a.kopecka

a.kopecka

Anna Kopecká

okres Praha

homepage

Twitter: annalovesfilm

87 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 17.9.2018  18:40
    Oni a Silvio (2018)
    ***

    Paolo Sorrentino v satiře o Silviu Berlusconim rozjíždí velkou párty plnou sexu, koksu a obnažených ňader. Aby se pak tradičně umírnil a představil samotného nechvalně proslulého politika. I když v úvodních titulcích tvrdí, že to on není, ale vlastně tak trochu je. Abyste si film užili, nemusíte nutně znát všechny detaily italské politické scény. Satirický humor pobere každý (ne každému však sedne), a obzvláště český divák zcela jistě ocení paralely se současným českým politickým bizárem. Komu sedne Sorrentinovo filmové velebení italské smetánky, sedne mu i Oni a Silvio. Toni Servillo je v roli politického magnáta precizní a bravurně mu sekunduje především hysterický Riccardo Scamarcio. Dokážu si nicméně představit, že v prodloužené verzi by vše mohlo fungovat ještě o něco lépe. [TIFF18]

    • 17.9.2018  18:38

    Silné sociální drama z prostředí newyorského Brooklynu, kterému nechybí přesné herecké výkony. Na těch ostatně celý film stojí. Důsledky zastřelení místního afroameričana policistou sledujeme ze tří různých úhlů pohledu, a vyprávění tak místy působí spíše povídkově. Dojmu jednotného celku by nejspíše pomohl více propracovaný scénář, respektive postavy. Těm se film ve výsledku věnuje trochu povrchně. Monsters and Men silně připomíná několik let starý film Fruitvale Station, který také pojednává o policejní brutalitě, a především jejím dopadu na běžné rodiny. Jestli se z debutujícího Reinalda Marcuse Greena vyklube další režisér marvelovek ale vážně těžko říct. [TIFF18]

    • 17.9.2018  18:37
    Boy Erased (2018)
    ****

    Po Převýchově Cameron Postové přichází letos již druhý film pojednávající o převýchově homosexuálů a dalších „exotů“ na „normální“ lidi. Stejně jako drama s Chlöe Grace Moretz je i Boy Erased adaptací stejnojmenné knihy, i když v případě torontské novinky jde o knihu podle skutečné události. Což příběhu o čerstvě dospělém chlapci z křesťanské rodiny, který zjistí, že je na kluky, rozhodně přidává na výpovědní hodnotě. Občas je totiž fajn narušit svou sociální bublinu, abyste zjistili… že lidé všude na světě jsou občas fakt blázni. A místy je to opravdu těžká podívaná, u které si dost možná i pobrečíte. Joel Edgerton ve svém druhém režijním počinu potvrzuje, že mu to jde nejen před kamerou. A skvěle mu sekundují i Nicole Kidman a především výborný Lucas Hedges - pomyslná hlavní hvězda letošního festivalu. [TIFF18]

    • 17.9.2018  18:34

    Viděli jste trailer k prvnímu anglicky mluvenému filmu Jacquese Audiarda? Dobře. Tak na něj zapomeňte, protože pěkně lže. Western z období americké zlaté horečky totiž není ani vtipný, ani akční. Vlastně je to úplně obyčejný western, u kterých já osobně zpravidla umírám nudou (čestnou výjimkou je loňský Hostiles). A dle hereckých výkonů u něj dost možná umírali i všichni hlavní představitelé, protože takhle matný Joaquin Phoenix se vážně jen tak nevidí. Jacques Audiard žánru westernu jako dramatický rutinér nepřináší nic nového a jeho vyprávění je tradičně pomalé, a v tomto případě i poměrně nevyvážené a roztěkané. Nechci The Sisters Brothers jako anti-fanoušci westernů úplně křivdit, ale za mě se tenhle výlet na divoký západ vážně moc nepovedl. A cena za režii v Benátkách je při pohledu na Cuarónovu Romu zralá na facepalm.

    • 17.9.2018  18:33
    Soumrak (2018)
    **

    László Nemes ve svém druhém celovečerním filmu používá stejnou estetiku jako v pohlcujícím dramatu z Osvětimi. Velké a chaotické davové scény, nezaostřené celky, dlouhé scény na jeden záběr. To, co fungovalo před několika lety ve filmu Saulův syn, ale u Soumraku bůhví proč nefunguje. A to vůbec. Možná za to může rozbředlý příběh, možná extrémně nesympatická hlavní hrdinka. Natočeno na 35mm filmovou surovinu to sice všechno vypadá hezky, ale se skoro dvou a půl hodinovou stopáží a příběhem-nepříběhem je to vážně únavné. Na mysl přichází obavy, zda Nemes není jen „one hit wonder“, ale to ukáže jen čas. Očekávání na jeho další projekty mám každopádně ztlumené na minimum. Bohužel. [TIFF18]

    • 17.9.2018  18:31

    Těžko říct, jestli je novinka Xaviera Dolana zklamání, když jsem od ní v podstatě nic moc nečekala, ale rozhodně se jedná o nejhorší film, který jsem letos v Torontu viděla. Příběh o slavném herci, rodinných problémech, otázkách sexuality, a vztahů s fanoušky recykluje snad všechny hlavní motivy Dolanových dosavadních filmů. A opakuje i motivy stylistické, přičemž montáže stříhané na populární hudbu jsou v tomto stádiu už spíš jen trapné a směšné. Celý film je vlastně poměrně fascinující v tom, jak jako celek nefunguje. A otravný v tom, jak očividně by chtěl být vysokým uměním, ale ve skutečnosti je jen prázdnou arogantní skořápkou, které „vévodí“ hysterické, ale zároveň neskutečně ploché herecké výkony. Trochu doufáme, že je to z Dolanovy strany jen momentální fail, i když se při vzpomínkách na skvělé Mami! (a následně příšerném Je to jen konec světa) trochu obávám, že po několika dobrých recenzích ani ne třicetiletému režisérovi tak trochu stoupla sláva do hlavy a má pocit, že sežral všechnu moudrost světa. Což je vlastně docela zajímavá paralela s filmovým Donovanem. [TIFF18]

    • 17.9.2018  18:28
    Teen Spirit (2018)
    ***

    Zdá se mi to nebo byl letos v Torontu uveden rekordní počet hudebních filmů? Teen Spirit přitom velmi připomíná letošní česko-slovenský neúspěšný pokus o taneční film Backstage. Zatímco v Backstage sledujeme taneční skupinu odkudsi ze slovenského zapadákova, jak se snaží uspět v "taneční SuperStar" v Praze. V Teen Spirit sledujeme v podstatě to samé v bledě modrém, když se holka-Polka z farmy Violet Valinski (Elle Fanning) snaží skrze hudební soutěž dostat do Londýna a stát se zpěvačkou. A jak se skupinou, tak se zpěvačkou si projdeme celým procesem od castingů po nástrahy byznysu. Narozdíl od tvůrců Backstage ale nebylo Teen Spirit takovým utrpením. Jistě, o nějakém hlubším dopadu na kulturu a dějiny filmu se tu mluvit nedá. Ale debutant Max Minghella má narozdíl od tvůrců Backstage trochu větší smysl pro režii (Elle Fanning je pod jeho vedením tradičně skvělá) a cit pro hudbu. Z filmu je totiž nejvíce cítit právě Minghellova láska k popu, zatímco příběh Violet jako takový poměrně rychle vyšumí do ztracena. Člověk si až říká, jestli by místo celovečerních filmů neměl točit spíš jen hudební videoklipy. V těch si je zjevně nejjistější. [TIFF18]

    • 17.9.2018  18:24
    Vox Lux (2018)
    *****

    Vox Lux sleduje osmnáct let v životě Celeste, z které se po tragickém zážitku stane popová superstar. Příběh obyčejné dívky, jejíž život je protkán katastrofami, sledujeme ve třech částech. A až v druhé části se přitom potkáme s Natalii Portman, jejíž postavu do té doby v teen letech ztvárňuje výborná Raffey Cassidy. Sama Natalie Portman pak roli popové divy podává částečně s vervou raperky ze Saturday Night Live, částečně s bizarmostí hodné Vitasovi. Vlastně celý film je tak trochu bizarní, ale zároveň neuvěřitelně režijně precizní a v mnoha ohledech starosvětský. Korunu všemu nasazuje nádherná kamera (35mm!) a hudební vsuvky hlavní hrdinky. Jeden z nejlepších filmů festivalu. [TIFF18]

    • 17.9.2018  18:21

    A je to tady. Robert Redford po více než půl století oficiálně ukončil hereckou kariéru. A do zaslouženého důchodu odchází opravdu stylově. Kriminální komedie The Old Man and The Gun o staříkovi, který celý život vykrádá banky, utíká z vězení, a navíc se u toho náramně baví, je totiž tou nejlepší poctou, které se Redfordovi mohlo dostat. David Lowery se při režii silně inspiroval kriminálkami z 70. a 80. let, a navíc všechno natočil na 16mm filmovou surovinu od Kodaku. Větší autenticitu abyste pohledali! Film skvěle reflektuje i Redfordovu kariéru, takže pokud máte nakoukáno, připravte si kapesníček. Nebo raději dva. The Old Man and The Gun není ničím objevný a vlastně ani přespříliš originální (ať už audiovizuálním pojetím či příběhem), ale je milý, vtipný, a jako rozlučka s jedním z nejlepších herců všech dob funguje zkrátka dobře. Robert Redford má totiž i po osmdesátce charismatu na rozdávání. A skvěle si ve filmu rozumí i s kouzelnou Sissy Spacek, Casey Affleckem a zlodějskými parťáky Danny Gloverem a Tomem Waitsem. [TIFF18]

    • 12.9.2017  09:30

    James Franco a filmy jako The Disaster Artist jsou důvod, proč ještě pořád miluju filmy. Masterpiece. (TIFF17. MIDNIGHT MADNESS)

    • 14.3.2017  18:38

    Brie Larson je badass, o tom žádná. Ale to a ani pár dobře mířených vtipů (pun intended) tuhle křečovitě zpatlanou hommage nemůže zachránit. Navíc, když má subjektivně asi čtyři hodiny.

    • 16.11.2016  10:59

    Fantastický Mortdecai a kde ho najít.

    • 29.9.2016  20:24
    La La Land (2016)
    *****

    Paraplíčka z Hollywoodu.

    • 15.3.2016  21:34

    Já, Olga Hepnarová, attention whore.

    • 3.11.2014  18:01
    Interstellar (2014)
    *****

    Mix těch nejlepších motivů a prvků z tvorby Nolana, Spielberga a Kubricka. Veskrze komorní, ale přesto neuvěřitelně strhující film (!) vedle kterého je Gravitace (a jí podobné ambiciózní projekty) "velká" asi jako Petřínská rozhledna oproti Eiffelovce. (IMAX, 70 mm)

    • 8.7.2014  13:36
    Neutečeš (2014)
    ***

    To by byl ale super kraťas...

    • 5.7.2014  13:40

    Pěstební dělnice.

    • 27.5.2014  19:38

    Stuck in Love s rakovinou.

    • 20.5.2014  23:59
    Sousedi (2014)
    ***

    Nejde o zklamání. Spíš jen o povzdech a touhu po nějaké "unrated" verzi na Blu-rayi (z trailerů toho chybí přespříliš a je to znát).

    • 23.4.2014  23:53

    Hans "Skrillex" Zimmer.

    • 14.3.2014  00:37
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    ***

    Ukázkový případ seriálu (v tomto případě "detektivky"), jehož kvalita ani omylem nedosahuje velikosti humbuku kolem něj. Precizně vykonstruovaný HBO preparát. Další, prosím!

    • 25.9.2013  14:30
    Rivalové (2013)
    *****

    RivaLOVE!

    • 20.8.2013  12:22
    Pearsonovi (TV seriál) (2007)
    ***

    The Jennifer Lawrence Show.

    • 5.7.2013  21:57
    Milo (2013)
    **

    Po prvním s*aní to jde do p*dele. Doslova.

    • 17.6.2013  15:08

    V podstatě prototyp festivalového filmu, který v běžné kinodistribuci nemá moc co dělat. Programové oddělení KVIFF by mělo plakat.

    • 14.6.2013  11:28
    Zamilovaní (2011)
    **

    Hipster teen Beginners o bezmozcích pro bezmozky.

    • 15.5.2013  15:13

    Baz Luhrmann není nikterak originální ani závratně výjimečný filmař. Jeho spojení s Leonardem DiCapriem ale bůhvíjak a z bůhvíjakých důvodů funguje na jedničku (ne poprvé a snad ne ani naposledy). Občasné parodické – a možná i trochu gay – vyznění zcela přebíjí literárně-friendly vykreslení většiny postav (trochu méně otravnosti, či zcela jiný casting, pro Carrawaye - Maguira by ovšem byl fajn) a především jejich smýšlení a povahy (až na jeden menší laps v závěru, který je ovšem téměř totožný s verzí s Redfordem). Po zbytečně teatrální (avšak vzhledem k době pochopitelné), suché a emocionálně studené verzi se sic klasicky výborným Redfordem, ale o to horší Miou Farrow v roli kostlivce, je nejnovější adaptace opus-románu Francise Scotta Fitzgeralda příjemným letním osvěžením, které není zbytečně vykleštěno a ani dramaturgicky nestrádá vůči nepříliš literárně-friendly době.

    • 1.4.2013  23:24

    Neznalost SNL u místních bezmozků je docela zarážející a smutně úsměvná. Djesus Uncrossed nicméně patří spíše do průměrnějšího sobotního soudku.

    • 28.2.2013  23:59
    Bez doteku (2013)
    **

    Přes nespornou originalitu námětu, který v českém filmovém prostředí nemá v současné době obdoby, nelze režisérovi - debutantovi mazat med kolem pusy. Nevadil by ani tak nedivácký přístup prezentující film jen v rámci oné proklamované struktury "příčina - následek", jako maximálně plytký a prázdný scénář, který ve výsledku vybízí k diskuzi akorát v rámci zlých a učebnicově mimózních dialogů. Herci se tak přes svůj talent topí v změti prvoplánových a nicneříkajících scén plných zcela zbytečných explicit. Ačkoliv tak jde z režisérské pozice (i vzhledem k věku a nepopíratelnému odhodlání) o velmi odvážné dílo, lépe by mu možná bylo v prostředí televizních limonád. P.S.: Chlebíčky dobrý. 45 - 50%

    • 13.10.2012  14:05
    Na cestě (2012)
    ***

    Důstojné, autentické, správně upocené a hlavně - předlohu neurážející. A to i přesto, že její obsáhlost do dvou hodin jednoduše narvat nejde, kdeco chybí (nebo je nedořešeno) a pro nečtenáře tak může výsledek působit roztříštěně. P.S. Hedlund se pěkně vybarvuje. 65%

<< předchozí 1 2 3
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace