maxi6

maxi6


Paris, je t'aime

171 bodů

Moje komentáře

    • 16.10.2005  19:01

    .Americké psychologické drama, které vzniklo na základě skutečné události z 22.2. 1974 při pokusu o atentát....... Sofia Coppola, James Wan..a nyní Niels Mueller. Mají jedno společné.. Tato mladá a nová režisérská krev vstoupila do našich kin s jejich úspěšnými debuty. AORN neohromil jenom mne, ale všechny milovníky tohoto žánru. Sean Penn to rozbalil v plné parádě. Jeho Sam Bicke zde odhalil morální a charakterové vlastnosti do morku kosti. Právě toto zobrazení dává celému snímku rámec a směr. Do zorného dějového pole též vstupuje tehdejší americká politická situace, život v této společnosti a rozdíl mezi úspěšnými a těmi zbývajícími „odpadlíky“. Lubezkiho kamera je živá a rozhodně nenudí. Zaměřuje se na používání různých polodetailů a detailů, které vkusným a dobře načasovaným střihem působí líbivě a jednolitě. Hudební složka je s dějem mistrně zkloubena, lehké a nenásilné melodie vytvářejí působivý podtón, hluchá místa zde neexistují. Neznámé songy v lehkém pojetí až po klavírní beethovenovy etudy a v celku i Pražský symfonický orchestr. V každém případě má Mueller režijní budoucnost ještě před sebou a lze od něj očekávat další bonbónek. VÍCE O FILMU: V hlavní roli snímku Zabiji Nixona se představí jedinečný Sean Penn, na postu režiséra debutuje Niels Mueller, ve vedlejších rolích excelují Naomi Watts, Don Cheadle, Jack Thompson a v odstavci produkce najdeme jména světově známých filmařů Alfonse Cuaróna a Jorge Vergara. Světová premiéra filmu se odehrála na MFF v Cannes 2004. Zabiji Nixona je po Tajemné řece (2003) další výraznou rolí Seana Penna. Opět zde předvádí výkon hodný Oscara. Tentokráte představuje „průměrného“ muže, jehož největším problém je, že nedokáže dosáhnout vyššího postavení a respektu v oblastech, ve kterých se od mužů očekává bezchybný výkon. Doma i v práci je považován za neschopného Je ironií, že o příběhu Samuela Bickea, který v roce 1974 naplánoval únos letadla, aby s ním vletěl do Bílého domu a zabil Richarda Milhouse Nixona, víme tak málo. Pokud bylo Bickeovým cílem zanechat po sobě památku, opět zklamal. Není to však jen tím, že se mu nikdy nepodařilo přiblížit k prezidentovi. V záznamech o uskutečněných a plánovaných atentátech zůstává až téměř pod čarou a jeho příběh je převážně zastíněn aférou Watergate. Tato kapitola americké historie, která kulminovala jednáními Watergate, je první věcí, která přiměla Muellera napsat scénář. „Zaujalo mne, co někteří historikové zmiňují o tzv. „éře otřesu americkým systémem“,“ říká. „Autoři, které jsem četl, hovoří o období, které začíná roku 1963 prvním atentátem na prezidenta Kennedyho a končí roku 1974 Nixonovou rezignací, a označují ho za období, kdy Amerika ztratila svoji nevinnost. Jestli je to pravda, nebo ne, nevím, ale ta otázka mne zajímá.“ Protože se tato etapa amerických dějin vyznačovala obavami z atentátů na velké vůdce, vybral si Mueller za svého protagonistu pseudo-atentátníka. Dle svých slov chtěl Mueller zjistit, jak se člověk dostane od bodu

    • 24.5.2005  09:01
    Hříšnice (TV film) (2002)
    ****

    .........Románově nachlup stejné s Magdalene Sisters, až na pár vyjímek. Po filmové stránce je však rozdíl markantnější. První co mě třísklo do očí bylo herectví Anne Marie Duffové, která si roli vystřihla v obou filmech..... zajímavé, co..? :-)) Televizní zpracování mě tedy zrovna moc nechytlo, pro oko filmového fajnšmekra je rozhodně snesitelnější a uchvacující varianta v MS. Jen bych chtěl podotknout k zputnajzovi, ohledně té pily, že téma v MS se zpracovalo a podalo mnohem mírnější formou, ve skutečnosti bylo vše mnohem krutější a boj proti fanatickému šílenství byl těžký a strnitý...........

    • 26.4.2005  18:35
    Underground (1995)
    ****

    ........Kontroverzní, tragikomický Underground nabízí těžkou satiru, drastický černý humor, líbivou, říznou Bregovičovku. Kusturica svůj protiválečný snímek pojal s velkou ironií a nadsázkou. Zeširoka odhalil divokou balkánskou krev, charakter a sled jugoslávských dějin. Jeho velkým rozmáchlým gestem bylo 9 hodin natočeného filmu a 6 hodin zkomponované hudby. I přes velké síto nakonec zbylo kolem 3 hodin zuřící vichřice a řvoucí dechovky..........

    • 9.4.2005  08:41
    Babka (2003)
    ****

    .............Zajímavý snímek, který není v úvodu nijak označen a zároveň chybí i jména herců. Zajímavý filmový dokument, který nám je tak všem blízký, neboť nespočet takových vřelých, lidských a skutečných příběhů nám již delší dobu předkládá náš mistr nade vše, Jan Špáta.............

    • 9.4.2005  07:51
    Nahý oběd (1991)
    ****

    ..........Vše způsobila nejslavnější Burroughsova kniha, která se na regálech knihkupectví dlouho neohřála a hned putovala na deset let do trezorů. Ve filmovém ztvárnění se zmítají vidiny, fantazie, přízraky a sexuální touhy se skutečnou realitou v ponurých zamlžených barvách. Vše jsou vlastně ve skutečnosti částečné epizody ze spisovatelova života, popravdě řečeno i režisérova. Velice skrytě oba v ději zakomponovali věci mnohem důležitější, než by se na první pohled zdálo. A to především zneužívání moci a celé lidské společnosti. Jak kdysi řekl I. Welsh: "Mnoho lidí si myslí, že Nahý oběd je obscénní. Není to pravda. Je třeba se dívat mnohem více pod povrch, kde jsou ukryty věci zcela zásadní." V každém případě psychedelické a halucinatorní výjevy v knize i ve filmu byly zpracovávány "s láskou v duši a koksem v krvi". Toť celé je vtěsnáno do životopisu jednoho rozporuplného a zajímavého člověka, pro kterého byl život jedna velká noční můra.........

    • 20.2.2005  10:20
    Frekvence (2000)
    ****

    Klasické sci-fi okořeněné vkládáním svérázného střihu, zajímavý způsob časových proměn, dobrý soundtrack.... Škoda jen toho nešťastného konce.....Velice by mě také zajímalo, zda-li z tohoto zdařilého, ale jinak složitého scénáře nebolela skriptku Samanthu Armstrong hlava. James Caviezel jako obvykle u mě zabodoval. Nejenom tím, že je částečně původem švýcar, ir a slovák, ale i jeho cizokrajný zjev mu zároveň hodně přidává na popularitě.......

    • 13.2.2005  16:55
    Past (1996)
    ****

    Past nebo-li dříve "Svázány" je film s datem výroby poněkud starším, ale u mě od začátku stále zůstává v přihrádce těch lepších a neopomíjených šikovných bonbónků...... Svižný erotický thriller s krimi zápletkou......a hodně krvavou....!...Jenni a Gina mají v sobě skrytý náboj. Hlas Jenni v originále je hodně sexy a Ginin výraz mi vždy, pokud se objeví v některém filmu spouští na monitoru jakési praskání, lupání, jiskření a nevím co ještě........obě jsou prostě má krevní a věková skupina. Přesto, že jsou většinou v béčkových šuplících, u mě to je zcela jinak..........

    • 13.2.2005  15:51

    Přepis:.............Neodolal a zašel se podívat na film ALEXANDER VELIKÝ. Po přečtení všech těch zdrcujících kritik (moc upovídané a zdlouhavé, špatné herecké výkony, málo akce a vojenské taktiky, málo romantiky, hodně povídání o vztazích, ale málo sexu atd.; nejpříznivější z nich mluvila o dekonstrukci mýtu) jsem neměl žádná přehnaná očekávání a popravdě řečeno, byl jsem zvědavý jen na dvě věci – na to, co režisér Oliver Stone tak pokazil, a na Colina Farrella v hlavní roli. Výsledek? Očekáváte-li tradiční hollywoodskou podívanou ve stylu rozdělení hrdinů na klaďasy a padouchy, jedna efektní akční scéna stíhá druhou, minimálně jeden romantický vztah s postelovým happy endem, tak na ten film ani nechoďte. Budete zklamaní a odejdete v průběhu téměř tříhodinového děje. (Mimochodem bylo pro mně dost rušivé, když nemálo diváků podcenilo své kapacity a neustále courali na toaletu a zpět.) Nicméně doporučuji vám jeho shlédnutí, pokud máte rádi historii, Colina Farrella, Angelinu Jolie a odpustíte jeho tvůrcům pár nedostatků faktického rázu (maják v egyptské Alexandrii za Ptolemaia I. ještě nestál a Babylon v té době už dávno nebyl výstavné město) a hlavně filmařského rázu. Podoba některých postav jako např. Alexandra se v průběhu tažení mění, jiných jako např. Héfaistiona zůstává naopak stejná. Pár slabších hereckých výkonů. Téměř každá postava ve filmu mluví s dost jiným anglickým přízvukem, čehož si na rozdíl od rodilých mluvčích, kterým to připadá směšné i zábavné zároveň, ani nevšimnete. Přirovnal bych to k českému filmu, v němž by většina včetně Alexandra mluvila víceméně standardní češtinou, ale někteří jeho kamarádi z dětství se silným holomóckým nebo ostravským přízvukem (nic proti hanákóm a ostravakum). Snad nejlegračnější je scéna, v níž se novomanželka Roxana ptá Alexandra „You-love-HIM?“. To se nejde nesmát, i když tím má být zdůrazněno, že se ještě nestačila naučit jazyk svého manžela. Ten film musíte nechat na sebe působit. Obsahuje mnoho dobových reálií a životních postojů, které dnešní lidé nemohou bez dalšího ihned chápat. V tomto směru je historicky věrný. Obsahuje však také množství mezilidských vztahů a vystupování, které zůstávají dodnes beze změny, jako např. vztah syna s matkou a s otcem, touha osamostatnit se a prosadit se, zklamání z toho, že jsme dětmi svých rodičů a tedy že dědíme všechny jejich ctnosti a nectnosti, přesvědčení o vlastní intelektuální nadřazenosti nad „barbary“, opouštění ideálů mládí a přátel pro mamon a ješitnost a další. Je s podivem, jak se svět za 2.400 let změnil. V té době měl každý muž jediný životní úkol – nebát se bojovat a v boji zemřít. Plus mít legitimní syny, kteří jednou nastoupí na jeho místo v boji. Ženy byly k rození těch synů a pro zábavu. Největším prohřeškem muže v klasickém Řecku byl nedostatek macho chování a především macho pověsti. Muži (citově) závislí na ženách nebo (sexuálně) podřízení jiným mužům byli společensky nepřijatelní. Muž mohl mít otevřený vztah s jiným mužem, nesměl ovšem nikdy přiznat svoji pasivní roli v něm. Takový muž byl ostatními respektován. Naproti tomu dnešní společnost takového muže nestrpí a bylo to cítit i z reakcí diváků a divaček v kině, kteří tápali, co si mají o postavě Alexandra myslet. Vybočoval z obecně vžité stereotypní představy o virilních heterosexuálních mužích, kteří bytostně nesnesou ani představu o tom, že by k nim mohl jiný muž nebo oni k němu cítit něco jiného než pouze rivalitu, a o zženštilých homosexuálech, kteří na sebe musí všechny předem upozorňovat již svým zjevem a projevem, aby nemátli vdavekchtivé slečny a „normální“ kluky. Je to jedno z posledních tabu, které je třeba prolomit, a podle mého názoru tento film o gayi – velikánovi tomu vrchovatou měrou napomáhá právě proto, že postrádá dnešní předsudky. Závěrem musím vyjádřit obdiv ke Colinu Farrellovi, že tu roli vzal. Když před lety režisér Stone začal přemýšlet o natočení tohoto filmu, uvažovalo se o Tomu Cruiseovi. Ale buď mezitím zestárnul, nebo se té role zaleknul. Ještě, že se už i v Hollywoodu mění časy k lepšímu........." ......... BRIGHT.......... ...

    • 16.1.2005  18:59

    ......Velice rozporuplný psychologický film.....uf, to ale byla jízda.......zajímavé vykreslení postav, barevná stylizace, flashbaky, šílená atmosféra, šerosvit, slova, citace v metru. Mistrná kamera, experimentující hudba. Velice efektní je mnou doposud nepoznané společné prolínání dvou různě hlasitých melodií. Také se vám stává, že si ustřední melodii pískáte ještě druhý den ? Psychologie a duše celého snímku je v perfektním zpracování. Pokud se vnoříte do tohoto jedoucího snového vlaku, ztrácíte okamžitě zájem o zjištování detektivní podstaty a přecházíte zcela jinam. Čekáte-li však klasické krimi, pak je potřeba zalistovat někam jinam, mimochodem, nejlépe to zde asi vystihla milá kleopatra.........

    • 2.1.2005  09:11
    Čokoláda (2000)
    ****

    ........Zdařilé zpracování námětu, barvité vykreslení doby, osob, zajímavě podaný příběh, dokonalý balzám na duši. Zároveň však nad pestrou výpravou a komediální formou Hallström vše překrývá silnou myšlenkou a následným zamyšlením........

    • 19.12.2004  17:35

    Jeden z těch lepších historických filmů loňského roku !!! Přes jeho rozsáhlou popisnost osob, doby a atmosféry zrodu a pádu revoluce, je vše podáno srozumitelně, strhující děj má své hrdiny a záporáky. Neuškodí před projekcí zajistit si menší znalost anglických dějin. Herecké obsazení nemá chybu, nerad bych na někoho zapomněl. Takže asi nejvíce mě zaujal Rupert Everett a Olivia Wiiliams.........

    • 26.11.2004  18:51

    ......Zde nevidím žádné mimořádné problémy ani dohady, film bude mít určitě z převážné většiny kladnou odezvu a úspěch. Začíná to moc dobře, nástup a už to jede jak na tobogánu. Vše do sebe zapadá, logické, napínavé. Někdo řekl: kupte mu stativ, ale pokud vynechám kameru, která se z ruky doopravdy hodila jen do některých pasáží a pak ten úsměvný honičkový konec alá Bond nebo Kobra 11 a na toto zapomenu, zůstanou mi jen ty nejlepší vzpomínky na pokračování Agenta........

    • 24.11.2004  08:32

    Barevné snění, malované štětcem na filmové plátno. Poeticky laděné filosofování o životě, úmrtí a žití po smrti. Robinova opravdivost, nasazení v každé minutě, přirozenost, improvizace, spolu s jeho vnitřním cítěním pro danou věc dávají všemu skutečnou a věčnou hodnotu. Naprosto stejné věty mohu zopakovat u jeho Expres foto...........

    • 19.11.2004  15:00

    .......Nejslavnější těžký bombarder B-17 se úspěšně vrátil z akce. ........V tomto koprodukcnim remaku filmu z r. 1944 od W. Wylera http://www.csfd.cz/film/9920-memphis-belle-a-story-of-a-flying-fortress-the/ jsou místo skutečného města Lorient ve filmu bombardovány Brémy. Celý příběh se slavným letadlem a jeho posádkou je malinko přimóděn do amerického hávu, pro efekt a napětí je přidáno několik vzrušivých momentů během letu, které se vlastně ani ve skutečnosti nestaly. V každém případě tuto verzi z roku 1990 považuji za jeden z těch lepších filmovým válečných leteckých bonbónků, které byly doposud vyprodukovány. Nebýt dlouhého seznamovacího začátku a závěrečného happy endu, určitě by tento film s leteckou tématikou získal mnohem více ocenění.............

    • 15.11.2004  11:11

    Spike v tomto drama použil do některých rolí zcela neznámé herce, podle "svého" věrně zobrazil dobu 70. let a život v mladých komunitách, drogy, auta, sex, hudba, punk, hipies. Některé dialogy ve stylu amerického "Fuck" jsou na tak dlouhý film nudné až zbytečné. Oproti tomu těsně před uvedením do kin v USA, by asi vystřižené záběry orgie lépe navodily atmosféru této doby. Přesto že hlavní téma filmu je sledování seriového vraha, Spike hledá a popisuje tolerantnost k druhým, kteří mají jiné, odlišné myšlení.

    • 13.11.2004  18:56
    Smrt panen (1999)
    ****

    ........Vskutku zajímavý debut začínající režisérky. Jak se říká, jablko nepadlo daleko od stromu a u Sofie jakbysmet. Řemeslné umění otce, od kterého se hodně naučila, morální podpora svého manžela Spika Jonze, její herecké začátky, studium výtvarného umění, vytváření scénářů, to vše je zahrnuto ve všech jejich zajímavých a nezvykle komorních dílech. Zde jde o adaptaci románu J. Engenida. Její zdařilý dobový kousek ze 60..70 let je teenegerský vyprávěný příběh. Hudební kolorit k filmu vytvořili dva mladíci z městečka Versailles. Soundtrack Air je jemná instrumentální hudba, která úžasně splývá s dějem a v některých chvílích nabývá převahy nad vlastní vizuální stránkou....Pokud další činnost Coppolové zůstane ve stejném tvůrčím myšlení a pojetí, pak se tedy máme SAKRA na co těšit !!

    • 9.11.2004  07:50
    Tuvalu (1999)
    ****

    Šlape to jak hodinky, hluchá místa nelze nalézt. Něco mezi Delikatesy a Krvavý román. Tolik zajímavých postaviček pohromadě jsem už doopravdy dlouho neviděl. Bláznivá podívaná pro bohy..........

    • 18.10.2004  16:12

    ........Přemýšlím, jak to v našich srdcích máme a proč s tím tak často nic neděláme? Život musí nabízet víc, smysl pro všechny, místo kam patříme...." Toto jsou úvodní slova A. Jolie ve filmu Beyond Borders. Vdaná Sarah žije se svým vlivným mužem a dětmi v Londýně. Při jedné velkolepé bujaré oslavě dojde k potyčce mezi konzervativní londýnskou smetánkou a humanitárním pracovníkem Nickem, který vtrhne s malým podvyživeným chlapcem Jojo na pódium. Tam před zraky všech zúčastněných, velice vzrušeně žádá o pomoc Africe. Poté jsou oba zatčeni. Od této chvíle dochází u Sarah k přelomovému bodu. Opouští domov, rodinu a začíná její strastiplná cesta do neznámých končin. Její první cesta se 4 náklaďáky je financována ze svého, při dalších již pracuje při UNHCR. Tam také náhodou nalézá Nicka.......Film je o životní pouti statečné ženy, která se byla ochotna obětovat pro druhé. Zároveň je věnován všem humanitárním pracovníkům a miliónům lidí, kteří jsou obětmi válek, útlaku a utrpení. Stále vás budou inspirovat svoji odvahou a vůlí přežít.....Žádný smyšlený upachtěný příběh... toto vše psal život na různých částech světa a skutečnost, kterou bohužel hodně lidí nezná, anebo o ni ani nechce slyšet......bída, násilí, hladomor, války...... Nepamatuji už film, který bych prožíval tak silně a emocionálně jako Hranice zlomu.....Angelina Jolie, která v současné době pracuje pro humanitární organizace, si zde na zkoušku vystřihla filmovou roli samaritánky, která své vlastní pohodlí obětovala pro záchranu hladových a bezmocných v Somálsku, Kambodži, Čečensku.........“

    • 14.10.2004  10:35

    Zdařilá klasická komedie, dialogy, špičkové hlášky, vše šlape jak hodinky, co mi to připomíná ?? Woody Allen....?? V každém případě Real ví, jak brnknout milovníkům dobrých komedií na tu jejich správnou strunu.............

    • 26.9.2004  08:08

    Tentokrát "Amélie" není v Paříži, ale v Bordeeaux......studuje malířství a má před sebou celý život. Do něj jí však neúprosně vstupuje ženatý kardiolog Loic, ten však chudák o tom neví zhola nic a její lásku neopětuje. Postupem děje se usvědčuje v tom, že zde není něco v pořádku. Mladičká studentka postupně navazuje a splétá nitky tak, aby vysněný muž byl pouze její......Ze začátku zdárné lovestory přechází v děsivý thriller. Chladnokrevnost a bezohlednou ženu, která si jde za svým cílem za každou cenu, zde Audrey vystřihla zcela perfektně a "bez ztráty kytičky".....Pokud bude její herectví stále tak živé a čisté, máme se v budoucnu ještě na co těšit......... ...............Bien que mon amour soit fou, ma raison calme les trop vives douleurs de mon coeur en lui disant de patienter, et d´espérer toujours...........

    • 18.8.2004  18:23

    Klasický napínavý psychohoror, kritikou částečně opomíjený pro nedostatek krve, končetin a zombií. Tak jako se zdařili Uneseni, i v tomto případě měl Harmon šťastnou ruku pro výběr hudby a herců. Výkon Laury Regan jako "postižené" Julie je mimořádný, zřejmě dosud její nejlepší filmová role. Pokud nejste příznivci "hororů" typu Braindead apod... mohu vám They vřele doporučit.

    • 14.8.2004  18:38

    Úspěšná a velice vtipná komedie za malý peníz. Zdatně sešněrovaný scénář s nezvyklým tématem, dialogy, které vás každopádně musí rozhodit. Z pohledu mimozemšťana je vědecký rozbor života samečka a samičky na Zemi naprosto dokonalý.....:-)))......

    • 4.8.2004  19:08

    Svižný i plouživý, divoký i upjatý, klidný i ďábelský a nakonec hříšný....tak i ten mohu....bláznivý tanec až do rána s krásnou hudbou a šťavnatou pusinou, komu by se to nelíbilo? Nezlobte se, ale na toto sladké cukroví nedám dopustit.....

    • 31.7.2004  15:28

    Velice dobrý námět......dvě věci, ze kterých se může zbláznit i velký génius....nekonečnost vesmíru a schopnosti mozku. Ta druhá je ústředním motivem. Napadají mě hned dva filmy: Lola běží o život a Memento. V každém případě, pokud má film vracečky, působí neskonalé blaho na moje filmové chuťové pohárky. Opravdu lahůdka, barevné efekty a pokroucení obrazu, prostě žůžo.

    • 30.7.2004  11:08

    .....jako dítě školou povinné jsem tento horor zhlédl s velkým napětím a krve by se ve mě tehdy nikdo nedořezal. Celý týden se mnou nic nebylo. Dnes mohu tvrdit s naprostou jistotou, že žádná jiná "Village" Wolfa Rilla zatím nepřekonala a jeho hypnotizující blonďáčky vidím po 35 letech ještě teď......

    • 28.7.2004  08:51

    Před zhlédnutím jsem byl na vážkách, zda-li je tolik zvučných jmen na jedné hromadě zárukou dokonalého filmu. Slušná, řízná, oddychová podívaná. Dobře sestavený scénář u tohoto remaku a Soderberghova mravenčí práce s lidmi na place před kamerou, to vše dalo základ pro skvělý výsledek.

    • 27.7.2004  17:43

    Markéta Zinnerová zde rozepsala působivé drama plné emocí a pohledů nad ztrátou milovaného dítěte. Působivé, rozhodně nenechá bez následků a i když, tak stále ještě v uších slyšíte Hapkovu melodii...nezapomenutelné...pokud vám to nic neřeklo..smůla

    • 27.7.2004  06:47

    Buscemi opět nezklamal, nevím, co má tenhle chlapík v sobě tak zvláštního, že pokaždé mi způsobí ten blažený pocit při sledování a člověk si do písmene musí vychutnat každou jeho hlášku. V tomto případě zabodovali i obě puberťandy. Vlastně celé to je jedna velká hláška.. Špica...A o tom to je..

    • 25.7.2004  16:47

    Úvodní vteřiny filmu vás hned zasáhnou vtipnou animací titulků alá Švankmajer. Převážná čast snímku je točena v šerosvitu, Willard (Crispin Glover) nalíčen ve stylu Borise Karloffa, živé, skutečné, opravdové....Špičkově sestříháno, bezchybná hudební mixáž. Opravdu zdařilý kousek.

    • 20.7.2004  18:59
    Yamakasi (2001)
    ****

    Pokud máte rádi adrenalínové sporty, k tomu patřičnou hudbu, pak je tu velice zajímavé spojení krimi a lezení po výškových budovách. Konečně někdo zfilmoval naši starou zábavu za "mlada".