Recenze (174)
Tancuj Matyldo (2023)
Mám nedůvěru k autorským filmům, ale tenhle se vyvedl. Civilní, uvěřitelný příběh. Stojí a padá na Matyldě - Regina Rázlová - jednou herecká extratřída , to se nezapomíná, na věku to nezáleží. Roden je druhou hvězdou filmu a třetí A. Šoposki . Hudba je třešnička na dortu. Důkaz, že český film nejsou jen slaboduché komedie s přihlouplými dialogy a mizerným scénářem. Díky, pane Slavíku. 4*
Přízraky v Benátkách (2023)
Ten scénář se silně inspiroval u Šestého smyslu s Brucem Willisem. Nebo naopak. Způsob provedení vraždy. Motivy jsou odlišné. Je to jiný Hercule. Mysteriozní Benátky. Lokace na výtečnou. Ukazuje, že film nemusí být nabitý hvězdami a dokáže být dobrý biják! Porovnávat se dvěma předchozími je ošidné. To byl jiný Hercule. Tento nový se rozhodně může s předchozími směle měřit. Kamera je nápaditá, Děj má spád. Případ vyřešen za 1 noc. 4*
Světlonoc (2022)
Byl jsem zvědavý ale trochu mě zklamal ten závěr. Jinak kvalitní mysteriozní biják. Takových moc není. Ani od českých tvůrců, musel bych moc dlouho vzpomínat. Je to příslib do budoucna. 4*
Oppenheimer (2023)
Dlouho očekávaný film. Film má silný příběh. Byl by ještě lepší kratší o půl hodiny. Druhá půle, jednání výboru se táhne a nudí, pro celkové vyznění příběhu nebylo nutné. Murphy zaslouží absolutorium. Matt Damon taky. Krásná snědá milenka je odlehčení a dává titulní postavě lidský rozměr. 3*
Krok do tmy (2014)
Zase film podle knihy. Drama o posuzování chování za války úhlem poválečného pohledu. Charaktery se vyvíjejí a z hrdiny je slaboch a z podváděné manželky sebeobětující a odpouštějící postava. Po změně režimu jí budou odsuzovat. Líbila se mi postava dr. Maleny M. Donutil. Nakonec pochopil na čem nejvíc záleží. Dobře natočený film. 3*
Citlivý člověk (2023)
Bez znalosti literární předlohy je to trochu šok. Road movie D. Prachaře při ní setkání s postavami jak z jiného světa většinou extroverti různého ražení. Klein měl odvahu obsadit shakespearovského herce Prachaře do role takového exota, ale musím uznat, že to vyšlo. Ocenil bych hudbu, ta filmu hodně pomohla. 3*
Hatari! (1962)
Pistolník a šerif John Wayne jako šéf party na odchyt divokých zvířat. Duke v plné síle. Záběry se zvířaty, dynamická kamera, náročné exteriéry to posouvá film na vyšší level. Poklonu kameramanovi Harlanovi. Filmu by neuškodil střih - zkrácení o 20 min. Scénář by dostal dynamiku. Hudba je plus filmu Plným právem 4*
Maratón (1968)
To je čisté zklamání. Od Procházky jsem čekal víc. Brejchová uprostřed povstání táhle kufr cementu tátovi na chlívek. Hanzlík obvyklá role podceňovaného zelenáče. Dialogy jsou jak z parodie. 2* kvůli snaze o jiný pohled. Znovu a lépe.
Mít a nemít (1944)
Kdo četl knihu nestačí se divit. Film se jí velmi vzdáleně podobá. Kniha taky není vrcholné dílo E.H. , ale film je trochu jako Casablanca 2 . H. Bogart zvládá tyhle role dokonale. Ostatní mu zdatně sekundují. L. Bacallová je femme fatale , ale trochu moc umělá, prkená... 3*
Jen jednou se miluje (1981)
Balkánské filmy mají vždycky koule. Žádná konverzačka. City naplno. Ve válce hrdinové, ale po válce se trochu lámou charaktery a do vedení se dostávají jiné typy. Chlap , co míříl přesně a věděl na koho a proč se najednou stává potížístou . Dostal co chtěl, velký byt, krásnou baletku, ale s ní i rodiče, co jsou nóbl a vadí jim chlap , co spí s pistolí pod polštářem a rakijí u postele. Nakonec pozná, jak to chodí , ale to už je pozdě, karty jsou rozdané a na něj žádné nezbyly. Povedený film 4*