cinemafil

cinemafil

Česko

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 31.10.2017  22:13
    matka! (2017)
    **

    Už ta reportážní kamera od začátku - to prostě nebude konverzačka, ale pořádnej thriller. Každá návštěva je jasnej vetřelec, ale přináší Bardemovi inspiraci. Když už to vypadá na idylku těsně před porodem se zvrhne to celé zbožňování básníka v apokalypsu. A to je asi poselství. Nemůžeš mít klid a pohodu když chceš být slavný. Pýcha je všeovládající a zničující. Ale v závěru je i naděje, že je možné začít znova a snad jinak...Mysteriozní tak, že ho asi chápe jen naprostá menšina diváků. A já mezi ně rozhodně nepatřím. Jen fabuluju. Snad příliš rekvizit a hluku a zběsilého děje... Režisér by se měl podívat na nějaké Bergmanovi filmy, ...2*

    • 26.10.2017  22:59

    Celkově film bez slabin. Až neamericky usedlý. Málo citově exaltovaných scén. Casey Affleck hrál velmi civilně přesto přesvědčivě. Hudba přidávala filmu body navíc, kamera citlivá a netříštila děj. Ke konci se děj ztiší a závěr je trochu do vytracena. Tak trochu neamerický film, ale silně dívatelný. 4*

    • 16.10.2017  14:32
    Sněhulák (2017)
    ***

    Severské krimi = brutální vražda každých 20 min., policajt v depresi, jeho rodina kolabuje. Všechno tady je. Knihu jsem nečetl. Scénář je dobře napsaný, až na ten závěr. To je provařený a předvídatelný. Umím si představit 20 nápaditějších zakončení. Fassbender jako Hole je poněkud šablonovitý typ. Od začátku do konce - stejný gesta, mimika tváře. Plusem je Beltramiho hudba. 3*

    • 10.10.2017  22:41

    Nádherné exteriéry, předvídatelná story a příběh, kterému docházel dech. K.W. hrála trochu strnule. Zamrzlý herecký projev? Proč se jít na ten film podívat? Kamera je akční, příběh má spád, Kate Winslet má pořád co nabídnout a pak ten happy ending , jak se patří! Příběh je uvěřitelný a Alex po prožitém strádání neudělala životní chybu a nevzala si nudného panáka. Mezní situace prověřila charaktery a Ben prošel. Alex a Ben si byli souzeni, ale cesty osudu mají někdy podivné směry... 3*

    • 9.8.2017  10:40

    Každý žánr má svá pravidla a tento film je hezká podívaná v žánru soft-erotiky. Místy je vtipný a hlavně erotické scény jsou vloženy do dějové linie, nejsou samoúčelné. Režisér s ním "díru do světa" neudělá, ale odvedl solidní práci. A byla by škoda nemít příležitost se podívat na Ch. Lindbergovou. :-)

    • 7.8.2017  14:19
    Kalvárie (2004)
    **

    Pořád jsem čekal, kdy se NĚCO stane, aby to dostálo pravidlům horroru. Marc je stěží uvěřitelně pasivní. Otevřený konec je jen zdánlivě, je to domyslitelné. Horor pro začátečníky. zaujala mě krajina, ta se hodila dokonale. Kdo film neuvidí, o nic nepříjde. 2*

    • 7.8.2017  14:11
    Jezero (2008)
    **

    Autorský film a umělecký počin, ale na hraně dívatenosti a srozumitelnosti. Art pour art. Dodíval jsem se, ale stálo to mnoho sebezapření. 2*

    • 7.8.2017  14:04

    Oddychovka. T. Vorel jako specialista na autorské filmy - scénář, kamera, režie.... To je rezignace na hledání nebo zatrofování ega? Film nebyl špatný, ale zapadl do průměru. Nemám důvod vidět ho někdy ještě jednou. 2*

    • 7.8.2017  13:59
    Mžitky (2016)
    ****

    Poslední Wajdův film. Opět nese pečeť mistra. O době, kdy se měnil směr dějin a lámaly se charaktery. Postavy vykresleny do hloubky, žádné černobílé vidění. Výkon Lindy je na potlesk ve stoje. Dokonale herecky a mentálně s rolí souzněl. Smutek nad ztrátou mistra filmového plátna. kdo ho nahradí? ... 4*

    • 7.8.2017  13:49
    Špína (2017)
    ****

    To je teda bomba. Prvotina a tahle vystřižená, to je výzva pro renomovanější tvůrce. D. Morávková ve hvězdné formě. Velkou zásluhu má scénář, ten je alfa i omega. Adept na ceny z festivalů. 4*

    • 7.8.2017  13:43

    Kvalitně zpracovaná detektivka. Scénář se vydařil. Klíčové role jsou zahrány brilantně. Remake nedosahuje přes hvězdné obsazení kvalit tohoto filmu. 4*

    • 7.8.2017  13:36

    Film patří do kategorie filmu, které je potřeba vidět víckrát. Půjde v říjnu do distribuce, udělám si vlastní názor. Netradiční pojetí, musím to vydýchat. Proto nedávám hodnocení.

    • 7.8.2017  13:32
    Čára (2017)
    ****

    Film jako řemen. Scénář má hloubku, spád. Scénář i kamera udržují solidní tempo příběhu a nedovolí vydechnout. A E. Vašáryová jako kmotra. Lahůdka. Mistrovský opus P. Bebjaka. 4*

    • 7.8.2017  13:27

    Čím se liší výborný film od průměrného ? Na prvním místě scénář. Když je základ kniha, musí se přepsat do podoby, která nenudí. To se nepovedlo. Manželské neshody spíš nudí a ve filmu dostaly moc prostoru. Chybí dramatická zápletka. Tajemství Lišky a Bokové jako nosné téma filmu je trochu málo. K výkonům herců nelze než zatleskat hráli co mohli a dobře , ale zůstali pod svými možnostmi. 3*

    • 7.8.2017  13:15

    Film zůstal za mým očekáváním. Závěr je naprostý kýč. A. Holland je spoluautorka scénáře a o to víc mě to překvapilo. Prostě úlet. Není každý den posvícení. Příště lépe.

    • 7.8.2017  13:09
    Nostalgie (1983)
    ****

    Film se nemohl jmenovat jinak. jestli někdo dokázal natočil film, jak by ho natočil Fellini, pak Tarkovskij Nostalgie. Vše do sebe zapadá, mystika, střídání čb a barevné části. Pomatenec nebo světec. Nenaplněná láska a smrt. A symbolika se svíčkou. Tarkovskij vyzrál jako víno. Proti Ivanovu dětství (1962) je to dílo mistra filmové řeči a básníka filmového plátna. 4*

    • 7.8.2017  12:35

    Filmová řeč pana Grandrieuxe je náročná i pro milovníky ryzího filmového artu. Narativ je naznačen, minimum dialogů. Přemýšlím , pro koho pan režisér točí. Film je také médium a měl by být nositelem nějakého sdělení. To je u daného filmu tak zašifrované, že leckdo rezignuje. Je to hodně art pour art.

    • 21.6.2017  13:56
    Smrtihlav (2017)
    ***

    Přiznejme si, Jimenez není Bergmann. Chtěl natočit strhující reportáž o jednom nacistovi. Není to psychologická sonda do nitra osobnosti. Tomu odpovídá kamera. Je reportážní. Nedrží se historických realit. Opájí se naturalistickými obrazy poprav, mučení a la Mel Gibson. Při odchodu z kina jsem měl pocit, že jsem šel na jiný film. Teď už vím, kdo je to Jimenez a co se dá od něj čekat. Film neměl vyloženě slabé místo, ale ani žádný opus roku. Festivalových cen se nedočká. Vidět cizince hrát české postavy a slyšet jak zápasí s češtinou u vlastních jmen. To je lahůdka... 3*

    • 27.5.2017  15:18

    Film má švih. Nenudí. Kamera bez chyb. Scénář na míru hercům seniorského věku. Hrají sami sebe a to umí. Vlastně to jsou oni sami, nic hrát nemusí. Tak nabízí řešení. Když jsi starý a všechno začíná jít do háje tak máš dvě možnosti , fňukat a litovat se, nebo začít myslet - loupež je jen paralela. A taky že se skutečnými přáteli jde všechno snáz a ani stáří nemusí být nuda. 4*

    • 16.3.2017  23:20
    Toni Erdmann (2016)
    ****

    To byl film, kdy hrdina je looser od 1. minuty do samého závěru, kromě poslední scény. Jeho snaha o lidskost je tak sympatická a vzácná. Film má 162 min., ale je dějem nabitý. Naked party je příjemné osvěžení a zapadá do scénáře. Scénář je napsaný citlivě a udrží dějovou linii. Absence hudby ve stylu severského manifestu DOGMA si všimnete, až když jdou titulky. Silný příběh, oba hlavní představitelé zahráli nádherný opus. 4*

    • 11.3.2017  23:55
    Masaryk (2016)
    ***

    Pokud jdu do kina na 12-ti Lvový film očekávám něco, co mě na 2 hod. přibije do sedadla a na konci budu popadat dech. To se nekonalo. Ač se Karel Roden snažil sebevíc. Film byl místy křečovitý, vykonstruovaný, scénář trpěl přílišnou fabulaci. Pominu skutečnost, že byl na hony od historické pravdy. Některé scény mlátí s divákem o podlahu kina. Když Masaryk - velvyslanec Československa - se v divadle snaží násilím prodrat ke státnímu tajemníkovi. Dále nelze věřit, že by se Beneš neinformoval o psychickém stavu Masaryka a nezjistil závislost na kokainu. Těžko by se snažil získat jej do exilové vlády. Snad jen ta kamera byla na lví úrovni. 3*

    • 18.2.2017  11:05

    Poctivý film, dobrý příběh, uvěřitelný. Konec filmu je melodrama, ale lepší než pustá beznaděj. Herecké výkony obou klaunů dokonalé. A pointa nakonec - všechna sláva, polní tráva. 4*

    • 19.1.2017  22:22

    2 hodiny podívané, kdy jsem se nenudil. Scénář má spád, není předvídatelný. Kamera bez chyb. Výkony dětských herců udivující. Je to autorský film a není plný kliše a laciného sentimentu. Zvládnuté filmařské řemeslo. Dávám 4

    • 1.1.2017  12:17
    Kam slunce nechodí... (TV film) (1971)
    ****

    Svižná komedie s kvalitním scénářem a dobře napsanými dialogy. Hvězdné herecké obsazení. Nadprůměrná zábava a podívaná. 4*

    • 29.12.2016  20:19

    To je Itálie. Tohle je propagace Itálie non plus utra. Koncert pro 2 velmistry filmového plátna. Nejjadrnější je 1. ze života a Sophie rozehrává celou škálu svého herectví, 2. je nejslabší a 3. je něco mezi tím. Ovšem natočit film 2 hod. o Sophii 3* jinak to dokáže jen mistra a to De Sica je. 4*

    • 29.12.2016  20:12

    Profesionálně natočený film. Drží napětí od prvních minut. Paralelní pohled na dění - náš a dětský ! Díval jsem se se zájmem. kamera výborná. Dětské role neskutečně zvládnuté. Skuteční hercí jsou statisti. Vávrův příspěvek nové vlně. Střídání černobílé a barevné - to se pak mockrát opakovalo.... 4*

    • 21.12.2016  22:14
    Egon Schiele (2016)
    ***

    Scénáristovi se nepodařilo udržet dějovou a myšlenkovou linii, postavám chyběla hloubka, herecké výkony byly poplatný chabému scénáři, kterým trpěl celý film. Chyběla kvalitní dramatická zápletka. Další důkaz známé pravdy, že se scénářem stojí a padá celé dílo. 3*

    • 4.12.2016  21:46

    Scénář je úskalí všech "dvojek". Tak šel ME cestou volného pokračování. Celkově scénář slabší. Film držela dvojice Trojan, Dvořák a plejádá známých tváří . Spousta narážek, co posouvají film do na hranici pohádek pro dospělé. Více explicitního násilí. Narážek typu sv. Josef pod kresbou parohů křídou... bylo víc. Celkově 4*

    • 18.10.2016  22:29

    Clint má prostě cit pro dobrý scénář. Závěrečná scéna před velkým publikem. Pilot Sullenberg je Tomova mistrovská partie. Obhajoba je mistrovská psychologická hra. Skoro vrchol 4*

    • 18.10.2016  22:24
    Inferno (2016)
    ***

    Proti Šifře zjednodušený scénář. Apokalyptické záběry. Překvapující zvraty. Kamera a trikové scény na úrovni. Tom Hanks film drží, ale na víc než 3* to není.