Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (118)

plakát

Dokonalý svět (1993) 

Jedno z nejlepších dramat zabývajících se vztahem mezi dospělým a dítětem. Costner opravdu velice slušný, ale na tomto filmu obdivuju hlavně scénář(některé scény jsou fakt síla), který je úžasně vygradovaný a nemá slabé nebo dokonce nudné místo. Konec je hodně přeslazený nicméně v tomto dokonalém světě mi to ani moc nevadilo. Prostě to tam patřilo. Costnerův kriminálnický humor je taky dobrý.

plakát

Dožeň, co se dá! (1999) 

Hodně dobrá komedie s perfektním nápadem a Christopherem Walkenem.

plakát

Drž se toho snu (1990) (TV film) 

Velice příjemné a poutavé vyprávění velkého režiséra. Dokument je proveden zajímavou, chronologickou formou, a to i přesto, že působí místy vyloženě amatérsky. Ukázky z jeho brilantních filmů jsou potom zajímavým zpestřením. Už vím že pana Formana Amerika nezkazila a že je to stále v duši velice sympatický a skromný Čech. Měl to ale ze začátku v U.S.A. hodně těžké...

plakát

Frankenstein (1994) 

Ještě teď si pamatuji, jak jsem to poprvé viděl a na konci snímku jsem byl z toho uplně zpocený. Sice jsem to už 5 let neviděl, takže nemůžu znova kvality filmu zhodnotit, ale to nic nemění na tom nadšení po prvním shlédnutí. Naprosto famózní De Niro tu rozehrává hru na pravé monstrum, které se absolutně vymkne kontrole. Úžasné jsou i dobové kulisy, které velkou měrou přispívají ke autenticitě díla. Frankenstein už ani nemůže být natočen líp (takže velká pochvala i pro Braghnata).

plakát

Frigo a soused (1920) 

Perfektní groteska která má nápady snad na celovečerní film. Některé scénky jsou vyloženě nadčasové a i dnes po 87 letech je to prostě švanda, i když je to němé. Navíc Keaton je velice pohybově nadaný a tím i komický. Svatba mi přišla právě jako jedna z nejvtipnějších scén na rozdíl od kolegy:)

plakát

Godzilla (1998) 

Ještě jako desetiletý jsem to miloval, ale dnes v tom vidím jen prachobyčejnou popcornovou zábavu bez myšlenky. Samotná godzilla je udělaná pěkně, ale herecké výkony jsou strašné, stejně jako scénář atd. Z nostalgie však dám aspoň 2 a taky mě to vlastně celkem baví(viděl jsem to asi 4krát a vždy mě to bavilo)

plakát

Hříšní lidé města pražského (1968) (seriál) 

Perfektní detektivka, která je alespoň co se týče naší republiky, nepřekonána. Málokterý inspektor má takové charisma jako Pan Vacátko a i ti ostatní jsou výborní. Klasika kriminálek s atmoférou která je nenapodobitelná.

plakát

Identifikace ženy (1982) 

Tentkrát mě Antonioni bohužel hodně zklamal. Kvalitní filmařina to samozřejmě je, to k minusům nepatří, ale příběh mě prostě vůbec nezaujal. Možná byl jen tento film natočen uplně pro jiné publikum než jsem já. Připadá mi to, jak kdyby to byl vyloženě autobiografický snímek, ve kterém Antonioni popisuje svoje bohaté zkušenosti se ženamy(některé i špatné) a chce se jím ňákým způsobem pomstít. Toto mě však vůbec nezaujalo a nenašla se scéna, která by mě probrala z té nudy. A ta hudba je příšerná a totálně kazí i ty zbytky zajímavé atmosféry. Škoda...

plakát

Interiéry (1978) 

Problém u tohoto filmu byl hlavně v tom, že od woodyho nikdo nečekal takové vyloženě severské(bergmanovské) drama bez trochy jemu klasického humoru. Podle mě zde spíš dokázal, že je opravdu skvělý režisér a že se neomezil pouze na komedie(které mu však jdou skvěle). Drobné chyby tu jistě jsou, ale jsou dané spíš nezkušeností s žánrem. Ale psychologicky je film úžasný.

plakát

Jako kníže Rohan (1983) (TV film) 

Dokonalý obraz absolutního úpadku člověka. Změna charakteru hlavní postavy(ten obrovský rozdíl je od první do poslední scény vidět měrou vrchovatou, a to je ten úpadek postupný), a hlavně její ztvárnění Menšíkem, to už patří ke klenotům. Jako vesnický buran Špáta mě opravdu přesvědčil, že dokáže být i charakterním hercem, který zvládá i tragické role. Výborný je i Pešek jako jeho hospodář a Ludmila Roubíková, která ztvárnila perfektně Špátovu matku(je zároveň i nejzápornější postavou díky svým intrikům). Špáta za svůj celkový úpadek vlastně ani nemůže. Zkazí ho především peníze, které mu přinesly i určitou moc(kterou však cití jen sám, ostaním je jen pro smích) a právě intriky jeho matky. Příběhem je to téměř podobné dědictví..., avšak tento příběh je vyloženě dramatický. Typická pro Špátu je věta co bych koupil jeden dům, koupím rovnou dva domy! Tato věta celý jeho charakter vystihuje. Závěrečná scéna vlastně jen dovršuje jeho úpadek. I když místy je to možná dnes už trochu naivní, je to film k zamyšlení se nad lidským chováním a nad vnímáním materiálních věcí(a jejich vliv na chování člověka)