Panacek

Panacek

Česko

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 27.2.2009  10:21
    96 hodin (2008)
    ***

    Takhle to vypadá, když stárnoucí chlap nemá dost rozumu a pustí dceru na výlet do Paříže. Pěkná, brutální akce bez zbytečných vycpávek a zábran. Jen první cca 1/4 hodinu (až do okamžiku, kdy Neeson vychází z CDG na stanoviště taxiků) bych vystříh a obsah napsal po vzoru Star Wars v pár větách do úvodních titulků. Svině jedny albánský, nebo jaký, to máte za to! Skoro 4 hvězdy...

    • 20.2.2009  10:15
    Amadeus (1984)
    **

    Story začíná pěkně zostra: Salieri se nenechá uchlácholit ani svým oblíbeným tiramisu a řízne se v návalu výčitek svědomí nožem na dorty do ohryzku. Je v koši odnesen do blázince, kde se setká s knězem, který má doma na CD z vážné hudby jen Malou noční hudbu. To starému Salierimu otevře stavidlo vzpomínek. Už první setkání hlavních hrdinů napovídalo, že to nemůže dopadnout dobře. Zatímco průměrný dělník hudby Salieri krade solnohradskému arcibiskupovi bonbóny, lehkomyslný génius v téže místnosti ocucává prsy frivolní dívenky a volá "eat my shit!". Samozřejmě pozpátku, jak je jeho zvykem. Jak běží čas, mění žárlivost Salieriho v démona, který navštěvuje Wolfiho převlečen za noční můru a neštítí se dokonce ani odmítnout sex jeho manželce. Není divu, že uštvaný japí, kterého postupně přechází chechot, nakonec v horečkách umírá a je nevděčnými Vídeňáky pohozen do neoznačeného hrobu. Předtím stačí ještě napsat Operu oper, kde si (symbolicky) vyrovná účty s krutým otcem. Forman a jeho štáb od začátku tvrdě útočí na Oscary, využívajíce snad všechna k tomu určená klišé, Amíci hrají v barokních krojích od Pištěka jak o život. Mají to, pravda, trochu ulehčeno tím, že Vídeň konce 18.století byla obydlena samými pitomci, pravděpodobně levobočky zdegenerovaného císaře. Nechybí ani humor k popukání, třeba když se Wolfiho landlady kácí s očima obrácenýma v sloup (klasická etuda ze základky) k nohám emperora. Ou majgád...oblíbená Formanova konfrontace výjimečného jedince s prostředností? Snad, je ale otázka, jestli byl Salieri ve své době průměrnějším umělcem, než Forman o 200 let později. Do odpadu ale tohle dílo nepatří, protože, řečeno slovy zdejší komunity: "tenhle film má nejlepší soundtrack všech dob!"

    • 30.1.2009  10:47

    Mohl to být dobrej film, kdyby si Aronofsky nemyslel, že je potřeba to pojmout tak jakoby cool a art, že film o drogách nejde udělat "rovně". Z toho věčnýho poškubávání obrazu mi harašilo v bedně.

    • 20.1.2009  12:26

    U ďasa, kdo vymyslel, že je potřeba každou slušnou knížku p(r)odat ve zmršený formě polopatě lidem v multiplexech!? Taky mě dost silně irituje tenhle novej trend (anno 2001), kdy se očekává, že lidi nechaj v kině tisíce, protože 1 film ze 3 (prsteny) nebo 9 (Potter) nedává sám o sobě špetku smyslu. Ale vlastně...ať si každej dělá co chce, ať si každej, dřív než vezme desetičlennou rodinu do kina např. na Návrat krále, někde zjistí, kolik filmů musí vidět před tím, aby nebyl úplně mimo. Ne?

    • 22.12.2008  09:44
    Arizona Dream (1993)
    odpad!

    Tohle nešlo vydržet. Jakmile vlezla na obrazovku Fay Dunaway, tak jsem vzal do zaječích. Možná to, co mi připadá jako čirá trapnost, je právě ta slavná poetika. Mívám to i s Jakubiskem.

    • 10.11.2008  14:43
    13. revír (1946)
    *****

    Zápletka kulhá na obě nohy, ale to u Chandlera taky. Marvan, Medřická a atmosféra jsou ovšem stoprocentní, úplnej noirek, dědečku.

    • 14.10.2008  09:18

    Nikdy jsem neulítával na Peckovi (sic) ani na Audrey Hepburn, romantický komedie z duše nesnáším, ale tohle je pecka(!). Krásně vybalancovaná, milá věc. Třeba to má nějakou chybu, ale já ji nevidím a hledat ji nebudu.

    • 29.9.2008  15:40

    Joj, to jsem si zas poplakal! Škoda jen, že hlavní roli nedostal Cage nebo Blůma. Někdy mám pocit, že z Američanů a jejich zachraňování světa od televize vylítnu ze svý růžový kůže.

    • 25.9.2008  09:25
    30 případů majora Zemana (TV seriál) (1974)
    odpad!

    Naprostá, ukrutná, nesnesitelná sračka. Nechápu, kde se vzal mýtus, že je to je kvalitně natočený (takhle zpackaný střihy, to se vidí málokdy), zahraný atd. Nechápu, jak může herec Němec vůbec vylejzat z kanálu, Willig je asi nejděsivější loser v dějinách kinematografie... Pěkný je, že zatímco dekadentní Moulin se o nové vraždě dozvídá zpravidla telefonem po souloži, Honzu vyzvedává Mirek Stejskal obvykle v pyžamu a s holící pěnou na hubě. Napadlo mě dát tomu jednu hvězdu za to, že mohl Čtvrtníček (?) geniálně použít scénu z Kvadratury ženy v Sodě , ale nejde to. Ikdyž silná místa tam nepochybně najít lze: např. když Honzík volá na velebného pána: "tak už se přiznejte, SAKRA!" Milovníkům Liškovy hudby doporučuju jeho famózní smyčcový kvartet .

    • 12.8.2008  22:37
    Bojovník (1997)
    ***

    Romantika to je, Johnny, to jo...ale zas na druhou stranu, kdo vymyslí tohle jako způsob, jak pomoci milované rodině z existenční nouze, není ani hrdina, ani bojovník, ale spíš vůl... Uff, uff

    • 10.7.2008  00:36
    Neúplatní (1987)
    **

    Eh...ty vole...to sou věci

    • 3.6.2008  16:34
    Troja (2004)
    **

    Homér? Jo. Simpson...Nechápu, jak je možný, že ještě nikdo nezabil Orlanda Blůmu.

    • 2.3.2008  00:13
    Babel (2006)
    *****

    Vyprávění ze světa, kde k nepoznání pokroucená zpráva o lokální nehodě obletí Zeměkouli dříve, než na místo dorazí sanitka ("děláme, co můžeme, je to ve všech zprávách"). Kde tahle efemérní zpráva, která 2x, možná 3x obkrouží globus a zaniká, je v dané chvíli nepoměrně důležitější, než sama událost, která ale mění nevratně osudy zúčastněných navždy. Kde jsou kdekoliv k mání auta, pušky, boty a limonády věhlasných značek, kde ale "bílý muž" ztrácí pevnou půdu pod nohama velmi blízko za svými humny. Kde zemi "bílého muže" chrání před nežádoucími imigranty nekompromisní potomci nedávných imigrantů. Iñárritu tradičně ždíme diváka jako citron a občas - taky tradičně - žene příběh až na hranu kýče, poškubává jím sem a tam v čase i prostoru (do třetice tradičně). Všechno ale funguje, protože Iñárritu věděl, co a jak chce natočit a použité metody pracují pro celek. To všechno se navíc může opřít o talent i řemeslo - co by asi s tímto námětem dokázal udělat třeba Hřebejk a "jeho" herecké hvězdy? A jako třešnička dokonale padnoucí název (distributor kupodivu neprojevil svojí kreativitu a nechal ho na pokoji). 5.

    • 23.2.2008  09:05

    Nicholsonovi a DiCapriovi se Skrytá identita hodně povedla. Škoda závěrečného boha na stroji, který vraci finále ze života zpět do Hollywoodu.

    • 22.2.2008  22:10

    Tak tohle mě fakt nepotěšilo.

    • 31.12.2007  19:20

    He! Hehe! Hehehehe...ehehe...Willis je milej a scenář neskutečně invenční, jak je ostatně vidět i z tady otištěného obalu.

    • 21.11.2007  09:31
    Tajnosti (2007)
    **

    Že Jůlinka ale dokáže během 1 dne udělat tomu svýmu loďařskýmu magnátovi průvan ve šrajtofli! Za jídlo sice neutrácí, ale to máme: 1x piano + urgentní doprava v nočních hodinách, 1x odtah ve výstřední kombinaci s botičkou (zdá se, že šlo o zásah obou policií), 1x pokuta v MHD, cca 100 km taxikem po Praze, 1x gynda luxusní, 1x esoterická šimrací terapie, 1 svetřík poničený, 1x rozhodnutí ponechat si jeden byt 4+1 jen tak pro radost ... a určitě jsem ještě na něco zapomněl, vše ozdobeno 1 nevěrou větší + 1 nevěrkou drobnou, platonickou. Zase ale, zdá se, ušetřila za 1 potrat v pokročilém stadiu těhotenství. Prostě jeden typický den průměrné odkvétající české ženy. Nějak mám pocit, že jako levnější řešení takto rozsáhlé krize středního věku by vyšlo domácí násilí přiměřené, tedy v tomto případě spíše velké intenzity, to by ale byl jiný žánr. Děkujeme společnostem Apple, Google, Vodafone, Nokia, Citroen a dalším, že umožnily našim československým filmařům opět jeden pokus o film, tentokrát okořeněný typicky francouzským šarmem. První pokus jsem poslal po cca 20 minutách do odpadu, druhý ve veselejším rozpoložení dekoruji dvěma, málem třemi hvězdami - při vzpomínce na to, že jsem půl filmu nerozumněl zahuhlaným a v hudbě utopeným dialogům (nominace na lva?!) a že mně děsně lezlo na nervy rozostřování obrazu tu vpředu, tu vzadu (lev !?!), se probírám ze sna: 3 fakt ne. Ty 2 hlavně za odvahu neobsadit Trojana, Duška, Macháčka, Polívku, Lišku, Gaislerovou,....a jak se všichi jmenují. To není málo!

    • 12.11.2007  19:56

    Po všech stránkách vynikající! Velice syrový dvouhodinový návrat do reálsocialismu, který brutálně a neodbytně vyvolává zasuté vzpomínky na tu neskutečnou, ponurou a beznadějnou prudu. Na dobu, kdy nefungující služby suplovali arogantní a drzí meloucháři se zlatýma rukama (potrat jako melouch...). Měli by vidět všichni, kdo to nezažili nebo mají krátkou paměť. Nejlíp před volbama. A vlastně vůbec všichni...

    • 9.10.2007  13:06

    Škoda, že tohle arcidílo nemohl vidět Klíma. Možná, že by se v jeho žebříčku blbců český filmař zasunul před univerzitního profesora.

    • 2.10.2007  10:40

    Ani všichni ti inzerenti, kteří z toho udělali celovečerní reklamu, nedokázali zaplatit začínajícího kaskadéra, co by uměl věrohodně spadnout z kola. Ze všech frků čouhá pointa dlouho dopředu. Železničářský erotický sny jsou vysloveně debilní, stejně jako pábitelé ve výkupu flašek. Hovadina na kvadrát.

    • 12.9.2007  09:19

    Zatím 5, ani nevím proč. Asi za ty 3 dokonale zorganizovaný hrozně dlouhý záběry, za výtvarný provedení, který drží pohromadě od začátku do konce, a za to, že tam místo Owena není nějakej děsivej cruise. Objektivně to ale zase taková šupa není.

    • 21.8.2007  18:03

    Klišé na klišé. Katalog kýče. Včetně smutných psích očí při loučení. Bože na nebesích.

    • 6.6.2007  16:58

    Nejlepší český film? Asi jo, každopádně hodně překračuje kategorii "český film", zvlášť ve srovnání s díly posledních 20 let. Film, o kterém neumím napsat křivého slova.

    • 4.6.2007  10:26

    Vlastně jen taková (příjemná) hříčka, která by mi okamžitě vyjela z hlavy, nebýt Buscemiho. To je zkrátka sekáč.

    • 25.4.2007  14:38

    Hodně milá abiturientská vzpomínka na AVU.

    • 10.4.2007  17:56

    Šumavu Kachyňa vystihl, ale co naplat....Bůhví, proč má Lukavský pověst charaktera, co si nezadal (viz. i 30 p.m.Z.).

    • 29.3.2007  10:06

    Ecce homo!

    • 29.3.2007  09:29

    Divadelní kus jako dělaný např. pro Městská divadla pražská (úplně vidím Trávníčka z 80.let). ČST natočila obdobných inscenací taky habaděj (Pracka v láhvi nebo jak se to jmenovalo např.). Dovedu si to představit i v neděli po obědě v rádiu, teda rozhlase. Vhodné zejména pro 75 leté pratetičky a žáky 6.tříd Z(D)Š. Hitchcock dokázal o více než 10 let dříve naložit s podobným Dial M for Murder o poznání lépe.

    • 9.1.2007  10:27

    Neskutečně srandovní - a půvabnej - film.

    • 22.11.2006  17:18

    Tohle JSOU scény z manželského života. Není co dodávat.