Recenze (158)
Bílá vdova (2000)
Úsměvná komedie, jak se dá vybřednout z bryndy.Vybroušený anglický humor, hned v úvodních pasážích mi něco říkalo, bude to třída, něco jako Šest v tom. A nakonec to bylo ještě lepší............
Casablanca (1942)
Nádhera, dobová atmosféra, kouzelná kamera, to celé je balzám pro duši romantika, již nemám co dodat, vše bylo řečeno podobně naladěnou Kirké............
Princezna a bojovník (2000)
Je toto opravdu z německé produkce ? Snový, dechberoucí snímek, v žádném případě nenudí, ale stále nutí k přemýšlení, k podrobnému rozboru duší obou hlavních protagonistů, navozuje vedlejší životní otázky. Dopředu těžko předvídatelný děj, originální vestavba hudby a kamera, která svými typickými pohyby a chováním říká, ano jsem to já, už jste mě mohli vidět i jinde. Mohu tak jako u S. Coppoly dodat, Tykwere: houšť a ještě větší kapky.................
Olověná vesta (1987)
Absurdnost válek, přesně jak je zobrazeno na plakátu...... "co to máte napsáno na přilbě a co ten odznak".....???? Vlastně celý film vás podvědomě směřuje k protiválečnému smýšlení a cítění. Přes jeho vcelku značnou krutost je zcela realistický, tomu všemu měli přidat nekonečně dlouhé dialogy v první polovině a dále nenávist k vietnamcům. "Přesto, že si mysleli, že roboti nejsou, bohužel ve většině případů to pravda byla". Na to, že se Kubrick bál létat v letadle a veškeré natáčení z "Vietnamu" probíhalo v Anglii, je vše opět profesně na úrovni a očividně skutečné a pravé.....................
Barry Lyndon (1975)
Sága rodu Barryů, později Lyndonů, je opět jako u MP od začátku vyprávěný příběh. Samotný děj je Kubrickovým zpracováním doveden ad absurdum k téměř čisté dokonalosti. Historické exteriéry krajiny mají v jeho šerosvitu magickou sílu a stáváte se jakoby návštěvníkem uchvacujících obrazů v Louvru. Jeho oko fotografa a fotografické počátky z roku 1945-1950 v něm zanechaly a dále rozvíjely vytříbený vkus pro kompozici, sladění detailu s děním a experimenty s barevným laděním. Perfektcionizmus mu zde v žádném případě není cizí, přihlédneme- li na snímání filmu pomocí technikou "steadycam", bez pomoci umělého osvětlení a s přístroji vyvinutými pro NASA, docílil opravdu nezapomenutelných záběrů. Jak již zde někdo řekl o BL: Jeho bolestná krása vás dostane na kolena. Velká škoda, že jeho další historické téma "Napoleon", které již měl do detailu propracované a připravené, nebylo vubec použito a upadlo v zapomnění...............
1984 (1984)
Karikatura totalitní mašinerie, ukázka oddanosti zfanatizované a ovládané masy Velkou stranou. Během celého filmu je používán specialní jazyk či mluva " newspeak" tj. slova ze schváleného pravopisu a povoleného Stranou, natočená verze se od knižní liší minimálně, zásady, pravidla, hesla a stranické "pravdy" byly vsazeny pro jejich knižní obsáhlost pouze krátce a heslovitě, o to více je z nich cítit totalitní odpad, bezmoc a násilí. George Orwell:".....Je nemožné vybudovat civilizaci na strachu, nenávisti a krutosti. Nebyla by schopná života. Rozpadla by se. Spáchala by sebevraždu....Nějak to musí selhat. Něco vás udolá. Je to život.........
Gattaca (1997)
Nádhera..... Přesvědčivé sci-fi Gattaca....společnost, která dostala název podle začínajících písmen prvků složek DNA...guanin, adenin, thymin, cytosin. Pokud však vaše DNA vykazuje jakoukoliv odchylku či anomálii, stává se z vás od narození lidský odpad, druhořadá sorta. Vincent Freeman do ni bohužel patří a dělá vše možné i nemožné, aby mohl jako "vyvolený" letět k vesmírným dálkám...........
Zrození Evy (2002)
Zfilmovaná poezie, souznění lidského těla s přírodou, láska, zrození.....panoramatické záběry Karibiku, Sev. Ameriky, Mexika spolu s nádhernou relaxační hudbou od Moby, Deep Forrest, Delerium vám absolutně dobijí ztracenou energii a přesvědčí, že ještě existují na světě krásné věci, které je potřeba zanechat našim dalším generacím v panenské čistotě......
Ozvěny mrtvých (1999)
Popelka mez psychohorory....mohu říci, že Echoes patří mezi tři nejlepší Baconovy filmy a rozhodně právem. Slušně odvedená práce všech herců na place, nádherný obraz toho, když má celý štáb vše propracováno do posledního puntíku. Strhující a napínavé po celou dobu projekce, stále jste v očekávání, co bude příštích minutách. Děj vás plánovitě a bez křečí neustále nese dopředu. Podle mě Secret Window rozhodně nedosahuje jeho kvalit i přes nasazení Deepa a Turturra do hl. rolí.
Maléna (2000)
Lyrický a upřímný příběh mladého dospívajícího chlapce Renata , kterému učarovala dospělá žena Magdalena. Dokonale propracovaný scénář, do detailu vystižené charaktery postav děje, nádherná dobová atmosféra jihoitalského městečka za 2. sv. války a to vše precizně rámující hudba Ennia Morriconeho, tak toto italské dobroučké cukrovíčko mám dopravdy moc rád.........