Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Animovaný
  • Komedie
  • Akční
  • Horor

Recenze (573)

plakát

Alfred Hitchcock uvádí (1955) (seriál) 

Revenge (Alfred Hitchcock): Ucházející úvod do seriálu pojednávající o napadení ženy zotavující se z nervového zhroucení, načež se frustrovaný manžel rozhodne pomstít. Cynické Hitchcockovo shrnutí na závěr doplněné o "morální" ponaučení pobavilo víc než samotný příběh. 3/5. Premonition (Robert Stevens): Slušný díl o tom, co se stane, když se slavný muzikant vrátí po letech domů, aby se usmířil se svým otcem a zjistí, že jeho otec před lety náhle zemřel. Tak jako obvykle ale není vše tak, jak by se na první pohled mohlo zdát. 3/5. Triggers in Leash (Don Medford): Jedna jídelna na kraji města, jeden deštivý den a dva muži, kteří po hádce během jedné opilé partie pokeru přísahali, že ten druhý zemře. Jen kdyby se jim podařilo donutit majitelku jídelny, aby jim přestala lézt do cesty... Výborná epizoda, vynikající napjatou atmosférou, velmi vtipnou pointou a ještě vtipnějším Hitchcockovým tradičním dovětkem. 5/5 Don't Come Back Alive (Robert Stevenson): Manželé na pokraji bankrotu se rozhodnou obrat pojišťovnu nafingovaným zmizením manželky. Než uběhne sedm let, kdy je teprve možné pojistku vybrat, se ovšem může mnohé změnit. Zejména, když vám za zády slídí podezřívavý pojišťovák přesvědčený o tom, že manžel svou ženu zavraždil. 3/5. Into Thin Air (Don Medford): Sympatická, avšak bohužel i celkem předvídatelná epizoda o dívce, jejiž matka zmizí z hotelu v momentě, kdy jí jela pro lék. Po návratu se ovšem všichni tváří, že ji nikdy neviděli a nikdy se u nich neubytovala. 3/5. Salvage (Juss Addis): Sice odhadnutelný, přesto svojí krutostí sympaticky podaný příběh o rafinované pomstě, kterou podniká gangster po návratu z vězení, aby pomstil smrt svého bratra. 4/5. Breakdown (Alfred Hitchcock): Slušná variace na Předčasný pohřeb od Poea, kdy katalepsii nahrazuje paralýza necitelného podnikatele, která ho postihne při autonehodě. Škoda, že mistr nenašel odvahu k temnějšímu konci, který se zde vyloženě nabízel. 3/5. Our Cook's a Treasure (Robert Stevens): Nepříliš zajímavý příběh o muži, který pojme podezření, že jejich nová kuchařka je hledaná travička. Zvrat na konci je bohužel odhadnutelný příliš brzo na to, aby dokázal překvapit. 2/5. The Long Shot (Robert Stevenson): Kterak jeden gambler málem ke štěstí přišel aneb zdánlivě snadný úlovek v sobě vždy skrývá nějaká nemilá překvapení... Pointa sice vyloženě nepřekvapila, ale stále mi přišla dost vtipná k tomu, abych byl spokojen 3/5. The Case of Mr. Pelham (Alfred Hitchcock): Velmi kvalitní epizoda od samotného mistra, která znamenitě a neodhadnutelně předestírá příběh muže, jenž na základě zvláštních indicií dochází k závěru, že má identického dvojníka. Kvalitní gradace až do překvapivého konce z toho dělají jednu ze zatím nejkvalitnějších epizod série. 5/5. Guilty Witness (Robert Stevens): Nezajímavá epizoda s předvídatelnou pointou a otravnou ženuškou v domácnosti, co pořád otravuje manžela ohledně podezření, které chová k jejich sousedce. A není sama. 2/5. Santa Claus and the Tenth Avenue Kid (Don Weis): Vánoční epizoda, která je sice sympatická, avšak ve výsledku až příliš optimisticky laděná, než aby mě dokázala uspokojit. Avšak hlavní hrdina je úžasný morous, jeho brblací úrovně bych jednou rád dosáhnul :-) 3/5. The Cheney Vase (Robert Stevens): Potměšilá epizodka o tom, jak se jeden podlý, avšak i šarmantní hajzlík pokusí získat cennou vázu ze sbírky jedné milé stařenky. Avšak bacha, stařenky občas dokážou být pěkně vykutálené. 4/5. A Bullet for Baldwin (Juss Addiss): Úvod od Hitchcocka je tradičně vtipný a správně cynický, ostatně stejně jako celá povídka, kde propuštěný zaměstnanec ve vzteku zastřelí svého šéfa. Nebo si to aspoň myslí až do momentu, kdy ho následující pondělí ráno navztekaný šéf naléhavě shání. 4/5. The Big Switch (Don Weis): Výborně gradovaná a zdánlivě jasná epizoda s brilantní pointou. Tomu se říká "přechcat" diváka! 5/5. You Got to Have Luck (Robert Stevens): Pouze průměrná epizoda o tom, kterak si mladá ženuška musí poradit s nebezpečným trestancem, jenž se ukryl u ní na farmě a nedá jí pokoje. Ohrané téma ovšem tvůrci nijak neinovují a i samotné výustění postrádá nápaditost, tudíž se jedná o snadno zapomenutelný díl. 2/5. The Older Sister (Robert Stevens): Zajímavě rozehrané a po určitou dobu i slušně mrazivé, ovšem nevýrazná pointa to poněkud sráží. A ta novinářka byla teda ultra otravná, pfuj. 3/5. Shopping for Death (Robert Stevens): Příběh o dvojici pojišťováků v penzi, co se rozhodnou zachraňovat životy lidí, kteří se nevědomky řítí vstříc zbytečné smrti. Na motivy příběhu od Ray Bradburyho, k němuž sice chovám jinak velký respekt, ale tady se to moc nepovedlo. Příliš ukecané, příliš rozvleklé, příliš se snažící o vyjádření určité životní pravdy. Nic proti ní, ale určitě by se dalo s ní diváka "fackovat" zajímavěji. 2/5

plakát

Alice (2009) (seriál) 

Zajímavé prostředí pohybující se na hranici steampunku a postapokalyptické scifi plus několik zábavných scén v čele s mučícím duem na přelomu obou dílů nedokáže zastřít fakt, že se po většinu času jedná o hloupou akční story s nudnou hlavní hrdinkou a záplavou citově vyděračských scén vrcholících skutečně ohavným koncem. Podobné modernizace jsou zlo!

plakát

Alois Nebel (2011) 

Držet se snímek atmosféry scén z Hlavního nádraží plných melancholie, smutku a beznadějného doufání v lepší zítřky, pak bych byl spokojen. Bohužel se tvůrci po celý film nejsou schopni rozhodnout, o čem vlastně chtějí vyprávět a přeskakují z jednoho nedořečeného tématu na druhé, a tak i má pozornost se po čase vytratila a ani v rámci českého filmu zajímavá forma ji nedokázala připoutat zpět na plátno. Škoda, potenciál pro nezapomenutelný zážitek tu byl. Silné 2*.

plakát

Always sančóme no júhi (2005) 

Po dlouhý době film, který se mi skutečně dostal pod kůži, film, kdy jsem se smál při humorných momentech a zadržoval slzy u smutných, kdy jsem postavám přál štastný konec a držel pevně palce až do odkrvení a když film skončil, tak jsem tleskal a přál si pokračovat ve sledování osudů sice na jednu stranu pitoreskních, ale na druhou ohromně sympatických a uvěřitelných postav a nejlépe ze všeho je už nikdy neopustit a žít vedle nich. Filmová krása...

plakát

Amaenaide jo!! - Kacu!! (2006) (série) 

Pokračování Amaenaideyo!!, ve kterém se sice objeví jedna nová postava (Kazuki, která se narozdíl od ostatních dívek pokouší vyvolat Ikkovu schopnost a zbylé dívky se jí v tom snaží zabránit) a jakýsi pokus o jednotlivé epizody spojující dějovou linku, ovšem jinak nepřináší nic nového a zajímavého a působí stejně ošlivě jako zvětralé pivo. Sledovat to je zbytečná ztráta času, to, že jsem viděl všechny epizody a i speciální (nejlepší) díl svědčí evidentně o tom, že svůj volný čas zbytečně utrácím a měl bych ho do budoucna vyplnit smysluplněji. Slabé 2*.

plakát

Amaenaide jo!! - Season 1 (2005) (série) 

Ikko, mladý mnich-učedník, je poslán na trénink do chrámu své babičky. Zde se kromě ní nachází i šest mladých a samozřejmě krásných mnišek a pokud Ikko spatří jednu z dívek nahou ( ovšem musí mít velmi vyvinuté poprsí ), tak se změní v super perverzního mnicha se schopností mimořádného vymítání neklidných duší... Amaenaideyo je celkem ucházející anime, kde se děj každé epizody točí kolem neustálého střetávání Ikka s dívkami, které mu dávají pěkně ( a mnohdy teda dost nespravedlivě ) do těla pokaždé, co je spatří nahé, a také okolo vymítání neklidných duší, co po smrti nedošli pokoje. Všech šest dívek se od sebe samozřejmě liší jak podobou, tak povahou, a tak není problém si mezi nimi najít svou oblíbenou( mojí favoritkou se stala mladinká Hinata s podivným mazlíčkem, co vypadal jako mrňavý černý sněhulák s rohem ). Epizody vždy takřka probíhají stejně, na začátku vleze Ikko někam, kde jsou dívky nahé, ty ho strašně zmlátí ( zejména Chisata v tom vyniká ), pak se objeví problém s nepokojnou duší, vždy se odehrávající v jiném prostředí, což dává tvůrcům dostatek příležitostí se vyřádit ( mně se obzvláště líbil 4.díl, parodující hororový žánr ) a nakonec duši vymýtí díky Ikkiho specíální schopnosti. Kromě epizodického charakteru seriálu, kdy to člověka zase až tak nenutí si pustit další část mi vadili zejména časté záběry pod sukně na kalhotky či na dmoucí se poprsí, což mi přišlo dost zbytečný a kazilo mi to zábavu. Problémem taky je nevyrovnanost dílů, kdy se velmi dobré části střídají s horšími a celkově se jedná o dost nevyrovnanou záležitost, takže moje konečné hodnocení je za lepší 3*.

plakát

Amon: Devilman mokushiroku (2000) odpad!

Kdo byl ze sledování tohoto paskvilu schopen pochopit, o co se tam vlastně jedná, nech mě laskavě informuje do pošty. Já totiž v té hromadě nesmyslů, nechutných scén a monstrózních bitek jakýchsi démonů žádný smysl neobjevil.

plakát

Anatomist, The (1956) (TV film) 

Nálepka horor, pod kterou se ke mně snímek dostal, značně klame, neboť se ve výsledku jedná o podivné užvaněné nic, které se děsivé atmosféře svým divadelním pojetím nepřiblíží ani za mák. A jelikož většina rozhovorů postrádá aspoň minimální zajímavost či zábavnost, postrádá sledování filmu smysl a představuje pouze utrpení. Když už bych se musel hodně snažit a najít nějaký klad, pak by jím bylo obsazení obou vrahů, kteří působí roztomile stylově. Nic jiného si zmínku nezaslouží.

plakát

Angyali üdvözlet (1984) 

Na rozdíl od uživatele hygienik bych se zdráhal říct, že forma převyšuje obsah, on je tu obsah i poselství snímku vcelku jednoduše čitelné na základě rozvržení rolí obou mocností, kdy Bůh = Naděje a Ďábel = Zoufalství, a forma, ač specifická, se tu obsahu vesměs podřizuje. Veškerá, v pravdě aspoň pro mě prazvláštně zvolená období, pouze ilustrují určité obecné, stále se vracejí negativní lidské povahové tendence ve stylu pokrytectví, stádnosti, touhy po moci a jiných, a to, kterak bez ohledu na okolnosti kolem, stále ovlivňují svět okolo sebe. Netroufnu si tvrdit, že jsem pobral vše, co je mi tu nabízeno, i tak si ovšem myslím, že trochu pozornější sledování solidně vzdělaným divákem postačuje k vychutnání si většího než malého množství toho, co je tento film schopný nabídnout.

plakát

Archa bláznů aneb Vyprávění z konce života (1970) 

Apokalyptické podobenství o špínou zaneseném světě, kde lidé žijou bez špetky naděje na záchranu, kde přemýšlivý tvorové vystupující z řady postupně chřadnou a upadají a šílenství se zdá býti jedinou možnou odpovědí a únikem před všudypřítomnou hnilobou a rozpadem všech hodnot. Poslední soud by byl vysvobozením, avšak už nezůstal nikdo, kdo by nebyl svržen do plamenů pekelných... Čistá deprese...