Recenze (176)
Ryba břichem vzhůru (2020)
Komorní příběh milostného n-úhelníku , jako v starořeckém dramatu musí nastat tragedie a rozuzlení. To je nečekané Edita přítelkyně Philipa je bi. 103 min. kvalitního filmu, na to že je to celovečerní druhotina to má grády a nenudí. 4****
Strachy v nás (2021)
Film se mi líbil. Poláci většinově katolíci se nebojí kontroverzních témat (Corpus dei). Gay z katolické komunity v pohodě, máš tam i svýho kluka. Ale když se kvůli šikaně oběsí lesbická dívka, je všechno jinak. Jsi vyvrhel a na pokraji lynče. Syrový pohled na polský venkov a morálku věřících. Kněz jen rozdmychává nenávist. 4****
Ohlédni se v hněvu (1958)
Příjemné překvapení. Osborne nová vlna britského dramatu. Jimmy ( R. Burton) táhne celý film a exceluje- výkon na oscara. Na jeho honorář padla půlka rozpočtu, ale vyplatilo se. G. Raymond slušně sekunduje. Na to , že je to prvotina T. Richardsona je to super výkon. 4****
Hrana zlomu (2021)
Konečně zase tuzemský horror. Umírněný, bez obskurním násilných psychopatů. Kozub ovládaný matkou ovládá celý film s bravurou. Závislost na matce ala Psycho. Jen se nevraždí. Film má spád, Celý film udržuje napětí. Má pořádnou gradaci. Povedený biják po všech směrech, bez slabých míst. 4****
Svatba (2021)
Opět Smarzowski nemilosrdně vrtá do bolavého zubu polské historie 20. století. Antisemitismus, pogrom , kde nacisti jsou v roli diváků. Podnikatelské mafiánské praktiky současnosti a jako kontrapunkt reminiscence na dobu okupace Polska a exploze antisemitismu polských vlastenců. Koláže a flashbacky vyžadovaly plné soustředění diváka, ale jink 4****
Není čas zemřít (2021)
Dobře natočený Bond. Akčních scén tak akorát. Bond je méně cynický, více bilancuje se životem a dochází k sebepoznání. Závěr je melodrama. Na Jamese. Každá pohádka má někdy konec. Craig byl dobrej Bond. Jen se my zdálo, že těch filosofických úvah bylo víc než by se hodilo. 4*
Tábor padlých žien (1997)
Bohužel zapadlý povedený film s česko slovenským hereckým obsazením. Silný příběh, kvalitní scénář. 4*
Herec (2020) (seriál)
Peter Bebjak, to je pojem. Těším se na každý jeho nový počin. Herec je zasazen do charakterylamačského období 50 let, kdy lidi, co se nenechali zlomit končili nadlouho v lágrech nebo na popravišti. Mohl se Standa pochlapit a vymyslet podraz na estébáky? Byl schopný, ale charakterově plochý. Jak jednou začneš spolupráci, není úniku. Dělal to pro rodinu, soused zarytej bolševik bylo memento. Ale stejně si scénář mohl s hlavní postavou pohrát. Od 1. dílu začínala být postava Standy dost předvídatelná, co díl, to jeden podraz a jeden milenec předhozený hochům od STB. V posledním díle ne, tam napráskal ségru a skoro švagra. Zpracování postavy zůstalo pod možnostmi scénáře. Jinak Jan Cina je talent a nesporný příslib kvality u nové herecké generace. 4*
Jízda vysočinou (1962)
Poctivej western. Chlapy co tak trochu účtují se životem. Každej po svym. Drsný zlatokopové svatbu považují za hodně rodinnou záležitost a pro farmářovu dceru je to zlej sen. Ale jsou chlapi, co pro ně čest není jen slovo, ale životní zásada. Často se na ni umírá. Scénář se povedl, herci jsou uvěřitelný, ve svém žánrů top 10! 4*
Fany a pes (2019)
Nápad podívat se na revoltu - pád komunismu ve východním Německu očima 12-ti leté školačky je neotřelý. Pečlivě prokreslené scény. Scény z demonstrací působivé. Realistické vystižení doby a změny postojů obyčejných lidí. Závěr je na mě dost afektovaný , trochu hollywoodský , jinak nelze nic vytknout. 4*