caladhiele

caladhiele

Česko

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 24.8.2020  08:26
    Šarlatán (2020)
    ****

    Lehčí nadprůměr českého filmu, za mě 70%. Plus: herecké výkony, snaha o důraz na psychologii postav, gay linka. Mínus: přílišný důraz na politické vyznění, snaha nacpat příliš moc do jednoho filmu ("nakousnuté" scény), velmi malá hierarchie scén (která scéna byla ta důležitá? která nás na ni navedla? která byla jejím zárodkem?). Určitě ale dobré nakopnutí českého filmu správným směrem, snad bude v budoucnu takových filmů více.

    • 18.3.2019  14:52

    No nevím, když se film odehrává na Hané, proč se natáčí v jižních Čechách? Ta lidová architektura se v jednotlivých regionech opravdu liší...To nářečí taky mohli trochu sjednotit... Celkově mě film neoslovil, napětí se buduje tím, že se postupně odhaluje, co jsou zač hlavní postavy filmu, což není tak těžké odhadnout, vzhledem k tomu, že jich tam moc není.

    • 14.1.2019  23:41

    Pár bezprostředních dojmů. Kdyby tam nebyl T, Chalamet, tak je to pro mě úplný průměr, takže proto 3 hvězdičky. I tak mě jeho výkon příliš nezaujal. Drogová tématika mi moc blízká není, důležitá pro mě byla především psychologie postav. Přišlo mi, že hodně věcí bylo jen tak naznačeno, ale tak, že máte pocit, že pořád něco chybí. Nechce se mi říct, že film klouzal po povrchu, ale...vlastně to tak bylo. Samozřejmě pár věcí jsem si ve filmu našla, ale to by zas musel být opravdu špatný pokus, abych si v žádném snímku nic nenašla. Ze začátku se mi líbil "nostalgický" sled scén, ale pak mně to začalo nudit, až poslední půlhodina měla trochu spád. Celé to melancholické aranžmá by zasloužilo, aby se na konci ukázalo, že ty scény měly trochu význam a někam vedly, zapadly díly do skládačky, jak se říká, ale to se podle mě nestalo.

    • 18.8.2018  10:57

    Franz je tak trochu trumbera. To, co ale dokáže vytrpět kvůli Polině, je neskutečné. Ani Polina není bůhví jaká...okouzlující. Možná právě proto jejich vztah trvá, možná právě proto jsou schopni se přizpůsobit - a žít. Nepotřebují žádná slova (stejně si nerozumí), žádné společné ideály (k čemu?), jdou rovnou až dřeň, jsou tady a teď - mimo jiné i proto, že kvůli válce nemůžou jinak. U závěrečné scény jsem měla pocit, že se mi to jenom zdálo. Na okamžik mi hlavou prolétla otázka: "Tak kvůli tomu?". Rychle jsem ji zaplašila. Ale bohužel. Je sice válka, ale to neznamená, že se život zastavil a všechny lidské touhy zmizí jako mávnutím kouzelného proutku. Vypadá to, že právě naopak. Jinak někdy to s tou "artovou" kamerou podle mě trochu přeháněli, a v těch chvílích jsem měla pocit, že se plížím Zónou. SPOILER: To těhotenství mi přišlo málo pravděpodobné. Při všech těch útrapách, ztrátách, děsech, přežívání, si nejsem jistá, jestli by to tělo zvládlo. Ale kdoví? Stejně jako scéna v chatrči obklíčené psy. Jak už někdo psal: asi by se dala najít lepší chvíle. Ovšem, možná právě proto, protože, co kdyby už druhá šance nikdy nebyla?

    • 17.7.2018  22:00
    Poldark (TV seriál) (2015)
    *****

    Seriál, od kterého jsem se nemohla odtrhnout. Moc se mi líbily postavy, dějová linie, prostředí, historické pozadí. Nejedná se o žádný přelomový počin, vlastně nic nového nepřináší. Ale to je právě ono, jde o starý dobrý osvědčený storytelling (předlohou jsou knihy napsané před pár desítkami let) bez experimentů a překvapení (ve formě, nikoliv obsahu). Velmi příjemná změna oproti současné seriálové tvorbě, kdy se klade důraz na způsob vyprávění, méně však už na jeho smysl.

    • 25.6.2017  20:47
    Volyň (2016)
    odpad!

    Viděno do půlky, pak už jsem to musela vypnout. Po Miastu 44 jsem si myslela, že novodobá polská historická kinematografie nemá kam klesnout, ale to jsem se mýlila. Chápu, že pro někoho, kdo v životě neslyšel o tom, co se na Východě dělo (děje), je to asi celkem šokující a oči otevírající. Ti, kteří o tom mají již nějakou představu, čekají však od filmu více, než jen plytkou přehlídku nejrůznějších brutalit. Narativ nula, psychologie postav nula, divákova orientaci v ději nula. Chtít po filmu, aby přinesl nějakou novou myšlenku, nový pohled na události je asi příliš. Naprosto stereotypní zobrazení příslušníků jednotlivých národností, jen Poláci jsou samozřejmě nejlepší (nepopírám, že Ukrajinci a Rusové jsou v tomto nacionalismu jiní, holt to prostě nebyl jejich film, však oni si to vynahradí ve vlastní produkci).

    • 17.3.2017  21:20
    Viking (2016)
    *

    Nedoporučuju. Z historického, psychologického a narativního hlediska naprosto podprůměrné. Osloví leda tak larpery a dřevárníky jako inspirace při výrobě hodně odpudivého kostýmu na akci.

    • 2.3.2017  15:39

    Výjimečný dokument.

    • 28.2.2017  20:29
    Lincoln (2012)
    ****

    Brala jsem film jako psychologický portrét Lincolna a nebyla jsem zklamána. Je to o všímání si jemných nuancí, obrazů a vizí, asociací. Ve filmu se pořád něco děje, někomu to ale může zůstat skryto (hmm, to zní nepříjemně esotericky). Divákům, kteří si stěžují na nedostatečnou historickou informační hodnotu filmu doporučuji si příště pustit dokument nebo přečíst wikipedii. V tomhle snímku jde totiž o něco jiného.

    • 1.1.2017  12:01

    Na můj vkus trochu natahovaný konec, jehož cílem je vytřískat z diváka všechny emoce a slzy, až z něj nezbude víc, než jen seschlá slupka od snězeného kiwi (ok, tohle přirovnání se asi nepoužívá). Ale jinak dobré.

    • 29.10.2016  10:59
    Město 44 (2014)
    *

    Čekala jsem velkolepou historickou podívanou se sympatickou dávkou milostného dramatu. Dostalo se mi zoufale nudného, monotónního snímku, téměř postrádajícího jakoukoliv dějovou linii, plochých (nejen) hlavních postav, zbytečně brutálních scén a dávky tzv. "experimentálních" efektů. Sečteno, podtrženo - tenhle film rozhodně ne.

    • 3.2.2016  20:46
    Zlatá mládež (TV pořad) (2015)
    **

    Parodoxně zajímavější pro mne byly sondy do jednotlivých profesionálních/sociálních/etnických skupin, ve kterých se účastníci měli zapojovat, než jejich samotné zapojení dosahující místy až trapnosti (v případě Banátu se u mě dostavil hlavně pocit studu z jejich chování). Trochu chaoticky filmařsky zpracováno. Poslední díl na mě působil jako záměrně uhlazený a líbivý jakoby se pokoušel přebít ten předchozí ostudný banátský.

    • 21.12.2015  22:20

    Film mě naprosto neoslovil. Těžko říct, jestli to bylo přílíš nataženým zpracováním povídky, rušivou kamerou (proč ty neustálé zoomy?) nebo jestli mi nesedl hlavní hrdina. Jakoby mi film protékal mezi prsty, a ne a ne ho zachytit.

    • 19.9.2015  23:25

    Určitě plusové body za odvahu jít s kůží na trh. Líbilo se mi i zapojení komunity a propojení s Prague Pride. Bohužel v dokumentu se našlo dost hluchých míst, zejména dlouhé nicneříkající pasáže (uklízení pavučin? opravář? návštěva u maminky?). Bez těchto scén by stopáž mohla být poloviční. Taky směřování řady rozhovorů v dokumentu bylo nejisté, vyznění až rozpačité. Tak nebo tak, smysl a poselství předány a je rozhodně dobře, že se někdo pustil do zpracování tohoto silně kontroverzního tématu. PS: Danielův nový účes v závěru filmu byl bez debat změnou k lepšímu.

    • 20.8.2015  21:53
    Roura (2013)
    ****

    Tento film rozhodně stojí za povšimnutí, zvláště zajímáte-li se o krajiny na východ od nás. Plynovod je spíš jen takový krycí název pro filmové leporelo vytvořené z krátkých videosekvencí. Uznávám, že název je poněkud zavádějící (ale až takový fanoušek nefťgazpromyšlennosti nejsem, aby mne to mrzelo). Režisér zachytil post-sovětské obyvatele v neznámých situacích (pojízdný kostel, veterinář), stejně jako v situacích nepřekvapivých, až stereotypních (komunistické vzpomínkové akce). Poslední část snímku (po překročení hranic bývalého SSSR) byla už trochu táhlejší, přesto si myslím, že měla pro celkové vyznění filmu svůj význam.

    • 20.3.2015  20:39

    Výstižný název. Taková esence nudy a nevýraznosti se jen tak nevidí. Grey je nudný patron, který se nijak netváří. Anastasia mu v tom dokonale sekunduje. Erotiku jsem teda nepostřehla. PS: A ten ruský dabing tomu taky moc nepomohl.

    • 20.3.2015  20:37
    Chlapectví (2014)
    ***

    Myšlenka je dobrá. Trochu ale postrádám návaznost jednotlivých životních epizod, resp. postav, které se v nich objevují. Kromě těch hlavních - Masonův otec, matka a sestra, se ostatní v průběhu let kamsi vypařují. Bývá to tak i v životě, bezpochyby. V tomto případě mi to ale poněkud narušuje kontinuitu. A proč ta příšerná délka? Kratší by to nešlo?

    • 20.3.2015  20:36
    Okraina (1998)
    ****

    Film, v průběhu kterého asi úplně nebudete chápat, o co jde, ale stejně ho dokoukáte až do konce. Proč? Kvůli postavám, jež jsou tak dokonale absurdní, stejně jako samotné Rusko. V tom nejlepším smyslu slova.

    • 20.3.2015  20:36
    Divočina (2014)
    ****

    Po dlouhé době film, u kterého jsem se dokázala ztotožnit s hlavní postavou. Zajímavé by určitě bylo i srovnání s knihou. Cesta, kterou lze (ba je přímo žádoucí) vnímat i metaforicky, je ztvárněna vnímavě, a přitom nenudí. Velké plus za hudbu, která se k příběhu velmi hodí. Film o ženě (nejen) pro ženy.

    • 20.3.2015  20:35
    Interstellar (2014)
    ***

    Neviděla jsem v kině, přiznávám. A uznávám, že vesmírné scény mohly být fajn. Beru to na vědomí. Ale proč někdo neusekl první a poslední hodinu? Mohl to být celkem zábavný krátký počin. Smysl sálodlouhých rozhovorů na téma prospěchu ratolestí na začátku absolutně nechápu, stejně jako se mi dějová linka po odletu z planety s obřími vlnami ztrácí kdesi v hlubinách vesmíru. A bez toho filozofování by to také šlo (že, Anne Hathaway).