maxi6

maxi6


Paris, je t'aime

171 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 7.4.2005  14:06

    .........Zcela stejně jako ve Strašácích, i zde Peckinpah dokázal, že umí. Oproti jiným válečným velkofilmům se zde ve velkém stylu snoubí válečná psychologie ( Long Day's Dying, The) spolu se špičkovou akcí, napětím, strhujícím střihem ( Enemy at the Gates). Přesto, že celé filmování a úspěch snímku stálo na chatrných producentských základem, vše nakonec dopadlo tak, jak nikdo ani zdaleka nečekal.............

    • 1.4.2005  17:54
    Silnice (1954)
    *****

    .........Poválečná Itálie, těžké živobytí pro lidskou spodinu. Fellini v tomto sugestivním snímku vylíčil denodenní zápas obyčejných lidí o jejich přežití, mezilidské vztahy. Na rozdíl od fašistické filmové produkce, ve které se příběhy o chudých nenacházely, zde jsou mistrně a poeticky popisovány do puntíku. Vše je vlastně zrcadlově převrácený obraz k jeho dalšímu filmu Sladký život. Anthony Quinn jako "řeznický" hrubián a Felliniho manželka Giulietta Masina, se svoji hypnotizující, klaunovskou a milou grimasou jsou nepřekonatelní. Typicky neorealistický závěr filmu a dravá hudba dávají všemu nadhled a pravé kouzlo...............

    • 1.4.2005  17:52
    Věznice (2000)
    *****

    Přátelství v kriminálu může být nevyzpytatelné, zrádné, ale i na život a na smrt. Steve měl úžasnou trefu na herce, příběh a scénář. Stylová režie, perfektně vložený podkres hudby, Dafoe a Furlong pevně svírají nad vším otěže, celou dobu je toto psychodrama udržováno v napětí a okázalém, nenásilném kouzlu. Vlastní závěr má překvapivé a neočekávané rozuzlení. Pravdivost života ve vězení scénárista v plné své síle líčí svým vlastním, stráveném v cele...............

    • 6.3.2005  09:37

    .........Nejen profesionální vypočítavost, finanční zisk za každou cenu, ale hlavně karikatura americké společnosti, především povrchnost, egoismus převtělený do osobního narcismu, extrémní individualismus......to vše Coeni mistrně zkloubili do komediální zápletky z právnického prostředí s velkou nadsázkou a pro ně typickým humorem. George a Zeta jako hlavní představitelé si své role vystřihli a užili tak asi jako nikdy. Těch pár nevhodných momentů, jenž doopravdy vypadaly, že jsou jakoby z pera jiného scénaristy, se dalo při celkovém dojmu z filmu autorům určitě odpustit. Už jenom proto, že nám postavili do jedné řady zajímavé role hlavní i vedlejší, bez rozdílu.....Nedá mi připomenout roli Sípáka a hlavně na přístrojích připojeného Toma Aldredge.....

    • 5.3.2005  10:20

    ........Lynch zde extrémní symbolismus přitvrdil až do polohy „po koule“ a během delších přestávek, kdy měl finanční problémy s natáčením, nepolevil. Veškerý čas zde převládá černobílá vizuální stránka, strnulá statická kamera, místy si musíte ověřit, zda-li není film zaseknutý. Je to jakási přehlídka obrazů, autobiografické lynchovo vniknutí do jeho nejranějších zážitků, traumat a afektů s podivně zkombinovanými zesílenými zvuky a ruchy. Jeho vlastní postižený potomek je zde náznakově pojat jako malá nevyvinutá zrůda. Jeho manželka a dcera byly ve střižně úplně z filmu vyjmuti, ale v titulcích jejich jména byla nakonec ponechána. Toto rozporuplné dílko, které nebylo schopno si na sebe vydělat, bylo přes všechny peripetie odrazovým můstem k další filmové tvorbě toho mistra improvizace, snílka a bojovníka s noční můrou. Nebýt Eraserhead není ani Sloní muž........

    • 27.2.2005  13:02
    Dům tisíce mrtvol (2003)
    odpad!

    Úchylná béčková zběsilost, nuda bez hranic....Po dlouhé době další horor, který všemi směry spadá do mé hodnotitelské kategorie filmů. Zombie díky, těším se na další. Takže pište a pište.....

    • 26.2.2005  11:10

    .........Velice profesionální kamera Vittoria Storara bohužel nezachrání zmrvený scénář a celkové pojetí tohoto paskvilu. Zřejmě jsem nepochopil celou podstatu tohoto laciného hororu, nebo mám asi nějaké nedostatky v chápání a nejsem schopen vstřebat "logiku" celého děje, takže.........

    • 20.2.2005  10:20
    Frekvence (2000)
    ****

    Klasické sci-fi okořeněné vkládáním svérázného střihu, zajímavý způsob časových proměn, dobrý soundtrack.... Škoda jen toho nešťastného konce.....Velice by mě také zajímalo, zda-li z tohoto zdařilého, ale jinak složitého scénáře nebolela skriptku Samanthu Armstrong hlava. James Caviezel jako obvykle u mě zabodoval. Nejenom tím, že je částečně původem švýcar, ir a slovák, ale i jeho cizokrajný zjev mu zároveň hodně přidává na popularitě.......

    • 19.2.2005  13:31
    Záchranáři (TV seriál) (2003)
    **

    .........Vzhledem k tomu, že sám jsem aktivní horolezec a filmů s touto tématikou je u nás žalostně málo, o to více jsem očekával spuštění seriálu v čt....Nerad bych se opakoval, ale vše zde již do puntíku přesně napsal kinej.....Z celého 6ti dílného tatranského projektu by v zásadě zbyla nádherná kamera a vystříhaný 30 min. úžasný dokument z Tater. Rozehrávání životních osudů a ateliérových historek na několika frontách, dialogy, někdy jak vyšité z německé seriálové produkce. Popravdě řečeno, chtělo to více profesionálního přístupu k celému tématu, jaksi to nechat uzrát, uležet a místy doladit. A poté to nakonec natočit. Mimochodem, největší "zásluhu" na tom všem měl Jiří Křižan, který tomu dal nejvíce na prdel........... OHLASY z našich horolezeckých kruhů : .....1. díl *** VIDĚT KAMZÍKY *** Horydoly: Drsní chlapi mluví z obrazovky spisovně, ale kvůli autentičnosti občas prohodí nějakou sprosťárnu. Vtip o zlomeném kokotovi, když Slovák upadne na záda, musel vyznít ve slovenštině určitě lépe, než česky. Drsní chlapi zkoušejí nové kamarády ze znalostí anatomie. Co to má mrtvá holčička šedého za hlavou..? Mozek.. ! Drsní chlapi se dlouho sprchují... Vykulený blonďák to předvádí na kameru nesnesitelně dlouho. Jestli byl oblečený, není známo, protože jsme viděli jen jeho hlavu. Drsní chlapi protahují děj na blbostech. ..Na neskutečně dlouhém intru má asi největší zásluhu scénárista Jiří Křižan. Nuda...nuda....šeď! ......2. díl *** NOC NA ZRCADLOVÉ STĚNĚ *** Horydoly: Drsní chlapi od horské lezou čistě, bez přidržování skob a karabin, bez pomoci lana. A to i když jde o život. Místo páternosteru ze dvou lan pro prvolezce a jümarování dalších členů záchranného družstva předvádějí v noci za mrznoucího deště a při boji o život dvojice paragliderů své sportovní schopnosti. Do toho scénárista namíchal osvědčené ingredience: jeptišky... hysterku...opilce a chlapskou rivalitu. Nenesitelně dlouhý záběr na vrtulník s podvěsem v mracích může soutěžit s nesnesitelností intra prvního dílu. Ale proč to ve filmu nenechat, když už byl vrtulník zaplacený....., že? ......3. díl *** PARADOXY **** Horydoly: Drsní chlapi nás paradoxně pobavili. Asi proto se tento díl jmenoval Paradoxy, jiný důvod nás nenapadá. Například rozhovor na cintoríně u Popradského plesa zněl přibližně takto. Chlap od Horské: "Poezie smrti vám neříká nic? (ironicky)" Osudová žena: "Ale říká. (tajuplně s povzdechem, asi něco skrývá)" Nebo druhý rozhovor někde ve skálách. Další chlap od Horské: "Jsi skvělá. (s profesionálním odstupem)" Osudová žena: "Ty jsi skvělý. (zamilovaně)" Všichni zachraňovaní jsou vylíčeni jako dementi - vysokohorští turisté nelezou těžké výstupy (neumětelové) a bikeři kouří trávu (fůj). Záchranářům při tom jde o život: "Bude to téměř nemožné.. !" prohlašuje jeden z dvojice nejlepších. Druhý potom slaní pětadvacet metrů, z toho asi třetinu vzduchem na rovnou travnatou plošinu...:-)) ......4. díl ***

    • 13.2.2005  17:06

    V poslední době určitě jeden z těch lepších kousků, který mě přišpendlil do křesla, vyloudil mrazení v zádech a pocit napětí vyvolaný jak vizuální, tak audio složkou. Nadaný Wan do snímku vložil veškeré svoje filmové cítění. Jeho úspěšný debut má v sobě určitý náznak dravé ásijské krve, snahu o něco nového, moderní styl, své pařanské manýry zde nezapře......Tak jak přímočaře a zdatně začínala S. Coppola, lze předpokládat, že i zde se máme opět na co těšit......... PS.: Game Over....??.....Wan si nechal dvířka přece jenom otevřená......

    • 13.2.2005  16:55
    Past (1996)
    ****

    Past nebo-li dříve "Svázány" je film s datem výroby poněkud starším, ale u mě od začátku stále zůstává v přihrádce těch lepších a neopomíjených šikovných bonbónků...... Svižný erotický thriller s krimi zápletkou......a hodně krvavou....!...Jenni a Gina mají v sobě skrytý náboj. Hlas Jenni v originále je hodně sexy a Ginin výraz mi vždy, pokud se objeví v některém filmu spouští na monitoru jakési praskání, lupání, jiskření a nevím co ještě........obě jsou prostě má krevní a věková skupina. Přesto, že jsou většinou v béčkových šuplících, u mě to je zcela jinak..........

    • 13.2.2005  15:51

    Přepis:.............Neodolal a zašel se podívat na film ALEXANDER VELIKÝ. Po přečtení všech těch zdrcujících kritik (moc upovídané a zdlouhavé, špatné herecké výkony, málo akce a vojenské taktiky, málo romantiky, hodně povídání o vztazích, ale málo sexu atd.; nejpříznivější z nich mluvila o dekonstrukci mýtu) jsem neměl žádná přehnaná očekávání a popravdě řečeno, byl jsem zvědavý jen na dvě věci – na to, co režisér Oliver Stone tak pokazil, a na Colina Farrella v hlavní roli. Výsledek? Očekáváte-li tradiční hollywoodskou podívanou ve stylu rozdělení hrdinů na klaďasy a padouchy, jedna efektní akční scéna stíhá druhou, minimálně jeden romantický vztah s postelovým happy endem, tak na ten film ani nechoďte. Budete zklamaní a odejdete v průběhu téměř tříhodinového děje. (Mimochodem bylo pro mně dost rušivé, když nemálo diváků podcenilo své kapacity a neustále courali na toaletu a zpět.) Nicméně doporučuji vám jeho shlédnutí, pokud máte rádi historii, Colina Farrella, Angelinu Jolie a odpustíte jeho tvůrcům pár nedostatků faktického rázu (maják v egyptské Alexandrii za Ptolemaia I. ještě nestál a Babylon v té době už dávno nebyl výstavné město) a hlavně filmařského rázu. Podoba některých postav jako např. Alexandra se v průběhu tažení mění, jiných jako např. Héfaistiona zůstává naopak stejná. Pár slabších hereckých výkonů. Téměř každá postava ve filmu mluví s dost jiným anglickým přízvukem, čehož si na rozdíl od rodilých mluvčích, kterým to připadá směšné i zábavné zároveň, ani nevšimnete. Přirovnal bych to k českému filmu, v němž by většina včetně Alexandra mluvila víceméně standardní češtinou, ale někteří jeho kamarádi z dětství se silným holomóckým nebo ostravským přízvukem (nic proti hanákóm a ostravakum). Snad nejlegračnější je scéna, v níž se novomanželka Roxana ptá Alexandra „You-love-HIM?“. To se nejde nesmát, i když tím má být zdůrazněno, že se ještě nestačila naučit jazyk svého manžela. Ten film musíte nechat na sebe působit. Obsahuje mnoho dobových reálií a životních postojů, které dnešní lidé nemohou bez dalšího ihned chápat. V tomto směru je historicky věrný. Obsahuje však také množství mezilidských vztahů a vystupování, které zůstávají dodnes beze změny, jako např. vztah syna s matkou a s otcem, touha osamostatnit se a prosadit se, zklamání z toho, že jsme dětmi svých rodičů a tedy že dědíme všechny jejich ctnosti a nectnosti, přesvědčení o vlastní intelektuální nadřazenosti nad „barbary“, opouštění ideálů mládí a přátel pro mamon a ješitnost a další. Je s podivem, jak se svět za 2.400 let změnil. V té době měl každý muž jediný životní úkol – nebát se bojovat a v boji zemřít. Plus mít legitimní syny, kteří jednou nastoupí na jeho místo v boji. Ženy byly k rození těch synů a pro zábavu. Největším prohřeškem muže v klasickém Řecku byl nedostatek macho chování a především macho pověsti. Muži (citově) závislí na ženách nebo (sexuálně) podřízení jiným mužům byli společensky nepřijatelní. Muž mohl mít otevřený vztah s jiným mužem, nesměl ovšem nikdy přiznat svoji pasivní roli v něm. Takový muž byl ostatními respektován. Naproti tomu dnešní společnost takového muže nestrpí a bylo to cítit i z reakcí diváků a divaček v kině, kteří tápali, co si mají o postavě Alexandra myslet. Vybočoval z obecně vžité stereotypní představy o virilních heterosexuálních mužích, kteří bytostně nesnesou ani představu o tom, že by k nim mohl jiný muž nebo oni k němu cítit něco jiného než pouze rivalitu, a o zženštilých homosexuálech, kteří na sebe musí všechny předem upozorňovat již svým zjevem a projevem, aby nemátli vdavekchtivé slečny a „normální“ kluky. Je to jedno z posledních tabu, které je třeba prolomit, a podle mého názoru tento film o gayi – velikánovi tomu vrchovatou měrou napomáhá právě proto, že postrádá dnešní předsudky. Závěrem musím vyjádřit obdiv ke Colinu Farrellovi, že tu roli vzal. Když před lety režisér Stone začal přemýšlet o natočení tohoto filmu, uvažovalo se o Tomu Cruiseovi. Ale buď mezitím zestárnul, nebo se té role zaleknul. Ještě, že se už i v Hollywoodu mění časy k lepšímu........." ......... BRIGHT.......... ...

    • 8.2.2005  18:14

    Satiricky pojatý dobrodružný příběh několika vesničanů, parodujících rytířská tažení po zemi. Komediálně laděná spleť montypythonských obrazů, která nedá pokoj vaši bránici. Brancaleone v čele, Salerna, Theobald.......Nezapomenutelný je v hlavní roli Vittorio Gassman, v době natáčení jako 44 letý mladík a dále hlas v uřvaném dabingu nepřekonatelného Františka Filipovského.

    • 31.1.2005  18:25

    ........Čím blíže jsi k smrti, tím jsi schopnější udělat cokoliv pro přežití...........Dokumentární, zcela evidentně neamericky natočený příběh, bez nijakých efektních prvku a okras o Joe Simpsonovi a Simonu Yatesovi. Úsek ze života špičkových, talentovaných a trénovaných mladých lezců, kteří nastoupili novou éru po těžkých expedičních výpravách. Mají zkušenosti z lezeckých terénů v Alpách a tak tedy i Andy "vyběhnou" nahoru alpským stylem, nalehko bez budování dalších postupných campů. Vrchol je úspěšně zdolán, to nejhorší je teprve před nimi. Naváté obří převěje na sestupovém hřebenu a pak ty nešťastné pády..... Ten druhý je však už tragický. Příběh je v knižní podobě mnohem více zdramatizován a líčení Joeova sestupu je ještě o něco delší a barvitější. Uvědomíme-li si, že už jenom obyčejné spaní venku ve 4500 m.n m. nám dělá jaksi problémy, pak pobývat několik dnů ještě o něco výše bez tekutin, potravy, v mraze, s velkým úrazem a za řádění matky přírody je nadlidský a nepředstavitelný výkon. Přesto dík patří všem, kteří s naprosto profesionálním přístupem zvládli natočit, pravdivě a výstižně podat zobrazení o lidské touze, odvaze, utrpení a usmíření. Letecké záběry z helikoptéry, prostřihy s flashbacky, časosběrné natáčení oparů a mraků nad vrcholovými hřebeny, velký celek vysokohorské přírody citlivě odtahován zoomem, nebo nádherně nasnímané velké detaily horolezeckého nádobíčka v úvodu, či místní flóry a fauny nad základním táborem. To vše je vyváženě, systematicky a v přesném rytmu stříháno a prokládáno úžasnými ruchy přírody a hudbou, místy až meditační. Velkou ironií osudu je, že Simon Yates se ještě před Andami ve francouzském Chamonix seznámil s mým velkým kamarádem z hor sólo lezcem Mirkem Šmídem. Ten mu tenkrát věnoval na památku svoji čepici. Zde Simon zapálí za Joeho pietní oheň a spálí mu jeho oděv. Jedinou již výše zmíněnou čepici do ohně nevhodil. Nejsem pověrčivý , ale zřejmě to měl udělat, neboť Mirek Šmíd se hned poté zabil 11.09.1993 na Lost Arrow v Yosemitech. Tak ahoj tam nahoře... ? PS.: zcela chápu J. Simpsona, že byl doslova donucen napsat tuto knihu, živě si dokáži představit reakci novinářů a zasloužilých komisařů v klubu, nemajících o poměrech ve výškách a novodobém lezení ani páru.........

    • 31.1.2005  18:21
    Padlé ženy (2002)
    *****

    ......Drastické vylíčení činnosti katolické církve na bezbranných ženách v jejich irských polepšovnách a prádelnách. Podle některých očitých svědků, byly osudy žen ve filmu vylíčeny o něco mírněji, než bylo doopravdy ve skutečnosti. Sugestivně podané drama stvrzené hereckými výkony, kamerou a šikovně vloženými detailními záběry. Špičkový je velký detail na krvavé oko Bernandetty a v něm uprostřed rohovky odraz mluvící hlavní sestry Bridget. V každém případě Mullan chce a je to jeho hlavní úkol, všem ukázat a útočit za každou cenu na náboženský fanatismus a praktiky církve minulých let. Je to morální odplata pro dalších 30000 žen, které si toto museli protrpět na vlastní kůži. Pokud chtěl v zemi otevřít diskusi, povedlo se. Potrefená husa se dosti silně ozvala........

    • 16.1.2005  18:59

    ......Velice rozporuplný psychologický film.....uf, to ale byla jízda.......zajímavé vykreslení postav, barevná stylizace, flashbaky, šílená atmosféra, šerosvit, slova, citace v metru. Mistrná kamera, experimentující hudba. Velice efektní je mnou doposud nepoznané společné prolínání dvou různě hlasitých melodií. Také se vám stává, že si ustřední melodii pískáte ještě druhý den ? Psychologie a duše celého snímku je v perfektním zpracování. Pokud se vnoříte do tohoto jedoucího snového vlaku, ztrácíte okamžitě zájem o zjištování detektivní podstaty a přecházíte zcela jinam. Čekáte-li však klasické krimi, pak je potřeba zalistovat někam jinam, mimochodem, nejlépe to zde asi vystihla milá kleopatra.........

    • 13.1.2005  18:17

    ..........Strhující, provokativní, černohumorná vytříbená poezie v mistrovském podání Hrušínského, veliký trn v oku velkého komanče. Není se čemu divit, že tento filmový klenot ležel tak dlouho v trezoru. Celý příběh je zajímavě natočen jakoby jeden velký záběr. Osoba vždy zůstává, přechází se jen z místa děje, či v čase. Děsivé vyprávění hlavního protagonisty se stále více stupňuje a graduje jeho skutky, které on zároveň vykonává, dle nařízení vyšších mocí a ospravedlňuje pro blaho všech. Černobílý materiál, klidná tichá hudba, působivý hlas vypravěče, děsivé prostředí krematoria, režijní cit pro psychologické podbarvení. To vše dohromady dalo vzniknout tomuto vyjímečnému, dá se říct i světovému skvostu...........

    • 8.1.2005  09:38

    ......Dobrý den, princezničko...!!!......Pokud nejsem v dobré náladě a moje duše strádá, pustím si tento zdařilý kousek a je okamžitě po problémech. Naprosto vyjímečný a vzrušující pohádkový příběh, plný emocí. Skutečného, nenásilného, milého, přesto výbušného humoru. Základní kámen pro vznik celého filmu byly pro Benigniho skutečné životní osudy jeho vlastní rodiny za 2. sv. války, životní optimismus a jeho pohled na svět i v těch nejhorších chvílích. "Život je krásný" je především o tom, že láska, humor a fantasie mohou překonat i hrůzy holocaustu. Otrlého, bezcitného, spotřebního diváka samozřejmě tento film zaručeně nemůže oslovit ani mu nic neřekne. Pak ale chybu hledejme jinde.........

    • 2.1.2005  09:11
    Čokoláda (2000)
    ****

    ........Zdařilé zpracování námětu, barvité vykreslení doby, osob, zajímavě podaný příběh, dokonalý balzám na duši. Zároveň však nad pestrou výpravou a komediální formou Hallström vše překrývá silnou myšlenkou a následným zamyšlením........

    • 28.12.2004  11:55
    Vinnetou (1963)
    *****

    .........Před kinem se vlní dlouhá fronta na lístky. Bohužel ti, co stojí na konci řady se dnes již dovnitř nedostanou. Kino hučí jako v úlu. Nás však bůh osvítil, lístky jsme si koupili v předprodeji u známé. Venku se ještě kšeftuje s lupeny do 1. brázdy za "volant", ale my se už úspěšně a postupně probíjíme ke své sedačcce. Přeskakujeme lidi, kteří mají lístky na stání a polehávají stísněni na zemi v uličce na kraji. Je zde nedýchatelno, dusno a všichni čekají kdy to konečně vše vypukne. Uvaděčka ještě příchozím rozdává pár zbylých pohlednic a plakátů s hlavními představiteli. V tu chvíli se už stmívá, sál se zklidňuje a všichni očekáváme na plátně přicházející filmovou pecku...........je rok 1964......

    • 26.12.2004  11:21
    Záskok (1994)
    *****

    .........Coenovský inteligentní humor, brilantně odvedená práce. Určitě jeden z jejich nejlepších filmových kousků, na kterém nelze najít chybu. Dokonalý rytmus děje, scenář, symbolismus v detaliech, dialogy, střih, neopakovatelný zážitek........

    • 19.12.2004  17:43
    Snowboarďáci (2004)
    odpad!

    ........Největší běs a hrůza v české komediální tvorbě roku 2004. Neštěstí, na které dokonce přispěl ze své portmonky i Státní fond ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie. Nevím, jak se k tomuto veledílu mohla připlést i Markéta Zinnerová. Janák se zde pustil do parodie na teenegerské téma: Jedeme si do Špindlu zašukat. S tím, že nasadí známé herce "neherce", svižnou muziku, to vše skloubí s jízdou na prknech, skútry, vrtulníky, Horskou službou a já nevím co ještě. Jediné pro jeho obhajobu je jeho prohlášení o tom, že nebýt producentských zásahů, vypadaly by Snowboarďáci zcela jinak...! Po zásluze by potřeboval ztrestat A. Dvořák za chyby v nevhodném a nelogickém střihu. Jako další je naprostý amatérismus u hudebních střihů, následných postsynchronů, úděsné seriálové dialogy, nenávaznost děje, silně pokulhávající kvalita celého scénáře. Přestaňte se zajímat o dějovou linii a sledujte jen klip z horského prostředí. Bohužel vznikl z toho bezduchý, laciný, nic neříkající paskvil, který vás na 1,5 hodiny povozí v kanalizační, smrduté filmové stoce a pak vyplivne naprosto vygumované. Směs trapných a předem předvídatelných gagů, kterým bychom se měli smát.... guláš, který se někteří nestydí přirovnat ke klasice Sněženky a machři. Takže další díly: Snowboarďáci 2, Rafťáci, Podvraťáci, nebude nic jiného, než další odvar této nastavované kaše. A že je čeká velký Hollywood ? Vždyť to tam také patří........

    • 19.12.2004  17:35

    Jeden z těch lepších historických filmů loňského roku !!! Přes jeho rozsáhlou popisnost osob, doby a atmosféry zrodu a pádu revoluce, je vše podáno srozumitelně, strhující děj má své hrdiny a záporáky. Neuškodí před projekcí zajistit si menší znalost anglických dějin. Herecké obsazení nemá chybu, nerad bych na někoho zapomněl. Takže asi nejvíce mě zaujal Rupert Everett a Olivia Wiiliams.........

    • 15.12.2004  18:05

    .........Celkově vzato, hodně filmových odpadů vzniká jen a jen tím, že tam prostě hraje pro někoho typycky nepopulární herec. Di Caprio, Julia Roberts a zde to je R. Schneider. Pro mne je tento komik snesitelný a jeho výstupy mi nepřipadají zas tak ubohé, jak zde převážná většina píše. Jeho humor je sice hodně na hraně, zvláštní, surově drsný. Dobrýho striptéra i Žábu k zulíbání si vlastně psal sám na sebe...........

    • 12.12.2004  11:47

    Po pravdě řečeno, Hříšný tanec 1 se dá i po letech sledovat stále. Bohužel u pokračování dvojky jsem měl zcela zásadní problémy, abych se na film dodíval až do konce. Je neuvěřitelné, že celkem nezkušená Ferland se pustí do remaku slavného hudebního filmu, naprosto nepočítá, že kritika a náročný, hudebně založený filmový divák ho musí smést ze stolu. Není to nepochopením nebo jejím podceňováním, ale ono vše sklouzlo do jediné a tím laciné roviny, kde převládá latinskoamerická telenovela, příběh o ničem. Vzrušující hudba, nádherní lidé, erotika, malebné prostředí Havany a krásná příroda tím vším dostávají trpkou a nakyslou pachuť . Těkavá kamera, někdy nelogický střih a do toho všeho ještě šoupnutá revoluce? Nemohu si pomoci, ale toto už skončilo v propadlišti filmových dějin už před premierou..........

    • 5.12.2004  14:23
    Fanfán Tulipán (2003)
    odpad!

    .......velice nešťastný nápad natočit historickou parodii na slavného Fanfána. I když hlavním záměrem byla asi snaha přetočit remake, velká bublina splaskla a zbyl jen fraškovitý a smrdutý opar, místy připomínající ty od pánů Pomejů a Trošků..........

    • 5.12.2004  10:01

    .........kameraman a režisér Jan Špáta o sobě řekl, že pokud chce o někom natočit dobrý dokument, musí ho dobře poznat, mít rád, znát jeho charakterové vlastnosti, ztotožnit se s ním a pak to vše citlivě podat a natočit. Fahrenheit je však zcela o něčem jiném. Je to jen poutavý, dobře natočený protestfilm, aneb po našem: Jak chutná moc (Mňačko). Zde v podání zkušeného M. Moora..........

    • 5.12.2004  09:37
    Otec rodiny (2000)
    **

    ......dlouhý, předlouhý, stará dobrá zápletka s výměnou. Bohužel úplně pro jiného scenaristu a pro jiné herce, ani komedie ani romantický, pouze fantasy bez šťávy, průměrný Cage a bez duše hrající strnulá Leoni a nic neříkající dialogy, škoda......

    • 30.11.2004  08:43

    ........Smutný, melancholický příběh tří lidí a jednoho psa, jenž osud spojil a zase rozloučil. G. Paskaljevič tak jako E.Kusturica jsou absoloventi české filmové školy. Oba spojuje v jejich filmech přímočará živelnost, naprostá přirozenost, zobrazení obyčejných lidí v krizových situacích, jejich pocity, představy, citové rozpoložení. Děj je vždy proložen jejich specifickým a nezaměnitelným černým humorem. Škoda jen, že ČT vložila do svých upoutávek na film dosti nevhodný spoiler. Přesto závěrečné rozuzlení filmu a pointa jsou naprosto kouzelné a nezapomenutelné tak jako celý snímek vám navždy zůstane uchován v paměti .............

    • 27.11.2004  17:58
    Ponorka (1981)
    *****

    .......Film, jenž se určitě stal pro Petersena přelomovým v jeho filmové kariéře. Na svoji dobu celkem drahý, přesto už více jak 20 let přináší milovníkům válečné a psycho tématiky potěchu a hodně radosti. O to více potěší v r. 2004 vydání DVD 208 min. v nezkrácené verzi, lépe řečeno přidaním nepoužitého materiálu a vyčištěným zvukem. Je to opravdový bonbonek na smlsnutí......