Psychor

Psychor

Tlustý Tony

okres Karlovy Vary
- hororový expert a znalec tajemna

95 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 9 12
    • 9.12.2017  07:03
    The Crown - Série 2 (série) (2017)
    odpad!

    Kdo čeká, že druhá řada seriálu Crown konečně nabídne záblesk historické akurátnosti, nechť je po zásluze potrestán za svou bezbřehou naivitu. Konzumní diváci budou u této předražené soap opery bezpochyby slintat blahem a zůstává tak na nás ostatních, abychom se zeptali tvůrců, proč mapují život královny Elizabeth (El-lizard-birth) způsobem, který nemá sebemenší oporu v realitě? Proč se Crown pokouší vytvořit její polidštěný obraz a zamlčuje fakta o její reptiloidní formě, schopnosti shape-shiftingu či zapojení do krvavých rituálů, ve kterých hrají prim dětské obětiny?

    • 27.10.2017  19:04
    Stranger Things - Série 2 (série) (2017)
    odpad!

    Druhá řada seriálu Stranger Things naplivala ostříleným hororovým veteránům do tváře. Jakožto zdejší hororový expert jsem toto fiasko pochopitelně očekával, jelikož úvodní serie balancovala na hranici odpadu a všechny indicie nasvědčovaly faktu, že bude dílo zkázy dokonáno. A skutečně. Většina tvůrců by po podobném propadáku sklopila uši a jala se zpytovat svědomí. Nikoliv však bratři Dufferové, kteří se stali otroky svého nadměrně silného ega. Nadutost, se kterou v rozhovorech označují svůj projekt za poctu hororovým klasikám, překračuje všechny meze. Nedivil bych se, kdyby Johnu Carpenterovi došla trpělivost a osobně přišel režisérské dvojici nafackovat. Druhá série propádá ve všech myslitelných aspektech. Winona Ryder navazuje na svůj žalostný herecký výkon a přehrává téměř ad absurdum. Otravní haranti jako kolovrátek opakují své přitroublé hlášky. A údajná hororová atmosféra naprosto absentuje. Jedná se tedy o rodinnou komedii, středoškolskou romanci či snad dětskou fantasy? Nevím a ani mě to nezajímá. Jistý si jsem pouze odpadovým hodnocením.

    • 25.10.2017  23:12
    Thor: Ragnarok (2017)
    odpad!

    O nositeli ceny Zlaté maliny za nejhorší filmový počin roku 2017 je definitivně rozhodnuto a Thor: Ragnarok patrně zaboduje hned ve všech soutěžních kategoriích. Tato slabomyslná adaptace severského mýtu o konci světa vyústila v očekávaný Ragnarok. Scénáristé motají páté přes deváté a působí dojmem školáka vařícího z vody. Publikum se musí připravit na zkomolená jména (Hel, nikoliv Hela), zásadní neznalost příbuzenských vztahů (Hel není sestrou Thora a stejně tak nemá za otce Odina, jelikož jde o dceru Lokiho), ale i na neomluvitelné překroucení samotné příběhové osy. Přestože zde zaznívají slova o nevyhnutelnosti Ragnaroku, tvůrci vůbec netuší, o čem vlastně mluví, a že tato nevyhnutelnost mimo jiné obnáší smrt Heimdalla, Lokiho a samozřejmě i Thora. Do nebe volající hloupost týkající se obohacení severského panteonu o postavu Hulka už raději ani nekomentuji a přičítám ji zjevnému absintovému opojení scénáristů. Schopnější režisér by takto slibný námět přetavil v temnou fantasy s prvky hororu a pomyslným vrcholem v podobě strhující epické bitvy bohů s obry a Wagnerovou Jízdou valkýr coby hudebním doprovodem. Taka Waititi se však o vybudování ponuré atmosféry ani nepokusí, jelikož od úvodních minut ubíjí diváky "troškovským" humorem, který absolutně nekoresponduje s vážností dané látky. Mytologickou vyprázdněnost snímku lze názorně dokumentovat i na multikulturním Asgardu, do kterého černý strážce brány Heimdall vpustil černou valkýru. Odpad!

    • 23.10.2017  17:30
    matka! (2017)
    *****

    I am I. Božský poeta Darren Aronofsky využívá filmového obrazu k radikálnímu otřesu divákova myšlení a rozšiřuje jeho vnímání k samotné hranici prožitku, který A. Maslow označuje jako peak experience. Současně ověřuje platnost Jodorowského hypotézy o možné duchovní transformaci lidstva skrze audiovizuální média, jejichž percepce může u náročného publika vyústit v dotek psychedelické zkušenosti. Cesta do Ráje je však lemována permanentní úzkostí, která místy přechází až v intenzivní panické ataky. Mother! zkrátka diváka rozloží na atomy. Jedná se o fascinující mnohovýznamovou alegorii, jež nemá v dějinách kinematografie obdoby, a o výsledek Darrenovy plánovité eklektické činnosti, která je založena na syntéze jeho dosavadní tvorby. Jakožto zdejší hororový expert autoritativně zařazuji toto mistrovské dílo mezi deset nejlepších snímků filmové historie. I am I.

    • 21.10.2017  11:34

    Jakožto lektor bushcraftu si kladu otázku, proč byl do role dobrodruha Yossiho obsazen zrovna Daniel Radcliffe, jenž by dle mého odborného soudu v opravdové džungli přežil snad jedině za pomoci kouzel. Zkušený divák si tohoto disharmonického vztahu mezi hercem a danou postavou bezesporu povšimne, v důsledku čehož se ze snímku hned v úvodu vytratí aspekt uvěřitelnosti. Greg McLean se dosud profiloval jako tvůrce oddechových hororů a i survivalový Jungle směřuje k prostému zabavení publika. Režisér zápolí zejména s narací příběhu, která je v McLeanově pojetí redukována na pouhý sled dramatických obrazů postrádajících sumární koherenci, což zákonitě neumožňuje gradovat napětí. Tento koukatelný cestopis s prvky naturalismu ode mě obdrží dvě hvězdy.

    • 19.10.2017  04:45
    Milada (2017)
    odpad!

    Česká kinematografie se nachází ve stádiu rozkladu a Milada přináší nezvratný důkaz o jeho pokročilém stupni. David Mrnka natočil dlouhometrážní volební klip v duchu sloganu "ANO, bude líp", který jako film pro kinoprojekci jednoduše neobstojí. I obyčejná televizní inscenace z programu TV Barrandov bezpochyby nabízí větší porci emočních stimulů. Režisérovi se vůbec nepodařilo zachytit atmosféru doby, k čemuž přispěly i strojené herecké výkony nomenklaturních kádrů a spíše povznášející hudební doprovod. A proč se nepoučil z Ellisova nepovedeného Anthropoidu a pokračuje v trendu jazykových blamáží? Jakožto znamenitý lingvista jsem byl doslova znechucen krkolomným českým přízvukem, který mi drásal zvukovody a vyváděl z koncentrace. Scénář uráží divákovu inteligenci a polopaticky vysvětluje zřejmé historické souvislosti. Příběh se zcela nesmyslně odvíjí ve chronologických skocích, které vyplní značnou část stopáže, takže samotný monstrproces je publiku představen ve značně osekané podobě. Kdyby nebyly ostatky doktorky Horákové zpopelněny, nepochybně by po zhlédnutí této zbabrané rekonstrukce svého života zarotovala v hrobě. Odpad

    • 15.10.2017  06:52
    The Babysitter (2017)
    odpad!

    Podle filozofa Immanuela Kanta je hloupost nedostatkem soudnosti a já se s jeho závěry naprosto ztotožňuji. Jak jinak si vysvětlit skutečnost, že se režisér McG pustil na tenký hororový led, ačkoliv jeho znalosti hororové teorie dle všeho začínají a současně i končí u pojmu gore? Jakožto zdejší hororový expert logicky očekávám, že ve mně snímek vyvolá pocit strachu, děsu či alespoň napětí, avšak projekce "hororu" Babysitter mi navodila pouze neblahé tušení porouchaného přehrávače, jenž mně ze záhadných důvodů ustavičně načítá jakousi prcičkovskou obludnost z produkce MTV. Teprve ve třicáté minutě se režisér konečně začne dožadovat hororové pozornosti, ale jeho krvavý deštík nedopadne na úrodnou půdu. Scénáristicky tupý a atmosfericky neplodný Babysitter osloví leda tak místní hororový dorost. Odpad.

    • 14.10.2017  19:02
    Lore (TV seriál) (2017)
    ***

    Lore zaujme neotřelým konceptem, který ve výsledku naneštěstí zcela pozbývá funkčnosti. Objektivně vzato se jedná o hraný dokument, který osvětluje temná zákoutí lidské historie. Tvůrci si vypomáhají dobovými záběry a fotografiemi, občasnými animovanými sekvencemi či navýsost robotickým voiceoverem Aarona Mahnkeho, za jehož úroveň by se musel stydět i podprůměrný youtuber. Jakožto zdejší hororový expert zároveň kategoricky odmítám řazení seriálu do královského filmového žánru. Přestože probíraná témata jsou svým obsahem lehce děsivá, civilní forma vyprávění absolutně nedokáže využít jejich hororového potenciálu. Ohodnotím pouze dokumentaristické kvality Lore a to prostřednictvím tří hvězd.

    • 9.10.2017  18:40

    Není patrné, na jakého diváka Better Watch Out vlastně cílí. Chris Peckover zde dohromady spatlal všechny myslitelné kontradiktorní přístupy, takže tento vánoční kočkopes propadne nejen v očích odborné hororové veřejnosti, ale kvůli občasné krvavosti i u konzumentů rodinných komedií. Snímek bych po atmosferické stránce přirovnal k osmdesátkovým Gremlins, které rovněž kombinují hororovou neškodnost, přihlouplé humorné vsuvky a hudební rozpustilost. Nemohu nezmínit ani přítomné scénáristické Waterloo. Postavy jednají v rozporu se zdravým rozumem, čímž si většinu situací zbytečně zkomplikují. V mnoha scénách navíc zcela absentuje rozměr uvěřitelnosti a Peckover je očividně využívá jako obyčejné pojící články, kterými neobratně zažehnává hrozbu naprosté příběhové dekompozice. Jakožto zdejší hororový expert tak snímku uděluji pouze jednu slabší hvězdu. Better Don't Watch.

    • 8.10.2017  03:36

    S Xavierem Gensem jsme se spřátelili předminulý rok na festivalu v Cannes za poměrně kuriozních okolností. Do půlnoční projekce snímku Love zbývala ještě hodina času, a tak jsem coby vyhlášený čajomil zašel do foyer na šálek zeleného Tuarega, když tu najednou uslyším žoviálním tonem pronesené: "Taky na sucho?". Dalo mi zabrat, než jsem v endomorfním chlapíkovi s kšiltovkou rozpoznal známého režiséra. Naše nenucená konverzace velmi rychle získala punc odbornosti a stočila se i ke Xavierově vizi ohledně plánovaného hororu Crucifixion, pro kterou jsem se jakožto zdejší žánrový expert okamžitě nadchl. Po dvouletém čekání mohu nyní Xavierovi s konečnou platností udělit titul hororového virtuosa, který dokonale ovládl umění atmosferické gradace. Crucifixion zprvu připomíná mysteriozní vánek, avšak v druhé polovině stopáže nabude síly hororového uragánu. Vše podtrhuje bravurní kamera Daniela Aranyó s působivými průlety skrze rumunské interiéry a exteriéry či úchvatnými slow motion a reverse motion záběry. Pochvalu zaslouží i scénáristé za pokus o představení démonologie ve světle širších teologických souvislostí, což bezpochyby vyvede z rovnováhy značnou část místních laiků. Crucifixion ode mě obdrží slabších pět hvězd, čímž si zároveň říká o nominaci na letošního hororového oscara.

    • 30.9.2017  07:45

    Jakožto zdejší hororový expert z plna hrdla křičím: "Bravo!". Mike Flanagan nechal zapomenout na své drobné režisérské klopýtnutí u snímku Ouija 2 a opět se vrátil k hororovému nadstandardu. Nyní však udivuje i nebývalou sofistikovaností scénáře, v důsledku čehož tento strhující psychologický survival rozhodně nelze doporučit konzumnímu publiku, které bude patrně znuděno náročností látky. Gerald's Game totiž odkazuje na freudovský symbolismus, který zde elegantně přechází až do Lacanovy surrealistické psychoanalýzy. Mike Flanagan se po příběhové stránce drží Kingovy předlohy, ale nápaditým zpracováním gumuje její největší nedostatky, kdy ke ztvárnění vnitřního konfliktu využívá imaginárních antagonistických postav interagujících s opravdovou Jessie. Gerald's Game nepopiratelně aspiruje na medailové umístění v žebříčku nejlepších hororů letošního roku a já tak této inteligentní klaustrofobické symfonii děsu uděluji plných pět hvězd.

    • 28.9.2017  09:15

    Jakožto největší hororový expert na csfd.cz si troufám říci, že i naprostý žánrový nevzdělanec, jen povrchně se seznámivší s tragikomickou genezí snímku, intuitivně vytuší hrozbu černých čísel ve zdejším hodnocení. Amityville: The Awakening se do hororových análů zapíše pouze smutným rekordem v podobě pětinásobného posunu data premiéry. Mrzkou kvalitu snímku spolehlivě předznamenává i sestup na téměř dětský rating či abnormální množství přetáček. Tato 85 minutová noční můra, ze které se divák ne a ne probudit, má velmi blízko k hororově sterilnímu Bye Bye Manovi z úvodu letošního roku. Za scénář by se musel stydět i v komatozním stavu vědomí setrvávající James a efektivita lekaček je pak přímo úměrná výkonu vašich reproduktorů. Režisér/scénárista Khalfoun však propadl nejen profesně, nýbrž i charakterově. Místo kajícné omluvy divákům v potitulkové scéně se prostřednictvím postav nabubřele naváží do relativně obstojného remaku z roku 2005. Amityville: The Awakening ode mě obdrží prachbídnou jednu hvězdu a ke kinoprojekci ho v žádném případě nedoporučuji.

    • 26.9.2017  12:12
    Young Sheldon - Pilot (E01) (epizoda) (2017)
    odpad!

    Mechanická replikace Sheldonova psychologického profilu do dětského těla vyústila v očekávané fiasko. Divím se, že celý projekt nebyl zrušen bezprostředně po testovací projekci, jelikož údajné hrobové ticho, rozprostírající se kinosálem, rozhodně nevěstilo nic dobrého. Životní trampoty malého autisty vzbuzují především lítost a pilotní díl tohoto domněle komediálního seriálu nedokáže na tváři náročného diváka vyloudit byť jen jediný náznak úsměvu.

    • 25.9.2017  05:45
    Přízrak (2017)
    *

    Jakožto zdejší hororový expert jsem byl konsternován skutečností, že festivalový snímek s názvem Ghost Story zcela unikl mé odborné pozornosti. Předprojekční analýza naštěstí přinesla úlevný výdech, jelikož se ukázalo, že film kromě již zmíněného šálivého označení a obdobně matoucího posteru zcela postrádá jakékoliv hororové ambice. Nepočítám-li tedy ojedinělé pokusy o naivní hororové vstupy, kterými režisér necitlivě a nanejvýš zbytečně zasahuje do meditativního ladění snímku. Ghost Story doplácí zejména na předstíranou hloubku scénáře. Zdánlivě interesantní sonda do bardického stavu bytí a snaha o zobrazení lidského osudu v rámci buddhistické koncepce marnosti a pomíjivosti velmi rychle zabředne do obyčejné plané filozofie, na kterou se spolehlivě nachytá početná komunita místních rádobyintelektuálů typu Šmouly Koumáka.

    • 23.9.2017  13:25
    Leatherface (2017)
    odpad!

    Texaský masakr francouzských zoufalců. Jakožto zdejší hororový expert bych se hned v úvodu komentáře mohl pochlubit svou odbornou predikcí z loňského roku, v níž se s fundovaností sobě vlastní vyjadřuji k očekávaným (ne)kvalitám snímku. Mohl, ale vzhledem ke své vyhlášené skromnosti tak neučíním (přestože se má prorocká slova ohledně tohoto odpadového braku opět do písmene naplnila). Schopnosti režisérské dvojce vykazují neúprosnou degresivní tendenci. Jejich odstrašující transformace v bezradné břídily započala prvotním zábleskem tvůrčí geniality v podobě strhujícího À l'intérieur. Uběhlo pouhých deset let a Bustillo s Maurym se zmítají ve smrtelné agonii, z které není návrátu. Po všech stránkách amatérský Leatherface uráží skutečného fanouška žánru slabomyslným scénářem se spoustou trhlin v logice chování postav, ochotnickými hereckými výkony a úplnou absencí napětí. Absolutní laik, který posuzuje kvalitu hororu výhradně optikou gore scén, možná nějakou tu hvězdu udělí. Pro všechny ostatní naprostá ztráta času.

    • 22.9.2017  05:25
    The Sinner (TV seriál) (2017)
    ****

    Námět seriálu může vyvolávat asociace na Camusův existencialismus a postavu Mersaulta, jenže tím veškerá podobnost rychle končí a Sinner se ubírá zcela odlišnou cestou. Patrně nejkvalitnější pilot sezony diváka bezpochyby uchvátí a spolehlivě navnadí na následujících sedm epizod. Lynchovská zasněnost zde bleskurychle přechází v brutální násilí, které však zcela nečekaně nabývá katarktického rozměru. Na základě četných indicií z úvodních epizod jsem tajně doufal v teologické drama a třebaže se příběh nakonec odvíjí pouze v psycho-sexuální rovině, jsem s jeho výslednou podobou spokojen. Z hereckých výkonů pochválím především talentovanou Nadii Alexander v roli sympatické Phoebe, která dodala závěrečným epizodám nový impuls, a celý sedmý díl jde právem pouze za ní.

    • 22.9.2017  00:19

    Hood Maker patří z hlediska obsahu i formy k Dickovým náročnějším povídkám, takže obyčejný divák tento svěží mix blade-runnerovského Black Mirror s letmým dotekem Tarkovského estetična jednoduše nepobere. Tvůrci se navíc pokouší zadaptovat Dickův svět v obdivuhodných metadetailech, o čemž svědčí i casting bipolárních kvalit, který symbolicky odráží pro Dickovu tvorbu tak charakteristický konflikt. Na jedné straně divákovi učaruje éterická Holliday Grainger se svým jedinečným introspektivním herectvím, na té druhé mu naopak doslova roztrhá uši nelibozvučný skotský akcent Richarda Maddena. Jakožto zdejší hororový expert kvituji existenci seriálu Philip K. Dick's Electric Dreams s velkým nadšením, čímž se mimo jiné potvrzuje zdánlivě kacířská hypotéza o tom, že se velekvalitní projekty mohou svátečně zrodit i mimo královský filmový žánr.

    • 17.9.2017  00:12

    Obyčejný mainstreamový divák, kterému imponuje Spielbergova válečná navoněnost a nablýskanost, bezpochyby ocení obdobný přístup i u jeho bezprsé kolegyně Angeliny. Jakožto znalec působivé knižní předlohy jsem od adaptace očekával sugestivní vyobrazení duševní beznaděje malé Loung Ung během krutovlády Rudých Khmérů, jenže snímek First They Killed My Father má mnohem blíže k pofidérní kompilaci artových záběrů. Kamera mnohdy poletuje vzduchem s motýlí elegancí, v důsledku čehož vyšumí do ztracena naléhavost dané látky. Snaha o nahlížení událostí dětskou perspektivou skončila rovněž katastrofálně. Počet dialogů lze spočítat na prstech jedné ruky a jejich trivialitu raději ani nezmiňuji. Představitelka hlavní role Sareum Srey Moch navíc neovládá žádné herecké polohy, takže všechny okolní hrůzy pozoruje naprosto nezúčastněně, s kamennou tváří. Její příběh bohužel diváka nechá zcela chladným a vzhledem k nekonečné stopáži tak doporučuji snímek sledovat výhradně s konvicí zeleného čaje.

    • 14.9.2017  03:59
    Anti Matter (2016)
    *****

    Jakožto zdejší hororový expert, který ve volném čase úspěšně proniká do tajů kvantové fyziky, spatřuji v režii/scénáři Keira Burrowse téměř nolanovské kvality. Jeho intelektuálně podnětný debut má blízko k noirovému sci-fi thrilleru, jenž místy transcenduje až do psychologického hororu. Popkornový laik bezpochyby uteče z projekce již po pár minutách pod náporem četných termini technici, které však Burrows chytře využívá jako obyčejný zastírací manévr k nahnání diváků do slepé uličky. Od publika je vyžadována opravdu vysoká míra důvtipu a koncentrace. Anti Matter zároveň úchvátí unikátní paranoidní atmosférou, kterou se podařilo vybudovat i za pomoci agresivního střihu s mnoha flashbacky a snovými sekvencemi. Zcela po právu snímku uděluji slabších pět hvězd a již netrpělivě vyhlížím Burrowsův následující projekt.

    • 2.9.2017  08:52
    Narcos - Série 3 (série) (2017)
    ****

    Není kokain jako kokain. Kdo si navyknul na Escobarovu nejvyšší jakost, toho jemně ředěný prášek z Cali již plně neuspokojí, přestože jím zcela určitě nepohrdne. Čtyři hvězdy.

    • 2.9.2017  04:43
    Jackals (2017)
    ****

    Režisér Kevin Greutert před dvěma roky zabodoval prostřednictvím vysoce atmosferického hororu Visions, kde fanoušci žánru tleskali jeho nápaditým hrátkám s časoprostorovou rovinou. Jeho následující projekt Jackals jsem tak vyhlížel s velkou netrpělivostí, která byla ještě umocněna atraktivitou námětu. Ve výsledku převládá spokojenost, přestože se z hlediska kvality jedná o drobný úkrok zpět. Zasmušil mě především prolog, který nemá s jádrem příběhu žádnou přímou spojitost, a byl jsem rovněž rozmrzen absencí inovativních prvků a chováním postavy Samanthy, která má potřebu přebalit dítě zrovna v okamžiku, kdy je chata oblehána tlupou vyšinutých zabijáků. Herecký výkon její představitelky Chelsea Ricketts navíc patřil jednoznačně k nejhorším. Členové kultu si však s nebohou rodinou po celou dobu pohrávají a drží ji v šachu, čímž se stupňuje její bezmocnost, která se následně přelévá i na diváky. Vše vygraduje znepokojivým bezstarostným tancem, který vyústí v jedno podříznuté hrdlo. Jakožto zdejší hororový expert tak uděluji snímku Jackals slabší čtyři hvězdy.

    • 28.8.2017  09:03
    Hra o trůny - Drak a Vlk (S07E07) (epizoda) (2017)
    odpad!

    Asi nikdo nečekal, že sedmá řada seriálu Game of Thrones vyústí v jeho faktický pohřeb. Scénáristická dvojice vymáchala divákům hlavu v nekonečném oceánu hlouposti, na jehož slanou pachuť bude každý s hrůzou vzpomínat ještě po mnoho následujících měsíců. Avšak ve světle závěrečné epizody s názvem Dragon and the Wolf se všechny ty teleportační dovednosti postav a další nesčetné trhliny v logice jeví naprosto malichernými. Benioff s Weissem zde po celých 82 minut explicitně znásilňují Martinovu úchvatnou předlohu, aby jí v samotném závěru vpálili kulku přímo do zátylku. Do nejmenšího detailu propracovaná sága Song of Ice and Fire je již kompletně dopsaná, ale na základě dohody s HBO ji může Martin publikovat až po odvysílání osmé série. Poté se konečně slaboduchost televizní adaptace, která Martinův geniální autorský záměr zcela obrátila vzhůru nohama, odkryje v plné nahotě, a všichni konečně uzří pravdu: 1.) Jon je ve skutečnosti synem Eddarda a Lyanny. 2.) Jon zaduje na Joramunův roh a po zborcení Zdi si osedlá gigantického ledového draka, který dřímal uvnitř. 3.) Jon se stane králem Jiných a v epickém souboji o svět se střetne s jeho zhoubou v podobě Daenerys... Pro opravdového fanouška tohoto unikátního universa seriál skončil přesně v polovině šesté řady, kdy HBO odvolalo Martina z celého projektu. Sedmou sérii jsem sledoval ze setrvačnosti, ale té osmé již za současných okolností nehodlám věnovat sebemenší pozornost.

    • 28.8.2017  05:28
    Ghost House (2017)
    ****

    Ghost House se v mnoha ohledech inspiroval biblickým příběhem o Adamovi a Evě, který je zde divákovi odvyprávěn v intencích východního esoterismu. Vskutku ambiciozní počin, jehož exekuce se režisér Rich Ragsdale zhostil takřka na výbornou. Ke všeprostupující potěmnělé atmosféře výrazně přispěla i obdivuhodná práce kameramana Pierluigiho Malavasiho, který vytěžil maximum z thajských krajinných specifik. Prostředí zaujme svou rozmanitostí a variuje od mlžných říčních delt až po zapadlé bankogské kluby. Sympatické hlavní postavy však v některých situacích jednají velmi podivně, čehož jsem si jakožto zdejší hororový expert pochopitelně nemohl nepovšimnout. Jejich chování sice vyloženě nepřechází v hloupost, ale ze snímku se přesto stihne vytratit ona hororová ladnost, která by byla zapotřebí na pět hvězd.

    • 26.8.2017  03:49
    Death Note (2017)
    ****

    Adam Wingard opět potvrdil úlohu jednoho z nejlepších režisérů současnosti a po atmosfericky dokonalém Blair Witch natočil zdařilé mysteriozní krimi, které překonává všechny japonské adaptace o několik tříd. Jakožto zdejší hororový expert však musím litovat skutečnosti, že se Death Note o hororový žánr jen lehce otře. Naservírovat divákovi celý snímek v exluzivním hororovém balení, mohli jsme mít co dočinění s highlightem letošního roku. Největší výtku směřuji k hereckému obsazení ústředních rolí, které se hrubě nevyvedlo. Nat Wolff je zejména při úvodním setkání s Ryukem vysoce nepřesvědčivý a zcela necharismatický Lakeith Stanfield pro změnu absolutně nerezonuje s postavou tajuplného L. Zamrzí i poslabší scénář, který je však bohatě vyvážen Wingardovou znamenitou režií. Každý opravdový fanoušek Óbovy mangické předlohy však bude z výsledku bezpochyby nadšen a já snímku Death Note zcela po právu uděluji plné čtyři hvězdy.

    • 19.8.2017  01:19
    The Defenders (TV seriál) (2017)
    odpad!

    Po stovkách slabomyslných filmů či seriálů z primitivního superhrdinského vesmíru, které jsou založeny na neustálé recyklaci dané látky, jsem se naivně domníval, že už mě kreativci z Marvelu nemohou ničím překvapit. Jenže Defenders bortí všechny myslitelné hranice scénáristické hlouposti a přichází se zločinem proti logice v podobě syntézy čtyř odpadových seriálů (Daredevil, Jessica Jones, Luke Cage a Iron Fist). Netuším, co si studio od tohoto kocourkovského kroku slibovalo, ale každému přece muselo být již předem jasné, že se žebříčky nejhorších seriálů všech dob otřesou v základech. U předchozích marvelovských výplachů jsem se neustále pochechtával nad všudypřítomnou prostoduchostí, díky čemuž jsem se během projekce ani příliš nenudil. Jenže u absolutně brakovitých Defenders už se divák nemůže chytit jediného stébla a musí tak podstoupit nefalšovanou sedmihodinovou torturu.

    • 16.8.2017  17:07

    K zármutku všech fanoušků Martinovy geniální předlohy je nutno konstatovat, že se seriálová adaptace od poloviny šesté série začala transformovat v obyčejnou Hru pro blbce. Tuto epizodu se mi podařilo zhlédnout v té nejvyšší obrazové kvalitě, díky čemuž jsem si mohl povšimnout tropických teplot, které s přicházející zimou na severu za Zdí překvapivě panují. Jak jinak si vysvětlit, že se Jonovi a spol. vůbec nekouří od úst? Jestliže Benioff s Weissem vystudovali alespoň základní školu, nepochybně se museli dozvědět o existenci rosného bodu. Nebo se snad jedná o další z mnoha superschopností postav a nikdo z nich nemusí dýchat? Jedno je jisté - Westeros buduje olympijský tým a k potápěči Bronnovi se tak může přiřadit i maratonec Gendry, který se po odplutí z Dragonstone věnoval vytrvalostnímu sprintu ve sněhových bouřích. Ani jeden z těchto elitních sportovců však nemůže konkurovat jednoznačně nejlepšímu oštěpaři galaxie. O Night Kingovi nebylo v uplynulých sériích příliš slyšet a nyní víme proč. Stáhl se do ústrání za účelem tvrdého tréninku a jeho vypracovaná paže nyní dokáže hravě zastoupit obří římské balisty, jelikož vrhá oštěp do výšky několika stovek metrů. Chápu, že se chtěl sejmutím letícího Viseriona předvést před sličnými kostlivkami, ale přímo před sebou měl takřka nehybného Drogona s Daenerys na hřbetě. Proč si však situaci zjednodušovat? Což platí i opačně. Proč se Daenerys nepokusila spálit Night Kinga na uhel a raději vzala do zaječích? Abychom se dočkali osmé série. Scénář již od úvodu epizody opět nemá hlavu ani patu, což bohužel musíme považovat za signifikantní prvek sedmé série. Kdo například nasadil potopenému Viserionovi řetězy, jestliže si nemrtví s vodou absolutně netykají? Zkrátka jedna díra v logice za druhou. A mimochodem někdo se tady v komentáři k minulému dílu mohutně rozčiloval, že nic jako teleport neexistuje a mezi jednotlivými scénámi prý může ve skutečnosti uběhnout i celý uherský rok. Jak dlouho tedy čekal Jon za dané bezvýchodné situace na přílet Drogona? Dny, týdny či snad měsíce?

    • 14.8.2017  11:10

    Vesmírný pašerák Han Solo musí při pohledu na svého kolegu Davose zblednout závistí, jelikož všechny postavy ze sedmé řady Game of Thrones se dokáží přemisťovat hyperprostorem bez pomoci jakékoliv sofistikované technologie. Stačí pouhé lusknutí prstu a naši superhrdinové se okamžitě transportují z jednoho konce kontinentu na druhý. Původ těchto superschopností bohužel zůstává divákovi zcela utajen a kdo by čekal, že epizoda Eastwatch konečně nabídne nějaké uspokojivé vysvětlení, ten by se šeredně mýlil. Zázračných schopností naopak přibývá geometrickou řadou a blížící se mistrovství Westeros v potápění už tak zná hlavního favorita na vítězství. Bronn bude k neporažení, jelikož těží ze svých implantovaných žáber. Koneckonců obrněného Jaimeho dokázal pod vodní hladinou dotáhnout až téměř k hranicím Králova přístaviště. Aby však scénáristé nemuseli bez přestání poslouchat diváckou kritiku o degradování seriálu na bezduchou akci, vzpomněli si konečně po šesti dílech i na jeho nejchytřejší postavu. Malíček sice při poflakování na Zimohradě poněkud zhloupnul, ale přesto jeho hra na schovávanou nabídla alespoň určitý vzruch. Jinak se i přes všechna ta znovushledání jednalo o emocionálně plochou epizodu, kde o smysluplném ději vůbec nemůže být řeč. Finální koncept výpravy sedmi statečných na nemrtvého již vyloženě křičí scénáristickým zoufalstvím. Weiss s Benioffem oblažili diváka jednoznačně nejhorší epizodou v rámci celé historie Game of Thrones a já se více než děsím přicházejících vichrů zimy, které mohou následující sérii zcela reálně odfouknout do černých čísel.

    • 10.8.2017  10:34

    Škoda, že tvůrci nezvolili o poznání výstižnější název: Pat & Mat: Annabelle 2, protože v takovém případě by každý hororový laik získal o (ne)kvalitách snímku poměrně jasnou představu ještě před osudnou návštěvou kinosálu. Pat Sandberg a Mat Dauberman. Jeden se proslavil jako režisér repetitivních kraťasů nevalné kvality. Druhý vešel ve známost jako scénárista Krvežíznivé opice (68. nejhorší film na csfd.cz) a dalších dvou černě hodnocených hororů. Inu, dvojka k pohledání. Jakožto zdejší hororový expert se na každém filmu snažím nalézt alespoň malé pozitivum, ale Annabelle 2 zkrátka žádné nenabízí. Snad jen skutečnost, že se nejspíše jedná o Sandbergovu hororovou derniéru. Pan režisér totiž k velké úlevě všech hororových diváků vymění královský filmový žánr za prostoduchý komiksový svět. Rozumná volba, jelikož tam se jeho tvůrčí bezradnost velmi lehce ztratí. Annabelle 2 se bohužel nemůže pochlubit ani prostými atmosferickými základy. Mnoho scén (I want your soul) dokonce působí vyloženě komicky, přestože se zcela jistě nejednalo o Sandbergův autorský záměr. Daubermanův lobotomický scénář pak přichází s gejzírem žánrových klišé, kdy se nad do očí bijící hloupostí postav neustále pozastavoval i asi desetiletý chlapec sedící v řadě přímo za mnou. Odpad.

    • 8.8.2017  08:02
    Temná věž (2017)
    odpad!

    Je známo, že Stephen King hodnotí filmové adaptace svých literárních děl se stoickým klidem. Pouze v roce 1980 se neovládl a po zhlédnutí Kubrickova geniálního Shining začal prskat vzteky, jelikož se nevyrovnal se skutečností, že mistr překonal jeho knižní předlohu o několik tříd. Troufám si říci, že po dlouhých 37 letech vyprskne znovu, avšak tentokrát přesně z opačného důvodu. Kdyby tušil, že se jeho opus magnum na plátně přemění v narativně inkoherentní chaos, vyrazil by zástupce filmového studia ze dveří hned při první zmínce o možném prodeji práv. Jak by například vypadala adaptace Martinovy sedmidílné fantasy ságy Píseň ledu a ohně, kdyby se ji nějaký pološílený magor typu Nikolaje Arcela pokusil vměstnat do absolutně nedostačujících 91 minut? Který blázen dal tomuto nesmyslnému projektu zelenou? A přečetl si vůbec někdo ze zúčastněných knižní předlohu? Evidentně nikoliv. Scénář je nesourodým slepencem, který pravděpodobně vznikl náhodným okopírováním několika stránek každého dílu série. Chybí zde jakýkoliv úvod do mytologie a charaktery postav jsou jen povrchně načrtnuty, což mimo jiné přináší problém s nevěrohodností Rolandovy motivace, kterého z nepochopitelných důvodů hraje černoch Elba. Asi se opět musely naplnit kvoty. Postavy zcela postrádají srdce a divákovi bude jejich osud zcela lhostejný. Herci působí znuděně a CGI pak zaujme leda tak svou směšností. Ve výsledku kolosální omyl, který nikdy neměl spatřit světlo světa. PS: Jakožto zdejší hororový expert prosím o vyškrtnutí žánru horor z profilu filmu, jelikož toto zařazení nemá sebemenší oporu v realitě.

    • 6.8.2017  07:22

    "Rickon." "It's Dickon." "Hahaha." Až bude Zdeněk Troška shánět scénaristy pro další ze svých ostrovtipných komedií, mohla by být dvojice Weiss - Benioff trefou do černého. Bylo jasné, že se vyhazov George R. R. Martina z HBO zásadně podepíše na kvalitě seriálu, ale možnost totálního scénáristického kolapsu jsem si nepřipouštěl ani v nejhorší noční můře. Kam zmizel všechen tvůrčí důvtip, kterým Game of Thrones až do poloviny šesté série ohromoval diváky? Proč se ho Weiss s Benioffem pokouší degradovat na záchodový sitcom se spoustou nelogické válečné akce? I takový Hodor by se bezpochyby musel chytat za hlavu, kdyby viděl Jaimeho sebevražedný pokus o setnutí Drogonovy hlavy. O Euronově kouzelném loďstvu, které se buď objeví, nebo neobjeví tam, kde si ho scénáristé zrovna přejí/nepřejí, ani nemluvě. S bídou tři hvězdy.

<< předchozí 1 2 3 4 7 9 12
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace