decouble

decouble

Matěj Šonka

okres Česká Lípa
Krotitel chaosu

homepage

30 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
    • 10.5.2020  13:14
    Jelenice (2019)
    ***

    Mám pocit, že ač mě Dupieux strašně baví, tak jeho filmy asi nikdy snadno nerozlousknu. Přemýšlím ale, jestli v tomhle snímku občas neprobleskuje nějaký pokus o autobiografii a reflexi jeho tvůrčí metody. Myslím především scénu, v které se mladá ambiciózní střihačka (Haenel) zeptá George (Dujardin), jestli ta bunda z jelenice je hlavní protagonista jeho filmu a jestli symbolizuje krunýř do kterého se schováváme, abychom se chránili před vnějším světem. Na tenhle pokus o racionalizaci jeho blouznivého vztahu s bundou George polichoceně odpoví: "Myslíš, že by to mělo být o tomhle? Možná, že je to o tomhle." A ona překvapeně dodá: "Ale to ty jseš ten, kdo to ví." A George jen kouká a střih. Možná je to takový po pomrkávání směrem k divákovi, takovej náznak, jak by asi vypadal rozhovor s Dupieuxem. Možná.

    • 6.5.2020  08:55
    Westworld - The New World (série) (2020)
    ***

    Po tematické stránce nesmírně bohaté, ale co se týče samotného vyprávění, tak to bylo docela chudé. Oproti strašně hutnému (občas až přehuštěnému) ději 2. série tahle sezona docela strádá. U některých postav se docela šetřilo časem, a tak se jejich příběh zdál ochuzen a jejich motivace občas vyloženě odfláknuté. Taky je škoda, že většina hlavních myšlenek se až příliš často explicitně vyřkne a opakuje dokola (je to hodně "ukecanej" seriál). Přitom je tahle série dost podnětná k analyzování a porovnávání s jinými dystopickými filmy a seriály. Např. ta idea, že celý svět lidí je vlastně vystaven podobně jako svět robotů z Westworldu (akorát jej neřídí lidé, ale algoritmus) a lidi tak celou dobu nosí růžové brýle ideologie (to je skoro jako Carpentorovo Oni žijí). Nebo další velká otázka, která se tak často opakuje v podobných filmech: co je vyšší společenská hodnota, lidská svoboda nebo stabilita a bezpečnost? Nebo otázka, jestli mají lidé právo vědět pravdu a zdali to ustojí. V rukou šikovnějších scénáristů to mohla být událost sezony, takhle spíš promarněný potenciál.

    • 1.5.2020  12:57

    Kdyby Kateřina Jacques mohla cestovat časem do budoucna a shlédnout tenhle dokument, tak by se možná u otázky k biomase tehdy tolik neztrapnila u Krause. A vůbec, je krásný vidět, jak korporátní sféra vždycky dokáže zachytit nový trendy, přizpůsobit se, vytvořit nový obchodní modely, vymyslet nějaký eufemismus (biomasa, "wood chips") a prodat nám ho, abychom se cítili sami se sebou dobře a nemuseli nad věcmi tolik přemýšlet. A ve výsledku tak mazaně "unese" viditelnou část nějakého autentického hnutí, aniž by to někdo stihl zaregistrovat.

    • 1.5.2020  12:50

    Kevin Smith zakončil kariérní oblouk tak trochu opačným způsobem než většina amatérských tvůrců, kteří po víkendech točí filmy pro své kamarády a sní o tom, že jednou prorazí do větší ligy. Kevin Smith má už období průniku do Hollywoodu za sebou a zatoužil po tom zase točit filmy jen pro své kamarády. Někteří ti kamarádi jsou docela slavný celebrity, ale jinak je to vlastně stejný jako to, co točí (ti řemeslně lepší) amatéři za domem. Je to napodobenina jiných filmů (v případě Smithe hlavně vlastní tvorby), je v tom křeč, ale má to na konci pár pokažených záběrů z natáčení, aby se ukázalo, že to byla sranda a že si to Kevin a kamarádi hodně užili. ___ Nakonec tak vlastně Kevin Smith žije tím pomyslným happy endem z Clerks 2, kdy se hrdinové jeho universa vrátili tam, kam patří. Tam, kde můžou dělat svůj malý byznys sami na sebe, aniž by dřeli pro velkou korporaci. To uzavíraní do vlastního světa je dokonce tak silný, že Jay a Bob už nejedou do Hollywoodu nebo na Comic-Con, ale na Chronic-Con (kterej je zaměřenej na postavy ze Smithova universa). ___ Ve výsledku Smith natočil strašně špatnej reboot vlastního filmu, aby dokázal, že rebooty a remaky jsou sračky, který vedou k záhubě Hollywoodu. V tom jediným asi neselhal. ___ A jak napsal MoRTy: „Je to jak když po dvaceti letech potkáte kámoše ze základky, kterej byl tehdy hrozně cool a zjistíte, že má pořád úplně ty stejný vtipy a hlášky.“ Nejhorší je ale, že ty vtipy se táhnou přes 90 minut.

    • 16.4.2020  14:01

    Eric Idle z Monthy Python dělí komiky na dvě základní skupiny. První je "červený nos", to jsou ti, co dělají více fyzický humor, více grimas, pádů a prdů, cokoliv, aby si získali lásku. Druhá je "bílý obličej", to jsou ti jízlivější, co se víc mračí anebo mají chladný výraz a sarkasticky/ironicky komentují dění. Problém Waynova světa (a obecně celé Saturday Night Live posledních třiceti let - kde většinou někdo imituje někoho slavného) je, že obě hlavní postavy jsou piškvořící se hňupové - tedy komici z kategorie "červený nos". Namísto, aby byl jeden z nich ten uštěpačný "bílý obličej", a tak se kontrastně doplňovali, jsou to oba hňupové. Dana Carvey jako sidekick Garth je dokonce vyloženě nesnesitelná parodie na nesmělost. Dobrých vtipů by se dalo spočítat na prstech jedné ruky, protože upřímně, existuje celá řada komiků z kategorie "červený nos", kteří jsou lepší, než Myers a Carvey. Dívat se tak na dva průměrné šašky, jak se 90 minut snaží být legrační, je smutné a ne moc zábavné. Film nezachrání ani celá řada slavných cameo či větších vedlejších rolí a slušný soundtrack. _____Mimochodem, kdo chce vidět Erica Idla, jak stručně popíše svoje dělení komiků na "red nose" a "white face", tak zde je odkaz na to interview u Conana O'Briena, které je mimochodem stokrát vtipnější než celý Waynův svět.

    • 5.4.2020  21:57

    Pět z šesti historek se dá shrnout do věty: "Někdo něco dělá a pak ho někdo zabije nebo to aspoň zkusí."

    • 1.4.2020  22:28

    Po dvaceti letech to působí jako takovej obstojnej televizní film (ale vůbec ne komedie), kterej není ani tak špatnej jako spíš divnej (ty strojený dialogy Chýlkové s Krausem jsou fakt mimo realitu). Když akceptujete Krause jako svůdníka a hlavní zápletku o domluveném svádění kamarádovy ženy, zbyde podivný background story o paní ministryni, kterou sleduje BIS. Z čistě historickýho hlediska to ale má i tu hodnotu, že to ukazuje, jak před dvaceti lety vypadala Praha a prsa Ivany Chýlkové.

    • 1.4.2020  13:11
    Díra (2019)
    ****

    Dá se na to dívat i jako na drsný komentář k "trickle-down economy" (abych citoval wikipedii: "skapávání bohatství z nejhořejších vrstev ekonomiky a společnosti postupně na střední a nižší třídu"). Seshora dolu padaj postupně zbytky toho, co ty vyšší vrstvy nespotřebovaly. Čím víc je člověk dole, tak se musí prát o život a ztrácí důstojnost. Zároveň ale už od těch nejvyšších vrstev se každý bojí o svůj flek a není schopný být solidární, protože systém je obecně nastaven špatně někým, kdo stojí mimo (elity). Experiment na projevení "spontánní solidarity", který provádí provozovatel "díry" je tak od začátku předurčen k záhubě, protože stačí jeden slabý článek a celé se to rozpadne. Jedinou možností se tak ukáže solidaritu vynutit silou. Otázka zní, co byla ta závěrečná zpráva pro zaměstnance systému. Že se tady nehraje podle pravidel?

    • 25.3.2020  22:45

    Stallone dokázal v předposlední scéně filmu "citlivě" spojit dva největší tvůrčí trademarky svojí kariéry: mistrovství přímočarých metafor a největší srdíčko v Hollywoodu. Bohužel ta hodinová generická televizně působící předehra způsobuje to, že je vlastně jedno, jak si ve finále poradí s partou padouchů. Protože když je vám hlavní záporák ukradenej, moc si pomstu neužijete, a to je velká chyba. Nadto třeba v porovnání s českými Staříky mohl Stallone klidně přitlačit na pilu v momentech stařeckého chátrání. Když už touží po tom dělat fyzický film, měl by diváka donutit, ať si tu neklidnou prostatu prožije s ním.

    • 22.3.2020  08:00
    Umbrella Academy (TV seriál) (2019)
    *

    Parta, která zoufale postrádá nějakou vzájemnou chemii. Herci bez špetky charisma. Dlouhý ukecaný scény, který jsou ukázkovou definicí fráze "šustí to papírem". Otravná snaha roubovat do každý akční scény nějakej pop-rockovej song, aby to vypadalo jako ve Watchmenech. Anebo nechat celou partu tancovat v různých částech domu na jednu písničku tak, aby se vytvořilo zdání nějakýho vzájemnýho pouta, místo toho ale spíš přichází pocit trapnosti za všechny zúčastněné, že si hrají na Breakfast club. Přitom potenciál by tu v předloze byl. Výslednej produkt je ale spíš další narychlo spíchlej seriál od Netflixu. Potřebujeme víc obsahu, abyste se uscrollovali k smrti!

    • 21.3.2020  00:11
    Vlastníci (2019)
    ****

    Spíš než komedie napěchovaná vtipy je to takový úsměvný film smíšený se společenským hororem o rozpadu mezilidské komunikace. Divadelní původ není žádné tajemství, ale celkově film působí relativně dynamicky a filmově - tedy až do úplného závěru, kdy některé scénky působí už vyloženě divadelně (Novotného přepínání mezi módy a doslovné vyznění tématu). _____ Co mi ale přišlo nejzajímavější je nedívat se na film vyloženě jako na schůzku vlastníků a typů nájemníků, ale spíše jako takovou metaforu polistopadového uspořádání společnosti (a částečně i politických stran). Proto mi kritika nedotaženosti postav přijde plochá. Voříšková, Kotek a Polák reprezentují klasické liberály (Voříšková a Kotek moderní hetero pár, kde ona je dominantní neziskovka, která usiluje o zlepšení stavu domu společnosti a on u terapeuta zjišťuje, že ztratil svojí mužnou část; Polák uspořádaný, ale partnery měnící homosexuál.) Tomicová je taková ta tvrdě pravicová podnikatelka, co ale ráda pronáší floskule o židovsko-křesťanských hodnotách, pokud z toho něco kápne. Lábus je klasickej starej komunista ("Dřív bylo všechno lepší"), ale právě takovej ten normalizační, co věděl, kde si nakrást cihly na dům a když šlo o to něco získat, tak ze svých hodnot třeba uhne. Jeho žena je takovej ten bulvární až dezinformační střed domu (v podstatě zjednodušeně řečeno média), co ráda pronáší přisprostlá a hloupá tvrzení o ostatních členech schůzky (hlavně ale těch liberálních nebo pravicových). Novotný je takový ten nerozhodnutý volič, který hlasuje, jak mu řeknou ostatní. Starý pan Sokol (L. Trojan) asi mlčící většina/nevolič. Melíšková takový ten lidem nenáviděný byrokratický aparát. A jedinej, kdo ten chaos u stolu je nakonec schopnej ovládnout je korporátní duo, které působí seriózně, má dobrý vzhled (PR), má pro všechny pochopení, a takse nechce hned přidat na nějakou stranu, ale raději si vytvoří vlastní stranu (a bude jí řídit jako firmu, což je asi přímá narážka na ANO). _____ Čili to vyznění je strašně cynický, protože říká, že dneska není možný dotáhnout do konce dobře míněnou iniciativu zdola, ani když se snaží přizpůsobit tržnímu prostředí (odprodej půdy), kdo se o to pokusí, nakonec musí rezignovat. A jedinej, kdo dokáže provést pořádné změny, je korporátní instituce.

    • 16.2.2020  00:14

    Spíš než o proměnu ošklivého káčátka (Baby na konci filmu pořád není moc pěkná) jde o film o sexuálním dospívání, potažmo sexuální revoluci. Ta první linie je osobní, když se nezkušená dívka na letním táboře nechá plně instruovat starším zkušeným mužem. Ten jí sice učí tanec, ale zhruba v druhý scéně je vidět, že ten hříšnej tanec se skládá hlavně ze sady kopulačních pohybů oblečený mládeže (a jednoho vazouna bez trička), což ale pouze trochu oddaluje to, co nakonec musí přijít. Baby věnuje Johnymu svůj věneček. A ta druhá linie je společenský rovina, kdy vedlejší postavy akceptují, že doba se změnila a dnešní mládež už to chce mít divoký a nespoutaný. Obě tyhle linie se spojí v takovým nenápadně prasáckým momentu, kdy Johny a Baby utíkaj ze závěrečnýho tanečního jančení a u východu je zastaví Babin otec, aby Johnymu pogratuloval, že je vlastně správnej chlap, a že je dobře, že mu jeho dceru pigluje on, než někdo jinej. Když i staromódní správňáckej táta pochopil, že doba se změnila, může to pochopit skoro každej divák.

    • 6.2.2020  13:43

    Mix ohromnýho množství žánrů (kung-fu, blaxploitation, cartoonovitá gangsterka, taneční a romantický film, parodie, buddymovie) a taky trochu variace Čaroděj ze země Oz, kde se naivní mladík vydá na cestu za poznáním a odhalí, že měl celou dobu zakryté oči. A při tom všem je to v podstatě příběh (v kung-fu) talentovanýho panice, který se naučí ty správný triky (moves), aby si uvědomil svojí sexualitu (čili přestal myslet pořád jenom na kung-fu) a mohl zaskórovat u zkušenější atraktivní ženy, což krásně podtrhává závěrečný metaforický záběr, kdy hlavní pár za zvuků disco hudby zajíždí na plošině do útrob stropního oválného tunelu. Jak vlak do tunelu v Hitchcockových filmech. Zábavnost občas kolísá, některý žánry jsou trochu trapný (přehrávající záporáci), ale ono to zázračně drží pohromadě. A taky má tenhle film očividně rád Macaulay Culkin.

    • 23.1.2020  15:26

    Vlastně mi přijde škoda, že film, který (v dialozích postav) tak otevřeně komentuje současné dění v USA se bojí rozbít čtvrtou stěnu a oslovit diváka přímo a přiznat, že příběh filmu je spíš taková fasáda (na míru padnoucí přibarvená historka ze 70. let) a že to důležité je společenský komentář. K tomu otevřeně dochází až v úplném závěru, kdy se ukážou mrazivé záběry z atentátu v Charlottesville. Je to promarněná příležitost udělat (v rámci Hollywoodu) opravdu progresivní film. Takhle je to jen dost dobrý mírně humorný dobový krimi s originální zápletkou. 7/10.

    • 16.1.2020  23:21
    Nejsilnější hlas (TV seriál) (2019)
    ****

    The Loudest Voice je dobrý seriál, ale je docela nesnadné si ho užívat a to z několika důvodů. 1) Audiovizuální stránka má uměřený styl (alespoň oproti většině současných seriálů), tak aby vynikly především herecké výkony. 2) Příběh má dvě roviny. Tou kontextuální je vznik a vzestup Fox News jako projektu konzervativce Rogera Ailese. Ta druhá rovina je téma zneužívání lidí. Nejde ale jen o sexuální zneužívání, seriál zobrazuje různé typy manipulace, tlaku a ovládání podřízených skrze pozici moci. Někdy je vyložené nepříjemné sledovat, jak psychologická manipulace podřízených hraničí až s fyzickým omezením osobní svobody. 3) Odehrává se většinou v interiérech, z nichž většina jsou různé kanceláře a hotelové lobby a tmavé hotelové pokoje, takže nenabízí žádné esteticky zajímavé lokace. 4) Není tu žádná vyloženě sympatická postava, se kterou by se divák byl schopný snadno identifikovat (alespoň v první polovině). A naopak hlavní protagonistou je paranoidní (životní moudro jeho otce: „Don't ever trust anybody“), obtloustlý, plešatý, stárnoucí a oplzlý Roger Aisles, kterého (za podpory maskérské práce) naprosto skvěle zahrál Russell Crowe. 5) U mě osobně The Loudest Voice dokonce místy vyvolával pocity fyzického nechutenství, což je dáno tím, jak Roger Aisles vypadá, jak hodně fyzicky je ztvárněn a celkově tématem (sexuálního) zneužívání. Tuhle kombinaci asi nejlíp demonstruje scéna, v které se stárnoucí Aisles při osahávání odevzdané asistentky zoufale snaží v rozkroku nahmatat ztracenou erekci. 6) Svou roli ale taky hraje vědomí, že seriál je založen na skutečném příběhu a že tudíž existuje partička samolibých lidí s velkým vlivem na americkou (a potažmo světovou) politiku, které léta procházejí docela solidní prasárny (manipulace s médií, zastírání sexuálních skandálů).

    • 2.1.2020  00:19
    Potvora (TV seriál) (2016)
    *****

    Život jako brutální komedie.

    • 14.12.2019  00:57

    Nonstop akce, akorát bohužel akce hauzácká a nudná, která vypadá asi tak jako když měli na přípravu choreografie 5 minut při pauze na oběd. A tak Lundgren různě pobíhá, máchá mečem a padouši padají a odskakují do vzduchu. Ne že by neměl nějaký svý chasnický charisma, ale v průběhu filmu není vůbec vysvětleno, proč on je ten "vyvolený" He-man, který má všechno zachránit (nějaký backstory jako měl Barbar Conan by neuškodilo). Protože má velký svaly?

    • 8.12.2019  00:36

    Je to takovej ten klasickej dokument s mluvícíma hlavama a nějakýma archivníma záběrama (soukromé, televizní atp.), kde pod monology často hraje nějaká instrumentální hudba, která navozuje nějakou náladu. Ale ačkoliv je styl dokumentu rutinní, ten příběh, který vypráví je zajímavý a inspirativní a slouží jako dobrý počáteční bod k nějakýmu dalšímu bádání nad danou tematikou na webu. A to je dost možná něco, co by Aaaron Swartz doopravdy ocenil.

    • 1.12.2019  00:48
    Staříci (2019)
    ****

    Líbí se mi na tom, jak si to vezme americký žánr, ale zpracuje ho úplně neamericky. Pomalu, bez flashbacků, bez vysvětlovaček, bez nějakého většího pocitu identifikace s (fyzicky chátrajícími) postavami, které si jdou pro pomstu. Kromě asi dvou scén, kdy Schmitzer vypráví s hlavním "záporákem" nesouvisející historky z lágru, se o minulosti skoro nic nedozvíme, a tak je ponechán prostor představovat si, co všechno mohl ten komunistickej prokurátor udělat. A pomsta je daná jako něco, co se musí udělat, protože nikdo jinej neměl koule to udělat za ně a staříci můžou třeba zítra umřít. SPOLER ALERT A to, co se stane v závěru je tak v duchu celého filmu, protože to nepřináší nějaké zadosti-učinění ve smyslu pomsty (protože prokurátor je zmatenej senila), ale spíš satisfakci, že rozpadající se dědek něco dokázal dokončit a odbýt si něco, co považoval za nutnou formalitu, kterou mu polistopadová společnost v žádné formě nedala. A ne, není to politický film a není v tom patos jak u běžných českých antikomunistických filmů bývá. Ale možná právě tohle razantní gesto na konci pomalého filmu česká kinematografie potřebovala.

    • 17.11.2019  01:14

    Action Jackson je takový podivný muzeum machismu 80. let, kdy dva chlapi v místnosti promluví jen, aby se nějak vtipně urazili (a záporák je superzlej slizoun, kterej ze dvou možností vždy volí tu karikaturně násilnější). Ale snaha za každou cenu hláškovat se strašně nehodí k tomu, jak je to vlastně dost brutální (byť samozřejmě pitomý/dějově jednoduchý) krimi. Ale pár momentů to má (jako třeba když Jackson vyskočí na taxík). Ale to je tak všechno, pár slušnejch momentů v rámci osmdesátkovýho akčňáku. 5/10.

    • 16.11.2019  10:22

    Vzhledem k schopnostem a nesmrtelnosti všech hlavních postav "komiksovější" než většina komiksů. Nicméně, aby komiks fungoval měly by být nastaveny nějaké limity a slabiny hlavních postav, aby se jim divák mohl přiblížit. Stejně tak je potřeba, aby se zde vyskytoval obstojný záporák, Elba je spíš takovej nasranej hubeňour, co na potkání pronáší vážný monology. Závěrečná bitka je vlastně úplně o ničem, protože si tři opice rozmlacují hlavy kusy betonu a železa, aby se pak na sebe akorát udýchaně podívali. A ano, víme, že se jedná o akční komedii s velkou mírou nadsázky, ale celé je to strašně generické a sterilní. Má to svý ok momenty, ale ve výsledku je to jen další z řady akčních filmů, které mají slušné řemeslo, od začátku do konce se nezastaví, ale celkově jsou dost nudné. A z Rocka se fakt musela stát arogantní samolibá parodie na Supermana? Nebyl v rámci týhle série kdysi jen přerostlej, nasranej, ale zásadovej polda se zálibou v dětských olejíčcích? Meh.

    • 20.10.2019  20:08

    Celá zápletka týhle epizody je strašně nepravděpodobná. Ve světě, kde by bylo takhle realistický VR by existovaly hry, kde si dva lidi můžou zasouložit a nemuseli by to dělat v nějaký variaci na Mortal Kombat, kterou by hráli i děti, takže by možnost soulože byla nějak zamknutá, zablokovaná atp. Stejně nepravděpodobně působí, že by nějakej heterosexuál řešil krizi manželský intimity VR sexem s kámošem s avatarem sexy Asiatky. Taky mi připadá, že že tvůrci rezignovali na nějaký realistický vykreslení verze světa, kde se epizoda odehrává (existujou tu jiný realistický VR hry atp.?). Místo toho je to spíš takový průměrný drama o manželský krizi. Nadto tenhle díl dost postrádá nějaký prvky humoru/sebereflexe. A obecně mi pak přijde, že od 4. sezony kvalita Black Mirror dost padá (tam to bylo tak 50/50), protože Netflix prostě musí vyrobit nějakej obsah, tak jede na kvantitu.

    • 3.8.2019  00:09

    Pár poznámek. Fakt to bolí sledovat zase po roce nejlepší český film a říct si: OK, tak snad příští rok. 1) Dějově se tady nic moc nestane, což by nevadilo, protože film přece může fungovat jako médium zachycující atmosféru a/nebo náladu. Ale tady fakt nic není, unikátní město Adamov je tam asi na 15 minut a zahalený do mlhy. Náladu jsem úplně nepochytil, ale hraje tam hodně neznámých (ale docela fajn) písniček (asi protože road movie?), což možná mělo něco navodit, těžko říct. 2) Hlavní postavy jsou OK, ten tlustej kluk je ze začátku trochu iritující, časem si to ale sedne. (Oba dva ale převyšuje na malý ploše Eliška Křenková). Ale vlastně se o nich moc nedozvíme (jeden má dědu, co hodně kecá; druhej chce do cizinecký legie; oba chtějí šukat), jenže to nepůsobí jako ten typ filmu, kde si divák rád doplňuje mezery. Spíš to vypadá jako kdyby nebyl rozpočet zaplatit víc herců. 3) Ve výsledku je to další statický český film vrcholící neakčně natočenou (ale rafinovanou) akční scénou, která jen podtrhuje statičnost (párkrát se tam švenkuje do pohybu, hurá).

    • 29.7.2019  22:06
    John Wick 3 (2019)
    **

    "Hej Hassane, vidíš tam dole ty dva?" "Jasně, Ahmede." "Musíme je zastřelit." "OK, mám je na mušce." "Ne, Hassane, musíme k nim přiběhnout blíž, ať máme jistotu." "Ale, Ahmede, já jsem výbornej střelec, nikdy neminu." "Ne, ne, jen tam seběhni a střel ji zblízka." .... ups.

    • 29.7.2019  14:54
    The Punisher - Season 2 (série) (2019)
    ***

    Rozjezd super, pak trochu nahoru a dolu. Návrat k záporákovi z první série divnej a moc ukecanej (a ubrečenej), byť zrovna motivy s ním související vedly k dost fyzickejm pasážím, v kterých se stříhalo flashbacky jak nožem do masa. Novej záporák je lepší. Hlavním kladem ale pořád zůstává Bernthal, kterej je jako konstantně bručící a hekající Punisher boží, ten mix starosvětskýho taťuldy s nesmrtelnou zabijáckou mašinou s kodexem mu prostě sedí. Ostatní postavy jsou ok, až na Punisherovýho sidekicka, kterej pořád explicitně předříkává, co zrovna dělaj a cítí se provinile: "Hej Franku, sedíme tady na střeše a čekám na Billyho. Ale proč to děláme? Blah blah blah."

    • 27.6.2019  00:27
    Kikudžiro (1999)
    ***

    Mě to nebavilo. Přisprostlej a hrubej (ale v jádru samozřejmě hodnej) chlápek doprovází malýho kluka na cestě za matkou, kterou léta neviděl. Do toho ve statických záběrech jeden nebo oba sedí, stojí, občas chodí, jednou plavou a jednou dokonce žonglují. Sem tam je to vtipné, občas tam probleskne trocha hravosti (mezititulky) a skoro pořád do toho hraje takovej ten klasicky zaměnitelnej ucajdanej japonskej hudební motiv. A na konci se samozřejmě sblíží a slíbej si, že se třeba někdy sejdou v sequelu. Každopádně pokud vám přijde legrační sledovat nahatýho plešatýho Japonce, jak se houpe na laně, tak je to film pro vás.

    • 12.5.2019  21:36

    Ačkoliv The Beach Bum aka Moondog žije výhradně z peněz svojí zazobaný manželky, protože z uhasínající slávy minulých umělecky plodných let nájem nezaplatíš, neschovává v sobě ani kousek snobství. Dalo by se říct, že ten film v sobě obsahuje takový drobný poselství, něco ve smyslu, že pařit se dá opravdu s každým nehledě na to, kolik má v peněžence. Moondog je vlastně takovej sjetej Jack z Titanicu, večer paří ze Snoopdogem na luxusní jachtě, ráno s bezďákama pod mostem a mezi tím se zabaví s kýmkoliv, kdo se namane po ruce. A ono se to dá vlastně aplikovat i trochu jinak, ne s každým se dá pařit, ale každý může posloužit Moondogovi jako kámoš na pařbu. Protože takhle nonstop můžou jet jen vyvolení jedinci. A jde o to, jestli to s ním chvilku vydržíte, protože na rozdíl od jinejch podobně laděnejch filmů, tady nepřichází vystřízlivění, morální poučení ani změna rytmu. Buď Moondoga a jeho explicitně vyřčenou životní filozofii přijmete anebo vás po delší době otráví, protože vlastně jen kupí průser za průserem a chová se jako retard. Jemu by to ale bylo jedno. Pokud na to přistoupíte, je to vlastně osvobozující pocit. Protože v normálním životě to vystřízlivění vždycky přijde.

    • 24.4.2019  23:38
    Bumblebee (2018)
    ***

    Řada palčivých otázek zůstává nezodpovězena. Pomáhal John Cena s choreografií robotů? Pocházejí wrestleři ze stejné planety jako autoboti? Co se stalo s černým kamarádem Johna Ceny?

    • 7.3.2019  19:53

    Má to strašně špatný a plochý vedlejší postavy (to se týká hlavně ostatních členů kapely - třeba Brian May je vyloženě nesympatickej). Po většinu času se tu deklamuje, že Queen jsou jako rodina, ale přijde mi to ještě o dva levely níž, než "rodina" v Rychle a zběsile. Jaký jsou jejich charakterový vlastnosti kromě toho, že studovali vysokou školu? Snad jedině to, že na každý schůzce kapely s manažerem přitakaj Freddiemu ke všemu chytrýmu, co řekne, ale na zkouškách si občas vjedou do vlasů, protože Freddie chodí pozdě? Vrcholem je pak poselství filmu, že když se Freddie vydal na solo kariéru, tak zbloudil na cestu hříchu a chytnul HIV, aby se zase vrátil a hledal vykoupení v koncertování s rodinou. Jakoby předtím a potom nebyl starej kanálník, co si rád užíval.

    • 25.2.2019  00:08
    Náš vůdce (2008)
    ***

    Prvních 30 minut je to docela zajímavý, ale jak se to postupně rozvíjí, tak čím dále míň věrohodný až občas na kraji nechtěné parodie (pozdrav Vlny). Nejdivnější je, že z ideologickýho hlediska to vlastně moralisticky a tupě předžvýkává nástup Hitlera k moci. Zneuznaný outsider, zdě tělocvikář/učitel občanky, podpořený v řadách studenstva dalšími outsidery, nachází sílu ve skupině a jeho pokus s autokracií mu přerůstá přes hlavu, na což ho upozorňuje manželka šprtka a v řadách studentů další slušňácká šprtka a liberální studentka s copánky a korálky. Namísto katarze, která mohla přijít po učitelově snaze odčinit, co se mu vymklo z rukou, přichází pouhá katastrofa a patetické "ty, ty, ty, my to přece věděli, protože Německo si na svůj nacismus pamatuje a cokoliv se tomu podobá musí nutně vést ke katastrofě". Zatímco na začátku se o autokracii ve třídě diskutovalo, na konci se vlastně implicitně naznačí, že slušný člověk o tom nediskutuje, snad jen zbloudilci. A pro ně tu jsou vždycky lidi v batikách a korálcích, aby jim připomněli, že fašismus je špatný.

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14