Recenze (21)
Tajuplný ostrov (1961)
Film som pozeral po dočítaní knihy, tak som mal možno zvýšené očakávania. Scenáristi sa akosi nevedeli rozhodnúť, či sa chcú knižnou predlohou iba inšpirovať, alebo ju mienia adaptovať. (upozorňujem pred spoilermi) V pôvodnom príbehu na ostrove uviaznu piati muži, všetci prívrženci Únie, ktorý majú voči sebe rešpekt a aj keď z času na čas so sebou nesúhlasia, spolupracujú. Tento film ale chcel príbeh okoreniť niekoľkými spormi až sa z niektorých postáv stávali záporné. Nie som proti pridaniu hĺbky postáv, ale iba ak by to poviedlo k nejakému ich vývinu. Predpokladám, že ľudia od Verne-ho príbehov očakávajú nesmiernu fantastiku, ale v knihe sa nespomínajú žiadne úžasné nezvyčajné tvory. Kniha má niekoľko myšlienok. Je vo veľkej miere príručkou prežitia, snaží sa predstaviť súboj človeka s prírodou ako nesprávny a až vyzýva na spoluprácu s ňou. Tiež Franklinov ostrov predstavuje ako miesto, ktoré nie je pre jeho obyvateľov prekliatim, ale dáva im šancu prežiť a na záver za ním trúchlia. Film obávam sa nemal žiadnu myšlienku. V predlohe je niekoľko úsekov slúžiacich ako fan servis pre Verne-ho predchádzajúce diela. To, z pre mňa, neznámych príčin sa ocitlo aj vo filme, no ničomu viac to neslúžilo. Skôr mám pocit, že dokázali zničiť aj dojem z týchto postáv. Chválim skutočne iba vizuálne prevedenie, ktoré pôsobí v súčasnej dobe roztomilo.
Herkules v New Yorku (1970)
Klenot žánru obľubovaných zlých filmov. Iba by to chcelo šialenejší záver.
Zelený sršeň (2011)
Tie 3 hviezdičky tomu zodpovedajú. Je to síce zábavné, ale ja preferujem skôr Kick-Ass.
Cesta (2009)
Som síce fanúšikom post-apokalyptických filmov, ale tento bol dosť slabý. Nevieme čo sa vlastne stalo, že svet zostal zničený a prežívanie hlavných postáv, často prerušované retrospektívou, nebolo nijak obzvlášť zaujímavé. Cesta má určite aj svoje pozitíva, napríklad pekné spracovanie zničeného sveta a veľkú dávku napätia, ale môj celkový dojem z filmu to už nezmenilo.
Lutins (2010)
Nebolo to zlé, no ani dobré. Možno keby to bolo o niečo vtipnejšie. Môžte pozrieť tu: https://www.youtube.com/watch?v=4lZafn26VM4
Entropy (2008)
Myslím, že celé to je založené na tej hudbe, lebo príbeh nemal žiadnu pointu. Popravde, mne sa vlastne ani tá hudba nepáčila. Môžte pozrieť tu: https://www.youtube.com/watch?v=nwltCgkB6Pk
Kiwi! (2006) (studentský film)
Nesmierne sa mi to páči. Videl som to už niekoľko krát a vždy ma to dojalo. :) Tí čo nevideli tak tu: https://www.youtube.com/watch?v=sdUUx5FdySs
Lucy (2014)
Lucy je film, povedal by som, tak akurát. Bolo to dosť akčné, no chvíľami mi to prišlo až dokumentárne, čo vytvára trochu zmätok. Fantasy prvky sú odvolávané na vedu a na schopnosti ľudského mozgu, čo mi príde trochu pritiahnuté za vlasy. Niektoré scény sú vo filme však skutočne zbytočné, ale v konečnom dôsledku ma to bavilo a odporúčam.
Ledová archa (2013)
Tento film ma bavil a odporúčam ho. Áno má svoje muchy (zbytočne dlhý rozsah, slabý záver), ale celkový dojem filmu stojí za to :) .