cinemafil

cinemafil

Česko

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 9.8.2018  16:46

    V podtitulku je romantický film. To je značný eufemismus a nepochopení. Ten film je hlavně silný příběh. Silný scénář! Projev T. Kota je civilní . J. Kulig je neuchopitelná femme fatale . Příběh jednoho vztahu má daleko do romantiky a otřepaného milostného scénáře. Končí jediným možným způsobem a to je nejsilnější scéna celého filmu. Na lavičce u cesty s hezkým výhledem. 80%. Pawlikowski je největší talent evropského filmu posledních let. Viděl jsem Idu a jeho filmy zrají jako víno. L. Visconti 21. století.

    • 10.8.2019  23:25
    Řeka (2018)
    ****

    Po shlédnutí je to jako de javu, tohle už jsem někde viděl. Dlouhé záběry na krajinu a scénu. Minimum dialogů. Řeka je jako zasvěcení, Iniciace do světa dospělých. Konec dětství. A souboj Aslana s Kanatou. Podobenství o Kainu a Abelovi. Není to film, na který se díváš se zatajeným dechem, ale jeho poetičnost a vizuální stránka je dech beroucí. Bílá vrána, takových filmů se točí hodně málo a je to škoda.

    • 7.8.2017  13:36

    Film patří do kategorie filmu, které je potřeba vidět víckrát. Půjde v říjnu do distribuce, udělám si vlastní názor. Netradiční pojetí, musím to vydýchat. Proto nedávám hodnocení.

    • 23.5.2018  17:37
    Gauguin (2017)
    ****

    Mistrovské dílo, V. Cassel v titulní roli - mistrovský výkon, kamera i scénář na úrovni. Hudba dokresluje filmový příběh. Snad jen by scénáři prospěla zařazení nějakých dramatických momentů. Dobře udělaný film.4*

    • 10.10.2017  22:41

    Nádherné exteriéry, předvídatelná story a příběh, kterému docházel dech. K.W. hrála trochu strnule. Zamrzlý herecký projev? Proč se jít na ten film podívat? Kamera je akční, příběh má spád, Kate Winslet má pořád co nabídnout a pak ten happy ending , jak se patří! Příběh je uvěřitelný a Alex po prožitém strádání neudělala životní chybu a nevzala si nudného panáka. Mezní situace prověřila charaktery a Ben prošel. Alex a Ben si byli souzeni, ale cesty osudu mají někdy podivné směry... 3*

    • 31.3.2018  17:51
    Kvarteto (2017)
    ***

    Film pro diváky, co se umí dívat a vcítit se. Všichni hráči jsou psychicky vykolejení... kouzelné jsou dialogy. Kdyby divák poslouchal jen dialogy , měl by dojem absurdní komedie. Oslava narozenin zpěvačky je nonkonformní a spontánní, oslava narozeni Funese je scéna vystřižená z Tarkovského... Herci jsou skvěle obsazeni vč. vedlejších rolí Schmitzera, Šimčíka a J. Štěpánkové. To byl film - srdcovka M. Krobota. Jeho absurdní drama se může nenávidět, nebo obdivovat. Já jsem se nechal unášel lehce plynoucím dějem a vybroušenými dialogy. Další z obecně nepochopených filmů ale nedával bych ho na roveň Křižáčka, protože tam nebylo , co chápat. Je mi líto ČFA a mrzí mě, že si neklade vyšší cíle.

    • 27.5.2017  15:18

    Film má švih. Nenudí. Kamera bez chyb. Scénář na míru hercům seniorského věku. Hrají sami sebe a to umí. Vlastně to jsou oni sami, nic hrát nemusí. Tak nabízí řešení. Když jsi starý a všechno začíná jít do háje tak máš dvě možnosti , fňukat a litovat se, nebo začít myslet - loupež je jen paralela. A taky že se skutečnými přáteli jde všechno snáz a ani stáří nemusí být nuda. 4*

    • 17.2.2018  11:17

    Mohl jsem říci. Viděl jsem oskarový film. Scénář nenudí. Nemá slabé místo. Oldman hraje životní roli , z 125 min. filmu hraje 120 min. Kamera je bezchybná. Srdceryvný příběh písařky je vítaným odlehčením . Dokreslení postav vikomta Halifaxe a expremiéra Chamberlaina ukazuje, že "staré psy novým kouskům nenaučíš" a že ani jeden Mnichov je nedokáže poučit a nebýt WCH by UK upadla do pasti gentlemanských dohod s Hitlerem znova a tentokrát fatálně. 5*

    • 6.3.2018  16:33
    Nemilovaní (2017)
    ****

    Deprese od první minuty filmu. Jít na film trochu víc rozhozený, tak vede cesta z kina rovnou k psychiatrovi. Film vyznívá pesimisticky a krutě. Zvjagincev je výborný režisér, zvládá řemeslo, ale tenhle příděl beznaděje, co hrne od první minuty moc diváků nebude dávat. Ale 4* za mistrovské provedení i když bezbřehé beznaděje.

    • 6.3.2018  16:26

    Kvalitní scénář a dobré dialogy. Začátek trochu těžkopádný. Výkon obou herců v hlavních rolích je mimořádný. Film jim dává obrovský prostor a oni ho dokáží zaplnit. Explicitní scény plné krve nejsou samoúčelné a film nemá mnoho hluchých míst. Pomalejší děj je na místě. 80%

    • 7.8.2017  13:15

    Film zůstal za mým očekáváním. Závěr je naprostý kýč. A. Holland je spoluautorka scénáře a o to víc mě to překvapilo. Prostě úlet. Není každý den posvícení. Příště lépe.

    • 11.2.2018  19:45

    Nápad natočit film o malíři tak, že jeho obrazy oživnou na filmovém plátně je unikátní. Co na tom, že scénář je vyumělkovaný a klouže po povrchu. Vincent byl složitější postavou, něž film naznačuje. V filmu vystupují oživlé obrazy postav - Gaucheta, listonoše, Moulina. Pátrání po okolnostech smrti malíře budí zájem o jeho dílo a život. Vincentův vztah k bratrovi by vydal na další film. Snad se najdou filmaři, co to pochopí. 4*

    • 21.6.2017  13:56
    Smrtihlav (2017)
    ***

    Přiznejme si, Jimenez není Bergmann. Chtěl natočit strhující reportáž o jednom nacistovi. Není to psychologická sonda do nitra osobnosti. Tomu odpovídá kamera. Je reportážní. Nedrží se historických realit. Opájí se naturalistickými obrazy poprav, mučení a la Mel Gibson. Při odchodu z kina jsem měl pocit, že jsem šel na jiný film. Teď už vím, kdo je to Jimenez a co se dá od něj čekat. Film neměl vyloženě slabé místo, ale ani žádný opus roku. Festivalových cen se nedočká. Vidět cizince hrát české postavy a slyšet jak zápasí s češtinou u vlastních jmen. To je lahůdka... 3*

    • 16.10.2017  14:32
    Sněhulák (2017)
    ***

    Severské krimi = brutální vražda každých 20 min., policajt v depresi, jeho rodina kolabuje. Všechno tady je. Knihu jsem nečetl. Scénář je dobře napsaný, až na ten závěr. To je provařený a předvídatelný. Umím si představit 20 nápaditějších zakončení. Fassbender jako Hole je poněkud šablonovitý typ. Od začátku do konce - stejný gesta, mimika tváře. Plusem je Beltramiho hudba. 3*

    • 31.3.2018  17:23
    Western (2017)
    ***

    Název western evokuje příběh osamělého jezdce, který si poradí s místními padouchy- klišé. Děj se rozpadal do epizod, čekání na dramatický moment. Smrt koně to není. Střílí se málo - rána milosti pro koně. Místní mafiáni jsou krotcí... Závěr je nemastný, neslaný... Meinhard dostane pecku a ponaučení, ať si to nemaluje moc na růžovo. Čekal jsem víc. Scéna kamera na oscara. Jen ten scénář trochu slabší, ale s ním stojí a padá celý film. 3*

    • 4.6.2018  14:48

    Velký omyl, kdo si myslel, že jde na komedii. Jen ta absurdita doby budila zdání komedie. Herci se neodchylují od svých reálných postav. V dialozích zaznívá místy WoodyAllenovský sarkasmus - v tom vyniká Palin a Buscemi. Isaacs jako Žukov válcuje jediným pohledem všechno kolem jako T 34. Úvodní scéna z koncertu je herecký koncert. Film geniálně vystihoval atmosféru doby. Poprava Beriji je trochu moc parodie , ale jinak je film zážitek pro filmové gurmány. 4*

    • 31.10.2017  22:13
    matka! (2017)
    **

    Už ta reportážní kamera od začátku - to prostě nebude konverzačka, ale pořádnej thriller. Každá návštěva je jasnej vetřelec, ale přináší Bardemovi inspiraci. Když už to vypadá na idylku těsně před porodem se zvrhne to celé zbožňování básníka v apokalypsu. A to je asi poselství. Nemůžeš mít klid a pohodu když chceš být slavný. Pýcha je všeovládající a zničující. Ale v závěru je i naděje, že je možné začít znova a snad jinak...Mysteriozní tak, že ho asi chápe jen naprostá menšina diváků. A já mezi ně rozhodně nepatřím. Jen fabuluju. Snad příliš rekvizit a hluku a zběsilého děje... Režisér by se měl podívat na nějaké Bergmanovi filmy, ...2*

    • 7.8.2017  13:32
    Čára (2017)
    ****

    Film jako řemen. Scénář má hloubku, spád. Scénář i kamera udržují solidní tempo příběhu a nedovolí vydechnout. A E. Vašáryová jako kmotra. Lahůdka. Mistrovský opus P. Bebjaka. 4*

    • 7.8.2017  13:49
    Špína (2017)
    ****

    To je teda bomba. Prvotina a tahle vystřižená, to je výzva pro renomovanější tvůrce. D. Morávková ve hvězdné formě. Velkou zásluhu má scénář, ten je alfa i omega. Adept na ceny z festivalů. 4*

    • 4.12.2016  21:46

    Scénář je úskalí všech "dvojek". Tak šel ME cestou volného pokračování. Celkově scénář slabší. Film držela dvojice Trojan, Dvořák a plejádá známých tváří . Spousta narážek, co posouvají film do na hranici pohádek pro dospělé. Více explicitního násilí. Narážek typu sv. Josef pod kresbou parohů křídou... bylo víc. Celkově 4*

    • 8.10.2016  13:29
    Anthropoid (2016)
    ****

    Sequens natočil Atentát 1960 a po 56 letech nové zpracování. Nelze nesrovnávat. Love story a explicitní scény brutálního mučení i přestřelky u kostela. Trochu podbízení vkusu mainstreamových diváků. Pár málo uvěřitelných záběrů - strach vystřelit na člověka u vojáka na misi s jasným cílem zabíjet., vybraným a vycvičeným... Ukázka statečnosti obyčejných lidí a zrady jiným v čase, kdy se lidské povahy obnažovaly na kost. Proto 4*

    • 10.8.2019  22:59
    Bez Boha (2016)
    ***

    Deprese od první minuty , takhle noir film natočit chce charakter. ten R.Petrova má. Katarze se nekoná. Je to řetěz a tam neplatí , já už nehraju. Jede v tom i policie, není úniku. Svědkové jsou nežádoucí. Éra bílých koní nebyla v Bulharsku žádná selanka, těžko se hledá kladná postava... Naprosto citově zmrzačená Gana se stává apatickou.Poslední scéna z filmu je parafrází božích mlýnů ?! Kontrast je úmyslný - barevná scéna ze sjezdovky za plného slunce, když zbytek filmu je ponořen do podzimního světla... co dodat... Postradatelný film.

    • 21.12.2016  22:14
    Egon Schiele (2016)
    ***

    Scénáristovi se nepodařilo udržet dějovou a myšlenkovou linii, postavám chyběla hloubka, herecké výkony byly poplatný chabému scénáři, kterým trpěl celý film. Chyběla kvalitní dramatická zápletka. Další důkaz známé pravdy, že se scénářem stojí a padá celé dílo. 3*

    • 18.10.2016  22:24
    Inferno (2016)
    ***

    Proti Šifře zjednodušený scénář. Apokalyptické záběry. Překvapující zvraty. Kamera a trikové scény na úrovni. Tom Hanks film drží, ale na víc než 3* to není.

    • 7.8.2017  14:04

    Oddychovka. T. Vorel jako specialista na autorské filmy - scénář, kamera, režie.... To je rezignace na hledání nebo zatrofování ega? Film nebyl špatný, ale zapadl do průměru. Nemám důvod vidět ho někdy ještě jednou. 2*

    • 31.5.2016  23:47

    Film se vyhnul obvyklému klišé. Dějová zápletka - zabití autem na zastávce - proces- výslechy - a flešbeky do dětství... Celý film byl hledáním odpovědi na jednu otázku - proč? Kupila se vysvětlení... Vinu za čin podle scénáře nesla společnost. Oběť - mučedník - O.H. ? Klíčový dialog s obhájcem ex offo... Copak máme právo oplácet zlo zlem?! Morální dilema... Film klade otázky diváku. Výkony herců bez výhrad. Scénář na výbornou. Kamera a střížna mohly omezit statické scény - dlouhá snídaně O.H. před dnem D. Pak soucit se spolubydlící ( aby se nenachladla). Kontrast se scénou nástroje pomsty- smrtící náklaďák... Film hledá odpověď na otázku proč? důkladně a nabízí pohled od duše O.H. Vyhnul se zjednodušeným soudům. Jde do hloubky. Poctivě zpracované téma . 4*

    • 26.1.2016  22:31

    Schválně jsem před projekcí nečetl žádné recenze. Film byl ukázkou poctivého filmařského řemesla. Ivan Hubač se držel faktů, film měl spád, kamera svými flashbacky byla citlivá a nerušila. Komu vadily záběry přes plameny? Mě ne. Pauhofová roli zvládla bez chyb a kdo by zahrál líp Goebbelse ? Neviděl jsem film, kde by měl herec v roli Goebbelse takovou plochu. Film neudělal Renčovi ostudu. 4*

    • 11.3.2017  23:55
    Masaryk (2016)
    ***

    Pokud jdu do kina na 12-ti Lvový film očekávám něco, co mě na 2 hod. přibije do sedadla a na konci budu popadat dech. To se nekonalo. Ač se Karel Roden snažil sebevíc. Film byl místy křečovitý, vykonstruovaný, scénář trpěl přílišnou fabulaci. Pominu skutečnost, že byl na hony od historické pravdy. Některé scény mlátí s divákem o podlahu kina. Když Masaryk - velvyslanec Československa - se v divadle snaží násilím prodrat ke státnímu tajemníkovi. Dále nelze věřit, že by se Beneš neinformoval o psychickém stavu Masaryka a nezjistil závislost na kokainu. Těžko by se snažil získat jej do exilové vlády. Snad jen ta kamera byla na lví úrovni. 3*

    • 18.2.2017  11:05

    Poctivý film, dobrý příběh, uvěřitelný. Konec filmu je melodrama, ale lepší než pustá beznaděj. Herecké výkony obou klaunů dokonalé. A pointa nakonec - všechna sláva, polní tráva. 4*

    • 26.10.2017  22:59

    Celkově film bez slabin. Až neamericky usedlý. Málo citově exaltovaných scén. Casey Affleck hrál velmi civilně přesto přesvědčivě. Hudba přidávala filmu body navíc, kamera citlivá a netříštila děj. Ke konci se děj ztiší a závěr je trochu do vytracena. Tak trochu neamerický film, ale silně dívatelný. 4*