Kameramansky hnusné, obsahově celkem příjemné, ale myslela jsem, že se dozvím více o práci a charakteru "renomovaného" režiséra a ne pořád jen jak bylo doma smutno, že jim zemřel otec. Bylo to silné téma, citlivé, ale mohlo dát prostor i režisérově kariéře a vůbec životě v televizním světě. Dramaturgicky zcela směšné.
Silný román s velmi unikátní vizuální podobou a krásnou atmosférou. Režie, práce s hercem i aranžmá scén je velmi dobré, nicméně jsem místy trochu čekala, až se posuneme v ději. Určitě by filmu vyhovovala kratší stopáž a trochu stručněji vystavěný scénář. Ruku v ruce se skvělou hudbou to však přesto hodnotím jako mistrovské filmové dílo na evropské úrovni. Určitě je to jeden z lepších filmů A. Holland s příjemnou hereckou příležitostí pro M. Krobota.
Producentsky i scenáristicky celkem dobrý tah na slušný televizní film. Problém je ale v režii, která neví na co se soustředit a další hlavní problém je rozvleklý a pomalý děj filmu. Dokážu si představit film o dvacet minut kratší a pořád by to mělo suverénní stopáž i vzhled "celovečeráku". Příliš mnoho stran, pane Epsteine. Na druhou stranu se mi líbí herecké obsazení, kamera i některé hudební nápady. U scenáristů poslední dobou je zřejmá absence stručnosti, proto za mě bohužel jen lepší průměr. Nicméně pořád lepší, než např. Hlava medůzy.
Olmer už fakt neumí nic točit. Ani primitivní dvacetiminutové portréty. Opět reportáž a žádný dokument. Škoda. Chirurga do důchodu pošlou, ale režiséra nikoliv, ten dokud stojí na nohou, tak režíruje. Ještěže to má alespoň dynamický střih, ale všechny ostatní složky jako kamera, moderátorka Chytrová a hlavně vystavění a vedení příběhu je zde zcela nedostačující.
Jednoznačně nejlepší komnata, která zatím od tohoto roku běžela. Precizní střih, nápadité záběry, které mají skutečně dokumentaristickou, nikoliv zpravodajskou estetiku a velmi seriózní režijní uchopení. Trochu mě tam rušil ten podivný starý psycholog, který tam jakoby nepatřil. Naopak se mi líbilo, že tam byly i prostřihy z míst, o kterých se vyprávělo a nejenom hovory v interiérech. Celistvost dojmu vytvořilo vkusné hudební sepětí.
Barbora Černošková dává celému dokumentu velké sympatie a dokonce i po filmařské stránce patří tento díl k těm lepším. Byť byl pro mne tento sportovec zcela neznámý, jeho příběh mě na rozdíl od Slezáčka či Kuklové celkem zaujal. Alespoň to bylo nenásilně odvyprávěné.
Tak tohle už je opravdu velké televizní i osobní zoufalství? Kdo je to pan Slezáček a proč točíte rozhovory o chlastání? Nedůstojné a bez úrovně. Zdá se, že se ten pán snad i chlubí, že měl samé děvky a držku v lihu - takové vyjadřování opravdu není hodno veřejnoprávnímu programu v pátek večer. Nezajímají nás opravdu hovory o tom, že někde nezaplatil za čtyři panáky vodky. Navíc si ublížil i tím, že vystupoval v tak brakových projektech, jako jsou Děti ráje.
Dramaturgicky trochu nešťastné. Exhibice syna, který se prezentuje skrz svého otce skladatele mi přijde trochu neprofesionální. Ale jinak jsem ráda, že film vznikl. Určitě lepší průměr, nicméně by to mohlo být ještě o deset minut kratší.
Velice tam chybí i nějaký kritický úhel na skladatele, takže se to nedá hodnotit jako regulérní distribuční dokument, ale spíše populární TV pořad o oblíbeném skladateli.
Po filmařské stránce od tohoto roku zatím nejlepší komnata. Škoda, že se tam splétalo více témat dohromady, ale nakonec se ukázalo, že vše vše se vším souvisí. Vypraví to hodně o Jánově pevném charakteru. Výrazná a moc hezká byla hudba v podkresech, ale trochu to srážely komentáře Honzy Dědka, který tuhle disciplínu prostě neumí - čte to jak z mateřské školy. Epizoda all x mi přišla trochu zbytečná, proto nemůžu dát plný počet.
Velmi slabé. Na to, jaká je to persona, tak dokument by tada mohla mít lepší po všech stránkách. Navíc je z toho cítit, že tvůrci hudbě vůbec nerozumí.
Nelíbila se mi moc vizuální stránka, myslím si, že se to do takových lidských portrétů moc nehodí, nicméně obsahově velmi dobře vystavěno. Rozhodně lepší průměr.
Od nového roku zatím nejhorší komnata, která působí opravdu velmi velmi amatérsky, ale především je svým vkusem a intelektem hodně hluboko. Stokrát o ničem a filmařsky úplně mimo, ale úplně - skutečně to vypadá jako reportáž z TV Barrandov. Nejvíce nepřirozeně a otravně na mě působila paní Červinková.
Hodně špatní herci v hodně zbytečném filmu. Nechápu, proč Dušan Rapoš trávil dva roky nad něčím, z čeho nakonec ustříhal brak s názvem Ženská pomsta. Úplně trapný Zedníček a Mišík v epizodních rolích, příšerná Vondráčková s ostravským Rudou i Dana Morávková. Film bez jakéhokoliv vkusu, soudnosti a rozumu s otřesnou hudbu plný amatérské filmařiny a herectví. Snímek, který absolutně nepatří na trh, maximálně tak na TV Barrandov. Ale to fakt vážně. Místy to dokonce připomíná filmy Evy Toulové a Tomáše Magnuska.
Ale jo, jednu hvězdu si to zaslouží. Letní komedie do letního kina na vesnici s docela dobrým nápadem, který by možná talentovaní tvůrci dotáhli do nápaditého filmu.
Roman Vávra zklamal a nevytěžil téma - podobně jako to bylo u Bělohlávka. Moc si troufá a chce se svézt na jménech ze světa géniů, ale nestačí jim. A je to dost vidět. Režisér si vzal dost velké sousto, byť umělecky film nepůsobí zase tak špatně, ale má spoustu dramaturgických, faktografických, estetických, rozumových a hlavně FILMAŘSKÝCH nedostatků. Podobně, jako to bylo u Jiří Trnka - Nalezený přítel. Příliš mnoho cukru na poněkud slabé kafe. Vávra je trochu pro smích a z filmu trochu čiší i jeho /povaha/, čímž se staví na úroveň pouhého řemeslníka.
Jeden z těch lepších dokumentů na letošním jihlavském festivalu. Je to spíše divácky ladění snímek, trochu populisticky a televizně zpracovaný, ovšem s velkou dávkou dobrého srdce a úmyslu.
Zde stojí za zmínku jen Kristýna Podzimková. Scénář, režie, ani kamera nenabídli nic, co by mohlo člověka zaujmout, pokud má alespoň trochu inteligence.
Jo, Sirotková, to je talent. Hezky se na to koukalo, mělo to spád, nápad, informace, vkus. Takové dokumenty televizi přesně Sluší a letos jich nebylo mnoho. Spejbl patří do mé letošní top pětky dokumentů ( M. A. Štefánik, Skromný klasik Luboš Sluka, Můj otec A. K., a Rudolf Slánský).
Příběhově velmi slabý film s dobrými úmysly, snahou o cit, lásku i úsměv. Plusem filmu je silné herecké obsazení a přesto, že se jedná o komerční a tak trochu pokleslý příběh, splňuje to jisté umělecké atributy, včetně herectví hlavní představitelky, po kameru, svícení apod. - rozhodně to není odfláklé, jako např. Chlap na střídačku. Na první pohled to působí jako kýč, ale když se do filmu alespoň trochu zaberete a vžijete se s postavami, k odpočinku u dobrého vína to vlastně není tak hloupé.
Velmi interesantní dokument o životním názoru, světových pravdách a otázce, co je to vlastně umění, štěstí, talent a osud. Dobře zvládnutý film po všech stránkách, byť trochu konvenční, což vůbec nevadí.
Je to asi příliš velký úlet na to, abych to byla schopna vstřebat na pouhé jedno shlédnutí a proto raději nehodnotím a počkám si na uvedení v ČT, abych mohla posoudit, jestli se mi to fakt tak nelíbilo, jako tenkrát na předpremiéře.
Zatím asi nejslabší Zelenkův film, který je alespoň filmem a ne pokusem, jako tomu bylo u mnoha filmů roku 2020. Herecky příjemné, trocha humoru, dostatek dobré hudby a zajímavých hereckých osobností, jako byla Kubařová či Stanke. Závěr jsem očekávala trochu jiný, ale zapůsobilo to na mě dostatečně, abych si film pamatovala a jednou se na něj chtěla podívat znovu. Kristýna Frejová v epizodní roli ukázala, jak je dobrá a nedoceněná herečka, byť měla ve filmu banální dialog. Strjně příjemné bylo obsazení Halbicha, Fialové i Dvořákové. Zelenka mě nezklamal, i když jsem čekala více.
Moje komentáře
13. komnata - 13. komnata Jiřího Adamce (S17E11) (epizoda) (2021)
Kameramansky hnusné, obsahově celkem příjemné, ale myslela jsem, že se dozvím více o práci a charakteru "renomovaného" režiséra a ne pořád jen jak bylo doma smutno, že jim zemřel otec. Bylo to silné téma, citlivé, ale mohlo dát prostor i režisérově kariéře a vůbec životě v televizním světě. Dramaturgicky zcela směšné.
Přes kosti mrtvých (2017)
Silný román s velmi unikátní vizuální podobou a krásnou atmosférou. Režie, práce s hercem i aranžmá scén je velmi dobré, nicméně jsem místy trochu čekala, až se posuneme v ději. Určitě by filmu vyhovovala kratší stopáž a trochu stručněji vystavěný scénář. Ruku v ruce se skvělou hudbou to však přesto hodnotím jako mistrovské filmové dílo na evropské úrovni. Určitě je to jeden z lepších filmů A. Holland s příjemnou hereckou příležitostí pro M. Krobota.
Veterán (TV film) (2020)
Producentsky i scenáristicky celkem dobrý tah na slušný televizní film. Problém je ale v režii, která neví na co se soustředit a další hlavní problém je rozvleklý a pomalý děj filmu. Dokážu si představit film o dvacet minut kratší a pořád by to mělo suverénní stopáž i vzhled "celovečeráku". Příliš mnoho stran, pane Epsteine. Na druhou stranu se mi líbí herecké obsazení, kamera i některé hudební nápady. U scenáristů poslední dobou je zřejmá absence stručnosti, proto za mě bohužel jen lepší průměr. Nicméně pořád lepší, než např. Hlava medůzy.
13. komnata - 13. komnata Ladislava Vízka (S17E10) (epizoda) (2021)
Olmer už fakt neumí nic točit. Ani primitivní dvacetiminutové portréty. Opět reportáž a žádný dokument. Škoda. Chirurga do důchodu pošlou, ale režiséra nikoliv, ten dokud stojí na nohou, tak režíruje. Ještěže to má alespoň dynamický střih, ale všechny ostatní složky jako kamera, moderátorka Chytrová a hlavně vystavění a vedení příběhu je zde zcela nedostačující.
13. komnata - 13. komnata Miroslava Šimůnka (S17E09) (epizoda) (2021)
Jednoznačně nejlepší komnata, která zatím od tohoto roku běžela. Precizní střih, nápadité záběry, které mají skutečně dokumentaristickou, nikoliv zpravodajskou estetiku a velmi seriózní režijní uchopení. Trochu mě tam rušil ten podivný starý psycholog, který tam jakoby nepatřil. Naopak se mi líbilo, že tam byly i prostřihy z míst, o kterých se vyprávělo a nejenom hovory v interiérech. Celistvost dojmu vytvořilo vkusné hudební sepětí.
13. komnata - 13. komnata Marka Kysely (S17E06) (epizoda) (2021)
Barbora Černošková dává celému dokumentu velké sympatie a dokonce i po filmařské stránce patří tento díl k těm lepším. Byť byl pro mne tento sportovec zcela neznámý, jeho příběh mě na rozdíl od Slezáčka či Kuklové celkem zaujal. Alespoň to bylo nenásilně odvyprávěné.
13. komnata - 13. komnata Bořka Slezáčka (S17E05) (epizoda) (2021)
odpad!Tak tohle už je opravdu velké televizní i osobní zoufalství? Kdo je to pan Slezáček a proč točíte rozhovory o chlastání? Nedůstojné a bez úrovně. Zdá se, že se ten pán snad i chlubí, že měl samé děvky a držku v lihu - takové vyjadřování opravdu není hodno veřejnoprávnímu programu v pátek večer. Nezajímají nás opravdu hovory o tom, že někde nezaplatil za čtyři panáky vodky. Navíc si ublížil i tím, že vystupoval v tak brakových projektech, jako jsou Děti ráje.
Karel Svoboda: Šťastná léta (2020)
Dramaturgicky trochu nešťastné. Exhibice syna, který se prezentuje skrz svého otce skladatele mi přijde trochu neprofesionální. Ale jinak jsem ráda, že film vznikl. Určitě lepší průměr, nicméně by to mohlo být ještě o deset minut kratší. Velice tam chybí i nějaký kritický úhel na skladatele, takže se to nedá hodnotit jako regulérní distribuční dokument, ale spíše populární TV pořad o oblíbeném skladateli.
13. komnata - 13. komnata Jána Jackuliaka (S17E04) (epizoda) (2021)
Po filmařské stránce od tohoto roku zatím nejlepší komnata. Škoda, že se tam splétalo více témat dohromady, ale nakonec se ukázalo, že vše vše se vším souvisí. Vypraví to hodně o Jánově pevném charakteru. Výrazná a moc hezká byla hudba v podkresech, ale trochu to srážely komentáře Honzy Dědka, který tuhle disciplínu prostě neumí - čte to jak z mateřské školy. Epizoda all x mi přišla trochu zbytečná, proto nemůžu dát plný počet.
13. komnata - 13. komnata Jaroslava Svěceného (S17E01) (epizoda) (2021)
Velmi slabé. Na to, jaká je to persona, tak dokument by tada mohla mít lepší po všech stránkách. Navíc je z toho cítit, že tvůrci hudbě vůbec nerozumí.
13. komnata - 13. komnata Víta Pohanky (S17E02) (epizoda) (2021)
Nelíbila se mi moc vizuální stránka, myslím si, že se to do takových lidských portrétů moc nehodí, nicméně obsahově velmi dobře vystavěno. Rozhodně lepší průměr.
13. komnata - 13. komnata Michaely Kuklové (S17E03) (epizoda) (2021)
odpad!Od nového roku zatím nejhorší komnata, která působí opravdu velmi velmi amatérsky, ale především je svým vkusem a intelektem hodně hluboko. Stokrát o ničem a filmařsky úplně mimo, ale úplně - skutečně to vypadá jako reportáž z TV Barrandov. Nejvíce nepřirozeně a otravně na mě působila paní Červinková.
Ženská pomsta (2020)
odpad!Hodně špatní herci v hodně zbytečném filmu. Nechápu, proč Dušan Rapoš trávil dva roky nad něčím, z čeho nakonec ustříhal brak s názvem Ženská pomsta. Úplně trapný Zedníček a Mišík v epizodních rolích, příšerná Vondráčková s ostravským Rudou i Dana Morávková. Film bez jakéhokoliv vkusu, soudnosti a rozumu s otřesnou hudbu plný amatérské filmařiny a herectví. Snímek, který absolutně nepatří na trh, maximálně tak na TV Barrandov. Ale to fakt vážně. Místy to dokonce připomíná filmy Evy Toulové a Tomáše Magnuska.
Žal žen (2020)
Volání a výkřiky o pomoc? Tímto filmem si k tématu uděláte ještě větší lhostejnost, než doposud. Nic, co je v tomto filmu, co bysme nevěděli.
Žáby bez jazyka (2020)
Úplně zbytečný film.
Ztracený břeh (2019)
Takový hezký český "pozérský" dokument pro skupinu rádoby pseudoart kritiků z Jihlavy...
V síti (2020)
JEDEN Z NEJLEPŠÍCH DISTIBUČNÍCH DOKUMENTŮ ROKU 2020.
Štěstí je krásná věc (2020)
Ale jo, jednu hvězdu si to zaslouží. Letní komedie do letního kina na vesnici s docela dobrým nápadem, který by možná talentovaní tvůrci dotáhli do nápaditého filmu.
Šarlatán (2020)
NEJLEPŠÍ ČESKÝ HRANÝ FILM ROKU 2020. ÚPLNĚ JINDE, NEŽ BĚŽNÁ TUZEMSKÁ KONKURENCE.
Svět podle Muchy (2020)
Roman Vávra zklamal a nevytěžil téma - podobně jako to bylo u Bělohlávka. Moc si troufá a chce se svézt na jménech ze světa géniů, ale nestačí jim. A je to dost vidět. Režisér si vzal dost velké sousto, byť umělecky film nepůsobí zase tak špatně, ale má spoustu dramaturgických, faktografických, estetických, rozumových a hlavně FILMAŘSKÝCH nedostatků. Podobně, jako to bylo u Jiří Trnka - Nalezený přítel. Příliš mnoho cukru na poněkud slabé kafe. Vávra je trochu pro smích a z filmu trochu čiší i jeho /povaha/, čímž se staví na úroveň pouhého řemeslníka.
Případ mrtvého nebožtíka (2020)
Směšné, nikoliv komediální. Přesto skvěle obsazené, což byl jediný důvod, proč na to jít do kina.
Příliš osobní známost (2020)
Ztráta času s pěknými kostýmy a scénografií.
Princezna zakletá v čase (2020)
VELMI PŘECEŇOVANÝ FILM, KTERÝ DIVÁKA OPIJE DRONAMA NA HRAD BOUZOV, ALE ZDALEKA NEDOSÁHNE ANI PRŮMĚRU.
Postiženi muzikou (2019)
Jeden z těch lepších dokumentů na letošním jihlavském festivalu. Je to spíše divácky ladění snímek, trochu populisticky a televizně zpracovaný, ovšem s velkou dávkou dobrého srdce a úmyslu.
Poslouchej (2019)
Zde stojí za zmínku jen Kristýna Podzimková. Scénář, režie, ani kamera nenabídli nic, co by mohlo člověka zaujmout, pokud má alespoň trochu inteligence.
Neobyčejný život Josefa Spejbla (TV film) (2020)
Jo, Sirotková, to je talent. Hezky se na to koukalo, mělo to spád, nápad, informace, vkus. Takové dokumenty televizi přesně Sluší a letos jich nebylo mnoho. Spejbl patří do mé letošní top pětky dokumentů ( M. A. Štefánik, Skromný klasik Luboš Sluka, Můj otec A. K., a Rudolf Slánský).
Můj příběh (2019)
Příběhově velmi slabý film s dobrými úmysly, snahou o cit, lásku i úsměv. Plusem filmu je silné herecké obsazení a přesto, že se jedná o komerční a tak trochu pokleslý příběh, splňuje to jisté umělecké atributy, včetně herectví hlavní představitelky, po kameru, svícení apod. - rozhodně to není odfláklé, jako např. Chlap na střídačku. Na první pohled to působí jako kýč, ale když se do filmu alespoň trochu zaberete a vžijete se s postavami, k odpočinku u dobrého vína to vlastně není tak hloupé.
Můj otec Antonín Kratochvíl (2020)
Velmi interesantní dokument o životním názoru, světových pravdách a otázce, co je to vlastně umění, štěstí, talent a osud. Dobře zvládnutý film po všech stránkách, byť trochu konvenční, což vůbec nevadí.
Morava, krásná zem III (2019)
Je to asi příliš velký úlet na to, abych to byla schopna vstřebat na pouhé jedno shlédnutí a proto raději nehodnotím a počkám si na uvedení v ČT, abych mohla posoudit, jestli se mi to fakt tak nelíbilo, jako tenkrát na předpremiéře.
Modelář (2020)
Zatím asi nejslabší Zelenkův film, který je alespoň filmem a ne pokusem, jako tomu bylo u mnoha filmů roku 2020. Herecky příjemné, trocha humoru, dostatek dobré hudby a zajímavých hereckých osobností, jako byla Kubařová či Stanke. Závěr jsem očekávala trochu jiný, ale zapůsobilo to na mě dostatečně, abych si film pamatovala a jednou se na něj chtěla podívat znovu. Kristýna Frejová v epizodní roli ukázala, jak je dobrá a nedoceněná herečka, byť měla ve filmu banální dialog. Strjně příjemné bylo obsazení Halbicha, Fialové i Dvořákové. Zelenka mě nezklamal, i když jsem čekala více.