cinemafil

cinemafil

Česko

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5
    • 12.9.2020  10:54
    Havel (2020)
    ***

    To je riziko autora točit film o známé osobnosti. Zvláště takové, co budí obapolné reakce . Mnohovrstevná osobnost VH vyvolává dilema scénáristy. Jakou část osobnosti akcentovat. Co si vybrat. ? Zde se to úplně nepovedlo a VH vyznívá jako floutek a bonviván , co se shodou okolností dějinných zvratů stav státníkem a v očích mnoha i vůdcem. Ano. Měl slabosti, ale ten film to je dost jednostranný pohled. V. Dvořák se VH vizuálně velmi přiblížil, pochopením postavy už méně. Jako by ten film klouzal po povrchu a neměl hluší záběr. Po shlédnutí poměrně rychle přichází zapomnění . Ta osobnost čeká na dalšího tvůrce. Snad se povede lépe. 3*

    • 6.11.2020  17:22
    Herec (TV seriál) (2020)
    ****

    Peter Bebjak, to je pojem. Těším se na každý jeho nový počin. Herec je zasazen do charakterylamačského období 50 let, kdy lidi, co se nenechali zlomit končili nadlouho v lágrech nebo na popravišti. Mohl se Standa pochlapit a vymyslet podraz na estébáky? Byl schopný, ale charakterově plochý. Jak jednou začneš spolupráci, není úniku. Dělal to pro rodinu, soused zarytej bolševik bylo memento. Ale stejně si scénář mohl s hlavní postavou pohrát. Od 1. dílu začínala být postava Standy dost předvídatelná, co díl, to jeden podraz a jeden milenec předhozený hochům od STB. V posledním díle ne, tam napráskal ségru a skoro švagra. Zpracování postavy zůstalo pod možnostmi scénáře. Jinak Jan Cina je talent a nesporný příslib kvality u nové herecké generace. 4*

    • 16.8.2020  18:17
    V síti (2020)
    ****

    Nechutné temné stránky lidské sexuality! Nejvíc zdrcující je ovšem poslední scéna, kdy odhalený chlápek - jakýsi vedoucí DDM a organizátor dětských táborů , jeho arogantní alibismus - vinni jsou rodiče, kdyby děti víc kontrolovali, tak já bych nebyl pedofil. Úžasná myšlenková konstrukce .... Jinak dokument , jakých se moc nevidí a velké díky tvůrcům za jejich invenci, odvahu a odhodlání 4*

    • 12.9.2020  10:25
    Šarlatán (2020)
    ****

    " Ta bezmoc je hrozná!" lěčitel Mikolášek - posledlý touhou léčit, ale musí bojovat s vlastními běsy. Mimořádně povedený film po všech stránkách. Famózní Ivan Trojan, nadějné vystoupení Josefa Trojana. Strhující kamera M. Štrby. Scénář se M. Epsteinovi mimořádně vydařil. Probírá mnohovrstevnatou povahou JM, ale hlavně ukazuje rozdíly dvou totalit. Nacistická není bezhlavá - vyzkouší a když JM uspěje - propouští s tím, ten se nám může hodit. Stalinistická - zaslepená - jednou vyslovený ortel podle vymyšleného obvinění nelze změnit. Strach soudruhů, že by byli obviněni ze sympatiím k parazitovi lidu a malé angažovanosti by mohl hněv lidu ( kariéristů na různých postech) obrátit proti nim. Vystoupení prokurátora J. Novotný - je víc než výmluvné! Film nemá slabé místo a celé dvě hodiny nesnižuje tempo, 4*

    • 31.5.2019  19:31

    Ani slavný Almodovar nezvládl úskalí autorského filmu. Udržet tempo scénáře celých 100 min. to už potřebuje mistra. Film se mu rozpadá, chvílemi nudí. Flash backy jsou chaotické - zažil jsem ho v lepší formě. Snad příště. Nebo si mám myslet, že je za zenitem ?! 3* za jméno

    • 16.8.2020  17:40
    Cesta domů (2019)
    ****

    To je film , který má tah na branku jaký už jsem dávno neviděl. Jasnej uvěřitelnej příběh. Pochopení otce synem při cestě ke splnění rodinné povinnosti. Road movie, ale scénář a režisér si nevybrali slabší chvilku! Oba herci - otec i syn Alim hrajou na plný pecky. Nejlepší film LFŠ 2020! 4*

    • 10.10.2020  23:04
    Fany a pes (2019)
    ****

    Nápad podívat se na revoltu - pád komunismu ve východním Německu očima 12-ti leté školačky je neotřelý. Pečlivě prokreslené scény. Scény z demonstrací působivé. Realistické vystižení doby a změny postojů obyčejných lidí. Závěr je na mě dost afektovaný , trochu hollywoodský , jinak nelze nic vytknout. 4*

    • 10.10.2020  22:43

    V rámci Anifilmu docela slušný ohlas. Když hledáš pomoc, často se nachází tam, kde jí nečekáš. O tom , jak je ubíjející se bavit s rezignovanými dospělými, o seniorech, co je zajímá jen jejich důchod nemluvě... Docela povedený scénář. Celkově dobrá filmařina!

    • 13.9.2019  14:51

    Velký filmař Miroslav Ondříček řekl, že film by měl hlavně budit emoce. To se tady povedlo vrchovatě. Četl jsem knihu a viděl film. Marhoul vynechal scény plné násilí, které z knihy kypí jako kaše z pohádkového hrnce. násilí není tady samoúčelné. Film se vrací neodbytně a nechává zaznít tu otázku Proč? Je v člověku v podstatě zlo a jen morálka, výchova a prostředí ho drží uvnitř, nebo je podstatou člověka dobro a jen krajní situace ho mění v bestii? Právě ta proměna Josky z nešťastného kluka píšícího vzkazy na loďku v chladnokrevného zloděje a vraha je to, co nejvíc na filmu děsí. Jen poslední scéna z filmu jako by dává naději, že je ještě cesta zpátky. Kamera oskarová. Herecké výkony excelentní. Režisér Marhoul zraje jako víno Jasný nominant na oscara.

    • 7.10.2019  21:56

    Knihu jsem nečetl a ani recenze. Šel jsem naslepo. Docela příjemné překvapení. Scénář nenudí, zapadá do sebe, dává smysl. Kamera citlivá, herecké obsazení bez chyby. Koncert pro Hynka Čermáka, pro tuhle roli se narodil. Rapl českého filmu. Hudba mě nadchla. Altrichter zraje jako víno. Příslib do budoucna. těším se na jeho další film. 4*

    • 10.10.2020  22:49

    Film o naději , síle snů a naději. Vizuálně zdařilý snímek. Nikdy není pozdě doufat. Jak uzavření se dosebe vede jen ke zkáze a postupné celkové devastaci. Dávám 3*

    • 8.2.2020  20:38

    Na film jsem šel ze zvědavosti. Nic úchvatného jsem nečekal. a taky jsem nic výjimečného neviděl. Průměrná mafiánská historka. 145 min. na dějovou linku je moc. Zkrácení by filmu prospělo. Moc scén, ze kterých by se tajil dech film neměl. Víc než jako hraný film oceňuji snímek jako dokument o prostředí, době , politicích... (Andreotti). 3*

    • 21.3.2019  22:32

    Četl jsem knihu a musím prohlásit, že tak slabý film realizovaný dle literární předlohy jsem už dlouho neviděl. Herci bez charismatu postav v knize. Typově nevhodní … zejména Kata Scénář s nepochopením základních dějových linií. Nudná , doslova uspávací kamera. Pane Ševčíku , při vší úctě k Vám, nejste von Trier, pouze jeho neuspěšný plagiátor. 1* za snahu

    • 14.8.2019  11:34
    Slunovrat (2019)
    ****

    Zase autorský film. Začátek je dost akční, pak zvolní, ale příběh pokračuje a mnohé překvapení po celých 140 min. Herci nebyli zvučných jmen ale odvedli solidní výkon. Jen hudba byla místy rušivá - méně je někdy více a taky zvuk byl hlavně prvních 20 min. jak z bondovky. Závěr je tvochu crazy, ale jinak slušnej biják , co stojí za to vidět a je to film , co se ještě druhy a někdy i 3.-5. den vrací do hlavy. takových není moc za rok. 80%

    • 18.6.2020  21:18

    Silný skandinávský příběh, jak altruismus profesní je doprovázen sobectvím osobním. Frede, Freude, Freude... vždycky na tě dojde... Gustav podlehl... snad ze strachu, snad ze zvědavosti. Doplatil na to, zemřel na pravdu. A taky na lásku. Největší oběť. Kamera skvělá, ale herecký výkon Anny - Trine Dyrholm- na dva oskary. Ostatní jsou statisté- snad jen Gustav - Gustav Lindh zdařile sekunduje. 4*

    • 18.6.2019  20:40
    Trhlina (2019)
    ***

    četl jsem knihu a tak jsem se na ten film těšil, jako malý kluk na Vánoce. Pár filmů od P. Bebjaka jsem viděl a dal se vysledovat jistý talent tvůrce... Ale napsat scénář tak, aby utáhl pozornost, nebyl hloupý a předvídatelný bylo tentokrát nad síly scénáristy. Nic nepomohl ani otevřený konec a větší prostor pro spisovatele. Na hororu je podstatné to tajemno, občas lekačky ,ale žádné zombie, jen ten pocit ve vzduchu, že něco není zcela v normě. Tentokrát se děj vlekl a trochu nudil. Herci odvedli slušný výkon. I kamera, hudba, ale není to prostě Psycho. 3*

    • 16.8.2020  19:23
    Věrnost (2019)
    ***

    Znáte to... Díváte se na film, co mu graduje děj. Hrne se to dopředu. Pikantní scény, inu to k tomu patří a pak čekáte na finále... nezvládnutý závěr a je po radosti. Chybí katarze , prostě taková nijaká cesta autem a domyslete si... krize pokračuje? nebo našli cestu k sobě? Škoda . Jinak herecký výkon Leny byl značně prkenný a sterilní, manžel to moc nevylepšil, celkově béčkové výkony. 3*

    • 13.8.2020  21:42

    Nevyžívám se v LBGT tematice, ale tenhle film je střídmě podaný příběh jedné rodiny a to jak se vyrovnávají děti s nastálou situací dospělé neukazuje v dobrém světle. Sobectví. Já se cítím ženou a tak to bude - ať se všichni staví na hlavu. Ale ta jedna věta od dcery tak naléhavá a důležitá " Budeš pořád můj táta ?! " je obsah a smysl toho filmu. Silné téma a seversky dobře zvládnutá psychologie postav. 4*

    • 10.8.2019  21:47

    Dech beroucí minimalistické drama z války. Bez násilných krvavých scén. Marta Kozlová v titulní roli, to je na Oscara. 6-ti letá neherečka byla celých 75 min. v záběru. Hraje samozřejmě , instinktivně a uvěřitelně. 4* a potlesk ve stoje pro M. Kozlovou

    • 9.1.2019  12:56

    Ve všech směrem dokonalý film. Převtělení Rami Maleka do Fredieho je dechberoucí. Životopisný film , co nemá konkurenci. Jasný kandidát na Oscary č. 1. *****

    • 8.11.2020  21:49
    Chvilky (2018)
    **

    Moje výhrady k autorským filmů se potvrzují. Ke vší úctě k režisérce - pokud nemá nažito, nemůže napsat silný scénář. Film ztrácí dech chvíli po začátku. Hluboká sonda do duše vysokoškolačky se nepovedla Film nemá vizi, myšlenku. Mozaika scén bez tmelící myšlenky. J. Boková je jediné plus filmu, roste každým filmem. Role v Herci potvrzují talent. Ale ani silná herecká osobnost slabotu scénáře nenahradí. Doufám , že další film - Slovo napraví B. Parkánové renomé. 2*

    • 11.2.2018  19:55

    Už od Schindlerova seznamu mám slabost pro Liama Neesona ale tenhle film mu nedal vyniknout. Scénář dost předvidatelný, některé postavy jako arogantní makléř jedoucí poprvé vlakem mimo mísu... Konspirační zápletka je z velké míry klišé. Závěr z filmu - 2.setkání s tajemnou ženou už v roli agenta FBI je naprostý kýč. Slušný průměr. 3*

    • 9.8.2018  16:54

    Precizně napsaný scénář thrileru ze současnosti. Děj nabírá na tempu. Česko - slovenské dialogy už se staly běžnou praxí. Pár slabších míst bych viděl na konci příběhu- scény v nemocnici, zběsilá jízda Bratislavou … Ale celkově- dobrý biják. 80%

    • 11.9.2019  17:42
    Fabrika (2018)
    ****

    Zprvu banální příběh rozehraný ale jako šachová partie bez happyendu. Pod palbou se projevují pravé charaktery. Zbytečné soukromé hrdinství nebo snaha zachovat si tvář? Šedivec bojuji svoji soukromou válku , do posledního výstřelu. Nebojuje o život, pro něj nemá smysl. Bojuje o pravdu a čest. Nemůže prohrát. Silný příběh. Dobrá kamera. Jen tak dál. Jméno Bykov ještě uslyšíme.

    • 9.8.2018  17:05
    Hmyz (2018)
    **

    Pokud má být tento film poslední pana Švankmajera, tak je to smutné loučení. Scénář nedrží pohromadě, chaotické vstupy režiséra jsou úplně mimo mísu. Neznám hru bří Čapkových, ale jistě by měli problémy poznat je v tomto opusu. Smutné je se dívat na umělecký úpadek osobnosti českého filmu. 20%

    • 2.9.2019  14:49
    Kursk (2018)
    **

    Trochu zklamání. Vinterberg se utápí ve stereotypech. Je to předvídatelné, trochu nuda. Postavy nemají hloubku. Nam mnogo- co je 20 morjaků a naša strana bolšaja, u nas ne nádo ždať pomošč u inostancev. Morjaky geroji - pajut do konca morjackuju piesnju. Padouchové - velení, politbiro … Ale jsou čestné výjimky. Náznaky lidskosti jsou však potlačeny v zárodku. Hvězdu za kameru. Thomasi - příště lépe!...

    • 9.8.2018  16:40
    Lítost (2018)
    *

    Po shlédnutí jsem se ptal sám sebe. Kdo a proč točí tyto filmy? Mají snad varovat nad rozkladem osobnosti? To dost dobře nejde. Nebo jsou zrcadlem režisérovi vize světa? Možná. Nebo Makrisise ovlivnil někdo, kdo se choval podobně !? Proboha. Nikdy více. Není zbytečnější film!

    • 31.3.2018  17:34

    Silný příběh, silný film. Potlesk ve stoje, že očišťuje MM od fantasmagorii D. Browna a čestně se vyrovnává s reáliemi doby, komentáře na konci filmu jsou na dokreslení a uvádí motiv prvních otců církve jak se zoufale bránili přijetí pravdy o apoštolce. Dnešní vnímání její role je dosti strastiplné. Rooney Mara i J. Phoenix nemají chybu, černošský představitel Šimona Petra trochu zarazí. Role Jidáše je naprosto přesná. Film skvělý po všech stránkách. 4*

    • 15.1.2019  12:24
    Oni a Silvio (2018)
    ***

    Jak natočit psedoartový film a ukrutně diváky nudit celých 150 min.? Návod zná Sorrentino. Silvio - novodobý Nero, oběť intrik, věcný hledač štěstí, nebo manipulátor ? Od každého něco. Velmi nebezpečně připomíná osobu českého premiéra ( Já chci řídit stát jako svoje podniky ….). Zná Sorrentino českého premiéra? Snaha o velký film. Jen snaha. 3* ( za kompars)

    • 9.8.2018  16:46

    V podtitulku je romantický film. To je značný eufemismus a nepochopení. Ten film je hlavně silný příběh. Silný scénář! Projev T. Kota je civilní . J. Kulig je neuchopitelná femme fatale . Příběh jednoho vztahu má daleko do romantiky a otřepaného milostného scénáře. Končí jediným možným způsobem a to je nejsilnější scéna celého filmu. Na lavičce u cesty s hezkým výhledem. 80%. Pawlikowski je největší talent evropského filmu posledních let. Viděl jsem Idu a jeho filmy zrají jako víno. L. Visconti 21. století.

<< předchozí 1 2 3 4 5