Gothard

Gothard

K. M.

okres Brno

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 23.3.2018  21:37
    Upíři (1998)
    **

    Tvorba Johna Carpentera má nezadržitelně sestupnou tendenci. Dříve byly jeho filmy zajímavé třeba i podivuhodnou, temnou a do značné míry až ponurou atmosférou, nebo poněkud svérázným přístupem k režii. Tady nic takového není, je to nevalně zahrané, s místy otřesně stupidními dialogy, s hloupým příběhem a velmi průměrnou režií - prostě ukázkové (horší) béčko. Ale samozřejmě dívat se na to dá.

    • 28.12.2015  14:25

    Výborné téma, řada skvělých herců - a docela promarněný potenciál. Nejde jen o to, že film je příliš dlouhý, že nemá příliš vysoké tempo, a že je to dost často docela nuda, ale je to celé poněkud chladné, emoce se nedaří přenášet na diváka, některé scény jsou tak dokonale precizní, že jsou vlastně nezajímavé. Depp podává vynikající výkon, to je bez debat, hodně scén je povedených a jako retro gangsterský film (spojený s dobově nezbytným melodramatem) dílo námětově, obrazově a celkem i scénáristicky nemá chybu, ale prostě to nefunguje. Určitě by pomohlo, kdyby hlavní postavy procházely nějakým vnitřním vývojem, protože takto je to pořád stejné - jeden vykradne banku, druhý mu je v patách, občas se strhne přestřelka, a tak stále dokola. Bez emocí, ploché, takže zklamání a nuda.

    • 28.12.2015  13:49

    Celkem vzato jsem nepochopil, proč film má pověst kultovního (byť béčkového) díla. Na první pohled laciná produkce, průměrný příběh, Kurt Russell se snaží, ale to je tak všechno. Akční scény odpovídají době vzniku (tedy nic převratného), řada podivných postav nezaujme, spíše otráví. Kritika společnosti? Ale kdeže. Prostě průměrné béčko; jsem rád, že jsem film viděl, ale nemyslím, že bych se k němu kdy vracel.

    • 28.12.2015  13:38

    Neprávem opomíjená komedie. Truda Grosslichtová ve své nejlepší (a každopádně nejvýraznější) roli v českém filmu podává velmi suverénní výkon, Oldřich Nový je jako kriminální živel Petr Tygr úžasný (zejména ve scénách z vězení), příběh je sice těžko uvěřitelný, ale o to tady přece vůbec nejde. Martin Frič prokázal, jaký talent v sobě skrývá, film má švih, nenudí, scény jsou přesně pointované, situační komika se střídá se slovní. Výborný scénář pak umožnil přidat i několik třešniček v podobě velmi milé nadsázky (hospoda U pavouka s úžasnými figurkami žižkovské periferie, ironický pohled na dobové emancipační snahy) a dal prostor řadě skvělých herců v epizodních rolích (vedle Václava Trégla třeba zmínit F. Kreuzmanna nebo trio kumpánů Petra Tygra - L. H. Struha, B. Záhorský a patrně nejvýraznější z nich B. Veverka). Prostě příjemná, kultivovaná zábava, která ani po letech nenudí.

    • 27.12.2015  21:25

    Propagandistická náborová komedie natočená na pokyn vyšších míst o tom, jak zábavné je sloužit v socialistické armádě. Povinná účast několika lepších či dobrých herců stačí právě tak na jednu hvězdičku. Nostalgie stranou, je to prostě ideologií podbarvený prorežimní film, ke kterému není třeba se vůbec vracet.

    • 27.12.2015  21:16

    Nepříliš povedený film, ke kterému se už asi málokdo bude vracet podruhé. Celkem zajímavý nápad se absolutně nepodařilo zpracovat do podoby alespoň trošku slušného scénáře, a film podle toho vypadá. Sled rádoby vtipných nebo místy snad úsměvných, a dále převelice trapných scén; těch druhých bohužel výrazně převažuje. Řada "vtipných" scén je založena na téměř tragické podbízivosti (scéna v bance, vtip s viagrou, kterému se snad už nesmějí ani v hospodě čtvrté cenové kategorie, monolog v hotelu atd.). Řada logických chyb v ději a naprosto nevěrohodné uzavření dějové linie vztahu hlavního hrdiny s manželkou sráží již tak nízkou úroveň filmu. Některé scény či vtipy (zejména rádoby erotického charakteru) jsou poněkud nadbytečné, zdá se, že autor se chtěl zavděčit každému a všem. Z hereckých výkonů překvapil civilní podobou snad jen B. Polívka. Product placement na každém kroku nemůže už skoro ani nic pokazit.

    • 22.12.2015  13:59
    Discopříběh 2 (1991)
    odpad!

    Myslel jsem, že nic hroznějšího, stupidnějšího, otřesnějšího než jednička už ani nemůže být. A jak jsem se mýlil!

    • 22.12.2015  13:57
    Discopříběh (1987)
    odpad!

    Otřesné, hrozné, neuvěřitelně stupidní a trapné. Nesnáším "písničky" Michala Davida, a to ostatní se snad ani nedá nazvat filmem. Pro mě je to i vzhledem k brutálnímu kalkulu "tvůrců", který čouhá z filmu ze všech stran, jeden z nejhroznějším pokusů o film, jaké jsem kdy viděl. Nikdy více.

    • 6.11.2015  22:14

    Pokus o satiru v socialistických podmínkách. Moralita s kritikou maloměšťáctví a některých "typických" národních vlastností, kterou pro jistotu změkčuje pohádkový dědeček, aby film nebyl brán (nedej Bože, jen to ne) jako kritika socialistické společnosti. Ale nebýt Miloše Kopeckého, byl by to jen velmi průměrný a docela nezajímavý film. Kopeckého herecký výkon je ovšem dokonalý, i když během natáčení zlé jazyky tvrdily, že mu byl scénář psán natolik na tělo, že v některých scénách vlastně hrál sám sebe. Údajně také byly některé scény, kde se Kopecký odchýlil od scénáře a s inteligencí a jízlivostí sobě vlastní si dovolil být příliš adresný či kritický, bez milosti vystříhány či přetočeny. Kopeckého brilantní výkon a několik povedených scén jsou na celovečerní komedii s průzračným vyústěním a káravě zvednutým prstíkem poněkud málo.

    • 6.11.2015  21:48

    Ze všech stran jsem slyšel, jak skvělá je to komedie, a když jsem se k ní konečně dostal, byl jsem docela zklamaný (no, po pravdě - zase tolik jsem od tohoto filmu nečekal). Hodně hrubozrnná komedie, kde se snad zasměje alespoň jednou úplně každý, ale často s pocitem trapnosti. Většinou jsem se ovšem skoro nesmál, spíše jsem se ptal: proč tak nevkusné, přisprostlé, připitomělé, trapné? Z kufru auta vyleze úplně nahatý Asiat - je to vtipné? Kam se poděly klasické konverzační komedie nebo i parodie s přídechem akčnosti, avšak alespoň s minimální dávkou normálního humoru a vkusu? Fuj, bída. A to, že řada hodnotitelů zažila něco podobného s alkoholem, přece nesvědčí o kvalitě filmu.

    • 27.10.2015  17:47
    Total Recall (2012)
    ***

    Staré téma v nové podobě. Ten kabát je na první pohled úžasný a dokonale ušitý, ale když se podíváte lépe, knoflíky jsou špatně přišité, rukávy mají nestejnou délku, kabát špatně sedí v ramenou a sem tam se objeví i povážlivá díra. A přesně takový je tento film. Colin Farell se snaží, vizuálně je film zajímavý, řada nápadů je bezvadná a zaujmou, některé akční scény jsou opravdu dobře natočené. Divák ale stejně musí mít pocit, že hodně z toho už zná, že to už někde viděl, a že to nebylo jen v původním filmu. Ztráta paměti hlavního hrdiny je podtržena i jakousi vytržeností příběhu z celkového kontextu, divák tak zprvu neví nic o jednajících postavách, o době, ve které se příběh odehrává, o prostředí, a teprve postupně si může - podobně jako hlavní hrdina - skládat střípek po střípku. Hra s realitou a odkazy je celkem zajímavá, podobně jako ztvárnění světa, kde hlavní roli hraje vertikální pohyb, snad v nápodobě přeplnění světa. Hrdinové proto vesměs cestují nahoru nebo dolů, propadají se do hlubiny, létají vzhůru (scéna s výtahy je úžasná). Zjevná inspirace celou řadou jiných filmů snad (většinou) příliš nevadí, co je mnohem horší, je stále upadající invence autorů. Zatímco první polovina filmu nesporně zaujme, závěr je vyloženě otravný, protože je nesen v duchu klišé, pitomost, klišé, pitomost, klišé, klišé. Finále je pak přeplácané a docela zkazí celkově přijatelný dojem z filmu.

    • 27.10.2015  17:21

    Vladimír Slavínský po II. světové válce jen těžko hledal nová témata, jeho lidové, líbivé a kýčovité sentimentální příběhy z třicátých let by byly v poválečné době pro diváky asi už neakceptovatelné. Jedním z možných východisek byl návrat k tématům, která již naše filmografie vyzkoušela a která byla využitelná téměř v každé době. Slavínský se tímto směrem vydal již jednou, kdy námět původně využitý ve filmu Poslední mohykán přepracoval ve filmu Poslední muž s Jaroslavem Marvanem. Příběh váženého muže, který se za zcela výjimečných okolností opije a pak jen těžko rekonstruuje své činy, aby mu toto společenské faux pax posléze pomohlo získat vyvolenou, rovněž mezi takové příběhy patří. Sám Slavínský tento námět zfilmoval pod názvem Okénko s Hugo Haasem v roce 1933. Tentokrát do hlavní role obsadil Jana Pivce, vynikajícího herce, který však postrádal komediální dravost a umění vypointovat scénu k dokonalému vtipu. Jeho takřka dokonalé herectví je uhlazené i v případech, kdy by děj vyžadoval jistou hereckou živelnost. Posléze tak vznikl film, který přinesl spíše jen úsměvnou podívanou a vesměs průměrné herecké výkony (Josef Gruss, přehrávající Ota Motyčka), vedle hlavního hrdiny zaujmou snad jen Dagmar Frýbortová, Pavla Vrbenská a pak zejména František Kreuzmann v malé, avšak dokonale zvládnuté roli pacienta, který se bojí podívat za sebe. Dnes neordinuji byl posledním dokončeným filmem Vladimíra Slavínského, který se nakonec pod tíhou doby a po jen velmi vlažném přijetí předcházejících filmových počinů rozhodl natočit budovatelské drama. Jeho předčasná smrt pak učinila definitivní tečku za jeho bohatou, byť poměrně nevyrovnanou režisérskou prací.

    • 26.8.2015  17:19

    Jeden z filmů, jaké se dnes snad již ani netočí. Celkově poklidný, vyprávění nemá žádné zběsilé tempo, i když o dramatické situace není tak úplně nouze, místy vtipný - ale je to krásné pohlazení po duši, protože je to klasický film (dnes bychom asi řekli, že je to pocta dokonalé filmařině, ale oni to v době vzniku filmu viděli trošku jinak). Bezvadný scénář, přesná kamera a střih. A to, co předvádí Natalie Wood a zejména Steve McQueen, to je absolutně dokonalé a bezchybné herectví. Gesta, mimika, zvládnutí dialogů - prostě nádhera. Někdy mám pocit, že v dnešní době velkovýroby filmů a seriálů je kvalitní herectví pro producenty někdy až nadbytečné. Steve McQueen by byl asi smutný, kdyby viděl, že někteří jeho "následovníci" si za celou kariéru vystačí s třemi základními hereckými výrazy, a nepřijde jim trapné cpát se před kameru znovu a znovu. Muž, o kterém nic nevím, je díky představitelům hlavních rolí prostě skvělý.

    • 2.8.2015  13:13

    Velmi dobrý díl s bezvadně zahraným vrahem - Oskar Werner byl podivín a údajně se s ním velice těžce spolupracovalo, ale tady odvedl skvělou práci. Díl zaujme nejen používanou elektronikou (je třeba připomenout, že film vznikl v roce 1975), ale hlavně výbornou pointou - jednoduchou, uvěřitelnou, prostě dobře vymyšlenou.

    • 2.8.2015  12:59
    Konečná (2013)
    ***

    Začátek byl nadějný, ale velmi záhy se to celé zvrtlo do naprosté pitomosti. Přítomnost Whitakera - možná skutečně jediného opravdového herce v celém filmu - mohla vzbudit (bohužel velmi krátkodobý) pocit, že to snad nebude tak špatné. Ale po dvaceti minutách bylo vše jasné. Arnold se sice snaží a co chvíli dává najevo, že je už starý unavený chlap, ale způsob zpracování scénáře jasně ukazuje na inspiraci starými akčními filmy (dost možná s mladším Arnoldem). Postavy černobílé, dialogy o ničem, rádoby vtipné hlášky na hranici trapnosti. Postava, kterou hraje Johnny Knoxville - on ji tedy nehraje, pouze se o to snaží svým idiotským pitvořením, protože hrát neumí - je za hranicí debility. Nikdo normální asi nepochopí, proč tyto filmy musí mít tzv. humornou postavu, a proč je vždy pojata stylem "vyšinutý magor z psychiatrické léčebny na jednodenní vycházce." Ha ha, to jsme se nasmáli. Knoxvilleho postava naprosto dokonale zničila celý film. Nakonec to ale ani tak nevadí, protože závěrečný souboj - a vůbec celý konec filmu - připomíná (zcela jistě nechtěnou) parodii. Ve výsledku tedy jen laciná akční podívaná. Třetí hvězdička je jen ze sentimentu, film si ji nezaslouží.

    • 2.8.2015  12:37

    Zcela jistě jeden z nejlepších dílů. Při prvním shlédnutí sice sledujete hrátky celkem vyšinuté vražedkyně s Columbem, ale chtě nechtě pořád musíte myslet na to, zda paní Columbová je opravdu mrtvá. Samotný příběh je od řady ostatních odlišný i v tom, že Columbo bojuje o svůj život a sám to dobře ví, takže je to i tom, kdo bude chytřejší a přelstí toho druhého. Pointa v kuchyni je bezchybná. Kdysi se vedly debaty, zda paní Columbová vůbec existuje, toto je jeden z dílů, který dává odpověď. Samozřejmě je možné namítnout, že v některých scénách je Vivian Dimitri snad až poněkud nevěrohodná, ale tento díl si tak jako tak pět hvězdiček prostě zaslouží.

    • 30.6.2015  12:14

    Rozvláčné, místy poněkud nesoudržné a celkově málo uvěřitelné, ale černobílé flashbacky (se statujícím Columbem - to byl bezvadný nápad) dodávají tomuto dílu zajímavou atmosféru. Pointa žádná sláva, vrah ani neklade přílišný odpor. Ale zase tak špatné to není.

    • 16.6.2015  19:17

    Tim Burton má tak početnou základnu zcela oddaných fanoušků, že snad došel k závěru, že může natočit skoro cokoliv, a stejně bude vynášen až do nebes. A ono to tímto způsobem nefunguje, protože Temné stíny jsou prostě nepovedené. Zdá se, že režisérova nespoutaná fantazie přehlušila všechno ostatní: ve filmu nefunguje vůbec nic. Měl to být svérázný příspěvek k hororovému žánru? Komedie? Nebo dokonce parodie na laciné story plné lásky, krve a upírů? A podobně jako forma je nevyhraněný i scénář a hlavní postavy, které nejsou ani kladné, ani záporné. V některých okamžicích se zdá, že zejména Johnny Depp přesně nevěděl, co hrát, a proto všechny emoce skrývá za podobu blazeovaného nebo rozpačitého elegána. Když k tomu připočteme několik velmi trapných nebo čistě podbízivých scén (demoliční sex, opakované zvracení) a tupý závěr ("došly nápady, finance, už nás to nebaví, tak to prostě všechno podpálíme a bude to"), tak hodnocení prostě nemůže být dobré. Burtonovy lepší časy jen místy připomíná zajímavá vizuální stránka, snad jen díky ní a několika ojedinělým povedeným okamžikům tři hvězdičky (ale jen tak tak).

    • 16.6.2015  17:54
    Insomnie (1997)
    ***

    Viděl jsem nejdříve americkou verzi a teprve později norský originál, který mě celkově zklamal. Je to totální deprese a bezútěšnost na každém kroku: hotelový pokoj, příroda, záliv s rozpadlými stavbami, hlavní hrdina, který stále více propadá frustraci. Ale kromě pochmurné atmosféry už film nenabízí příliš mnoho zajímavého: detektiv bojuje stále více sám se sebou, vyšetřování se posunuje kupředu bez větších překvapení, očekávaný zločinec je záhy odhalen a pak se jen tak neslaně nemastně dokloužeme k poněkud bezradnému závěru. Pointa se nekoná, protože i celkem předpokládané odhalení, kdo vlastně zabil policistu Vika, vyšumí do prázdna.

    • 16.6.2015  17:39

    Dvojka je zcela jistě mohutnější, rozmáchlejší a velkolepější než jednička, a samozřejmě v některých bodech rozmělňuje již jednou použité a osvědčené, ale přesto si myslím, že to není špatný film. Vztahy mezi hlavními hrdiny se vyvíjejí, není to jen úporné bojování, některé dialogy se vyloženě povedly, a jistý nesoulad mezi některými postavami přece jen dodává filmu větší špetku zajímavosti. Akční scény jsou více méně předvídatelné a většinou jim chybí pointa či moment překvapení, ale různorodost hlavních hrdinů a jejich bojová sounáležitost to vynahrazuje. Samozřejmě je pravda, že záporný hrdina nenadchne a likvidace fiktivní balkánské či jaké země je poněkud teatrální. Ale tady se nebavíme o sofistikované intelektuální podívané, ale o filmu, který má čistě a jen pobavit a zabavit. Žádný další autorský rozměr tady prostě není: tvůrci jen vzali balík peněz a natočili podívanou, která má zaujmout a ohromit vizuální podobou - a samozřejmě vydělat horu peněz na další pokračování. Divák na tuto hru může přistoupit a bavit se, aniž by si kladl zbytečné otázky, anebo bude kriticky poukazovat na hnusnou komerční podobu - a pak si zcela jistě spletl sál v multiplexu. Za mě palec nahoru - bezva oddechový film na páteční večer.

    • 16.6.2015  17:17

    Zajímavá variace na téma dokonalé alibi. Jack Cassidy, který si spisovatele (a vraha) již jednou zahrál (a pak ještě v jiné epizodě kouzelníka) je výborný, tyto role mu dokonale seděly. Báječný je i odborník na výbušniny v podání převážně televizního herce Johna D. Chandlera, který je sice trhlý, ale takovým způsobem, že z něho mrazí v zádech. A samozřejmě Columbo - skvělý jako vždy. Dobře vymyšlené, pointa se tentokrát sice dá celkem vytušit, ale i tak je to velmi dobrý díl.

    • 13.6.2015  15:02

    Není to špatný díl, ale rozhodně nepatří mezi nejlepší. Manželský trojúhelník je určitě dobrý důvod pro vraždu, ale vrah - dirigent Alex Benedict - musí zdolat velmi dlouhou a složitou cestu, aby se dostal z místa, kde se koná koncert, ke své milence. Opravdu je věrohodné, aby ho nikdo, kdo by mohl podat jasné svědectví, neuviděl? Pointa je pak docela slabá a dá se odhadnou velmi záhy. Vraha hraje John Cassavetes, který o dva roky později natočil právě s Peterem Falkem drama o rozpadu rodiny Žena pod vlivem.

    • 13.6.2015  14:33

    Jeden z opravdu dobrých dílů. Vrah vymyslí celkem slušný plán (ale co by se stalo, kdyby někdo náhodou zjistil, že v kanceláři není nebo ho někdo potkal coby prodavače zmrzliny?) s dokonalou vražednou zbraní, která se sama rozplyne (tedy rozteče). Okolnosti kolem zavražděného nejsou zcela jednoznačné, ale nakonec se ukáže, že všechny ty problémy a složité odposlouchávání je více méně jen podružná záležitost, protože Columbo ví, kde hledat. Pointa je vynikající.

    • 13.6.2015  14:21

    Výborná epizoda s poněkud nezvyklým závěrem, protože Columbo objeví a objasní i jedno velké tajemství stárnoucí filmové hvězdy Nory Chandler. Poněkud zamotané, ale celkem logické a nakonec i do sebe dobře zapadající. V roli bulvárního spisovatele a vyděrače se objevil i Mel Ferrer, manžel Audrey Hepburnové.

    • 13.6.2015  14:04

    Martin Landau je bezesporu výtečný herec, ale mám pocit, že právě tady mu dvojrole příliš nesedla, zejména jako nezodpovědný Dexter Paris je poněkud křečovitý. Ale celá tato epizoda je přemrštěná: hospodyně paní Pecková, Columbovo rádoby vtipné vystoupení v televizní kuchařské show, málo uvěřitelná snoubenka zavražděného. Pointa je zajímavá, ale už od poloviny dílu, kdy Columbo chodí po schodišti s hodinkami v ruce, je jasné, že vrah musel mít komplice. Takže kdo to asi mohl být, že? Z mého pohledu slabší epizoda.

    • 13.6.2015  13:11

    Díl, který nepovažuji za příliš vydařený. Snaha o inovaci zavádí Columba do Londýna, a když už je tady, tak samozřejmě musí vyšetřovat něco, co souvisí s anglickými reáliemi - příprava shakespearovského představení a osobní problémy jeho protagonistů se zdál být dobrý nápad (asi by bylo divné, kdyby detektiv v Anglii řešil třeba ukradený recept na špagety). Ale celé je to nedotažené, herci hodně přehrávají, snaha o vtipnost si místy podává ruce s trapností, pointa žádná sláva.

    • 13.6.2015  11:22

    Skvělý díl. Pokud má Columbo proti sobě dobře napsaného protivníka, který dostane větší prostor, a pokud je tento protivník zahrán tak skvělým hercem jako byl Ray Milland (a pokud je navíc tak fantasticky nadabovaný Josefem Vinklářem), tak to prostě nemůže dopadnout špatně. Jinak je to více méně typický příběh: distingovaný vrah s ušlechtilou zálibou, postupné rozplétání nitek, výborné dialogy, konec, který je celkem překvapující, ale který by u soudu rozhodně neobstál (ale to je hra, na kterou divák musí přistoupit, protože takových dílů je celkem hodně - někdy jsou to spíše intelektuální šarády, kdy vrah - právě proto, že je vzdělaný a "slušný" - v určitém okamžiku uzná, že Columbo je lepší a přizná se). Tento díl je obohacen i nemotorným asistentem, který přinejmenším nevadí, a několika skvělými scénami - třeba tou, kdy Columbo oznamuje manželce uneseného, že její milenec byl ochoten ji za přiměřenou finanční satisfakci opustit - to je prostě dokonalé. A protože viník průběžně reaguje na vývoj vyšetřování, tato epizoda je zajímavá a nápaditá až do konce.

    • 13.6.2015  10:57

    Vynikající díl, zcela jistě jeden z nejlepších. Columbův protivník je - jako téměř vždy - vzdělaný, kultivovaný, poměrně bohatý, který vraždou de facto pouze chrání svůj životní styl. Donald Pleasence coby Adrian Carsini je naprosto úžasný, tentokrát má dokonce snad více prostoru než sám Peter Falk (rozhodně ku prospěchu epizody). Závěrečné scény jsou znamenité, Carsiniho povzdech: "Ona i ta svoboda je někdy velmi relativní," je dokonalý. Pro mě jeden z absolutních vrcholů celé série.

    • 24.3.2015  19:45
    Zelig (1983)
    ****

    Geniální mystifikace, dokonalý (pseudo) dokument o lidském chameleonovi Leonardu Zeligovi. Nápaditost, se kterou Woody Allen rekonstruuje životní osudy svého hrdiny, je obdivuhodná - a zejména v první třetině filmu neobyčejně zábavná. Je třeba si uvědomit, že Zelig byl natočen v roce 1983, tedy před více jak třiceti lety. Mimořádný a na svou dobu ojedinělý nápad se tvůrcům podařilo skvěle realizovat; vznikl tak film, který je samozřejmě velmi odlišný od jiných Allenových filmů, ale který krásně dokumentuje mimořádný tvůrčí potenciál a takřka neomezenou invenci scénáristy, režiséra a představitele hlavní role v jedné osobě. Výborným nápadem také bylo zařazení "filmu ve filmu". Nutno ovšem přiznat, že v druhé polovině filmu - s návratem Zeliga k "normálnosti" a postupné ztrátě svých jedinečných schopností - se kouzlo neobyčejného příběhu poněkud vytrácí. I proto díky za krátkou stopáž, která filmu hodně pomohla. Ostatně sám Woody Allen byl údajně s podobou filmu dlouho nespokojen, filmový materiál nechal několikrát přestříhat a dodatečně dotočil ještě další scény, které snad nahradily původně nepoužité.

    • 10.3.2015  23:23
    Náhradníci (2009)
    ***

    Zase až tak špatný film, jak by mohlo vyplývat z některých níže uvedených komentářů, to nebyl. Myslím, že svou roli sehrálo i nenaplněné očekávání, protože Náhradníci byli prezentováni jak filmová sci-fi bomba roku, což zcela jistě není pravda (ale úplný výbuch to také nebyl). Motiv náhradníků nabízel značné možnosti, ovšem autoři evidentně chtěli natočit pouze akční sci-fi, a ne sofistikovaný film, který by diváky donutil alespoň v některých okamžicích myslet. Škoda. Takže vznikla celkem přijatelná podívaná s předvídatelnou zápletkou, ve které se hlavní hrdinové navzdory několika do očí bijícím nelogičnostem dostanou do cíle, aby dosáhli uspokojivé akční i společenské katarze. Willis odvádí tradiční standart, Rosamund Pike je příjemně jistá, kopírování jiných filmů (nejen vizuální) dnes už nikoho nepřekvapí (kdo by se v dnešní době namáhal s vymýšlením něčeho nového, že ano? Vždyť jde hlavně o masy, a masa je dav, který nepřemýšlí). Ještě jednou škoda za nevyužité možnosti; takto vznikl jen film vhodný třeba pro páteční - po pracovním týdnu - hodně unavený večer, kdy divák nechce sledovat úplnou kravinu, ale současně už nemá sílu vyvíjet větší intelektuální aktivitu.

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace