Ale celkem to ušlo, volná inspirace podle slovenské politické předlohy teda o těch holkách z polepšovny mi to připadlo přehnaný to už by byl opravdu Balkán, nebo to opravdu bylo součástí těch nekalostí ? V tuzemských reáliích se také volně filmaři inspirovali Sametoví vrazi. Zde to mělo to drive, napětí, sex , prostě všechno. Velké poděkování mému oblíbenému herci Josefovi Vajdovi hrozně teda přibral ale profík je to stále, i Marko Igoda.
Pohádka kde jsou příšerné kostýmy žoldnéřů a toporný kluk co hraje korunního prince. Vše zachraňuje Kanyza, Skopal a duo Dlouhý - Jirásková, vše ostatní je hrůza.
Škoda levných dekorací a čb materiálu jinak skvělé herecké výkony a atmosféra se také vcelku podařila, hudba je ovšem tragická naprosto se ke 14 stol. nehodí. Z inscenace jsem zcela nepochopil, jak vyčmuchali že to byl Besser a kde byl na začátku jeho bratr který teda vrátil klíč do pokoje místa činu? Nicméně to že se Besser vydával s pomocí svého bratra Tase za mladého Zdislava z Mratče, proč ne ale to by museli zabít spolu s Tetou přece i starého sluhu z Červeného hrádku který vzpomínal na přiotráveného mladého pána by mohl výměnu poznat... Budu si muset přečíst knižní předlohu která je prý daleko obrazotvornější.
Za málo peněz vcelku dost muziky, vše zachránili herci, Zdeněk Podhurský se typově hodil na desperáty , Škoda nevyužitého potenciálu. Ať je to česká Aljaška slovo za snahu a umělecké ztvárnění , dnes Češi už netočí pro hravost ale jen pro detektivky...
Ano byl to český thriller, člověk nevěděl jestli týpek v té barabizně na samotě je vyšinutej úchyl nebo ne a Adéla Petřekova má být jeho oběť, jak princezna která je předhozena drakovi. Režisér s námi manipuluje zdatně. Klady filmu zachraňuje sexy Adéla Petřekova která tu povrchní zlatokopku hraje skvěle, zbytek už je klišé tohoto žánru. No vcelku mě zajímalo jak to dopadne, ovšem jen díky Doře, za mě dobrý tj. 🌟🌟🌟
Jak se žilo za socialismu ? Jaká byla mentalita mladých, starých, jaká byla motivace života a jejich filosofie ? Byl socialismus , pro mladé cool, naplňoval je ? Odpovědí je tento film od Věry Chytilové. Bolek jako netrpělivý vysokoškolák nevidí smysl studia, chce být prospěšný ale neví jak, jde ke dráze a do reálného života. Vlak v pojetí Chytilové znázorňuje, že jedeme všichni po jedné koleji v jednom vlaku a jak se chováme je jen na nás. Její kalamita jak horizontálně tak vertikálně životě i v zaměstnání je přesná, práva ruka neví co dělá levá, podpultový prodej, protekce apod. Vše i uniforma ztratila šmrnc. Zůstává jen radost ze života a mládí vždyť na kalamitu už jsme odborníci😀
Při atomovém poplachu, máme-li domácího mazlíčka, vyhledáme nejbližšího veterináře a okamžitě zvíře utratíme 😃 Sovák skvěle aneb když nás systém vystaví povinně srážce s blbcem, pamatuji si něco obdobného z vojenské polní nemocnice
v “A” velitel této nemocnice “Lampasák ako repa “ nutil mudr. Lékaře aby pomalu dělaly rajóny. Nadčasovost ztvárnění je geniální. Jeden “omezenec” a celá skupina inteligentních lidí se začne chovat iracionálně.
Jasně jde vidět že bez spisovatele to nejde, scenáristi se v tom úplně utopili. Výsledkem je nelogická zmršenina, scenáristi nedokázali pospojovat body které jim autor prozradil. To vše má za následek hození viděl do hnoje. Toť vše víc ani nestojí psát.
Pro tvůrce historických filmů, aby člověk alespoň trochu uvěřil že to má být začátek 15 stol inspirujte se Vojnou volů. Hlavsa pokazil co mohl, hudba katastrofa, dialogy tj. Scénář hrůza, zbývá samozřejmě jen jednička za filmového architekta. Kdyby to natočil jako TV inscenaci pak by to nepůsobilo tak trapně včetně scénáře.
Excelentní TV studiová hra, v kostce vše podle historické pravdy, malinko zjednodušené a urychlené ale reálné. Dnes bych ji doporučoval přetočit už žádné levné kulisy a vyhrát si z obsazením, do role Richenzi bych angažoval jednoznačně švédsky typ ala Kateřina Brožova ovšem do role snědé Elišky bych angažoval Jitku Čvančarovou ovšem musela by zhubnout na 60 kg , horší to je s Janem Lucemburským, ale zpět k inscenaci. Herecké výkony na jedničku je fakt že vše má hlavu a patu, jen s Marii Drahokoupilovou mám problém, působí na mě typově jako dvorní dáma, tak jak v Princi Chocholoušovi, ale né jako královna. Hanzlík jako Jan je přesný, věřím mu jeho mladickost i pozdější znechuceni a chápu jeho odchod do ciziny kde šířil slávu českého království. Skvěle ztvárnil i mladinkého kralevice Karla IV. prostě talent. Mrzí mě, že Jindřicha z Lipé neztvárnil Jan Kanyza tak jak v Královském Gambitu která v podstatě předchází Poslední královně. Poslední Přemyslovna na českém trůně jak ji skvěle zahrála Jana Andresiková je tragickou postavou našich královen, inteligentní, rázná až hysterická žena chce vládnout stylem Přemysla Otakara II který také na “horkou hlavu” dojel.
Hana Maciuchová měla vždy velmi netypický účes v dobách dlouhých vlasů a trvalých. Naprosto sexy kost. Brzobohatý je chlapák a Drbohlav to hraje skvěle, tato TV inscenace ukazuje že žánr chce více akčních dramat ale na to už produkce ČT nestačila proto tyto levnější dramata založena na hereckých výkonech které jsou perfektní.
První republika, romantika, muž který kohoutí a jeho image je světoběžník který je volně nespoutatelný žádnou ženou. Ideál muže každý chce být Kristián byť je to nafouklá bublina a v té bublině je každý muž. V 80 letech tento film působil jak probuzení s krásného snu kdy ČSR byla originální v každém směru oproti šedivé ČSSR
Vcelku kvalitní seriál, který je spíše pro opravdu zájmového diváka kterému chce vysvětlit zákulisí prvorepublikových ateliérů. Herci skvělí, samozřejmě pan Javorský je klenot a jeho V.Burian je lahůdka, taktéž můj oblíbený Michal Dlouhý je bezkonkurenční, herečky ženy působí do jednoho děsivě jako by to měl být horor. Scénář je jaký je...šustí papírem, žádného Dietla nečekejme, proto je tento seriál tak na jedno podívání, mínus musím dát za tuctovou až melodramatickou hudbu a celkově příliš vážně dramaturgicky pojatý námět.
Zajímavé tolik skvělých herců, velmi slabý námět a scénář není divu že se toto dílo nereprízuje. Jediné plus že je to takové pozitivní, makají v partě a jsou spokojeni.
Povedená trošku nepřehledná detektivní hra, nikdy jsem nechápal kdo je ten vrah. Dnes po několikerém zhlédnutím oceňuji jaro na horách, hudbu, herce, atmosféru. Mohli by natočit zdařilé pokračování po 40 letech.
Kdo psal ten geniální námět a ještě povedenější scénář ? Režie už to nezachránila. Jak to bylo trapný tak to bylo dlouhý, jednu hvězdičku za Karlíka az úcty k jeho ztvárnění jiných rolí.
Věra Farmiga celý film povznesla po vizuální stránce ❤️, zbytek byl pro našinec jak ze sna, žít po letištích svoboda pohybu jen zdánlivá práce nepříjemná ale když je práce koníčkem ?
Mé milované a krásné Jeseníky, nebo ať se to hodí k tomuto žánru Altvatergebirge. Nikdy nebylo o Jeseníkách nebo z Jeseníků natočeno nic pěkného zde tato komiksově pojatá avantgarda je jenom toho důkaz, Kdyby to byl barevný film bylo by to obrazově zajímavější. Dramaturgicky obehraná deska o divokém “ nespravedlivém” odsunu. Trefnější a k zamyšlení by spíše bylo zfilmování idylického života českých Němců v Jeseníkách před odsunem z pohledu sudeťaků a vidět jejich pravdu. Nicméně tato kreslená vizualizace je umělecky vydařená možná kdyby byla filmová jak si přeji by byla stejná nuda jako Díra u Hanušovic.
Perla mezi seriály vše dokonale ale Miloš Nedbal se pro role sopouchů prostě narodil a proto jsem ho zbožňoval. Není co vytknout snad jen to že mohli použit stejně kvalitní Kodak film jako pro Chalupáře.
Slušná TV inscenace, komorního rázu vše umocňují herci Brousek a Ráž, hudba je slabší a moc se mi zde nehodí jde vidět že 90’tá léta nastupuje a tato hudba byla typická pro končící filmování TV inscenací.
Samozřejmě ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ . Nelze jinak, jen člověk pařez může dát méně, líbí se mi, že režisér Ludvík je i dobrý Zpěvák👏 , hudba jako celek je v pořadu harmonická. Je vidět, že pan Munzar ( dej mu pánbůh věčnou slávu) si “stromy” na rozdíl od rozhleden daleko více užíval. Výzva by byla natočit pokračování po 20 letech s použitím lepší techniky zejména dronu ale nevím kdo by dokázal nahradit 🇨🇿Luďka Munzara. Rozhodně se vydám po jeho stopách a musím navštívit🌳 buk který si oblíbil pan Munzar a kterému svěřil svá tajemství a který ho na oplátku nabíjel svoji energií🌬
Přesný případ této chudé ale stylové inscenace z produkce ČST, kvalitní scénář i herci. V dnešní době by to mohli přetočit ale myslím že Jan Tříska jako Václav II je nepřekonatelný. Samozřejmě že architekt se snažil, vše omlouvá že inscenace brali tvůrci jako divadelní hru kde především hraje představivost a převládá umělecké ztvárnění. Kdyby se alespoň točili kvalitní historické fresky.
Tento film je skvělý reflex na alkoholismus a jeho vlastní sebepopírání. Hrdina který si alibisticky nechce přiznat že je alkoholik ani z hrdinského činu si nemůže nalhávat skutečnost že je závislá osoba. Nakonec, což je největší hrdinství, nepomluví a nehodí vinu na svoji tragicky zemřelou milenku a přizná se a osvobodí ze sebeklamu.
Ano důstojný návrat do kouzelnického světa, rád jsem si oddechl od Pottera a Toma Radla, zde byl opět vtip, nový příběh, napětí a kouzelnická logika proto jsem se těšil na dvojku abych byl zklamanej nebo spíš unavený ze tmy a pŕepraného prádla.
Jednička byla milým překvapením, velmi dobře se na ni dívalo. Tento nastavený paskvil byl jak konec ságy s Hary Potterem, sprintoval k cíli nehledě napravo nalevo, jinými slovy děj stál za houby jen konec si člověk trošku užil ale ty zbytečnosti okolo byla jen tma a nuda omletá jak kafemlejnek.
Moje komentáře
Sviňa (2020)
Ale celkem to ušlo, volná inspirace podle slovenské politické předlohy teda o těch holkách z polepšovny mi to připadlo přehnaný to už by byl opravdu Balkán, nebo to opravdu bylo součástí těch nekalostí ? V tuzemských reáliích se také volně filmaři inspirovali Sametoví vrazi. Zde to mělo to drive, napětí, sex , prostě všechno. Velké poděkování mému oblíbenému herci Josefovi Vajdovi hrozně teda přibral ale profík je to stále, i Marko Igoda.
Bronzová koruna (TV film) (1997)
Pohádka kde jsou příšerné kostýmy žoldnéřů a toporný kluk co hraje korunního prince. Vše zachraňuje Kanyza, Skopal a duo Dlouhý - Jirásková, vše ostatní je hrůza.
Zločin na Zlenicích hradě (TV film) (1971)
Škoda levných dekorací a čb materiálu jinak skvělé herecké výkony a atmosféra se také vcelku podařila, hudba je ovšem tragická naprosto se ke 14 stol. nehodí. Z inscenace jsem zcela nepochopil, jak vyčmuchali že to byl Besser a kde byl na začátku jeho bratr který teda vrátil klíč do pokoje místa činu? Nicméně to že se Besser vydával s pomocí svého bratra Tase za mladého Zdislava z Mratče, proč ne ale to by museli zabít spolu s Tetou přece i starého sluhu z Červeného hrádku který vzpomínal na přiotráveného mladého pána by mohl výměnu poznat... Budu si muset přečíst knižní předlohu která je prý daleko obrazotvornější.
Cesta na jihozápad (1989)
Za málo peněz vcelku dost muziky, vše zachránili herci, Zdeněk Podhurský se typově hodil na desperáty , Škoda nevyužitého potenciálu. Ať je to česká Aljaška slovo za snahu a umělecké ztvárnění , dnes Češi už netočí pro hravost ale jen pro detektivky...
Kat nepočká (TV film) (1971)
Radek Brzobohatý jako další záporák, samozřejmě skvěle zahraný. Film má dobrou atmosféru všichni tuší beznaděj kolem herečky na kterou čeká kat.
Záblesky chladné neděle (2012)
Ano byl to český thriller, člověk nevěděl jestli týpek v té barabizně na samotě je vyšinutej úchyl nebo ne a Adéla Petřekova má být jeho oběť, jak princezna která je předhozena drakovi. Režisér s námi manipuluje zdatně. Klady filmu zachraňuje sexy Adéla Petřekova která tu povrchní zlatokopku hraje skvěle, zbytek už je klišé tohoto žánru. No vcelku mě zajímalo jak to dopadne, ovšem jen díky Doře, za mě dobrý tj. 🌟🌟🌟
Zpět k pramenům (TV seriál) (2005)
Luděk Munzar byl král, díky němu se prameny staly pro mě cool.
Kalamita (1980)
Jak se žilo za socialismu ? Jaká byla mentalita mladých, starých, jaká byla motivace života a jejich filosofie ? Byl socialismus , pro mladé cool, naplňoval je ? Odpovědí je tento film od Věry Chytilové. Bolek jako netrpělivý vysokoškolák nevidí smysl studia, chce být prospěšný ale neví jak, jde ke dráze a do reálného života. Vlak v pojetí Chytilové znázorňuje, že jedeme všichni po jedné koleji v jednom vlaku a jak se chováme je jen na nás. Její kalamita jak horizontálně tak vertikálně životě i v zaměstnání je přesná, práva ruka neví co dělá levá, podpultový prodej, protekce apod. Vše i uniforma ztratila šmrnc. Zůstává jen radost ze života a mládí vždyť na kalamitu už jsme odborníci😀
Hodina obrany (TV film) (1991)
Při atomovém poplachu, máme-li domácího mazlíčka, vyhledáme nejbližšího veterináře a okamžitě zvíře utratíme 😃 Sovák skvěle aneb když nás systém vystaví povinně srážce s blbcem, pamatuji si něco obdobného z vojenské polní nemocnice v “A” velitel této nemocnice “Lampasák ako repa “ nutil mudr. Lékaře aby pomalu dělaly rajóny. Nadčasovost ztvárnění je geniální. Jeden “omezenec” a celá skupina inteligentních lidí se začne chovat iracionálně.
Hra o trůny - Série 8 (série) (2019)
Jasně jde vidět že bez spisovatele to nejde, scenáristi se v tom úplně utopili. Výsledkem je nelogická zmršenina, scenáristi nedokázali pospojovat body které jim autor prozradil. To vše má za následek hození viděl do hnoje. Toť vše víc ani nestojí psát.
Válka volů (TV seriál) (1987)
Tak má vypadat historický seriál, skvělý scénář, kamera, hudba jen Škoda filmového materiálu to měl být Kodak nejlepší kvality.
Poslední útěk Jeronýma Pražského (TV film) (2018)
Pro tvůrce historických filmů, aby člověk alespoň trochu uvěřil že to má být začátek 15 stol inspirujte se Vojnou volů. Hlavsa pokazil co mohl, hudba katastrofa, dialogy tj. Scénář hrůza, zbývá samozřejmě jen jednička za filmového architekta. Kdyby to natočil jako TV inscenaci pak by to nepůsobilo tak trapně včetně scénáře.
Poslední královna (TV film) (1974)
Excelentní TV studiová hra, v kostce vše podle historické pravdy, malinko zjednodušené a urychlené ale reálné. Dnes bych ji doporučoval přetočit už žádné levné kulisy a vyhrát si z obsazením, do role Richenzi bych angažoval jednoznačně švédsky typ ala Kateřina Brožova ovšem do role snědé Elišky bych angažoval Jitku Čvančarovou ovšem musela by zhubnout na 60 kg , horší to je s Janem Lucemburským, ale zpět k inscenaci. Herecké výkony na jedničku je fakt že vše má hlavu a patu, jen s Marii Drahokoupilovou mám problém, působí na mě typově jako dvorní dáma, tak jak v Princi Chocholoušovi, ale né jako královna. Hanzlík jako Jan je přesný, věřím mu jeho mladickost i pozdější znechuceni a chápu jeho odchod do ciziny kde šířil slávu českého království. Skvěle ztvárnil i mladinkého kralevice Karla IV. prostě talent. Mrzí mě, že Jindřicha z Lipé neztvárnil Jan Kanyza tak jak v Královském Gambitu která v podstatě předchází Poslední královně. Poslední Přemyslovna na českém trůně jak ji skvěle zahrála Jana Andresiková je tragickou postavou našich královen, inteligentní, rázná až hysterická žena chce vládnout stylem Přemysla Otakara II který také na “horkou hlavu” dojel.
Otevři oči (TV film) (1975)
Hana Maciuchová měla vždy velmi netypický účes v dobách dlouhých vlasů a trvalých. Naprosto sexy kost. Brzobohatý je chlapák a Drbohlav to hraje skvěle, tato TV inscenace ukazuje že žánr chce více akčních dramat ale na to už produkce ČT nestačila proto tyto levnější dramata založena na hereckých výkonech které jsou perfektní.
Kristián (1939)
První republika, romantika, muž který kohoutí a jeho image je světoběžník který je volně nespoutatelný žádnou ženou. Ideál muže každý chce být Kristián byť je to nafouklá bublina a v té bublině je každý muž. V 80 letech tento film působil jak probuzení s krásného snu kdy ČSR byla originální v každém směru oproti šedivé ČSSR
Bohéma (TV seriál) (2017)
Vcelku kvalitní seriál, který je spíše pro opravdu zájmového diváka kterému chce vysvětlit zákulisí prvorepublikových ateliérů. Herci skvělí, samozřejmě pan Javorský je klenot a jeho V.Burian je lahůdka, taktéž můj oblíbený Michal Dlouhý je bezkonkurenční, herečky ženy působí do jednoho děsivě jako by to měl být horor. Scénář je jaký je...šustí papírem, žádného Dietla nečekejme, proto je tento seriál tak na jedno podívání, mínus musím dát za tuctovou až melodramatickou hudbu a celkově příliš vážně dramaturgicky pojatý námět.
Královské řádění (TV film) (1974)
Vůbec mě to neoslovilo, tak si Karla IV nepředstavuji, Vala byl skvělý herec ale seděli mu spíše neurotici.
Stříbrná pila (TV seriál) (1978)
Zajímavé tolik skvělých herců, velmi slabý námět a scénář není divu že se toto dílo nereprízuje. Jediné plus že je to takové pozitivní, makají v partě a jsou spokojeni.
Holka na zabití (1975)
Povedená trošku nepřehledná detektivní hra, nikdy jsem nechápal kdo je ten vrah. Dnes po několikerém zhlédnutím oceňuji jaro na horách, hudbu, herce, atmosféru. Mohli by natočit zdařilé pokračování po 40 letech.
Anulka a pan Pětiočko (TV film) (1983)
Hezká hudba a krásná Veškrnová ale to je vše.
Figarova svatba (TV film) (1984)
Kdo psal ten geniální námět a ještě povedenější scénář ? Režie už to nezachránila. Jak to bylo trapný tak to bylo dlouhý, jednu hvězdičku za Karlíka az úcty k jeho ztvárnění jiných rolí.
Lítám v tom (2009)
Věra Farmiga celý film povznesla po vizuální stránce ❤️, zbytek byl pro našinec jak ze sna, žít po letištích svoboda pohybu jen zdánlivá práce nepříjemná ale když je práce koníčkem ?
Alois Nebel (2011)
Mé milované a krásné Jeseníky, nebo ať se to hodí k tomuto žánru Altvatergebirge. Nikdy nebylo o Jeseníkách nebo z Jeseníků natočeno nic pěkného zde tato komiksově pojatá avantgarda je jenom toho důkaz, Kdyby to byl barevný film bylo by to obrazově zajímavější. Dramaturgicky obehraná deska o divokém “ nespravedlivém” odsunu. Trefnější a k zamyšlení by spíše bylo zfilmování idylického života českých Němců v Jeseníkách před odsunem z pohledu sudeťaků a vidět jejich pravdu. Nicméně tato kreslená vizualizace je umělecky vydařená možná kdyby byla filmová jak si přeji by byla stejná nuda jako Díra u Hanušovic.
Sňatky z rozumu (TV seriál) (1968)
Perla mezi seriály vše dokonale ale Miloš Nedbal se pro role sopouchů prostě narodil a proto jsem ho zbožňoval. Není co vytknout snad jen to že mohli použit stejně kvalitní Kodak film jako pro Chalupáře.
Noční návštěva (TV film) (1990)
Slušná TV inscenace, komorního rázu vše umocňují herci Brousek a Ráž, hudba je slabší a moc se mi zde nehodí jde vidět že 90’tá léta nastupuje a tato hudba byla typická pro končící filmování TV inscenací.
Paměť stromů (TV seriál) (2003)
Samozřejmě ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ . Nelze jinak, jen člověk pařez může dát méně, líbí se mi, že režisér Ludvík je i dobrý Zpěvák👏 , hudba jako celek je v pořadu harmonická. Je vidět, že pan Munzar ( dej mu pánbůh věčnou slávu) si “stromy” na rozdíl od rozhleden daleko více užíval. Výzva by byla natočit pokračování po 20 letech s použitím lepší techniky zejména dronu ale nevím kdo by dokázal nahradit 🇨🇿Luďka Munzara. Rozhodně se vydám po jeho stopách a musím navštívit🌳 buk který si oblíbil pan Munzar a kterému svěřil svá tajemství a který ho na oplátku nabíjel svoji energií🌬
Královský gambit (TV film) (1974)
Přesný případ této chudé ale stylové inscenace z produkce ČST, kvalitní scénář i herci. V dnešní době by to mohli přetočit ale myslím že Jan Tříska jako Václav II je nepřekonatelný. Samozřejmě že architekt se snažil, vše omlouvá že inscenace brali tvůrci jako divadelní hru kde především hraje představivost a převládá umělecké ztvárnění. Kdyby se alespoň točili kvalitní historické fresky.
Let (2012)
Tento film je skvělý reflex na alkoholismus a jeho vlastní sebepopírání. Hrdina který si alibisticky nechce přiznat že je alkoholik ani z hrdinského činu si nemůže nalhávat skutečnost že je závislá osoba. Nakonec, což je největší hrdinství, nepomluví a nehodí vinu na svoji tragicky zemřelou milenku a přizná se a osvobodí ze sebeklamu.
Fantastická zvířata a kde je najít (2016)
Ano důstojný návrat do kouzelnického světa, rád jsem si oddechl od Pottera a Toma Radla, zde byl opět vtip, nový příběh, napětí a kouzelnická logika proto jsem se těšil na dvojku abych byl zklamanej nebo spíš unavený ze tmy a pŕepraného prádla.
Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny (2018)
Jednička byla milým překvapením, velmi dobře se na ni dívalo. Tento nastavený paskvil byl jak konec ságy s Hary Potterem, sprintoval k cíli nehledě napravo nalevo, jinými slovy děj stál za houby jen konec si člověk trošku užil ale ty zbytečnosti okolo byla jen tma a nuda omletá jak kafemlejnek.