Recenze (49)
Z jiného těsta (2023)
Asi to mělo být vtipný, ale v podstatě všechny humorné situace uvidíte v traileru, pak už je to jenom vztahová tragikomedie, navíc se spoustou hlášek a odkazů, které v našich končinách nikdo nepochopí.
Wednesday (2022) (seriál)
Sice nejsem cílová skupina, přesto jsem se skvěle bavil. Rozhodně se budu těšit na další sérii.
Ďábel v Ohiu (2022) (seriál)
Neuvěřitelná přehlídka scénáristyckých klišé, měl jsem velký problém to dokoukat až do konce. Jsou tam záběry jenom pro prázdný efekt, uměle vytvářené napětí, které většinou vyšumí do prázdná. Za mě úplná zbytečnost, která plní jenom roli položky v seznamu na Netflixu.
Skleněný (2019)
Naprosto chápu ty rozporuplné hodnocení a recenze. Ani já pořádně nevím, co si o tom filmu myslet. Ale převládl ve mě pocit, že se Shyamalan stále snaží stále více "tlačit na pilu" a jiným pohledem na věc vyvádět ostatní z komfortní zóny, ale už to trochu působí vykalkulovaně až překombinovaně. Názor o existenci komiksových postav přebíjí paranoidním pohledem, že existuje tajná skupina, která "udržuje Zemi v rovnováze". Pro mě je to poněkud nestravitelné.
Prokletá (2020) (seriál)
Nápad to asi byl dobrý, ale s každým dílem je znát, jak se to scénáristům sype pod rukama. Nelogičnosti se vrší, některé scény vyšumí do ztracena, na herce se kouká až s lítosti. Ambice byly veliké, je znát inspirace podobnými seriály, nakonec to ale skončilo trapností.
Záhada Silver Lake (2018)
Místy hodně samoúčelné scény, u kterých vás napadá, že jsou ve filmu jenom pro umělecký dojem. Milovníci konspiračních teorií budou ten film milovat, protože se tvůrci celou dobu snaží přesvědčovat, že někde mezi námi jsou ONI, kteří nám ve skutečnosti řídí naše životy.
Roztříštění (2019)
Filmem jsem mírně zklamán, protože recykluje cizí nápady a ani se nesnaží být alespoň trochu originální. Nakonec je z toho jenom jednohubka, na kterou velmi rychle zapomenete.
Lucifer (2016) (seriál)
Že si tvůrci občas přiohnout běžné stereotypy spojené s náboženstvím, mi nevadí (např. doporučuji skvělou knihu Job), ale že z pána pekel udělají totálního matláka, který je navíc psychicky rozhozený a jediná schopnost, kterou mu nechali, je získat od lidí jejich nejtajnější tužby, mi přišlo už na hraně trapnosti. Detektivní zápletky jsou velmi triviální a občas mi přišlo, že plní pouze roli vaty. Ale na odreagování po práci, kdy potřebujete vypnout mozek, to ještě jde.
Polar (2019)
Asi každého při sledování napadne srovnání s filmem John Wick, jenom někoho napadlo, že udělá ještě drsnější verzi, asi si myslel, že po tom diváci touží, ale podle mě se to minulo účinkem. I ta závěrečná pointa je dost obehraná.
Ledové království II (2019)
Film asi nejlépe vystihuje označení animovaný muzikál. Tvůrci si evidentně řekli, že to, co fungovalo v prvním dílu, ještě zdůrazní ... mě osobně ale přišlo, že více písniček tomu naopak škodí a působí spíše jako vata pro řídký děj, nemluvě o tom, že ty písničky jsou vysloveně "muzikálové" (možno až na jednu) a nemají takovou sílu jako v prvním dílu. Na druhou stranu tvůrcům kvituji, že v plejádě animáků vytvořili nějaký vysloveně pro dívčí publikum.