Jurkodak1

Jurkodak1

Jiří Stejskal

okres Brno
Amatérský filmař

5 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 16.9.2020  02:29

    Film to určitě je, ale donutil mě si uvědomit co bylo na tom Menzelově mottu, které jsem doteď nesnášel, důležitého. To motto znělo "filmy se točí pro lidi" a přijde mi že zde na to pan režisér jaksi zapomněl a natočil si film pro sebe. Jeho styl mám rád, ale tady je to až nevkusně přehnané a vlastně i zkažené jakousi úchylkou většiny starých filmařů ukazovat staré muže slintající nad mladými dívkami. Ale abych byl pozitivní, líbí se mi mnoho společných prvků s Grandhotelem Budapešť a jsem rád že tento film vypadal jako Grandhotel Budapešť ještě předtím než ho všichni začali kopírovat.

    • 13.9.2020  02:18

    Výjevy z díry odkudsi ze severní Moravy. Celkem sranda, ale moc se tam toho neděje, postavy jsou zajímavě vykresleny a po překonání nudného začátku mě to i vcelku bavilo. Jediné co bych vytkl je, aby bylo více příběhových linek dotaženo dokonce, i když se možná jednalo o záměr, aby bylo ukázáno, že se na vesnici jen občas něco změní.

    • 6.9.2020  04:16
    Amerika (1994)
    ***

    Stylizace je super, nějaký herecký výkony taky nejsou k zahození, ale proč je sakra ten hlavní hrdina tak blbej? Dělá úplnej opak toho, co mu řeknou aby dělal (a to ze začátku kvůli ženské, která se chová jak štětka). Aspoň že na konci udělal jednu rozumnou věc.

    • 20.8.2020  02:25

    Kupodivu celkem přesná (ale hodně přehnaná a divná) adaptace. A ten Nicolas Cage je asi nejdivnější.

    • 11.8.2020  09:35

    Celej film je dobrej, nevadí mi tam ani feministický podtext, ale ten konec to celý posral, kvůli tomu mu ubírám 2 hvězdy.

    • 7.8.2020  23:49
    Havel (2020)
    **

    Havel, film na který jsem se těšil, ale který mě zklamal a jsem teď smutný. Za prvé jako životopisný film zobrazující reálné postavy dělá tu chybu, že tam ty postavy pořádně nejmenuje. Jméno Olga ve filmu zazní tak 10x, Lanďák 1x, Vašek/Václav tak 5x, Magor 2x a asi ještě dvakrát jméno Dubček. Jinak vůbec nevíte (pokud se v tomto tématu nevyznáte) kdo je Jan Patočka, kdo je Pavel Kohout s jeho ženou nebo prostě další disidenti. Herecké výkony (a ty i jindy dobrých herců) jsou na úrovni neherců (a to myslím pravých neherců z amatérských filmů, nikoliv těch talentů z filmů z 60. let). Jak už psalo hodně lidí, film není historicky přesný (hned druhý den po okupaci chtít podepsat dokument jí schvalující je historicky blbost, stejně jako vojenský tábor před Divadlem na zábradlí, kde jsou vojáci tak drzí, že lidem lezou do aut a pouští si rádio) a navíc nic neprozrazující o Havlovi, kromě toho že byl děvkař. Furt něco píše, ale vůbec nevíme co, furt poslouchá cizí diskuze, jejichž kontext ale diváci vůbec neznají, a sám nic chytrého neříká. Havlova morální síla je vidět pouze během jeho druhého uvěznění, kde nechce lidem dělat problémy a tak sám trpí se zápalem plic. Finální scéna na balkóně Melantrichu je úžasná a asi bych z ní měl husí kůži (což jsem kupodivu měl třeba u konce Bohemian rhapsody, které bych plochostí a historickou nepřesností přiřadil právě v Havlovi), ale kvůli tomu, že jsem bohužel viděl celý film, který ji předchází, tak na mně bohužel takhle nezapůsobila. Musím ale uznat že například přechody z událostí, ukazující absurditu minulého režimu, na divadelní jeviště je poměrně originální způsob ukázky toho, kde Havel při psaní her bral inspiraci. Některé vtipy (udělané hlavně střihem a rozzáběrováním) jsou celkem povedené, pak je tam však několik sice vtipných, ale pro tento film nehodících se vtipů ("Hej, ty, inteligente!"). U dvou scén jsem stěží udržel smích, protože jsem si vzpomněl na to co o nich napsal Kamil Fila, a to že čekal že Olze spadne hořící cigareta na haldu papírů, které jí Václav přinesl do postele, a ty se vznítí. Protože tohle bylo fakt blbý, Havel vždycky něco po nocích psal (nic proti tomu, to dělám taky), bohužel ale nevíme co (o tomto jsem se už zmiňoval), a pak to přinesl spící Olze spolu s kávou, tak se probudila, zapálila si cigaretu a začala číst. K tomu Filově vtipu se opravdu schylovalo protože s každou další scénou, kde se tohle stalo, bylo papírů víc a víc. K Olze bych ještě podotkl jednu věc, někde jsem si četl že prý ji chybělo několik prstů na levé ruce (přišla o ně při opravě rozbitého stroje v továrně, kde v pubertě pracovala), Geislerová si tuto ruku chytře schovávala, aby ji nebylo vidět, bohužel to někdy bylo až okaté, v jednom záběru asi 15 vtěřin vzala do pravé ruky 3 nebo 4 objekty a tím si levou ruku zakryla, v záběru v posteli někdy na začátku filmu na ní dokonce měla položený hadr. Pak je tu Patočka, který ale v podání Barťáka nevypadá jako Patočka a ani není vyřčeno jeho jméno, takže si jeho identitu můžeme pouze domyslet. Tento člověk, filosof, nikdy ve filmu pořádně nic chytrého neřekl, jen se tam objevil, aby na začátku filmu Havlovi projevoval sympatie, později mu podal žebřík, řekl že mluvčím Charty bude, ale neví proč zrovna on, pak aby zalepil pár obálek a nakonec ho zatkla StB po akční honičce (v jinak celkem konverzačním filmu). Styl informování diváka nebyl příliš chytrý, vypadalo to nějak takhle: Něco se stane => časový skok => v konverzaci se někdo zeptá co se stalo a další člověk mu odpoví; Havel řídí Chartu => zatknou ho => ve vězení neví co se s Chartou děje => spoluvězeň mu začne číst z novin co se dál s Chartou děje a přitom zbytečně popisně shrnuje to, co bychom už měli vědět z doby kdy byl Havel ještě venku, ale kvůli scenáristické neschopnosti to nevíme. Nějak cítím že za většinu chyb tohoto filmu nemůže nikdo jiný, než režisér Slávek Horák. Neznám ho, jeho předchozí film jsem neviděl, ale když jsem se ve Filově recenzi dočetl, že "mu patří nasrat do ruk a týden nepustit k vodě", tak jsem si říkal že to je trochu přehnaný, není, já mu to přeju taky. Je to blb, jak jinak nazvat někoho, kdo z tak dobrého tématu vyždíme tak málo a tak dobré herce nechá hrát tak blbě? Bohužel se mi stala během jedné vězeňské scény taková nemilá věc, a to že jsem si řekl "Tyjo, to mi celkem připomíná Miladu, ale trochu lepší.", toto si člověk nechce říct u filmu o takové osobnosti, ani Horáková si nezasloužila takhle špatnej film, u ní jsem si zase říkal že je to politicky obrácenej Gottwald z 80. let s Jiřím Štěpničkou v hlavní roli. Nechci říct že tam Miladu ukazovali propagandisticky, to ne, ale spíš ten zbytečnej patos a nezvládnutí řemesla. Proč prostě nemůžou být všechny životopisný filmy tak dobrý jako byl Hořící keř, nebo Já, Olga Hepnarová, nebo Jan Palach? Tohle chcete posílat na nominaci na Cenu Akademie? S takovou to nikdy nevyhrajeme dokud se k filmařskému žezlu nedostane moje talentovaná generace (a to neberte tak že se chci sám chválit, já se obávám že k těmto filmařům ještě stále nepatřím). Pardon za mírnou zmatečnost této recenze, psal jsem ji instinktivně a poněkud rozladěn.

    • 27.6.2020  23:43
    Domek z karet (TV seriál) (2013)
    *****

    5 hvězd za prvních 5 sérií, u 6. jsem viděl pouze první díl a neplánuji se dívat dál. Takže perfektní seriál s otevřeným koncem, alespoň pro mně.

    • 27.4.2020  06:08
    Dva na cestě (TV seriál) (2008)
    **

    Zdá se mi to, nebo chválili KLDR? Takový povrchní, moc jsem se nedozvěděl a průvodci moc chytrosti podle mě nepobrali, což asi znamená že nemají předpoklad na natáčení dokumentárních filmů.

    • 19.4.2020  03:44

    Proč si to dělám? Proč nám to dělají filmaři? Ten hlavní hrdina mě tak do 2/3 filmu štval. A nevím co dál napsat. Jsem citově rozurišený a asi nebudu moct usnout.

    • 9.4.2020  03:10
    The Filthy Frank Show (TV seriál) (2018)
    *****

    Příběh tohoto veledíla by mohl perfektně konkurovat příběhu celé Star Wars ságy. Ore wa ochinchin ga daisuki nandayo!

    • 9.4.2020  03:08

    Nebudu lhát, z takhle velké dávky melancholie, která mi byla do těla vpravena nádherným vizuálním způsobem, jsem měl menší depku a musel jsem se potom hodně dlouho dívat na politické debaty, abych o tom nepřemýšlel. Tenhle komentář píšu dva dny po shlédnutí filmu a stále jsem z něj trochu vykolejený.

    • 8.4.2020  04:40

    *Spoiler alert* Sakra, tohle mi zlepšilo hodně náladu potom, co jsem viděl 5 centimetrů za sekundu, z jejíhož konce jsem byl poněkud...no, smutný. Nikdy jsem nečekal že budu od filmu požadovat happy end. Venku řádí korona a já se rozhodl dívat se na romantický filmy z Japonska, obávám se že budu zbytek koronaprázdnin sjíždět filmu tohoto autora a cítit se poněkud melancholicky (a ještě i depresivní, pokud se rozhodnu se znova podívat na Stalkera, ku příležitosti nedávným nedožitým narozenin A.Tarkovského). Prostě, buďte melancholičtí, je to příjemné, a řekl bych že i motivující a filmy jako je tento skvost vám k tomu mohou pomoci.

    • 30.3.2020  03:21

    Avantgardní hororové porno o incestu. To ale vůbec nevadí.

    • 9.3.2020  00:26

    Tak já nevím, když někdo natočí dokument "s tváří", tak je to vnímaný jako agitka, když někdo udělá dokument "bez tváře", což je jeden z mála způsobů jak udělat objektivní dokument, tak to je vnímaný jako něco bez hodnoty.

    • 6.12.2019  23:01
    Trhák (1980)
    ***

    Chtělo by to víc scén z natáčení, které jsou opravdu sranda, a méně scén z toho filmu, které sice jsou parodické, ale je jich přehnaně moc a nejsou příliš vtipné.

    • 5.12.2019  11:30

    Tento film by byl snad aji v pohodě, kdyby ho nedávali v televizi jednou za dva měsíce rovnou se 4 reprízama.

    • 5.12.2019  00:16

    Asi tak ve dvou třetinách filmu jsem přehrávání zrychlil, ve tří čtvrtinách ještě víc a pak jsem to proskákal. Nudné, lživé, propagandistické.

    • 20.11.2019  23:21
    Léčba Klausem (TV film) (1992)
    ***

    Mluvící hlavy, mezi kterými se sem tam objeví zajímavá osobnost. Nic moc a navíc propaganda.

    • 1.9.2019  02:41

    Taková rodinná verze Osmi hrozných. Naše rodina chatu sice nemá, ale už od začátku jsem nemohl zapomenout na své drahé příbuzné (hlavně díky hereckým koncertům představitelů).

    • 19.8.2019  00:38

    Špatně a levně udělanej James Bond na americký způsob. Opravdu mám věřit že silnice kdesi v Kalifornii je Dánsko? Upřímně jsem čekal trochu více od filmu, který se objevil v Tenkrát v Hollywoodu, ale už chápu že ho tam Tarantino dal jen proto, že v něm hrála Tate.

    • 13.7.2019  02:13
    Džigoku (1960)
    ***

    SPOILER ALERT Takže, vlastně to je o tom že týpek je přítomnej u toho, když umře několik lidí a bůhvíproč za to nese zodpovědnost i když za to nikdy vlastně nemůže. I tak skončí v pekle a cca. ve dvou třetinách filmu se obyčejnej Japonskej (ale i tak celkem zajímavej) film změní v cosi vizuálně zajímavýho co se odehrává v pekle, kde hlavní hrdina opět potkává lidi, kteří během děje filmu zemřeli a dozvídá se o věcech, které jsou prakticky jako z nějaké telenovely. Logiku to moc nemá, ale i tak to má suprovou atmosféru a vizuálně to je fakt pěkný.

    • 8.7.2019  01:58

    Je to klišé. Je to historicky špatně. JE TO SRA*KA a přitom to mělo takovej potenciál.

    • 29.5.2019  00:37

    Zatím nejlepší díl. Celou dobu co jsem to sledoval jsem se třásl a přebíhal mi mráz po zádech. Tolik lidských tragédií způsobila jedna chyba.

    • 12.5.2019  01:30

    Viděl jsem to dávno, ale pamatuju si že příběh byl nic moc a ta animace taky měla svoje mouchy.

    • 11.5.2019  19:20

    Nechápu poselství tohoto kinematografického díla.

    • 20.4.2019  00:52
    The Doors (1991)
    *****

    Bohemian rhapsody jen špatně kopíruje tento masterpiece.

    • 18.4.2019  03:51

    Zahřálo mě to u srdíčka, je dobrý vědět že takový lidé jako Victor stále žijí. A taky mě zajímalo jak to dopadlo, tak jsem si to kino našel na facebooku a myslím si že je teď na lepší úrovni než spousta českých kin.

    • 25.3.2019  12:59
    Mutafukaz (2017)
    *****

    Bavilo mě to, mělo to zajímavý příběh, nenudilo mě to, vizuálem mě to upoutalo. Nemám co bych vytknul.

    • 21.3.2019  21:16
    Gran Torino (2008)
    *****

    Nebudu lhát, na konci se mi chtělo brečet.

    • 9.3.2019  23:46
    Week-End (1967)
    ****

    Ubírám hvězdičku za nudný začátek a na mě až moc divný konec.

<< předchozí 1 2 3 4