Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Horor

Recenze (472)

plakát

Butch Cassidy a Sundance Kid (1969) 

Po dvou letech od marných útěků z vězení a fatální chyby v komunikaci se Paul Newman musí s podobným nedorozuměním vypořádat znovu. Do hispánské úložny s agličtinou nelez.

plakát

Frajer Luke (1967) 

Nejen Lucille, ale i Rosenberg a jeho parta ví moc dobře co dělaj a plezír z toho máme my. Všímám si zajímavého jevu. Koukám po komentářích a spousta uživatelů hovoří o nezlomnosti, přestože sám kůlhend Luk hovoří jinak: "...oni mě zlomili". Luka asi vidíme tak jak ho vidět chceme, a vidíme ho přesně tak jak jej vidí i jeho 49 spolunocležníků. Je to frajer, kterého nezlomilo nic.

plakát

Pasažéři (2016) 

OT : Až u téhle vesmírné romance jsem si uvědomil jak moc byl Dave Lister na těžařské lodi Červený trpaslík vlastně v hajzlu. Kryten umělá simulace, Rimmer to samé jen na základě skutečného člověka, akorát Kocour, ten nejblbější a nejmarnotratnější tvor ve vesmíru, byla jediná skutečná osobnost, kterou měl Lister k dispozici. To je schíza.

plakát

Život (2017) 

Kdyby měl Calvin podobu ptapkopyska šlo by o uvěřitelnější a mnohem děsivější formu mimozemského života. Sledovat souboj mezi Japoncem a hlavonožcem sice je zábava ale taky strašné klišé.

plakát

Dobrý časy (2017) 

Dobrý časy by se daly popsat jako zprzněná mise GéTéAčka, odehraná s chybějící klávesou pro pohyb zpět. Metoda pokus omyl se táhne po celou stopáž a na omylech vývoj příběhu stojí. Od chvíle kdy jsou bráškové na place oba dva, dostávám proud informací, který mi tvůrci servírují těžko popsatelným způsobem. Energii kterou ze snímku vnímám jsem měl možnost zakusit jen párkrát. Agresivní narace, detailní záběry a práce se zvukem strašně připomíná holky z jarních prázdnin, mrazivý fíling jakoby mi někdo do krevního oběhu pouštěl čerstvě seřízeným kompresorem, takže můžu okusit chladné letní ráno s pocitem slušně zvládnuté čtyřiadvacetihodinovky. (Springbreakers, Drive, Training day). Rád bych potenciální diváky navnadil tvrzením, že si na své přijdou fandové výše zmíněných snímků ale mnohem přesnější tvrzení bude - tady si přijdou na své především fandové dobrého filmu.

plakát

O myších a lidech (1992) 

Ve verzi z roku 1939 funguje příběh lépe a s tím souvisí i uvěřitelnost charakterů (návštěva baru ve městě a absence konfrontace v Crooksově boudě, absence rozepře Curleyho a jeho ženy). Lon Chaney byl oproti Malkovichovi až příliš dětinský a občas se zdálo, že přehrává, přesto jeho postava působí přirozeněji. Možná jsem neměl na filmy koukat v rozestupu dvou dní. Většina scén je totiž pojata totožně, opakují se lokace včetně replik jednotlivých postav. Taky mi tady chyběl trochu emotivnější hudební doprovod. Vychází mi to lépe pro první zpracování. A pokud si netroufáte na angličtinu 30. let, po internetu koluje verze s tureckým dabingem, doporučuji ;)

plakát

Misery nechce zemřít (1990) 

Trochu jsem měl z Konvalinkové hlasu strach ale Bates svoji roli zvládla skvěle, takže jsem dabing téměř nevnímal. Kdykoli se musel Paul pohnout bolelo to i mě, kdykoli Annie vybuchla vztekem stáhl se mi kaďák. Chvála bohu za kvalitní filmová zpracování Kingovek. Jednou bych chtěl mít přečtena všechna jeho díla, zatím se mu ovšem daří psát rychleji než-li já stíhám číst.

plakát

Blade Runner 2049 (2017) 

Bárto, ty se směješ? A né ty pláčeš. Rozporuplné pocity ve mě budí tento opus. A přitom to začalo docela dobře, déšť mě cestou do kina příjemně naladil: "to musí být znamení". První půlhodinku jsem si říkal, že to jsou dobře utracené prachy. Slyším Tu hudbu, vidím To město, cítím Ten déšť, postupně vše ale odeznívá a já nakonec odcházím úplně prázdnej. Přesto bych ještě pár minut koukal. Naděje? Možná. Těžko říct co je kamenem úrazu. Kostrbatě zahájená hlavní zápletka, vyřčený odboj - podzemní lidé (Demolition man, Terminator), absence atmosféry, nefunkční Deakins, přepálený zvuk? Zbytečné a možná nechtěné reference (nakládačka kterou K dostane, ruka ve včelím úlu - Only God Forgives, SWIV - Who shot first) tohle si měl D.V. pohlídat a humor úplně vypustit. Třeba je to ve mě, člověk léta vzpomíná na ono osudové setkání a ve chvíli kdy se opakuje si jej přes blbou barvu očí nedokáže ani trochu užít. Ikdyž osudové, jednička mi také poprvé nesedla, ona mi nesedla ani napotřetí přesto jsem v ní nakonec objevil výjimečné dílo. Blade Runner 2049 ještě pár šancí dostane. Počkám si na digitální verzi a vychutnám si ji pěkně v klidu, s ovladačem hlasitosti ve vlastních rukách, protože tomuhle filmu kino paradoxně ubírá. Neskutečně přepálený zvuk všeho. Výstřely se zvukově vyrovnají bodnutí nože? Dolby Atmos v ostravském Cinestaru je asi kapitola sama o sobě. Ten zněl opravdu dobře jen při znělce dodavatele. Pokud to celé stojí na tom, že technik otočí knoflík co nejvíc doprava tak s touhle fíčrou můžou jít doprdele. Otřesná zkušenost. I přes výše zmíněné, provedl Villeneuve se světem replikantů evoluci vpravdě nevídanou, udržel cyberpunkový nádech a přidal kopu reálií ze života. Nemusel být příběhově tak doslovný = určité scény bych vynechal, přesto zavdal filmovému sci-fi docela slušnou měrou. Klobouček. (8/9.10.2017) Sundtrack se Zimmerovi povedl, inspirace originálem se nezapře a občasný sample umístěný stylem ctrl+x - ctrl+v funguje jako pohlazení.

plakát

Gerald's Game (2017) 

Kniha mě minula a tak to nejspíš i zůstane. Děj se odehrává především v hlavě hlavní představitelky. Mimochodem, tato paní mi krom Californication a New girl nikdy moc nesedla. Podle ksichtů co tady předváděla bych řekl, že se zbláznila ještě před příjezdem. Což je možná, nakonec, i plus. Film povedený, určité prvky jsou děsivé. Imaginace podpořena dehydratací a únavou je zkrátka svině. Červený filtr použitý během zatmění mě zprvu strašně otravoval ale ke konci filmu, a ve spojení se sběratelem dostal fajn pekelný odstín. Flanagan vytvořil solidní psychologickou komůrku.

plakát

Logan: Wolverine (2017) 

Nekompromisní úvod, stať i závěr. Spousta uživatelů viděla kosení záporáků v Deadpool stylu, efektivitou s jakou Logan používal drápky připomínal spíš Johna Wicka. Je fajn, že se Logan vyhnul nešvaru, kdy se ústřední superhrdinská entita úplně vytratí ze společenského dění viz. x-men komiks. Děti by za řádění v lese měly dostat bobříka destrukce. Soundtrack se strašně povedl. To co zazní při závěrečných titulkách je opravdová chuťovka, jen ty chlupy na paži nestojí hrůzou. Logan je narvaný brutální akcí, rotujícími končetinami, krví, agresí, přesto působí vcelku normálně (You know, Logan, this is what life looks like). Přesně takového ho chceme.