Recenze (139)
Moderní doba (1936)
Scénář, řežie, hlavní role, hudba a kdoví co ještě Charles Chaplin...smutnej příběh prošpikovanej spoustou geniálních fórů, který nějak nestárnou. Typ filmu, o jaké se - s mnohem menším úspěchem - snažili mladí Voskovec s Werichem. Výborní herci ve vedlejších rolích, geniální (já vím, že speciálně tohle slovo se nemá nadužívat) v hlavní. Howgh!
Bílá stuha (2009)
2 nejmenší chlapečci jsou roztomilí až to dojímá, ostatní postavy čím jsou starší, tím jsou odpudivější. Přesně ...ne... trochu jako v životě. Bergmanovského faráře bych nejraději pověsil na kandelábr na bílé stuze, doktor je zlým snem všech feministek a i ostatních slušných lidí, v umrlčí komoře otravně bzučí mouchy, ve tmě není vidět. Dospělí i děti (hlavně děti!) odehráli tenhle kus parádně, mluvit o vizuální stránce, která upomene na sto let staré fotografie, je asi zbytečné. Mám pocit, že Bílá stuha na smetišti dějin hned tak neskončí. V žádném případě to není tuctový film.
Barry Lyndon (1975)
Kubrick konečně udržel opratě od začátku do konce...a výsledek nemá chybu!
Hvězdný prach (2007)
To mám rád: když nečekám nic (Fantasy / Romantický / Dobrodružný USA slint) a dostanu hodně (milou, na pohled hezkou a vtipnou...pohádku). Vlastně se to i dost podobá některým českým pohádkám, jenže je to úplně jiná liga.
Znovu u Spejbla a Hurvínka (1974) (seriál)
Ač jsem je jako dítě neměl dvakrát rád, musím dneska přiznat, že (staré Kirschnerovy) večerníčky s J+H Spejblovými jsou naprosto dokonalé. A jak jdou roky, tak je mi Josef S. nějak bližší a bližší.
Zvrácený (2002)
Tvrďárna všech tvrďáren. Čas všechno zničí - to je to, co ve skutečnosti děsí většínu lidí víc než pako, který po každý vraždě matlá na zeď krví jméno jednoho smrtelnýho hříchu. Svědek násilí prchající z průchodu kamsi pryč, to je ta pravá hrůza dnešní doby, ne Hannibal Lester...5.hvězda za Sedmou na konci, vlastně na začátku.
David Bowie: Ziggy Stardust & the Spiders from Mars (1979) (koncert)
Krása! Rockový koncert jako umělecká akce. Jeden z absolutních vrcholů rockových dějin. Absolvovat tohle ve dvaceti naživo, tak mám asi taky problém...
Betonová zahrada (1993)
Jsou filmy natočené proto, aby měly co nejvyšší tržby a filmy, které hrozně chtějí ošklivou americkou sošku. Jsou filmy, často české, natočené bůhví proč. Jsou filmy natočené upachtěnými neuměteli bez talentu. Jsou filmy natočené podle mizerných scénářů. Jsou filmy ve 3D. A jsou naštěstí i filmy jako Betonová zahrada. K tý rodině jsem dost přilnul a není mi příjemná představa, jak by její příběh asi pohračoval za titulky. (Proč mi u toho v hlavě znělo Porque te vas?)
Antikrist (2009)
"Na světě působí dva principy, jin a jang, které však nejsou v protikladu, ale naopak se vzájemně doplňují a stanovují si míru." Cheche! Prejžerejže!
Méďa Béďa (1964)
Po 30 letech mi při koukání s předstihem naskakoval každej obraz, každý slovo. 5!