stilgar1

stilgar1

okres Ostrava

68 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
    • 4.3.2014  14:50

    Nečekaně záživné krimi drama, které kdyby nezapadlo v hlubinách dějin, bylo by dnes nejspíš považováno za klasiku svého žánru. Za zmínku stojí také fakt, že je natočeno podle scénáře Akiry Kurosawy, který jej sám točit nechtěl. Jeho rukopis je však znatelný i přesto, že se režisérského postu ujal debutující Senkiči Taniguči, který si s kurosawovskou látkou poradil na výbornou. Na kvalitách filmu mají ovšem svůj podíl také dvě pozdější herecké hvězdy japonského film: Toshiro Mifune, který na své kvality ve své první ústřední (démonické) roli nemohl poukázat lépe; a Takaši Šimura, který se ujal obtížně uchopitelné role naprosto senzačně.

    • 30.12.2013  01:19
    Nevědomí (2013)
    ****

    Kdyby mi někdo řekl, že tohle dílko vzniklo jako adaptace nějaké (max. desetistránkové) povídky P. K. Dicka, po jeho zhlédnutí bych mu to sežral i s navijákem (a dodal bych (podobně jako zdejší uživatel Disease), že téhle adaptaci většina ostatních nesahá ani k patám) . Nebýt těch efektů a postaršího Toma Cruise, nejspíš bych i uvěřil, že vzniklo před několika desítkami let. Kosinski se svým příběhem ztrácí v hlubinách času... činí tak ale naprosto odlišným způsobem, než v případě svého předchozího snímku. Zatímco film TRON: Legacy byl zamýšlen jako pocta a snad i restart, Oblivion působí spíše tak, že v něm veškeré zdroje (ať už zmíněný Dick, Asimov či kdokoliv jiný) figurují jaksi nezamýšleně (či přinejmenším skrytě), což z něj v mých očích činí přízrak dob minulých.

    • 23.12.2013  22:34
    Pieta (2012)
    ***

    Kim Ki-dukův pokus o obžalobu společensko-politických poměrů (pozdního) kapitalismu, který se svého cíle nesnaží dosáhnout pomocí analýzy problému, ale spíše prostřednictvím symboliky, poetického naladění a pro mě nesnesitelného citového vydírání. Právě poslední prvek, jímž autor (v tomto ohledu snad poprvé?) vychází vstříc „tradicím“ jihokorejského filmu, mi neumožňuje hodnotit lépe.

    • 22.3.2013  15:22
    Projekt A (1983)
    *****

    Ačkoli je příběh vyprávěný scénáristou Chanem v některých aspektech téměř infantilní, jedná se nepochybně o jedno z jeho vrcholných děl, neboť jde především o komedii, takže nějaké ty příběhové hloupůstky lze přehlédnout. Navíc, neskrývaná inspirace němými groteskami je kouzelná. Především dlouhotrvající bitka (Chan je Bůh bojové choreografie) a honička na kolech zakončená scénou na věži je téměř geniální...

    • 15.3.2013  14:51

    Jak to dopadne, když se setká jedinec oddán (vlastnímu pojetí) vznešenosti a jedinec, kterého by většina lidí pokládala za krajně nízkého, snad až zvířecího? Elia Kazan divákům tento střet prezentuje prostřednictvím hereckého umu Vivien Leigh a Marlona Branda, kteří se svých rolí zhostili neuvěřitelně skvěle. Tramvaj do stanice Touha předkládá dvojí kontrast - na jedné straně jde o protiklad dvou zcela opačných druhů "šílenství" (či spíše abnormality) v případě dvou ústředních postav, na straně druhé pak kontrast těchto druhů "šílenosti" se zdánlivou normalitou dvou postav vedlejších (kterých se neméně umně ujali Karl Malden a Kim Hunter). Elia Kazan následně během vyprávění zvolenou formou narace tento druhý kontrast zajímavým způsobem boří.

    • 21.12.2012  14:28

    Šel jsem do kina na Hobita a dostalo se mi... hádejte čeho? Ano, Hobita! Ti co očekávali, že jim Jackson pod stromeček nadělí dalšího "Pána prstenů", měli prostě smůlu. A ti, kteří očekávali něco jiného (např. méně pohádkového), měli smůlu takřka ještě větší. Oboje bylo samozřejmě naivní (o to horší pro mě bylo zjištění, kolik lidí těmto mylným přesvědčením propadlo!). Přesto Hobit zasluhuje srovnání s filmovým Pánem prstenů, protože přes veškerou odlišnou těchto dvou filmů jde o filmy zasazené do totožného fiktivního světa, provázané stejnou (a ucelenou) mytologií a odehrávající se v podobných reáliích. Mnohé snad překvapí, že pro mě v tomto srovnání vítězí téměř na plné čáře Hobbit - je to možná paradoxní, ale i přes pohádkovost, která je zde naprosto zjevná, působí HObit vyspěleji. Peter Jackson zřejmě za těch pár let nasbíral řadu zkušeností, které pak při natáčení mohl uplatnit. Srovnávám ovšem pouze s první části LOTRovské trilogie, pro kterou je tento film jasnou paralelou. Na komplexnější srovnání je tedy zatím čas... Kromě toho - Freeman je nejlépe zahraný Hobit, jakého jsem viděl (lehce strčí do kapsy Froda i se Samem), Armitage je dokonale královský trpaslík (čímž překonává jak svého trpasličího kámoše z dolu Gimliho, tak svého královského kolegu Aragorna) a Serkis coby Glum válí, jako nikdy předtím (jo.... hádanky :)). Sečteno a podtrženo, bavil jsem se královsky ...a jelikož jsem nic jiného neočekával, je to jasných 5 hvězd. _______ Dodatek: Naprosto nesouhlasím s touto POMOvou tezí: "LOTR bol nakrúcaný z lásky a bez prachov, Hobit je nakrúcaný pre prachy." - Co je na tom (ne)pravdy si nepochybně každý zjistí sám :-)

    • 29.6.2012  14:14

    I když je šestnáctý film o Zatoičim nepochybně velmi odlišný od těch předchozích, rozhodně není tak špatný, jak zde tvrdí někteří komentátoři. Zmíněná jinakost je pravděpodobně způsobena režisérem, který dosud s touto sérií neměl žádné zkušenosti. Zvolil také zjevně jiný styl, což se projevilo na několika úrovních. Nelibost mnohých diváků vůči tomuto dílu je tak nejspíš způsobena tím, že již film nedrží klasické šablony "Zatoiči monogatari". Ani já bych ovšem tento díl neřadil mezi to nejlepší ze Zatoičiho. Nápad scénáristy byl sice výborný (nemluvě o tom, že přinesl do série o Zatoičim nové nápady), avšak jeho uchopení občas pokulhávalo...

    • 10.9.2011  16:26

    Sanbiki no samurai je v mnoha aspektech jedinečným filmem. Prvním z nich je skutečnost, že lze jen stěží nalézt tvůrce, který by vytvořil svůj první filmový počin tak dobře, že je možné nazvat jej téměř dokonalým. Tím druhým je fakt, že navzdory své dokonalosti lze film nazvat v podstatě zapadlým, což se může člověku po shlédnutí filmu zdát jako zcela nepochopitelné. Goshův debut lze v jistém smyslu brát jako experimentální počin, a to hlavně pokud jde o práci s kamerou. Navíc, tento experiment se mu povedl na výbornou, a tak lze říci, že s kamerou téměř až kouzlí. Je zvláštní, že zde několik uživatelů tvrdí, že film připomíná Kurosawova Yojimba. Pokud bych měl zvolit film, kterému se Sanbiki no samurai podobá, byl by to nepochybně jiný, mnohem známější Kurosawův film - Sedm samurajů. Tomuto filmu se Goshovo dílo podobá nejen svým názvem (Sanbiki no samurai - Shichinin no samurai), ale i ústředním tématem. I to by ovšem bylo zcestné - film Sedm samurajů lze totiž chápat jako poctu samurajské etice a způsobu života. Sanbiki no samuraj se však k samurajům staví nikoliv typicky "kurasowovsky", ale spíše tak, jak to činí ve svých filmech jiný tvůrce, Masaki Kobayashi. Samurajové zde nejsou stavěni nad rolníky, o čemž svědčí i výkřik jedné z hlavních postav z konce filmu - že i rolníci jsou lidské bytosti, stejně jako samurajové, resp. konkrétní rozhovor mezi samuraji - kdy jeden tvrdí, že není špatné zabíjet rolníky, neboť jde o pouhou havěť, načež se mu dostane odpovědi, že i on sám je havěť, s tím rozdílem, že je havětí ozbrojenou. Hideo Gosha tak dokázal vytvořit dílo, které, ačkoliv jsou v něm zjevné známky mnoha vlivů, oplývá neskutečně silnou originalitou...

    • 28.7.2011  13:24

    Již po zhlédnutí několika málo exemplářů začínám pociťovat znuděnost z jihokorejského romantického mainstreamu a netuším, zda budu schopen pustit si v nejbližší době nějaký další. Je neuvěřitelné, jak blízko má tato tvorba ke klasickým jihoamerickým telenovelám, přičemž ještě více k neuvěření je skutečnost, jak mnoho lidí tyto filmy bez soudnosti konzumuje. Samozřejmě, je zde pár obrovských odlišností - první z nich je to, že telenovela by bez větších rozpaků roztáhla obdobný příběh do zhruba 100 dílů seriálu. Jistě by také neměla takhle dobré herecké obsazení, ani propacovanou formální stránku. Nicméně stále je zde skutečnost, že záměr i použité "zbraně" k jeho dosažení jsou obdobné. P.S. Zamyslel se někdo nad tím, že je dost podivné dostat Alzheimera ve 27 letech, a že je ještě podivnější ten rychlý nástup nemoci, který zde tvůrce scénáře prezentoval?

    • 9.7.2011  13:15

    Zatímco první díl Ghost in the Shell přichází se skvěle propracovanou vizí kyberpunkového světa, díl druhý zůstává téměř ve všech ohledech jen v jeho stínu. Nezměněn zůstává i ústřední hudební motiv, což je ovšem vzhledem k jeho působivosti pochopitelné. Očekával jsem, že Oshii rozšíří alespoň hlavní myšlenku prvního dílu, což se však nestalo, neboť zjevně omýlal stále dokola totéž. Na druhou stranu, jeho schopnost strhnout diváka svým audio-vizuálním kouzlením zůstává nezměněná, takže jsem si i vzhledem k nedostatkům film užil...

    • 23.2.2011  21:56
    Life on Mars (TV seriál) (2006)
    *****

    Seriál s nejdokonalejší a nejsilnější finální epizodou ze všech, které jsem dosud viděl. Postava Gena Hunta je navíc natolik propracovaná a skvěle zahraná, že ačkoli samotné téma není zrovna nejoriginálnější (četl někdo z vás Pratchettovu Noční hlídku? Je to sice zasazeno do zcela jiného prostředí, ale ta dějová podobnost je nepopíratelná), nemůžu se ubránit nejvyššímu hodnocení!

    • 20.2.2011  10:58
    Iluzionista (2010)
    *****

    Dokonale vtipné a neuvěřitelně mrazivé... Jako by se Jacques Tati na těch 90 minut vrátil!

    • 18.2.2011  20:26

    Americké animáky mě začínají hrozně nudit. Uniformita hlavních hrdinů všech těchto filmů bije tak silně do očí, že nechápu, jak to může dospělejší publikum snášet. Nejhorší je, že právě tímto vykreslením postav se americké animované filmy připravují o možnost přinést něco originálního. Dostatečnou kompenzací není ani příběhová stránka, která v případě How to Train Your Dragon ve srovnání s jinými filmy podobného ražení dosahuje mírného nadprůměru...

    • 6.1.2011  22:29

    Woody ztrácí komediální síly - hlavně asi proto, že už přes svůj věk sebe sama neobsazuje do filmů. Ostatně, projevilo se to poměrně dost na jeho předchozím filmu - Whatever Works - který chápu jako pokus o navázání na starší komediální tvorbu. Na druhou stranu jsou jeho filmy v jistém smyslu zralejší a stále více odráží jeho bohatou životní zkušenost. To se projevuje i v díle You Will Meet a Tall Dark Stranger (na ten nešťastný český název raději nemyslím), které lze interpretovat jako méně humornou, ale zato mnohem tragičtější kombinaci dvou starších snímků: Husbands and Wives a Love and Death. I když lze negativně hodnotit nedostatečnou ucelenost a ukončenost děje, nemám si příliš na co stěžovat....

    • 30.12.2010  16:16
    Živí mrtví (TV seriál) (2010)
    ****

    Jak hodnotit seriál, který v prvních dvou dílech přijde s obrovskou dávkou napětí, kterou následně nechá rozplynout v typicky "LOSTovsky" roztahané nudě, v níž tvůrci hlavně rozvíjí osobní vztahy a zapomínají na to, že by celý příběh i jednotlivé události měly mít nějakou vnitřní logickou konzistenci? _____________2. sezóna se stále potýká se stejnými problémy... v některých momentech dokonce překonává veškeré neduhy série předchozí. Roztahanost je příšerná, stejně jako mnohé logické mezery v ději. Závěr ovšem vcelku dost překvapil. ____________ 3. sezóna posouvá seriál v mém žebříčku o několik příček výše. Zatímco první dvě sezóny bych hodnotil slabšími 3*, té třetí bych bez váhání napálil 5*, nebýt poslední části, ve které mě zklamala neschopnost autorů vytvořit takovou finální epizodu sezóny, která by předešlý děj uspokojivým způsobem uzavírala, a přesto by si ponechala jistou otevřenost pro děj následný. Jakýmsi pomyslným vrcholem této epizody se tak pro mě stala (SPOILER!!!) smrt jedné z nejotravnějších postav tohoto seriálu , nad kterou jsem téměř doslova jásal radostí (mimochodem, poměrně velká odchylka od komiksové verze, neb v ní je tato postava přítomná stále, a to i přesto, že je komiks poměrně dost časově napřed). Druhý vrcholem byl samozřejmě Guvernér a jeho vypjatý brutální čin po stáhnutí se z věznice. Guvernérovo přežití (další odchylka od komiksu) si ovšem nedokážu nijak vysvětlit (jediné plausibilní vysvětlení, které mě napadá, je to, že jeho postavu autoři chtějí v ději dále udržet, což by bylo pochopitelné, neb jde o nejsilnější postavu, jaká se dosud v seriálu objevila) (konec SPOILERU). I přes nespokojenost se závěrem ovšem zvyšuji hodnocení, neboť prostě GUVERNÉR...

    • 23.6.2010  11:19
    Kwaidan (1964)
    ****

    Kobayashiho povídkový Kaidan je vizuální skvost, který bohužel občas zapomíná na důležitost příběhu. Prvním dvěma povídkám chybí k dokonalosti jen krůček. Obzvlášť u druhé se nelze zbavit pocitu, že sledujete sled dokonalých obrazů. Třetí by ovšem neuškodilo mírné zkrácení a čtvrté rovnou vynechání...

    • 12.5.2010  08:31
    Kick-Ass (2010)
    ****

    Dvojice Big Daddy - Hit Girl jasně za 5*, stejně jako povedená práce s "The Surface of The Sun". Trochu však rušily přechody z komiksové atmosféry do reality. A z toho Ennia se taky dalo vytřískat víc...

    • 27.4.2010  10:48
    Přemluv bábu (2010)
    odpad!

    No co - propaganda byla, je a bude. Ale pokud je na dementní úrovni a užívá k přesvědčování hloupé lidi (tzn. elitu naší pop-kultury), není divu, že ta naše politika kráčí velmi rychle do té "kundery" (viz ty ubohé 4 minuty).

    • 6.3.2010  20:30
    Agora (2009)
    ***

    Jednostranně zaujaté dílo, jehož (pro mě) nejsilnějším momentem je zkáza knihovny v Alexandrii. Amenábar zbožštil Hypatii a z Boha udělal špínu. Kam se ale poděly ty prachy, to vážně nevím. Když už se tam někdo ohání tou filosofií (a kam se poděla ta celá mystická mašinérie v čele s Plotínem a Iamblichem???!!!), mohlo to být alespoň trochu promyšlenější. Tak zde máme jen další pseudohistorický film do tuctu...

    • 28.2.2010  21:06

    Film, jehož nejlepší herecký výkon podalo pětileté dítě, ačkoli v něm účinkovalo velké množství herců dělajících si očividně velké herecké ambice (bože, ten Benigni byl děsný :( ), si nezaslouží chválu takového počtu lidí. Je zjevné, že matení silným tématem má velmi vysoký účinek. Ale o tom už nás přesvědčilo mnoho jiných snímků dříve, takže se vlastně není čemu divit. Dost už ale negativní kritiky - vcelku vzato jde o poměrně nadprůměrnou podívanou, která má pár velmi zajímavých nápadů a někdy i dokáže pobavit. Jsou to tedy spíš slabší 4*, ale když vidím ten "humbuk" kolem, nemůžu nebýt přísnější...

    • 22.2.2010  13:58

    Jak každý ví, postava Donalda byla zneužívána k různým věcem. Tahle propaganda je však naprosto nechutná...sic nemám potřebu zastávat se Ády, nemám ani potřebu zastávat se americké politiky dané doby, které byla téměř stejně zhovadila. A mimochodem, znalý člověk si při scéně z druhé poloviny, ve které Donald na montážní lince montuje hlavice střel a málem z té rychlosti zešílí, vzpomene na (o 7 let starší) film Moderní doba od Chaplina. Velmi zábavné je, že totéž, co tato Disneyovka užívá ke kritice a zesměšnění Hitlerova režimu, užíval Charlie k zesměšnění režimu kapitalistického...a hodilo se to mnohem více. Nu, je zřejmé, že oba režimy mají něco společného. A srovnání s filmem Diktátor, kterého se zde někdo dopouští, není vůbec na místě...;)

    • 21.2.2010  22:40

    Nietzsche zabil slovem Boha a svět se nám zbláznil... už to prostě není jako za Hegela. Hilter to s námi přece myslel dobře...dělal jen to, co chtěl Duch Německého národa...ten Jung měl asi pravdu :) Fridrikssonovo drama je správně "zentropické". Jen ta hudba občas vadila, ale dalo se to snést...8/10.

    • 20.2.2010  23:00
    Cesta draka (1972)
    ****

    Bruce Lee v jednom ze svých nejkultovnějších filmů předvádí bravurní výkon. Režie sice není dokonalá, ale na prvotinu je velmi dobrá. Z nostalgie bych snad mohl dát 5*, ale když na to koukám s odstupem času, jsou to jen lepší 4. A i ten Chuck je třída...:)

    • 19.2.2010  16:48

    Donald chodí po domech a vybírá na charitu...bohužel jde jen o ubohou propagandu, bez vtipu a nápadu.

    • 19.2.2010  00:05

    Film, kterým mě Alfred opět přesvědčil o svém úžasném talentu vytvořit dokonalou atmosféru a neskutečně vygradovat napětí. To všechno učinil v kriminálním filmu s neobvykle spletitým příběhem a ústřední postavou s takřka geniálně zločinnou myslí. A to zdejší Hitchovo cameo taky nebylo úplně k zahození ;)

    • 7.2.2010  20:57

    Makoto Shinkai (réžie i scénář) nám podává úděsnou formou (1. zdlouhavou, 2. zbytečně zmatenou a časově rozházenou) příběh, který na první pohled působí velmi sympaticky a propracovaně, ale při bližším kritickém zamyšlení vyjde najevo, že je plný logických nesmyslů. Tak jedinou věcí, která dokáže zaujmout, je nádherně zvládnutá animace...60%

    • 6.2.2010  19:21

    Jediná věc, se kterou jsem měl problém, byla má neschopnost pochopit, jak se režisérovi a scénáristovi podařilo vecpat celou tuhle složitou zápletku s obrovskou hromadou postav do 114 minut. Není divu, že tempo filmu bylo tak zběsilé, až mě z toho málem rozbolela hlava. U filmu noir to ale není jistě nic neobvyklého. Howard Hawks je prostě třída... a spojí-li se s někým takovým, jako je Humphrey, nemůže to dopadnout zle...

    • 5.2.2010  21:13
    Halloween (1978)
    *****

    Horší než The Thing? Tyto dva snímky je těžké srovnávat. Přesto mám pocit, že zatímco Věc je pouze více než povedený remake filmu Howarda Hawkse a v žánru sci-fi mírně zaostává za největšími klasikami, film Halloween stojí v žánru hororu v popředí a jen málokterý film ho překoná. Atmosféra je neskutečně působivá, a to i přesto, že se na hudebním doprovodu nepodílel božský Morricone (postaral se o ni sám Carpenter).

    • 26.1.2010  15:46
    Baccano! (TV seriál) (2007)
    ****

    Za dvě velmi povedené postavy, Isaaca a Mirii, volím vyšší hodnocení, avšak ten samotný zmatek, který byl vytvořen neustálým přeskakováním mezi jednotlivými časovými liniemi a také množstvím nedostatečně rozlišených postav (člověk se s nimi trochu dokáže sblížit až v posledních dílech, což je hodně velké negativum), by si zasloužil hodnocení nižší. Nicméně jde o velmi zajímavý nápad, který by si zasloužil více prostoru...

    • 24.1.2010  20:43
    The 39 Steps (1935)
    *****

    Ano, je to Hitchcockův film ve své ideální podobě... a funguje to výborně. Zároveň dost připomíná pozdější North by Northwest, jen ten Cary bohužel chybí. Šílené tempo sice občas trochu vadí, ale zároveň dokonale slouží svému účelu. Kdyby to trvalo o pár minut déle, napětím bych praskl...

<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace