Poslední recenze (1 460)
Late Night with the Devil (2023)
Atmosféra 70.rokov a dobových talkshows je zachytená autenticky a v závere keď diabol začne úradovať, je to (ne)príjemné pozeranie. Cesta k tomu je však veľmi dlhá. Prvú polovicu reálne sledujeme len jeden diel 70kovej talkshow, čiže žiadne veľké terno a zábava to nie je. Potom začnú pomaly náznaky, že sa bude niečo diať a v závere sa divák konečne dočká. No na horor je tu málo strachu, desu, brutality či atmosféry. Scenársiticky tiež pôsboí film nedotiahnuto a prakticky všetky vedľajšie dejové línie sú len načrtnuté a neodtiahnuté (manželka, vysoké stromy). Ako jednohubkový indie horor s námetom ktorý človek nevidel spracovaný 100 krát budiž, no ako horor roka, zásadná žánrová udalosť a ktovie čo všetko ešte hlásali prehypeované ohlasy, určite nie. Plus mám pocit, že režisérske duo sa od svojho minulého filmu Scare Campaign s rovnakým námetom (upadajúca TV show v ktorej sa tvorcovia v snahe zvýšiť sledovanosť pustia do niečoho šokujúceho čo sa vymkne spod kontroly) výraznejšie nikam neposunuli. 58%
Godzilla x Kong: Nové impérium (2024)
Monsterverse je v správnych rukách. Adam Wingard vie čo diváci chcú a vie im to aj doručiť. Už pri jeho minulom dieli Godzilla vs Kong som písal, že je to prvý diel série kde som viac menej spokojný a spokojný som bol i teraz. 4. diel série je bezmyšlienkovitý, epický výplach plný súbojov monštier, ktorý je vizuálne dostatočne farebný, má parádne triky a ľudské postavy a ich konflikty skresané na absolútne minimum. Scenár je debilita na ntú: jedna z hlavných postáv je tu Kongov zubár. A nikto to nerieši, lebo všetci vedia že je to debilita. Z ľudských hercov ešte pochválim Bryana Tyree Henryho, ktorý naplno preukázal komediálny potenciál a dianie obohacuje o viaceré funkčné gagy. Všeobecne však majú miesto ľudí viac priestoru monštrá (chvalabohu) a Kong je regulérna hlavná postava. Pri interakcii s inými monštrami a postavami si často vystačí iba s gestami a pazvukmi. A ono to v zásade funguje a vieme kedy je smutný, šťastný alebo nahnevaný a prečo. Príšer je obrovské množstvo (Godzilla,Kong,mini Kong, scar King, Mothra,fejkoví Pterodaktyli a mnoho iných), rúbu sa prakticky stále, súboje sú prehľadné nápadité a okrem dutej Zemi zničíme i pár divov sveta a svetových veľkomiest. Napr. na Koloseum osobne už nikdy nebudem pozerať rovnako ako pred filmom. Nie je to dobrý film v zmysle nejakej umeleckej hodnoty, no určite je veľmi zábavný. A ak by som každý rok mal raz vyraziť na podobne kvalitne spracovanú mastenicu príšer do kina, vôbec by som sa nehneval. PS: najobľúbenejšia scéna je jednoznačne tá kde Kong mláti mini Kongom ostatné gorily. 75%
Žízeň (2009)
Žánrový mišung obohatený o upírsky motív. Desivo dlhý, rozťahaný a pre mňa často i nudný. Súhlas s POMO-m. Menej všetkého a bez humoru, mohlo byť viac. 35%
Poslední deníček (1)
TOP 10 za jednotlivé roky mimo Horory
TOP 10 FILMY-ROK 2023
1.Oppenheimer (2023)-95%
2.Nezvestná (2023)-90%
3.Invalid (2023)-90%
4.Sisu (2023)-90%
5.Tetris (2023)-90%
6.John Wick 4 (2023)-85%
7.Vrahovia mesiaca kvetov (2023)-80%
8.To Catch a Killer (2023)-80%
9.The Holdovers (2023)-80%
10.Rebel (2023)-80%
TOP 10 FILMY-ROK 2022
1.Babylon (2022)-100%
2.Boiling point (2022)-95%
3.Top Gun 2: Maverick (2022)-90%
4.The Outfit (2022)-90%
5.Blondýnka (2022)-85%
6.The Unbearable Weight Of Massive Talent (2022)-80%
7.Project Wolf Hunting (2022)-80%
8.Na nože 2: Glass Onion (2022)-75%
9.Vyšehrad: Fylm (2022)-75%
10.Accident Man 2: Zabijakova dovolenka (2022)-75%
TOP 10 FILMY-ROK 2021
1.Rytieri spravodlivosti (2021)-100%
2.K zemi hleď (2021)-95%
3.Cesta za smířením (2021)-90%
4.Klan Gucci (2021)-90%
5.No Time to Die (2021)-90%
6.Zabijakov osobný strážca 2 (2021)-90%
7.Nikto (2021)-90%
8.Xtreme (2021)-90%
9.Otec (2021)-85%
10.Posledný súboj (2021)-80%
TOP 10 FILMY-ROK 2020
1.Chľast (2020)-100%
2.David Attenborough-Život na našej planéte (2020)-100%
3.Gentlemani (2019)-95%
4.Nádejná mladá žena (2020) -95%
5.Chicagský Tribunál (2020)-95%
6.Bad Boys 3 (2020)-90%
7.Hlasy (2020)-90%
8.Drsné mesto (2020)-90%
9.V sieti (2020)-90%
10.Neviditeľný (2020)-85%