Oblíbené filmy (10)
Amadeus (1984)
Tak tohle je opravdu výtečná záležitost. Formanovo veledílo plné úžasných hereckých počinů. Forman natočil film, který i přes nepopulární téma strhne diváka tak, že slintá po klasické hudbě. Jak starý Salieri popisuje Mozartovu hudbu je pro mě jeden z nejlepších filmových zážitků. Za hudbu a hereckéí výkony 5*, za děj trochu méně (tak4,5*). Ale stejně výsledku dávám 5*.
Mazaný Filip (2003)
Vůbec nechápu všeobecné nepochopení. Jedná se o jeden z nejlepších českých filmů. Je to plné výborného suchého humoru. Ano, je možné že ten humor prostě není pro všechny. Já to musel vidět znovu a až s odstupem času jsem si našel cestu. Ale nelituji. Pouštěl jsem si to kolem dokola a pořád se smál. Scénář mě vyloženě baví a ty drobné fórky, které člověk postřehne třeba až na poosmé prostě posadí třešničku na šlehačku! 5* (dal bych i 6*)
Hanebný pancharti (2009)
Život je krásný (1997)
Memento (2000)
Nolan mě prostě baví. Tento vlastně velice jednoduchý příběh si vás chytí vyloženě díky genialitě zpracování, kdy na začátku znáte konec a na konci se dozvíte začátek. Asi to chce vidět dvakrát (pokud tedy nejste výjimečně pozorní). Za dobré slovo stojí i celkem dobré herecké výkony. Dlouho se jednalo o můj TOP oblíbený film. 5* bez keců.
Skrytá identita (2006)
Nespoutaný Django (2012)
Prokletý ostrov (2010)
Statečné srdce (1995)
Tento film je pro mě opět jeden z nejlepších. Děj je takový, jaký si žánr zaslouží. Nejde o nic neočekávatelného. ALE: Ta dokonalost je v režii, hudbě a hercích . Záběr na rádoby se vzdávajícího Williema je dokonalá ukázka - Gibson zahraje očima asi tak, jak nikdo jiný neumí. Je vidět, že jako režisér měl prostě dokonalou představu a uměl jí zahrát. NÁDHERA. No a skotská hudba a vrcholky hor jsou příjemnou třešničkou na tomto filmovém dortíku.