Dejff_2004

Dejff_2004

David Hanuš

okres Praha

homepage

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 2.1.2016  22:05

    Umístnění příběhu do 19. století se tvůrcům podařilo. Funguje výborná výprava, kostýmy a herecké obsazení. A nehledě na dobu, ve které se děj odehrává, tvůrci prostě jednoduše volí trochu jiné rozehrání nových osudů hrdinů pro připravovanou čtvrtou řadu. A k novým osudům je potřeba uzavřít ty staré a vidět to, co tvůrci chtějí, abychom viděli. Zkrátka, nesmíte v celém novém příběhu hledat žádnou vědu, ona tam totiž žádná vůbec není. Tak to vlastně bylo pokaždé. Více na filmovyguru.cz

    • 10.3.2012  11:08

    Fantasy příběh za 250 miliónů dolarů z rukou studia Disney, bez jakékoli inovace a překvapení! Přesto by nebylo správné roztrhat ho na kousky a zahodit do filmového odpadu. Šanci si od Vás zaslouží. Voják z Virginie, John Carter, ovdověl, ztratil všechno, pro co žil. Nešťastnou náhodou se dostane na Mars, kde stojí před zásadní otázkou: Vrátí se zpět na Zem nebo zachrání ohrožené město Helium? Režisér Andrew Staton krotí před kamerou poprvé živé herce (zatím pracoval jen na animovaných filmech pro Pixar) a je to znát. Vůbec mu nepomáhá přeplácanost děje (zajisté Vás čeká lehký zmatek se jmény postav, měst, tvorů), zároveň zbytečná délka filmu (přes dvě hodiny) a námět knižní předlohy Edgara R. Burroughse je lehce prostý a hlavně na filmovém plátně, v jiných filmech, několikrát viděn (např. všechny sci-fi fantasy filmy za poslední roky, velmi se nabízí srovnání s Avatarem – poslední scéna filmu v hrobce Vaše domněnky potvrdí). Přesto, že kniha vznikla daleko dřív. Více na mém blogu.

    • 10.3.2012  10:09

    Po hrůzostrašných Bastardech, Tomáš Magnusek (producent, autor scénáře a opět herec) neodstoupil ze snahy zničit českého filmového diváka, spíš naopak. A nutno říct, že se mu to daří. Školní výlet je snad ještě horší než vše předtím! Je to horší už jen proto, že taková herecká jména, jako jsou bezpochyby Stanislav Zindulka, Libuše Švormová nebo Jiřina Jirásková propůjčili svůj talent tomuto paskvilu, který měl zůstat raději zamčený v domácím archivu Magnuska. Vše vypadá jako chaoticky poskládané home video s pár vtipnými sekundovými scénami, které ve finále jsou vtipné jen proto, že je Vám trapně za to, co herci na plátně předvádějí, a ze zoufalosti vypustíte ze sebe smích a protočíte oči (já při filmu asi 4x). Jestli to herci dělali jen z toho důvodu, že "nátáčení bylo fajn" a nevěděli do čeho jdou, silně pochybuji. Ale tak k sakru... Proč? Více na mém blogu.

    • 4.3.2012  00:03
    Český lev 2011 (TV pořad) (2012)
    ***

    Lidičkové, lásečka, výkřiky, chichotání… Vtípky stranou a zcela vážně: Zpěvačka Lucie Bílá jako moderátorka večera prohrála boj s nervozitou. Více na mém blogu.

    • 2.2.2012  19:20

    Nebezpečná metoda je přesně ten typ filmu, který Vás naláká do kina svým trailerem a námětem, ale v kině Vás pak jen nudí. Chyba zřejmě bude na mé straně, jelikož Cronenberg dostává jednu pochvalnou recenzi za druhou. Jedni z největších pánů psychologie, doktor Freud a Jung, rozmlouvají o základech psychoanalýzy. K obou pánům se postupně přidává, anální fixací posedlá, Sabina Spielreinová, která se jako první žena věnovala právě psychoanalýze. Komplikace nastává sblížením se Junga s Spielreinovou... Po delší době jsem po skončení filmu měl chuť říct: „Co to k sakru je?“ A podle reakcí ostatních diváků v sále, kterých mimochodem bylo asi jen deset, bych řekl, že nejsem jediný, kdo má akutně takovou chuť říct „WTF?“.

    • 27.1.2012  16:22

    Perverznosti nikdy není dost. Jde-li ještě o kombinaci se jménem režiséra Davida Finchera, máte zaručeno, že odejde z kina plně nasyceni vším, co jste viděli. I když půjde třeba o zvracení spermatu… A ve spojení s celosvětovým knižním bestsellerem, máte zaručen stoprocentní „kulturní zážitek“. Před dvěma lety dorazila do našich kin první adaptace stejnojmenné knižní trilogie Milénium švédského novináře a spisovatele Stiega Larssona. Knižní titul zaujal i americké producenty, kteří dlouho neváhali a vrhli se do natáčení. (Nutno říct, že švédskou trilogii jsem zatím neviděl a knihu teprve čtu.) Příběh filmu nás zavádí do Švědska, kde novinář Mikael Blomkvist (Daniel Craig) dostane šanci od bývalého průmyslového velikána, nyní starce, najít vraha jeho neteře. Vražda se stala již před necelými padesáti lety. S případem Mikaelovi výrazně pomůže hackerka Lisbeth Salander (Rooney Mara), která je všechno, jen ne „normální“. Vše je komplikovaně zapleteno díky celé podivínské rodině s nacistickou minulostí. K tomu, abyste si film vychutnali, nepotřebujete znát nějak moc dopodrobna děj. Stejně si nebudete ze začátku pamatovat všechna jména. Ta se mi pletla asi do poloviny filmu, kdy se výčet podezřených osob zúžil na polovinu. Tím se i trochu stával děj filmu předvídatelný. Více na mém blogu.

    • 21.1.2012  22:28

    Se „slaďárnama“ se roztrhl pytel. Znáte to. Dvě krásné tvářičky, muž a žena, s osamělým srdcem, často propleteným těžkým osudem, mířící do sladké zatmívačky. Takových filmů jste mohli vidět stovky. Film Kamarád taky rád (v originále Friends with Benefits) je trochu jiný. Není ale zas tak jiný, jen je lepší, než třeba podobný letošní film Hlavně nezávazně. Dylan je mladý muž, který pochází z L.A. Má práci, která ho baví, ale přesto zakusí poznat něco lepšího. Jamie je hledačkou talentů z New Yorku. Tam se ji podaří dostat i Dylana, se kterým se vzápětí dobrovolně spřátelí. Vzájemné sympatie jiskří z plátna, proto není náhoda, že se tihle dva dají do kupy. Ale trochu jinak, než bychom čekali. Jejich přátelství je postaveno na sexu, nic víc. Více na mém blogu.

    • 21.1.2012  22:27

    Nový film Stevena Spielberga vlastně nepotřebuje žádné hodnocení. Jméno dědy Spielberga je zaručeným tahákem. Ale Tintinova dobrodružství se Stevenovi, jednoduše řečeno, sakra povedly! Příběh, inspirovaný komiksy ze 40. let autora Hergého, vypráví o mladém reportérovi Tintinovi a jeho věrném pomocníkovi psovi Filutovi, kteří společně narazí na model lodi zvané Jednorožec. Ta v sobě skrývá tajemství, díky němuž se Tintin ocitne tváří tvář nebezpečí v podobě padoucha Sacharina. Tajemstvím, které ukrývá Jednorožec, není nic menšího než obrovský poklad. Začíná boj o to, kdo první rozluští tajnou šifru z modelu lodi a dostane se k pokladu. Tintinovi by mohl pomoci kapitán Haddock… Více na mém blogu.

    • 21.1.2012  22:27

    Kdo o nich nikdy nečetl, neslyšel nebo je neviděl, ten bude, bezesporu, z nejnovější filmové adaptace Tří mušketýrů v oblacích. Ale, existuje vůbec někdo takový? Teď by se hodilo nastínit děj, který by Vás měl pořádně nažhavit a přitáhnout do kina. Jenže ten je naprosto banální, že ani nemá smysl se o něm nějak rozepisovat. Možná jen ve zkratce. Na začátku jde o odcizení plánu na sestrojení vzducholodi od samotného Leonarda da Vinciho, následně o zcizený náhrdelník samotné královny… Více na mém blogu.

    • 21.1.2012  22:25

    Co očekávat od podprůměrného režiséra Shawna Lewyho, který měl za zády v roli producentů Stevena Spielberga a Roberta Zemeckise? Buď půjdete do kina bez očekávaní a nebo… Překvapení podzimu je tu! Bývalý boxer Charlie Kenton (Hugh Jackman) tak nějak přežívá díky dálkově ovládaným robotům, které nechává zápasit s ostatními roboty v ringu. Lidský box v roce 2020 prostě není v kurzu. A že se mu příliš nedaří, dokáže nejeden prohraný zápas, třeba hned ten úvodní s býkem. Ke všemu se Charliemu do cesty připlete malý syn Max (Dakota Goyo), o kterého by se měl starat, po smrti jeho matky. Z původního nezájmu se vyklube pevný vztah otce se synem a naše slzné kanálky mohou vlhnout pod nánosem patosu… Více na mém blogu.

    • 21.1.2012  22:25
    Anonym (2011)
    ****

    Může Vám to připadat divné, ale král katastrofických filmů, Roland Emmerich, natočil historické drama pracující s konspirací, která hýbe světem už pár let. Kdo byl vlastně ve skutečnosti autorem děl, které jsou připisovány Williamovi Shakespearovi? Příběh, odehrávající se v alžbětinské Anglii, vypráví o tom, že skutečným autorem divadelních her, sonetů a básní, nebyl tolik opěvovaný literární génius Will Shakespeare ale hrabě z Oxfordu Edward de Vere (Rhys Ifans). Ten je však nucen „vzdát se autorství“ svých her. Především jeho tchán William Cecil (David Thewlis) mu určuje, co má dělat. Zajisté tomu napomohl i milenecký románek z mládí mezi Edwardem a samostatnou královnou Alžbětou I. (Vanessa Redgrave, mladou Alžbětu hraje Joely Richardson)… Intriky jsou na místě. Více na mém blogu.

    • 21.1.2012  22:23

    Pokud jste si oblíbili postavu kocoura z animovaných příběhů o zlobrovi Shrekovi, jste přesně ti, kterým je film určen. Ostatní se budou nudit. Bohužel. A slovo nuda Vás napadne hned na začátku. Než se celý příběh filmu (ten se převážně točí kolem třech kouzelných fazolí) rozjede, uvidíte Kocoura třikrát tancovat, pětkrát utíkat, desetkrát mňoukat a jednou kulit kočičí oči. Představoval jsem si nápaditější děj filmu, ale dalo se předpokládat, že nebude zas tak o co stát. Animovaný film pro děti není mým šálkem kávy (vlastně je, nedávno uvedený Ratatouille v TV mi potvrdil, že mám rád animované filmy), ale proč se mi sakra ten Kocour nelíbil? S tím příběhem mám prostě problém. Více na mém blogu.

    • 21.1.2012  22:23

    Odepisovat Toma Cruise jako člověka může, kdo chce, jako herce bychom ho ale ještě neměli házet do starého železa. Že tam rozhodně nepatří, dokázal dalším pokračováním restartované série Mission Impossible. Jakmile začne úvodní scéna v moskevské věznici a děj filmu pokračuje invazí do Kremlu, zapadnete do sedačky a přesto, že M:I 4 má přes dvě hodiny, neopadne z Vás ani na chvíli napětí. Tým složený z neohroženého Ethana (Tom Cruise), sexy Jane (Paula Patton), vtipálka Benjiho (Simon Pegg) a později přizvaného agenta-analytika Brandta (Jeremy Renner) má jasný úkol – zastavit padoucha Hendrickse (Michael Nykvist), který chce zničit svět pomocí jaderné hlavice. Více na mém blogu.

    • 21.1.2012  22:22

    Druhé díly to mají vždycky těžké. Nejinak je tomu u série filmů se Sherlockem Holmesem. Před dvěma lety dokázal režisér Guy Ritchie, že Sherlock není žádný starý děda. Letos nám dokazuje, že je Sherlock nesmrtelný mládenec. Konec prvního dílu nám prozradil, že novým protivníkem Holmese bude profesor Moriarty (Jared Harris), jenž touží rozpoutat světovou válku daleko dříve, než se skutečně stane. Má k tomu všechno. Peníze, zbraně, intelekt a schopné lidi. Jediné, co mu brání v cestě je Sherlock Holmes (Robert Downey Jr. a jeho přítel doktor Watson (Jude Law). K tomu přidejte Holmesova bratra Mycrofta (Stephen Fry), manželku Watsona Marry (Kelly Reilly), cikánku Simzu (Noomi Rapace), sexy kost Irene Adler (Rachel McAdams) a možná máte tak zhruba příběh v kostce popsán. Více na mém blogu.

    • 31.7.2010  12:09
    Počátek (2010)
    *****

    Film Počátek sází hodně na naši pozornost. Každé slovo, každý pohyb je ve filmu natolik důležitý, že nesmíte z plátna „sundat oči“. Film je nabitý akcí, ale ti, kteří chtějí vidět jenom akční scény a monumentální triky budou zklamáni (akce samozřejmě nechybí – nejlepší bezgravitační souboj, a triky se také najdou – skvělá snová scéna, v níž architektka Ellen Page obrací domy na jedné pařížské ulici střechami k sobě), protože na nich Počátek nestojí a ani stát nemůže. Snímek stojí na mluveném slově, potažmo na obrazu. Kdo jednou mrkne, přijde o důležité informace k následujícímu ději. Režisér Nolan je natolik zručný a chytrý tvůrce, že napsal geniální scénář, geniálně ho zrežíroval a geniálně obsadil. Scénář nabízí, když se zamyslíme, dost logické věci (že ve snu čas utíká pomaleji, než v realitě, že ve snu můžeme usnout, ve snovém usnutí znovu usnout a snít a snít), nabízí i povedené hlášky. Snad nemůže být nikdo jiný, než právě Nolan, který točí tak inovačním způsobem (nedělá chyby, postupně rozuzluje děj, nezapomíná na detaily, vše je přehledné a srozumitelné), a kolem sebe má samé výborné filmaře. Naštěstí si k sobě a ke svým filmům pouští i hudebního skladatele Hanse Zimmera. Jeho hudba je jedinečná (mírně vykradená z Temného rytíře a Andělů a démonů), znějící tak, jak má, přináší pocit stíženosti, napětí ale i slzopudných scén. Z herců nikdo nevyčnívá, nikdo toporně netrčí, všichni hrají ten svůj part tak, jako by to byl jejich život. Leonardo DiCaprio sice letos již podruhé hraje manžela, který přijde o svou ženu, ale stále hraje líp a líp. Kdo si vzpomene na mladičkého hezounka z Titanicu? Michael Caine má jen (podle mě a pro mě) malý štěk, ale díky za něj. Marion Cotillard (ano, ta oscarová Edith Piaf) dává každému najevo svůj herecký talent, ale méně (slz) je někdy více. Počátek není vůbec jednoduchý film, i když se tak může jevit (někdo podle traileru může očekávat tuctový akční film, víc jak o akci jde o mysteriózní sci-fi). Diváka buď přesvědčí a získá nebo úplně odradí a zprotiví. 10/10!! P.S.: Zastaví se „káča“ nebo ne? ;-)

    • 23.7.2010  11:42
    Pan Nikdo (2009)
    ****

    Příběh nabízí love story (chcete-li romantický nádech), absurdní situace, drama, které nevymyslí ani sám život a něco málo komedie. Což z traileru nemusí být snad ani poznat. Tvůrci zároveň sází na oblibu takovýchto filmů u diváků, a jsou to právě tvůrci, kteří nedokázali ukočírovat své ambice. Je možné, že se z filmu stane s odstupem kult, na který bude každý rád vzpomínat a přemítat v myšlenkách, jenže tomu brání konec. Trošku jsem se při konci přistihl, že kvůli takovému závěru jsem se nemusel dívat na předchozí děj dvě hodiny, a i když jsem se nenudil, ale očekával jsem pointu trochu překvapivější. Technickému zpracování se nedá nic vytknout. Hudba je melodická (i když opakovaná), i kamera je taková jaká má být. Tvůrci se prostě víc věnovali věcem za kamerou než před kamerou. Z herců jednoznačně první ligu hraje Jared Leto. Dokáže pobavit i rozplakat. Je přesně ten typ herce, kterému divák „žere vše i s navijákem“. Herečka Juno Temple (hraje postavu mladé Anny, někomu může být známa z filmu Zápisky o skandálu) hraje na svůj věk víc než trefně. Hraje dokonale to, co sami můžeme cítit, když se dostaneme do podobných situací jako ona (jedná-li se o odloučení od své lásky, tak templem, teda tuplem ;-). 8/10 (za herecké výkony, a odvahu tvůrců, a za to, že jsem se nenudil)!

    • 6.7.2010  13:17

    Scénář... Kniha okolo třistapadesáti stran obsahuje několik epizod a hlavně nejméně dvacet postav. Pár dějových linií se vyškrtalo, některé vlastnosti postav zmiňované v knize, byly přisouzeny postavám, které dostaly prostor ve filmu a výjimečně se postava z knihy změnila v někoho jiného, kvůli filmu. Tak asi utrpěla nejvíce postava Maxe. V knize vystupuje jako spisovatel, který se díky své vynalézavosti a literární kritiky, rozhodne napsat román o účastnících zájezdu. V knize Max vytváří „figurky“, které dobrovolně pošle k moři a s nimi tak zažije nějaké to nemalé dobrodružství. Ve filmu je Max ale populárním zpěvákem. Bez zmiňované schopnosti svobodně si vybrat toho, koho si posadí vedle sebe přes uličku v autobusu atd. Škoda, že se tvůrci nedrželi pevně předlohy... Od Maxe se odvíjí další změny. Delegátka Pamela na dobrou noc všem cestujícím předčítá pohádky... V knize. Ve filmu zpívá ukolébavky... Ale zpátky k ostatním postavám. Právě díky přehuštěnosti postav se nemůže tento film dotknout filmových nebes. Problém je i v tom, o co se opírá kniha – naprosto otevřeně tu Viewegh hovoří o masturbaci, sexu a o čemkoli, co se týče intimního života. Film se těchto témat dotýká okrajově. Pokud nepočítám řešení malého Jakuba, zda je homosexuál a nebo nějaké to odhalené ňadro Jitky Kocurové. To je zřejmě další chyba. Debutant Jiří Vejdělek (režisér seriálu Redakce) neměl vůbec nic jednoduchého. Musel ustát nároky producentů. Navázat na diváckou úspěšnost a nejlépe komerčně překonat Román pro ženy (asi 560 tisíc diváků a 53 miliónů Kč na tržbách). Jedině jak toho dosáhnout, bylo správné zvolení hereckých osobností. A to se Vejdělkovi povedlo. Dokonalostí je Eva Holubová. Stačí pár mimických gest a všem je jasné, jak „to“ myslí. Čirou dokonalost předvádí i Anna Polívková, pro mě herecký objev, který s přibývajícími rolemi roste a roste. Bohumil Klepl mě překvapil. Nepřehrává a pevně se drží své role. Svou roli na „chvalitebnou“ zvládla Jitka Kocurová. Naivní blondýna, krásná a stále se usmívající. Navíc, její „čumáčku“ mě po krátké době začalo stejně vadit jako Maxovi. Stejně dobře hrají i Jana Štěpánková (energická, postupem času chápající stále víc a víc Šarlotu) a Květa Fialová (nic neřešící, jakýkoli problém nechá vyšumět s naprostým klidem a výmluvným úsměvem) Hůře na tom jsou snad jen „Irma s Denisou“ a duo homosexuálů. Holkám moc nejdou z úst intelektuální povídačky a klukům chvíli trvá, než si získají oblíbenost u ostatních účastníků (pomocnou ruku jim podává Jolana při hlasování o masturbaci...), ale hlavně u diváků. Málem bych zapomněl na dvojici řidičů autobusu Karla st. (Miroslav Krobot) a Karla ml. (Pavel Liška). Je to dvojice, která mohla sice dostat více prostoru, ale pokaždé, když se objevila na plátně, nikdy jsem se nenudil. Jejich komické řešení, kolik podšálků se při cestě ztratilo, není pro znalce literární předlohy žádným překvapením. Ale jsem si naprosto jistý, že budou spokojeni ztvárněním zrovna těchto dvou pánů herců. Bez jakýkoliv výtek hodnotím technickou stránku filmu. Především chválím kameru, která snímá to, co se do žánrového filmu hodí. Místy mi připadala i romantická. No a také hudba zní tam, kde si to film žádá. Možná právě díky ní film volně pluje... Když teď sečtu všechny plusy a mínusy filmu, získám celkový obrázek, jak natočit celkem kvalitní český "mega" film, který plyne a nezadrhává se. Což si myslím, že není zrovna špatná kritika.7/10

    • 6.7.2010  13:05

    Kdo by odolal panu Hrabalovi a Menzlovi? Já ne, a teď lituji (nemyslím ale knižní vydání). Knižní předloha je zajisté složitě zfilmovatelná (pomalu žádné odstavce, žádná krátká souvětí, přímá řeč už vůbec). Kdo se toho chopil, musel být buď velký fanoušek samotného Hrabala, přítel a nebo lovec po penězích. Všichni zajisté známe dlouho historii vzniku tohoto filmu. Nakonec vyhrál Jiří Menzel a vrátil se po dlouhých třinácti letech za kameru. Napsal scénář tak, aby byl srozumitelný a pochopitelný pro neznalce předlohy, aby se zamlouval i těm fandům. U těch ale zřejmě narazil, protože tvrdý příběh předělal na „miloučký příběh“, který Češi budou milovat, cizinci uznávat a producenti se taky najedí. Nevím zda je to chyba režiséra nebo někoho jiného, ale film mě prostě nudil. Možná pár momentů mě dokázalo potěšit (kdykoli byl v obraze herec Oldřich Kaiser – starší Dítě, nebo pan Martin Huba – Skřivánek). Jedná-li se o technickou stránku, nemohu nic vytknout. Kamera je krásná, kameraman Šofr umí dělat úžasné detaily, a dekorace i kostýmy vytvoří nádhernou retro představu a vrátí vás zpátky do minulého století. Jen ta hudba docela zbytečná a pár triků docela nevydařených (pršící bankovky a etikety na začátku filmu). Král na mě působí jako němá groteska, ne tím, že by byl plný gagů (chraň bůh), ale mluvou. Přesněji řečeno skoro žádnou mluvou. Nebýt vypravěčského hlasu starého Dítěte, film by snad ani nepotřeboval scénář. Stačilo by pár technických poznámek kam a jak postavit kameru, jak to nasvítit a bylo by. Nebýt skvělé literární předlohy a věhlasu Bohumila Hrabala Král by jistě ani nekraloval v kinech tak dlouho. A hlavně proto díky tomu filmu dávám 4/10.

    • 6.7.2010  12:59

    Nejdříve se přiznám, že knižní vydání jsem nečetl. Z toho zřejmě vyplývá i to, že si nejsem jistý celkovým zasvěcením do děje filmu. To, co bych v knize přečetl na x stranách, ve filmu shlédnu během úvodních minut a tak rychle, že toho ani moc nepoberu… Úvod jede a jede až se zastaví u jedenáctileté „vyvolené“ Lyry, kterou společně se svým deamonem Pantem, medvědem Iorkem a dalšími čeká nekonečně dlouhá cesta, kterou režisér Chris Weitz (ano, ten tvůrce Prciček…) šikovně naznačil v závěru filmu a navnadil tak nejednoho diváka. Jsou-li na plátně digitální zvířata film vypadá vskutku nádherně, a hlavně pokud promlouvá či jinak se propaguje lední medvěd Iorek Byrmison. Hold, trikům se už nevyrovná ani realita. Jedná-li se ale o lidské herce, nejvíc zaujme Nicol Kidman, jenž z počátku působí jako hodná teta Agáta, ale zdání klame. Trochu tomu napomáhá i její deamon. Bohužel málo prostoru dostal Daniel Craig, který když mu režisér dopřeje ukázat se nám, hraje o sto šest. Svůj debut zvládla i malá Lyra (Dakota Blue Richards). Nebýt by Nicol, digitálních triků a působivé výpravy, z filmu by se stal pouhý zmetek, jako se stalo u Narnie. Dávám 6/10, ať nežeru!

    • 6.7.2010  12:51
    Jumper (2008)
    ***

    Když režisér Doug Liman (mj. Agent bez minulosti, Mr. And Mrs. Smithovi) začal pomýšlet nad tímto námětem, zajisté myslel i na možnost pokračování. Tomu odpovídá i děj filmu: pár náznaků, rychlý děj, skoro otevřený konec… Herci jsou mladí, plný energie, až na mdlý románek mezi Davidem a Millii, která hezky vypadá, hezky vypadá, no a hezky vypadá. Samuel L. Jackson se poslední dobou zaškatulkoval do postav akčních hrdinů (viz. Hadi v letadle), takže nedokáže ničím novým překvapit. Jediný Jamie Bell filmu dává záchranou ruku v podobě vyvaženého herectví, kromě dialogu: „skokany už chytali ve středověku… kacířství, kladivo na čarodějnice“… Ale to není výtka na jeho hlavu. Pokud toužíte po rychlé, svižné podívané, nějakém tom vtipném dialogu či gagu, akčním dobrodružství a chcete procestovat za hodinu a půl naši planetu, nemůžete vybrat jinak. 5/10

    • 6.7.2010  12:46

    Tím, čím oslovovaly diváky filmy Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka do polepšovny - vynikájícím herectvím Tomáše Holého, jednoduchá záplétka - o to míň oslovují Krokodýli. Rozhuštěné zápletky, některé vyznivající do ztracena (vztah učitelky Alice a Luboše úplně vyšumí), sem tam vykukující Vašek v podání Jiřího Mádla (dle režisérky skvělá náhrada Tomáše Holého), nedostal tolik prostoru, aby mohl vůbec něco předvést, citově "ždímací" scény alá Pojišťovna štěstí a přehrávající Jitka Schneidrová. Bohužel. Těžko říct proč například herečka Jaroslava Kretchmerová nepředvedla víc ze své komičnosti, ale kritika zřejmě nemůže padat na hereččinu hlavu. Paní režisérka raději dává přednost Evě Holubové, která ovšem, je-li v záběru, svou energií a pozitivní náladou dokáže zabavit, i kdyby se film točil jen okolo ní, je jí ale víc než dost! Ingrid Timková se alespoň snaží něco hrát, za to Naďa Konvalinková a Bára Štěpánová ve filmu jsou snad jen díky svým proporcím. Duo Vojtek-Konečný v roli otců Vítka se nedá ani komentovat a hodnotit jako herecký výkon. Místo mluvení Josef Vojtek jen kříčí a Dan Nekonečný jen vrrrrrčí. To, že i do rodinného filmu přijde na řadu fekální humor čekal asi málokdo. Navíc ztvárněn Václavem Postráneckým nevěští nic dobrého. Pár prdů a je naštěstí povšem. Film staví bohužel, co se týče komičnosti, na fyzických gagech a různých pádech. A bohužel i Miroslav Etzler musel stavět spíše na fyzickém projevu, ač se snažil, co mu síly stačily. Škoda. Má-li ale film něco kladného, tak je to zajisté jeho technická stránka. Bez jakékoli kritiky se obejde kamera Martina Duby, jenž dokáže nádhérně prodat lokace (ať Vysoké Tatry nebo "starou" Prahu), rychlé tempo děje, který režisérka prostě umí, a zajisté jí k tomu pomáhá i střih. A také hudba Petra Maláska. 4/10

    • 6.7.2010  12:40

    Režisér David Fincher nám tento příběh podává jako životopisné fantasy drama. Namístě je samozřejmě srovnání s filmem Forrest Gump (oba filmy vznikly podle scénáře Erica Rotha, ten jej napsal podle povídek Francise Scotta Fitzgeralda), ale ve skutečnosti tyto dva filmy nemohu „házet“ do stejného pytle. B. B. není tolik podbízející jako FG, zároveň B.B. není tak precizní jako FG. Je ale zajímavé sledovat, jaké to je být dítětem v kůži starce (Ve svých sedmi letech dostává Benjamin takové rady do života, které kolikrát sám člověk nedostane ani v letech dospěláckých.) Herečka Cate Blanchet (postava Daisy) podává v tomto filmu životní výkon, Brad Pitt (Benjamin) v podstatě nesleze z plátna, i když minimálně první třetinu filmu je jeho digitální obličej umístěn na tělo jiného herce. Přesto za Cate mírně zaostává. V roli náhradní matky Benjamina Queeine se představila skvělá Taraji P. Henson, která s láskou pečuje o odpudivé „stařecké“ dítě. Jakoby podobných filmů vzniklo spousty, ale tenhle je vlastně jiný, originální. Podivuhodný případ B. B. působí velice temně a chladně, místy snad i depresivně. Vše umocňuje hudba Alexandra Desplata. Sice sem proklouzne nějaký ten vtípek, ale postavy raději pláčou než aby se smáli (srovnání s Forrestem Gumpem zde nepřichází v úvahu). Při necelých třech hodinách jsem nechtěl ani na chvíli opustit příběh Benjamina a převážně postoj a zachování Daisy k tomu, co ji čeká. Přičtu-li k tomu skvělé triky, kdy nevíte co je filmový trik a přemýšlíte pouze o tom, jestli se nejedná o starší verzi dvojníka Brada Pitta, získám vyjímečný filmový zážitek, který se neopakuje. I když jak jsem řekl, podobných filmů tu bylo spousty… 8/10

    • 6.7.2010  12:31

    Film Andělé a démoni, než se dostane za první půlku, velmi pokulhává. Ono přesněji řečeno, stojí! První polovina je plná vysvětlování (historie Vatikánu a převážně volby papeže, historie a vysvětlení kdo jsou to Ilumináti, a zasvěcení jak vůbec pracují vědci v CERNu). Z filmu kouká v některých scénách nesmyslnost, která (pamatuji-li si dobře) ve knize určitě nebyla. Může-li jedna postava (nebudu úmyslně jmenovat) zabránit dalšímu krveprolití pouhým zveřejněním jistých deníků proč to neudělá? Nebo… Postava vraha má šanci zabít dvě důležité postavy. Co byste udělali být v jeho kůži, kdybyste v ruce měli zbraň a nikdo kolem? Střelili, nebo jim řekli: Nic vám neudělám, pokud za mnou nepůjdete a nebudete mě dál sledovat. Ve filmu je ještě několik nelogických prohřešků, které by se jen tak scenáristovi neměly odpustit. Za to výprava filmu je naprosto dokonalá! Tvůrci si museli poradit se zákazem od Vatikánu natáčet reálné kostely, hrobky a vůbec celý Vatikán. Trikaři si tedy vyhráli především s digitálním náměstím Svatého Petra a architekti se stavbami ostatních vatikánských a římských památek. Hudební skladatel Hans Zimmer si zase pohrál s pár hudebními základy ze Šifry a opět prokázal svou kvalitu. Hodnocení hereckého ansáblu patří kupodivu (kupodivu oproti předchozí Šifře) k té pozitivnější stránce filmu, než třeba výše uvedený scénář. Tom Hanks hraje jak umí nejlíp. Ale přeci jenom dostal k sobě parťáka, který ho předčí. Izraelská herečka Ayelet Zurer v roli vědkyně srší vtipem, dokonalou drzostí a jazykovou vybaveností. Camerlengo Ewan McGregor dostal bohužel větší prostor pro hraní až ke konci filmu. Andělé a démoni jsou ve finále o krůček lepší než Šifra mistra Leonarda, ale k dokonalosti pořád chybí lepší scénář a možná jiný režisér. Uvidíme u Ztraceného symbolu. 6/10

    • 6.7.2010  12:25

    Režisér David Yates (má na starosti i předchozí díl série) vsadil na zábavu, muckání, temnotu i strašení. Do šestého pokračování vlastně zapojil vše. Ono aby ne! Délka 153 minut se musí nějak zaplnit. Těžko říct, proč byl Yatesovi určen i rozdvojený poslední sedmý díl Harryho Pottera. Kritizovat by se měl vlastně spíš scenárista, navrátivší se Steve Kloves, který „vyházel“ několik stránek knihy, a nahradil je zřejmě pro dospívajícího diváka zábavnějším flirtováním. Celý film doprovází tajemná hudba, stejně jako u Fénixova řádu, Nicholase Hoopera, který ač se snaží, jak může, na Johna Williamse nemá, a proto neočekávejte žádné významné hudební motivy (použil víceméně ty samé, jako u předešlého dílu), které byste si ještě po skončení filmu pobrukovali. Co se týká hlavního hereckého tria mladých, nejvíce překvapí Hermiona v podání Emmy Watson. Od známého diblíkování a šprtání se změnila v chytrou mladou slečnu (napsal bych labuť, ale tou už byla v Ohnivém poháru), kterou samozřejmě trápí láska, žárlivost a problémy kamarádů. Daniel Radcliffe v roli Harryho bohužel nemůže nabídnout nic nového. Snad jen na chvíli mě dokázal zaujmout, to když si dal kouzelný lektvar Štěstí, a působil, řekněme slušně, zkouřeně. Ron alias Rupert Grint hraje ze zmíněné trojky stále nejlíp, a díky bohu, větší prostor byl věnován jeho komediálnímu talentu. Máte-li v oblibě Brumbála (Michael Gambon) oblíbíte si ho ještě více. V tomto díle naprosto naplňuje představu moudrého a uvolněného starce. Nováček Horácio Křikloun v podání vynikajícího Jima Broadbenta rozesměje nejednoho diváka, a to má Křikloun v rukávu i taková esa jako v tělování se do různých podob nábytku. Alan Rickman jako profesor Snape dostal velmi málo prostoru na to, aby dokázal někoho vystrašit víc než by bylo zdrávo. Jedna nemalá věc čeká diváka, který čeká na vysvětlení, co a kdo je vlastně princ dvojí krve. Divák se vysvětlení dočká, ale jen tak mezi řečí. Na film, který má v názvu tyto samotná slova, je to hodně málo… Odečtete-li zadrhávající první půlku filmu, oceníte úvodní akční scénu plus pár scén lekacích, Harry Potter a Princ dvojí krve se řadí za třetí díl série, Vězně z Azkabanu. A 7/10 je myslím velmi hezké hodnocení vhodné na nějaké pěkné muckání. :-)

    • 6.7.2010  12:16
    Avatar (2009)
    *****

    Cameron sice nevynaložil na příběh moc myšlenek (děj filmu je docela předvídatelný) a vykradl kdejaký jiný film, a Avatar se tak může jevit plný klišé a jako zbytečná pohádka (film není omezen žádnou věkovou hranicí, tudíž bodných ran se dočkáte mimo záběr), jenže to by nebyl Cameron, aby nás něčím nepřekvapil. Pandorská fauna (zmínění ptakoještěři, „koně" s šesti nohama, nosoroslontosaurus nebo jak to nazvat) a flora (při jakémkoli dotyku zmenšující se rostliny, fosforečně svítící rostliny každou noc, poletující semena ze stromu ve tvaru medúzek) je tak neotřelá, originální, promyšlená, že kdekdo uvěří tomu, že přeci jenom něco podobného musí existovat. Dojdeme-li k samotným tvorům Na´vi, jejich prokreslenost, detaily pokožky a jasnost očí nám dají velkou šanci uvěřit, že tam někde ve vesmíru skutečně existují. :-) Sice pohyby těla tvorů jsou jaksi taksi digitálně škubající, ale hned to tvůrcovi odpustíte, až uvidíte například záběr s Nayriti (Zoe Saldana), když pije z listu rostliny dešťovou vodu, nebo dokonalou podobu mezi Jackem Sullym a jeho avatarem Jakesullym (Sam Worhington), a těžko pochopíte, že vše co uvidíte, včetně té vody, pochází z počítače. Nejen proto se s postavami hned zžijete a budete jim fandit až do závěrečných titulků. Po technické stránce nelze filmu skoro nic vytknout. Kamera funguje tak, jak má, ale zoomování na detail funguje poprvé, podruhé, jenže potřetí a počtvrté se jeví již mírně opotřebovaně. Střih není naštěstí zběsilý a nechává nás, zvlášť při akčních scénách, hltat dokonalost práce režiséra. Jediná velká výtka padá na hlavu hudebního skladatele Jamesa Hornera, který, jak je u něho zvykem, vykrádá sám sebe, kde může. Proto vám veškeré melodie budou připomínat něco málo z filmů Trója, Zorro, a vlastně i na Titanic dojde. Herci od začátku do konce hrají co mohou, a my se s nimi snadno ztotožníme, i když žijí o pěknou řádku let později než my. Vědkyně Grace (Sigourney Weaver) na začátku působí jako tvrdohlavá, za svým cílem jdoucí postava. Brzo sami pochopíme, proč tomu tak je a fandíme jí až do jejího posledního mrknutí. Stejně tak si oblíbíte hláškujícího Jakesullyho, který ač jako bývalý mariňák má pro strach uděláno, ale Pandora je Pandora. Režisér nás dokonale vtáhnul do příběhu, proto hodnotím 9/10!

    • 6.7.2010  12:09

    Celý film má neskutečně výbornou atmosféru, čemuž napomáhá nejen ruka režiséra, ale i kamera, hudba, střih a herecké výkony. Leonardo DiCaprio již dokázal několikrát, že už není jen hezká tvářička z Titanicu a dokazuje to i v Prokletém ostrově. Temná atmosféra je budována od první minuty filmu, při které si řeknete, že tohle nemohl natočit Scorsese. Filmy režiséra Scorseseho nejsou příliš mým šálkem kávy (snad jedině Taxikář z roku 1976 mě oslovil natolik, abych se více zajímal o tohoto režiséra), což by se Prokletým ostrovem mohlo změnit, jenže se nezmění.Prokletý ostrov je založen na Vaši pozornosti, chápavosti a náladě. Pokud se chystáte na hororový thriller (dle traileru by se tak mohlo jevit), budete možná trochu zklamáni, protože film stojí rozhodně na finální pointě, která Vás může napadnout již někde od půlky filmu (stejně jako mě). Film je i poměrně dlouhý, 137 minut je až moc na to, abyste se nedostali do pořádné „depky“ společně s hlavním protagonistou. Film vlastně celkově ve mně nevyvolal takový strach jako trailer k němu, ačkoli se někomu může zdát napínavý pořádně. Díky skvěle odvedené práci všech za kamerou (hlavně díky tomu) hodnotím 6/10.

    • 5.7.2010  22:30

    Hlavní herecké duo v podání Roberta Downeya Jr. A Jude Lawa je tak sehrané a „chemicky“ propojené, že nebýt femme fatale Rachel McAdams, možná by Sherlock přelétl k dr. Watsonovi. Dokonale to mezi nimi jiskří, doplňují jeden druhého, sekundují si posledním slovem, a navzájem pomáhají. Ono nakonec poznáte i jak to bylo doopravdy. Ne, důvtip a chytrost Holmesa z něj neudělala nejlepšího z nejlepších, ale vzdělanost a loajálnost kolegy Watsona. A možná nebýt jeho, detektiv není detektivem ale bezdomovcem, o čem se můžete vážně přesvědčit… Zdá se tedy, že filmu nechybí nic. Režisér zachoval pevnou půdu pod nohama a nenechal si diktovat co a jak. Svižné a výpravné podívané nechybí opravdu nic, a to že se může někomu zdát scénář prostoduchý, tak ať! Sherlock Holmes nenese žádné umělecké břímě, jde pouze o zábavu. Kdo v tom hledá něco víc, je vedle... Což berte jako pouze mou dedukci… :-) 6/10

    • 5.7.2010  22:27
    Precious (2009)
    *****

    Filmu Precious jsem dlouho odolával. Věděl jsem, že nepůjde o žádný fajnový odpočinkový film, a věděl jsem správně. Po shlédnutí jsem v sobě hledal slova, kterými bych mohl film popsat. Těžko jsem se zmohl na jakékoli popsání. Snímek atakuje vaše srdce a dělá to dobře a trefně. Málokdo by mohl Precious nelitovat a nesoucítit s ní. Málokdo podporuje zlou a vypočítavou matku, která má na denním pořádku pouze sledování televize, cigára a nedej, bože, sexuální praktiky, ke kterým využívá sovu dceru. O to víc, máme radost, když vidíme, že se najdou i tací, kteří mají chuť pomoc Precious. Ať se jedná o učitelku Mrs. Rain nebo psycholožku Mrs. Weiss v podání Mariah Carey, která mimochodem vůbec ve filmu nevyčnívá a naopak hraje neuvěřitelně věrohodně. Dalším podporovatelem „Zlatíčka“ je nemocniční ošetřovatel John (tentokrát v podání hudebníka Lennyho Kravitze, který stejně jako zpěvačka Careyová snad ani nehraje, ale prostě je, a my mu to všechno sníme i s navijákem). Pro milovníky "těžkotonážních" filmů je tenhle dělaný přesně jim na míru. 10/10

    • 5.7.2010  22:21

    Celý snímek je sám o sobě magický. Kouzelný svým zpracováním a technickým provedením, až máte pocit, že si režisér Jan Svěrák vyloženě hrál. Jenže má to i háček. Celé to kouzelné zpracování mě přestalo okouzlovat během první půl hodiny, nepočítám-li prvních 10 minut, kde hrajou skuteční herci. Míň jsem se začal soustředit na technickou stránku filmu a více přemýšlel o ději. Škoda, že děj je velmi řídký, a nikoho zajisté nepřekvapí, když dobro zvítězí nad zlem. Vemete-li v potaz i to, že každých 10 minut sledujete automobilovou honičku všech loutkových postav, a musíte respektovat i to, že film je přeci jenom pro děti a ne pro dospělé. I když přijde řada i na vtipnou debatu o sexu. Svěrák natočil opět výborný film, byť pokulhávající za jeho typickými "svěrákovinami" 6/10

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace