Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Horor

Recenze (5)

plakát

Šílená noc (2022) 

Takhle má vypadat dokonalé akční béčko! Ukládám si ho do kategorie "akce s nadsázkou". Společnost mu tam bude dělat třeba SHOOT 'EM UP. Nechápu, že tohle může někoho urážet, takový člověk patrně nechápe nadsázku a etalonem akční dokonalosti jsou pro něj patetické filmy typu Avengers apod..

plakát

Le Mans '66 (2019) 

Myslím, že se zrodila kultovka. Minimálně, pro každého petrolheada povinná záležitost. Přestože film, jakožto médium, dodnes nepřekonal svůj audiovizuální rozměr, v tomto případě to neplatí, protože je zde nadměrně přítomna vůně opojného benzínu protkaná napříč celým filmem. Až romanticky ztvárněný vztah řidiče a jeho stroje je zde intenzivnější, než tah na šachovnicový prapor. Přes svou délku mi film utekl nečekaně rychle. Tohle je možná trochu troufalé, ale pokud bych měl vedle sebe postavit Le Mans '66 a slavný snímek La Mans se Stevem McQueenem, tak první jmenovaný je u mě jasný vítěz co do cinematického pojetí, tak i příběhové linky (ta mi u McQeena zcela chyběla). Bale exceluje!

plakát

Gentlemani (2019) 

Takový ten oldschoolový gangsterský mls! Zkrátka Guy Ritchie, jakého mám rád! 8/10. Paradoxně nejvíce mě kupodivu nebavil McConaughey, ale Farrell!

plakát

Upgrade (2018) 

Parádní podívaná! Přestože si tenhle film nedělá žádné ambice překročit hranice žánrové béčkovky, dokáže bavit od začátku do konce a přitom sršet neotřelými nápady. Logan Marshall-Green, jakožto crossover Joela Kinnamana a Toma Hardyho, působí neokoukaně a zároveň dost autenticky. Inteligentní scénář s fajnovou pointou, originální akční scény (byť by jich mohlo být více), přiměřeně vtipné hlášky. Celkovou nenucenost tohohle filmu by mohl závidět i namachrovaný John Wick!

plakát

Děsivé dědictví (2018) 

..SPOILER.. už už to vypadalo na svěží vítr (po Tichém místě) v současné hororové scéně. Přišlo mi hodně sympatické, že film nejde cestou prvoplánových béčkových lekaček s dějem plným plochých charakterů. Asterovi se naopak povedlo vybudovat hutnou atmosféru, kde ve chvíli autonehody ve mně opravdu hrklo a s hrdinou jsem sdílel prvotní několikavteřinový šok. Víc než klasická duchařina působí film celkem civilně až do poslední třetiny, kde najednou (obrovské BOHUŽEL) spadl řetěz a Aster jakoby chtěl dohnat vše, v čem se tak vymykal ostatním hororům posledních let. Konec už je jen směs rituálního teátru postaveného na základech mytologických báchorek. Škoda. Kdyby film končil jinak, bylo by to na pět hvězd jak vyšitých!