strougy

strougy

Lubomír Štrougal

Česko
Samorost

homepage

71 bodů

Můj deníček

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
  • 30.8.2017 v 23:54

    Víra nadevše

    Země tisíců filmových pláten.

    SUPERHOLLYWOOD.

    Ani zde si však nedovedou představit život bez boha. Den a noc naléhali v jedné nemocnici na naši nemocnou, v jakého boha věří. Potřebovali vyplnit příslušný řádek v chorobopise.

    Odpovídala, že v žádného. Vysvětlovala.

    U lůžka se střídali tlumočníci. Domnívali se, že špatně chápe otázku.

    Když se blížila druhá půlnoc zpovídání, pochopila, že něco musí říct. Uvědomila si, že by mohla zmeškat dobu příhodnou k operaci. 

    Usmála se. Sklopila řasy. Zašeptala.

    GAGARIN.

    Zajásali. Tušili, že dva dny lhala.

    A zapsali Gagarina mezi hinduistické svaté.

    Jaroslav Hovorka, Tamilské listy

  • 2.6.2017 v 00:40

    Kdyby někdo chtěl znát...

    ... můj názor na volby.

     

    Kdyby někdo chtěl znát...
  • 27.8.2016 v 11:28

    Veřejnost vědecká

    Tomuto Parapinovi byly v jeho speciálním oboru přiznávány velké vědomosti. Znal dopodrobna všecko, co se týkalo tyfózních chorob, ať u lidí nebo u zvířat. Slavným se stal už před dvaceti lety, tenkrát, když se jistí němečtí učenci jednoho krásného dne vytasili s tvrzením, že izolovali živé Eberthovy bacily z vaginálních výměšků osmnáctiměsíčního děvčátka. To bylo pravé pozdvižení v říši Pravdy! Šťastný Parapin vydal jménem Národního institutu ve lhůtě co nejkratší říznou odpověď a hned napoprvé překonal toho germánského fanfaróna, protože on, Parapin, vypěstoval téhož bacila, ale čistou kulturou, a ve spermatu dvaasedmdesátiletého invalidy. Hned se stal slavným a od té doby mu stačilo, aby se až do smrti udržel v popředí, načmárat pravidelně několik nečitelných sloupců do odborných revuí. To taky, ostatně bez větší škody, od hrdinského a šťastného dne dělal.

    Vážná vědecká veřejnost mu teď plně důvěřovala a to ji zbavovalo povinnosti luštit jeho vědecká pojednání. Kdyby se vážná vědecká veřejnost dala do kritizování, jakýkoli pokrok by byl nemožný. U každé stránky by se trčelo rok.

    Céline, Cesta do hlubin noci

  • 14.7.2016 v 17:20

    To naštve, chápu

    Podle mého mělo jen málo lidí takovou smůlu jako on: jednak byl melancholik, hnusící si lidstvo, a jednak mu nějaká paralýza zkřivila obličej do stálého a zářivého úsměvu. A tak každý, kdo ho potkal, se jeho úsměvem rozehřál a radostně na něho halekal na pozdrav. A on, se zářivým úsměvem na tváři, je posílal do horoucích pekel.

    Laurie Lee, Jablečné víno s Rozárkou

  • 18.5.2016 v 21:42

    Ahá!

    V téhle fázi? Ne. Vlastně to schvaluju. Něco vám povím. Řeknu vám, po čem touží ženy. Všechny chtějí být v tom. Ať je to, co je to. Mezi sebou všechny chtějí mít větší prsa, chtějí být snědší, lepší v posteli - všechny tyhle věci. Jenže chtějí od všeho trochu. Chtějí být in. Nechtějí být mimo. Všechny touží být mrchou z nějaké knížky. 

    Martin Amis, Londýnská pole

  • 24.4.2016 v 19:55

    Ironie

    Na téhle fotce jsme všichni ironičtí. A mně ironie nedělá dobře. Vlastně ji nesnáším. Nejsem sám, Scarmiglia s Boccou taky. Protože jí je čím dál tím víc, až příliš, nová italská ironie, která se skví na každé hubě, ve všech větách, která každý den bojuje proti ideologii, žere ji od hlavy a za pár let z ideologie nezůstane nic, ironie bude naším jediným zdrojem a naší porážkou, naší svěrací kazajkou, a všichni budeme stejně ironicko-cynicky vyladění, rozčarovaní a budeme dokonale odhadovat způsob zažehnutí roznětky vtipu, to nejlepší načasování, nenadálé přiškrcení, které vede k útlumu narážky, vždycky se účastnící a zároveň nepřítomní, superpronikaví a prohnilí: rezignovaní.

    Giorgio Vasta, Hmatatelný čas

  • 5.11.2015 v 17:17

    O podstatě kolaudací

    O náboženském významu lidského obydlí jsme toho již řekli dost na to, aby se nám samy od sebe vnucovaly určité závěry. Jako obec či svatyně i dům je zčásti nebo v celku posvěcen prostřednictvím kosmogonického symbolismu nebo rituálu. Proto usadit se někde, vybudovat ves nebo i jen dům představuje vážné rozhodnutí, neboť tu jde o samu existenci člověka: v podstatě o vytvoření vlastního "světa", o převzetí odpovědnosti za jeho udržování a obnovování. Náboženský člověk nemění své bydliště s lehkým srdcem, protože opustit svůj "svět" není lehké. Obydlí není "stroj na bydlení": je to universum, které si člověk buduje tím, že napodobuje paradigmatické dílo bohů - stvoření světa, kosmogonii. Každá stavba, každá inaugurace nového příbytku se v jistém smyslu rovná novému začátku, novému životu. A každý počátek opakuje onen prapočátek, kdy se poprvé objevilo universum. I v moderních společnostech, tak silně desakralizovaných, uchovávají ještě oslavy a radovánky, které provázejí vstup do nového příbytku, vzpomínku na bouřlivé slavnosti, jež kdysi vyznačovaly každé incipit vita nova.

    Mircea Eliade, Posvátné a profánní

  • 27.8.2015 v 16:31

    Filmová výzva 2015/2016/2017

    Neodolal jsem a rozhodl se též zapojit do jedné místní akce spočívající v tom, že mi určitý uživatel, konkrétně zlotřilý kajda.I, vybere deset filmů plus jeden bonusový a já je musím do konce roku všechny poctivě nakoukat. Na oplátku mu podobný seznam vytvořím též. Šetřit ho nebudu.

    Les Amants du Pont-Neuf - 1*

    Rango - 3*

    Import/Export - 2*

    Sabrina - 3*

    A Woman Under the Influence - 5*

    Keane - 3*

    La Fille sur le pont - 3*

    Kingsman: The Secret Service - 2*

    Little Miss Sunshine - 2*

    Valkoinen peura - 3*

    Bonus - Boogie Nights - 4*

    Speciální bonus - Proini peripolos - 3*

     

    S předstihem jsem obdržel první výzvu pro příští ročník, kterou mi laskavě vytvořil Madsbender.

    Du zhan - 3*

    Tōkyō monogatari - 5*

    Ai no corrida - 1*

    Noriko no Shokutaku - 3*

    Wrong Cops - 4*

    L'étrange couleur des larmes de ton corps - 5*

    Texas Chainsaw Massacre 2 - 4*

    Berberian Sound Studio - 2*

    Marat/Sade - 4*

    Wyrmwood - 3*

    Bonus - Godzilla - 3*

    Speciální bonus - Cosmopolis - 4*

     

    A v roce 2016 mě bude opět trápit i kajda.I

    Djävulens öga - 3*

    Fritz the Cat - 4*

    Sans toit ni loi - 4*

    Stoker - 1*

    Edge of Tomorrow - 2*

    The Killing of a Chinese Bookie - 4*

    The Ninth Configuration - 3*

    Elisa, vida mía - 4*

    Bellflower - 1*

    Une femme est une femme - 4*

    Bonus - Dom zly - 2*

    Speciální bonus - Postava k podpírání - 4*

     

    Co by to bylo za rok 2017, kdyby si na mě kajda.I nepřipravil nějakou tu filmovou lahůdku

    Une belle fille comme moi - 3*

    Gunki hatameku motoni - 4*

    The Player - 4*

    Idi i smotri - 5*

    Mad Max: Fury Road - 3*

    Sommaren med Monika - 2*

    Amour - 4*

    Dressed to Kill - 3*

    Vendredi soir - 3*

    Love in the Afternoon - 3*

    Bonus - Faces - 3*

    Speciální bonus - ParaNorman - 4*

     

    Rok 2018. Další výzva. Opět vytvořená panem kajda.I. Tradice se prostě dodržovat musí.

    Ana y los lobos

    Eien no hito

    Coming Home

    Festen

    Power Rangers

    Short Cuts

    Jungfrukällan

    The Master

    Jelena

    Sucker Punch

    Bonus - Benny's Video

    Speciální bonus - Stalker

  • 20.5.2015 v 18:34

    Smích

    Ale tenhle smích způsobil, že Toskánci dospěli k přírodní vědě a ve své chladné malbě k jasné toskánské kresbě; smích znamená odstup. A naopak: kde smích chybí, začíná šílenství. Pokaždé, když jsem měl příležitost sledovat počátek psychózy nebo prvotřídní klinické fobie, byla signálem nepřítomnost humoru - v okamžiku, kdy člověk bere svět naprosto vážně, je potenciálně duševně nemocný. Celé umění žít tkví ve schopnosti lpět na smíchu; bez smíchu je svět mučírnou, temnicí, kde nás potkávají ponuré věci, strašidelným zámkem plným krvavých násilností.

    Jens Bjørneboe, Dějiny bestiality

  • 16.5.2015 v 00:39

    Game Boy - co hraji a co jsem již dohrál

    Super Mario Land 2: 6 Golden Coins 80% (Dohráno. Těžká nostalgie, která ale ani po letech neztrácí nic na půvabu. Zabíjení čuníků střílících dělové koule z rypáčku se mi jen tak neomrzí.) Super Mario Land 50% (Dohráno. Zábava na 1, maximálně 1,5 hodiny, jež ale oproti druhému dílu už neobstojí, zub času tu zahlodal až příliš, což je vidět v podstatě u každého aspektu hry.) Wario Land: Super Mario Land 3 80% (Dohráno. Výborná plošinovka, kde úlohu Maria přebere jeho zlý bratr Wario, záporák z minulého dílu. Jelikož je hoch tlustší, tak je poněkud pomalejší a hra je tak v určitých fázích lehce těžkopádnější, ovšem na druhou stranu výborný level design vhodně využívající prostor ve všech směrech to dohání a dohromady to tvoří velmi zábavný celek.) Wario Land II 60% (Dohráno. Ze začátku mě to hodně bavilo svým konceptem, kdy nesmrtelnost hlavní postavičky umožňuje čisté zaměření na všelijaké šmejdění po okolí a hledání ukrytých míst, postupem času se do hry ale lehce vkradla monotónost a do konce jsem to dotáhl hlavně z pocitu povinnosti. Škoda malého využití speciálních stavů, mohlo to tak získat další dimenzi.). Scooby-Doo! Classic Creepy Capers 20% (Dohráno. Primitivní adventurka, která mimo několika momentů evokujících atmosféru klasického seriálu nemá ani nenáročnému hráči co pořádného nabídnout.). Golden Sun 60% (Dohráno. Slušné jrpg, které nabízí ucházející příběh, který sice nevyniká originalitou, ale má zejména na začátku a na konci kvalitní dynamiku, ucházející souboje, jichž není tolik, aby člověka stihly unudit, a povedené puzzle, co sice nejsou vyloženě obtížné, ale potěší. Jen škoda střední fáze, kdy se hra stává na určitou dobu značně stereotypní a značně to v tu dobu ztrácí na kvalitě). Mystic Quest aka Final Fantasy Adventure 40% (Dohráno. Primitivní rubačka, kde klučík máchá zbraní na po obrazovce lezoucí potvory podivuhodných tvarů, zachraňuje svět a vylepšuje čtyři vlastnosti. Něco jako Diablo obohacené o ekologický rozměr, no :-). The Legend of Spyro: A New Beginning 40% (Dohráno. Jednoduchá a vcelku roztomilá plošinkovka pro děcka s otravně repetitivními souboji a celkem pěknou grafikou.). Mickey's Dangerous Chase 20% (Dohráno. Kraťounká a velmi nezábavná hopsačka, co ovšem obsahuje ultraotravné akční mezihry, u nichž jsem vzteky málem rozkousal klávesnici. Nikdy víc!). Kirby's Dream Land 70% (Dohráno. Vynalézavá plošinkovka, která slušně pracuje s "polykací" schopností hlavní kuličky či co to je a i díky podařenému designu dokáže po celou dobu hraní bavit. Škoda přílišné krátkosti a nízké obtížnosti, takhle to i průměrný hráč pokoří ani ne za hodinku čistého času). Kirby's Dream Land 2 60% (Dohráno. Sice stále zábavné, delší a v závěrečných pasážích i obtížnější, ovšem jinak žádný velký posun od minulého dílu v rámci mechanismů hry nenastal. Naopak mi přišlo, že invence v designu levelů upadla a hra působila občas poněkud monotónně). Golden Sun: The Lost Age 70% (Dohráno. Větší, složitější, díky novým schopnostem v rámci mezí rozmanitější a ve výsledku tak i zábavnější. Jen ta informovanost hráče o tom, kudy pokračovat a kde se na obří mapě co nachází, poněkud dosti hapruje). Donkey Kong Land 60% (Dohráno. Co se týče obtížnosti, tak zejména kvůli až puntičkářskému důrazu na přesnost je to v rámci hopsaček to nejtěžší, co jsem z Gameboy her hrál a Maria či Kirbyho nechává daleko za sebou. Co se týče zábavnosti, tak tam už je to slabší, chybí tomu větší pestrost a spád, přesto mě to zejména v závěru chytlo solidně a poslední levely mají velmi slušnou úroveň). Final Fantasy I 30% (Dohráno. Náhodné souboje. Spousta náhodných soubojů. Mraky náhodných soubojů. Náhodné souboje, kam se podíváš. Náhodné souboje na každém kroku. Jeden náhodný souboj za druhým. Mám pokračovat?). Star Wars Episode I: Obi-Wan's Adventures 30% (Přímočará a velmi jednoduchá akční hra, kde mi po většinu času stačilo zuřivě mačkat jedno tlačítko pro máchání mečíkem. K čemu bylo nutné mít tlačítko pro skoky nechápu, za celou hru jsem ho nevyužil snad ani jednou.). Final Fantasy II 80% (O parník lepší než první díl. Mnohem lépe odvyprávěné a díky chytrému vylepšovacímu systému, kdy se vlastnosti či kouzla zlepšují skrze jejich používání, se zamezilo unudění hráče v nepřetržitém množství náhodných soubojů. FF fenomén mi nyní dává smysl.). Trip World 20% (Dohráno. Prapodivná a těžce otravná hra, kde s výjimkou pár bossů postavičce v proběhnutí hry nic nebrání, příšerky jí neubližují, pád ji nezraní, nic. Nebýt tam ultrafrustrující předboss, jenž mi silně hnul žlučí a vlastně vůbec nevím, jak jsem ho porazil, pak by nebylo o čem mluvit. Velmi špatné, ba spíše příšerné.). 102 Dalmatians: Puppies to the Rescue 60% (Dohráno. Vcelku zábavné šmejdění po jednotlivých úrovních pro malé děti. Býti to variabilnější a neupadnout to v druhé polovině do určitého, byť ne úplně strašného stereotypu, šel bych i výš.). Mario Kart: Super Circuit 80% (Dohráno. Velmi, velmi zábavné a zejména návykové, nutkání zkoušet dokončit tratě v lepším čase a s více nasbíranými mincemi je těžko odolatelné. Ač celý Mario GP mód dokončen, stejně mi tahle hra bude ještě po nějakou dobu dělat společnost.). Great Greed 50% (Dohráno. Hlavní hrdina je unesen Mikrovlnkou zachraňovat cizí svět před záporákem jménem Bio-Hazard. Na své cestě se stane svědkem statečného obětování psa jménem Kalorie, po jeho boku bojuje princezna Citrón či Lanýž, tuhle zabrání volbě starosty, jindy se zase přidá k revoluci a stane se svědkem jejího neslavného pádu díky zrádci z vlastních řad a mnoho dalšího. Svěžest zápletek a absurdnost pojmenování postav pomáhá vcelku solidně zastřít fakt, že se jedná o občas až velmi otravně repetitivní jrpg ze staré školy. A na konci je možné za manželku pojmout i 11 let starou Cup Cake, cha!). Tiny Toon Adventures: Babs' Big Break 50% (Dohráno. Vcelku jednoduchá plošinovka, co díky své krátké délce nestačí hráče otrávit. Možnost volby hraní za různé postavy a jejich možné měnění i během úrovně potěšilo, to, že to na samotné hraní velký vliv nemá, už méně. Většinu času mi ku spokojenému průchodu hrou stačil hopsající čuník.)

     

    Aktuálně rozehráno

    Breath of Fire

     

    Game Boy - co hraji a co jsem již dohrál
<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace