pozorujeme odlišné přístupy lidí, kteří se o pana Lazarescu starají. Na jedné straně zdravotní sestra, jenž ho přebírá u něj doma, se snaží k němu chovat ohleduplně a přívětivě, ačkoli on jí není vůbec sympatický, navíc je již unavená z noční směny. Na druhé straně vidíme přístupy doktorů a sester, které se chovají vůči pacientovi odměřeně, odtažitě až zaujatě. Je pravda, že Lazarescu není zrovna příkladný pacient a hodně k tomu svým chováním přispívá, ale i přesto spatřujme určitou necitlivost vůči němu. Konflikt vidíme tak mezi onou trpělivou setrou a jinými zdravotníky.

    • 13.6.2018  10:31

    Velmi podivuhodné a zároveň originální drama, jenž natočil Lucian Pintilie. Ve svém filmu nám představuje divoký a nevšední život jednoho muže, který se s ničím příliš nemazlil. Mladý muž Muti, jednoho krásného dne potká dívku Noricu, která ho natolik zaujme, že se spolu opijí vodkou a nakonec skončí u něj na bytě. Jejich rozvíjející vztah naruší dvouletá vojenská služba, na kterou Muti zanedlouho odchází. Poté co se vrátí, věci naberou nečekaný směr. Hned na první pohled snímek zaujme hlavním hrdinou, který je jako neřízená střela, zvláště potom, co uprchne z vojny. A právě s ním se odehrávají ty nejlepší scény filmu, které bych rozhodně nečekal, že se můžou objevit, jako např. scéna s tankem nebo při sekvenci, kdy přistihne Noricu s jiným mužem. Také závěrečná scéna s komandem je velmi intenzivní. Zajímavý a kvalitní snímek, který nám též poodhaluje vojenské prostředí, jenž obsahuje několik bizarních situací.

    • 13.6.2018  10:28
    Rekonstrukce (1968)
    ****

    Lucian Pintilie a jeho výrazný režisérský počin. V prostředí venkova, u řeky, nám zobrazuje přímou inscenaci události, která je naprosto běžná a ničím nevybočuje z řady. Dva studenti se jednoduše poperou. Co je však podstatné, že tento čin musejí znovu předvést za přítomnosti filmové kamery a rovněž za neustálé kontroly několika dalších postav. Na první pohled ihned zaujme dokumentaristická kamera, která nám ještě více přibližuje aktéry této prapodivného představení. Důležitým prvkem je také natáčení ve venkovních exteriérech, které pomáhají k uvěřitelnosti a pravdivosti oné události. Určité zachycení věrnosti je vyhnána až krajnosti, jenž se jasně projeví v silném závěru filmu, v které se odráží lidská ohavnost, neohleduplnost. Velmi pozoruhodný rumunský snímek, který rozhodně stojí za to vidět.

    • 13.6.2018  10:27

    Povedené drama o nešťastné události a jeho následcích, která postihne všechny zúčastněné, ať už viníky či oběti. Jednoho večera zajede řidič Barbu malého chlapce, který na následky nehody zemře. Ihned poté je Barbu zatčen a obviněn. Za mužem přijíždí jeho matka, která je připravena za syna bojovat a udělá všechno proto, aby syn odešel jako nevinný. V první řadě, film jasně sleduje intenzivní až mocenský vztah mezi matkou a synem, který je natolik silný, že odolá i vlivům mužovi přítelkyně. Je to právě matka, která říká synovi, co má napsat do výpovědi, je to ona, kdo zařizuje setkání se svědkem nehody i pozůstalými oběti. V závěru snímku však už můžeme vypozorovat vzdor syna proti matce, který si již nepřeje, aby se mu motala do života. Téměř na konci filmu dochází také ke zřetelnému srovnání světa bohatých lidí z města a chudých venkovanů. Po tomto setkání, dojde rovněž k prozření pravdy a přiznání viny.

    • 13.6.2018  10:24

    Sergiu Nicolaescua a jeho další z řady historických spektáklů. Tentokráte, přímo od nejvyššího státního vedení, přichází film o jednom z nejslavnějších rumunských vojevůdců, Michalu Chrabrém, který jako první sjednotil tři knížectví, Valašsko, Transylvánii a Moldavsko do jednoho celku. Snímek mohl být mnohem známější, kdyby se podařila koprodukce s americkou hollywoodskou společností Columbia, která se měla podílet na natáčení. Ve filmu mohl hrát třeba slavný americký herec Charleton Heston. Na popud vůdce Rumunska, Ceausesca, se však spolupráce zamítla a vznikl proto samostatný rumunský film. Jedná se opravdu o monumentální snímek, který ohromí svou značnou výpravou, nepřeberným množstvím kostýmů, mnoha postavami, tak i samozřejmě v neposlední řadě epickými bojovými scénami. Mám rád takové to typy filmů a Poslední křížová výprava je rozhodně jedním z největších evropských snímků v tomto žánru.

    • 13.6.2018  10:21
    Dákové (1967)
    ****

    Filmový debut známého rumunského režiséra Sergia Nicolaesca, který nemohl dopadnout snad lépe. Natočit takový to historický epos jako svůj úplně první celovečerní snímek, je opravdu obdivuhodné. A nejenže Nicolaescu jej zdárně dokončil, ale dokázal také s ním uspět na mezinárodní scéně, když se promítal po celé Evropě tak i v USA. Rovněž také u nás byl uveden, kde na něj v tehdejší době přišlo asi 1,73 milionů diváků. Pro mě osobně je film Dákové zajímavý také tím, že se v něm v důležité roli objevuje Pierre Brice. Přeci jen vidět herce v jiné roli než je statečný náčelník Apačů, je více než atraktivní. Mimo to však snímek nabízí další skvělé herecké výkony, výpravné bitvy se stovkami statistů, nádherné přírodní scenérie i vydařenou hudbu, která přesně koresponduje s tímto velkofilmem. Proto je potěšení sledovat boj Římanů se starověkými obyvateli Rumunska, Dáky.

    • 13.6.2018  10:19
    Ipova smrt (1971)
    ****

    Další z filmů od rumunského mistra historických velkofilmů Sergia Nicolaescu. Je zajímavé, že ihned po natočení Poslední křížové výpravy, která ho proslavila v zahraničí, se věnuje snímku, jenž pochází úplně z jiného žánru než z jakého byli diváci od něj dosud zvyklí. Co však zůstává stejné je scénář. Ten i pro tento film napsal jeho dvorní scénárista Titus Popovici. Příběh vypráví o malé vesničce za 2. světové války, ve které je zavražděn německý voják. Neví se, kdo tento čin vykonal, je však nutné někoho potrestat. Pokud se nikdo nenajde, budou ztrestáni všichni. Po této úvodní zápletce jsem očekával, že narace bude pokračovat v přímém hledání vraha a následném vydání němcům, což se tak úplně neděje. Sice vidíme místního blázna Ipa, který má být obětován za všechny, ale sledujeme spíše jeho a malého kluka, který se s ním přátelí. V závěrečné části se ale zase děj přikloní k hlavní linii a my můžeme pozorovat morální problémy o tom, zda je správné právě onoho Ipa odsoudit k smrti. Velmi pozoruhodný snímek, který se dotýká tématu odpovědnosti a viny člověka.

    • 20.5.2018  13:51

    Super zábavná a oddychová marvelovka. Již třetí samostatné pokračování, v hlavní roli Thor, syn Odinův. Tentokráte superhrdina s kladivem v ruce zachraňuje svůj svět, tedy Asgard. Jenže než se na svou rodnou zemi znovu dostane, musí překonat nové i staré (ne)přátele. Ačkoli jsem téměř ze všech stran slyšel na film jen chválu, měl jsem ke snímku určitý despekt. Nyní po zhlédnutí to bylo jenom dobře, jelikož jsem od filmu nic moc nečekal a i proto jsem se skvěle bavil. Bylo to ale především zásluhou nabité akce, velmi povedeného a trefného humoru (nikoli nesnesitelného, monotónního či sprostého), zajímavého hlavního padoucha, tak i starých dobrých postav z minulých dílů, díky čemuž, jsem se po celou dobu sledování vůbec nenudil. Navíc když Chris Hemsworth jako Thor buší do svých nepřátel za zvuků z písně Immigrant Song od Led Zeppelin, tak se na to celé nejen hezky dívá, ale i hezky poslouchá.

    • 20.5.2018  13:50
    Geriho hra (1997)
    *****

    V jednoduchosti je síla. A právě na to mysleli ve studiu Pixar, ze kterého vznikl tento krátký animovaný film, zejména český tvůrce Jan Pinkava, jenž po zásluze získal cenu Akademie.

    • 20.5.2018  13:39

    Ten úplně první pozdrav vyslaný k filmovému publiku od osobitého režiséra Wese Andersona. Je určitě zajímavé se podívat na tento kraťas, jenž odstartoval kariéru tomuto autorovi. Jednoduchá černobílá podívaná, předvěst budoucího celovečerního filmu Grázlové, v hlavních rolích s bratry Wilsonovými, pro něž to byla vůbec první filmová role. Již v tomto krátké filmu však můžeme vidět některé specifické rysy jeho tvorby jako jsou frontální záběry při dialozích, centralizace nebo bizarní charaktery postav. Nejedná se o žádné převratné dílo, ale jako prvotní film velmi uspokojující.

    • 29.4.2018  22:41

    Nebylo to vůbec špatné. Jane Fonda a Lindsay Lohan, v hlavních rolích filmu, který rozhodně není teenage komedií ani romantickým snímkem, ačkoli ne jedna milostná linka, je součástí příběhu. Především se ale jedná o drama, týkající se vztahu mladší matka-dcera, dcera- starší matka, třebaže na začátku snímku to na to nevypadá. V úvodu sledujeme, jak žena středního věku Lily, přijíždí z Kalifornie do města Idaho, spolu se svou nezvladatelnou dcerou Rachel ke své matce Georgii, která má nějak usměrnit a převychovat právě Rachel. A proto ortodoxní Georgie začíná používat své vlastní pravidla na Rachel, jenž si ale z daných pravidel nedělá těžkou hlavu. Spíš než o babiččin řád, se Rachel zajímá o jednoho místního mladíka, který ač má holku, nemůže z ní spustit oči. Vše se vyvíjí právě tímto směrem, až do okamžiku, kdy Rachel pronese větu, kterou možná ani nechtěla říct, ale v daný moment jej vyslovila. A od té doby se vlastně jen řeší, zda to, co řekla, je či není pravda. A tím se přímo dostáváme k onomu motivu dcera-matka. Nejvíce potěší herecké výkony, především skvělá Jane Fonda, tak i Lindsay Lohan, která ukázala, že umí hrát, když na to dojde. Film také určitým způsobem odráží samotné závislosti Lindsay na drogách a alkoholu. Na to, že jsem nic v podstatě neočekával, velmi dobrý film.

    • 29.4.2018  22:35
    Hračka (1976)
    ****

    Milá a veselá francouzská komedie s Pierrem Richardem v hlavní roli. Novinář Francois je vyslán na veletrh hraček, o níž má napsat reportáž. Z ničeho nic se dostane do hledáčku malého kluka, jenž si ho vyhlédne jako svoji hračku a chce ho domů. Shodou okolností je malý chlapec, syn majitele veletrhu, tak i jeho novinářské společnosti. A proto je Francois, donucen odjet spolu s malým klukem k němu domů a splnit mu všechny dětské přání, kterého jen napadnou. S bezprostředností a lehkostí s jakou si Francois, v podání jak jinak než výborného Pierra Richarda, hraje s mladým klukem je jednoduše kouzelná. Zároveň, jak je patrné, Francois supluje roli kamaráda, otce, jenž klukovi samozřejmě chybí. Vše poté vrcholí v emotivnějším závěru. Příjemný snímek, který potěší každého, kdo si rád hraje, ať už velkého či malého.

    • 29.4.2018  22:31
    Amadeus (1984)
    ****

    Skvostný snímek, jejž natočil dnes již bohužel nežijící režisérský mistr, Miloš Forman. Film, který ho už definitivně poslal do těch nejvyšších příček světové kinematografie, o čemž svědčí šest cen Americké akademie. Jen asi Miloš Forman mohl vytvořit takový to film, jenž nabízí pohled do duše ztřeštěného, bláznivého, rozpustilého, přesto nadaného a geniálního člověka, který se zapsal do historie nejen hudby. A právě famózní hudba stojí v popředí filmu, a zároveň nás také přímo doprovází celým příběhem. Nemůže tomu být ani jinak, když se vypráví o jednom z nejslavnějších hudebních skladatelů všech dob. Nelze opomenout ani herecké výkony Toma Hulce jako Mozarta a F. Murray Abrahama v roli Antonia Salieriho. Vskutku významnou složkou filmu jsou taktéž nádherné kostýmy Theodora Pištěka, nebo výborná kamera dalšího českého spolupracovníka Miroslava Ondříčka. Je to ale především o hudbě jako takové, která jde cítit z každého záběru, jenž nám nabízí jedinečný příběh od mimořádného autora.

    • 13.4.2018  23:57
    Ave, Caesar! (2016)
    **

    Dlouho jsem sem tak u filmu nenudil, jako u Ave, Ceasar. Očekával jsem rozhodně mnohem více. Už proto, že autorským týmem jsou bratři Coenové, kteří mě v poslední době skvěle baví u seriálového Farga. Jenže toto je úplně jiný příběh. Respektive tady právě nějaký příběh naprosto chybí. Není tady žádná obsáhlejší nebo hlubší dějová linie, kterou by divák mohl se zájmem sledovat. Pozorujeme pouze jakou si linii kolem producenta Eddieho Mannixe, jinak velmi dobře ztvárněný hercem Joshem Brolinem, jenž nám ukazuje, jak to chodí v hollywoodském studiu, při natáčení jednoho historického snímku. Ani postavy nedostávají, tolik prostoru, kolik by si zasloužily, čestnou výjimku tvoří maximálně George Clooney. Větší prostor ve filmu, jsem myslel, že dostanou např. Scarlett Johansson nebo Channing Tatum. A nakonec, jestliže je snímek považovaný za komedii, což je, tak humor mě ve filmu hrubě chyběl, ty dvě-tři vtipné scény to nezachrání. Nejvíce se ze všeho, se mi líbily dvě vydařené choreografie, a to v bazéně a hospodě s námořníky. To je ale na celý film prostě málo, abych mohl hodnotit lépe.

<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace