decouble

decouble

Matěj Šonka

okres Česká Lípa
Printer Boy

homepage

31 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
    • 7.3.2019  19:53

    Strašně špatný a plochý vedlejší postavy (hlavně ostatní členové kapely - Brian May je vyloženě nesympatickej). Po většinu času se deklamuje, že jsou jako rodina, ale přijde mi to ještě o dva levely níž, než "rodina" v Rychle a zběsile. Jaký jsou jejich charakterový vlastnosti kromě toho, že studovali vysokou školu? Snad jedině to, že na každý schůzce kapely s manažerem přitakaj Freddiemu všemu chytrýmu, co řekne, ale na zkouškách si občas vjedou do vlasů, protože Freddie chodí pozdě?

    • 25.2.2019  00:08
    Náš vůdce (2008)
    ***

    Prvních 30 minut je to docela zajímavý, ale jak se to postupně rozvíjí, tak čím dále míň věrohodný až občas na kraji nechtěné parodie (pozdrav Vlny). Nejdivnější je, že z ideologickýho hlediska to vlastně moralisticky a tupě předžvýkává nástup Hitlera k moci. Zneuznaný outsider, zdě tělocvikář/učitel občanky, podpořený v řadách studenstva dalšími outsidery, nachází sílu ve skupině a jeho pokus s autokracií mu přerůstá přes hlavu, na což ho upozorňuje manželka šprtka a v řadách studentů další slušňácká šprtka a liberální studentka s copánky a korálky. Namísto katarze, která mohla přijít po učitelově snaze odčinit, co se mu vymklo z rukou, přichází pouhá katastrofa a patetické "ty, ty, ty, my to přece věděli, protože Německo si na svůj nacismus pamatuje a cokoliv se tomu podobá musí nutně vést ke katastrofě". Zatímco na začátku se o autokracii ve třídě diskutovalo, na konci se vlastně implicitně naznačí, že slušný člověk o tom nediskutuje, snad jen zbloudilci. A pro ty jsou tu vždycky lidi v batikách a korálkách, aby jim připomněli, že fašismus je špatný.

    • 21.2.2019  01:46
    Spawn (TV seriál) (1997)
    ***

    Super animace, docela hodně brutalit a zábavněj klaun. Je to ale celý obložený sadou málo zajímavejch narativů vedlejších a nechtěně komických postav, které jsou většinou bezdomovci žijící ve dvou postranních uličkách velkoměsta a jejichž podivně dementní kreace trumfne snad jen sám autor Spawna. Ten si na začátku každého dílu dopřává monolog naplněný metafyzickými moudry obšlehnutými ze zadní strany letáku Lídlu s čínským týdnem a natočeným v cheesy devadesátkovým stylem pořadu Věřte nevěřte.

    • 21.2.2019  01:36
    8. míle (2002)
    ****

    Eminem chodí a na potkání mládí lidi, ale v jádru je to citlivej kluk a chce si jít svou cestou jako Aneta Langerová. Akorát namísto Superstar vyhraje rapovej betl v místním skladišti, kde porazí mladýho Mackieho s nasupeným výrazem někoho, kdo má v zadku příliš dlouho anální kolík. Do toho stihne v odpoledním svačinovým betlu porazit dokonce vopravdickýho Xzibita a rozdat nejvíc low five, high give a bro hugs EVER! Ale navzory tomu všemu lehce komickýmu balastu vážnosti je to docela dobrá syntéza mainstreamovýho looku a sociálního dramata.

    • 19.2.2019  08:56
    Rozpolcený (2016)
    **

    M. Night natočil lehce autobiografický film a trochu vykradl a rozvedl scenáristický konstrukt přihlouplýho dvojčete z Adaptace. Autobiografie vychází z toho, že v Nightovi zřejmě sídlí desítky osob a každá je schopná natočit jinak kvalitní film. Malý Night asi režíroval Posledního vládce větru, zatímco ten nejlepší Night je schopen vytvořit majstrštyk jako Vyvoleného. Tohle je tak nějak mezi, ale spíš na cestě dolu. Má to kluk těžký, kdy v něm sídlí tolik různých talentů.

    • 6.12.2018  23:34
    Drsný Harry (1971)
    ****

    Když se člověk mrkne na o cca 15 let novější film Cobra se Stallonem, se kterým má Drsný Harry ideologicky a dějově spoustu podobných znaků, tak si říká, do čeho se to hollywoodský drsňáctví převtělilo? Jasně, i starší Harry je pořád černobílej konzervativní pohled na svět, kde liberální zákony a lidský práva zabránily poldům dělat jejich práci správně a dokud se pořádně nebouchne do stolu a člověk nevezme bouchačku do ruky, tak se nic nevyřeší. Je to na hraně karikatury, ale na rozdíl právě od Kobry je to konzistentní, zemitý a nesklouzává to do nechtěně směšný pózy. 7/10.

    • 4.12.2018  23:14
    Cobra (1986)
    **

    Stalloneho kompendium reaganovských 80. let (Reagan je tu dokonce na obrazu v jednom kanclu). Fotogenické kulisy špinavého LA a Stallone jako macho polda, kterej si prostřílí cestu ke svýmu štěstíčku i navzdory změkčilým nadřízeným a liberálním médiím a soudům. Násilníci a zabijáci jsou zde prostě beztvará masa bláznů, kteří se ráno probudí, aby šlí postřílet supermarket. Nevysvětlitelně se kupící hordy zabíjení chtivých bláznů jsou předzvěst, že se svět řídí do záhuby. Dokud Stallone do tohoto světa nevnese rovnováhu tím, že ty hordy pokosí (zajímal by mě jeho body count v tomhle filmu). No a nebyl by to Stallone, aby si do toho podvnýho žánrovýho mixu thrilleru, krimi řízlýho buddy movie neodpustil trochu těch cheesy osmdestákovejch songů (včetně jedný montáže).

    • 21.11.2018  09:00
    Dogman (2018)
    ****

    Tak trochu jemnější variace na japonský film Studená ryba (2010), (černý) humor tu spíše párkrát probleskne. Studená ryba je drsnější, ale Dogman má zase k dobru to, že se odehrává v nesmírně fotogenickým prostředí rozpadajícího se přímořskýho městečka.

    • 1.10.2018  17:15

    Hrozně ambivalentní, protože to má strašně nejasnej žánrovej rámec. Na jednu stranu je Vampire's Kiss přehlídkou Cageových hereckých kreací, jejichž intenzita se s blížícím koncem stupňuje na úroveň Cageova youtubovýho best of. Jenže třeba záběry na neogotická zákoutí New Yorku na začátku a v průběhu mají budovat hororovou atmosféru. Přitom je to v jádru asi nejvíc psychologické drama o rozpadu osobnosti do totálního od reality odtrženého crashe (pravidelné schůzky s terapeutkou). A taky tak trochu obrázek misogynní korporátní kultury 80. let? (Cage honí sekretářku na hajzlíky, tam na ní křičí a na konci se tomu v kanceláří s ostatníma vedoucíma zasmějou).

    • 3.8.2018  00:24

    Cruise po letech potká manželku, ale sotva si řeknou pár slov, už musí zase někam běžet. Je na něj totiž políčeno tolik deadlinů, že mu nic jinýho nezbývá. Předvídatelný děj brání tomu, aby se divák bál o postavy, ale deadliny žádný dodatečný napětí nevytvářej. Cavill je fakticky kladivo, bitka na záchodech skvělá, ale jinak takovej spíš trochu lepší průměr.

    • 21.7.2018  21:42
    Labyrint (1986)
    ***

    Má to super postavy a v mnoha detailech je to strašně fajn film, ale děsně málo vtáhne do děje. A u fantasy je špatně pokud se do jeho světa moc neponoříte. A žádná z těch Bowieho písniček, který ve filmu zazní, není žádná hitovka.

    • 20.7.2018  00:02

    Hlavní je mezi vší tou destrukcí a trháním rukou zachránit playstation pro malýho caparta.

    • 8.7.2018  01:04

    Scott Adkins hledá vykoupení, jediné věc, o kterou stojí, je slyšet pár slůvek odpuštění od vdovy, co vede komunitní centrum, ve kterém děti rády kreslí. Všechny souboje jsou tak vlastně jen takový křoví mezi tím, jak Adkins myslí na ruskou vdovu a hlavní záporák není bitkař, ale hlava místní mafie v podání izraelskýho Roberta De Nira. Ale bitky jsou pořád v cajku.

    • 29.6.2018  20:42
    Tomb Raider (2018)
    **

    O lidech, kteří nedokáží akceptovat smrt člena rodiny. Ten disbalanc mezi akcí a rodinnou sentimentální linkou je strašnej. A k tomu všechny ty rádoby záhady působí jako z Lovců pokladu, někdo někam přijde, zmáčkne první věc, kterou má po ruce a něco se otevře.

    • 21.6.2018  23:26
    Youngblood (1986)
    ***

    Youngblood je kluk z prdelákova, co se musí naučit, že ve velkým světe se nehraje vždycky podle pravidel, a proto se člověk musí naučit prát, i když je v tom, co dělá nejlepší bourák široko daleko. Osmdesátkovej polotovar, v kterým ale třímá kopa nevyužitýho potenciálu. Třeba ten broship, kterej je tu naznačenej mezi Lowem a Swayzem naplno dokázala využít až K. Bigelow v Bodu zlomu (kde ale Lowea nahradail Reeves). Film taky nemáš žádnou slavnou osmdesátkovou vypalovačku, s kterou by si člověk ten film spojoval. Ale myslim, že to zpětně docela vynahrazuje tenhle song: https://www.youtube.com/watch?v=zfuX1UaxIIM.

    • 17.5.2018  23:52
    Bába z ledu (2017)
    **

    Postavy synů a Tatiany Vilhelmové jsou už fakt za hranou parodie. Ty jejich rodinný obědy by normální člověk vydržel tak dva v řade, než by všechny seřval nebo utekl. Přijde mi, že Sláma fakt musí někde hluboko uvnitř nenávidět lidi (a hlavně chlapy), kromě Kronerový je totiž jedinou opravdu kladnou postavou slepice. Divnej film.

    • 10.5.2018  23:38

    Arnold jako potomek z linie rakouských policejních sborů zavádí poctivou germánskou disciplínu v provinční americké školce. Děti mu to oplatí láskou a dost možná příslibem boje proti obezitě. Ten tréninkovej dril je totiž docela solidní.

    • 6.5.2018  21:40

    Strašně tomu chybí nějakým způsobem rozvíjet absurditu situace, ve který se ocitá hlavní hrdina. Hlavní postava během filmu odkrágluje pár lidí, protože potřebuje peníze, ale ačkoliv je to zřejmě hodnej chlapík, tak se u toho tváří, jakože je mu to celý docela jedno. Celý se to děje jaksi mimoděk a postrádá to nějaký podvratný nebo aspoň ironický vhled či komentář.

    • 8.4.2018  16:26

    Vin Diesel si chce vybrat vlastní A-tým. Koho si vybere? DJ, chlápka, co umí nabourat auto a elitní sniperku. OK, jeden hodnotnej člen týmu tam je. Zbytek má bejt pro srandu. Což je ostatně celej film. Někdy je to vtipný (Ice Cube), někdy je to trapný (když dělají z padesátiletýho Diesela cool uber borce). Ale vlastně je to docela sebereflexivní a překvapivě to asi od 15. minuty začne odsejpat.

    • 11.3.2018  23:16

    Pure nineties. Miliony Cédéček, Gameboy, účesy podle zpěváků kapel, co zrovna frčely, bezstarostný ovzduší maloměsta a nestydatej twist jako vystřihnutej z Pobřežní hlídky: Máš problém sehnat peníze? - Uspořádej z fleku dobročinnej koncert!

    • 2.3.2018  15:56

    Moderátor Killian mi svým moderátorským stylem připomíná trochu profesionálnějšího Soukupa z TV Barrandov, lidi přece chtějí slyšet pravdu :D

    • 16.2.2018  09:13

    Ačkoliv to je na jednu stranu hezky nadesignovanej film (výpravy, kostýmy, všechny ty věcičky a vynálezy), tak na druhou stranu to trpí tím nezvládnutým greenscreenem (strašně nepřirozený) a přestřelenejma bitkama v kostýmu panterů. Škoda. A docela mě baví, že je to film, do kterýho si každý může projektovat něco jinýho a podle toho v tom hledat významy a interpretovat to.

    • 18.1.2018  21:18
    The Trotsky (2009)
    *

    Jestli je tohle ukázka typického kanadského humoru, tak hlasuju pro návrat Terrenca a Philipa na plátna. Kanaďani se tady profilujou jako tak moc milej národ, že vykreslej sladce i příběh sedmnáctiletýho cvoka, který chce zopakovat ruskou revoluci. Namísto toho, aby si z jeho bláznovství (a potažmo ruských revolučních motivů) dělali srandu nebo jeho myšlenky zpochybňovali, tak mu fandí, dyť je to jenom mladej ňouma.

    • 15.12.2017  23:34
    Rare Exports (2010)
    **

    Nelíbí se mi, že to je natočený klasickým americkým blockbusterovým stylem. Působí to jako řemeslně standardizovanej produkt, a při tom ta zápletka je naprosto unikátní a bizarní. Dalo by se z ní vytěžit hodně, ale ten film to nijak výrazně neumí prodat a hlavně neumí moc komunikovat směrem k divákovi mimo Finsko. Takže mi nebylo jasný, jestli to byla pohádka, horor, akční film nebo komedie.

    • 5.12.2017  23:50

    Ten film nemá vůbec žádný rytmus, a to jak střihově tak co se týče dramaturgie. Scéna střídá scénu a vy čekáte na nějaké indície ohledně hlavního motivu či tématu příběhu, ale ty indicie se průběžně mění a nakonec tak nějak utopí v digitální vodní tříšti, která film obklopuje. V druhý půli už je to téměř utrpení, který trávíte tím, že se ptáte o čem to bylo. Až vám nakonec vypravěč filmu řekne, že to bylo o "kuráži jít tam, kam nikdo nechce jít." Podle tržeb bych řekl, že asi do kina na tenhle film.

    • 27.11.2017  12:51
    Mumie (2017)
    *

    Film, jehož jediným účelem je, aby se z otravnýho nesympatickýho frajírka (dobrodruha, který nezná slovo hieroglyfy) v podání Toma Cruise stal první super hrdina budoucího "Dark Universe". Ono nakonec ale třeba žádný univerzum nebude.

    • 25.11.2017  21:38
    FC Roma (2016)
    ***

    Jsem rád, že tenhle dokument vznikl. Ale vlastně mě moc nebavilo, jak to bylo natočený. Nemám nakoukáno tolik dokumentů, ale trochu mi připadá, že je to takový ten "klusákovský" přístup. Tedy typ dokumentu, který je koncipován tak trochu jako hraný film (režisér ve filmu nevystupuje), kde jsou vsuvky, které zdánlivě nesouvisí s dějem (trenér si jde zaběhat a kouká do dálky), ale je to točeno dlouhým objektivem a tedy z velké dálky (postavy mají zřejmě klopové mikrofony), tak že se vlastně k postavám moc nepřiblížím.

    • 14.11.2017  23:58

    Idiot plot. Snad všechny postavy se chovají jako totální idioti, jako kdyby nikdy nezažili události z první sezóny a nemuseli být opatrní (vezmu si domu na truc malý zvířátko z jiný dimenze, určitě). Krom toho je to strašně předvídatelné, v některých dílech je pointa v podstatě prozrazena v názvu dílu (The Spy). Takže to není příliš napínavé (až na několik povedených momentů). Strašný sešup dolu oproti jedničce.

    • 6.11.2017  10:35

    Syn točí dokument o svým tátovi, kterýho vlastně nikdy moc nepoznal, protože většinu času pracoval a protože umřel docela mladej. Problém spočívá v tom, že to je zábavný úměrně tomu, kdo mluví na kameru a jakej starej bizarní videoklip se vytahuje z archivu. Ale přinejhorším je to užitečný jako inspirační zdroj k hudbě 70. a 80. let. A ten Bowie tam vlastně vůbec není, to je spíš takovej reklamní trik. 7/10.

    • 25.9.2017  18:50
    Kriminál (1989)
    **

    Stallone si prostě neumí odpustit střihovou montáž, ve který se na sebe culí parta osvalenejch chlápků (stříkajíc při tom pod sobě vodou z hadic), ani ve vězeňským thrilleru.

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace