Psychor

Psychor

Tlustý Tony

okres Karlovy Vary
- hororový režisér a zdejší hlavní hororový expert

142 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
    • 5.10.2018  22:32
    První člověk (2018)
    odpad!

    First Man se tváří jako objektivní životopisné drama, avšak de facto se jedná o propagandu nejhrubšího zrna, které by uznale zatleskal i říšský ministr Goebbels. Samotný úvod snímku, kdy je nám Armstrong představován spíše v roli otce, jenž se vyrovnává se smrtí své malé dcery, ještě vykazuje známky určité historické akurátnosti, ale postupem času začíná prostředků propagandy povážlivě přibývat - od zmanipulovaných skutečností, přes polopravdy až k absurdnímu přechodu do alternativní reality, ve které Neil Armstrong vyměnil kulisu nevadské pouště za opravdovou měsíční krajinu. Kritického myšlení prostí ovčané, kteří poslušně věří v demokraturou určené "pravdy", však budou u snímku nepochybně hýkat blahem. Scéně přistání na Měsíci totiž nelze upřít prvek emotivnosti, a dokonce si troufám říci, že její zpracování předčí i Kubrickovu verzi z roku 1969. Třebaže byl Stanley perfekcionistou par excellence, ve fyzice poněkud zaostával. Jeho dnes již legendární americká vlajka nerušeně povlávající v lunárním vakuu dokáže vykouzlit úsměv i po 50 letech. Režisér Chazelle se onoho fyzikálního nesmyslu vyvaroval, což poukazuje na jeho svědomitou přípravu a především snahu o vytvoření matrixu bez chyb. Rád bych filmu First Man udělil lepší hodnocení, jelikož technické stránce toho nelze příliš vytknout, avšak mé svědomí je zásadně proti, a tudíž si tato manipulativní oslava největšího spiknutí lidských dějin odnáší zasloužený odpad.

    • 28.9.2018  01:00

    Nechci, aby následující slova vyzněla příliš elitářsky, ale jakožto zdejší hororový expert si je snad mohu dovolit. Prosím pana Plotkina a jemu podobné hororové hudlaře, aby svou nekompetentní aktivitou přestali degradovat královský filmový žánr na oddechovou zábavu pro popkornové publikum. Třebaže subžánr slasher zastává v rámci hororové hierarchie nejnižší postavení, ani on nesmí rezignovat na snahu o vyvolání negativních emocí. Prostředky se mohou lišit, avšak cíl zůstává stejný všem hororovým subžánrům. Plotkinovo povědomí o slasher hororech je bohužel žalostné a pravděpodobně omezeno na primitivní představu o nesmrtelném psychopatovi, jenž za doprovodu slaboduchého scénáře a s nabroušenou čepelí v ruce nahání skupinku otravných teenagerů. Kam se poděla ona slibovaná hrůza? Žádný div, že se Hell Fest velmi rychle transformoval v obyčejný Gore (Bore) Fest s nulovým hororovým potenciálem. Snímek hodnotím odpadem a nedoporučuji ho k projekci žádnému opravdovému fanouškovi žánru.

    • 9.9.2018  22:58
    Papillon (2017)
    **

    O třídu lepší než Schaffnerova úmorná tříhodinová verze z roku 1973, přesto tento remake zrovna velký aplaus nesklidí. Noer totiž nedokáže uspokojivým způsobem pracovat s tempem, což je při 133-minutové stopáži učiněná pohroma, a nový Papillon tak zákonitě kráčí ve šlépějích nezáživného originálu. Tvůrci si však dali záležet alespoň na letmém vykreslení ústředních postav a jejich vzájemné interakci. Snímek pochopitelně ani vzdáleně nepřipomíná psychologickou vztahovou studii, ale bohatě stačí, že dává zapomenout na neduhy původního díla, tedy toporné dialogy odříkávané počítačovou intonací či krajně machistického Papillona v podání McQueena. Papillon ode mě obdrží dvě slabší hvězdy.

    • 9.9.2018  04:59
    Mara (2018)
    ****

    Po těch všech Bye Bye Manech, Slender Manech a dalších hororově sterilních postavičkách, které by neuspěly ani v konkursu na slaměného strašáka v poli, konečně přichází démon nahánějící hrůzu. Jakožto zdejší hororový expert pochopitelně disponuji obsáhlými znalostmi mytologie, folkloristiky či religionistiky, kde se obdobné bytosti v hojné míře vyskytují, a tak nemohu nezmínit, že předobraz Mary nalezneme i v rámci slovanské tradice. Pan režisér však čerpal inspiraci i v zemi vycházejícího slunce, kdy klasickou západní strukturu vyprávění zajímavě obohacuje o prvky typické pro J-horror. Ve výsledku se tak jedná o poměrně vydařený debut, který udiví výtečnými hereckými výkony a vybroušenou atmosférou, výrazně méně pak scénáristickou (ne)nápaditostí. Snímku Mara uděluji slabší čtyři hvězdy.

    • 25.8.2018  10:04
    Ghoul (TV seriál) (2018)
    ****

    Ghoulové se po několika letech konečně dočkali rehabilitace svého jména, jelikož počínaje rokem 2015, kdy nám kaskadér Jákl představil své památné hororové fiasko, nedokázaly tyto démonické stvůry z arabského folklóru vystrašit ani malé dítě. Indická minisérie, pod kterou je coby producent podepsán i Jason Blum, si zakládá na pozvolném budování napětí a vycizelované klaustrofobické atmosféře. Úvodní epizoda (4*) představuje jakýsi hororový předvoj, ve kterém se divák blíže seznamuje s postavami a poznává zákonitosti dystopického světa blízké budoucnosti. Pomalu začínáme cítit přítomnost zlověstné vibrace, která se naplno rozezvučí v části druhé (5-*), jež považuji za předčasný hororový vrchol série - velmi ponurý a s vítaným nádechem paranoie. Naopak závěrečná epizoda (3+*) je spíše akčně-krvavého rázu a nevyvaruje se drobných scénáristických zakolísání. Mile mě však překvapil výkon Radhiky Apte, která zde doslova exceluje a dává tak zcela zapomenout na své lehce afektované herectví z předloňské Phobie. Jakožto zdejší hororový expert uděluji seriálu Ghoul čtyři hvězdy a doporučuji ho ke zhlédnutí každému opravdovému fanouškovi žánru.

    • 21.8.2018  09:56
    Alfa (2018)
    *

    Ohromné zklamání. Úvodní titulek informuje o tom, že se děj snímku odehrává v Evropě před 20 tisíci lety, avšak zaměříme-li se detailněji na charakter krajiny, přítomnou faunu či jazyk, kterým příslušníci kmene hovoří, velmi snadno odhalíme, že nás tvůrci vodí za nos a ve skutečnosti se nacházíme v Severní Americe. A vzhledem ke slušivému oblečení "pravěkých" lovců rozhodně nejde o dobu nikterak vzdálenou. Na špatnou volbu lokací a kostýmů se nabaluje podprůměrný scénář, kdy Kedův boj o přežití v počáteční fázi zcela postrádá smysl pro realismus. Snímek je emočně chladný, příběhově nezáživný, s pomalým tempem a minimem napětí. Navíc musím strhnout jednu hvězdu za zcela zbytečnou smrt pěti bizonů, kteří byli usmrceni pro potřeby natáčení. Barbarský čin, který se vymyká zdravému rozumu. Od odpadu uchránil Alphu pouze působivý vizuál. Ve výsledku tedy hodnotím jednou silnější hvězdou.

    • 18.8.2018  08:56
    Mile 22 (2018)
    odpad!

    Jeden z vůdčích představitelů hollywoodské kavárny Berg si ke svému zděšení uvědomil, že pro jeho tvorbu tak charakteristický vlastenecký patos již přestává zabírat i na americké popkornové publikum, v důsledku čehož se nyní nenáročného diváka pokusil nalákat na "ultimátní akční jízdu". Jeho předcházející snímky si i přes onen ideologický nános a slaboduchý scénář uchovaly alespoň náznak dějové linie, avšak v případě Mile 22 již zůstalo pouze u chaotického shluku záběrů. Ve střižně i za kamerou zřejmě zaskakovali nějací brigádníci, což se mimo jiné zásadně promítlo do zoufalé neefektnosti akčních scén. Nesmyslně se třesoucí obraz, zmatečně používaný zoom in-out a především zběsilé střídání jednotlivých záběrů, které mnohdy trvají pouze několik milisekund, a tudíž je divák vnímá převážně na podprahové úrovni. Ve výsledku tedy akce bez akce, která vzhledem k žalostnému střihu navozuje leda tak bolest hlavy. Jakožto zdejší hororový expert jsem se domníval, že tragického Slender Mana v souboji o nejhorší snímek léta nikdo nemůže ohrozit, ale Mile 22 se ukazuje býti více než důstojným soupeřem. Odpad.

    • 13.8.2018  07:12
    Patient Zero (2018)
    ***

    Jakožto zdejší hororový expert jsem k projekci snímku Patient Zero přistoupil především z profesní povinnosti. Obdobný námět totiž zpravidla vyústí v oddechovou zábavu pro nenáročné diváky a ne jinak tomu bylo i v tomto případě. Přesto snímek vyloženě nepropadl a v rámci zombie subžánru dokonce patří mezi ty vydařenější. Z hlediska příběhu se sice jedná o přímočarou recyklaci již mnohokrát viděného, přičemž se scénárista Mike Le nevyvaroval ani početné řádky zjevných logických lapsů, avšak na druhé straně je snímek obohacen o několik osvěžujících anti-atropocentrických myšlenek odkazujících k Teorii Gaia a přítomné akční scény stojí na poměrně bytelných atmosferických základech. Vše podpořil skvělý casting, kterému vévodí nestárnoucí Natalie Dormer a charismatický Stanley Tucci. Patient Zero ode mě tedy obdrží vcelku přívětivé slabší tři hvězdy.

    • 13.8.2018  00:03
    Slender Man (2018)
    odpad!

    Drtivá většina slendermanovských fan-made projektů, které jsem v uplynulých dnech zhlédl na youtube.com, dokázala vyděsit více než tato neatmosferická slátanina za 30 milionů dolarů. Od dvojice hororových břídílů White-Birke pochopitelně nikdo nemohl čekat žádné velké zázraky, avšak i ten největší hororový skeptik byl pravděpodobně zaskočen skutečností, že snímek svou do nebe volající nekvalitou vyvolává reminiscence na jeden z nejhorších žánrových počinů loňského roku, brakového Bye Bye Mana. Jakožto zdejší hororový expert zde marně hledám jakoukoliv záminku k pochvale. Dokonce i má oblíbenkyně, talentovaná Joey King, zabředla v roli Wren do herecké strnulosti. Nad derivativním scénářem, nefunkčními lekačkami či uspávacím tempem se již ani nemá cenu čílit, ale rozhodně musím poukázat na tápání kameramana Luca Del Puppa. Rušivý epileptický vizuál bych s výhradami ještě skousl, ale prokládat ho záběry čiré tmy za účelem domnělé tvorby temného hororu? Fail. V jaké brožurce si tento zjevný nesmysl přečetl? Absence osvětlení scén ≠ temný horor. Kvůli špatnému nasvícení tak divák mnohdy nevidí byť jen Slender Manovy obrysy a logicky tak vůbec netuší, že se ho režisér právě pokouší strašit. Slender Manova motivace navíc není odkryta a zpočátku dokonce ani neznáme jeho pozici na ose dobro-zlo, jelikož kupříkladu postava Katie touží ve Slender Manově náruči nalézt útočiště před domácími problémy. Zkrátka jeden velký hororový omyl, který k projekci nemohu doporučit ani prepubescentnímu publiku, na které Slender Man i díky ratingu R13 primárně cílí. Odpad.

    • 12.6.2018  05:19
    Ghostland (2018)
    *****

    Na rozdíl od ostatních uživatelů jsem mimořádnou kvalitou Laugierovy režie rozhodně nebyl překvapen, ba naopak. Ve své odborné predikci jsem totiž Ghostland označil za letošní hororový highlight. Pascal Laugier měl nad celým projektem absolutní kontrolu, takže se k potěše hororových fajnšmekrů nenechal svázat konvencemi filmového mainstreamu. Snímek odmítá klasické postupy hollywoodské narace, v důsledku čehož navštěvujeme různé časové a prostorové roviny, kdy zároveň balancujeme po křehké hranici na pomezí reálného a imaginárního. Obdobné zacházení s vyprávěním samozřejmě znesnadňuje jeho pochopení, takže tuto emocionálně zničující cestu skrze Laugierův psycholand v žádném případě nemohu doporučit laickému publiku. Jakožto zdejší hororový expert uděluji snímku Ghostland plných pět hvězd, jelikož se bez jakýchkoliv pochybností jedná o nejlepší horor roku 2018.

    • 11.6.2018  14:50

    Jakožto zdejší hororový expert obvykle s blockbustery pro popkornové publikum neztrácím svůj drahocenný čas, avšak tvorbu režiséra J.A. Bayony bedlivě sleduji již od jeho znamenitého hororového debutu s názvem El orfanato, a tak jsem dal šanci i této nenáročné podívané. A to v naději, že Bayona využije štědré dolarové injekce k vybudování obstojné atmosféry a tedy i restartu své po hříchu uvadající kariéry. Naděje bohužel zemřela po pár minutách. Nebýt vysokého rozpočtu, který se promítl do ucházejícího CGI, mohli bychom Jurassic World: Fallen Kingdom bez problémů zaměnit za jakýkoliv generický počin od studia Asylum. O napětí nezavadíme, akce uspává a hudba je povětšinou omezena na nekonečnou repetitivní smyčku bez jakékoliv relevance k ději. Scénáristé se vzmohli pouze na recyklaci staré látky, v důsledku čehož snímek zhruba polovinu stopáže připomíná remake filmu Lost World: Jurassic Park. Ve stupidnějším pojetí a se zcela nezajímavými až otravnými šablonovitými postavami, kterým přejete bryskní setkání s dinosauřím chrupem. Odpad.

    • 30.5.2018  13:05
    Nepříčetná (2018)
    odpad!

    Na královském filmovém žánru si již vylámalo zuby mnoho uznávaných režisérů hollywoodského mainstreamu, ale snad žádný z nich nepohořel do takové míry jako Soderbergh. Hororově sterilní Unsane utkví v paměti pouze otřesným vizuálním zpracováním. Jakoby se Soderberghovi porouchala kamera a celý snímek z nouze natočil na mobilní telefon. K projekci jsem se nechal zlákat atraktivitou námětu, jenže po pár minutách bylo zřejmé, že scénáristé neví o systému psychiatrické péče zhola nic. Jakožto zdejší hororový expert tak musím Unsane ohodnotit odpadem.

    • 27.5.2018  00:49
    In Darkness (2018)
    ***

    Jakožto zdejší hororový expert jsem byl úvodní půlhodinou zcela uchvácen, jelikož nese rukopis samotné ikony žánru - Alfreda Hitchcocka. Rafinované využívání úhlů pohledu kamery a úžasný zvukový design (mnohdy graciézně propojený s hudbou) navíc umožní divákovi dokonale se vcítit do prožívání slepotou stižené Sofie, kterou s bravurou ztvárnila nestárnoucí Natalie Dormer. Přítomné mystérium se však pozvolna vytrácí a napětí opadá, jelikož snímek přichází o svou thrillerovou esenci a upadá do nezáživné akce, ve které hraje prim komiksový antihrdina Ed Skrein, nemilosrdně likvidující všechny, kteří by chtěli půvabné Sofii ublížit. Tři hvězdy.

    • 26.5.2018  00:48
    Delirium (2018)
    *****

    Jakožto zdejší hororový expert jsem měl možnost zhlédnout snímek ještě před oficiální českou premiérou a s potěšením tak mohu konstatovat, že si v kině konečně přijde na své i náročnější publikum. Spolupráce režiséra Iliadise a scénáristy Allecy slavila úspěch již před devíti lety u výtečného Last House on the Left, avšak teprve prostřednictvím snímku Delirium dokázali zužitkovat svůj tvůrčí potenciál na maximum. Divák sotva prolétne úvodem a už je ponechán napospas spárům nejistoty. V Deliriu se totiž styká všední svět s jinými typy reality a běžné vnímání s ostatními variantami percepce. Bezvýsledně se snažíme demaskovat stav vědomí hlavní postavy a naše frustrace se ještě prohlubuje ruku v ruce s tím, jak nás scénárista zcela záměrně vábí do slepých myšlenkových uliček. Přidejme několik velmi efektivních vystrašení a máme tu nápaditý psychologický horor se strhující atmosférou, jenž si hlasitě říká o nominaci na letošního hororového Oscara. Slabších pět hvězd.

    • 14.5.2018  10:15
    The Magic Pill (2017)
    odpad!

    Magic Pill postavil svou ketogenní agitaci na argumentačním klamu. S panem režisérem se shodneme, že průmyslově zpracované potraviny (mezi které se řadí i zde zmiňovaný potravinářský cukr) tělu neprospívají, ale neexistuje jediný důvod, proč kvůli tomu odmítat sacharidy jako celek. Cukry obsažené v ovoci totiž představují ideální zdroj paliva pro lidský organismus, mozek nevyjímaje. Stravě s dominantní převahou ovoce vděčím za svou obdivuhodnou mentální výkonnost a tedy i titul zdejšího hororového experta. Žádná jiná kategorie potravin nenaplňuje naše nutriční potřeby lépe. Zdravotní stav zobrazených osob se skutečně mohl zlepšit, avšak v důsledku odklonu od průmyslově zpracovaných potravin a nikoliv díky přechodu na ketogenní dietu. Pochybuji o svéprávnosti člověka, který doporučuje vyloučit ovoce z jídelníčku a nahradit ho tučným bůčkem. Za tyto kocourkovské rady, na kterých se evidentně podílela lobby masného průmyslu, uděluji dokumentu Magic Pill zasloužený odpad.

    • 12.5.2018  05:28
    Pomsta (2017)
    odpad!

    Dlouho nepamatuji snímek, který by obdobným způsobem urážel inteligenci publika. Zástupce subžánru rape and revenge nás jen zřídkakdy ohromí sofistikovaným scénářem, a tak bych se spokojil i s jednoduchým, byť smysluplným příběhem o pomstě, jenž by vynikal autenticky působící brutalitou a vysokou mírou napětí. Jak tomu bylo například u znamenitého I Spit on Your Grave z roku 2010. Coralie Fargeat bohužel vykonala pomstu leda tak na divácích, jelikož její debutový snímek obsahuje tolik logických chyb, že by na jejich kompletní soupis nestačil ani poznámkový blok. Hlavní hrdinka unikne před jistou smrtí s elegancí MacGyvera, zanechává za sebou kilometrové krvavé stopy, peyotl využívá jako lokální anestetikum pro oblast břicha, nahřátou plechovkou od piva dokáže zacelit hlubokou ránu, atd. Příběh bez hlavy a paty. Coralie Fargeat zde navíc všechny postavy redukuje na uhozené karikatury. Snímek je špatně sestříhaný, kdy můžeme pozorovat nahodilé střídání dne a noci. Kamera se soustředí na nepodstatné detaily. Zkrátka ohromné fiasko. Jakožto zdejší hororový expert začínajícím tvůrcům fandím, ale Coralii bych pro její vlastní dobro doporučil hledat obživu v rámci jiné profese. Odpad.

    • 11.5.2018  09:25
    Family Blood (2018)
    *****

    Nevinný upíří kousanec, který při pohledu do zrcadla sotva postřehnete? Nikoliv. Jakmile si Family Blood najde cestu až k vaší krkavici, mějte po ruce dostatek tlakových obvazů. Budete je potřebovat na zastavení masivního tepenného krvácení. Jakožto zdejší hororový expert hned v úvodu podotýkám, že se jedná o těžce stravitelný snímek, který rozhodně nelze doporučit popcornovému publiku. Smekám klobouk před rafinovaností, se kterou režisér Mallhi přistoupil k budovaní atmosféry. Nejprve rozpracovává téma drogové závislosti, čímž vytváří jakési bezútěšné předpeklí, ze kterého se následně propadáme hlouběji vstříc temné a nekontrolované transformaci hlavní postavy. Vzhledem k syrovosti, kterou se tento horor rovněž vyznačuje, může přicházet na mysl srovnání s předloňským Raw, jenž však postrádá zde přítomnou atmosferickou údernost. Family Blood tudíž nemusí využívat ani prvoplánových lekaček, jelikož diváka mnohdy vyděsí i relativně neškodné otevření dveří. Závěrem nemohu nezmínit výtečný herecký výkon Vinessy Shaw, která se tak nějak v tichosti stává královnou hororové indie scény. Slabších pět hvězd a překvapivé průběžné vedení v bitvě o horor roku 2018.

    • 9.5.2018  09:06
    Den 12. mann (2017)
    ****

    Válečný survival Den 12. mann vypráví pravdivý, byť jen těžko uvěřitelný příběh Jana Baalsruda, symbolu norského odboje. Hlavním zdrojem Baalsrudových útrap však nejsou nacisté, nýbrž nesmlouvavá severská příroda, která decimuje jeho tělo. Dramatizace se vydařila takřka na výbornou a i přes 135 minutovou stopáž bych zde marně hledal hluché místo. Při pohledu na gangrenozní běs v hotelu Savoy dokonce zaplesalo i mé hororové srdce. Škoda místy dosti náznakovité psychologie postav a vágní vnitřní motivace hlavního hrdiny. Baalsrudova nezdolná touha přežít je jistě obdivuhodná, ale co ji takovou měrou pohání? A proč postavy nacistů připomínají jednorozměrné padouchy z marvelovských komiksáren? Uděluji čtyři silnější hvězdy.

    • 8.5.2018  13:51
    Downrange (2017)
    odpad!

    Specializuji se na filmovou režii, ale jakožto hororový expert jsem měl tu čest zasednout i v příjímací komisi na DAMU a z těch desítek uchazečů, kteří mi během hereckých zkoušek prošli pod rukou, nepodal nikdo tak tragický výkon jako ochotníci ve snímku Downrange. Nelze mluvit o herectví, nýbrž o čekání na režisérovy pokyny a jejich následnou mechanickou realizaci. Záběr za záběrem. Přítomné postavy pak můžeme připodobnit ke karikaturám kachen na rybníce, jejichž odstřelu divák nevěnuje přílišnou pozornost. Za povšimnutí naopak stojí Kitamurův marný boj s fyzikálními zákony, kdy vystřelené kulky v průběhu letu zcela neočekávaně mění svou trajektorii. Toto subjektivně předlouhé a jiskry zbavené scénáristické Waterloo musím ohodnotit odpadem.

    • 6.5.2018  06:07

    Ještě před kariérou hororového experta jsem se intenzivně zabýval studiem religionistiky a sociální antropologie, takže mě režisér Katagiri hned v úvodu nemile překvapil svým mytologickým gulášem. Opravdu netuším, proč hebrejské označení pekla nalezlo útočiště zrovna na tichomořském Saipanu. Domorodí Chamorrové termín "gehenna" neužívali ani v jeho obecné rovině, takže příště od Katagiriho očekávám o poznání důkladnější přípravu. Možná se jedná o zdánlivou maličkost, kterou běžný divák vůbec nepostřehne, ale hororový expert jako já si všímá i těchto detailů. Asijská kinematografie v posledních letech příliš hororové kvality nenabídla, a tak musíme být rádi alespoň za tento průměrný koprodukční snímek. Když si odmyslím postavu šaškujícího Pepeho a po vstupu do bunkru hnedle předvídatelnou pointu, tak na sebe Gehenna: Where Death Lives negativně upozorní až v závěrečné třetině stopáže. Hiroshi Katagiri bohužel nedokáže hororové scény variovat, takže dosud ucházející atmosféra nejenže negraduje, ale v důsledku zmíněné repetitivnosti naopak mírně stagnuje. Uděluji slabší tři hvězdy.

    • 3.5.2018  17:01
    Hostile (2017)
    ****

    Můj dobrý přítel Xavier Gens dohlížel na tvorbu snímku z pozice výkonného producenta a musím říci, že odvedl vskutku vynikající práci. Představitelka hlavní role Brittany Ashworth zazářila v jeho znamenitém hororu Crucifixion, takže si ji logicky vyžádal i pro Hostile. A mimo jiné zde poskytoval debutujícímu režisérovi velmi cenný mentoring. Popkornový divák čekající zběsilou akci s potoky krve bude zklamán, jelikož talentovaný Mathieu Turi vsadil na trpělivé budování klaustrofobické atmosféry za využití nekonvenční narativní struktury. Postava Juliette se nám představuje formou vzpomínkové retrospektivy, přičemž tyto lehce melodramatické sekvence umožňují divákovi poskládat příběhovou mozaiku, ale zároveň slouží i k určitému zklidnění jeho mysli, aby byl hned vzápětí konfrontován s hrůzou postapokalyptické reality. Jedná se o učebnicový příklad efektivního zužitkování kontrastu. Jakožto zdejší hororový expert nepochybuji o Turiho velké žánrové budoucnosti a snímku Hostile uděluji čtyři silnější hvězdy.

    • 2.5.2018  19:29

    Po projekci Primal Rage: The Legend of Oh-Mah jsem se detailněji podíval na Mageeovo profesní portfolio, abych si potvrdil svůj odborný odhad: režisér snímku má za sebou dlouholetou pracovní zkušenost s navrhováním kostýmů, užíváním protetického make-upu či zvláštními maskérskými efekty. Jenže coby režisér už se Patrick Magee nemůže soustředit výhradně na tyto jednotlivosti. Je třeba sjednotit veškeré výrazové prostředky filmu ve prospěch vyprávění a jeho myšlenky, což se zde vůbec nevydařilo. Primal Rage: The Legend of Oh-Mah nedokáže diváka vtáhnout do děje, k čemuž napomohl i dosti krkolomný a nesoustředěný scénář. Jakožto zdejší hororový expert tak musím toto neatmosferické pobíhání po lese ohodnotit jednou silnější hvězdou.

    • 2.5.2018  14:08
    Terrifier (2017)
    odpad!

    Terrifier mě vystrašil pouze svým lobotomickým scénářem. Snímek se vyznačuje neskrývanou idiocií postav, což u céčkového hororu nepřekvapí. Avšak i autoři žánrových braků se obvykle snaží respektovat kontinuitu logiky a důsledků chování. Jestliže postavu neomezí v pohybu ani několikanásobné probodnutí nohy, tak sledujeme nového Terminátora, a nebo máme co dočinění s esencí scénáristické hlouposti. Damien Leone oslavuje násilí skrze bezmyšlenkovitý příběh, jenže i ten musí být zasazen do uvěřitelného rámce. Amatérské ztvárnění gore scén pak navozuje dojem osmdesátkových kečupových matlanin. Všechno špatně. Jakožto zdejší hororový expert hodnotím odpadem.

    • 30.4.2018  12:52
    Britannia (TV seriál) (2018)
    ****

    Mainstreamovým publikem zcela nepochopená Britannia dlouho aspirovala na titul nejlepšího seriálu roku, leč k dokonalosti nakonec přeci jen něco scházelo. Tematika keltského druidismu byla dosud ve světě kinematografie kompletně opomíjena a o to více potěší, že se ji zde tvůrcům podařilo rozpracovat s obdivuhodnou technickou i estetickou grácií. Jejich osobité pojetí druidské magicko-rituální praxe si bez ohledu na absenci historických pramenů uchovává rozměr syrové autenticity. Stejně tak postačí jediný záběr na postavy druidů, abychom okamžitě uvěřili v jejich nepřipoutanost k procesům tohoto světa. Po korunovaci královny Kerry bohužel druidové přecházejí do přílišné pasivity a ze seriálu se začne vytrácet ona opojná transcendentální vibrace. Samotné kmenové hašteření a římská linie jistě zabaví, ale nenabízí potřebný nadstandard. Ve druhé sérii, kterou již nyní netrpělivě vyhlížím, bych věnoval větší důraz práci s postavami, především pak z hlediska jejich vzájemné interakce. Interesantní postava vyvrhela Divise kupříkladu ztrácí mé sympatie v momentech, kdy vtipkuje s Římany nebo se poněkud afektovaně špičkuje s Cait. I přes tyto drobné vady na kráse ode mě Britannia obdrží čtyři silnější hvězdy.

    • 27.4.2018  08:39
    Scarecrows (2017)
    odpad!

    V intencích mile přitroublé komedie pro školou povinné publikum lze považovat za koukatelnou alespoň první třetinu snímku. Jako zástupce hororového žánru však Scarecrows selhává ve všech ohledech a s postupující stopáží přechází v navýsost tupý škvár, nad kterým zaplesá leda srdce mentálně zaostalého diváka. Dějovou linii příběhu dokáže spolehlivě anticipovat i naprostý hororový nedouk, jelikož režisér Stone připomíná pomateného divadelního sufléra, který z neznámých důvodů poskytuje obecenstvu nápovědu. A přitom stačilo prolistovat nějaká výuková skripta a předejít tak odstrašující výstavbě jednotlivých scén. Postava například prolézá skrze děravý ostnatý plot, ale my víme, že se o něho i přesto pořeže, jelikož režisér již od úvodu úmyslně graduje celou atmosféru scény právě k tomuto vyústění. Jakožto zdejší hororový expert nemohu Scarecrows ohodnotit jinak než odpadem.

    • 25.4.2018  21:32

    Prachbídnou kvalitu snímku Avengers: Infinity War předznamenalo již samotné rozhodnutí studia Disney o uvalení embarga na všechny odborné recenze, jímž se evidentně snažilo držet záplavu negativních ohlasů co nejdéle pod pokličkou. Jistý laik mi v diskuzi oponoval, že účelem onoho embarga má býti ochrana před spoilerováním. Bohužel zapomněl na skutečnost, že celá marvelovská tvorba je založena na konceptu neustálé recyklace jednoho scénáře a neexistuje tedy jediný důvod, proč nyní povyšovat tento krajně předvídatelný příběh na úroveň vládního tajemství. Proč zamlčovat, která ze zdejších jednorozměrných superfigurek zemře, když každý divák dobře ví, že životnost smrti v marvelovském universu nikdy nemá dlouhého trvání? Kriticky se musím vyjádřit i k režii bratrské dvojice, jež vykazuje znaky absolutní tvůrčí bezradnosti. Honosí-li se snímek přízviskem infinity war, logicky očekávám naturalisticky nasnímanou torturu s množstvím zmrzačených těl a vyhřezlých orgánů. Nefalšovaný obraz pekla, ze kterého se mi sevře hrdlo úzkostí. Jenže v případě Avengers: Infinity War zůstalo u obyčejné trikové podívané, která želbohu nepřináší vůbec žádné emoční stimuly. Dokonce zde nemohu hovořit ani o prostém náznaku dějové konzistence. Kamera pouze chaoticky přeskakuje mezi cca. padesáti superhrdiny, kteří se vzájemně trumfují v počtu nucených hlášek. Je fajn, že alespoň postava Thanose obdržela od scénáristů jakési střípky psychologie, ale považovat jeho malthusiánské mudrování za smysluplnou motivaci? Fail. To měl raději zůstat hloupým zlobrem. Slaboduchý marvelovský fanoušek bude u tohoto tříhodinového mozkového klystýru bezpochyby řičet blahem, avšak já uděluji Avengers: Infinity War nekompromisní odpad.

    • 19.4.2018  23:54
    Vadí nevadí (2018)
    odpad!

    Jakožto zdejší hororový expert mohu s čistým svědomím prohlásit, že nominace na nejhorší horor roku snímku Blumhouse's Truth or Dare v žádném případě neunikne. Vážnost situace názorně dokumentuje i marketingový tah s obohacením jména filmu o název produkční společnosti za účelem odvrácení očekávaného kasovního fiaska. Režie se Wadlowovi rozpadla pod rukama do takové míry, že Truth or Dare místy získává pachuť parodie. Lekačky založené na prudkém nárůstu hlučnosti o desítky decibelů již neodmyslitelně patří do pracovního inventáře neschopných režisérů. Nic nového. Jenže v případě Wadlowa lze hovořit přímo o hororovém zoufalství, které je podtrženo absurdními nápady à la jokerovský úsměv, jenž v divákovi nevyvolává hrůzu, ale naopak ho rozesmívá. Závan příběhové originality také nečekejte, prakticky se jedná o spin-off Final Destination; avšak s nekreativními úmrtími a v košer verzi. Z televize posbíraní (ne)herci pak celou tu bídu dokonali. Odpad!

    • 18.4.2018  11:07

    "To nejlepší hned na začátek, abychom alespoň na chvíli upoutali divákovu pozornost," zahlaholil Michael a šibalsky zamrkal na bratra Petera. Úvodní opiová seance se tvůrcům skutečně vydařila a onu atmosféru vyklidněnosti dokázali přenést i na mě, zdejšího hororového experta. Poté jsem však mírně zneklidněl, jelikož obdobná atmosféra panovala i na samotném Winchesteru. Vpravdě úsměvné pokusy bratrské dvojice o vystrašení diváků si bohužel v ničem nezadají s Mélièsovou hororovou naivitou konce 19. století. Snímek balancuje na hraně odpadu, ale skrze herecký entuziasmus Jasona Clarka a bizarní strukturu domu nakonec Winchester sestřelil jednu slabší hvězdu.

    • 18.4.2018  04:23

    Hororový výbuch. Johannes Roberts si zapomněl vyměnit žábry za plíce a jeho úspěšný předloňský ponor ke dnu oceánu tak zákonitě vyústil v tuto suchozemskou agonii. Jakožto zdejší hororový expert vždy detailně zkoumám metodu režisérovy práce, jenže Roberts pohříchu s žádnou nepřichází. Ve svém snímku pouze řetězí násilné scény a modlí se za následnou funkčnost takto vzniknuvšího celku. Zázrak se pochopitelně nekoná a divák je tak vystaven očekávané atmosferické sterilitě, kterou ještě umocňuje obzvláště slabomyslný scénář. Nezbývá mi tedy nic jiného, než The Strangers: Prey at Night ohodnotit odpadem.

    • 17.4.2018  23:06
    The Ritual (2017)
    ****

    David Bruckner měl vyhráno již v okamžiku, kdy se rozhodl pro realizaci daného námětu. V rukou šikovného režiséra se zkrátka jedná o sázku na jistotu, kterou by mohl ohrozit snad jedině příšerný scénář, což rozhodně není případ Ritualu. Naopak, scénárista Joe Barton odvedl vynikající práci a hned od úvodu pečlivě vykresluje charakter jednotlivých postav, zvláště Luka. Poskytuje divákovi interesantní náhled do dynamiky přátelských vztahů v mužském kolektivu a připravuje tak Brucknerovi vhodné hororové podhoubí. Dříve či později začne Ritual evokovat asociace na Wingardovu atmosfericky bezchybnou Blair Witch, za níž však Brucknerův snímek mírně zaostává v intenzitě přítomné paranoie. Po vizuální stránce naopak Ritual boduje na plný počet. Líbí se mi design rohatého božstva a vyzdvihl bych i užití gondryovského prolínání prostoru (obchod <-> les). Jakožto zdejší hororový expert tak mohu Ritualu udělit hned čtyři silnější hvězdy.

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace