Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (36)

plakát

Maličkosti (2019) (seriál) 

Životy tří dospívajících kleptomanek se protnou na skupinové terapii. Každá z nich si prožívá určité období, ve kterém se musí potýkat s vlastními problémy a především se sebou samými. Nevěrný otec, násilný přítel, nové prostředí, vlastní sexuální orientace, neúplná rodina... to je jen pár z jejich starostí, které se snaží seriál mapovat. Poměrně zajímavé téma, ze kterého se však rozjel spíš další netflix-teenage-seriál. Mrzí mě, že se ta kleptomanie o moc víc než v traileru nerozebírá, podle mě to je nevyužitý potenciál. Pokud však nemáte velká očekávání, může vás tahle oddychovka celkem bavit.

plakát

TY (2018) (seriál) 

Perfektně zpracované psychologické drama. Každý díl je jedinečný a nutí vás vidět ten následující (kéž by jich bylo víc). Badgley roli zmateného a uvnitř křehkého knihkupce, který dokáže milovat, jako nikdo jiný, hraje perfektně. Líbila se mi i Lail, která nestabilní a krásnou Beck zahrála také slušně. Koneckonců, o nich to celé je. Joe a Beck vidí realitu každý trochu jinak a vám, jako dívakovi, je umožněno všechny jejich myšlenkové pochody znát. Nic není černobíle a i YOU ukazuje, že dobro a zlo nemají nikdy jasnou hranici.

plakát

Než jsem tě poznala (2016) 

1) velmi obdobné téma tady bylo několikrát a zpracováno citlivěji, více opravdově (např. Intouchables nebo You're Not You) 2) naivní, naivní a naivnější a ten konec? nejnaivnější, ale budiž, aspoň, že to nebyl uplný happyend (spoiler, omlouvám se) 3) jak může někdo chtít po Khaleesi, aby hrála prostomyslnou dívenku? Ne, že by to zahrála špatně, ale už to k ní nesedí... K odpolední kávě s buchtou a babičkou, může být...

plakát

Hon (2012) 

Jedno z nejcitlivějších témat už z principu musí vyvolávat u diváka neskutečné pocity. Když se k tomu přidá kvalitní režie a herecké výkony i u dětí, tyto emoce se ještě znásobí. Mě konkrétně provázela úzkost, strach a obava ze systému 21.století. Snad nejděsivější byla samotná představa, že to není nemožné. Pokud má člověk dobrou schopnost empatie, musí u ,,Honu" bez dechu napínavě doslova trpět. Ponuré a smutné atmosféře ještě přidalo nejkrásnější období roku strávené osamotě. Velmi promyšlený film, plný emocí a jak obvykle nemám ráda happyendy, tady jsem se za něj snad i modlila. Doufala jsem ve větší ospravedlnění v závěru. Za vidění stojí rozhodně, ale musí být nálada na depresivní psychologické drama.

plakát

Líza, liščí víla (2015) 

Inspirace Andersonem a Jeunetem je víc než zřejmá, ale pro mě se příběh kvalitativně těmto mistrům moc nepříbližil. Oba zmiňovaní mají velmi ,,specifický rukopis", není divu, že jím byli a budou tvůrci ovlivněni. Přestože např. Andersonův Grandhotel Budapešť mám moc ráda, tohle mě nenadchlo ani trošku. U mě nenastal ani jeden úsměvný okamžik, takže o komedii těžko mluvit. Celé mi to přišlo překombinované a přeplácená včetně těch japonských prvků. Taktak jsem vydržela do konce.

plakát

Good bye, Lenin! (2003) 

Nejspíš jsem měla příliš vysoká očekávání... Pokud neberu v potaz dokonalou hudbu Yanna Tiersen, kterého zbožňuju, bylo to zcela průměrné. Já osobně žádný vtip nezaznamenala, o komedii lze tedy skutečně mluvit jen těžko. Jako drama mapující život němců před a po pádu zdi je film dobrý. Herci hrají dobře, kamera a hudba jsou perfektní, příběh je zajímavý, ale celé dohromady to tvoří film, který je fajn vidět, ale jen jednou.

plakát

Věčně mladá (2015) 

V dnešním světě většina lidí usiluje o to zůstat stalé mladí, ale to vlastně není zase taková výhra, na což The Age of Adaline krásně poukazuje. Skvělá myšlenka, ale na mě děj místy ubíhal příliš pomalu. Blake byla úžasná, Michiel Huisman se mi k ní moc nehodil. Celkový dojem na 3*, hezké, jednou vidět stačilo.

plakát

Stážisti (2013) 

Fajn nápad, skvělá hudba, dobře vybraní herci, docela dobré herecké výkony, ale ten scénař... Potenciál měl tento film podle mě mnohem větší, ale ty dialogy... slabé. Škoda.

plakát

Seznamte se, Joe Black (1998) 

,,Tisíciletí násobená věky sloučená časem bez konce...", nelze volit lepší slova. Vynikající český dabing, troufám si říct, že v tomto případě v mých očích dialogy převýšují originální znění. Michal Dlouhý a Alois Švehlík dokázali nemožné. Skvělý herecký výkon nejen Hopkinse (ostatně jako vždy),ale i nemrkajícího toporného Pitta, který svými gesty skvěle vystihl první poznávání smrti. Newmanova dokonalá hudba jen podtrhuje těchto 180 minut naprostého souznění včetně závěrečných titulků. Pro mě nepřekonatelné mistrovské dílo, které znám nazpaměť, které mě ovlivnilo, změnilo a na které nikdy nezapomenu...Plné morálních hodnot a překrásných myšlenek. Ne, nemyslím si, že je to příliš sentimentální, je to přesně takové, jaké to mělo být - dokonalé.

plakát

Hledám přítele pro konec světa (2012) 

Myšlenka jak a s kým člověk stráví poslední dny před plánovaným koncem světa je při nejmenším hoodně zajímavá (ve skutečnosti silně pochybuji, že by to pustili do médií 3 týdny předem, kvůli lidské panice). Pozorovat jak lidé reagují v rámci komedie a ne vážného sci-fi je skvělý nápad, mám jen dojem, že zpracování mohlo být lepší. Víc vtipu a míň dramatu by ze snímku udělalo perfektní komedii.