Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Sci-Fi
  • Animovaný
  • Drama
  • Komedie
  • Akční

Oblíbené filmy (10)

Sanbiki no samurai

Sanbiki no samurai (1964)

Sanbiki no samurai je v mnoha aspektech jedinečným filmem. Prvním z nich je skutečnost, že lze jen stěží nalézt tvůrce, který by vytvořil svůj první filmový počin tak dobře, že je možné nazvat jej téměř dokonalým. Tím druhým je fakt, že navzdory své dokonalosti lze film nazvat v podstatě zapadlým, což se může člověku po shlédnutí filmu zdát jako zcela nepochopitelné. Goshův debut lze v jistém smyslu brát jako experimentální počin, a to hlavně pokud jde o práci s kamerou. Navíc, tento experiment se mu povedl na výbornou, a tak lze říci, že s kamerou téměř až kouzlí. Je zvláštní, že zde několik uživatelů tvrdí, že film připomíná Kurosawova Yojimba. Pokud bych měl zvolit film, kterému se Sanbiki no samurai podobá, byl by to nepochybně jiný, mnohem známější Kurosawův film - Sedm samurajů. Tomuto filmu se Goshovo dílo podobá nejen svým názvem (Sanbiki no samurai - Shichinin no samurai), ale i ústředním tématem. I to by ovšem bylo zcestné - film Sedm samurajů lze totiž chápat jako poctu samurajské etice a způsobu života. Sanbiki no samuraj se však k samurajům staví nikoliv typicky "kurasowovsky", ale spíše tak, jak to činí ve svých filmech jiný tvůrce, Masaki Kobayashi. Samurajové zde nejsou stavěni nad rolníky, o čemž svědčí i výkřik jedné z hlavních postav z konce filmu - že i rolníci jsou lidské bytosti, stejně jako samurajové, resp. konkrétní rozhovor mezi samuraji - kdy jeden tvrdí, že není špatné zabíjet rolníky, neboť jde o pouhou havěť, načež se mu dostane odpovědi, že i on sám je havěť, s tím rozdílem, že je havětí ozbrojenou. Hideo Gosha tak dokázal vytvořit dílo, které, ačkoliv jsou v něm zjevné známky mnoha vlivů, oplývá neskutečně silnou originalitou...

Světla ramp

Světla ramp (1952)

Zpočátku jsem měl trošičku strach, když jsem spatřil nezvykle vypadajícího Chaplina v pro něj podivné roli, ale to jsem ještě netušil, co se bude dít. Tohle je nekrásnější Chaplinův film, jaký jsem viděl. Ale myslím si, že nemůže tak moc zapůsobit na někoho, kdo nezná alespoň z poloviny předchozí Chaplinovu tvorbu. Pokud máte Chaplina pouze za tvůrce němých grotesek, tak se na tento film raději ani nedívejte. Pro mě je Chaplin jeden z největších géniů světa filmu. 10,5/10 (musel bych změnit všechna svá původní hodnocený, aby tento film mohl mít pouchých 10 :) )

Yojimbo

Yojimbo (1961)

Nevím, zda se více klanět filmařskému umu Akiry Kurosawy za to, jakou dal tomuto filmu skvělou atmosféru, či za nevídaný herecký výkon Toshira MIfuneho. Tohle je opravdu klenot. Nevíděl jsem sice mnohem známější remake z dílen S. Leoneho, ani druhý remake s WIllisem v hlavní roli, ale pochybuji o tom, že by jimi byl překonán můj pocit z tohoto filmu. Zatím to nejlepší, co jsem od Kurosawy viděl. 10/10

Zpívání v dešti

Zpívání v dešti (1952)

Film, který mě zcela pohltil, a to i přesto, že muzikály opravdu nemusím...

Prolomit vlny

Prolomit vlny (1996)

Svou strukturou trošku připomíná pozdější Dogville. Mám pocit, že celý filmový štáb musel při natáčaní propadnout jakési schizofrenii, aby toto dílo vůbec vzniklo. Mnohoznačnost děje zde působí opravdu zvláštně. Po Království snad nejlepší dílo pana Triera.