kockodan

kockodan

Česko

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 14.4.2019  03:08
    Superstore (TV seriál) (2015)
    odpad!

    To jako vážně? Tohle že je (bylo) v červených??? A na rotten atakuje 90% - 100%??? Já asi nejsem normální, ale tohle je prostě nepochopitelné, jak se taková trapná a nudná sračka může líbit tolika lidem. Já byl po čtyřech dílech totálně znechucen nanicovatostí jak postav, děje a zápletek, tak i hereckých výkonů. Za tohle bych Americe Ferrera toho jejího Oscara, nebo co to dostala, okamžitě odebral!!! Navíc mi připomíná dikcí, hlasem, předkusem a výzorem náramně tu socanskou megeru Alexandru Ocasio-Cortez, což taky nepomáhá!!! Ani jedna postava netáhne a nevyčnívá, všichni hrají jak ochotníci. Když vezmu podobnou nenáročnou americkou oddechovku točící se okolo malého kolektivu setkávajícího se ve společném zařízení The Cool Kids, tak tam jsou všichni v castu osobnosti, a ti slabší, či přicmrndávači ve vedlejškách jsou taženi a vyvažováni neskutečně vyčnívajícím a celou comedy nesoucím Leslie Jordanem, který když se objeví na scéně, tak už vám cukají koutky ještě než něco řekne. U Superstóru čekáte marně až něco mátožné postavy řeknou, jen abyste zjistili, že měly radši mlčet, páč zde se vtipu či aspoň jen poctivého slapsticku, zkrátka nedočkáte! Zde se asi tvůrci a pisálci původně snažili o deadpan type of comedy, který se ale bohužel jaksi ne a ne povést, a to i na několikátý marný pokus, a vyznívá u těchto nešťastně vybraných protagonistů, jak už jsem napsal výše, nevtipně a ochotnicky.

    • 5.3.2019  05:35

    Vesmír a lidská stupidita jsou nekonečné. Jen o tom prvním nemáme zatím důkaz. A pod kategorii lidské stupidity řadím i ostatní lidské vlastnosti krásně vyjádřené v tomto dokumentu, jako poblouznění celebrity statusem, touha po lehkém životě plném peněz, povrchních privelgií, backtage passů, limuzín a pozlátka ve stínu někoho slavného a bohatého, touha po slávě a bohatství, povrchnost, špatně nastavené životní hodnoty, amorálnost... atd. Zajímavé, že tyto extémně morálně pokřivené životní hodnoty zde představují hlavně ženy-matky sexuálně zneužívaných chlapců, které je Jacksonovi přímo cpaly do postele, výměnou právě za to povrchní a stupidní pozlátko a lehkoživnou existenci. Co na to feministky, označující muže zodpovědné za veškeré zlo na zemi? A že pokud by vládlo více žen, bylo by na světě lépe?! Podívejte se na tyto příklady žen-matek. Děkuji, nechci aby takováto monstra a idiotky zaprodávající svoje vlastní děti úchylnému pedofilnímu negrovi měli co dočinění s rozhodováním o věcěch veřejných! To by to dopadlo!!! Dokument de facto říká, že na světě jsou pedofilové, ale za oběť jim padnou pouze děti stupidních, sobeckých matek (či rodičů obecně), co se o ně neumějí postarat! Největší pecka a facepalm pro mě bylo vyprávění jedné z matek jak prožívala, když Jackson zaklepal bačkorama. Když to viděla ve zprávách, tak to chudák tak těžce nesla (považovala Jacksona za rodinného přítele), že si vzala jednu z Jacksonvých slavných bundiček ve které vystupoval v nějakém slavném videu a kterou jí jako rodinný přítel (který prcá jejího 7 letého syna) kdysi daroval, a schoulila se s ní do postele, kde s ní a v ní celý týden truchlila!!! LOL! To prostě nevymyslíš!!! Mazlila se v posteli s bundou pedofila, který jí prznil dítě a truchlila tak nad smrtí tohoto pedofila!!! A tohle ta ženská, po té co jí to negerské monstrum prcalo několik dlouhých let jejího malého syna, řekne hrdě na kameru celému světu!!! LOL! Prostě každý si v životě volíme, někdo to má díky vlastní stupiditě pomotané a volí na první pohled "snadné" cesty, a nevidí, nebo nechce vidět jejich nemorálnost a úchylnost, anebo jim jde alespoň hutně vstříc, a pak spláče nad výdělkem a totálně zničeným životem a životy nejbližších lidí okolo sebe. Další krásný dokumentaristický příklad o nekonečné stupiditě je: Leah Remini: Scientology and the Aftermath. Chcete-li se dobře pobavit nad bezmeznou idiocií amíků, neznám nic lepšího. K popukání!!! Za stomach-turning detailní exkurzi do intimního života pedofilní popové hvězdy - úchylného negra, a stupidity hňupů, a hlavně žen-matek, co z jeho celebrity statusu byli na větvi takovým způsobem, že jim nevadilo ani leta se vlekoucí znásilňování vlastních 7 letých dětí úchylem do kaďáku, v tomto případě musím dát jasných 100%! LOL!

    • 3.2.2019  00:27
    Disenchantment (TV seriál) (2018)
    ****

    Je to spíš na oko dělané, scenérie středověkých měst, zámků, začarovaných lesů, atd... Příběh je taky docela zajímavý, jen k zasmání tam toho moc není. Simpsni a Futurama už všechny Groeningovy gagy vyždímali skoro do sucha, a dát jim středověký, fantasy kabátek jaksi nepomáhá. I přesto mě Disenchantment neurazil a všech 10 dílů jsem v pohodě dal. V paměti mi uvázl pouze jediný a to osmička, s laughing horsem. Jinak opravdu bohužel všechny dosti zapomenutelné. Takové odlehčení k žehlení, nebo když je člověk na mobilu a jen od displeje občas koukne co ta ožralá princezna s předkusem zase vyvádí. 75%

    • 15.1.2019  19:27
    První člověk (2018)
    odpad!

    Dost bylo Goslynga!

    • 31.12.2018  21:54
    Lean on Pete (2017)
    ****

    Film je prostřednictvím vztahu 16 letého kluka s koněm defacto nastavenim zrcadla americké spodině, homelessness, a working poor, což je v Americe jen jedna sociální třída před poverty level. Chudoba je výsledkem násilí, disfunkce, alkoholismu, mental ilness a nevzdělanosti které jsou generačně zakořeněny v rodinách a komunitách, a které jdou jen těžko vykořenit nějakým zázračným mávnutím kouzelného proutku vládním programem, či neziskovkami jako soup kitchens. Ty řeší jen symptomy. Hlavní hrdina upadá do tohoto kolotoče disfukce, spodiny, bezdomovecké chudoby a špíny ne vlastní vinou, a i když film trochu ztrácí dech ve druhé polovině, stále je krásně vidět, že uniknout ze spárů chiméry zvané americká chudoba se může povést jen opravdu souhrou velkých náhod a s velkým štěstím. Tím je pro Charleyho jeho matka, se kterou se nakonec po všech peripetiích a tragické smrti svého otce shledává. Ale konec filmu tímto vlastně ani nedostává happyend, jak by se mohlo zdát. Nebo je to happyebd alespoň velmi dočasný. Neboť jaký osud čeká 16 letého kluka se základním vzděláním u matky, která ho jako děťátko opustila a po celý jeho život se ani jednou neozvala, a která s největší pravděpodobností trpí mentální poruchou? Je to takový happyend nehappyend. Pokračování jeho života asi nebude zvlášť veselé. Výborné raw americké cinema se spoustou velmi silných scén, které mi dlouho chybělo. Zároveň vás hlavní hrdina fascinuje svou houževnatostí a rozhodností, jakou může mit jen mladý odhodlaný muž na prahu dospělosti, rozhodnutý čelit nepřízním osudu, nepodvolit se a jít dál, bojovat. Už dlouho u mě žádný protagonista filmu nezískal takové sympatie. Je úžasné vidět takový talent mladého herce (skvělý Charlie Plummer) jak nese jako hlavní hrdina minimalistickými hereckými prostředky celou tíhu filmu, a ostatní, včetně velkých bardů, jako Steve Buscemi, mu ve vedlejších rolích jen přicmrndávají. Za mě 95%.

    • 30.11.2018  03:34

    Depresivní hnus o fetujících negrech. Jedna z nich uměla jakš takš zpívat. Takovýt typ dokumentu úplně nesnáším, nezáživná onanie pro skalní fanoušky, kteří by čumeli i na to jak si vytírá zadek, nebo bleje. A veškerá footage je tu strašně rozklepaná na hand cameru jakože je strašně "exkluzivní" a "never seen before" a jakože "ze zákulisí", takže to můžeme natáhnout skoro až na 2 hodiny dokumentární nudy. Všechny ty záběry z dovolených a různých drogových párty a z hotelových pokojů jsou ve výsledku nudnější a trapnější než kdyby po celou dobu tohoto veledíla pouštěli její clipy. Navíc jsme se nedozvěděli nic co už nebylo dávno stokrát přetřeseno v bulváru. 40%

    • 26.11.2018  22:38
    Spaced (TV seriál) (1999)
    odpad!

    Mám pravidlo tří epizod. Tolik vždy každému seriálu který mě nenadchne hned pilotem dopřeji abych mohl učinit férové rozhodnutí. Tady již po první epizodě, kterou jsem projel fast forward na přeskáčku, okamžitě zapíchnul a vyslovil tomuto dílku kategorické NE. Všem, kteří se v takovýchto indie úchylárnách vyžívají, svoji k svému, nic proti. Ale již úvodní scéna "rozchodu z okna" mě prostě nějak iritovala nepopsateně odpudivým dojmem z trapného britského humoru "pracující třídy". Ta hlavní hrdinka je opravdu velmi, ale velmi nesympatické stvoření, mírně řečeno. Při přeskakování jsem narazil na scénu domácí, která s nimi dělá pohovor na pronájem, a to bylo ještě více nevtipné a trapné než úvodní scéna rozchodu. Buď jsem to já, nebo herci, nebo těch skoro 20 let od doby co to vzniklo, ale na mě je to prostě příliš "British cool", což je trapnost nad trapnost. Takže totální odpad!

    • 16.11.2018  04:01

    Naprosto dokonalý dokument. Takhle má vypadat dokumentaristika. Přenese vás naprosto věrohodně do doby, ale i mysli lidí před 100 lety a to díky komentářům přímých účastníků na pozadí neskutečně bohaté plejády často neuvěřitelně surových ale zároveň hluboce lidských dobových záběrů. Všechny staré autentické záběry očištěné a zkolorizované technikou 21. století vás uvrhnou přímo do centra dění 1. světové války, od jejího prvopočátku, nevinného a naivního rekrutování teenagerů (některých na hranici 16 let), kteří brali nástup jako svou povinnost pro vlast a zároveň jako dobrodružství a vytržení z často nudných životů a podřadných prací které spousta z nich zastávala ve fabrikách, či službách počátku 20. stol. Staří pánové-veterání a přímí svědkové těchto nehorázně nechutných a nesmyslných lidských jatek, kteří celou podívanou komentují ve vzpomínkách na svá mladá léta a zážitky prožité přímo na frontě, dodávají autenticitu a ryzost kterou by tento masterpiece nikdy nedosáhl, pokud by byl sestaven pouze z dochovaných záběrů, a kdyby komentář, jakkoli fundovaný a propracovaný, četl nějaký zasloužilý umělec podmanivým herecky trénovaným hlasem. Klobouk dolů Peterovi Jacksonovi, a za mě absolutních 100%!!!

    • 4.11.2018  04:17

    Fujtajxl to byla nudná, dětinsky trapná, patronizující sračka!!!

    • 25.10.2018  17:48

    Proboha, vy všichni mileniálové, a ostatní, kdo viděli tuto věc po roce 2000 poprvé, nehodnoťte tenhle kousek z pohledu moderního člověka. To je zhola nemožné, nežili jste v té době, ani v bezprostřední době po natočení a tak nemůžete objektivně posoudit. Pro mě je to dětství a já se jako malý předpubertální fakan s Pierrem náramně bavil. Dnes už bych si to ale nepustil ani omylem. Vyvolávání nostalgie u filmů jejich znovusipuštěním po desetiletích s očekáváním, že budu mít stejný zážitek jako tenkrát, neexistuje. Pouze zklamání a nepěkné probuzení ze sna, na co jsme to proboha tenkrát koukali!!!??? Vše krásné je jen ve vaší hlavě, tam se mi jen při zmínce blondýna, nebo rány deštníkem vždy nostalgicky rozzáří spokojený úsměv dětských let dávno prošlých, strávených před černobílou vypouklou televizí na chemlonovém koberci u nás v obýváku. A tak to taky zůstane. A pokud se mi to jakože hodně líbilo v 10, 11, nebo 12 letech, pak to musí jasně být za 100%!

    • 21.10.2018  14:43

    Novodobý pokus o Clockwork Orange říznutý Hair. Takže je tu vše co tyhle filmy velice dobře nabídly a zpracovaly už před desetiletími: 1. válka ve vzdálené zemi, tady Kuvajt místo Vietnamu, 2. hudba a nespoutaný život, tady punk-rock místo hippies, a 3.drogy a nesmyslné násilí a vybíjení si existenční frustrace teenagerů z docela rozvrácených a nezdravých rodinných prostředí. Nepovedlo se. Ani pozadí Gulf War jaksi nepomohlo. To jsem vůbec nepochopil. Jakože mládež z disfunkčních rodin je o to urvanější z řetězu a o to víc destruktivní a vandalská, když jejich země jde kdesi ve světě do války? Ano, na konci jeden z protagonistů aby se vyhnul vězení podepíše nástupák do US army aby byl deployed v Kuvajtu, ale to mě opravdu nedojalo. Samozřejmě opět vykrádačka Formana, i ten týpek měl po celý film delší máničkovské vlasy jako správnej rocker a na konci smutně kouká jak mu holej hlavu strojkem při odvodu. Jakože abysme viděli jak byla Gulf war nesmyslná a ničila životy mladých američanů, kteří se jen chtěli bavit a hrát v kapele. Některé scény oznamování úmrtí vojáků rodinám v USA suburbs byly opravdu ochotnicky a velice melodranaticky zpracované, a prostě celkově trapné, bez přesahu. Zničeho nic vidíme jak u dveří jakýchsi neznámých postav o kterých nic nevíme oznamuje důstojník z US Army předáním ofiko dopisu že jejich syn byl zabit v akci. Úplně mimo mísu a nechává to diváka tuplem na pochybách, co chce vůbec režisér tím filmem sdělit...WTF? Trapné, trapné, trapné. 35%

    • 17.10.2018  17:53

    Tohle je taková kadence a baráž vizuální a verbální, že je to jasně dělané na sledování znovu a znovu a znovu, jak to jen děti umějí. Do zblbnutí. Pak snad jde pochytit úplně všechny vtípky a reference. Chris McKay ukázal, že lze být nad věcí, humorný, odlehčený a přitom nabitý akcí a taky silným (pro děti) vzkazem. Já se bavil po celou dobu. Zápletka byla nápaditá, flipantní. Za mě 100%!

    • 16.10.2018  21:57

    Imbecilní asijská psychedelická sračka o mladé začínající alkoholičce a jejím těžko uvěřitelném nočním tahu, kdy vyžahne celou svou váhu v alkoholu ale přesto zůstává čilá, střízlivá, upravená, při síle a při smyslech. I když o tom posledním by se dalo v průběhu filmu i dost polemizovat, a to hlavně u diváka. Vypadá na 15, ale přitom chlastá jak starej námořník. To má být asi nějaký vtipný kontrast v Japonské kultuře, jemná, křehká dívenka vystrojená jak na katechismus do nedělní školy s postavou Barbie chlastá první ligu s ožungry z mokré čtvrti. Ha ha. (Not funny). Mezitím se tam rýsuje imbecilní, infantilní a nesympatická love story s jakýmsi brejlatým debilo-lůserem neustále nadbíhajícím holce, která ho totálně ignoruje, a člověk by jí i jemu nejradši dal facku, za tu imbecilní zoufalost a ochotnickou "roztomilost" kdy ona je tupá a nechápající a on nemotorný hňup a ňouma. Mezi Odpadem a jednou hvězdou zvítězila hvězda jen díky zajímavému vizuálu ke konci, na který by tedy dle mého pouze alkohol nestačil a připadal mi hodně lajznutý LSD. (Možná byl i nějaký vizuál uprostřed, to ale nevím, zdřímnul jsem si...). Ale i tak je to jen půl hvězdy, páč tohle crazy psycheledické animační třeštění není v anime nic nového a za účelem udržení pozornosti a šokování diváka za každou cenu je neustále recyklováno a napodobováno v každém druhém filmu anime typu. Už bych chtěl taky jednou vidět nepolopatické ztvárnění dvou zamilovaných lidí jinak, než že se opravdu vznáší vzduchem nad městem, či krajinou a hezky jim povlávají šaty a vlásky, popř, že jim narostla křídla a nebo najednou z té lásky nebeské, umí lítat jen tak a tupě si při tom čumí z očí do očí. Chápu, že dorůstají nové a mladé generace, pro které je tohle vše světoborná novinka a můžou a asi i jsou z anime nadšení, páč jich ještě tolik neviděli. Mně se první anime kousky také líbily jako něco neotřelého, exotického a zajímavého z Japonska. Čím je člověk starší a čím víc jich viděl, tím víc je ta sterotypnost a to neustále stejné filmové animační vyjadřování prostě k zblití. Člověk s věkem brzo prokoukne, že je to furt ta samá formule, jak přes kopírák. Zde navíc čistá propagace alkoholismu mi vůbec nesedla ani mi nepřipadla vtipná, či zajímavá. Navíc glorifikací alkoholu nabádat de facto k závislosti mladé lidi se mi zdá přímo nechutné. Alkohol je karcinogen, a stejně tak jako normální je nekouřit, je i normální nepít. 10%

    • 15.10.2018  01:36

    Tuhle komedii jsem jako dítě miloval. Všichni jsou dobře ujetí a crazy, šíleně vtipně přehrávají, všude strašně vypjaté, až řeckotragedijní emoce kvůli totálnímu hovnu (televizi, pračce, atd.). Hádky na schodišti, na pavlači, na chodbách v paneláku, skvělá Janžurka hraje každou scénu strašně hystericky, jako by jí šlo o život anebo jí měla prasknout žilka. Obě rodiny v tom nasrat a přechytračit tu druhou se chovají jak totální infantilní malí Jardi na pískovišti a je vidět že si ty naschvály náramně užívají a mají z nich nefalšovanou, škodolibou, dětinskou radost. Prostě parádní podívaná a zábava. Z dnešního pohledu již úsměvné, ovšem za socíku v době nedostatku kvalitního spotřebního zboží asi dost aktuální a hlavně zábavným stylem tepající nešvary centrálního hospodářství. Za mě 90%.

    • 9.9.2018  19:22
    Zahrada slov (2013)
    odpad!

    Trapná, nudná a zdlouhavá píčovina pro foot fetišisty s neskutečně vlezlým a nikdy neutuchajícím klavírem Jiřího Maláska v pozadí! Blééé! Z té schmaltzovitosti a lepkavosti se mi zvedá žaludek ještě teď. To je pro mě asi definitivní konec se všemi asijskými anime. You've seen one, you've seen 'em all! Tento žánr už nemá co nabídnout, vykrádá své vlastní vykradení už z před 20 lety. Furt dokola stejná "každodenní poetika" vaření čaje, krájení zeleniny, všech možných pohledů na město, přírodu v parku, ptáčky, deště bubnujícího na všechny možné i nemožné povrchy, romanticky povlávající anime vlásky hlavních hrdinů a hrdinek... Fuj, stokrát opakovaný hnus, klišé a "osvědčená" formule, která se už snad musí všem zajídat. Ale dáme tomu "krásny" vizuál, a blbečkové nám to sežerou i s navijákem. Pseudo-poetika, trapná melancholie a prachsprostá nuda plytkého příběhu, jakoby nikomu nevadila, páč je to "japonský" a "anime" a přece "ten dokonalej vizuál", no né. Tak nebuď před kamarády za nekulturního debila, a neopovaž se říct o té trapné, nudné sračce něco negativního, kyž přece koukat na animé a žrát ho i s chlupama je tak in! "0%

    • 19.7.2018  18:28
    Kazišuci (2018)
    odpad!

    Nevtipné, velmi, velmi NEVTIPNÉ. Hodně špatný scénář, a opravdu trapné a nudné. A už jsem zmínil že je to nevtipné? To je u komedie nejhorší prohřešek, když je nevtipná. Fujtajxl! Nejdřív jsem myslel, že dám aspoň jednu hvězdu za paragánský kotoul mamky zpoza komody ke křeslu v hotelovém pokoji, kde se její dcera zrovna chystala mít svůj první deflorační prom-sex, ale nakonec jsem usoudil, že jeden vtipný gag je na 1:40h dlouhou "komedii" opravdu málo, takže zůstávám sveřepě na odpadu! A kdyby na mě ISIS komando mířlo kalašnikovy a musel bych říct ještě jedno pozitivum o téhle sračce, tak bych asi dodal, že alespoň teen postavy se nechovaly úplně debilně ztřeštěně a nelogicky aby vznikaly slap stick situace, jak jsme z teen komedií zvyklí, ale byly svým chováním v naprosté normě a uvěřitelné. Ale to bych byl býval řekl opravdu jen proto, abych si zachránil život. 10%

    • 18.7.2018  22:18

    Závan čerstvého a osvěžujícího vánku! Od animáče, který bývá primárně určen pro děti a jen částečně pro dospělé, se chci opravdu jen zrelaxovat, vypnout a být baven tím, co je mi předkládáno. To se naprosto povedlo, psaním, vtípky, zápletkou i neúprosným tempem, které nedávalo šanci na jediné hluché místo. Prostě skvělá práce. Já byl v tomto ohledu dokonale obsloužen, zaujmut a pobaven. A co víc, tvůrci mě nahlas rozesmáli, jakože zuby mi byly vidět a vydával jsem hrdelní zvuky a i mé ochablé břišáky se zapojily do této už tak zřídkavé akce, jakou je upřímný smích u dobrého vtipu, a né jen pobaveně roztažené koutky úst. A vytýkat dětskému filmu WC humor? Na mě zabírá pokaždé a všude, ale to je otázka osobního vkusu. Takže do divnýho chlápka co se prohání před veřejností ve spoďárech a záchodové mísy skoro v hlavní roli se prosím nestrefujte! Jestli chcete hluboké dialogy a dospělácká témata, pusťte si Beverly Hills 90210, nebo Melrose Place. Za mě 100%

    • 18.7.2018  21:41
    Easy (TV seriál) (2016)
    odpad!

    Tak za prvé, tohle dílo je nazýváno chybně antologií, čož dle výkladu slovníku cizích slov znamená výbor z literárních děl více autorů, ale je bohužel celé od jediného autora a to Joe Swanberga. A ten je co se psaní "příběhů" naprostý zoufalec bez talentu a schopnosti zaujmout. Odpudivě nudné, trapné, nezáživné a neinventivní historky, zvláště první dvě epizody ze série 1 mě nezaujaly ani nerozesmály ani jednou, což je další fail, jelikož v jejich záhlaví se píše žánr comedy. Protože však dávám šanci každému seriálu vždy třemi episodami, zhlédl jsem bohužel i část té třetí. Ovšem jen 8 minut protože Swanbegr servíruje opět to co v předchozích dvou, všichni nechutně usměvaví, šíleně v pohodě, hlasití a přeřvávající se, neustále se navzájem objímající, a obnoxiously američtí. Všechny tři episody mě neskutečně sraly naprostou absencí jakéhokoliv příběhu, vzrůša, či vykreslením absolutně nevěrohodných postav a odporně přehrávanými charaktery. Hnus a odpad nejhrubšího zrna. Na Swanberga si budu od teď dávat pozor a religiózně se mu vyhýbat!

    • 15.7.2018  15:42
    Pepa (2018)
    odpad!

    Fujtajxl!

    • 13.7.2018  02:52

    Starý nerudný debil se v 59 letech po vyhazovu z práce ne a ne zabít páč ho furt někdo vyrušuje (noví sousedi, staří sousedi, jejich vlezlý fakani.. atd), z toho má asi plynout ta komedie, ke mě však žádná nedoplynula. Spíš křeč. A to hlavně v podobě "milé, rozšafné a lidsky vroucí" Syřanky s echt švédským uvědomělým a progresivním manželem. Do toho sladkobolné flashbacky ze staroušova dětství, mládí a ranné dospělosti, a k nim tklivé smyčce. Jakože asi balanc mezi komedíí a schmaltzy dojákem. Dal jsem tomu přesně 49 minut a na druhou hodinu do konce mi už fakt nezbývaly síly. Jestli tohle je podle Švédů komedie, tak to tedy potěš koště. Pravá tragédie je ovšem 81% v červených zde! Ode mě 25% a to jen proto, že mám dnes dobrou náladu!

    • 13.7.2018  01:37

    Léto u prima strýčka plné erotického poznávání, chtěného, i nechtěného pro malého chlapce, který přichází kvůli nemoci o zlou a neschopnou magor-matku i o milovaného psa se kterým je kvůli rajzování po pěstounech násilně odloučen. Rány a nepřízeň osudu zpracovává velmi statečně, jak jen to houževnatá duše malého dítěte dovede. Hlavní hrdina tento chvílemi zdlouhavý a místy i dosti nudný příběh držel hravě nad vodou svým bezprostředním herectvím a neuvěřitelnou přirozeností ve výrazu. Vše bylo maximálně přesvědčivé a tak určitě klobouk dolů i režisérskému vedení. Jeden z nejlepších dětských herců jakého jsem viděl. Za nudu a rozvláčnost a často i držení diváka na jednom místě aniž by se příběh smysluplně vyvíjel dál, dávám 2 hvězdy dolů. Stopáž max. do 1h:20m by filmu slušela více. 75%

    • 12.7.2018  17:10
    One Day at a Time (TV seriál) (2017)
    **

    Tragická hrůzostrašnost nejhoršího amerckého sitcomového ranku. Vrcholně nesympatická Justina Machado s trapnou Ritou Moreno tvoří opravdu cringe-worthy základ této bezúsměvné taškařice, která v roce 2017 posouvá vývoj žánru sitcom o několik mílových kroků zpět. Goofy lesbická teenager dcera trapně přehrávala, a pitvořila se v každém záběru obličejovými "reakcemi" na každé dění a repliku okolo ní... Z té jsem opravdu rostl. Navíc na lesbičku byla až moc feminní, a proto totálně nepřesvědčivá. Mladý syn v podání Marcela Ruize byl jediným protagonistou jehož herectví a výraz mi nevadil. A to je co říci o 15 letém debutantovi. První tři episody jsem u tv proseděl absolutně bez jediného úsměvu, o smíchu, či výbuších huronského řevu se absolutně nedá mluvit. Pilot byl asi nejtragičtější. Těsně před koncem jsem si uvědomil, že jsem se za celých 45 minut ani jednou nepousmál! Pár legračních situací a replik zajistil v nekolika následujících dílech Schneider, ale to je asi tak vše. Dlouhatánské prostoje, čekání protagonostů po replikách na smích obecenstva, špatný rytmus, úmorná předvídatelnost a 100 krát omleté gagy ze stovek klasických sitcomů let minulých. Kdyby hlavní hrdinky nebyly trapačka s nesympaťačkou dal bych o hvězdu navíc? To bohužel ani omylem! Originál neznám, ale předpokládám, že to byl klasický sedumdesátkový sitcom, který by už dnes neobstál, ani humorem, hereckými výkony, časováním ani tehdejšími tématy. Tím, že ho oprášili po 40 letech, napsali do něj dnešní progresivní mileniálská "palčivá" gay a gender témata, ovšem vůbec nezměnili fakt, že opět nebstojí. Rozhodně ne s nevtipným psaním a tímto podprůměrným castem. 35%

    • 12.7.2018  03:34
    Pose - Pilot (S01E01) (epizoda) (2018)
    *****

    Ve scénách z Ballů jako bychom se přenesli přímo do dokumentu Paris is Burning o 30 let zpět. Filmařská dobová akurátnost je zde dechberoucí. Už jen za to 5 hvězd. Storyline se rozvíjí naprosto skvěle a přináší velké možnosti pro růst a vývoj postav. Už teď vidím v seson 5 nebo 6 kdy Damon (Ryan Jamaal Swain), skončiv úspěčně taneční školu, se stane proslulým tanečníkem a jeho fotr bude jen závidět a snažit se vetřít zpět do jeho života, a nárokovat si jeho peníze a slávu. Mimochodem scéna kdy homofobní otec Damona zmláti opaskem za to že je gay a poté ho i za podpory religiózně pomatené matky vyhodí z domu, je přesně to co se stalo režisérovi a tvůrci Ryanu Murphymu když udělal coming out svému otci. Ten ho také zmlátil řemenem do krve. V Pose se probírá nedávná minulost z počátků nákazy HIV/AIDS, ale i tehdejší diskriminace všeho a všech co nebylo v New Yorku 80. let bílé, bohaté (nebo alespoň middle class) a heteronormativní, a také důležitost rodiny v jakékoliv podobě, a pro mladého člověka mít podporující zázemí a někam patřit, citit se tam akceptován takový jaký je. Žádná rodina, ať už jakkoliv náhražkovitá není méněcenná, či podřadná té původní. A když původní je dysfunkční, pak jakákoliv komunita suplující podporu, pospolitost a lásku je jí vysoce nadřazená a má rozhodující funkci mezi životem (na ulici) a smrtí (tamtéž). Za mně tedy Tens all across the board! 100%!

    • 27.6.2018  21:58
    Psí ostrov (2018)
    *

    Svých 25% bych asi nejlépe shrnul do jediné věty: Příliš Japonsko-Americké a Wesovsko-Andersonovské. A ano, Grandhotel Sračko-trapno-Budapešť jsem taky nenáviděl od minuty 1 až do té poslední! Stejné to mám se Švankmajerem a jeho imbecilní animovanou "poetikou" a "vtipem" k zblití, kterýžto mi Andersona hodně připomíná, i když ten narozdíl od Švankyho v Čoklím smeťáku aspoň neznásilňuje živé herce, nýbrž hnusné, japonsky krkající gumové paňácy s chybějícíma zubama. Od Švankmajera jsem bohužel shlédl Otesánka a snad jen kratičký trailer ke Spiklencům slasti a je mi z toho blivno dodnes. Takže trauma z nudného, nanicovatého, vyblitého a rádoby uměleckého Švankmajera jsem si teď tak akorát rozjitřil a znova umocnil Andersonem. Tyto masturbační křeče těchto a jim podobných uměleckých úchylů mě opravdu neberou. Jediné pozitivum je, že teď už na 100% vím, že na Andersona již nikdy více!

    • 7.6.2018  03:03
    K smrti trapný (TV seriál) (2017)
    odpad!

    K smrti trapný TV seriál.

    • 4.5.2018  01:33
    Zahrada (TV seriál) (1974)
    *****

    Můj absolutně top nejoblíbenější dětský seriál. Tenkrát jsem ani nechápal, že se jedná o sérii něčeho. Prostě když tahle parta kluků a jeden záludný, prohnaný a nečestný kocour byli na obrazovce, mé dětské srdce zaplesalo! Toužil jsem jako dítě někdy někde takovou zaradu najít! Absolutní špička české televizní tvorby pro děti! Doposud nepřekonaná!

    • 4.5.2018  01:21
    Za zdí zahrady (TV seriál) (2014)
    **

    Jen zajímavý vizuál u mě opravdu nestačí. Spousta příběhů neměla žádnou katarzi, pouze strašení (těch nejmenších) bez ladu a skladu, a bez jakéhokoliv smyslu. Spousta postav neměla svůj účel a byla nepochopitelná a nevysvětlitelná, jako třeba příšera v lese, Beatrice a její zakletá ptačí rodina, Woodsman, apod. Asi se seriál chtěl tvářit že je plný metafor a jinotajů, které ale asi nakonec žádnými světobornými metaforami nebyly. Prostě jen vykradené a přizpůsobené nejstrašidelnější pohádky od bratří Grimmů, přes Andersena až po lidové strašidelné povídačky u ohně. Zdálo se mi, jakoby se každá epizoda vizuálně a dramaturgicky prvních pár minut docela dobře rozeběhla, a uprostřed či chvíli před koncem ztratila dech a toálně vyšuměla bez katarze, rozuzlení, vysvětlení, průlomu, nebo jen obyčejného osvědčeného happy endu. Tím, že nadšení ze začátků pár prvních epizod vždy vyšumělo s jejich koncem do ztracena, jsem jaksi začal skepticky očekávat i ty další, i když jsem tedy nakonec všech deset dílů absolvoval, ale se stále menším a menším nadšením. A ani zahradu a žádnou její zeď jsem nezaregistroval. Pak tedy i název celého seriálu mi nějak uniká... Dětem to asi vadit nebude, mně ale chyběla jakákoliv substance. Ono je to těžký pro někoho kdo je zmlsaný z dětství i po 40 letech stále geniální a nepřekonanou Pojarovou Zahradou, na kterou tohle teda ani omylem nemá. Slabých 45%.

    • 9.4.2018  04:02

    Tak nevím. Herecké výkony se mi líbily, některé dialogy již mnohem méně, a u některých scén jsem se vyloženě pobavil. Dialogy kdy mluví jeden přes druhého a každý o něčem jiném mi připadaly přitažené za vlasy, málo věrohodné a hodně křečovité až divadelní. To se prostě nepovedlo. Bitka bratrů na trávníku v campusu VŠ před výstavou otcových děl byla ovšem dokonalá! Nejvíc se mi asi líbil Stiller, Sandler bohužel svůj stín herecky nepřekročil, podal standardní Sandlerovský výkon na jaký jsme zvyklí. A bylo tak asi dobře. Bral jsem jeho přítomnost na plátně asi jako v Punche-Drunk Love, kdy vyloženě nevadil, a občas i docela překvapil. Jak se nedalo přehlédnout, celý film měl velice Allenovsko-newyorkovsko-židovsko-konverzačně-pseudo-intelektuálsko-bohémsko-rodinný nádech, který už se dnes docela přežil (právě díky Allenovi), takže z tohoto důvodu v myslích těch co jej shlédli brzo zapadne, a po roce si na něj sotva kdo vzpomene, natož aby mu vytanula nějaká scéna, či hláška, či o čem že to vlastně celé bylo a kdo v tom všechno hrál. Žádná postava nebyla stěžejní a o nic tam vlastně nešlo, ani o fotra na smrtelné posteli, ani o jeho dílo, ani jeho nejposlednější manželku-alkoholičku, ani o jeho tři děti, jejich rodiny, úspěchy a neúspěchy v jejich životech, a i prodej 'rodinného' domu plného vzpomínek mi byl jaksi kardinálně ukradený. Asi tak za 65%.

    • 8.4.2018  01:25
    Sensitive Skin (TV seriál) (2014)
    *

    Odporně klišovité a plné nudných prostojů. Nikdo normální po padesátce nežije svůj život takto, jen trapní snobové v pretentious amerických tv seriálech, jejichž dialogy šustí papírem až z toho zaléhají uši. Tři epozody jsem tomu dal, a i když se ve druhé epizodě při scéně v nemocnici zdálo, že se to možná rozjede správným, absurdním, surrealistickým a crazy směrem, nakonec jsem to s koncem třetí epizody nadobro pohřbil. Jedna dobrá scéna s prostořekou babčou na smrtelné posteli dobrý seriál opravdu nedělá. A ten postarší milionářský princ na bílém koni, co se zjeví abychom se jakože nudou neukousali? Pro koho je to proboha napsáno? Pro maloměstské husy po třicítce s manželi ajťáky a bankovními úředníčky s hypotékou a druhým parchantem na cestě, co sní o pohádkách? Kdybych se chtěl dívat na smutně trapné fantazírování pro maloměšťačky ála Pan Božský, tak to si můžu rovnou pustit Sex ve městě! 15%

    • 7.4.2018  04:26
    Belle (2013)
    *****

    Skvělá fabulace a zromantizování pravdivého příběhu o kterém můžeme z historických pramenů zjistit pouze suchopárná fakta tak max. ze 30%. Zbytek je opravdu jen domněnka a hypotetické fantazírování, zcela odvislé od filmové a umělecké licence tvůrců, v tomto případě režisérky Ammy Asante a scénáristky Misan Sagay. Myslím, že vzhledem k tomu co nám po Dido Elizabeth Belle z konce 18. století zbylo (obraz a pár textových záznamů) se úkolu zhostily naprosto skvěle. Opravdu by nás bavilo se dívat jak se Dido stará o kuřata a drůbež v hospodářské části patřící ke Kenwood House (o čemž s jistotou víme z dobových zápisů, že to byla její práce, a ano, na takovémto odlehlém panství daleko od města si služebnictvo pěstovalo a chovalo vše co prošlo kuchyní a skončilo u pánů na stole, neboť Tesco a Lidl ještě nebylo vynalezeno), počítá a zapisuje vejce, nebo jak jí Lord Mansfield, Lord Chief Of Justice diktuje dopisy a ona zapisuje? Asi moc ne, což? Ale z jiného soudku. Film měl na mě i jiný než historicko-naučný dopad. Při tom jak mi bylo u celého filmu mírně na zvracení z vykreslení poměrů v Anglii konce 18. stol. jako otrokářské velmoci, jsem s trpkým pousmáním vzpomínal jak jsou Britové z historického hlediska na sebe hrdí, kterak se s ostatními spojenci postavili o 160 let později Hitlerovi a jeho zrůdné ideologii nacismu, jak kvůli nim židé a spousta ostatních nemuseli trpět, jak měli odvážné letce, atd.. a jak to hlavně všude vyzdvihují, jak oni byli na té správné straně a pomohli Evropě a světu vyhrát válku a porazit ty nechutné fašisty. Přitom jejich Britské impérium, celé jeho bohatství a prosperita stojí na základech staletí kolonizace, zotročování, vraždění a nechutného vykořisťování celých národů! A oni sami se vysmívají němcům za Hitlera? Oni sami by se měli stydět za svou nechutnou minulost. Jejich "Don't mention the war" z Monthy Pythonů je opravdu trošku trapný humor přes čáru, když si nalhávají, jak jejich civilizace a kultura je podle nich lepší než ta německá. Jakoby otrokářtsví, násilná kolonizace mnoha kontinentů, drancování, zotročování a vykořisťování místních obyvatel Brity mělo být něco, co už je promlčeno jenom proto, že se to stalo dřív než WWII, a tudíž už se to nemusí zmiňovat a v tichosti můžeme zapomenout, a novodobí Britové se za své předky před 160 lety už nemusí stydět. Ale hlavně se budeme strefovat do Němců a jejich fatálního klesnutí národa před 70 lety. Proto jsou takové filmy jako Belle potřeba! Za mě rozhodně slušných 95%.

<< předchozí 1 2 3
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace