Gore

Gore

Miroslav Mareš

okres Česká Lípa
režisér, scénárista, spisovatel

9 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 13 18 24
    • 17.10.2018  08:57

    Pokud se u komedie ani jednou od srdce nezasměju a celou stopáž se za hlavní postavu cítím trapně, tak je něco v nepořádku. Navíc Amy Schumer má postavu jako většina dnešních žen v jejím věku, tak její počínání a šílením za ideálem krásy nebylo úplně na místě, více by se to dalo pochopit např. u postavy Vivian, kterou hraje Aidy Bryant.

    • 7.9.2018  17:14
    Až na dno (2017)
    ***

    Film od naprosté nudy zachraňuje ústřední duo, na které je radost koukat. Není to sice tak nudné jako předešlý počin Wenderse, a ačkoliv se to snaží přespříliš filozofovat, stále je to snesitelné. Ovšem typ filmu, který už vidět nikdy nechci, a to ani přesto, že zde hraje má oblíbenkyně Vikander a je kouzelná.

    • 18.8.2018  21:51

    Třetí díl je překvapivě ze všech nejlepší, ale to neznamená, že je to bůhvíjaké dílo, dialogy jsou stejně tupé jak v rakouských telenovelách, romantika a thrillerová složka naivní a hloupá, herectví Dornana příšerné, ale zlepšila se Dakota a erotika, resp. nahota Dakoty, která má šmrnc a poprvé mohu říct, že žánr erotický se částečně na tento díl hodí.

    • 24.7.2018  08:54
    Mimo zákon (1986)
    ****

    Ze začátku než se hlavní hrdinové dostali do vězení to bylo brilantní, výtečné dialogy, které v dnešních nezávislých filmech již nenalezneme, ale pak ve vězení tomu začal docházet dech a šťáva, ale i tak vysoký nadprůměr.

    • 24.6.2018  10:37

    Chování a jednání postav už nebylo jen iritující jako ve dvojce, ale rovnou urážlivé. Ani vcelku zdařilé akční scény film nedokázali zachránit. Ještě že se na Salazar a Scodelario dá pěkně koukat.

    • 19.6.2018  17:43

    Neskutečná nuda, a to už podruhé u Guadagnina, přestávám se těšit na Suspiriu. Jediný Stuhlbarg opět nezklamal, jen díky němu jsem film dokoukal.

    • 31.3.2018  18:50
    Polina (2016)
    ***

    Začátek filmu v ruském prostředí a dřina při klasickém baletu, byla až fascinující, ale po přesunu Poliny na evropský kontinent, jako by film ztratil duši a nabízí samé klišé.

    • 25.2.2018  11:20

    Někdy není návrat do 90. let špatný, a tenhle filmeček je koukatelnější než většina Emmerichovek, protože zde není tolik té přespříliš patosní vaty, která mě u Emmerichovek tolik nudila a vytáčela. A dokonce se mi to líbilo víc než tolik oslavovaný Armageddon s Willisem. Prostě film, u kterého člověk vypne, nemusí přemýšlet a občas si nostalgicky zavzpomíná, že takové filmy se už dnes moc nevidí. Navíc celý film šlape jak hodinky bez nudných nebo vyloženě debilních pasáží. Devlin při spolupráci s Emmerichem hodně odkoukal a navíc se poučil z jeho chyb, a na to, že režíjně debutoval, tak to zvládl skvěle, jak ukočírovat herce, tak se mu nerozpadly pod rukama ani náročné akce a triky, a za to si zaslouží pochvalu.

    • 25.1.2018  11:59
    Aiyyaa (2012)
    *

    Miluju Bollywood, miluju Rani Mukerji, ale tento "skvost" mě štval od první vteřiny. Příšerně přehrávající Rani, kdy tento její projev ještě zachraňoval její krásný kukuč, ale docela mimo byli její tanečky s odhaleným břichem, které za ty roky poněkud nakynulo. Ale nejhorší ze všeho byl scénář a celková režie, kdy ztřeštěnost příběhu byla zde přímo iritující, postavičky jak z jiného vesmíru a objekt její touhy byla tak nesympatická postava, navíc s nejhoršími možnými vlastnostmi, že by si o něj nikdo normální neopřel ani kolo. Film, na který chci, co nejdřív zapomenout, abych si nesprotivil Rani.

    • 21.1.2018  00:08
    Špína (2017)
    **

    Už jsem asi příliš starý na to poslouchat v každé druhé větě slova pojebaný kokot a do píče. Snaha o přílišnou drsnost naráží na neuvěřitelnost, a to do toho nepočítám úvodní znásilnění, které je úplně mimo mísu.

    • 17.1.2018  00:21
    Selský rozum (2017)
    odpad!

    Z filmařského hlediska dokument totálně selhává. A nebudu dávat hvězdy jen za téma, když vše ostatní selhává na plné čáře, zpracováním, postupy, bulvárností, ale i to téma je podané nezáživným způsobem. Navíc nemám rád všeobecně jednostranné dokumenty.

    • 10.11.2017  21:08
    Mom (2017)
    **

    Tahle Máma mě hodně zklamala. Možná nejméně hvězdiček, co jsem dal indickému filmu. Místy, hlavně ten závěr, mi připadal jakoby vypadnul z béčkového amerického akčňáku, natáčenému v Bulharsku. Matka i dcera příšerně přehrávaly, a to i na indické poměry. Ty jejich emocionální výjevy byly hodně za čarou. Jedinou zajímavou postavou byl soukromé očko DK, a až v titulkách jsem si přečetl, že ho hrál můj oblíbenec Nawazuddin Siddiqui. Zde byl namaskován k nepoznání.

    • 20.9.2017  16:00

    Mám rád životopisné hudby a nesnáším rap. To na úvod. Proto hudební složka se mi nelíbila, ale vzhledem k tomu, že film je o rapujícím zpěvákovi, tak je nezbytná a musím ji akceptovat. Film sice nedosahuje kvalit jako např. Straight Outta Compton, který mě filmařsky bavil mnohem více, ale na druhou stranu průser to taky není. Je skvěle obsazený, hlavně ústřední postava 2Paca je stejná jako originál (z dob MTV, kdy to ještě byla hudební stanice, si pravého 2Paca pamatuju), ale i menší role jsou dobře obsazené. Příběh se místy vleče, ale pár silných momentů obsahuje. Prospělo by mu menší zkrácení, hlavně v těch nudnějších pasážích a i songy bych pokrátil. Adekvátní hodnocení je mezi 3 a 4 *, ale kvůli pár drobnostem (jako že z 2Paca nedělali žádného svatouška, ale pořádného přitroublého MTF) se přikloním k příznivějšímu hodnocení.

    • 8.9.2017  09:17

    Tak tenhle díl byl nejhorší ze všech, připadalo mi, že více jak polovina stopáže byla jen o opravování aut, to si můžu zajít do jakékoliv dílny a ne na film o cestování, kde z cestování, přírody, dobrodružství, poznatků bylo opravdu mininimum.

    • 30.8.2017  09:39
    Song to Song (2017)
    **

    Terrence Malicka jsem již vzdal, ale zde jsem se nechal nalákat na plejádu fakt velmi zajímavých herců, kdy jsem si řekl, s takovými hvězdami to nemůže zmrvit ani Malick, ale opět jsem se zmílil a opět herci neměli, co hrát, jen sebou bezmocně zmítali od záběru k záběru, plných vnitřních monologů a prázdných záběrů. Celý film byl opět velmi prázdný a povrchní, a víceméně stejný jako všechny poslední Malickovy filmy. Jediné pozitivum zde byl soundtrack.

    • 12.8.2017  16:42
    Roura (2013)
    odpad!

    Pokud u filmu i na šestý pokus usnu během několika málo minut, a to i přes den, tak je něco špatně. Sice dokoukáno, ale po týdnu na několikátý pokus, a s velkým sebezapřením a jediné, co si z filmu pamatuju je záběr na ruskýho týpka, co se dloube v nose, a pak neví, co s holubem.

    • 31.7.2017  05:00

    Na šmoulech jsem vyrůstal a v mé době to byl obrovský fenomén, dokonce jsem měl na základce i teplákovou soupravu s těmahle modrejma potvůrkama, a s tímhle filmem jsem se na chvíli vrátil do mého dětství a dost se mi líbilo, že to kouzlo to mělo i po letech, a i když pár moderních mrknutí to mělo, tak si to udrželo tu staromilskou atmošku a totálně to nezmodernizovali.

    • 22.7.2017  08:16

    Horor to byl zejména pro diváka, sledovat značnou část filmu jak si Kristen píše smsky, ale dvě scény film trošilinku zvedli, jinak prázdné nic s párem padajících skleniček.

    • 25.5.2017  08:22

    Jedna z nejlepších komedií vůbec. Jednička ani trojka se ji nevyrovná, což je škoda. Zde je kadence vtipů a bizarností kulometného rázu, kdy si člověk ani nestačí vydechnout. Ano, je to hodně ulítlé, hodně vulgární a hodně nesmyslné, ale je to podané takovou lehkostí a vtipností, že zde to vůbec nevadí, ba naopak. Jedna z mála komedií, která se neomrzí ani po několika opakování. Po letech jsem se na ní podíval znovu (již po několikáté) a neztratila nic ze své vtipnosti, a bavil jsem se jako bych to viděl poprvé. Nejvíc mě tam baví ta vystříbená jazyková ekvilibristika, která nemá obdoby a musím vyzdvihnout i velmi povedený dabing.

    • 22.5.2017  21:21

    Stejná nuda jako při prvním filmu. Romantika nefunguje, sexuální scény jsou snad ještě více asexuální než v jedničce, a to jsem myslel, že už to nejde, dialogy jsou strašně prázdné a nic neříkající, chování ústředních postav je opět plné kontrastů, kdy si stále protiřečí, než co řekli před několika minutama, a stejné to je s jejich chováním. Jediné pozitivum je, že Dakota Johnson si po jedničce zahrála v pár filmech, ve kterých trošku vybrousila své herectví, a zde aspoň jako jediná dokáže alespoň v pár momentech něco snesitelného zahrát.

    • 22.5.2017  11:32

    Hodně divný dokument, který se víceméně skládá ze sestříhání scén z filmů Vulcano s Annou Magnani a Stromboli s Ingrid Bergman, s pár dobovými záběry, kdy ta koláž byla hodně divná a celé to bylo takové nešťastné. Kdyby nechali tradiční mluvící hlavy, asi by to dopadlo mnohem lépe.

    • 21.5.2017  20:51
    Home (2009)
    *****

    Pod tímto filmem jsou dva dokumenty: 1) Home, který měl kino premiéru 5.6.2009 a u nás je známý s dabingem Zdenka Svěráka 2) Home, histoire d'un Voyage, který měl TV premiéru 22.11.2009, u nás známý s dabingem Alfreda Strejčka. Zatímco první dokument má nudný a téměř iritující komentář Svěráka a má ač úchvatné záběry, ale poskládané dle témat, kdy však působí jakoby bez ladu a skladu, a je to taková eko-agitka, kterou bych hodnotil maximálně 4* a to za pouhé záběry. Druhý dokument je novým sestřihem z 500 hodin natočeného materiálu, kdy je poskládán jako cestopis po celé planetě, s úžasným komentářem Strejčka, kdy tento cestopis je jedním slovem fenomenální, doslova diváka strhne, dozví se i dost zajímavého a je mnohem lepší než původní Home. A stačí jiný střih a poskládání. Teď jak hodnotit zde, když v jednom jsou dva kvalitativně odlišné filmy. Budu hodnotit tu druhou verzi, protože ta si jednoduše, těch 5 hvězd zaslouží a rozhodně ji doporučuju více než tu s komentářem Svěráka, která leckoho může místami nudit.

    • 19.5.2017  09:50
    Raees (2017)
    ****

    Zde jsem váhal mezi 3 a 4*, ale vzhledem k tomu, že to bylo minimálně o třídu lepší než Pod rouškou noci, které zpracovává podobné téma a pomalu to vypadá jako jeho remake, i když není a Shahrukh Khan hraje mnohem lépe než Ben Affleck, i když sice tady je jeho herecký výkon dost upozaděn a jeho jiným majstrštykům se nevyrovná. Ale obrovským překvapením je Nawazuddin Siddiqui, ze kterého se pomalu, ale jistě stává král důležitých vedlejších rolí a hned po Te3n předvádí jeden z jeho nejsoustředěnějších výkonů. Strážci zákonů mu prostě sednou lépe než třeba psychouši jako v Psycho Raman. Jedním z kladů Bollywoodu je obsazení krásné talentované ženy, zde však měli tvůrci špatnou volbu a Pákistánka Mahira Khan, mě moc nepřesvědčila, zato soundtrack je velmi povedený. Když sečtu klady a zápory, tak mi nakonec vychází lepší hodnocení, i přesto že Rahul Dholakia není tím správným tvůrcem pro vytvoření emocí jako např. Karan Johar, a zde trochu drhnou, ale u gangsterky to tolik nevadí.

    • 20.4.2017  23:21

    Tak tenhle film mi totálně nesedl. Hlavní hrdina totálně nesympatické hovado, se kterým jsem se za celý film nemohl ztotožnit, a čím se stopáž hlemýždila ke svému konci, tak byl čím dál více nesnesitelnější. Navíč na černou komedii jsem tam neobjevil jedinou vtipnou pasáž.

    • 19.4.2017  16:32
    Shivaay (2016)
    ***

    Podle traileru, ale i podle povedeného úvodu, jsem se domníval, že půjde o film na způsob Cliffhangeru, což jsem považoval za dobrý nápad a zajímavé pokoukáníčko, neboť takových filmů moc není, a na indický způsob by to mohlo být více než zajímavé, jenže s přesunem do Bulharska se to přehouplo ve film typu 96 hodin s Neesononem nebo Šest výstřelů s Van Dammem. Naštěstí akční scény byly vymazlené, ač trochu víc přepálené i na indické poměry, ale to mi vůbec nevadilo, spíše bylo poměrně nešťastné herecké obsazení, kdy Devgan nepatří k mým favorizovaným hercům, a ženské obsazení bylo ještě horší, jak malá němá holka, tak jeho milá Bulharka, byly většinu stopáže iritující, a byl jsem rád, že většinu stopáže byly uklizené mimo plátno. Nepovedly se ani dialogy nebo příběhová vata mezi akčními scénami, ale za to může pravděpodobně snaha tvůrců přiblížit se evropským nebo zejména americkým produkcím, čímž vznikl docela paskvil, ale s výbornými akčními scénami. Lépe by dopadlo, kdyby lokace zasadili do Kašmíru, únosy dětí do Bombaje, příběh nechali zcela indický a necpali tam Bulhary.

    • 22.3.2017  20:06

    Zajímavé téma, ale zpracování bídné. O sexuální asistenci se toho moc nedozvíme, jen záběr ze školení a to je vše, takže dokument není ani tak o asistenci, jak spíš o touze 3 handicapováných mladících mít sex a jejich cesta za prostitutkami. A přitom možností, jak dané téma uchopit a zpracovat je spousta. Škoda velkého potencionálu, který klouže jen po povrchu.

    • 28.2.2017  11:32
    Oscar 2017 (TV pořad) (2017)
    *

    aneb oscarssoblack, z tohoto ročníku čpěl obrácený rasismus na hony daleko a snaha zalíbit se černošským tvůrcům. Styl typu "nacpeme všechny ceny černochům, aby náhodou zase nebojkotovali oscary nebo nebrblali, jak jsme my bílí na ně zlí" se mi vůbec nelíbí, a nepřipadá mi dvakrát spravedlivý. JImmy Kimmel jako moderátor večera taky nebyla moc dobrá volba, jeho vtípky byly většinou trapné nebo ubohé, v lepším případě nevtipné, postrádali timing. Děkovačky většinou zdlouhavé a o ničem. A hlavně ten trapas s vyhlášováním nejlepšího fimu, to nemá obdoby, a oscaři tím ztrácí svůj punc profesionality. Zkrátka jeden z nejhorších ročníků vůbec.

    • 15.2.2017  11:16

    Doleček je i ve svých 90 letech stále démon a krade si film pro sebe, za to režisérka selhává na celé čáře, ať už filmařskými postupy, kdy celý dokument staví do studentského až amatérského filmování, tak i svou osobností, kdy se snaží Dolečka konfrontovat a snaží se ho změnit své názory, kdy ten ji vždy sjede jak malou holku na pískovišti, ale co by taky čekala, když nemá žádné kloudné protiargumenty, jen že si babička vzala muslima a tudíž s něma ona soucítí, a lidi s opačnými názory jsou všechny špatní? Příště by se slečna měla lépe připravit na tvorbu dokumentu, tady ji hraje do karet, že si vybrala příliš charismatickou postavu, který ji ten film částečně zachraňuje, že není čas moc přemýšlet nad jejími tvůrčími chybami.

    • 7.2.2017  08:24
    Toni Erdmann (2016)
    ****

    Film po dramatické stránce fungoval skvěle, jen komediálního mi tam toho zas tolik nepřišlo (no možná jednou jsem se zasmál a jednou pousmál, ale to je vše, proto nechápu ty komenty, že se někdo popadal za břicho po celou stopáž, to asi koukal na Friga na mašině a ne na Toni Erdmanna, nebo prostě německému humoru nerozumím). Svou hořkostí mi hodně připadal nedávný (a rovněž na oscara nominovaný) severský snímek Muž jménem Ove, který mi připadal o krapet lepší, neboť tam ta humorná stránka opravdu fungovala, a tu hořkost tím aspoň malinko osladila.

    • 22.1.2017  10:13

    Dnes tolik moderní oslavování hipsterské mládeže není nic pro mě, spíše mě tyhle floutci iritují (ještě že jsem starší generace) a koukat na ně téměř 3 hodiny jejich nudného a unuděného běsnění bylo docela ubíjející, zkrátit stopáž na polovinu, dát tomu aspoň trochu nějaký děj, ušpinknout pár dredů, míň odhalených penisů, vyhodit otřesnou rapovou hudbu, pak by to možná jakžtakž šlo. Takhle hodně se sebezapřením. A někdo by jim měl vysvětlit, že potetovaní nesympatičtí dredaři moc předplatných časáků neprodají, bych je hned při prvním pohledu z pozemku hnal brokovnicí.

<< předchozí 1 2 3 4 7 13 18 24
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace