Recenze (176)
Smršť (2024)
Na tenhle snímek jsem se skutečně těšil. Kariku mám načteného - vše co vyšlo, P. Bebjak je u mě pan režisér a herec a dokázal , že umí. Obsazení česko - slovenské, ale Aňa je herecká velkého formátu, neschematická a role jí sedla musím opět tleskat ve stoje. T. Maštalíř to samé. Scénárista si nedokázal poradit se závěrem a to je slabina díla. Peter Bebjar film pojal dosti hororově a na pozadí obskurního lázeňského komplexu nechal zaznít silné vztahové drama, kde erotika tématicky zapadá, neruší integritu příběhu a táhne příběh jako lietmotiv snímku. Škoda , že si se závěrem nevěděl rady ani scénárista, ani režisér. 3*
Citlivý člověk (2023)
Bez znalosti literární předlohy je to trochu šok. Road movie D. Prachaře při ní setkání s postavami jak z jiného světa většinou extroverti různého ražení. Klein měl odvahu obsadit shakespearovského herce Prachaře do role takového exota, ale musím uznat, že to vyšlo. Ocenil bych hudbu, ta filmu hodně pomohla. 3*
Hadí plyn (2023)
Film podle literární předlohy je výzva a už jsem viděl hodně mizerných adaptací. Neznám předlohu k tomuto filmu, ale myslím, že ani na druhý pokus bych nenašel záměr autora. Podobenství jsou srozumitelná asi jenom jemu. Herci mohli dělat zázraky, ale vyznívá to naprázdno. Je to art pour art. Film pro kritiky , ne pro diváky. 2*
Jedno malé noční tajemství (2023)
Po Annině válce jsem čekal víc. Ten scénář my připadal nedotažený, závěr je vyloženě nezvládnutý. Herecký výkon Kalininy je výborný, ostatní obstojné, ale celkově to je nuda. Zklamání 3*
O malých věcech (2023)
Gejzír nápadů . Nápadité tvůrčí provedení. Je to lehčí žánr , ale proč ne. Příjemné osvěžení od 180 min. filmů s předlouhými statickými záběhy na západ slunce nad mořem. Takový film bych čekal jako absolventský na FAMU. Nápad dostal Denis Šafařík, příslib do budoucna 4*
Oppenheimer (2023)
Dlouho očekávaný film. Film má silný příběh. Byl by ještě lepší kratší o půl hodiny. Druhá půle, jednání výboru se táhne a nudí, pro celkové vyznění příběhu nebylo nutné. Murphy zaslouží absolutorium. Matt Damon taky. Krásná snědá milenka je odlehčení a dává titulní postavě lidský rozměr. 3*
Přízraky v Benátkách (2023)
Ten scénář se silně inspiroval u Šestého smyslu s Brucem Willisem. Nebo naopak. Způsob provedení vraždy. Motivy jsou odlišné. Je to jiný Hercule. Mysteriozní Benátky. Lokace na výtečnou. Ukazuje, že film nemusí být nabitý hvězdami a dokáže být dobrý biják! Porovnávat se dvěma předchozími je ošidné. To byl jiný Hercule. Tento nový se rozhodně může s předchozími směle měřit. Kamera je nápaditá, Děj má spád. Případ vyřešen za 1 noc. 4*
Služka (2023)
Zajímavé téma, dobré zpracování, kvalitní výkony. Režisérka zná řemeslo a ví, jak udělat dobrý film. Postyv nejsou schématické, vyvíjejí se v čase na pozadí dobových událostí. Odvážná volba Dany Droppové pro hlavní hrdinku, ale zvládla ji bez zakolísání. 4*
Tady Havel, slyšíte mě? (2023)
Skvěle natočený dokument. Komu bylo dáno, mohl slyšet poselství moudrého muže, který se mohl pyšnit mnoha oceněními, ale nedělal to, neboť jej zdobila vlastnost velkých osobnosti a sice osobní skromnost. Mnohokrát o sobě řekl, že je plachý a mnohokrát to ve svých postojích a osobních projevech dával najevo. Dokument dávalo místní kino v podivném čase - pátek 17.00 , snad právě proto byla návštěvnost skromná. plně si snímek vychutnali zejména anglofonní diváci. Je připraven pro zahraniční projekce a myslím, že bude mít úspěch. Trochu mě pouze mrzí, že střih dokumentu vykreslil jeho druhou manželku v trochu podivné póze prostoduché , pedantické osoby, což je myslím trochu jednostranný pohled. 4*
Tancuj Matyldo (2023)
Mám nedůvěru k autorským filmům, ale tenhle se vyvedl. Civilní, uvěřitelný příběh. Stojí a padá na Matyldě - Regina Rázlová - jednou herecká extratřída , to se nezapomíná, na věku to nezáleží. Roden je druhou hvězdou filmu a třetí A. Šoposki . Hudba je třešnička na dortu. Důkaz, že český film nejsou jen slaboduché komedie s přihlouplými dialogy a mizerným scénářem. Díky, pane Slavíku. 4*