Recenze (1 372)
Pasáček z doliny (1983)
Takovéhle krásné poetické filmy se už dnes netočí, už po pár minutách jste sami kdesi v horách pár měsíců po válce. Drsný svět, kterým prochází malý pasáček sám jen s dědou. Banderovci, kteří se chtějí dostat do Rakouska přijdou do vsi, kde lidé křesťanského založení pomáhají těmto skupinám s příslibem porážky komunistických antikristů. Sedlácké rozhovory nad pivem, které vede Prachař jsou toliko opravdové, že nevíte jsou-li to herci, nebo skuteční sedláci. Krásné rozprávky, které se malý od dědy dozvídá poeticky dokreslují celý příběh. Škoda, že televize nedává tyhle filmy častěji, zbytečně upadnou v zapomnění.
Mizerové (1995)
Skvělá akce a zároveň vkusná legrace občas trošku trapná, ale prostě do filmů jako je tenhle to patří. Zábada od začátku až do konce, výborně sehraná dvojka.
Akce B (1951)
Tyhle filmy jsou svým způsobem krásné, ukazují překrásnou českou přírodu a technickou vybavenost našich jednotek po skončení války, rovněž práci SNB, nebo vojska. Velkým mínusem (z dnešního pohledu) je ovšem přílišná politická agitaci, či černobílý pohled na lidi, kteří jsou buď socialistickým ideálem občana nebo sprostým záškodníkem. Mezi všemi vyniká Král Šumavy, kde je právě politické agitace nejméně a proto je film nejlépe hodnocen i s odstupem let.
48 hodin v Paříži (1988)
Velmi napínavý příběh z Paříže, kterému dominuje charismatická postava Harrisona Forda. Rozhodně nepatří mezi béčka tohoto thrillerového žánru.
Na hraně zítřka (2014)
Parádní akce, skvělá dějová linka a spousta výborných akčních scén. Rozhodně jsem si nemyslel, že mě může sci-fi z blízké budoucnosti takhle bavit, abych film prakticky nestopl za celou dobu. Kdo si to pustí opravdu si sledování užije a děj ho naprosté vtáhne do své opravdovosti a dynamičnosti.
Podfukáři (2013)
Celou dobu vám ukazují nějakou pravdu, která se nakonec ukáže jako nepravdivá. dle mého názoru je ve filmu u těch, kteří hrají dvojí hru celá řada reakcí, které by pří svých cílech, které chtějí dosáhnout nikdy neudělali a divák je tedy nakonec cela zmaten protože se celou dobu dívá na něco co je pak negováno a přeplácnuto posledními deseti minutami, která jsou zcela diametrálně odlišné od fáze celého příběhu.
Samotář v Seattlu (1993)
Krásný film, i když na romantické příběhy moc nejsem tohle se mi opravu líbilo. Skvělý Tom Hanks a Meg Ryan, dvojice kterou prostě musí divák milovat a již od začátku jim držet palce. Skvěle vymyšlená zápletka, která si vás získá svojí naivitou i milým obsahem všeho co spojí jeden hovor do rádia. Škoda, že je to jen film a takové věci se v životě nestávají
Knoflíkáři (1997)
Povídky, které na sebe skvěle navazují a proplétají jedna druhou. rozhodně zajímavý námět na každou z nich, dohromady tvoří skvělou podívanou o různých životních peripetiích.
Pátá loď (2017)
Ani dobré, ani špatné, příběh o zodpovědnosti a dětském dobrodružství.
Vlajky našich otců (2006)
Unavený a zbytečně přeplácaný film všemi politickými a ekonomickými otázkami, které absolutně potlačí poselství filmu, který vzpomíná na hrdiny z Iwo Jimy. Celou dobu vám to vnucuje smutnou a melancholickou myšlenku na lidi a jejich životní příběhy, bohužel vám to ani nedá možnost si nějaký vztah k hrdinům příběhu vytvořit, jakmile se začalo něco dít nebo jste si začali přiřazovat tváře k jménům, scéna bla pryč a s ní i něco hlubšího.