Recenze (3 111)
Slavíci v kleci (2004)
Ať si každý říká o průhledném, či snad mizerném scénáři co chce - tady by asi ani nebyla nějaká komplikovanost, nebo nečekané vyústění výhodou. Tyhle typy filmů mají prostě začít v bodu 1 a postupně se vyvíjet až do bodu 2, nic víc, nic míň - a tady se to povedlo. Kdo má alespoň minimální hudební sluch, pak nemůže být slepý poté, co poprvé uslyší andělský soprán Jean-Baptiste Mauniera. Od téhle chvíle prostě člověk ví, že ten film nemůže být špatný. Ano, filmovým hnidopichům a šťouralům může přijít divné, že z tlupy asociálních hovad udělá jeden šikovný vychovatel s hudebním talentem během chvíle profesionální pěvěcký sbor. Na druhou stranu ale časová osa zde není nikterak popisována,takže pokud člověk zvládne tuhle (podle mě jedinou) neshodu a nerovinu ve filmu, pak už musí být spokojený a dojatý. Neuděluji 5 *, jelikož bych místo 98 min chtěl takový film o 198 min.....minimálně !........................moje hodnocení = 8,5 z 10.
Mission: Impossible - Fallout (2018)
Nejpropracovanější a nejnapínavější díl, navíc překvapivě pro mě s výborným Cavillem v jedné z hlavních rolí.....................moje hodnocení = 8 z 10.
Status Update (2018)
Sám nevím, co se mi na tomhle filmu tak líbilo, možná paradoxně ta jednoduchost, prvoplánovanost a tradiční směřování z bodu A do bodu B. Možná se mi to taky líbilo i proto, že děcka se tady opravdu snaží a příjemně hrají. Možná i proto, že po hudební stránce je film také povedený - a možná i díky začlenění epizodních, avšak pro kontinuitu filmu důležitých, dospělých známých obličejů, skoro za 4*................moje hodnocení = 6,5 z 10.
Hledám přítele pro konec světa (2012)
Čím dál víc se mi Carell líbí v nekomediálních rolích, protože v takových spíše dokáže, jak dobrý herec je. A bez jakéhokoliv přehánění jsem přesvědčen, že patří v současné době mezi nejschopnější herce vůbec. Lidské drama podle předpisů, na konci mi bylo poměrně ouvej.......................moje hodnocení = 8 z 10.
Ant-Man a Wasp (2018)
"Mimochodem ten oblek žeru...Taky bych chtěl jeden...stačil by mi nějakej, co má jenom minimum super schopností..nebo by stačil i oblek. Bez schopností.."...... Michael Peňa to zase vytáhnul jako v prvním dílu...............moje hodnocení = 7,5 z 10.
Druhá nebo první (1998)
Výborně zahraný dojemný film, kde známé herce místy strkají do kapsy tehdy malí Jena Malone a Liam Aiken, kteří i navzdory nízkému věku ztvárnili své dětské role v nelehké době více než dobře................moje hodnocení = 8 z 10.
Poslední zúčtování (2018)
"it´s not soccer - it´s football !". I have no brain, but I don´t care !!!!!! West ham vs. Dynamo Kiev na pozadí velkolepé akční béčkové naháněné - jeden chce pomstu, druhej chtěl kdysi převrat, další chce jen svojí neteř = nesmí samozřejmě chybět ani asijský agent Cho z vyšších míst. Párkrát jsem vyprskl smíchy (nechtěně), jinak to ale na mě jako celek působilo parádně jednoduše, Bautista nám ještě jednou ukáže, zač je toho herec !....................moje hodnocení = 6 z 10.
Legenda o vášni (1994)
..tak další filmový ?kult? mám za sebou a přemýšlím, jak to, že mi tenhle Zwick tak dlouho unikal - asi je to tím, že válečnou a předválečnou tématiku nikterak nevyhledávám a z podtitulů "western" se mi zcela dobře nikdy neudělá. Jsem ale rád, že jsem překonal všechny předsudky a nakonec zpitomněle tenhle film v závěru s polo-otevřenou hubou dokoukal. Jak zde píše můj slovenský přítel Nascendi, když o tom člověk nebude moc přemýšlet a nechá se jenom unášet, nebude zklamán. Herecké výkony všech - level nejvyšší a hudba sednoucí jak prdel na hrnec, což mistr Zwick pak zopakoval třeba v Posledním Samuraji....................moje hodnocení = 7,5 z 10.
Poslední prázdniny (2006)
Pyšný reprezentant filmové kategorie s příznačným názvem " O hovně". Zatímco některé kusy, spadající do téhle divize, člověk musí v polovině vypnout, tenhle spadá do té pozitivní části, kde vhodným výběrem hlavního herce, zdatného křoví a ne příliš vtíravým citovým vydíráním filmového diváka i z ošklivého hovna může být spleten poměrně hezký a funkční bič..................moje hodnocení = 6 z 10.
Sicario 2: Soldado (2018)
Bravo, bravo, bravissimooooo !! Opět jako v prvním skvostu se jedná o naprosto autentickou záležitost, což se prostě v drogové filmové tématice povede jenom párkrát a já jsem měl to štěstí, že jsem si uměl tyhle kousky vybrat (kromě dokonalé jedničky a téměř dokonalé dvojky ještě pochopitelně všechny série Narcos). To napětí, kdy se něco zvrtne a z jakého spojence najednou bude nepřítel, je nepopsatelné..................moje hodnocení = 9 z 10.