fallanga

fallanga

Tomáš Pelc

okres Vsetín
Student

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
    • 5.7.2020  11:52

    Úžasný film o vzniku největší sociální sítě vůbec, do které je zakomponována i velká část emocí. Eisenberg vůbec nepřipomíná Zuckerberga, což je dobře, se Markovou robotickou mluvou by ten film trval 2x tak dlouho, a Jesse s jeho kulometnou kadencí řeči a sympatickým výzorem tam funguje přesně tak jak má. Je to celkem velký sympaťák (film se snaží Marka vykreslit v celkem positivním světle), ale pořád je vidět, že to je celkem hajzl. Díky střídání extrémně realistických výpovědí a geniálních programátorských pasáží to celé velice pěkně odsýpá.

    • 29.6.2020  19:44

    Toy Story na steroidech, které si díky svému zasazení ve světě arkádových heren může dovolit jít za hranice konvenčního vyprávění. Škoda, že se za ty hranice pouští jen lehce, ale stejně jsem to ochoten prominout za skvělou kombinaci jednotlivých her za doprovodu svižné hudby.

    • 26.6.2020  19:38
    Frankenstein (1994)
    **

    Otravně melodramatická verze kultovního hororu, ve které naprosto chybí napětí, osobní sympatie s jakoukoliv postavu, a naopak tomu přebývá otravná hudba a zbytečně upravený závěr, který podkopává vyznění příběhu. Ale musím pochválit stvoření monstra, při kterém se až překvapivě svalnatý Branagh spolu s obřím De Nirem válí v olejnatě působící plodové vodě, a není jasné, jestli se jedná o komickou bojovou scénu, nebo homosexuálně-fekální light porno.

    • 23.6.2020  18:53

    První arc série hodně potemněl. Deku a ostatní se poprvé dostali do skutečné akce, kde už jde opravdu o život, pár lidí tentokrát i zemře (ups, spoiler), což je v seriálu víceméně nevídané, a celkově zápletka bude o dost krutější a drsnější. Škoda, že druhý arc byl hodně slabý filler, kde se de facto moc nestalo. Byl tam relativně sympatický záporák a dvě pěkně provedené mlátičky (poslední episoda byla kulervoucí), ale jinak to bylo až příliš infantilní a až příliš japonské.

    • 23.6.2020  14:08

    Brutálně naturalistický příběh ze světa drog, který po shlédnutí zanechá opravdu nepříjemný pocit. První polovina filmu je extrémně divná a vlastně hodně špatná, velkou roli tam mají ne příliš dobré vizuální efekty a pomalu se vlekoucí příběh, ale druhá půlka udělá otočku a nabídne vizuálně nechutnou a úzkostnou podívanou za kterou by se nemusel stydět ani Gaspar Noe.

    • 11.6.2020  18:51
    Dorian Gray (2009)
    *

    Přestože zvládli dokonale vyjádřit ten lehce homosexuální podtón předlohy a Dorianův hedonistický život, tak zbytek toho filmu bylo naprosté zklamání. Nejenom že naprosto zprasili postavu Henryho, který místo důvtipného nihilisty je kokůtek, který velice nepřesvědčivě přebíhá z role záporáka do role klaďase, ale taky celý příběh udělali neskutečně nudný a zbytečně pseudohororový. Můžu tak pochválit akorát Bena Barnese, který Doriana ztvárnil, v rámci otřesného scénáře, celkem dobře.

    • 9.6.2020  20:44
    Na vlásku (2010)
    *****

    Hystericky vtipná, kouzelně naanimovaná, překrásně nazpívaná romanťárna, kterou bez rozmýšlení zařazuji mezi nejlepší Disneyovky. Mandy Moore nadabovala dost možná nejlepší Disneyho princeznu a Zachary Levi, ve spojení s úžasně retardovaným koněm Maximem a zábavně strohým chameleonem, se postarali o neskutečně dobrou komedii, která zadupává humor i ve filmech jako je Moana, či Aladin.

    • 28.5.2020  20:07

    Dámský John Wick z konce Studené Války nedopadl moc dobře. Jasně, má to až neuvěřitelně sexy Charlize Theron a Sofii Boutellu, které se celou dobu promenádují (polo)nahé a má to celkem dobrou akci vedenou do beatu německého devadesátkového disca. Ale tyto velice positivní aspekty jsou až příliš často přerušovány až přespříliš ambiciózním příběhem, který si zkouší hrát na další Departed, ale moc mu to nevychází, a ukrutně nudnými záběry na výslech, kde si Charlize hraje na drsnou borku bez emocí co hází rádoby drsné hlášky, které ovšem taky nevychází.

    • 13.5.2020  23:33

    Nápaditý příběh o robotice, který je, jak se u Disneyho sluší, pořádně vtipný, pěkně naanimovaný, má skvělou hudbu a je jaksepatří pořádně zajímavý. Druhá polovina příběhu se sice zvrhla v superhrdinskou akci ve stylu Úžasňákových, což bylo trošku zklamání, protože téma robotiky nabízí více než to co ukázali, ale i skrze tento nedostatek si to ponechalo stejnou kvalitu jako začátek. Za mě super.

    • 12.5.2020  20:28
    John Wick 3 (2019)
    ****

    Chad Stahelski se už v předchozích dvou dílech zvysoka vysral na jakoukoliv iluzi realističnosti, ale teprve teď se mu to opravdu vyplatilo. Keanu Reeves tady padá z mrakodrapů, je několikrát téměř rozmlácen na sračky, nemá jediný centimetr neprostřelené kůže, je opakovaně srážen auty, a až příliš nápadně proskakuje hromadami skla, ale všechno to vypadá (a zní) tak úžasně. Bitka s mačetami v místnosti s neprůstřelného skla je geniálně, John Wick s jeho prsatou přítelkyní a jejími dvěma psy versus hromada Morokánců je prostě kulervoucí (díky psům doslova), a John Wick s brokovnicí proti elitní skvadře ozbrojenců v těžkém neprůstřelném brnku vypadá tak dokonale, že si přeji aby Stahelski udělal filmového Dooma. Při honičce na motorkách sice občas zahapruje CGI, úvodní bitka v knihovně je prostě debilní, a Wickův přechod pouště je nudný a víceméně zbytečný, ale to jsou malinké chybky. Celkově, když u toho nikdo nebude používat mozek, tak je to řemeslně geniální akčňák.

    • 4.5.2020  18:36

    Vizuální orgie obalující obyčejný příběh. To je asi ten nejlepší popis jaký tomu jsem schopen dát. Protože ono to vypadá velice pěkně, a má to i velice povzbuzující konec, který změní celkově smutnou atmosféru filmu v něco lehce positivního. Ale jinak je to vlastně dost nuda. Krásná nuda.

    • 2.5.2020  18:57

    Fantasy, které zaujme maximálně svým vizuálem, ale ničím jiným. Prostředí je tady opravdu nádherné, od dokonale nakreslených draků, skrze typicky Ghibliovsky roztomilé postavy, až po pohádkově barevné ruiny velkoměsta. Ale jinak je to naprosto prázdné. Na začátku je představen velký příběh a spousta postav, které se později už neobjevují a celé se to soustředí na příběh mentálně nestabilního klučiny, nesympaticky paranoidní slečinky, vesnické kořenářky a dvojice archetypálních mágů. Všechny ostatní aspekty příběhu jsou zahozeny a příběh je uzavřen nudným soubojem, který nějakým záhadným způsobem vyřeší většinu problémů, a ty které ne, tak jsou prostě ignorovány (je fajn, že zlo bylo poraženo, a tak podobně, ale kdo bude teď králem? a co se stalo s tou lodí v původní scéně? a ty služebné? královna co vypadala jako pořádná bitchina? ten druhý drak?). Film ve mě tak probudil dva protichůdné pocity. Na jednu stranu chci pokračování, protože ten svět vypadá zajímavě a jsou tam linky, které bych chtěl vidět dovyprávěné. Na druhou stranu, už nechci zažít dvě hodiny ukrutné nudy v pěkném oblečku.

    • 27.4.2020  20:42

    Možná jsem jenom nadržený na Kieru Knightley, ale tohle se mi fakt líbilo. Jakkoli mi přišla předloha nezajímavá a komplikovaná, tak filmová adaptace celkem pěkně zachycuje ducha původního textu a přidává k tomu i skvělou vizuální stránku. Jasně, jsou tady změny oproti originálu, které zamrzí (Mr. Collins a Lady Catherine například nejsou takoví ťulpasové jakými by měli být), piáno občas hraje až příliš nahlas a klišé záběry na slečnu stojící na útesu při západu slunce byly nudné už v době svého vzniku a jsou ještě nudnější nyní, ale to všechno je přebito tím, že postavy jsou fakt pěkně vykreslené, jak Kiera tak Macfayden mají ten šarm který mají mít, a přestože byl ze začátku jejich romantický vztah až příliš nucen, tak později film zvolnil a dal prostor tomu dokonale napsanému vývoji (jak samotného vztahu, tak i emočního uvědomění samotných aktérů), který je asi jediná věc, kterou jsem schopen pochválit na předloze.

    • 26.4.2020  11:49
    VALL-I (2008)
    *****

    Extrémně roztomilá romanťárna v post-apo dystopické budoucnosti s brutálním společenským přesahem. Pixar tímto dosáhl svého vrcholu. Jednoznačně. K těm dvěma nejčastějším výtkám řeknu tohle: 1) Je to naprosto předvídatelná cliché slaďárna? Jasně, že jo, stejně jako všechno ostatní od Pixaru. Pixar vždy vzal zajímavé prostředí (nyní zničená planeta Země) a zasadil do nich obyčejný lidský příběh. To dělal vždycky, a vždycky to uměl dokonale. Nadávat na to, že je to normální slaďárna je jako nadávat na Tarantina, že má ve filmech hromadu krve a dlouhé záběry na nohy. 2) Je to klimatická propaganda? Ne, není, je to prostě zasazeno v post-apo prostředí. Možná to je kritika konzumérismu, ale není to zelená agitka. A i kdyby byla, umění slouží k vyjádření názoru a pokud si chce Pixar promovat eko-šetrné žárovky, tak na to má právo. Co chci tímto hatem na hatery říci je to, že ty 2 nejčastější výtky, které vídám jsou strašně hloupé a ten film je epic. Peace out!

    • 28.3.2020  12:23

    Nádherná ukázka dobové psychiatrické léčebny kladoucí zajímavou otázku, co je vlastně normální. Celý film je plný geniálních momentů, Nicholson je strašně hravý a zábavný, naopak jeho adversary, příšerná sestra Ratched, nahání strach jejím mrtvým a zlostným pohledem. Film naprosto geniálně ukazuje nehumánní praxe léčeben, a to ne pouze skrze elektrošoky a lobotomii, ale i skrze podstatně méně kruté, ale obdobně destruktivní praktiky jako emoční vydírání a totalitní praktiky mířící na zničení individuality pacientů.

    • 28.3.2020  12:17

    Je to podstatně méně nápadité než jednička, s naprosto předvídatelným příběhem. Na druhou stranu, zábavnost zůstala zachována, ať už se jedná o skvělou akci (Elastigirl na motorce předčí jakoukoliv akci z jedničky, což je naopak vyváženo tím, že hromadná bitka celé rodinky vs záporáci je ukrutně nudná, na rozdíl od jedničky), šílené kombo Jack Jack a Edna (Jack Jack je celkově neoficiálním středem zájmu celého filmu a funguje nádherně), Violet a Dash skvěle plní funkce pubertálních dětí (přestože dabérka Violet už zní tak na 40, ne na 15). Do toho je tam ještě Pan Úžasňák jako bezradný rodič, který se musí starat o své dítě, které je de facto bohem, a občas tam zahláškuje i ten S.L. Jackson. Škoda toho naprosto očividného a nudného záporáka a slabé závěrečné mlátičky, jinak by to mohlo být na úrovni geniální jedničky.

    • 22.3.2020  21:58

    Disney nám pod záminkou roztomilé, huňaté a vtipné detektivky podstrčil až překvapivě drsný příběh o rasismu. Po velice rozporuplném začátku, kdy jsem si myslel, že je tady další věc zaobírající se tématem "když chceš tak dokážeš cokoliv", se to převtělilo v pěknou sociální satiru. Taková farma zvířat pro děti s malým promem Shakiry.

    • 21.3.2020  22:17
    Jackie Brown (1997)
    ****

    Tarantinova verze heistovky. Na heist movie je to pěkně komorní, přesně tak jak to Tarantino umí, jsou tam zdlouhavé záběry, typické tarantinovské postavy, Samuel "motherfucker" Jackson a občasný velice suchý humor. Na opak, není to typický tarantinovský krvák, násilí je tam překvapivě málo, a děj je mnohem komplikovanější než ve zbytku jeho tvorby. Celkově to funguje velice pěkně, ale možná by to chtělo lehce zkrátit.

    • 20.3.2020  22:44

    Další typická Disney princezna s naprosto předvídatelným dějem přesně podle Disneyovské šablony. Ale je to exotické, je to mnohem roztomilejší než cokoliv jiného od Disneyho (pirátské kokosy jsou k sežrání), pěkně si to hraje s barvičkami a přírodou, je to celkem vtipné, svižné a má to celkem fajn hudbu, přestože se nezařadí k tomu nejlepšímu co má Disney v repertoáru. Je vidět, že stejně jako u Lvího Krále, Disneymu se vyplatí vydat se do exotičtějších oblastí a jednou za čas vsadit spíše na něco originálnějšího a přírodnější, než ždímat zastaralá (ale pořád kvalitní) zasazení.

    • 19.3.2020  23:29
    John Wick 2 (2017)
    ****

    Oproti jedničce to má podstatně lépe vstřebatelný příběh (přestože Laurence Fishburn tam byl úplně na hovno) a taky mnohem svižnější akci. Přestřelka s tlumiči v davu lidí je jednoduchá, ale geniální a bitka v zrcadlovém bludišti je sice kompletně klišé, ale díky úžasné práci s kamerou se na ni opravdu pěkně dívá. A konec nasvědčuje pořádně brutálnímu finále ve stylu Wanted (což je dobře).

    • 17.3.2020  22:36
    V hlavě (2015)
    *****

    Po tom co nám Pixaři ukázali co by se dělo kdyby měly ryby emoce, kdyby měla auta emoce a kdyby měly hračky emoce, tak nám ukážou co se stane, když budou mít emoce emoce. Jako téměř každý další počin od Pixaru (snad kromě těch aut) to je naprosto geniální, je to nabušené zajímavými nápady, překvapivě to dává smysl, scénář je dosti promyšlený, a hlavně je to svižné, nápadité, vtipné a jednotlivé emoce jsou jednoduše zamilování hodné. Pokud chci pokračování nějaké Pixarovky, tak je to tohle, chci vidět jak se vypořádají s pubertou (kterou tam pěkně teasnuli na konci) a chci vidět do hlavy více postavám, ne jen té jedné.

    • 12.3.2020  21:25

    Za mě hodně fajn. Není to příliš ujeté na technologie a ukazuje to spíše to, že jsou lidi kreténi. Technologicky je to mnohem bližší realitě, takže tady to nenadchne, proto je to nahrazeno velmi dobrou vztahovou částí. Celá série má společné minitéma kritiky sociálních sítí a rozlišování umělého a skutečného světa.

    • 10.3.2020  20:51
    Kill Bill 2 (2004)
    ***

    O špetku lepší než jednička. Nejenom je akce o stupeň brutálnější a svižnější, ale i ten příběh je poměrně méně hloupý a relativně zábavný na sledování. Pořád to tedy není nic moc, Tarantino má mnohem lepší filmy, s dokonalým příběhem a lepší akcí.

    • 9.2.2020  20:17
    John Wick (2014)
    **

    Přehypovaná sračka. Nic moc jsem si od toho nesliboval, jen řemeslně dobrou akci, bez nějakého hlubšího příběhu. Absenci hloubky jsem dostal, Keanu se vydá na vražednou výpravu kvůli tomu, že mu zabili psa, to je úplně v pohodě. Ale bohužel to řemeslo nebylo nic moc, akce byla ukrutně nudná, nekonzistentní, neoriginální a celkově prostě na hovno.

    • 4.2.2020  19:52
    Hellboy (2019)
    ***

    Typické guilty pleasure. Je to fakt strašná sračka, většina postav je otravná, není to vtipné, 99 % rvaček je ve tmě, je to strašně rychlé a neimersivní, hlavní záporačka si zaslouží pěstí za to jak ukrutně nudná je a hlavně to postrádá ten pěkný mytologický dotek, který měla Del Torova verze. Ale na druhou stranu, ten suchý humor Harboura celkem funguje, akční scény, přestože vlastně nejsou vidět, tak odsýpají, hraje k tomu fajn hudba, a když už se tam někdo rve za denního světla, tak je to pořádné Rko. Takže, na jednu stranu nudná sračka, na stranu druhou týpek co napsal ty rvačky si zaslouží pochvalu (a lepšího osvětlovače).

    • 25.1.2020  20:56
    V pasti (2018)
    **

    Po úchvatném Tichém Místě, thrilleru, který sázel na ticho, přišel Bird Box, který se snaží udělat něco podobného. Má to, stejně jako Tiché Místo, být lehce hororový příběh o rodině, která se snaží přežít v post-apo světě, kde pouhé spatření tajuplných monster znamená smrt. Bohužel, na rozdíl od Tichého místa, tady chybí jakékoliv napětí, monstra příliš nefungují, možná proto, že jsou až příliš abstraktní a nikdy se o nich nic nedozvíme. Rodinný příběh taky není nic moc, Sandra Bullock k těm dětem nemá takový vztah jako měli protagonisti Tichého Místa. Přeskakování v časových liniích působí únavně, hlavně když jedna z nich je pouze o tom, že někam plují a druhá je typický horor, kde je hromada lidí zavřena v baráku a postupně chcípají velice nudnými, neoriginálními a nezajímavými způsoby. Celkově to teda nemá moc co nabídnout, je to prostě další obyč thriller, který doplácí na svou podobnost se skvělým Tichým Místem, či Kingovou Mlhou, ale už bohužel nedosahuje geniálního vyprávění těchto počinů.

    • 24.1.2020  21:38

    Nerad to říkám, ale tohle byla ukrutná nuda. Příběh o sociálně frustrované introvertce není zase tak originální a postava Marnie tomu příběhu nic nedodává. Není tam ta typická kouzelnost, kterou od Ghibli očekávám, je to víceméně obyčejný příběh, který v mnoha ohledech připomíná Cestu do Fantazie, ale mnohem horší. Může se jednat o skvělou pohádku pro děti, to nepochybně, ale mně to přišlo strašně obyčejné, bez fantasie, bez jakéhokoliv hooku, který by udržel mou pozornost.

    • 21.1.2020  22:18
    Perníkový táta (TV seriál) (2008)
    ****

    Tak jsem se rozhodl podívat se na tu špičku seriálové produkce, nejlepší seriál všech dob, legendu na poli kinematografie. A trvalo mi to přibližně 3 série než jsem pochopil ten hype. Protože, ruku na srdce, první 3 série jsou dost o ničem. Příběh se strašně vleče a vlastně se tam nic neděje, občas uvaří nějaký ten perník, potom hledají distribuci, distributor se je pokusí zabít, zemře, a jede se znova. K tomu jsou všechny postavy (až na Walta a Hanka) až přespříliš otravné. A do toho nám tvůrci vždycky tak trochu lžou. Mnohokrát nám na začátek dílu dají dramatickou událost, která působí jako fakt dobrý hook, ale nakonec se vlastně ukáže, že vše je jinak (viz mrtvá těla odnášena z Waltova domu a chlápci v maskách u bazénu). Ze začátku to zas tak moc nevadí, ale po třech sériích to už nefunguje a je to otravné. Vše se ovšem mění čtvrtou sérií. Gustavo Fring je jedním z nejlepších záporáků vůbec a čtvrtá série je tak skvělým soubojem mezi dvěma psychopatu bez špetky soucitu. A pátá série se nese v podobném duchu. Z Walta se stal naprostý maniak a poslední série mi místy připomínala Death Note. Vidíme 2 strany, které se snaží navzájem dostat a pletou kvůli tomu ultra komplikovanou síť geniálních konspirací a plánů, jen abychom dostali hořkosladký a morálně šedivý konec. Takže, k reputaci seriálu, poslední 2 série si to rozhodně zaslouží. Dá se souhlasit, že to je naprostý vrchol vypravěčství. Ale musel jsem se k tomu prokousat první extrémně nudnou sérii, která sází na dost explicitní hnusárny, a dalšíma dvěma, které jsou přinejlepším průměrné.

    • 18.1.2020  22:51

    Znova dokonalost. Je až podezřelé jak s každým dílem posunují kvalitu ještě výše. Znova je to naprosto geniální, znova je to vtipné, srdceryvné, nové postavy jsou zase naprosto dokonalé, Forky je nejmilejší ňouma v celé sérii a Gabby je zároveň creepy a zároveň roztomiloučká.

    • 17.1.2020  18:27

    Přestože se to jmenuje Dva papežové, tak se jedná spíše o retrospektivní životopisný snímek papeže Františka s teologicko-filosofickým přesahem. Rozhovory mezi dvěma papeži jsou velice dobře zahrané, zábavné a nabízejí spoustu teologických témat k přemýšlení. Flashbacky k Františkově historii už bohužel tak zajímavé nejsou a spíše otravují, než aby posouvaly děj dále. Ale přesto se jedná o pěkný snímek, a reakce kardinála Duky je pochopitelně úplně mimo. Benedikt tady totiž není vykreslen jako "ten špatný" a František jako "ten dobrý". To jsou jen zakomplexované kecy našeho populistického kardinála. Benedikt je tady vykreslen jako konzervativní, ale inteligentní, strategický a přemýšlivý člověk. František je na druhou stranu humanistický, lehce liberálnější a stejně přemýšlivý. Tvůrci si nevybírají oblíbence, spíše ukazují rozdíly mezi oněma dvěma církevními proudy, ale zároveň i jejich jednotu.

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15