maxi6

maxi6


Paris, je t'aime

171 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 10.12.2006  09:55

    ..........Plechový bubínek svým kontroverzním ztvárněním, silnou myšlenkou a hlavně podáním mladého Bennenta v hlavní roli, zapadl do klasiky naprosto ze dne na den. To se stává málokdy. Toto velice zajímavé a impozantní dílo šokovalo svou otevřeností a bezohledností. Naprosto zdařilý výběr mladého herce byl asi velkým a hlavním plusem k úspěchu. Nemluvě o Schondorffově režii a slovenské barvité kameře. Nemalou zásluhu na převedení románu do knižní podoby měl Jean-Clade Carriere, jehož propracovaný scénář udával hlavní osnovu a zároveň neopakovatelnou podobu snímku. Světový poválečný grassův román byl po dohodě s autorem zkrácen, ubyly některé postavy a epizody. Přesto je filmová verze prošpikována figurkami, které se liší svým charakterem a dávají celému ději hudebnost a barvitost. Malý Oskar je v Léčebném a zaopatřovacím ústavu a tam odtud vypráví část ze svého života, stráveného v Gdaňsku. Jeho další životní osudy po vystěhování do německé zóny však již ve filmu nejsou. PB považuji za jeden z nejlepších filmů 80 let a určitě patří mezi ty, které se vám na dlouho vryjí do paměti...........

    • 9.7.2006  15:10

    .....Nezapomenutelné psychologické drama, kterému i po nekolika zhlédnutí nechybí šmrnc a šťáva. Promyšlený scénář, svižně střižený příběh okořeněný úžasnou Alison Lohman a k tomu dobře napasovaná hudba.......co by si člověk, jako já mohl více přát?......snad zde mít lepší recenze, aby Kosminskyho WO nevyčpěl jako obyčejný průměrný film. Hodnocení menší jak 5* by určitě způsobilo tržnou ránu na mé duši........Takže Jalu nezlob se, jinak to nejde......

    • 26.3.2006  21:51

    ......Nádherná šílenost.....Forster a Benioff zde přišli s něčím, co tady dosud ještě nebylo. Něco mezi Aronofským a Lynchem. U Stay je ale ještě něco navíc. Neobvyklá délka napětí, která vás od začátku bičuje, dokonalé přechody ve střihu, luxusní barevná kamera, používání filtrů, naprosto sedící hudba......takže další bonbónek za rok 2005......

    • 31.1.2006  18:03

    ......Vzrušující procházka snovou zahradou, kde vše do sebe precizně zapadá, příběh vás pohltí a Burton tak jako vždy rozvine a předvede celé své neuvěřitelné, krásné bláznovství. Neskutečné fantasy plné života, barev, hudby. Wonka z roku 1971 za vším silně pokulhává. Pro mě v každém případě film roku 2005.....

    • 11.12.2005  12:27

    Mimořádně kvalitní, válečný psychologický film. Zobrazení a studie psychologie člověka ve stresových krizových životních situacích. Jedině v těchto okamžicích vypluje na povrch to pravé a skutečné já každé lidské bytosti. Long Day's Dying, ano, toto je moje krevní skupina........

    • 24.4.2005  16:41
    Muž a žena (1966)
    *****

    ...........Na svoji dobu moderní a originální melodrama. I po 30 letech po zhlédnutí se mi stále vybavují střídavě černobílé a barevné flashbacky, které jakoby nahrazují vypravěče. Ve skutečnosti snímek, který pojednává pouze o muži a ženě, s postupujícím časem a výběrem atraktivního prostředí nabývá na sytosti, celistvosti, děj je mistrně sešněrován, aby divákovi prožitky byly opravdu silné a intenzivní..........

    • 24.4.2005  16:16

    ..........V prvé řadě psychologické drama, oproštěno od navyklých kliše a filmových zlozvyků. Boxerské prostředí je zde pouze naokraji. Životní osudy hlavních aktérů, řešení zásadních lidských otázek a mezilidských vztahů, to bylo hlavní motto filmu, které se dá ve filmu vložit do jakéhokoliv prostředí. K úspěchu pak je ale ještě nutno dodat dobrý scénář a kvalitní režii. Zde vše klaplo na jedničku a ovace jsou vskutku zasloužené...........

    • 7.4.2005  14:06

    .........Zcela stejně jako ve Strašácích, i zde Peckinpah dokázal, že umí. Oproti jiným válečným velkofilmům se zde ve velkém stylu snoubí válečná psychologie ( Long Day's Dying, The) spolu se špičkovou akcí, napětím, strhujícím střihem ( Enemy at the Gates). Přesto, že celé filmování a úspěch snímku stálo na chatrných producentských základem, vše nakonec dopadlo tak, jak nikdo ani zdaleka nečekal.............

    • 1.4.2005  17:54
    Silnice (1954)
    *****

    .........Poválečná Itálie, těžké živobytí pro lidskou spodinu. Fellini v tomto sugestivním snímku vylíčil denodenní zápas obyčejných lidí o jejich přežití, mezilidské vztahy. Na rozdíl od fašistické filmové produkce, ve které se příběhy o chudých nenacházely, zde jsou mistrně a poeticky popisovány do puntíku. Vše je vlastně zrcadlově převrácený obraz k jeho dalšímu filmu Sladký život. Anthony Quinn jako "řeznický" hrubián a Felliniho manželka Giulietta Masina, se svoji hypnotizující, klaunovskou a milou grimasou jsou nepřekonatelní. Typicky neorealistický závěr filmu a dravá hudba dávají všemu nadhled a pravé kouzlo...............

    • 1.4.2005  17:52
    Věznice (2000)
    *****

    Přátelství v kriminálu může být nevyzpytatelné, zrádné, ale i na život a na smrt. Steve měl úžasnou trefu na herce, příběh a scénář. Stylová režie, perfektně vložený podkres hudby, Dafoe a Furlong pevně svírají nad vším otěže, celou dobu je toto psychodrama udržováno v napětí a okázalém, nenásilném kouzlu. Vlastní závěr má překvapivé a neočekávané rozuzlení. Pravdivost života ve vězení scénárista v plné své síle líčí svým vlastním, stráveném v cele...............

    • 6.3.2005  09:37

    .........Nejen profesionální vypočítavost, finanční zisk za každou cenu, ale hlavně karikatura americké společnosti, především povrchnost, egoismus převtělený do osobního narcismu, extrémní individualismus......to vše Coeni mistrně zkloubili do komediální zápletky z právnického prostředí s velkou nadsázkou a pro ně typickým humorem. George a Zeta jako hlavní představitelé si své role vystřihli a užili tak asi jako nikdy. Těch pár nevhodných momentů, jenž doopravdy vypadaly, že jsou jakoby z pera jiného scénaristy, se dalo při celkovém dojmu z filmu autorům určitě odpustit. Už jenom proto, že nám postavili do jedné řady zajímavé role hlavní i vedlejší, bez rozdílu.....Nedá mi připomenout roli Sípáka a hlavně na přístrojích připojeného Toma Aldredge.....

    • 13.2.2005  17:06

    V poslední době určitě jeden z těch lepších kousků, který mě přišpendlil do křesla, vyloudil mrazení v zádech a pocit napětí vyvolaný jak vizuální, tak audio složkou. Nadaný Wan do snímku vložil veškeré svoje filmové cítění. Jeho úspěšný debut má v sobě určitý náznak dravé ásijské krve, snahu o něco nového, moderní styl, své pařanské manýry zde nezapře......Tak jak přímočaře a zdatně začínala S. Coppola, lze předpokládat, že i zde se máme opět na co těšit......... PS.: Game Over....??.....Wan si nechal dvířka přece jenom otevřená......

    • 8.2.2005  18:14

    Satiricky pojatý dobrodružný příběh několika vesničanů, parodujících rytířská tažení po zemi. Komediálně laděná spleť montypythonských obrazů, která nedá pokoj vaši bránici. Brancaleone v čele, Salerna, Theobald.......Nezapomenutelný je v hlavní roli Vittorio Gassman, v době natáčení jako 44 letý mladík a dále hlas v uřvaném dabingu nepřekonatelného Františka Filipovského.

    • 31.1.2005  18:25

    ........Čím blíže jsi k smrti, tím jsi schopnější udělat cokoliv pro přežití...........Dokumentární, zcela evidentně neamericky natočený příběh, bez nijakých efektních prvku a okras o Joe Simpsonovi a Simonu Yatesovi. Úsek ze života špičkových, talentovaných a trénovaných mladých lezců, kteří nastoupili novou éru po těžkých expedičních výpravách. Mají zkušenosti z lezeckých terénů v Alpách a tak tedy i Andy "vyběhnou" nahoru alpským stylem, nalehko bez budování dalších postupných campů. Vrchol je úspěšně zdolán, to nejhorší je teprve před nimi. Naváté obří převěje na sestupovém hřebenu a pak ty nešťastné pády..... Ten druhý je však už tragický. Příběh je v knižní podobě mnohem více zdramatizován a líčení Joeova sestupu je ještě o něco delší a barvitější. Uvědomíme-li si, že už jenom obyčejné spaní venku ve 4500 m.n m. nám dělá jaksi problémy, pak pobývat několik dnů ještě o něco výše bez tekutin, potravy, v mraze, s velkým úrazem a za řádění matky přírody je nadlidský a nepředstavitelný výkon. Přesto dík patří všem, kteří s naprosto profesionálním přístupem zvládli natočit, pravdivě a výstižně podat zobrazení o lidské touze, odvaze, utrpení a usmíření. Letecké záběry z helikoptéry, prostřihy s flashbacky, časosběrné natáčení oparů a mraků nad vrcholovými hřebeny, velký celek vysokohorské přírody citlivě odtahován zoomem, nebo nádherně nasnímané velké detaily horolezeckého nádobíčka v úvodu, či místní flóry a fauny nad základním táborem. To vše je vyváženě, systematicky a v přesném rytmu stříháno a prokládáno úžasnými ruchy přírody a hudbou, místy až meditační. Velkou ironií osudu je, že Simon Yates se ještě před Andami ve francouzském Chamonix seznámil s mým velkým kamarádem z hor sólo lezcem Mirkem Šmídem. Ten mu tenkrát věnoval na památku svoji čepici. Zde Simon zapálí za Joeho pietní oheň a spálí mu jeho oděv. Jedinou již výše zmíněnou čepici do ohně nevhodil. Nejsem pověrčivý , ale zřejmě to měl udělat, neboť Mirek Šmíd se hned poté zabil 11.09.1993 na Lost Arrow v Yosemitech. Tak ahoj tam nahoře... ? PS.: zcela chápu J. Simpsona, že byl doslova donucen napsat tuto knihu, živě si dokáži představit reakci novinářů a zasloužilých komisařů v klubu, nemajících o poměrech ve výškách a novodobém lezení ani páru.........

    • 31.1.2005  18:21
    Padlé ženy (2002)
    *****

    ......Drastické vylíčení činnosti katolické církve na bezbranných ženách v jejich irských polepšovnách a prádelnách. Podle některých očitých svědků, byly osudy žen ve filmu vylíčeny o něco mírněji, než bylo doopravdy ve skutečnosti. Sugestivně podané drama stvrzené hereckými výkony, kamerou a šikovně vloženými detailními záběry. Špičkový je velký detail na krvavé oko Bernandetty a v něm uprostřed rohovky odraz mluvící hlavní sestry Bridget. V každém případě Mullan chce a je to jeho hlavní úkol, všem ukázat a útočit za každou cenu na náboženský fanatismus a praktiky církve minulých let. Je to morální odplata pro dalších 30000 žen, které si toto museli protrpět na vlastní kůži. Pokud chtěl v zemi otevřít diskusi, povedlo se. Potrefená husa se dosti silně ozvala........

    • 13.1.2005  18:17

    ..........Strhující, provokativní, černohumorná vytříbená poezie v mistrovském podání Hrušínského, veliký trn v oku velkého komanče. Není se čemu divit, že tento filmový klenot ležel tak dlouho v trezoru. Celý příběh je zajímavě natočen jakoby jeden velký záběr. Osoba vždy zůstává, přechází se jen z místa děje, či v čase. Děsivé vyprávění hlavního protagonisty se stále více stupňuje a graduje jeho skutky, které on zároveň vykonává, dle nařízení vyšších mocí a ospravedlňuje pro blaho všech. Černobílý materiál, klidná tichá hudba, působivý hlas vypravěče, děsivé prostředí krematoria, režijní cit pro psychologické podbarvení. To vše dohromady dalo vzniknout tomuto vyjímečnému, dá se říct i světovému skvostu...........

    • 8.1.2005  09:38

    ......Dobrý den, princezničko...!!!......Pokud nejsem v dobré náladě a moje duše strádá, pustím si tento zdařilý kousek a je okamžitě po problémech. Naprosto vyjímečný a vzrušující pohádkový příběh, plný emocí. Skutečného, nenásilného, milého, přesto výbušného humoru. Základní kámen pro vznik celého filmu byly pro Benigniho skutečné životní osudy jeho vlastní rodiny za 2. sv. války, životní optimismus a jeho pohled na svět i v těch nejhorších chvílích. "Život je krásný" je především o tom, že láska, humor a fantasie mohou překonat i hrůzy holocaustu. Otrlého, bezcitného, spotřebního diváka samozřejmě tento film zaručeně nemůže oslovit ani mu nic neřekne. Pak ale chybu hledejme jinde.........

    • 28.12.2004  11:55
    Vinnetou (1963)
    *****

    .........Před kinem se vlní dlouhá fronta na lístky. Bohužel ti, co stojí na konci řady se dnes již dovnitř nedostanou. Kino hučí jako v úlu. Nás však bůh osvítil, lístky jsme si koupili v předprodeji u známé. Venku se ještě kšeftuje s lupeny do 1. brázdy za "volant", ale my se už úspěšně a postupně probíjíme ke své sedačcce. Přeskakujeme lidi, kteří mají lístky na stání a polehávají stísněni na zemi v uličce na kraji. Je zde nedýchatelno, dusno a všichni čekají kdy to konečně vše vypukne. Uvaděčka ještě příchozím rozdává pár zbylých pohlednic a plakátů s hlavními představiteli. V tu chvíli se už stmívá, sál se zklidňuje a všichni očekáváme na plátně přicházející filmovou pecku...........je rok 1964......

    • 26.12.2004  11:21
    Záskok (1994)
    *****

    .........Coenovský inteligentní humor, brilantně odvedená práce. Určitě jeden z jejich nejlepších filmových kousků, na kterém nelze najít chybu. Dokonalý rytmus děje, scenář, symbolismus v detaliech, dialogy, střih, neopakovatelný zážitek........

    • 30.11.2004  08:43

    ........Smutný, melancholický příběh tří lidí a jednoho psa, jenž osud spojil a zase rozloučil. G. Paskaljevič tak jako E.Kusturica jsou absoloventi české filmové školy. Oba spojuje v jejich filmech přímočará živelnost, naprostá přirozenost, zobrazení obyčejných lidí v krizových situacích, jejich pocity, představy, citové rozpoložení. Děj je vždy proložen jejich specifickým a nezaměnitelným černým humorem. Škoda jen, že ČT vložila do svých upoutávek na film dosti nevhodný spoiler. Přesto závěrečné rozuzlení filmu a pointa jsou naprosto kouzelné a nezapomenutelné tak jako celý snímek vám navždy zůstane uchován v paměti .............

    • 27.11.2004  17:58
    Ponorka (1981)
    *****

    .......Film, jenž se určitě stal pro Petersena přelomovým v jeho filmové kariéře. Na svoji dobu celkem drahý, přesto už více jak 20 let přináší milovníkům válečné a psycho tématiky potěchu a hodně radosti. O to více potěší v r. 2004 vydání DVD 208 min. v nezkrácené verzi, lépe řečeno přidaním nepoužitého materiálu a vyčištěným zvukem. Je to opravdový bonbonek na smlsnutí......

    • 27.11.2004  13:58

    husy, husy, husy, všude samý husy...........Bizarní koprodukční komedie se stylovou lidovou hudbou a... husy. Od začátku do konce svižná vypalovačka ze života chudých kšeftařů, zlodějíčků a vychytralých mafiánů....husy, husy a husy.......překvapivé nakouknutí do jižanské mentality.......husy.. husy... husy......všude jenom samý husy...........

    • 24.11.2004  21:03
    Pláž (2000)
    *****

    .....Pro mne příjemný snímek z exotického prostředí, kde není nouze o dramatické pasáže, nepředvídatelný děj, nezvykle a zajímavě uzpůsobený scénář, k tomu na míru vyšitá hudba. Za zmínku stojí efektní zobrazení myšlenkových pochodů DiCapria. Jeho zdařilé nasazení a zvládnutí celé role mě vřele překvapilo a rozhodně bych ho nezařazoval do škatulky zde věčně opomíjených okopánků a pouhopouhých dívčích idolů. Zde to je o něco méně než u Cath Me If You Can, ale v mém případě se rozhodně dá vidět i vícekrát........budu zde u Beach asi jediná bílá vrána, ale už to tak je a bude.......

    • 24.11.2004  08:14

    Jeden z nejlepších filmových majstrštyků s horolezeckou tématikou o přátelství a ženách . Perfektní herci a nádherné Tatry......

    • 23.11.2004  11:52
    Blade Runner (1982)
    *****

    ........nechat se unášet na temné a fantastické vlně noir, při vzrušující kulise Vangelis a pociťovat příjemně mrazivé pocity - to je Blade Runner........

    • 21.11.2004  14:33

    .........Film o přátelství, lásce, ztracené vlasti, toleranci a usmíření. Strhující děj o záchraně židovské rodiny cestou do Afriky vypráví jejich dcera Regina. Osudy lidí zavátých daleko od domova. Zjištuji, že hodně lidí všeobecně u německých filmů hodnotí opatrně, spíše ubere. Toto se však hodně vymýká ze stereotypní filmové německé tvorby. Caroline Link má svůj osobitý šmrnc a pohled na svět, což mimochodem úspěšně předvedla už i u jejího staršího filmu Za hranicí ticha. Zdařilá kamera Gernot Roll, působivá hudba a nadčasové téma, to vše vytvořilo autentickou atmosféru válečné doby v Evropě i v Africe.............

    • 16.11.2004  11:01
    Kozí roh (1972)
    *****

    .......Je málo bulharských filmů, jejichž forma, tvar, pojetí a krása ve vás nechá na dlouhá léta pocit něčeho silného, citového. Balada o lásce a mstě ze 17. století Kozí roh určitě patří k těm vyvoleným...........

    • 15.11.2004  18:42
    Mafiáni (1990)
    *****

    ........Ani ne Casino, ale především Příběh z Bronxu, tak bych viděl začínající, na chlup stejný úvod a podrobné až mikroskopické a barvité zobrazení osob a jejich charakterů u tohoto drama, které nám na věky vtiskne do paměti pečeť nečeho originálního a nezapomenutelného................

    • 13.11.2004  20:40

    .....Nejprve se chci zcela oprostit od tendenční knihy izraelského W. Hoffera, která byla z větší části předlohou pro scénář a záměrně popisuje protiislámské nálady a postoje. Samotné zpracování děje, zobrazení nálad, osob, hudební doprovod a celkové změny v chování života mladého drogového dealera je do posledního okénka v záběru mistrně odvedená práce. Spolu s P. Bonacellim, J. Hurtem a P. Jeffreym tvoří jeden velký obraz vězení, státu ve státě, pocity lidí před mříží a za ní, psychické trauma uvězněných, vznikající postupem let " továrnu na stroje". Moroderova hudba je citlivě vložena a na celkovém dojmu spolu s ostaními ruchy přidává na síle a působí přirozeně.........

    • 13.11.2004  19:01

    Obyčejný příběh dvou bezvýznamných lidí v dalekém světě....není to komedie, je to plynoucí život, dvou protagonistů, kteří přišli a odešli. Část jejich života v krásném a vzrušivém Tokiu. Málo filmů se vryje do paměti diváka na delší dobu jako tento. S.Coppola a K. Dunst mají plány do budoucna a tak se můžeme těšit na něco dalšího, tentokrát z francouzské historie, kdy se v únoru 05 začíná ve Francii točit Marie Antoinetta................

<< předchozí 1 2 3 4 5 6