Abes

Abes

Pazuzu Pazuzu

okres Ostrava

24 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
    • 5.1.2019  05:35

    Vítejte v kurzu pokročilého nihilismu a hysterie aneb žadoucí je rozklad výhradně tkáně duševní. Jack je enžinýr a přiležitostný fotograf. Nemá rád pizzu. Občas si do zrcadla trénuje mimiku. U hovorů z jeho poslední cesty jsem se náramně bavil. Obrazy jsou mnohdy rušivé, a to především díky dokumentarní kameře. Nechutnost je ředěna groteskou. Je fajn, že si film tuhletu rozhozenou formu drží až do konce. Sonda do Trierovy duše veskrze popisující jeho tvorbu, pasující jej do role "umělce" je odpovědí na kritiku, kterou po celou svoji kariéru schytává a je to velice zábavná odpověď. To zda je nesouhlasná nebo kajícná se nejspíš bude hlavu od hlavy lišit.

    • 2.1.2019  20:38
    Upgrade (2018)
    *****

    V tomto nezávislém dílku se podařilo skloubit vybrané prvky z několika (pro mě) kultovních filmů. Nekompromisnost z Brawl in cell block 99. Schopnosti Nea z Matrixu. Kulisy z Blade runnera a atmosféru nového Dredda. Při prvním rozpoutání STEMa jsem v křesle radostí poskočil :), obraz stabilizovaný vůči Greyově hlavě budil dojem neovladatelnosti vlastního těla i u mě. Za doprovodu suchých hlášek jsem se náramně bavil.

    • 2.1.2019  20:20

    American graffiti, Fast times on Ridgemont high, Lords of Dogtown? Na tyhle si občas vzpomenu a zvažuju opakovanou projekci. Dazed and Confused? Zlatý voči! Člověka sice zabaví pozorovat hereckou smetánku zamlada v doprovodu rockových pecek. Půlhodina šikany aby si mohli bažanti dát s mazáky nakonec pivo, ohlížení se jestli jsem na hájskůle nejel jen na půl plynu, smlouva o abstinenci. Vše je tady až příliš prvoplánové.

    • 23.12.2018  16:39

    Nebýt Milanovy aerosolové povahy, jeho pohledů z okna a rozprav o létání, na Tažné ptáky a Rok ďábla bych si ani nevzpomněl. Duškův charakter filmu uškodil víc než si my filmoholici dokážeme přiznat. Žádné novoty, pár nepříjemných pohledů na problematiku ale klidně mohly jít víc do hloubky.

    • 23.12.2018  16:33

    Střidání komentářů je otřesné, což vyvrcholí během útoku z první zákopové linie. Zaběry na karikatury a kresby kdy kamera najíždí na detail působí dost lacině, asi jako když si pustíte prezentaci fotografií s tímto efektem. Kolorizace a vyhlazení některých zaběrů je pecka, obzvlášť delostřelecký koutek. Doplnění dialogů do původně němých záběrů poteší, identifikace nehybných těl skrze prostřihy obrazů z výcviku a narukování poděsí. Tohle se vyplatí vidět dvakrát, napodruhé ignorovat titulky, sledovat jen obraz a dobrou polovinu přeskočit.

    • 29.11.2018  19:30
    Summer of 84 (2018)
    **

    SPOILER: Fíling doby tady fungoval, děcka maj přirozený talent, co mě ale nejvíc potěšilo byl konec. Opravdu jsem se bál, že se to zbytečně vygraduje ale tvůrci to zkušeně udrželi ve velmi civilní rovině. Tedy, samozřejmě, pokud to člověk vypne deset minut pred koncem, protože pak se to standardně posere. Záporák se na scéně nečekaně objeví aby mohl zmizet ještě jednou, tentokrát doopravdy. Kurva píča z ryby! To neprohledali barák jedné z potenciálních obětí? Kdyby zkrouhnul ty dva z autobusové zastávky a my se to druhý den dozvěděli ze zpráv, to by byla radost pohledět. Tady se ale Matt Parkman musí ještě jednou předvést. S ohledem na ambiciózní vývoj je to průser.

    • 14.11.2018  19:09

    Filmy stavící drámo na scénách, kde se děje něco, co by se dít nemělo a já čekám kdy přijde autorita a dění zatrhne mě otravují. Většina díváků jistě uhádla kolem které události a anatomické anomálie jednoho z účastníků bude příběh nabírat obrátku. Škoda že byla jen jedna a přišla docela pozdě. Tradiční finále a pálení mostů nabízí fajn feeling, zbytek stojí za prd.

    • 14.11.2018  18:52
    Darebák a závodnice (2017)
    odpad!

    Sympatická dvojice, klasická zápletka, vývoj příběhu, vše funguje ale po nečekaném podrazu (nečekaný opravdu byl, podraz vlastně ne) se příběh osudově láme pod vlivem banálních situací a náhodiček. Navíc je vyprávění divně zkratkovité. Vrátili jsme se v čase? Možná seduju představy poblázněné Bibi. Finále moderní milostné tragédie graduje do absurdních výšin. Tohle naivní drama si absolutní hodnocení nejspíš nezaslouží, ale po tak ambiciozním startu jsem nasraný a nelze jinak. Podobné Crash a Suburra.

    • 4.9.2018  22:31

    Přesně po tomhle nějakou dobu volám. Lekací scény děsí výhradně obrazem, nikoliv nepřirozeným zvukovým vozembuchem. Mráz běhá po zádech a končí v prstech na rukou, člověk zkrátka cítí jak mu srdce pumpuje krev v žilách. V poslední době, a v takové míře, jev nevídaný. Hereditary je vytříbená věc, jen ji v mých očích trochu sráží žánrový rozkmit, jde to zkrátka od extrému k extrému.

    • 26.8.2018  15:15
    Uteč (2017)
    **

    Nepřijemné a děsivé pocity od prvních minut. Mimika hlavního hrdiny dávala tušit, že to bude on před kým budou ivoři utíkat. Ten už si tím zákrokem jednou prošel ne? No a co ta dražba? Kočka si vybrala ambiciozního fotografa a dostal ho zasloužilý vedoucí galerie? To jsou mi náhody. Schopnost udržet v příběhu lehkost tvůrci nezapřou. Chtěl jsem utéct, chtěl jsem vypnout ale nešlo to. Tak alespoň hvězdu navíc za svižný konec a závěrečnou scénu, kdo neočekával výstřel zpoza světel toho sem nepřivezli na lodi. Jou.

    • 19.8.2018  21:21

    Možna kdyby tvůrci vystříhali perfomens, podařilo by se zachytit více reálií, které sice nejsou až tak důležité ale určitě zajímavější než variace na Martyho taneční recitál. Výtečný chorál, kterým tanec doprovázeli by v nepřerušované akční scéně rozhodně stačil.

    • 27.7.2018  06:24

    Donutila tenhle výlet slyšitelně nebavil.

    • 3.6.2018  20:19

    Butlera nemusím a tady byl mačo fakt na přes držku. Závěr je krapet podbízivý, trochu to smrdí skládáním příběhu od konce, v důsledku mi tam hapruje především chování hlavouna v bance. Udržet mě ale přes 60 minut v neustálém napětí je na klobouček, dost tomu pomohl Martinez. Přestřelka je koncert, zbraně kopou, kluci jsou sehraní a v dopravní zácpě si počínají jako mazáci, na střelnici pár hodin asi strávili. Absenci civilistů, tedy fakt že z padesáti vozů vyběhli jen tři lidi tady rád odpustím, v L.A. jsou holt zvyklí... jedno přepadení každou hodinu? Výše toho dost potírám, tak proč dávám za pět? U podobných žanrovek s čistokrevným původem občas nemůžu jinak. Koho zajímá Heat říznutý Training day, nech sa páči.

    • 3.6.2018  16:09

    Tady mám docela rozpolcené pocity, může za to předevšim příběhová linka pana Wonga, mám slabost spíš pro guerilovou válku takže jsem vnímal spíš politiku. Čínský pohled působil rušivě, jak to jen popsat. Loni v zimě po 30 kilometrové liter-a-tůře jsem si v restauraci na Maraláku objednal italské rizoto a jelikož jsem cítil deficit bílkovin (hlad jak zmrd) nechal jsem si k němu udělat pár mini steaků z hovězí panenky (meli to jako nastavbu v jídeláku, nejsem magor). Přesně jako hovězí panenka působil i Jackie. Je to pochutina, furt frajer ale nemusel tady být.

    • 20.4.2018  12:50
    Jason Bourne (2016)
    ***

    Tohodle Bourna jsem si včera pustil na Netflixu, a dnes mi Spotify jako první song v záložce discover pustil Mobyho Extreme ways. Hello world>>>Hack the world

    • 7.4.2018  11:04
    Hra (1997)
    ****

    Nevybavuju si film, u kterého by závěr hrál tak významnou roli jako tady. Za celou dobu jsem odhadl jen vtípek s botou jinak si mě Fincher vodil jako toho panáka v plakátu k filmu. Známka kvalitního zpracování, či projev senility mé osoby? Hra na dvě hoďky zabaví a pokud by stopáž i tak někomu nestačila, pak při scéně kdy je Nick ve vypůjčeném autě přepaden a vše odbude pasivně agresivní hláškou, navrhuji film zastavit a navázat filmem jiným. V tu chvíli má hlavní hrdina opravdu blízko ke zhroucení jaké předvedl v Schumacherově Falling down.

    • 1.4.2018  23:27

    Vyčištěné záběry zpoza brankového prostoru jsou fakt lahůdka.

    • 3.3.2018  20:00

    Místy na mě film působil jakoby byl natočen dle divadelní předlohy. Asi by nebyl problém jej zinscenovat. Teda až na ty slow motion groteskní či majestátní nástupy jednotlivých postav. Ten Žukovův stál obzvlášť za to. Mnohokrát pobavilo ale mnoho referencí mi jistě taky uniklo, čili lidem narozeným v osmdesátkách a ignorantům jako jsem já, bude druhá projekce chutnat více. Taky mi dost vadila angličtina ikdyž jsem se ten rozpor snažil vytěsnit. Tak snad bude ruský dabing, nebo gruzínský :o)

    • 13.2.2018  21:15

    Kmitá to tady od vědeckofantastických klíšé k neotřelým nápadům jak posádce znepříjemnit cestování, způsoby úmrtí už trochu váznou, člověk si říká kde už to viděl. Nakonec je tohle hádání a vzpomínání docela zábavný paradox. Technicky mě nic neuráželo, občas vyvstala otázka ve fyzikálních aspektech scén např. to bleskové zamrznutí vody, nevím nevím. Největší mínus je však snaha zahrát emocionální linku, scény ze Země jsou úplně zbytečné, propojení s předešlými díly se daly udělat trochu diskrétněji. Uplakané video černé Ripleyové funguje na opačné straně emočního spektra než by asi mělo - čti úsměvná trapnost. No a závěr? To snad :D

    • 5.2.2018  22:54

    Chápu řeckou krizi národní identity a snahu ambiciozních jedinců vybudovat nový svět. Co nechápu je, proč by se měly charaktery chovat jako úplní debilové. Jako hypoteticky možný prequel k Lanthimosově Humrovi hodnotím 80%, jako samostatný příběh 20% a to vlastně dávám především za mladého satana, po měsíci si totiž pamatuju snad jen způsob jakým žere máminy špagety.

    • 5.2.2018  22:54
    Annabelle (2014)
    *

    Musím říct, že scéna se zavírajícíma se dveřma mi způsobila vítr v nohavici a přetrvávající pocit hrůzy. Noční scény natočené na digitál poslaly atmosféru do kytek. Je fajn že i tvůrci odhadli jak to s jejich snímkem nakonec bude a se závěrem si hlavu příliš nelámali.

    • 5.2.2018  22:54
    Stále spolu (2014)
    *

    Nerad se pouštím do kritiky životní cesty jiného člověka, proto vítám, že mi hodnocení dokumentárního filmu alibisticky koresponduje s mým pohledem na faunu kterou popisuje.

    • 5.2.2018  22:54

    Klasická Ripleyová, je znát že se kluci inspirovali Pavučinou snů, Donnie Darkem a samozřejmě klasikami z žánru pracujícími s myšlenkou vtíravých parazitů a arktické zimy. Z výše zmíněných si vzali většinu dobrého, má to slušnou atmosféru a není to blbý, takhle mi to stačí a to není zlý.

    • 5.2.2018  22:54
    Bílá stuha (2009)
    ***

    Shnilé sémě bylo seto v městečku Rakouském.

    • 5.2.2018  22:54
    Blok 99 (2017)
    *****

    Tam kde si při sledování Cranku (Zastav a nepřežiješ) říkám: Hobluj vole!, u Brawl in the Cell Block 99 je to spíš: Trochu uber. To co Bradley předvádí se dá přirovnat snad jen pověstnému šoupnutí nádobíčka do lví tlamy za současného tření jeho rozkroku mokrou žínkou. Když se nad jeho útrapami zamyslíte, není to až taková fikce. Vyhazov, zásadní problémy v milostném životě, finanční problémy. Existují jedinci kterým by podobná souhra okolností stačila k tomu aby skončili na dlažbě. Po celuloidových páscích se naštěstí prohánějí hovada, která jsou pod tíhou těchto problémů schopna dostát okamžiku, kdy zosnovatelům svých nepříznivých osudů zašlapávají hlavu do dlažby. Vince Vaughn se dočkal solidního materiálu.

    • 5.2.2018  22:54

    Po dvou letech od marných útěků z vězení a fatální chyby v komunikaci se Paul Newman musí s podobným nedorozuměním vypořádat znovu. Do hispánské úložny s agličtinou nelez.

    • 5.2.2018  22:54
    Frajer Luke (1967)
    *****

    Nejen Lucille, ale i Rosenberg a jeho parta ví moc dobře co dělaj a plezír z toho máme my. Všímám si zajímavého jevu. Koukám po komentářích a spousta uživatelů hovoří o nezlomnosti, přestože sám kůlhend Luk hovoří jinak: "...oni mě zlomili". Luka asi vidíme tak jak ho vidět chceme, a vidíme ho přesně tak jak jej vidí i jeho 49 spolunocležníků. Je to frajer, kterého nezlomilo nic.

    • 5.2.2018  22:54
    Pasažéři (2016)
    ***

    OT : Až u téhle vesmírné romance jsem si uvědomil jak moc byl Dave Lister na těžařské lodi Červený trpaslík vlastně v hajzlu. Kryten umělá simulace, Rimmer to samé jen na základě skutečného člověka, akorát Kocour, ten nejblbější a nejmarnotratnější tvor ve vesmíru, byla jediná skutečná osobnost, kterou měl Lister k dispozici. To je schíza.

    • 5.2.2018  22:54
    Život (2017)
    ****

    Kdyby měl Calvin podobu ptapkopyska šlo by o uvěřitelnější a mnohem děsivější formu mimozemského života. Sledovat souboj mezi Japoncem a hlavonožcem sice je zábava ale taky strašné klišé.

    • 5.2.2018  22:54
    Dobrý časy (2017)
    *****

    Dobrý časy by se daly popsat jako zprzněná mise GéTéAčka, odehraná s chybějící klávesou pro pohyb zpět. Metoda pokus omyl se táhne po celou stopáž a na omylech vývoj příběhu stojí. Od chvíle kdy jsou bráškové na place oba dva, dostávám proud informací, který mi tvůrci servírují těžko popsatelným způsobem. Energii kterou ze snímku vnímám jsem měl možnost zakusit jen párkrát. Agresivní narace, detailní záběry a práce se zvukem strašně připomíná holky z jarních prázdnin, mrazivý fíling jakoby mi někdo do krevního oběhu pouštěl čerstvě seřízeným kompresorem, takže můžu okusit chladné letní ráno s pocitem slušně zvládnuté čtyřiadvacetihodinovky. (Springbreakers, Drive, Training day). Rád bych potenciální diváky navnadil tvrzením, že si na své přijdou fandové výše zmíněných snímků ale mnohem přesnější tvrzení bude - tady si přijdou na své především fandové dobrého filmu.

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace