cinemafil

cinemafil

Česko

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 8.10.2016  13:53
    Velký Jake (1971)
    *****

    Western jako řemen. Duke ve formě a jeho bratři taky. Rodinný film. Jake je pistolník, co má dost zabíjení, ale vnuk je krev jeho krve a volá po akci. Western a auty amotorkou, co jezdí kolem únosců jak na motocrossu, to snad si mohl režisér odpustit. Jake vychovává v rodině pěstí a slabost se neodpouští. Doba Divokého západu ještě neskončila ani s nástupem aut a motorek. Názorný příklad a zdůvodnění toho, jak se jedná s únosci. A toho se Amerika drží do dnešních dnů. Dobře natočené, padouši i hrdinové hrají uvěřitelně a celkově jeden z nejlepších filmů žánru 5*

    • 8.10.2016  13:44
    Poslední dny Jesse Jamese (TV film) (1986)
    ****

    Zpěváci country jako hvězdy westernu. Proč ne. Johnny má trochu nad váhu, ale v roli usedlého farmáře to nemusí vadit. Kris jako Jesse byl trochu z divočejších vajec a role mu sedne. Včetně svůdce žen! Vlastně se jen jejich svodům nebránil. Můžou legendy Wild West žít jako usedlí farmáři a taťkové od rodin? Drama musí být až do konce. Nemůžou vypadnout z role. A ubohé charaktery se dokážou přiživit na slávě legendy tím, že ji zezadu zastřelí. Herostratové žijí v každém věku, ale jejich život nebývá dlouhý. Zavraždil lupiče, vraha , desperáta a sám beztrestně žil a dokonce vystupoval v show, kde předvádí scénu vraždy. Podivný exkurz do právního vědomí WW koncem 19. století! Myslím, že film se povedl a tak 4*

    • 8.10.2016  13:35

    Děj nemá spád. Místy jsem se nudil. Způsob vyprávění je zdlouhavý nezáživný. Herecké výkony na výši žánru. Ano Sergio Leone to není. Hudba silně připomíná Tenkrát na Západě. 3* z úcty k žánru.

    • 8.10.2016  13:29
    Anthropoid (2016)
    ****

    Sequens natočil Atentát 1960 a po 56 letech nové zpracování. Nelze nesrovnávat. Love story a explicitní scény brutálního mučení i přestřelky u kostela. Trochu podbízení vkusu mainstreamových diváků. Pár málo uvěřitelných záběrů - strach vystřelit na člověka u vojáka na misi s jasným cílem zabíjet., vybraným a vycvičeným... Ukázka statečnosti obyčejných lidí a zrady jiným v čase, kdy se lidské povahy obnažovaly na kost. Proto 4*

    • 1.8.2016  19:42
    Polednice (2016)
    ***

    Moderní paralela s K.J. Erbenem je až na závěr docela zdařila. Celkově ale film šitý horkou jehlou. Scénář nemá hloubku, zápletka je triviální, dialogy nudné. Jako letní oddychovka možná, ale hlubší rozbor to nesnese. tak do letňáku, ale jinak ....2*

    • 1.8.2016  19:24

    Film stojí a padá se scénářem. Tenhle se povedl. Nenudí. Rozhodně po první půlce nevíte, jak film skončí. Roden si s chutí zahrál záporáka a je to vidět. Olmo Omerzu roste film od filmu - Příliš mladá noc bylo komorní drama. Tentokrát jsou exteriéry vpravdě světové, ale k tomuto filmu patří. A pes je jednoznačně hvězdou. :-))) ve 32 letech - kloubouk dolů. Nový talent vyrostlý z FAMU

    • 1.8.2016  18:42
    Cizinec (1967)
    ***

    Tenhle film Viscontimu moc nesedl. Nemožnost zasahovat do scénáře se podepsala nad celkovým dojmem. M. Mastroianni je místy toporný, role mu nesedla, potlačovala jeho temperament. Příběh není příliš uvěřitelný, motiv vraha je vykonstruovaný. Snad jen závěrečná scéna kněze B. Cremera vylepšuje skóre. Slabší chvilka mistra.

    • 1.8.2016  18:34

    Film, co rozděluji společnost - od naprostého odmítnutí po aplaus . Myslím si, že film má provokovat, má po shlédnutí donutit k zamyšlení. Co tím chtěl básník říci? Taky se Petr Zelenka - mistr mystifikace teda vyřádil! Provokativní názor historika Tesaře na Mnichov souzní se Zelenkovou provokativní kritikou české malosti a zaprděnosti. Film, co byl potřeba jako sůl, abychom se zase viděli ve vší nahotě. Už teď se těším na další opus P. Zelenky. A ještě odvážněji!

    • 1.8.2016  18:24

    Jeden z nejlepších filmů nové vlny, kterou smetly ruské tanky... Zajímalo by mě, jestli by se Němec dalším filmem překonal. Ten film je natočený, že by ho sám Kafka nenatočil líp. Skupinka hostů je podobenství o společnosti - té doby ale i kterého doby. Režisér si zasloužil natočit aspoň jeden film. 4*

    • 1.8.2016  18:18

    Trochu zžíravá a ironická autobiografie. Nostalgie za dobou velkých frajerů, talentů filmu a hlavně nadějí na skutečně velký film. A taky sebelítost , že to v Cannes 1968 nevyšlo. A může za to Forman. Film O slavnosti a hostech dokáže vyvolat tak tíživou atmosféru, trochu Kafky - k němu Němec bytostně inklinoval - parodie ( ani sama sebe) mu moc nejdou, ale 3*

    • 1.8.2016  18:10
    Balada o sedmi oběšených (TV film) (1968)
    ****

    Film je hlubokou sondou do duše odsouzenců. Nehýří se hereckými prostředky. Nakonec je to i film o naději a humor především ) i kdyby tátu věšeli?...) - " Tak na shledanou na onom světě. A ne abys dělal, že mě neznáš! " cikán důstojníkovi. Jít odhodlaně na smrt - pro velkou věc- to je hrdinství , ale hrdost na ultimo prokazuje cikán - dá přednost oprátce před katovským ponížením. Silný film - kamera plná detilů, ale nevtíravá, hudba umocňuje obrazy. 4*

    • 1.8.2016  18:02
    Stalin (TV film) (1992)
    *****

    Ukazte mi lepší film o Stalinovi a vhodnějšího herce . byl to paranoik a masový vrah. Ale jak říká Aluljiev - co by bylo Rusko bez Stalina - z feudální země během své éry - atomová velmoc. Ano, za cenu milionů mrtvých - hladomor na Ukrajině je fakt -a sami Rusové přiznávají, že ztráty ve 20. letech při kolektivizaci zemědělství, převýšily ztráty za Velké vlastenecké války. Byl to také velký manipulátor, ale myslím, že film je silný v tom, že ukazuje Stalina jako lidskou bytost schopnou citu a tou si myslím byl, ne vraždící robot. Film stojí a padá s Duvallem, ale Ivan Passer nechal vyniknout i ostatní - J. Krabbé jako Bucharin,... 5*

    • 31.7.2016  13:50

    Natočit 4 hodinový biják a udržet tempo a přitom neztratit krásu a křehkost filmové řeči. Tohle odlišuje mistry filmu od průměru, řemeslníků. Autentické reálie, propracovaná psychologie postav. Příběh krále, jehož duše odmítala přestat snít. Nevedl osobně z vlastní vůle žádnou válku, nezaložil žádnou velkolepou říši, ale jeho sny žijí a ohromují po století. Hlavní postava vybraná fyzicky podobná s titulní postavou úlohu zvládl a Wagnerova, Schumannova hudba podtrhují tragický osud. Celistvost filmu je obdivuhodná. Mistrova labutí píseň, ale dokonalá. 5*

    • 31.7.2016  13:39
    Kruté moře (1953)
    *****

    Válečný film, jak má být. Nasyrovo, žádná agitka. Žádné patetické deklamace - vlast je v nebezpečí. Jsi kapitán tak se musíš rozhodnout. Někdy to rozhodnutí stojí spoustu bezesných nocí a lahví whisky. Výborná kamera. Jack Hawkins excelentní. A hlavně - žádný hollywoodský závěr.... 5*

    • 31.5.2016  23:47

    Film se vyhnul obvyklému klišé. Dějová zápletka - zabití autem na zastávce - proces- výslechy - a flešbeky do dětství... Celý film byl hledáním odpovědi na jednu otázku - proč? Kupila se vysvětlení... Vinu za čin podle scénáře nesla společnost. Oběť - mučedník - O.H. ? Klíčový dialog s obhájcem ex offo... Copak máme právo oplácet zlo zlem?! Morální dilema... Film klade otázky diváku. Výkony herců bez výhrad. Scénář na výbornou. Kamera a střížna mohly omezit statické scény - dlouhá snídaně O.H. před dnem D. Pak soucit se spolubydlící ( aby se nenachladla). Kontrast se scénou nástroje pomsty- smrtící náklaďák... Film hledá odpověď na otázku proč? důkladně a nabízí pohled od duše O.H. Vyhnul se zjednodušeným soudům. Jde do hloubky. Poctivě zpracované téma . 4*

    • 25.5.2016  09:40
    Teorie tygra (2016)
    ****

    Film, co se povedl. Vykreslené reálné situace, žádné troškovské přehrávání do absurdna , postavy nejsou klišé, není vše předem odhadnutelné.Dialogy jsou vtipné. Hudba zcela zapadá do dějového rámce. B+B (Balzerová a Bartoška) své postavy bravurně zvládají a přitom hrají civilně, nepřehrávají... Ostatní herci nejsou o nic horší. 4* Těším se na další film Radka Bajgara

    • 28.4.2016  22:17

    Když se řekne Vinterberg to je pojem, teda byl do dneška. Že si vybral scénář jaký si vybral je jeho věc, ale nudit jím 2 hodiny , to je pod jeho úroveň. Každý tvůrce má právo na slabší chvilky. To byl případ Vinterberga a jeho opusu podle knihy T. Hardyho. Vše předvídatelné, schematické , šablonovité, To už ho omrzelo hlubší psychologické vykreslení postav, které bralo dech v Rodinné oslavě? Znovu jsem si ověřil, že film stojí a padá se scénářem. Nebyl to úplně ztracený filmový večer, ale čekal jsem víc. 3* z úcty k filmaři

    • 15.3.2016  23:52
    Saulův syn (2015)
    ****

    Neotřelý formou, obsah průměrný. Reportážní kamera v Osvětimi. Dívat se přes rameno hlavní postavě. Nápad unikátní. Myšlenka zapadla. Úsporný scénář. Hlavní postav trochu schématická. Kamera na výbornou, zvuk unikátní. Základní myšlenka v továrně na smrt- mít cíl a tím cílem ať je lidskost v daných podmínkách - ne popel do řeky, ale důstojný hrob. V podmínkách tábora genocidy vrchol hrdinství. Platí se smrtí, to divák tuší od začátku - Saulovi fandí ale konec je nevyhnutelný. Dobře , že se takové filmy točí- ukazuji zlo , je tu stále , ale lze s ním bojovat a není to marný boj. 4*

    • 19.2.2016  07:25
    Mallory (2015)
    ****

    Profesionálně natočený dokument. Trochu mě vadilo to, že Mallory vystupovala jako herečka. Profesionálně s naučenou rolí. Její monolog byly vzorně namluvené. Pohled na úředníky byl tristní a ale příliš jednostranný. Pohled na politickou kulturu asi nikoho nepřekvapil. Snímek řekne o sociálním systému víc, než 10 dizertačních prací. 4*

    • 4.2.2016  22:11

    Nový Woody Allen je kvalitně natočený film, úsporný, nezapírá inspiraci Dostojevským a nenudí. Scény mají spád, Postav Abeho je zahrána přesvědčivě. Do poslední scény si Woody pohrává s diváky jako kočka s myší. Vydařený biják. Woody do toho a více filmů, tentokrát už na digitál.4*

    • 26.1.2016  22:31

    Schválně jsem před projekcí nečetl žádné recenze. Film byl ukázkou poctivého filmařského řemesla. Ivan Hubač se držel faktů, film měl spád, kamera svými flashbacky byla citlivá a nerušila. Komu vadily záběry přes plameny? Mě ne. Pauhofová roli zvládla bez chyb a kdo by zahrál líp Goebbelse ? Neviděl jsem film, kde by měl herec v roli Goebbelse takovou plochu. Film neudělal Renčovi ostudu. 4*

    • 23.1.2016  11:32
    Room (2015)
    ***

    Film nepřekvapil, ani nezklamal. První část do záchrany je biják jako hrom. Pak se děj zadrhnul a jako by scénárista hledal , o čem točit. Návštěva TV štábu je prvoplánové zauzlení, úloha psychologa je nejasná - na Oscara jen Jacob Tremblay jako Jack. Takže 3*

    • 12.1.2016  23:23
    Padesátka (2015)
    ***

    Prvotina Vojty Kotka. Scénárista Petr Kolečko je sázka s jistou výhrou. Vojta vsadil na jistotu. Celkově vyznívá film jako pocta horám a lidem , kteří tam trvale žijí. Snad je to nadsázka, projekce vlastních představ do reality. Ale proč by film neměl mít nosnou ideu generační štafety. Nějaký přesah. Ano , je to mix žánrů, ale gegové scény se prolínají s vážnými. Někdo může oponovat, že ty vážně míněné diváci vážně brát nebudou. Ale proč to rozebírat? Každý si vybere. A takové ambice by film přece měl mít. Nechat na každém divákovi, jestli nějaký moment, scéna , dialog ve filmu bude rezonovat s jeho názorem, postojem ... Na prvotinu slušný počin. Děj neztrácí tempo, výkony hvězd jim nedělají hanbu. Snad nejlepší role O. Pavelky. Snad jen V. Cibulková se ve své roli trochu ztrácela a nebyla uvěřitelná, to spíš její alter ego mladší T. Voříšková - bloňdatá a silně sexy. Hudba byla silnou stránkou filmu. Nadějný debut.

    • 22.10.2015  22:41

    Film má tah na branku. nezaplétá se moc v ději. Atmosféra doby je cítit z každého políčka filmu. Není na závadu nehvězdné obsazení. Není příliš předvídatelný děj. Ale opět holywoodský závěr - happy ending.. Jediná vada na kráse. 4* jinak není co vytknout. Zkrátit o 10 min. - závěr je nudný a natočený a hraný jako by z povinnosti.

    • 10.5.2015  21:57
    Proměna (2009)
    **

    Na začátku jsem snad doufal v zajímavou zápletku, pak jako deux ex machine záměna postav a spousta fleš beků, pasáž dialogů v italštině. Tvůrci těžce opisovali od Davida Lynche, ale těžce propadli. Pro pochopení nutné nadání pro čtení myšlenek a vyšší znalost italštiny. 2 ** za výkon obou hereček, ale na záchranu to nestačilo...

    • 26.3.2015  22:07

    Film se vleče , pomalé záběry, absence hudby , syrovost scén, asi ženský pohled na válku. Z těch pár dialogů -" jsou to vojáci - zabít je všechny, postavit ke zdi. Ne jsou to muži. " V těch se skrývá pointa filmu- etos lidskosti ... Trochu jsem se nudil. Nemám rád filmy, které začínají klíčovou scénou a pak se vrací na začátek. Proč? Ten film se dal pochopit i bez toho. A závěr- ten snad se jediný povedl. Emoce, poselství... Jinak se divák musí silně snažit, aby se u vlekoucích se záběrů kamery bez obsahu nenudil... 3*

    • 12.3.2015  22:33

    Scénář je na výbornou. Herecké výkony nemají slabší místo. Vše je uvěřitelné. Obnažování lidských povah ve vypjatých situacích je mistrovské dílo hodné dramatika formátu Williama S. Příběhy jsou dovedně vypointované. Příběhy jsou z Argentiny , ale skoro všechny by bylo možno zasadit do českých reálií. Zvláště příběh Hodně naštvaného inženýra pyrotechnika. Když někdo nastavuje svou vlastní kůži za něco, co nám všem pije krev , tleskáme a je hrdina, ale ve skrytu duše jsme rádi, že tu špinavou práci za nás udělá... Morální přesah některých příběhů je nadprůměrný 4*

    • 27.11.2014  22:18

    To je příjemná změna. Takové táhlé záběry, popisné snímání baru, ulice, detaily obličeje. Je třeba znát filmařské řemeslo hodně dobře, aby z toho nebyla nuda . A to se Sorrentinovi nestalo. Tajemný muž poodkrývá svůj osud jako zkušená striptérka odhazuje své svršky. Kamera je skoro celý film neskutečně klidná a pokud ne, tak je to na dokreslení příběhu. V jiném komentáři jsem napsal, že ambice režisérů na realizaci vlastních scénářů obvykle končí fiaskem, tak tenhle film je výjimka. Dávám 4 *

    • 17.10.2014  23:05
    Zmizelá (2014)
    ****

    Ať si říká kdo chce, co chce, natočit 150 min. filmu a přikovat diváky do sedadel, to chce dost filmového kumštu. Scénář na 1. Je málo filmů, kdy se po shlédnutí pídíte po literární předloze. Affleck - role mu sedí, Rosamunde Pike je trochu velká neznámá, asi jí tato role posune dost daleko v souhvězdí Hollywood. Jako kouzlem nechtěného se davové scény staly parodií sebe samého, amerického životního stylu, ale jako odlehčení filmu nebyly od věci. Závěr, ten film se povedl. 80%

    • 22.9.2014  12:14

    Velmi jednoduchý filmový příběh. Solidní herecké výkony. Vše plyne až příliš poklidně. Jediné zrychlení děje je při zátahu na Franka. Neustálé flashbacky objasňující na příčinu jeho pobytu ve vězení trochu stereotypní a unavující. Zkrácení filmu, zrychlení děje, pár zápletek navíc .. by určitě prospělo. Konečný málo uvěřitelný haddy ending si mohli odpustit. Lepší průměr 3*