maxi6

maxi6


Paris, je t'aime

171 bodů

Moje komentáře

    • 6.7.2004  21:14

    .....Afflek a Damon nechali 6 let uzrát scénář jako dobré víno ve sklepě a pak teprve vzniklo u Miramaxu toto mimořádné a osvěžující dílko. Psychologický rozbor duše a mozku, přesto pro diváky příjemné a poutavé......

    • 1.7.2004  13:45

    Renée ve filmu proplouvá mezi snem a skutečnou realitou doopravdy mistrovsky. Role televizní pipky byla ušita přímo na míru a zvládnuta za jedna. Po právu byla SB v r.2000 na MFF oceněna za nejlepší scénář.

    • 27.6.2004  19:57
    Želary (2003)
    ****

    Film Želary......očekával jsem silný příběh dramatických let válečných......vše vyznělo obstojně, důstojně, profesionálně, ale jaksi jakoby řečeno z prken divadla. Některé pasáže jsou vyloženě odříkávány takovou divadelní češtinou, že si doopravdy myslíte, že sedíte v Mahenovi. Jako plus filmu oceňuji silně přebarvené záběry krajiny.“

    • 22.6.2004  07:51

    Hvězdné obsazení zde rozjíždí psychologický kolotoč vztahů pěti žen různého zaměření. Délka filmu v tomto případě určitě nenudí a některé myšlenky, zde vyřčené opravdu stojí za to.

    • 4.7.2008  15:51

    ...........Hodne vody proteklo v potoce za celou tu dobu, co se vsude natlachalo a vrabci nastebetaly o tomto zazraku........pres veskerou snahu a trpelivost, abych neprisel ani o minutku celeho deje mi pri zaverecnych titulcich spadla celist a jen mi neslo na rozum, kde jsou ty stare coenovic kousky, vylomeniny a jejich vylozene typicky humor ? Inu, v me topce zustanou nadale a ja budu pevne verit tomu, ze jejich dalsi film na tom bude o neco lepe............

    • 23.1.2008  09:55
    Once (2007)
    ***

    S pribyvajicimi komentari mam tak trosku problem. Po pravde receno, jako velky romantik a priznivec Frames, nechtel jsem vloni delat nejake zavery, hodnoceni a predcasnou rekapitulaci k filmu a tak jsem si ho pri ruznych prilezitostech pustil vicekrat.....Sountrack nema chybu, bohuzel po filmove strance to uz je malinko horsi. A nasledne po vyhlaseni nominaci na Oskara, zcela neznama Falling Slowly kazdodenne okupuje cele dny komercni radia. Tak si rikam a mam hlavne velke obavy z toho, aby nebylo preirglovano a nasledne to vse casem nevycpelo jako velka bublina........doufam, ze se tak nestane.

    • 29.1.2006  08:59

    .........Strhující sled nelogičností, který mě nemohl dostat do děje filmu, stále jsem jen přemýšlel proč tak a ne jinak. Bezbřehá a hodně nafouklá, pouhá reklama na grafické studio. Neohrabané, vložené, naprosto nepřirozené, teatrální dialogy, které by asi převážná většina lidí, které visí život na vlásku a svět je v ohrožení, nikdy neřekla. Role přechytralé Dakoty mě děsila a neseděla, od Taken nic moc nepředvedla a zde už snad hraje jen sama sebe. Střihově jsem se několikrát přistihl, že ztrácím orientaci v čase i prostoru. Bože, a to mám sci-fi tak rád. Takže snad příště u Mnichova nebude takové zklamání.............

    • 8.5.2005  11:22

    .............Nenuťte mě do velkých slov...Anderson zůstane svým a jeho další pokus vybočit na jinou kolej, šokovat, oprostit se od klasického pojetí mě rozhodně neuchvátí....chaos, zaobalený spletenec, parodie či záměr ?...od všeho trochu a přemíra postav.........děkuji, odcházím............

    • 26.4.2005  08:58

    ........Úžasné obrázky, zajímavá animace......Jak již někdo řekl: svět zítřka je úchvatnou podívanou, která se dočkala pozitivních kritik, ale i přesto v kinech neuspěla......Conran, až zřejmě nechtěně, tento experimentální snímek poslal na slepou kolej filmových dějin. Mistrný kousek digitálního studia, které nepochybně odvedlo zdařilou a poctivou práci je na zcela jiné hodnotové úrovni, než to, co bylo přetáčeno s herci. Právě toto technické vložení herců do pozadí, nelogické chování, místy úsměvné dvojité přesvícení herců, pompézní herohudba, únavný děj. Toto vše mi dává za pravdu, že je vždy nutno míti se na pozoru před velkou, masivní reklamou a trailery před spuštěním díla do kin...............

    • 23.4.2005  15:34
    Ostrov (2000)
    ***

    ...........V paměti mi zůstala přepychová kamera spolu s poetickou hudbou. Ostatní je zcela nepochybně jen odrazem výstředního Kimova neukojeného nitra, typickým výrazem pro člověka, jenž chce šokovat za každou cenu. Jeho extrémní výraz a symbolismus sklouzává do vřelé, kýčovité podoby, jeho zfilmovaného ega. Tolika lidmi obdivovaná asijská kinematografie má ve svém jádru vždy buď skrytě nebo naturalisticky podobu brutality, násilí, přetvářky, povrchnosti, nadřazenosti muže nad ženou.

    • 15.12.2004  18:05

    .........Celkově vzato, hodně filmových odpadů vzniká jen a jen tím, že tam prostě hraje pro někoho typycky nepopulární herec. Di Caprio, Julia Roberts a zde to je R. Schneider. Pro mne je tento komik snesitelný a jeho výstupy mi nepřipadají zas tak ubohé, jak zde převážná většina píše. Jeho humor je sice hodně na hraně, zvláštní, surově drsný. Dobrýho striptéra i Žábu k zulíbání si vlastně psal sám na sebe...........

    • 5.12.2004  10:01

    .........kameraman a režisér Jan Špáta o sobě řekl, že pokud chce o někom natočit dobrý dokument, musí ho dobře poznat, mít rád, znát jeho charakterové vlastnosti, ztotožnit se s ním a pak to vše citlivě podat a natočit. Fahrenheit je však zcela o něčem jiném. Je to jen poutavý, dobře natočený protestfilm, aneb po našem: Jak chutná moc (Mňačko). Zde v podání zkušeného M. Moora..........

    • 19.11.2004  14:46

    Slavný příběh „Mempiské Krásky“ létající pevnosti B-17 pilotované K. Morganem je o šťástném návratu z 25. operačního letu. První natočení tohoto příběhu pochází už z r. 1943 od W. Wylera, kdy se jednalo spíše o kratší sestřih autentických záběrů z úspešné akce a pár dotáček. Zajímavé je u toho především komentář Voskovce a Wericha. Místo skutečného bombardovaného města Lorient bylo ve filmu použito město Wilhemshaven. Originální letoun byl po návratu do USA zgenerálkován a doposud je funkční a vystaven v muzeu v Memphis..............

    • 8.11.2004  20:47

    Nic proti rozvláčným dialogům a z převážné většiny statické kameře. Bohužel v tomto případě to spíše ubralo na dechu celého snímku. Vytrácí se tím vesměs napětí a z myšlenky se stává levná erotická zástěrka. Moc mi nesedí ani příběh, kdy se z čistokrevného rasisty stane během pár hodin milovník černé pleti. Jako další neuvěřitelné, jsou jejich "náhodná" setkání ve městě. Thorntonova role mi zde přesto přišla zajímavá až úchvatná, kdy se postupem doby u diváka mění náhled na jeho proměnu charakteru..........

    • 7.11.2004  17:53

    Blonďáček Depp v roli lenivého spisovatele, jeho schizofrenní představy o světě kolem a poté kruté následky člověka nechaného na pospas bez dalšího léčení. Obsazení Johnyho v tomto snímku nebylo zrovna z těch nejšťastnějších, o to více mě zaujal tajemný Turturro. Podivný střih, místy zcela nevhodné vložky, které tak silně bijí do očí, že tam nepatří. Nezvládnutý a nevěrohodný scénář a závěr všemu nasazují patřičnou korunu. Další kousek, který mi stačil pouze jednou..........

    • 4.11.2004  11:00

    Reneé zbožňuji pro její herectví, mimiku a schopnost vytvořit a dobře zahrát jakoukoliv roli do které vloží většinu svého já, ale zde jsem se moc nechytal. Seděl jsem opodál a nebyl vpuštěn do děje. Komedie v každém případě stojí na parodii oněch let. Tomu napovídají, no přímo vás nakopnou kostýmy, kulisy, dialogy. Zároveň jsem bohužel viděl originál, titulky byly opravdu dosti strnulé, takže by mě určitě ještě zajímal dobrý dabing, ale v poslední době ho je jak šafránu............

    • 4.11.2004  10:20
    Anatomie (2000)
    ***

    Všemu vévodí živelná Franka, celkem špičkově vytvořené interiéry a soundtrack. Co nesnáším, jsou konce filmů, které vás dopředu připravují na další pokračování.............

    • 5.8.2004  18:34
    Guru (2002)
    ***

    Ano, doopravdy stačí přijít na originální téma pro komedii a z převážné většiny je úspěch na dosah. Efektní hudební "klipy", parodie na svět indického Bollywoodu, jak se dá vydělat na američanech a jejich oblibě k jakémukoliv náboženství....Jedna z mála komedí, která mě skutečně od plic pobavila.....

    • 3.8.2004  18:49
    Brazil (1985)
    ***

    Konečně jsem si splnil povinnost filmového fanouška...(Anglie)....a jak jsem se těšil !!!!....Film skončil a nic.... Zřejmě jsem si v očekání něčeho, postavil laťku hodně vysoko. Nebo byl problém ve zbytečné složitosti a přeskakování rovin. Určitě jako memento odsouzení systému pro mladou generaci zabere. Umělecký počin jakbysmet, bohužel já celou dobu vše sledoval opodál a nemohl se dostat do děje. Malinko to naznačil Tsunami_X, ale podle svého. Především píseň Brazil, která mi byla vždy příjemná, mě tím věčným pouštěním jak na flašinetu pěkně zprotivili. Bylo toho všeho jaksi hodně a krkolomné. Stále mě Gilliam připomínal pejska a kočičku, jak pekli dort..Anebo, ne??..Abych vás moc netrápil, zřemě se na to mrknu ještě jednou....znova a lépe.....

    • 24.7.2004  21:00
    Novocaine (2001)
    ***

    Vyprávěný příběh pana zubaře, skoro jak od Coenů. Sice ne s takovou razancí a barvitostí, ale smysluplné, poetické, zábavné, neodpuzující. Nelze usnout..... Helen B.Carter..tak takovou Tě ještě neznám....!!!

    • 24.7.2004  08:41
    Honey (2003)
    ***

    Přesto, že Bille Woodruff stále jen točí a zabývá se hudebními esy, neznamená to, že se dílko musí 100% podařit. Tak jako v jeho předcházejících pokusech je zde bezduchý, částečně vykradený scénář, vše stojí a padá na dobré hudbě. Do role byla vybrána všestraně nadaná Jessica Alba typově a vzhledově podobná Alexi z Flashdance. Zde se předvedla opravdu v plné své kráse a její "taneční pořádek" byl svižný a od "podlahy".Tři za hudbu a smyslnou Jessicu.

    • 20.7.2004  22:27

    Psychologické drama H. B. Davenporta, silně emotivní rekonstrukce skutečného případu. Naštěstí žijeme v ČR, kde si sociální úřady plní svoje úlohy tak, jak by měli.Vyložený herecký nadprůměr vytváří mladá Katie ( dcera rockového bubeníka Judda Steelea).

    • 27.6.2004  10:13

    Velice dobře zvládnuté téma o psychologii a mezilidských vztahů čechoslováků na malé slovensko-maďarské vsi. Vše je založeno na drobných věcech příběhu, Stivínová a Hubinská zde ze sebe vymáčkly opravdu co mohly. Kamerou natočen příjemný snímek, střihově však divák místy ztrácí orientační přehled. Celkem příjemná podívaná, pokud se soutředíte a necháte se vtáhnout do děje. Pokud ne, pak je to vše o ničem.....

    • 21.6.2004  09:17
    Škyt (2002)
    ***

    Alegorický až "surrealistický" pohled na život obyčejných lidí. Velice netradiční dílko začínajícího režiséra, jenž se nebál začít tímto experimentem. To co chybí v titulcích, nadmíru převyšuje spádovost příběhů, záměrné přiřazení zesílených zvuků k určitým scénám. Na Škyt je nutno se přede připravit.

    • 21.6.2004  08:57

    WT2 je pokračování jedničky, opět ve šmrncovním sexystylu. Některé pasáže jakoby byly "copy" zminula....první minuty vznášedla na jezeře, soudní jednání, erotické scény....škoda, že je vše tak stejné ! Pokud jste ovšem první díl neviděli a nevíte co vás čeká, přeji pěknou podívanou. A opět jako minule, neodcházejte při titulcích z kin !

    • 21.6.2004  08:40
    Jako hrob (1999)
    ***

    Celkem průhledná zápletka se zcizeným čipem. Pro mne až moc dlouhý film na tak obyčejné schéma. Nemohu ale upřít, že zde nakonec pár šikovných zvratů a hlášek proběhlo.

    • 24.12.2006  17:58
    Past na Ježíška (TV film) (2006)
    **

    Janak v tomto krataku predvedl a potvrdil svuj styl, dnes uz opravdu muze tocit kazdy........2* za Hudbu.........sakra, kde jsem tu melodii uz slysel..??....)))

    • 7.2.2006  22:41
    Saw 2 (2005)
    **

    II, III, IV......pro mě bude Wan stále jednička a další pokračování jen ubohé vykrádačky. Přesto, že Bouseman zdědil po Johnovi skoro celý štáb z jedničky, nedokázal do SII vložit nic osobního a nového, co by dodalo chuť a šťávu. Stále na chlup stejná kamera, střih, děj, o hodně více pokulhávající hudba. Větší rozpočet a více osob v obsazení neznamená záruku absolutní kvality. Z tohoto pohledu je pro mě mladý a nadějný Wan o to více zajímavější a přitažlivější. Bude zajímavé, jak si společně s Whannelem a Ashenem poradí na Silence / 2006 a s jakou originalitou nás překvapí.........

    • 5.3.2005  10:20

    ........Lynch zde extrémní symbolismus přitvrdil až do polohy „po koule“ a během delších přestávek, kdy měl finanční problémy s natáčením, nepolevil. Veškerý čas zde převládá černobílá vizuální stránka, strnulá statická kamera, místy si musíte ověřit, zda-li není film zaseknutý. Je to jakási přehlídka obrazů, autobiografické lynchovo vniknutí do jeho nejranějších zážitků, traumat a afektů s podivně zkombinovanými zesílenými zvuky a ruchy. Jeho vlastní postižený potomek je zde náznakově pojat jako malá nevyvinutá zrůda. Jeho manželka a dcera byly ve střižně úplně z filmu vyjmuti, ale v titulcích jejich jména byla nakonec ponechána. Toto rozporuplné dílko, které nebylo schopno si na sebe vydělat, bylo přes všechny peripetie odrazovým můstem k další filmové tvorbě toho mistra improvizace, snílka a bojovníka s noční můrou. Nebýt Eraserhead není ani Sloní muž........

    • 19.2.2005  13:31
    Záchranáři (TV seriál) (2003)
    **

    .........Vzhledem k tomu, že sám jsem aktivní horolezec a filmů s touto tématikou je u nás žalostně málo, o to více jsem očekával spuštění seriálu v čt....Nerad bych se opakoval, ale vše zde již do puntíku přesně napsal kinej.....Z celého 6ti dílného tatranského projektu by v zásadě zbyla nádherná kamera a vystříhaný 30 min. úžasný dokument z Tater. Rozehrávání životních osudů a ateliérových historek na několika frontách, dialogy, někdy jak vyšité z německé seriálové produkce. Popravdě řečeno, chtělo to více profesionálního přístupu k celému tématu, jaksi to nechat uzrát, uležet a místy doladit. A poté to nakonec natočit. Mimochodem, největší "zásluhu" na tom všem měl Jiří Křižan, který tomu dal nejvíce na prdel........... OHLASY z našich horolezeckých kruhů : .....1. díl *** VIDĚT KAMZÍKY *** Horydoly: Drsní chlapi mluví z obrazovky spisovně, ale kvůli autentičnosti občas prohodí nějakou sprosťárnu. Vtip o zlomeném kokotovi, když Slovák upadne na záda, musel vyznít ve slovenštině určitě lépe, než česky. Drsní chlapi zkoušejí nové kamarády ze znalostí anatomie. Co to má mrtvá holčička šedého za hlavou..? Mozek.. ! Drsní chlapi se dlouho sprchují... Vykulený blonďák to předvádí na kameru nesnesitelně dlouho. Jestli byl oblečený, není známo, protože jsme viděli jen jeho hlavu. Drsní chlapi protahují děj na blbostech. ..Na neskutečně dlouhém intru má asi největší zásluhu scénárista Jiří Křižan. Nuda...nuda....šeď! ......2. díl *** NOC NA ZRCADLOVÉ STĚNĚ *** Horydoly: Drsní chlapi od horské lezou čistě, bez přidržování skob a karabin, bez pomoci lana. A to i když jde o život. Místo páternosteru ze dvou lan pro prvolezce a jümarování dalších členů záchranného družstva předvádějí v noci za mrznoucího deště a při boji o život dvojice paragliderů své sportovní schopnosti. Do toho scénárista namíchal osvědčené ingredience: jeptišky... hysterku...opilce a chlapskou rivalitu. Nenesitelně dlouhý záběr na vrtulník s podvěsem v mracích může soutěžit s nesnesitelností intra prvního dílu. Ale proč to ve filmu nenechat, když už byl vrtulník zaplacený....., že? ......3. díl *** PARADOXY **** Horydoly: Drsní chlapi nás paradoxně pobavili. Asi proto se tento díl jmenoval Paradoxy, jiný důvod nás nenapadá. Například rozhovor na cintoríně u Popradského plesa zněl přibližně takto. Chlap od Horské: "Poezie smrti vám neříká nic? (ironicky)" Osudová žena: "Ale říká. (tajuplně s povzdechem, asi něco skrývá)" Nebo druhý rozhovor někde ve skálách. Další chlap od Horské: "Jsi skvělá. (s profesionálním odstupem)" Osudová žena: "Ty jsi skvělý. (zamilovaně)" Všichni zachraňovaní jsou vylíčeni jako dementi - vysokohorští turisté nelezou těžké výstupy (neumětelové) a bikeři kouří trávu (fůj). Záchranářům při tom jde o život: "Bude to téměř nemožné.. !" prohlašuje jeden z dvojice nejlepších. Druhý potom slaní pětadvacet metrů, z toho asi třetinu vzduchem na rovnou travnatou plošinu...:-)) ......4. díl ***