Vikyy98

Vikyy98

okres Karlovy Vary
https://www.databazeknih.cz/uzivatele/vikykleinik-158021

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 13 18 24
    • 19.10.2020  01:07
    Invaze zlodějů těl (1978)
    odpad!

    Za co bych mohl dát byť jen tu jednu hvězdu? Není to zas tak strašný, ale nenacházím na tm nic, co by mě mělo zajímat, bavit, zaujmout - bez nápadu, nudné.

    • 19.10.2020  01:01
    The Collector (2009)
    odpad!

    Asi by šlo přivřít oči nad vykonstruovaným stupidním příběhem, kterej se rozpadá i během prvních několika dialogů, kdyby to fungovalo jako entertainment, jenže zábavné to taky moc neni, protože gore nění výživný, tudíž to ani trochu nedosahuje úrovně dílů SAW série (k níž to někteří přirovnávali), které fungovaly i jako detektivní thriller. Co se týče filmařské úrovně, ta je taky pokulhává. Někdy je ten edit strašnej a přechod mezi scénami vůbec nefunguje. Někdy se nějaký moment vyobrazit podaří, ale je to zanedbatelné.

    • 18.10.2020  20:52
    Správci osudu (2011)
    odpad!

    Úplně debilní koncept, na kterym vystavět příběh. Dva si milují jen proto, že v řadě předchozí božích plánech si byli souzeni a ač teď nejsou, stejně je to k sobě táhne. Namísto toho, aby sledoval nejaký vyvoj vztahu a mohl rozmýšlet nad tím, proč to páru funguje/nefunguje, tak jsem vláčen směšně vykonstruovanou sračkou, na jejíž hru přistoupí jednak bez kritickýho uvažování a nároku na vkus, jednak krávy věřící na lásku bez hranic. Mladý politik se tu teda 110 minut hrotí s Anděly v kloboucích, kteří ho přesvědčují, aby ji nechal být. Chvíli se jim to daří a chvíli ne. Nakonec to jistě skončí tím, že obětují svou zářnou budoucnost jen, aby mohli být spolu (hádám, ještě jsem to nedokoukal, ale vsadil bych na to svůj krk) Pravý opak toho, co jsem ocenil na La La Landu. Ve správcích osudu je to odůvodněné stylem, že když se ti dva dají dohromady, oba přestanou mít potřebu mířit tak vysoko, protože určitou prázdnotu zaplní láskou toho druhého. Bože, to zní tak uchcaně. Kdybych to neměl puštěné do pozadí, styděl bych se, že něčemu takovými věnuji svůj čas.

    • 17.10.2020  12:20

    Bavilo mě to dost! Scénář funguje skvěle - ač je manipulativní a docela průhledně si diváka omotá, tak funguje a do dění zainteresuje. Proces si mě po celou dobu svého průběhu držel, protože se mu povedlo dobře mě zaujmout, protože nevinní sympaťáci zastávající pravdu jsou utlačováni zkostnatělým systémem, jenž je chce poslat na 10 let za mříže. Jistě se to toho promítá i současné dění a fakt, že věřim tomu, že někteří představitelé vlády by měli viset, ne rozhododvat o budoucnosti naší země, osudech lidí a zastávat vysoké pozice, když pro jejich vykonávání nejsou vůbec kompetentní. Zlo se tu soustředí do postavy soudce, kterému jsem chtěl tou jeho soudcovskou paličkou rozbít jeho natvrdlou palici. Opravdu - toužil jsem ho zavraždit, pro jeho zaujatost vůči obviněným, kterym házel klacky pod nohy a nedopřával jim solidní možnost se hájit, namísto toho rozdával obvinění "pohrdání soudem", který si nic jiného než pohrdání nezasloužil. Nečetl jsem přesný výpis průběhu toho skutečého soudu, takže nevím jak moc je to přikrášlené atd, ale pokud soudce byl jen zpoloviny takový, tak zaslouží viset. Obvinění na druhou stranu nebyli postavení do role chudinek. Minimálně u mě by to vedlo k antipatiím.Film pojímá poměrně sympatický ansámbl postav. Jediné, co mi vadí a kvůli čemu jsem na pochybách, jestli hodnocení 4/5 neni přecijen moc vysoké, je fakt, že to šlo natočit mnohem lépe. Né, že by to bylo natočeno špatně. Je je to klasický statický netflixovský standard, který po technické ztránce nezaujme-neurazí.

    • 16.10.2020  16:38
    Požáry (2010)
    *

    Villeneuveovi dokáže natočit věru působivé filmy, ale Incendies mě jenom nudili. Prvních 40 minut vyloženě napíču. Nějaká Arabka tam plave, chodí, jezdí, prostě pátrá v minulosti své matky aby našla svého bratra a otce. Zprvu je odkrývání informací naprosto nezajímavé. Arabka ve statickym záběru nějaký nevzhledný krajiny blízkého východa přijede, někomu ukáže fotku a zeptá se, jestli poznává tu ženu. Ten někdo řekne, že ji nepoznává, ale muže ji odkázat na nějakou budovu, zdravotní sestru, školníka... Podle mě lze vytvořit působivě každou scénu a vyšperkovat každý dialog. Tohle je pravý opak. Celé je to přiliš střídmé, neinteresantní a festivalové. Po 50 minutách je na nevinných spácháno násilí a zjištěje se, že život matky byl poznamenán pěknými sračky, které by neustála, kdyby nebyla ženou pevné vůle. Jenže ty postavy a dialogy, které pronáší nevzbudili ani špetku mého zájmu. Postavy (jak matka, tak její děti) mi byly ukradený a finální rozuzlení na mne vůbec nezapůsobilo - a to jsem ho nečekal, ač uznávám, že si ho předvídati lze. Ani z toho příběhu se tedy nic moc nevyklubalo. Na mne to vůbec nefungovalo. Nedotko se mě to emočně, protože mě film do svého děje nevtáhl. Je přiliš nudné. Uznávám, že to není film pro mě. Objektivně bych tomu dal 2/5, ale vzhledem k tomu, jak nezábavný a neinteresantní ten film byl, tak nevím, proč by se na něj měl někdo vůbec dívat. Nic jsem z toho neměl. Vzhledem k tomu, jakých sraček se film dotýká, tak myslím, že by mu slušel mnohem surovější kabátek. Denis byl však střídmí i co se násilí týká. Nepřijde mi, že by divák z tohohle filmu mohl něco mít, pokud se mu tedy nějakým mně záhadným způsobem nepodaří naladit na jeho vlnu.

    • 15.10.2020  21:13
    Velká čínská zeď (2016)
    odpad!

    je to absolutně stupidní a ani to nevypadá dobře

    • 15.10.2020  21:10
    Scanners (1981)
    *

    První půl hodina byla super, ale dalsi vyvoj filmu za nic nestoji. Jednak se tu moc dobre nezpracuje zakladni motiv. Lack je ve svy roli absolutne necharismatickej a po celou dobu cumi jako idiot, zatimco zajimavejsi Ironside je odsunut mimo. Podle me film nasledoval jednani spatnyho protagonisty. Vetsinovej prubeh filmu nebyl zajimavej ani zabavnej a finale na me vubec nezapusobilo. Dva dementi se zacnou chovat jako by meli zachvat az jim narostou obri zily na oblicejich a jeden z nich nezacne horet. Nuda.

    • 14.10.2020  16:34

    Mne by se to libilo, kdyby to bylo lip natoceny, protoze je to prakticky parodie plna debilnich postav, jejichz chovani je mnihdy k smichu. Je to sice strasna sracka, ale cloveka by to rozesmalo. Problem je, ze na to nejde koukat a teda se obtizne uziva i to, co by me jinak pobavilo. Strasnej shaky cam, zbytecne natahovani scen, otresny zoomy, celkove to ma spatnou praci s kamerou. Cely je to rusivy, nesoudrzny, jednoduse spatny.

    • 11.10.2020  18:58

    Vprostřed vypjaté situace, kde by mělo jít o vteřiny, si postavy vylévají svá srdíčka, ač na to není vhodná chvíle. Zbytečně dojde ke konfliktu, který ohrozil celou akci. Postavy na sebe křičí, že jejich jediná šance je EMP, čímž napoví Stormfront, že bude chytré to zničit. Kdyby nepřišla Maeve, jenž nejdřív hystericky ječela na Starlight, že nic nemá cenu, tak by všichni chcípli - nakonec přijít musela, protože to tak být prostě musí a zachránila situaci. Butcherova žena sice umřela, ale to mi vůbec nevadilo, jelikož mi byla ukradená. V závěru pak Homelander, největší zmrd seriálu a zlá variace Supermana nechá Butchera odejít s vlastním synem jen proto, že nechce, aby se o něm veřejnost dozvěděla, že je svině a nikdo ho už nikdy nemiloval. Homelander je tedy stále zaseklej ve svém narcismu, ač se mi zdálo, že se ho tvůrci snažli odprostit ho od této potřeby - být vemi zbožňován jako největší hrdina Ameriky. Archa jeho osobnosti neprodělala žádný progres a já si myslím, že nemá smysl v této sračče pokračovat. Je to furt stejně špatný.

    • 10.10.2020  12:56
    Death Note - Zápisník smrti (TV seriál) (2006)
    ***

    Škoda jen, že to má tu hnusnou anime estetiku. Teď se mi to protiví ještě víc než dřív. Současně to ale není typické anime plné ukřičených afektovaných postav. Death Note je dle mého stále nekoukatelný, protože není otravný. Naopak má skvělej koncept, a chytrý scénář postavený na mentálně oduševnělosti svých protagonistů, kteří mezi sebou vedou psychologický boj skrze dedukci. Současně však zhruba v polovině příběhu je příběh jedné postavy završen a děj nadále nešlape tolik s postavami, které nastoupí na jeho místo.

    • 9.10.2020  23:03
    Hlava 22 (1970)
    **

    Neni to nejhorší film, ale potenciál je mnohonásobně větší. Filmová adaptace z roku 1970 mne ale bavila o trochu více než seriál. Sice trpí stejnými problémy (zkrouhnout vše zajímavé, mnohé dobré vynechat a zaobalit to do bezvýraznosti, takže kvalita předlohy plně nevyzní), avšak neni tak táhlá, takže se člověk nenudí tak dlouho (nebo tak intenzivně) a současně je obsah jaksi nasekanější. Kéž by někdo schopný udělal adaptaci s náležitě obdařeným živelným obsahem a tónem vyprávěný, jenž se zlomí, aby více vyzněla myšlenka (a kéž to doplní o precizní filmařskou formul). Umím si představit, že kdyby tento film nemohl brát z tak vyšperkované předlohy, jistě by na tom byl hůř.

    • 9.10.2020  13:12

    Až příliš plytké na vkus někoho, kdo se o klimatické změny byť jen okrajově zajímá. Proto jsem nebyl nikterak fascinován tou zcela jistě dobromyslnou výpovědní hodnotou. Rozhodně by to měl vidět každý. Každý, kdo změnu klimatu zpochybňuje nebo se o ni nezajímá. Jako varování a úvod do problematiky to funguje. Současně myslím, že koncept měl být otevřen co nejširšímu publiku. Mě to ale poměrně nudilo. Jednak bych toužil po více záběrech, informací, i rozsáhlejší životní zpovědi sira Attenborougha. Dokumentární série Planet Earth I + II či Our Planet (kde se změna klimatu a boření ekosystému už řešilo) mne však fascinovali více.

    • 7.10.2020  01:58

    Nepříliš zajímavý - až nudný scénář i nudné statické zpracování. O čem bych měl u tohoto filmu přemítat? Jestli si Jodie Foster zasloužila znásilnit, když si o to tak "koledovala"? Nebo je její vyzývání polehčující okolnost pro viníky? Či snad je to od mužu stejně bezcitné a zlé ať už tomu předcházelo cokoliv? Nad ničim takovym přemýšlet nepotřebuju. Když žena řekne: "Ne!", tak je to snad jasný. Musí být znásilněna už jen z toho principu, že si dovolí muži odporovat. Ha ha ha. Spíš by muži měli mít pod kontrolou svuj chtíč. Přeci to neni tak těžký. A pokud lze předpokládat, že buránům, či jiných příslušníku mdlé morálky nelze příliš důvěřovat, tak tomu musim přizpůsobit své jednání. Holka byla natolik opilá, že odpálkovala kámošku a balila cizí chlapi pozdě v noci, ale chlapa domů si vzít nechtěla, protože zítra měla mít práci. Najednou s ev ní probudil smysl pro povinnost? To, co bylo předvedeno v klíčové scéně v baru, bylo stupidní. Já k oběti ve filmu necítil žádné sympatie ani lítost. Samotné znásilnění bylo nevěrohodné a tedy těžce nepůsobivé. Těžko si lze představit, že by něco takového mohlo proběhnout v baru plnym lidí, z nichž minimálně polovina nic neřešila (přičemž film se mi snaží namluvit, že skandování partičky nadrženců a řev nebyl přes zapnutou televizi na druhém konci baru slyšet). A kdyby ten film ještě trochu přitvrdil, tvůrci byly odvážnější, udělali z postavy oběti pěknou píču, která ještě u soudu neuspěje, myslím, že by to mělo větší morální hodnotu a podmětnější průběh. Je to ale typická šablonovitá sračka. Gaspar Noe zajebal film mnohonásobně lépe (ač ten na žádnym ději nestojí)

    • 5.10.2020  15:40
    Konkurs (1999)
    odpad!

    Těšil jsem se na atypický film a dostal nesourodou, plytkou sračku, která mě spolehlivě nudila. Film stojí za hovno, když za hovno stojí jeho scénář. Námět by fungovat mohl, ale celé zpracování obsahu je naprosto plytké a tedy i nefunkční. Je otravné koukat na 115 minut scénáristické neschopnosti. S tím se Miike neměl spokojit, ale já si myslím, že on moc smyslu pro kvalitu nemá. Jeho 13 Samurajů bylo též otřesnou podívanou. Vadí mi, když koukám na film a přitom si uvědomuji jeho nedostatky a současně vím, jak by to šlo udělat lépe. Pokusím se to vykreslit podrobněji. Abych tak však učinil, musím nastínit příběh filmu: Muž přijde o ženu a po xy letech se rozhodne najít jinou, protože dospívající syn u večeře pronesl, že by mu to mohlo přijít vhod. Otec na to podivuhodně hladce přistoupí (scénář se nezabývá žádnou psychologií postav) a v další scéně to už probírá se svým kamarádem z produkční branže a rozhodnou se uspořádat konkurz a z masy nesympatických žen najít tu, která by ztrápenému muži pohladila duši. Otec se nadchne pro tajemnou Japonku, která v životopisu pronesla něco o smrti a taky přišla o něco sobě důležitého (balet). Kamarádovi se nelíbí, ale otec se zamiluje, ačkoliv k tomu neni moc důvodů. Scénář opět neprokresluje chování postav ani jejich vzájemné vztahy. Divák tedy sceduje na sebe uměle poskládané scény, ve kterých vesměs neprobíhá nic zajímavého. Postavy nudí, protože nedávají příliš smysl, jejich chování se mi spíš příčilo a interakce mezi nimi za nic nestojí. Otec se později ke svému přítely zachová jak ukřivděný děcko, proto jsem ho v závěru ani nelitoval. Věděl jsem, že přijde něco sadistického. Jednak jsem na ten film narazil skrz nějakej debilní článek: "jaké scény, které ve filmech přeskakujeme" a druhak film poměrně rychle dá najevo, že tajemná Japonka bude labilní a nebezpečná, čímž se film připravil o mysteriózní aspekt a zbavil diváka nejistoty. Scéna, kde Japonka sedí u telefonu, přičemž se vedle ní pohne tělo v pytly je příslibem divákovi, že nakonec bude chtít zmrzačit i otce. Tomu po hodině stopáže uteče Japonka beze slova z hotelu a on se jí následně snaží najít. Nic konkrétního se nedozví. Snad jen nějaké náznaky o násilné minulosti (opět promarněná šance). Pak doma pije alkohol a složí se na zem. Japonka se zjeví, oznámí mu, že ho paralyzovala. Začne ho trestat, protože "všichni muži jsou stejní a chtěj jenom sex". V ten moment jsem tím filmem byl už vyloženě zhnusenej, přičemž explicitní řezání nohy na to nemělo žádný vliv. Je to prostě strašně tupá a samoúčelná sračka.Ten film opravdu nedává smysl. Zmrzačený otec v závěru pronesl: "Konečně jsem si začal vážit života." Co to je za podělanej žvást? To fakt musel naspat strašnej kokot. Je to značně nesourodá slátanina, která nemá žádnou atmosféru, žádný tón ani výpovědní hodnotu. Neni to romantický film, který pozvolna přechází do hororu a vyvrcholí sadistickou pasáží, jenž by byla jen finálním důsledkem zkreslených představ a nedostatečné komunikace v partnerském vztahu. Tím Konkurs být mohl, pro jiné jím je (záleží na jedincově nárocích na narativ) ale doopravdy jím není - je to nudná mdlá sračka, protože to natočili neschopní tvůrci.

    • 4.10.2020  13:28

    Nuda, na kterou se docela dobře kouká a to z důvodu masek i estetiky solidního osmdesátkového béčka. Od pohledu to vypadá atraktivně, ale jinak to neni příliš zábavné. Scénář je příliš plytký.

    • 2.10.2020  19:44

    Dotek Medůsy má hromadu nedostatků, ale aspoň to byl zajímavej film, kterej mě táhl. Tohle ale bylo slabé. Za horor to považovat nelze, což by nevadilo, pokud by jednotlivé scény nepůsobily debilně (bitka se ženou, která je usmrcena zraněním, jenž by jí rozhodně nesundalo nebo čekájící kněz na to až ho padající tyč probodne či to, jak dva muži úniknou smečce bojových psů, která má jejich končetiny v zubech - směšné. S každou další takovou scénou na mě film dělá jenom horší a horší dojem), příběh předvídatelný, konec mě nechal zcela chladným, postavy nudné, dialogy stupidní (když jde o osud lidstva, nebudu se chovat jako blázen a hučet do racionálně uvažujícího člověka text z Bible). Další skvěle hodnocenej starej film, ze kterého se po přezkoumání vyklube zastaralá mrdka. Píšu to jak ignorant, ale už chci hulit a nechci s tou starou sračkou ztrácet další minuty.

    • 1.10.2020  16:01

    Dotek Medůsy po technické stránce příliš nezaujme. Je to klasický starý statický film, který si nijak zvlášť nehraje se střihem, barevnou paletou ani kompozicí. To však není natolik podstatné v případě, kdy je příběh natolik silný, aby do sebe diváka vnořil a povodil si ho podle autorovi libosti. Zprvu mě to vskutku táhlo. Divák sleduje inspektorovo vyšetřování a odkrývá život záhadného Morlara. Po skončení jsem si řekl, že mě to táhlo, ač né tolik, abych film ohodnotil lépe než jen jako "dobrý" (3/5), ale jak nad tím teď přemýšlím, uvědomuji si, že řada dějových zvratů je nelogická, příběh drží při sobě jen zdánlivě pomocí umělých způsobů, obecně je nefunkční a samotné tvůrčí rozhodnutí jak to celé pojmout je špatné. DÁLE ROZBOR DĚJE, BĚHEM NĚHOŽ NA KONKRÉTNÍCH BODECH ODHALÍM JEHO CHYBY: Divák se skrz vyšetřování inspektora dozvídá informace o Morlarovi, jehož život je lemován katastrofami a neštěstími druhých. Zprvu to funguje, ale později je toho už podezřele tolik, že jediný logický závěr je ten, že Morlar sám musí být činitelem. Divák si to uvědomí dřív než postavy ve filmu a tedy film v tomto ohledu není o krok před divákem. Morlar sám věří, že ty věci spáchal. Po celou dobu vystupuje jako člověk sám sebou zděšený a snaží se o své schopnosti přesvědčit psycholožku. Podaří se mu to, když před jejím zrakem způsobí leteckou havárii. Když jí později zavolá a vyloží jí svůj plán, tak si uvědomí, že ten masovej vrah musí být zabit dřív, než zabije královskou rodinu a celou bandu mezinárodních štěnic a tak k němu dojde a rozbije mu hlavu nějakou železnou soškou. Avšak pošle ho jen na nemocniční lůžko. Psycholožka se zabije krátce poté, co se přizná inspektorovi. Najednou s tím nemohla žít? To nedává smysl. A samotný Morlar? Ten sice nehybně leží ve špitálu, ale na živu ho drží vůle. Jeho mysl stále pracuje. Vyčkává, až celý Anglický establishment včetně královny vejde do rozpadající se katedrály, jejíž pravé křídlo plný prasklin a když spadne, tak spadne budova celá. Inspektorovi dojde, že tohle má Morlar v plánu. Z vyprávění psycholožky ví, že se mu protiví tahle společnost i církev. Dojde mu, že jim to chce schodit na hlavu. Když anglická idiocie vstupuje do rozpadající se katedrály, na které jde vidět, jak se právě šíří prasklina, jak padají cihly, jak se sype kamenná drť a oni tam stejně lehkomyslně vstupují kvůli nějaké stupidní bohoslužbě a požehnání, tak jsem jim tu smrt začal přát. Když jsou tak blbý i v rámci banality, jak by mohli neškodit společnosti v rámci politiky a zákonodárství? Takot mi to film odprezentoval. V ten moment jsem s Morlarem začal souhlasit a neštěstí na mě nepůsobilo jako neštěstí, i když se o to film snažil. Minul se účinkem. Současně jsem si ani nemohl užít jejich rozmačkání pod hromadou kamení, páč scéna není dostatečně výživná a film v průběhu nijak nepracuje s motivem společnosti. Je tu však ještě jedna otázka. Proč byl Morlar napsán tak, aby se jevil jako zděšený sám sebou a současně opakovaně způsoboval tragédie. Proč se zpovídá psycholožce? Proč jí dožene k vraždě sebe samého, nijak se jí v tom nepokusí zabránit a nechá si rozmlátit hlavu? Proč byjí vykládal svůj plán, když v jeho zájmu je shodit celou tu budovu na jejich nestoudné hlavy v momentě, kdy pokleknou k modlitbě? Já vím proč! Doktorka tam je, aby v příběhu byla postava, od které inspektor bude čerpat informace o Morlarovi (a tvůrci ji nechaj umřít v momentě, kdy už nemá co víc říct), který se původně zdá být zděšený sám sebou jen proto, aby scénář mlžil a vytvořil kolem něj mysteriózno, jenž beztak příliš nefunguje. Scénář je očividně těžce nesoudržný. Čím víc nad tím přemýšlím, tím míň se mi ten film líbí. Snižuji hodnocení o jeden bod na 2/5, protože z toho mohl být mnohonásobně lepší film. Jen kdyby se tvůrci vysrali na to stupidní a nefunkční schéma detektivky a nudného inspektora a příběh sledoval hlavně postavu Morlara, jeho život (nejzajímavější scéna je ta s jeho ženou) jeho morální tápání, činny a v závěru masovou vraždu anglického establishmentu. Aby fungovalo toto, film by musel vyhranit prostor i samotné společnosti, politice a dění v zemi. Film o člověku, který pohřbí vládu pod sutinami protože po rozvážných úvahách uzná, že si to zaslouží a proto, že může, by mi byl mnohem sympatičtější. Věřím, že by z toho byl kontroverznější, obsahově funkčnější i zajímavější (obecně lepší) film. A to mluvím jenom o narativu.

    • 25.9.2020  22:12
    Enola Holmesová (2020)
    odpad!

    Už v traileru jsem se tomu filmu vysmál. Když Enola celou dobu traileru hraje nezávislou ženu a pak řekne, že svět potřebuje změnu, tak jsem vybouchl smíchy. Netflix by se měl krotit. Už v Project Power dal najevo že kouří péra negrům a skrz tento film říká, že žena tu není jen od toho, aby motala v kuchyni. Přirozeně, že ne. Způsob, kterým to ale Netflix dělá je značně nepřirozený, stupidní a tupý. Krásnej feministickej film je 20th Century Women. Tady se ale holky perou jako chlapi. Enola je postava, která byla k Holmesovi dodatečně vytvořena kvůli tomu, aby tvůrci vydělali prachy na jiné cílové skupině, přičemž způsob, kterým to dělaj je vskutku neuctivý k samotnému Sherlocku Holmesovi, k němuž ta píča Enola byla uměle přisrána. Postoj Netflixu a to, jak ho prosazují mi přijde bizarní. Jasně, že jsem rád, když film není jenom entertainment a najdu si v něm i velká témata či myšlenky. Sere mě však, že vlastně správný postoj je divákovi předkládán tak vadně a trapně. Film je mi protivný. Nebude takový jiný ani po dobu dalších 80 minut. Vsadil bych na to krk. Proto dávám odpad a zcela jistě to dokoukávat nebudu. Je navíc značně mířen na debily, protože Enoliin neustálej hlasovej doprovodi všechno vyloží, jen aby divák nemusel nad ničím přemýšlet. Film pak vůbec nevypráví obrazem. Millie Bobby Brown je dobrá herečka, ale její postava mi je nesympatická Ostatní herci nemají co hrát. Cavill na to kejvnul jen kvůli prachům. Jeho Sherlock, nejlepší detektiv světa, totiž neni důstojná role. Je tam jenom proto, aby šlo vidět, jak ho jeho mladší sestra dokáže vždycky předčít. Co se tónu filmu týká - snaží se to být velmi zábavné, odlehčené a svižné, ale mně se to stejně vleče jak prdel, protože je to infantilní, tupej a nevkusnej film, kterej mě každou vteřinu nebaví.

    • 19.9.2020  16:04
    Loutka (2002)
    **

    Zprvu milej film. Jen škoda, že po obsahové stránce nepřekvapí. Ve svém závěru způsobil, že po skončení ve mě nic nezanechal. Svým stylem mi to připomnínalo Submarine. A takovej Paterson na mě fungoval lépe.

    • 18.9.2020  14:27
    Ďábel (2020)
    **

    Netflix zaplatil jména, která obsadil do koukatelného thrilleru z amerického severozápadu. Ten film by mi měl být symptický, protože mám rád tvrdý žánr, americký buranov, filmové násilí, Pattinsona i kompozici děje, který ze široka bere osudy svých postav a následně je protíná. Bohužel ten film je protkán průměrností, která je pro netflix typická. Scénář není tak oduševnělý, aby mi na postavách záleželo, či aby jednotlivé scény byly natolik strhující. Několikrát jsem si říkal, že v tomto bodě příběhu by dialog mohl stát za to a dát hercům větší šanci se předvést. I s toho průměru lze vypozorovat, že Hollan či Pattinson, jsou dobří herci. Určité prvky příběhu jsou zas naivní a nevěrohodné (zabijácký pár). Tvrzení o průměrnosti podporuje i fakt, že za celou dobu tvůrci nepředvedli nic extra z hlediska autorství. Divil All the Time působí velmi neautorsky, protože v něm člověk nevypozoruje žádný hravý střih, kreativní práci s kamerou, nic...

    • 13.9.2020  12:02
    Freaked (1993)
    *

    Doufal jsem, že nízké hodnocení bude důsledkem právě toho, že film to příliš divný. To by se mi líbilo. Zaujaly mne i masky. Výsledek je ale velmi slabej. Zprvu se to zdá nápadité, ale rychle jsem si uvědomil, že je to po obsahové stránce naprosto levná parodie plná ohraných gagů a bez jediného funkčního vtipu. Scénář je tak odfláklej, že jsem se u toho nemohl bavit a levnej humor mě jen otravuje.

    • 7.9.2020  23:54
    King Kong (1933)
    odpad!

    Jacksonův remake silně vychází z původního Konga, ale narozdíl od něj funguje jako dobrodružnej velkofilm. Chápu, že remake má totožnou látku přizpůsobit své době - ale stejně mě překvapilo, jak otřesnej originál je a to snad po všech stránkách. Oceňuji určitou kultovnost a několikrát jsem se pobavil nad zjevením Konga. Ten dnes totiž působí těžce komicky. Přestože mám stop-motion animaci fakt rád, tak zde je značně trhaná. To není takový problém, páč stále má své kouzlo. Přesto je skladba scén natolik špatná, že divák dnes naprosto jasně rozpozná chyby v obrazu i filmařský postup (když lidské postavy sledují prehistorická zvířata v pozadí,reagují v reálném čase na plátno, na kterém je už pouštěna hotová animace). Problém je, že scény s monstry nejsou funkční. Mnohdy jsou hloupé, přiliš táhlé, divné a nudné. Vlastně mě překvapilo, že mě to tak nebavilo. Působí to příliš amatérsky a neumětelsky, ale hádám, že je třeba mít trochu pochopení, ač se scény na míle vzdálily své původní notě, která tehdy diváky dokázala vyděsit a uhranout svou velkolepostí. Dnes to spíš rozesměje. První zjevení Konga mi přišlo směšné. Holt dnes už starej Kong vůbec neuspěje. Filmy 30 let, které jsem zatím viděl, byly obecně otřesné a nemá cenu na ně koukat. Efekty bych dokázal brát jako hříčku své doby, ale vadí mi hlavně ty otřesné herecké výkony a scénáře. Nevěřím, že před devadesáti lety lidé nebyli schopni napsat dobré dialogy. King Kong (1933) je po obsahové stránce naprosto debilní, ale stále to bylo snesitelnější než původní Frankenstein, kde asi hodinu (pocitově tři) heká nemrtvej debil, až proti sobě poštve vesničany.

    • 4.9.2020  00:57
    Modrý samet (1986)
    **

    Blbý je, že Lynchovi nejde moc psaní. Někdy mi postup ve vyprávění přišel umělej (vytvoření si vztahu s pomatenou Dorothy), jindy byla symbolika docela atraktivní (odporní brouci pod zdánlivě dokonalym trávníkem). Vizuálně je to očividně autorské - jasnej Lynch. Požitek z filmu mi však srazily otřesné dialogy. Ty jsou natolik beze šťávy, že i herci, snažící se tu prostoduchost scénáře nějak uhrát, působí hloupě (jako nějaké nepříliš vydařené a tedy trapné karikatury). Světlým momentem jsou scény s Frankem (Dennis Hopper), který si zahrál maniakálního devianta a násilníka. Bohužel ani ten tu nemá tolik prostoru. Nevadí mi jednoduché příběhy, ale toto působí příliš bezobsažně. Určité postupy ve vyprávění jsou příliš zkratkovité, umělé a postrádající lehkost vyprávění příběhu. Myslím si, že audiovizulně je Blue Velvet poměrně atmosférickou záležitostí. Má to takový mysteriózní, surrealistickej a mrdlej vibe. Na mě to ale nepůsobí, protože obsahová stránka sabotuje "náboj" jenž obsahuje forma. Jistě si lze vykládat řadu scén nějak přeneseně jako něco jiného. Třeba Frankovu ubohou násilnickou a směšnou kreaci zneužití Dortohy jako snahu otce, který před synem nemá autoritu, dokázat svou nadřazenost skrze násilím protkanou nadvládu nad matkou nebo jako do extrému vyhnaný komplex z impotence. Ale těžko říci, jestli Lynch tvořil s takovým záměrem. Vadí mi, že nění schopen interně sáhnou do větší hloubky, více prokreslit scénu a učinit tak obsah plnější. Takto mám dojem, že Lynch sám se snažil být jenom divnej, že je to častečně myskovaná samoúčelnost, která však svou jistou mírou nejasnosti dává možnost svobodně interpretovat. Jsou filmy, které májí 2 hodiny stopáže, ale pocitově mi přijde, jakoby tam bylo obsahu na tři. Zde mi naopak připadá, že tu obsahu bylo sotva na hodinu.

    • 30.8.2020  23:38
    Lawrence z Arábie (1962)
    odpad!

    Moc pozornosti jsem tomu nedal. Nebylo moc na co koukat, ač komparz byl obrovský a scény velké. Ten filmový jazyk však nic nedokázal podtrhnout a na mě to působilo zcela neuchvacujícím dojmem. Už první scéna, v níž Lawrence přijde o život při nehodě na motorce vypadá blbě a zhruba v podobném ražení se nesou i další 4 hodiny (nebo kolik). Kupříkladu i ty bitevní scény mi přišly slabé. Možná je to tím, jak se tvůrci snažili vyhnout vyobrazenému násilí, což válečnému a historickému filmu jen škodí. Chápu, že v té době to nebylo tak zvykem, ale je mi to jedno, když v současnosti výsledek nepůsobí dobře. Naštvaný ale nejsem, protože jsem u toho maloval, ale kdykoliv když jsem se rozhodl věnovat filmu trochu více pozornosti, začal jsem být otráven špatným scénářem - tedy podivnými duševní pochody protagonisty a unylými dialogy. Radši jsem toho tedy nechal a více se soustředil malbě. Zkrátka mi ten film nepřišel věrohodný ve svém obsahu, který pokulhává za úrovní kulis a kostýmů. Jestli si však tvůrce myslel, že po 60 letech vzniku bude tento film Klajníka fascinovat jakožto čtyř hodinová přehlídka kostýmů a kulis, tak se pletl.

    • 29.8.2020  16:45
    Experiment (2010)
    *

    Čim déle jsem na to koukal, tím víc mi bylo jasné, že se skutečným Stanfordským vězeňským experimentem, který proběhl roku 1971 to má málo co společného. Jednak lze vydedukovat, co se stane, když dáte moc idiotům nad těmi, co v hlavě nemají vyjebáno. Jak asi bude jednat slaboduchej nýmand žijící ve 45 letech s matkou, která se k němu chová jako k hovnu, když dostane trochu moci jakožto věznitel. Pochybuji, že by experiment probíhal, pokud by se dělo to, co se dělo ve filmu. Ten experiment v takovém podání nedává smysl, protože jeho výsledek musel být snadno předvídatelný. Jakoby ti vědci chtěli, aby určití lidé projevili horší stránku své osobnosti a tak jim dali volnou ruku v příznivém prostředí pro takový vývoj. Chytré na tom ale nic není. Film je to předvídatelný, psychologická linka je příliš povrchní a se skutečným experimentem to má jistě jen málo co společného. Film navíc nereflektuje žádnou zpětnou vazbu. Je to samoúčelné, ale když nad tím člověk přemýšlet nebude, tak se více méně bude bavit. Konec filmu je pak vyloženě trapnej.

    • 27.8.2020  15:47
    Tenet (2020)
    *****

    Snad jediným nedostatkem je, že zprostředkování informací o fikčním světě a dění na obrazovce není tak vstřícně divákovi zprostředkováno, aby se na první dobrou udržel v obraze. Je to škoda, protože takovej materiál by si zasloužil být chápán. Já totiž věřím, že to smysl dává (přecijen je to založeno na skutečné teorii), ale nedokážu se v tom příběhu zorientovat. Tahleta Nolanova scifi špionáž s prvky bondovské série mi přišla postavená převážně na skladbě scén a celých spektakulárních pasáží, které jsou chronologicky brilantně rozvržené, technicky precizně nasnímané a mnohovrstevnaté. To znamená, že mezi scénami, kde člověk nestačí očima vstřebávat dění, jsou jen krátké dialogy, během kterých si postavy vymění informace, či konstatují, co dalšího je třeba udělat - pak hned pokračuje další opulentní scéna. Je vlastně pozoruhodné, že si ten film lze užívat, anižby se ho divák snažil chápat. V minulosti jsem si proto říkal, že pokud mi tvůrci ve svém díle nejsou schopni zprostředkovat své myšlenky, tak to dílo není tak dobré, jak by být mohlo. Tenet mi to však bohatě vykompenzoval aspekty, kterým ho činí jedinečným. Washington, Pattinson ani Debicki se tedy nemají moc šanci herecky předvést. Postavám nebylo dopřáno mnoho prostoru: Ten tu dostávají atrakce, jejichž kvalitativní úroveň činí film hodným údivu. Ta podívaná byla natolik strhující, že nedostatky neměly šanci zkazit mi zážitek. Přesto je pravdou, že to mohlo "říznout hlouběji". Věřím totiž, že ten děj je chytrej a smysl dává. Vztah mezi postavami J. D. Washingtona a R. Pattinsona mě během konce docela nadchnul a zalitoval jsem, že jejich katarze neměla větší build up a že to v průběhu nešlo tak do hloubky. Vím, že jsem pozorný divák a rád u díla přemýšlím, tudíž varianta, že bych byl nechápavej debil mi nepřijde příliš pravděpodobná. Dnes na to jdu podruhé. Taky si přečtu něco o inverzní entropii, ať se rychleji chytám. To by mohlo stačit. EDIT: Po druhém shlédnutí jsem toho pobral mnohem víc, ale určité linky si v hlavě stále nedokážu v misli poskládat. Přesto je to něco nevídaného a z úcty k takové filmařině dávám 5/5, ačkoliv uznávám, že to mohlo fungovat lépe už na první shlédnutí.

    • 27.8.2020  11:39
    Rozverné léto (studentský film) (2017)
    odpad!

    Neupírám tomu jistou technickou úroveň, která však ani zdaleka nevykompenzuje nezáživnou stránku obsahu. Škoda, že tvůrčí um byl plýtván na takový scénář - ten z Rozverného Léta udělal nevtipnou a mírně otravnou kokotinu. Dospělý lidé se zde chovají jako malý děti. Pokud to měl být umělecký záměr, tak nevyšel, nefunguje a jeho tvůrce je kokot (nedivil bych se, kdyby to napsala holka). Spousta scén postrádá uvěřitelnost a nefunguje ani v rámci svého infantilního tónu. Několikrát jsem si povzdechl nad trapností scén, které jsem sledoval a celkový zážitek považuji za špatný.

    • 24.8.2020  23:36
    Půjčovna masa (TV seriál) (2018)
    **

    První série v pohodě. Cyberpunkový seriál, který dokáže být drsný, krvavý i nápaditý. I přes některé slabší a neaktraktivní pasáže mě to jako celek zajímalo až do konce. Ten podle všeho nebyl tak dobrý, protože si ho už příliš nepamatuju. Druhá série je ale pouhá ztráta času (odpad) a dále na to koukat nehodlám. Už mě to stálo příliš pozornosti.

    • 24.8.2020  13:11
    Magic Trip (2011)
    ***

    Jako dokument z road tripu partičky Merry Pranksters, která se hnala napříč amerikou v barevném školním autobusu, to není natolik plnné a výpovědní hodnota je spíše malá než velká. V rámci možnost je to však docela dobré, protože archivní záběry jsou krásné, efekty podbarvující tón doby jsou poměrně vkusné (ačkoliv se tak z těch dvou obrázků zde v galerii nezdá). Je to dobré pouze jako zajímavost.

    • 24.8.2020  12:12
    Wonder Woman (2017)
    odpad!

    Je to dlouhý a neni tam jediná pasáž, kterou bych chtěl vidět znovu. Na konci se zase bojuje s nějakym CGI čůrákem. Je to je pocitově ucelenější než dějově nesoudržný BvS, ale tam si najdu alespoň 5 minut, které bych si pustil znovu.

<< předchozí 1 2 3 4 7 13 18 24