MartinNDL

MartinNDL

Martin Suchý

okres Praha
vzácný z mnoha

homepage

26 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27
    • 5.7.2017  23:46
    Střemhlav (2017)
    *****

    Pro mě vrchol letošních Varů. Velice sympatické a zároveň velice problematické hlavní postavy, úspora slov jednoznačně k dobru. A bez dlouhého rozepisování v tom bylo zachyceno skvěle to, čemu by Rusové řekli "ruská duše", ale ona je to spíše slovanská duše. A jakkoliv to nemůže pochopit i docela sympatický německý fotograf (postava z filmu), pro českého diváka by to mohlo být snadnější a ztotožnitelné. Hned několik sond do osobností různě se hledajících lidí se složitou identitou. Rok se s rokem sešel a na KVIFF jsem narazil na dalšího skvělého umělce z východu. Jen tak dál Marino Stepanska. A více obou herců na plátně.

    • 5.7.2017  23:36

    Poměrně lehce koukatelná romanticky dramatická limonáda, kterak slepý gay k partnerovi přišel. Po všech stránkách správňácký film zcela jistě milovaný všemi zarputilými obhájci menšin všech možných neziskovek. Mně se líbily obě hlavní dívčí postavy a díky tomu se mi na film koukalo asi líp, než bych čekal a také kdykoliv se velmi schylovalo k explicitní gay scénce, režisér to naštěstí nedotáhl, za což jsem mu vděčen. Pro gaye asi super film, pro heteráky spíš průměr.

    • 5.7.2017  23:27
    Juze (2017)
    ****

    Klasický pohled za oponu dovolenkových resortů. Zatímco si bílý muž s blonďatou kočičkou dopřává kokosové mléko a kešu oříšky o pár kiláků vedle se odehrává skutečný život indické ultra chudiny, která tyto pochoutky zajišťuje. Pohled do slumu, kde mladý Santosh je vyloučený mezi vyloučenými, protože jeho fotr zabil svou ženu nebo tak něco. A Santosh je předurčen k poslušnosti a otrocké práci včetně šukání nemytých, tlustých, starých paniček z ghetta. Jenže on je chytrý a rád by studoval a měl pěknou mladou holku. No a to pak vznikají konflikty.

    • 5.7.2017  18:26

    V šibenické prdeli světa, kam mnozí jezdívají na dovolené, žije jedna rodinka s fotříkem po infarktu, dementním nemakačenko synkem, stejně línou a nic nedělající matkou, o kterou se stará vcelku sympatická a hezká holčina, která toho moc nenamluví, ale jelikož je jí už k pětadvaceti a v životě toho moc díky rodinným okolnostem nepoznala, snaží se trochu rebelovat. Řekl byc, že se jedná o velmi realistický a skutečný příběh mnoha nejen balkánských rodin a všech těchto holek je mi na dálku líto. Popis výše je dosti mimo, ale i když se vám dostane jiný film, než čekáte, stojí určitě za zhlédnutí. Taková seriózně natočená výměna manželek.

    • 5.7.2017  18:21

    Velmi otravné, velmi nudné, velmi ukecané, velmi hysterické. Hlavní hrdinka je trapná ve všech směrech a i když ji Juliette Binoche hraje skvěle, totální antipatie téhle k téhle rozdavačné a neustále se zamilovávající jednonočařce byly extrémní překážkou k sebemenší koukatelnosti a jen s velkým úsilým jsem to dotáhl až do konce, kde bohužel čekal nekonečný a příšerný balící monolog věštícího Depardieuho. Hrůza a ruce i oči pryč.

    • 5.7.2017  18:17

    Che by dal taky za pět. Když se lidé zdola bouří proti klerofašismu Franca a socialistická vojska pod zahraniční taktovkou Stalina jim nejsou dost ideově čistá, formuje se i zahraniční četa dobrovolníků, kteří to povětšinou myslí upřímně. A upřímně to myslel i režisér s kritikou zprava i zleva. Uvěřitelný válečný film o hrdosti, lásce, víře a odvaze.

    • 5.7.2017  18:13

    Zajímavý pohled na Japonsko ve stylu takovýho trojboje podpantoflácké revolty šéfíka z high society a naivní, však dosti sebevědomé mladé holčiny ze zadlužené low rodinky. V podstatě dosti feministická společensko-kritická jednohubka, která přes své stáří nenudí, ale díky svému věku taky příliš nebaví.

    • 18.3.2016  09:43
    Backcountry (2014)
    ****

    Překvapivě dobrý. Velmi minimalisticky pojatý výlet do přírody, kde nejsilnější stránkou zůstává velká uvěřitelnost. Postavy se nechovají stupidně, na začátku je slušně vykreslen charakter obou protagonistů a ti zůstávají konzistentní. Navíc pár podobných lidí znám, nejsou to weberovské ideální typy. Nejedná se o veledílo, ale při neustálém pomyšlení že by se to mohlo stát i vám, faktor strachu dobře funguje.

    • 14.3.2016  09:36
    Rane (1998)
    *****

    Kdyby stejný film natočil jakýkoliv zahraniční tým s vlastním pojetím jugoslávské historie a povahy, dopadlo by to buď jako parodie nebo ošklivý stereotyp. Ovšem bravurní režie Dragojeviče a neuvěřitelně civilní hraní všech tří ústředních postav vytváří perfektní kombinaci ostrého a bezvýchodného dramatu rozvrácené země a zároveň udrží humornou rovinu tak, že se vzájemně vůbec nebijí. Není úplně jasné, zda se jedná o kritiku či obhajobu a nebo určitou sebelítost, ale nic to nemění na tom, jak realisticky a zároveň nadsazeně (ha? :-) ) je drsný devadesátkový Bělehrad vylíčen. Underground se může jít zahrabat, to Dragojevič by měl světu představovat Srbsko.

    • 14.3.2016  09:27

    Začněme tím, že filmu nebudu vůbec nic vytýkat. Hrůzy (jugoslávské) války byly natočeny tím nejlepším způsobem, což znamená minimalistické, ovšem syrové a explicitní pojetí, perfektní hraní elity srbské herecké školy, zdánlivě neuchopitelné, nakonec však skvěle zapadající střídání časových rovin, zachování relativního odstupu a nezaujatost, černý humor, folklor a spousta indícií pro pochopení motivace řekněme náhodných účastníků válečného konfliktu a vztahu mezi jednotlivými etniky před a při válce. Nechybí ani jugonostalgie a různé pohledy na maršála Tita. Jednoznačně perfektní učebnice novodobých jugoslávských dějin.

    • 25.2.2016  09:07

    Jestli někdo Annu nebo Vronského lituje, tak ví hovno o lásce. Hraní i forma filmu mi velmi vyhovovala.

    • 18.2.2016  09:06

    Taky se mi to stává. Filmy netočím, ale v kuchyni je to podobný. Dostanete perfektní nápad a chcete to víc a víc vymazlovat a nakonec je z toho taková překombinovaná a zároveň nedodělaná břečka. Netvrdím, že to nemělo momenty a rozhodně je to bezproblémově zkouknutelný a relativně zábavný, ale Ronalda nebudete chválit za gól v pátý hanspaulský, z podobnýho námětu se mělo vytěžit mnohem víc ropy a zlata. Jinak jsem ve filmu viděl hodně Gondryho, to neříkám jako výtku nebo chválu, jen to říkám. Myšlenek humanism, feminismu a dalších ismů by se sice dalo něco napočítat, nicméně při zvolené hloubce, respektive mělkosti přemýšlení a sdělení se jimi nebudu zabývat. Až to poběží na ČT2 a nebude do čeho píchnout, pusťte si to, aktivně pro to ale nic nedělejte.

    • 17.2.2016  09:42

    Zahraju si tentokrát na Slávka Bouru a naperu Panahímu plné hodnocení. Znova vymyslel fikaný koncept, jak natočit (ne)film, aby to místy věrohodně balancovalo nad hranou inprovizovaného dokumentu, náhody a zároveň koncepčního a plánu se držícího díla. A líbí se mi ta meta hra, kdy víme, že je to film, vědí to cenzoři, ale tváříme se, že to tak nemusí být, byť je všem jasný, že se to prokoukne. Vykrádáme banku s banánem v ruce. Přiznávám, že zábavná složka filmu mi přišla mnohem sympatičtější než politická kritika, přičemž bych si ani na vteřinu Panahímu nedovolil vyčítat, že protestuje. Obsazení fantastické a režisérova výpověď skrze postavy rovněž. Jeho neteř je bombastická. Co mě znovu a znovu překvapuje na íránských filmech je rovina sociální, protože jsem asi plný nějakých zaschlých stereotypových ran, když se musím furt a pořád divit, co že je ten Írán za zemi. Takže naposled a hlavně pro mě samotného!!! Je to mnohem, mnohem evropštější země, než jsem už tolikrát čekal. A myslím teď evropská uvnitř lidí, v těch jejich zahalených kebulích, ne někde nápisem na sloupu. Vlastně už jsem si několikrát uvědomil, že bych si v Persii asi v klidu představil svůj život s nějakou Romínou nebo Mehrnaz.

    • 15.2.2016  15:50
    Vejška (2014)
    ****

    A víte co? Tak Vorel není bůhvíjaký režisér a synáček není super herec. A formálně je film stěží průměrný. Ale nakonec si stejně myslím, že to sdělení tam je a jako nějaká generační fotečka, aby se naši synátoři a dcerušky mohli jednou kouknout, co jsme to byli za kurvy, není zlá. Je to spíš takový seflíčko, jako když se kurvička vyblejskne na hajzlu předraženýho klubu. Jak říkám, film nelže a to mi stačí.

    • 9.2.2016  13:17
    Hřiště (2015)
    ***

    A víte co? Já tam tu myšlenku vidím, není moc velká, ale tři minuty utáhne. A originalita zajisté taky potěší.

    • 8.2.2016  09:30
    Creed (2015)
    ****

    Když zavane vůně jídla z dětství, neřešíte objektivní kvality a originalitu receptů, ale o příjemnosti rozhodne míra nostalgie a radost/zlost s tou dobou spojená. A nikdo vás nemusí přesvědčovat, jestli ty buchtičky, koláče a guláše jsou dobré nebo ne. Rok 2015 lze jednoznačně označit po filmové stránce za nostalgický. A vadí to vlastně?

    • 5.2.2016  09:19

    Úplně na začátku se díváme na veřejnou popravu Kaddáfího titulkama okomentovanou zhodnocením před a poválečné Libye. Asi na vteřinku jsem si zakroutil hlavou a pak sám sobě slíbil, že tentokrát kašlu na politické pozadí filmu. Vážně, zcela vypouštím ideologii, nebudu pro jednou válčit po boku Sancho Panzy, sednu si do kouta s flaškou amerického bourbonu a budu se tiše a pomalu opíjet. No tiché a pomalé to nakonec vůbec nebylo a nebudu to protahovat, není důvod. Jedná se o koňskou dávku adrenalinu, čistého chlapáctví v té nejodvážnější poloze. A to já můžu. Těm klukům je nakonec jedno, proti komu bojují, nezajímá je politika, nesoudí nepřítele. Jsou povolání, ozbrojeni a tak konají. Po slušném rozjezdu získá film smrtící tempo a nepustí, taktika start - cíl byla zcela úspěšná. Relativně anonymní tváře - všechno jsou fousáči s rodinou a žádná snaha o vedlejší příběhy, prostě šup s vojákem do pekla a snaž se. Jo a Jima Halperta jsem měl teda za větší máslo. :-)

    • 29.1.2016  09:14
    Dopis (2013)
    ****

    Téměř až dokonalé ztvárnění nudy a nesmyslnosti života některých chudáků v severoruském zapadlém blázinci. 11 záběrů velice zvláštní kamerou ukazuje jeden den v mnoha ohledech extrémního života a to se tam skoro nic neděje. A to proto, že se tam skoro nic neděje.

    • 29.1.2016  09:10

    Tak trochu opak filmu The Revenant. Ono nenajíst se, neodejít, dokázat se vyhladovět je často možná i těžší než bojovat o přežití. Čert vem motivaci toho týpka, prostě se rozhodl a síla spočívá ve velmi silném sugestivním popisu převážně pozdější fáze "umírání". Jak člověk vnímá ten moment, kdy přijdou bolesti, kdy naopak odezní a tělo přestane mít chuť přijímat potravu, když přijdou ty největší možné bolesti pouze na základě myšlenek na jídlo, kdy začne zcela fyzicky ochabovat? A co kdyby teď přišli lidé? A co Bůh, čeká na druhé straně? A je druhá strana? Otázek je spousta a vlastně stačí jen pár slov denně a dokážeme to alespoň velmi vzdáleně prožít.

    • 25.1.2016  14:39
    Podivíni (2014)
    *****

    Svižná a velmi zábavná komedie o hledání identity, naděje a lásky. Jak to říkali? Kdo neslyší hudbu, na kterou druzí tančí, považuje je za blázny? Dosti parafrázuji, ale pointa zůstává a jo, mají pravdu. Být sám sebou to je oč tu běží.

    • 25.1.2016  14:36

    Nádhera, nádhera, nádhera. Opět kritika ne tradicionalismu a konzervatismu, ale zbytečného vytrhávání z kontextu a předsudků. Pomsta nebo odpuštění? Naděje nebo tragédie? Návrat nebo útěk? Dobré otázky jsou mnohdy lepší než slabé odpovědi.

    • 25.1.2016  14:31

    A tak vlastně za to koketování s Kubrickem a kdyby to bylo nakonec jenom sdělení, že šukáme masky a nebo v maskách a když píšu šukáme, tak myslím i všechno ostatní, jo za tohle by to už na solidní hodnocení stačilo. Film mnohem chytřejší a nesamoúčelnější než se zdá.

    • 25.1.2016  14:24
    Flea (2014)
    ***

    Hodnocení velmi pendlující klidně až někam ke čtyřem, pěti v závislosti na cílové skupině. Jako materiál určený dospívajícím dětem a mládeži v nějakém preventivním programu skvělé. Jako ambiciózní film, co by chtěl konkurovat Fish Tanku a podobným vydařeným kouskům už zdaleka ne tak úspěšné a jako žánrový experiment a trochu sebehumor solíďo.

    • 25.1.2016  14:21

    Znovu povedený feministický kousek. Velmi sympaticky nesupermanovsky drsné ženy a dívky se na plátně perou v několika málo dnech se zkurveně drsným životem. A strašně špatně je, že všichni tak nějak tušíme, že podobných "rodin" je moc a moc. Být kantorem na filmové škole, tak hodně mých studentů hrnu přesně do týhle oblasti realistických sociálních dramat.

    • 25.1.2016  14:15
    Všichni moji mrtví (studentský film) (2014)
    **

    No jo, je to smutné, ale někdo už prostě bývá sám, i když by se tak rád zamiloval. A je pak schopný snížit laťku až skoro do sklepa. Vedle velmi prostého sdělení jsem se nesmál ani tomu rádoby střeštěnému ještě více rádoby černému humoru. Z mého pohledu zcela zbytečný a zapomenutelný film nevalné úrovně.

    • 25.1.2016  14:11

    Opět jeden výukový materiál. Minimálně krásné propojení biblického tématu panny Marie skrze příběh, představy, hudbu. Hodně beznaděje, hodně naděje, hodně lásky a hodně nenávisti. Velmi krutý a uvěřitelný realismus se snovými metaforami vzájemně něžně i drsně propleten. Zcela upřímně nemám filmu skoro nic co vytknout a docela dlouho jsem neviděl tak povedený festivalový kraťas. Jednoznačně 10/10.

    • 25.1.2016  14:03
    Výměna (2011)
    ****

    Oukej feminismus. Co vyzdvihnout? Nesuďte lidi bez kontextu, suďte své slzy, nebojte se ozvat a kurva chlapi, přestaňte se chovat k holkám jako zbabělí kreténi.

    • 25.1.2016  13:57
    Tupsu (studentský film) (2011)
    ****

    Že někoho chápu, ještě neznamená, že jeho chování schvaluju. A že je někdo v jádru v pohodě a totální blboun a někoho miluje a je v prdeli a jinak by to nedělal? A co jako, to není dostatečný argument. Já nakonec v podobných příbězích vidím naději, že s lepšími objektivními podmínkami ubude zla.

    • 25.1.2016  13:53
    Jackie (studentský film) (2014)
    ***

    Parádně zahrané, to nutno zdůraznit. Jinak nic proti Jackie, je to plné pravdy. Sobeckost a vztek se nakonec konfrontuje se zodpovědností, prozřením a pochopením. Ono nejde asi nakonec tolik o to dítě. Logika veškerých vztahů je o pochopení, že sobectví je cesta do pekla. Osobní oběť a odevzdání se je nejkrásnější pointa lásky a kdo to takhle nemá, tak nemiluje. Vztahy se rozpadávají právě proto, že o ně v jistém smyslu nikdy nešlo. Partner není přívěšek ani hračka na šukání, áno.

    • 25.1.2016  13:47
    Rozruch (2014)
    **

    Ano, skoro všichni míváme problémy, chybí nám peníze, lidé, čas, kvalita a tak se hrají různé hry. Je to jako ty ryby, co se nafouknou, aby vypadaly větší a drsnější. Malý si hrají na velký a velcí na nejlepší a průměrní na zajímavé a obyčejní na drsné. A jasně že ve skutečnosti máme všichni rádi přirozenost, akorát to nějak nejde, co? Film ovšem plus mínus nuda s pár haha momenty a jedním jediným nápadem a sdělením.

<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27