Fahrenheit

Fahrenheit

Bart Bartíček

okres Praha

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 4.11.2016  07:48
    Kocour (2016)
    ***

    První polovina filmu zachycující soužití dvou mužů středního věku je krásná, natočena živě a citlivě včetně intimních scén. Pak ale dochází k nepochopitelnému zlomu, jeden z mužů bůhvíproč (omylem či záměrně???) zabije jejich nádherného domácího mazla, mourovatého kocoura. A nastává podivné, zdlouhavé psycho, aniž by se divák dozvěděl, proč k celé vyšinuté situaci došlo.

    • 7.9.2016  10:56

    Vtipné, sympaticky neučesané a seversky bezprostřední.

    • 23.8.2016  08:12
    Humpday (2009)
    *****

    Vtipné, zábavné, neotřelé, některé situace a dialogy jdou až na dřeň ve své spontánnosti a nenucenosti. Tak trochu ozvěna české nové vlny 60. let.

    • 23.8.2016  08:06
    Ušák (2005)
    *****

    Mumblecore je senzační objev. Nikdy bych nevěřil, že jsou Američani schopni tak uvolněného filmařského stylu. Přirozená neučesanost technického provedení, scénáře, hereckých výkonů, a výsledek přesto působí okouzlujícím dojmem. Mark Duplass v hlavní roli je skutečná nehvězdná hvězda.

    • 16.6.2016  12:38
    Jelena (2011)
    *****

    Chcete se dozvědět, jaké je současné Rusko? Podívejte se na tento film a bude vám to jasné: smutné, morálně zaostalé, odcizené, buranské.

    • 16.2.2016  08:55
    Red Dirt (2000)
    ***

    Estétsky zaměřená podívaná, pomalé tempo, psychologické ponory, hezké záběry... Volba postav i námětů je do značné míry inspirovaná T. Williamsem: psychicky labilní žena, trauma z minulosti, homoerotický motiv, který je dost dlouho jen jemně naznačovaný... Co mi vadilo nejvíc, je právě ta přehnaná cudnost v zobrazení vztahu dvou mladých mužů, zatímco incestní heterosex je zobrazován podstatně explicitněji. Příliš z toho čpí, že je film zaměřen na většinového diváka, ale právě tou přehnanou prudérností se příběh stává poněkud neuvěřitelným. Skutečně by po celou dobu mezi oběma muži nedošlo k žádnému erotickému kontaktu, a přesto by vznikl tak silný citový vztah? A jaká je vlastně orientace hlavního hrdiny, když se opakovaně oddává sexu se svou sestřenicí?

    • 10.2.2016  08:18
    V.I.P. vraždy (TV seriál) (2016)
    ***

    Dobrá televizní oddechovka.

    • 21.1.2016  16:34

    Velmi slušně odvedené retro s dobrými hereckými výkony a úžasnou Simonou Stašovou v roli matky titulní hrdinky. Zběsilé, hysterické reakce Renčových odpůrců v čele s pseudokritikem Filou nemají s objektivním posouzením filmu nic společného.

    • 3.1.2016  18:08
    jOBS (2013)
    *

    Nudné, patetické, americky nabubřelé, nablýskané, povrchní. Příšerný Kutcher v titulní roli. Never more.

    • 25.12.2015  21:29
    Kolja (1996)
    odpad!

    Velký český filmový TRAPAS.

    • 25.12.2015  21:28
    Tři bratři (2014)
    odpad!

    Příšerné ve všech směrech. Svěráci never more!

    • 25.12.2015  21:24
    Korunní princ (TV film) (2015)
    ****

    Patrik Děrgel je velký objev českého divadla a teď i filmu. Především díky jeho bezprostřednosti a sympatickému zjevu v hlavní roli prince Jana se dá přehlédnout nedotaženost scénáře. Rozhodně je to nejlepší Janákův film, místy velmi vtipný, s hezky volenými exteriéry, herecky vyrovnaný, vedle Patrika Děrgela příjemně překvapil Hádek, ale i matadoři Abrhám, Mrkvička, Adamovská či Štěpánek. Jediný Hanzlík mezi nimi působí unaveně, ba toporně. Jo, a taky pohádkový drak se moc povedl.

    • 23.12.2015  10:59
    Dvanáct měsíčků (TV film) (2012)
    *

    Tak to dopadá, když se česká národní klasika zasadí do moravského skanzenu a infikuje se ruským Mrazíkem.

    • 15.12.2015  10:17
    Křik (1963)
    *

    Filmy české nové vlny mám moc rád, většina patří k tomu nej, co u nás bylo natočeno. Křik k nim bohužel nepatří. naprosto mu chybí vnitřní zaujetí, každý nápad (použití fotografií, skoky v čase, poetické záběry města a lidí) působí odvozeně, nepůvodně. Josef Abrhám se na ústřední roli opraváře televizí ukrutně nehodí.

    • 10.12.2015  10:55
    Ronaldo (2015)
    ****

    Cristiano je prostě velká osobnost, sportovec políbený fotbalovým pánembohem. A zapšklé komentáře všech závistivců a homofobů na tom nic nezmění.

    • 8.12.2015  10:00
    Mládí (2015)
    *

    Nejpřeceňovanější film roku. Hloupá vykrádačka Felliniho. U Veliké nádhery se "inspirace" Sladkým životem ještě dala přijmout. Ale tahle nebohá nápodoba 8 a 1/2 je nesnesitelná ve své povrchnosti, nablýskanosti a bezobsažnosti. Ani tolik životních mouder a přemíra katalogových barev nemůže zakrýt duševní prázdnotu. Pokud tohle někdo považuje za umění, tak mu není pomoci.

    • 19.11.2015  17:09
    London Spy (TV seriál) (2015)
    ***

    Po zhlédnutí prvních dvou dílů jsem měl pocit, že je to skvělý příběh v kulisách studeného, nepřívětivého Londýna, že se tvůrcům podařilo propojit gay-linii s napínavou zápletkou. No a Ben Whishaw že je skutečně špičkový herec. Jenže ouha, postupně tvůrci začali vršit čím dál krkolomnější zápletky, no a poslední díl s rozuzlením, to už je jen jedna velká křeč.

    • 2.11.2015  11:08
    Pasolini (2014)
    *****

    Pro milovníky Pasoliniho filmů a knih (k nimž se řadím) naprosto nutné vidět! Zajímavé skloubení životopisných detailů z posledních dnů režisérova života s vizualizovanými ukázkami jeho literární tvorby i nerealizovaného scénáře. Pasolini patří k největším zjevům italské kultury dvacátého století, buřič, reformátor, myslitel, snílek, a nemilosrdný kritik konzumního světa, jehož filmy mají stejně trpkou příchuť jako jeho životní osudy s tragickým, dodnes neobjasněným koncem.

    • 9.10.2015  14:16

    Jeden z nejkrásnějších filmů všech dob. Vycizelovaný do posledního detailu. Strhující ve všech směrech. Kdo ho neuvidí, bude nesmírně ochuzen. Kdo mu dá méně než pět hvězd, ten musí být totální ignorant.

    • 16.9.2015  08:07
    Gangster Ka (2015)
    *

    Nudné, sterilní, komerční.

    • 10.9.2015  07:08

    Geniální dílo mistrovské osobnosti Luchina Viscontiho. Je až neuvěřitelné, že tvůrce Smrti v Benátkách, Geparda či Soumraku bohů dokázal natočit i tuto současnou, civilní, sociálně nesmlouvavou rodinnou fresku o střetu chudého italského jihu s průmyslově vyspělým, leč morálně zdevastovaným severem. Pro mladičkého Delona muselo být nesmírným štěstím, že se hned v úvodu své kariéry setkal s takovým režisérským velikánem a pod jeho vedením vytvořil tak oduševnělou, citově zjitřenou postavu. Je ostudné, že na DVD a BR u nás vycházejí tisíce pitomostí, ale tento film filmů ne.

    • 4.9.2015  15:12

    Trezorový-netrezorový, Výběr-nevýběr, je to nejhorší ze všech Herzových filmů. Pokud tedy neberu v potaz jeho pokleslou pozdní tvorbu posledních dvou desetiletí.

    • 1.9.2015  03:49
    Labyrint (TV seriál) (2015)
    odpad!

    Nejzoufalejší ze současných českých pseudorežisérů pokračuje ve své ďábelské jízdě! Čím méně talentu, tím více příležitostí, tak to v České televizi a filmu dnes chodí. Trapný scénář kopírující americká schémata mysteriózních thrillerů ve spojení s absolutní neschopností vést herce k aspoň trochu uvěřitelným výkonům dávají vzniknout neuvěřitelně zbytečnému sedmidílnému (!!!) projektu. To má být zábava? Mimochodem Strachovi se podařilo nemožné, i tak kvalitní herci, jako jsou Jana Štěpánková, Stanislav Majer nebo Radek Holub působí pod jeho taktovkou jako nejhorší šmíra. Nechápu herce, že jsou ochotni se na takovém paskvilu podílet.

    • 27.8.2015  19:54
    Kalamita (1980)
    *****

    Jeden z nejlepších českých filmů 80. let, naprosto trefná moralita přerůstající nenápadně až do alegorického obrazu celé společnosti. Věra Chytilová byla výsostná filmařka, nesmlouvavá, nepříjemná, nervní, ale vždy originální. Ohromná škoda, že v popřevratových časech nedostala takový prostor a tvůrčí podmínky, jaké by si za svůj celoživotní boj a vzdor zasloužila.

    • 27.8.2015  19:45
    Pohádky ovčí babičky (TV seriál) (1966)
    *****

    Geniální ve svém jednoduchém výtvarném pojetí a neodolatelně vtipné. Samozřejmě lví podíl na výsledku má Jiřinka Bohdalová.

    • 27.8.2015  19:40
    Leviatan (2014)
    *****

    Syrový obraz dnešního Ruska se vší jeho hrubostí a bezvýchodností. Výtvarně uhrančivé!

    • 27.8.2015  07:48
    Blade Runner (1982)
    **

    Výtvarně sugestivní, takže v divákovi asi navždy zanechá zvláštní vzpomínku - podobně jako u Vetřelce nebo v pokleslé podobě u Promethea. Ale implantovat do této sci-fi detektivky s jasnými slabinami ve scénáři hlubokomyslné významy a filozofické přesahy (jako by šlo málem o druhého Tarkovského), to je hodně mimo. Velkým trapasem bylo obsazení podprůměrného herce Harrisona Forda do hlavní role.

    • 25.8.2015  07:11

    Třebaže 70. léta bývají označována za období normalizačního úpadku, je to hodně zjednodušený pohled. Překopáním nevalné literární předlohy Bohumila Říhova vznikl nádherný scénář, na jehož základě Vláčil natočil jeden ze svých nejkrásnějších filmů. Životní bilance stárnoucího osamělého muže v syrovém venkovském světě má v sobě jímavou melancholii podzimu, herci v čele s Rudolfem Hrušínským podávají niterné výkony. A ta Uldrichova kamera! A ta Liškova kongeniální hudba!

    • 25.8.2015  07:02

    Vždy, když vidím nějaký Vláčilův film, uvědomuji si křiklavou nespravedlnost, že právě tento mistr nad mistr se svou tvorbou nikdy výrazněji nepronikl do světa, zatímco jeho méně zdatní tuzemští kolegové ano. (Nejkřiklavějším příkladem budiž oscarové ocenění svěrákovského kýče Kolja.) Pověst o stříbrné jedli možná nemá tak brilantní scénář, jako snímky z 60. let či z pozdější doby Dým bramborové natě a Stín kapradiny, ale dramatický náboj a vizuální i hudební krása tohoto malého velkého filmu je nezpochybnitelná.

    • 21.8.2015  09:11

    Ačkoliv ve Francii prakticky ve stejnou dobu vznikly hned dva velké filmy zabývající se osudy Y. Saint Laurenta, určitě bych dal přednost tomuto. Svět módy mě nikdy moc nebral, Bonellův nekonvenční životopisný snímek je ale tak šarmantní a tak neobvyklý svou mozaikovitou strukturou, že jsem ho sledoval zcela bez dechu. Představitel titulní role Gaspard Ulliel, jehož jste možná zaznamenali v jedné epizodě povídkového snímku Paříži, miluji Tě, se v tomto filmu až neuvěřitelně dokonale převtělil do reálné postavy, kterou znal celý módní svět.