asinus

asinus

Vašek Voslář

Česko


25 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
    • 9.1.2016  00:44
    Spectre (2015)
    ****

    Buď, anebo. Buď dvouhvězdičkový vrchol scenáristické bezradnosti v překrásném a technicky dokonalém přebalu, nebo pětihvězdičkový režisérův výsměch právě oné bondovské neschopnosti najít svou tvář a zároveň všem, co jsou o bondově pozici a významu v současné (pop)kultuře schopni v dalekosáhlých textech zasvěceně rozumovat. Vlastně jsem si to dokonale užil jako parodii, kterou Mendes před producenty solidně dokázal ukormidlovat, aby si ještě za šílený prachy natočil kus obrázkově krásné filmařiny. Ne že by výsledný produkt dával dohromady nějaký smysl a ne že by přinášel všehomíru něco zvlášť pozitivního, ale co už s tím dělat jiného, než si takovou koninu užít?

    • 1.12.2014  10:12
    Interstellar (2014)
    *****

    Nolanovic to po příběhové stránce trošku rozkošatili, aby pak v závěru pochytali pár volných konců a narvali do diváka až příliš průzračný konec. To je ale (jo, ještě spolu s přehnaným vytěžením Glassovských varhanních motivů a spolu s inceptionovskou obsesí na zdvihající se horizonty) asi tak jediná výtka. Jinak je to biják vesmírných rozměrů (i bez 3D, jaká slast), ohromující i skličující, s nervydrásajícími i dojemnými momenty. Pocitově tak na hraně mezi čtyřmi a pěti, ale když koukám na tu Nolanovu velkofilmařskou konkurenci z poslední doby, musím uznat, že zážitek v IMAXu byl zkrátka parádní a nemůžu si stěžovat. Pod čarou: Na Nolanových filmech mě fakt baví, že těch pár hlášek, které do každého filmu propašuje, i kdyby úplně nezapadaly, pobaví třikrát víc než nejlepší gagy z vyhlášených komedií. Scénář Temného rytíře byl vlastně postaven z hlášek, dokonale řízných a zábavně hravých, tentokrát je to trošku na násilí, aby Interstellar prošel jako mainstream, a přesto vynikající.

    • 30.9.2014  13:10

    Tak otevřeně absurdní barvičková sračka, že si ten lepší průměr zaslouží. Webb se o nic jiného nesnaží a jeho upřímnost říznutou líbivou a místy i intenzivní akcí tímto oceňuji. Subžánrově v jednom šuplíčku s Batmanem a Robinem, přesto koukatelné. Takhle nějak bych si představoval lepší komiksové filmy, kdybych znal jen komiksy, animáky a tušil, že film je něco jako animák s živými herci. Proč ne, ale další díl mě v kině opět zajímat nebude.

    • 29.9.2014  15:48

    Spíš bizár pro fanoušky než supr komedie. Vzhledem k tomu, jaká se sešla sestava, tedy nakonec spíše zklamání. Ale dá se to dokoukat a Emma Watson potěší.

    • 27.6.2014  16:07

    Hvězdička za vtip o stavu současné kinematografie, jinak potvrzení toho, že o Transformerech byl i jeden celovečerák příliš. Bez ohledu na technickou úroveň (se kterou si to podle mě tentokrát i místy dost usnadňovali). Prostě je to prázdnota téměř bez obalu. Absolutní dvě a tři čtvrtě hodiny trvající pšouk. Nuda, nuda, nuda.

    • 14.5.2014  19:41
    Godzilla (2014)
    ***

    + hutnost, atmosféra, nekompromisní podřízení lidstva gigantickým živlům, pár vymazlených obrázků. /// – natahování expozice, nesmyslné dějové kličky, vlastně trochu dost nuda. O trochu víc plusů než mínusů, o trochu víc zajímavý pokus o něco nového než další řadová slátanina.

    • 4.5.2014  11:42
    Trans (2013)
    ****

    Skvělé predispozice (geniální inovativní režisér, vynikající herci bez zábran, téma kombinující hypnotické a extatické stavy) a zajímavě rozehraný příběh zhruba v polovině snímku začínají tonout v překombinovaných pletkách scénáře. V Boylově podání sice Trans sem tam vyhřezne v nějakou dechberoucí scénu či nervydrásající sekvenci, čím více však zápletka nabízí postupem času možností, tím méně čitelnou je pro diváka, který se snaží pochytat všechny volné konce. Když pak všechno směřuje k onomu nutnému velkému zvratu a závěrečné pointě, nepříliš originální (jakkoliv překvapivá a šmrncovní) dohra nedostojí laťky nasazené předchozími do krajnosti dovedenými otáčkami děje. Pořád je ale radost koukat na práci Dannyho Boyla, který se trochu připoutrhl ze řetězu.

    • 4.5.2014  11:34

    Mistr Soderbergh přestal vyloženě experimentovat, potopil se do vod už jednou probádaných a natočil dílo, které v jeho dosavadní filmografii hledá konkurenta pouze s obtížemi. V příběhu snad vyvanou na světlo nějaké nelogičnosti, které můžou trochu potrápit, prim ale hraje vícestranná a zvládnutá kritika snobství, povrchnosti, maskulinního světa, samozřejmosti rozkladu rodiny a hlavně touhy vyřešit problémy radikálním řezem (nebo spolknutím pilulky). A jen tak mimochodem je to filmařský skvost, napínavý, dobře obsazený, dokonale technicky zvládnutý.

    • 4.5.2014  11:24

    Nedotažené vykreslení fungování světů, nijak srdcervoucí romance, nádherné obrázky ve 3D. Výsledkem je nic víc a nic míň než hladivá omalovánka, pohádka s přiměřenou trochou nápadů, nesmyslů a fádnosti. S krásnou Kirsten Dunst. A potenciálem zpříjemnit večer. Nic pro hnidopichy.

    • 4.5.2014  11:17

    Nezvedený a nepovedený pokus o éterické seznámení s dvěma naivními rozmilými děvčaty, která nejdou pro ránu z revolveru daleko. Není to divoká jízda, jak říká distributor, spíš atmosférická pocitovka, která sází na zvláštnost postav, herecké obsazení a sem tam nějaký šperk v podobě snového obrazu či krátké hry s dějovou strukturou. Pocitovka, která mně úplně minula. Ronan a Bledel jsou dost mimo sebe (každá zvlášť i vzájemně). Snad si Fletcher po oscarovém úspěchu trochu zchladil ego, vypadá to, že se naštěstí i dál bude věnovat hlavně psaní. Nebožtík James Gandolfini sice zachránil jeho debut pozoruhodným výkonem, všechno ostatní ale bylo špatně.

    • 4.5.2014  11:08

    Německý ničitel megaloman přestal svou touhu srovnat Bílý dům se zemí schovávat do epizodek v katastrofických filmech a rozhodl se jít do toho naplno v celovečerní stopáži. Nekompromisně, sebeparodicky, sympaticky, ale taky v jednotlivostech dost nepřehledně, aspoň co se držkovaných týče. Každou kontaktní bitku musí z nudy vytáhnout pořádná hláška. Škoda, že si nedal Emmerich na choreografii záležet tolik jako na vršení všemožných absurdit, bylo by to ještě mnohem lepší.

    • 4.5.2014  11:03

    Poctivá, gradující, překvapení prostá, přesto příjemně starosvětská duchařina. Jestli se Watkins napříště vymaní z vesměs nudného hororového žánru, budu se těšit.

    • 3.5.2014  08:58
    Doupě (2014)
    **

    Smysl okopírovaní deset let starého filmu mi opravdu uniká. Nevídaně zbytečná recyklace Okrsku 13, o nic lepší, možná trošku uhlazenější, určitě výrazně více směšná, to když se scenáristi frantíci přesunuli z Paříže do Detroitu a pustili se do gansta speaku. Paul Walker se naštěstí doopravdy rozloučí ve svém Rychle a zběsile, tenhle remake proto klidně může upadnout v zapomnění.

    • 25.4.2014  00:33

    Dvojka Thora tak nějak završila ztrátu mého zájmu o Marvelovky. Možná je to jenom průvodní jev nějaké vnitřní deformace, ale už nějak nemám zájem o to, kdy kam Thor/Cap/Tony hodí kladivo/štít/oblek, a kudy se dál tyhle komiksárny vydají. Sledování konkrétních součástí univerza mě neba a neřiká mi to nic víc než sledování jeho sledovanosti (návštěvnosti) a kvantitativního košatění. Uvidíme, třeba se ve mně ten geek zase nadchne. Ale Temný svět mě hodně znudil a připadl mi natolik vycpávkový, rozháraný a nelogický, že už podobný zážitek nechci riskovat. Porovnání s osudovým a soustředěným (jakkoliv "hloupým") Mužem s oceli téměř nemožné, jiná liga.

    • 24.4.2014  12:12

    Převařený zombie guláš, neboli technicky solidně ošetřený thriller s nádechem áčkové blockbusterové pochutiny a podstatou stravitelné videoherní šlichty. Všestranně kompromisní produkt nejen z důvodu problematického vzniku, přepisování a vystřihávání, ale také co se týče akcentace jednotlivých momentů. Jak legitimně přivést na plátno ve velkoprodukci hromadné kosení lidských těl v ratingově přijatelném hávu? Uděláme z těch lidských těl zombíky. Jak představit moderního hrdinu, zbožňováníhodného, ale lišícího se od překonaných nepřekonatelných mlátiček let osmdesátých a devadesátých? Obklopíme ho bandami speciálních vojáků se samopaly a necháme za něj střílet jiné. A jak vyřešíme potenciál drásavých a nekorektních pasáží z předlohy Maxe Brookse? Opíšeme, vynecháme, naznačíme, přeskočíme. Pitt nasadí háro a celé si to odchodí, aniž by se posnažil... Aspoň tak to na mě celé působilo. Nesoustředěně. Odfláknutě. Utahaně. Místy překvapivě, třeba ve chvílích nějaké globální reflexe krizové situace, ale i v těchto otázkách nedotaženě. A mimochodem provedení 3D konverze bylo k tomuhle materiálu úplně stupidním rozhodnutím, aspoň kdyby měly soudit moje smysly. Soudí ale peněženky, takže dvojka se zřejmě blíží. (...Točit má Bayona? Ok, dvojka zní najednou hodně zajímavě!)

    • 24.4.2014  11:57

    Takový příjemný, kéž by průměrný, thriller. Bez zaváhání, ale také bez čehokoliv navíc. O hlavní postavu se opravdu nelze bát, takže rozmotávání případu nepřináší žádné napětí. Bez ohledu na to, jak Gereovi tahle role sedne.

    • 23.4.2014  21:59
    Sinister (2012)
    ***

    Horory fakt moc nemusím, doopravdy mě bavil jen jeden knižní v životě a kolem kolem se dá říct, že se bojím celkem nerad. U Sinistra jsem se bál docela rád. Ale jestli je to horor roku 2012 a žánrový skvost, tak se sám sobě nedivím, že žánrový nadprůměr, prostředek a septik dokonale míjím. Ústřední herecké duo perfektní, režie sebejistá, námět (co já vím) neoriginální, závěr nejprve překvapivě zajímavě vnadí na solidní doběh i po skončení, ale nakonec zařve do zapomnění. Takhle bych si představoval ten průměr, možná lehce nad.

    • 23.4.2014  21:52
    Rebelka (2012)
    ***

    Kouzelné prostředí, silný hlavní charakter a... postupné rozdrobení atmosféry do bravo cosmo fuckoff pseudo rebelkovských stereotypů, problémků, rozkošných vtípků a vůbec všeho, co si naplno užijí tak možná (některé) holky věku 8-13. I celou rodinu asi pobaví tenhle animák nadprůměrně. Promrhaný potenciál na fantasy dobrodružství s výše uvedenými pozitivy a s čáry, medvědy, či zajímavými skotskými rody navíc, ale určitě nepotěší.

    • 23.4.2014  21:43

    Fajn dětská taškařice, zábava a místy snad extáze pro arkádové hráče, nadprůměrný animák pro všechny ostatní, ale kouzlo srovnatelné s nejlepšími pixarovkami či dráčkem od dreamworks postrádá.

    • 17.4.2014  12:15

    Transcendence tak sotva přeleze padesát procent, protože se na ni místy pěkně kouká a podněty k zamyšlení přináší, bez ohledu na to, jak nelogické, vážné až nudné (napětí se vůbec nedostavilo), veškeré dění je. Když odhlédnu od splasklé bubliny Nolanova produkčního nedohledu a Pfisterova režijního antitalentu, která s sebou nutně nese hodně zklamání, je to takové obyčejně hloupé sci-fi thrillerové béčko. S luxusním obsazením. Proč Paul Bettany tak vytrvale leze do nepovedených filmů až sraček, nepochopím.

    • 14.4.2014  11:59
    Ona (2013)
    ***

    Designově, celkovým laděním, přístupem, drzostí, tím vším je Ona výjimečná a podařená. Všechny složitější otázky, které si klade, jsou však až příliš spjaty s fungováním samovolného vývoje softwareu, do kterého je snadné se zamilovat, a v tom směru se spád událostí a právě ten vývoj "Samanthy" až příliš podřídil schématu romantických sladkobolných příběhů. Zbyla proto spíše natahovaná úvaha, na kterou by v klidu stačila výrazně kratší - snad ani ne celovečerní - stopáž a banální rozuzlení bez skutečně podařené a chytré pointy, o kterou si předfinální zvrat říká. Phoenix je nicméně geniální. A scéná s panáčkem ve videohře kandiduje na komediální moment roku.

    • 5.4.2014  19:42

    Režisér chytrolín a rozumprd si odpočinul od šroubovaného dialogového exhibování a upekl nesmysly zatížený, banální, a přece hřejivý a v jádru výživný psychologický koláč. Nedivím se, že zámořská kritika nad nelogičnostmi zvrací, já sem to kolem a kolem strávil víc než dobře. Stačí "jen" rezignovat na věrohodnost (herecká sestava i kamera Erica Steelberga hodně pomáhá) a promýšlet s filmem význam uzavřenosti rodinného kruhu.

    • 1.4.2014  19:49
    Podfukáři (2013)
    ***

    Nadprůměrně nafintěná jednorázová podfukařina, bez větších klopýtnutí, smysl ale nedává a vykouří se ale z hlavy, než řeknete abrakadabra.

    • 1.4.2014  19:45

    Kašlu na to, jestli v podobenství o Pičínovi někdo vidí přehnané a nenaplněné myšlenkové ambice. Je to nádherná odyssea plná uchvacujících záběrů s čarovnou atmosférou (pomáhalo i skvělé 3D), z níž vytrhuje jen občasné nahlédnutí do současnosti. Osobně jsem tomu sežral i tu naivitu jednotlivých promluv a zkrátka bavilo mě koukat na krásné obrázky a přemýšlet u toho o vyřčeném, aniž bych měl pocit, že mě scénárista s autorem předlohy do něčeho tlačí. Jeden z filmů roku 2012!

    • 1.4.2014  10:26
    Philomena (2013)
    ***

    Čtyři oscarové nominace pro sotva nadprůměrné háelpéčko? Hm. Starý pan režisér Stephen Frears (o pouhý rok a půl starší než mladík Scorsese) natočil předvídatelný a nijak zvlášť režijně vydařený snímek. K dispozici měl oceňovaný (ale jistě ne geniální) scénář podle předlohy reflektující skutečnou událost. Sílu příběhů o "padlých ženách" z Magdaleniných prádelen se nepodařilo patřičně prodat, dílo tak více stojí na podnětnosti dialogových výměn mezi Judi Dench a Stevem Cooganem. Je to dost na místo mezi devíti kandidáty filmu roku? Sotva. Stojí perspektivy chytráckého vládního exporadce a celoživotně vnitřně poznamenané prosté ženy za pozornost. Určitě ano.

    • 1.4.2014  10:02

    Pohádkové souznění dvou na pohled zásadně odlišných duší, které se vyhýbá hořkosti a zaobaluje nutně konfliktní scénáře komediálně hladivým cukrkandlem. S jistotou zvládnuté řemeslo a vynikající herecká sehranost jsou kvalitami k pohledání, je to ale více komedie z aristokratického prostředí, než životopisné drama osob v sotva představitelně náročné životní situaci, což může vzhledem k "tématu" filmu rušit.

    • 1.4.2014  09:46

    Zbytečný návrat v pomalém "speedrunu" nejhorší neexistující herní epizody Silent Hill. Režisér Basset si vybral slabší moment, nezajímavé postavy hrají v takřka absentujícím příběhu mizerní mladičtí herci, Radha Mitchell skoro ani nedorazí, zkrátka všechno špatně. Nejvíc mě zamrazila u rozkopnutých vrat do dalších pokračování. Bojím se, že bude pokračovat krácení rozpočtů a sešup kvality po vzoru jiných hororových sérií. Nedůstojné pokračování zajímavé jedničky.

    • 1.4.2014  09:36

    Sympaticky hipsterské ústřední duo v ne až tak pitomé teenagerské pohádce, která je bohužel zasazena do nepropracovaného či nedostatečně vykresleného fantasy světa, v němž postupně přestane cokoliv dávat smysl. Režijní vedení ucházející (s pouze jednou bolestně trapnou scénou), nadhled potěšil, v porovnání třeba s Mortal Instruments je to skvost, ale pořád ne dobrý film.

    • 31.3.2014  09:44

    Gibson se jako Gringo otáčí ve vesnické věžnici El Pueblito a jestli odsud vyvázne živý a zdravý je otázka pro hodinku a půl filmařského řemesla, které uteče jako voda. Osvěží, vyšumí, s příjemnou nikterak intenzivní chutí odplaví trochu stresu, nic víc. Snad jen pro fanoušky El Mela by to mohla být trošku působivější dovolená. Gibson ukazuje, že ve třetích Expendables se při troše štěstí ztratit nemusí, pořád na to má.

    • 31.3.2014  09:15
    Miláček (2012)
    **

    Dokonale nezajímavá adaptace hýří slibnými hereckými jmény, aby je pak nicotně a povrchně zamázla v průměrném televizním aranžmá. Pattinson má docela zajímavý výraz, ale jakmile se vzteká či trpí, je to bída hlavně pro diváka.

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace