decouble

decouble

Matěj Šonka

okres Česká Lípa
Printer Boy

homepage

32 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
    • 18.1.2018  21:18
    The Trotsky (2009)
    *

    Jestli je tohle ukázka typického kanadského humoru, tak hlasuju pro návrat Terrenca a Philipa na plátna. Kanaďani se tady profilujou jako tak moc milej národ, že vykreslej sladce i příběh sedmnáctiletýho cvoka, který chce zopakovat ruskou revoluci. Namísto toho, aby si z jeho bláznovství (a potažmo ruských revolučních motivů) dělali srandu nebo jeho myšlenky zpochybňovali, tak mu fandí, dyť je to jenom mladej ňouma.

    • 15.12.2017  23:34
    Rare Exports (2010)
    **

    Nelíbí se mi, že to je natočený klasickým americkým blockbusterovým stylem. Působí to jako řemeslně standardizovanej produkt, a při tom ta zápletka je naprosto unikátní a bizarní. Dalo by se z ní vytěžit hodně, ale ten film to nijak výrazně neumí prodat a hlavně neumí moc komunikovat směrem k divákovi mimo Finsko. Takže mi nebylo jasný, jestli to byla pohádka, horor, akční film nebo komedie.

    • 5.12.2017  23:50

    Ten film nemá vůbec žádný rytmus, a to jak střihově tak co se týče dramaturgie. Scéna střídá scénu a vy čekáte na nějaké indície ohledně hlavního motivu či tématu příběhu, ale ty indicie se průběžně mění a nakonec tak nějak utopí v digitální vodní tříšti, která film obklopuje. V druhý půli už je to téměř utrpení, který trávíte tím, že se ptáte o čem to bylo. Až vám nakonec vypravěč filmu řekne, že to bylo o "kuráži jít tam, kam nikdo nechce jít." Podle tržeb bych řekl, že asi do kina na tenhle film.

    • 27.11.2017  12:51
    Mumie (2017)
    *

    Film, jehož jediným účelem je, aby se z otravnýho nesympatickýho frajírka (dobrodruha, který nezná slovo hieroglyfy) v podání Toma Cruise stal první super hrdina budoucího "Dark Universe". Ono nakonec ale třeba žádný univerzum nebude.

    • 25.11.2017  21:38
    FC Roma (2016)
    ***

    Jsem rád, že tenhle dokument vznikl. Ale vlastně mě moc nebavilo, jak to bylo natočený. Nemám nakoukáno tolik dokumentů, ale trochu mi připadá, že je to takový ten "klusákovský" přístup. Tedy typ dokumentu, který je koncipován tak trochu jako hraný film (režisér ve filmu nevystupuje), kde jsou vsuvky, které zdánlivě nesouvisí s dějem (trenér si jde zaběhat a kouká do dálky), ale je to točeno dlouhým objektivem a tedy z velké dálky (postavy mají zřejmě klopové mikrofony), tak že se vlastně k postavám moc nepřiblížím.

    • 14.11.2017  23:58

    Idiot plot. Snad všechny postavy se chovají jako totální idioti, jako kdyby nikdy nezažili události z první sezóny a nemuseli být opatrní (vezmu si domu na truc malý zvířátko z jiný dimenze, určitě). Krom toho je to strašně předvídatelné, v některých dílech je pointa v podstatě prozrazena v názvu dílu (The Spy). Takže to není příliš napínavé (až na několik povedených momentů). Strašný sešup dolu oproti jedničce.

    • 6.11.2017  10:35

    Syn točí dokument o svým tátovi, kterýho vlastně nikdy moc nepoznal, protože většinu času pracoval a protože umřel docela mladej. Problém spočívá v tom, že to je zábavný úměrně tomu, kdo mluví na kameru a jakej starej bizarní videoklip se vytahuje z archivu. Ale přinejhorším je to užitečný jako inspirační zdroj k hudbě 70. a 80. let. A ten Bowie tam vlastně vůbec není, to je spíš takovej reklamní trik. 7/10.

    • 25.9.2017  18:50
    Kriminál (1989)
    **

    Stallone si prostě neumí odpustit střihovou montáž, ve který se na sebe culí parta osvalenejch chlápků (stříkajíc při tom pod sobě vodou z hadic), ani ve vězeňským thrilleru.

    • 24.8.2017  23:38

    Fakt je lepší vybrat si libovolnou epizodu původní Pobřežní hlídky a podívat se na ní večer jako na guilty pleasure. Tahle verze totiž naprosto postrádá cheesy neumětelskou poetiku originálu. Moderní look, rychlý střih a tak nějak náhodně poskládaný slavný songy. A ty camea Hasselhoffa a Pamely jsou vyloženě trapný.

    • 10.8.2017  23:15
    Sing Street (2016)
    ***

    Další generační výpověď, která jede (víceméně) na popových baladách a playbacku. Ještě k tomu vypráví o lásce k holce, která che být modelkou a hlavního hrdinu zaujala svojí krásou. Kdyby to aspoň nepředstíralo, že na pozadí stojí téma toho, jak strašně důležitý je dotáhnout rebelii vůči autoritám do zdárnýho konce.

    • 3.8.2017  08:23

    Hodně mluvících hlav, informační repetetivnost, málo invence, ale je zajímavý nahlédnout, jak scientologové člověka rozeberou a nepustí pryč z "církve".

    • 12.7.2017  23:18

    Možná, že když napneme meze vlastní představivosti, tak se na Daliborka dá dívat jako na metafilm o tom, jak je dneska těžký rozpoznávat realitu od fantazie a fikce. Klusák očividně inscenuje a pro diváka je těžký v jeho dokumentu poznat, co je realita a co přehrávaná a inscenovaná fikce - stejně tak má Daliborek v dnešním světě přesyceném na informace problémy rozpoznat, čemu může věřit...Ale to je fakt asi jenom můj diváckej konstrukt, kterak by se tenhle film dal obhájit.

    • 1.7.2017  16:38
    Pátek (1995)
    **

    Je to inscenovaný hrozně křečovitě. Postavy jako Ice Cubův táta jsou dokonce na hraně rasový karikatury (to mlaskání a sezení na záchodě má bejt jako vtipný?). Dokonce mi ani není jasný, jestli to měla být komedie nebo drama, protože zatímco Ice Cube se většinu času tváří jakože o něco důležitýho jde, Chris Tucker a postavičky okolo působí spíš jako "comic relief". Možná je to film, kterej mimo cílovku (mladej černoch z USA) nemá šanci najít svoje diváky.

    • 4.6.2017  09:59

    Film-text. Když hlavní postavy ve svých divadelně dlouhých monolozích a dialozích shrnují, co nesnášejí na současné společnosti, divák se nemůže bránit představě scenáristy/režiséra, který za kamerou naprázdno odříkává s hercem text, aby se ubezpečil, že každá z jeho myšlenek byla sdělena světu. Bohužel při takový koncentraci na text pak režisér zapomíná filmu dodat nějaký rozpoznatelný styl. A přitom z ta zápletka má relativně solidní potenciál k tomu, aby z ní šikovnej tvůrce vytěžil dobrou černohumornou komedii, dokonce takovou, která by mohla dosahovat až terapeutických účinků počítačových stříleček.

    • 24.5.2017  00:04

    Někde mezi groteskou a novými díly Rychle a zběsile. A jestli se dneska někdo diví tomu, kolik civilistů umírá při laškování Dieselových kámošů, tak může porovnat s Police story 3, Diesel určitě nebyl první.

    • 23.3.2017  08:34

    Skvělej marketingovej produkt nezávislý kinematografie a naprostá od-dramatizovaná antiteze ke všem boxerským filmům. Životní hodnoty se v tomhle světě nenachází v ringu, ale úplně mimo něj.

    • 20.2.2017  21:43

    Nabídnu takové delší srovnání s jedničkou a vlastně i vysvětlení, proč se mi jednička líbí víc. V čem je tedy T2 jiný? ---------- 1) Chybí voice-over Rentona, který by svazoval celý děj, dodával filmu větší rychlost a ironicky komentoval dění. Roli vypravěče party sice od druhé poloviny přejímá Spud, který sepisuje historky ze starých časů. Spud je ale spíš takovým encyklopedickým Welshem a namísto sarkastického komentáře, nabízí takové nostalgické vzpomínání nad rámec. Byť je to invenční metoda, která divákům zpětně nabídne vysvětlení názvu knihy, tak to nedokáže nahradit drajv, který měl Rentonův voice-over. 2) Ačkoliv je soundtrack opět skvělý, tak určitě nepasuje k T2 tolik jako u prvního dílu, v kterém byly namixovány starší písně z dětství hlavních postav (Iggy Pop, Lou Reed) s muzikou jejich mládí, která podtrhovala generační výpověď jedničky. T2 je ale vlastně generační výpověď čtyřicátníků. A k těm prostě skladby pro současné dvacátníky zas tak moc nepasujou. Vždyť ten Rentonův skvělý monolog je tak trochu výsměch hlavně dnešní facebooko-instagramový generaci. -- 3) T2 má dvě hodiny, o čtvrtinu víc než jednička. Znamená to snad, že s příchodem srdečních potíží a ztátou erekce, odchází taky kuráž vystřihnout nějaký ten melodramatický balast (Spudův syn smutně kulící oči za oknem atp.) anebo je to prostě něco, co ke generaci 45+ patří? Člověk si pak vzpomene na Sickboye a jeho slavný monolog z jedničky: "Well, at one time, you've got it, and then you lose it, and it's gone forever. All walks of life: George Best, for example. Had it, lost it. Or David Bowie, or Lou Reed..."

    • 28.1.2017  16:28
    Neon Demon (2016)
    ***

    Mám s tímhle filmem dva problémy. 1) Elle Fanning není atraktivní, krásná ani přitažlivá. Prostě vůbec nemá šmrnc. A nemění na tom ani to, když tuhle mantru o její jedinečnosti ve filmu každá postava desetkrát zopakuje. Ve výsledku to pak působí skoro křečovitě, když z ní každý padá na kolena. 2) V úplném závěru se ten jemný balanc mezi brakem/campem a artem přehoupne do braku natolik, až je to nechtěně vtipný... Jinak je to ale audiovizuálně fascinující a podnětná podívaná.

    • 21.10.2016  09:00

    Je super, že tenhle dokument vznikl, aby poukázal na určitý praktiky velkejch společností. Ale dívat se na to moc nedá, je to až moc ucamraný a chybí tomu sebemenší špetka humoru.

    • 1.8.2016  22:07

    "You're half machine, half pussy."

    • 31.7.2016  22:52
    Jason Bourne (2016)
    ****

    Když pomineme tu trochu legrační zápletku o pomstě, je to opět nadmíru strhující thriller. Problematičtější je vnímaní Bournea, CIA a jeho postoji k týhle organizaci. Film se tak trochu tváří jako by se omlouval za to, že v minulých filmech CIA vypadala jako prohnilá instituce a zdá se, že se snaží říct, že systém (v němž se o nás stará CIA) není špatný, ale poškodilo ho několik zkažených jablek. Tuhle tezi podporuje postava poctivé mladé agentky, která se tváří jako docela slušná holka. Na konci filmu je ale zase návrat ke statusu quo, který v podstatě sděluje, že tahle instituce vábí svině asi tak jako se lepí mouchy na hovno. Problém ale je, že Bournea instituce jako taková nezajímá, takže skrze něj není lehké k tomu zaujmou nějaké přímé stanovisko.

    • 2.7.2016  17:41

    Vypadá to, že by tomuhle filmu seděly spíš divadelní prkna, je to takový trochu ukecaný a melodramatický a (až na pár výjimek) málo zajímavý vizuálně.

    • 29.5.2016  22:37

    Ten materiál je neskutečně zajímavej a ukazuje opravdovou válku bez přikrášlení, ale je škoda, že to jsou spíš jenom střípky, kterým trochu chybí celkový kontext (jestli a jak tyto události vedly ke vzniku ISIS atp.). Autentičnost dokumentu navíc trochu narušuje patetický voice-over, který namluvil autor dokumentu, což asi mělo podtrhnout atmosféru války, ale je to spíš jako by někdo četl úryvky z knihy Srdce temnoty, působí to příliš literárně a k roztřeseným záběrům z ruční kamery to příliš nesedí.

    • 23.5.2016  20:46

    Mě to Zelenkovo věčný schovávání se za mockument připadá už trochu únavný. Tohle je navíc dost nekonzistentní film. Na každej dobrej vtip (např. prodávání paštiky a uzenin; český štáb opět cítí francouzskou zradu) je tu jeden trapnej (např. ta stylizace postav po letech - asistent režiséra rastamanem a vůbec celý to trapný přehrávání a přehánění nešťastných příhod během natáčení). Do toho melodramatický podtóny vedlejších linií a najednou před koncem šokantní historický exkurz, který je možná odvážný a zajímavý, ale působí tak hrozně vynuceně (celý to nazpaměť naučený předříkávání), až z toho bolí oči a uši. Do toho věčný pláč nad těžkou řeholí českého filmaře. OK, nemaj to kluci lehký, ale mohlo by se nad tim už přestat brečet? Anebo to bylo součástí hlubší sondy do duše ublíženýho českýho človíčka a mělo to podtrhnout celkovou myšlenku? Celkově spíš tak 5/10.

    • 15.5.2016  18:17

    Hrozně "nedivácký" film, Troška by z něj spadl ze židle. Ten film je víceméně tvořen statickými obrazy a pospojován volnými epizodkami, v jejichž průběhu se odehrávají věci, které nikterak neposouvají děj a zajímavé jsou spíše kompozičně nebo hereckou performancí. Přišlo mi to tak nahodilý a nesourodý, až se mi zdálo, že to ani není možný nějakým způsobem interpretovat a bavit se tak nějakými významy. Nicméně to má skvělý soundtrack, stylizované postavy a v některých případech i dost fyzický herecký výkony.

    • 28.3.2016  09:42
    Zmizení (2005)
    ****

    Rozhodně je potřeba nedívat se na to jako na nějaké realistické drama, naopak je to nadmíru stylizovaná noirová detektivka, která využívá kulis střední školy. Kromě osvědčených postupů noirového vyprávění a tradičních typů postav je docela zábavné sledovat, jak je film natočen. Johnson (anebo kameraman filmu) má nesporně talent na komponování jednotlivých záběrů, často volí originální úhel kamery, což dodává filmu plnější zážitek při jeho sledování. Jen škoda, že si člověk občas nedokáže spojit některá jména postav s konkrétním obličejem - bez obrazových flashbacků (které by k takto klasicky stavenému příběhu asi nepatřily) se totiž divák občas trochu ztrácí v tom, kdo co přesně udělal.

    • 14.3.2016  19:31

    Byť se dlouho zdá, že dokument nemá nosné téma a jenom se pozastavuje nad jednotlivými vlastnostmi Rona Jeremyho, postupem vykrystalizuje životní příběh chlapíka, který se stal kultovní hvězdou ne navzdory svému nevábnému vzhledu, ale vlastně díky němu. Otylý šašek s nadbytkem tělesného ochlupení, který je vlastně když dojde na samotné vtipkování docela nudný komik. Hvězda, kterou si diváci porna oblíbili, protože to dělá dlouho a protože jim ukazuje, že i malej tlustej strejda se může vyspat s kupou holek. Pornoherec, co stále naivně doufá, že to dotáhne k většímu rolím v hollywoodských filmech, ale zatím je spíš jakousi kuriozitou, chlapíkem, kterýho má každý rád kvůli jeho dobrácký povaze a legračnímu vzhledu (a některý žensky taky dost možná díky talentu na orální sex). Jak ale praví název, legendu mu už nikdo upřít nemůže.

    • 13.3.2016  23:18

    Tuctová biografie, která je vlastně takovou nenápadnou náboženskou agitkou.

    • 13.3.2016  11:05
    Zbraň (1990)
    ***

    Ambiciózní béčko. Vizuálně fascinující, rytmicky ubíjející přehlídka šerosvitu se stroboskopickými efekty. Směsí béčkovosti a autorské vize mi to trochu připomíná Kyborga s Van Dammem, který ale přece jenom není tak náročný na oči... "You guys like music? Check these guys out!"

    • 6.3.2016  22:50

    Má to děsně monotónní rytmus, hodinu a půl se to tváří jako expozice k dalšímu dění, pak se něco stane, ale i tu další hodinu se jede na stejný vlně jako předtím. Ve výsledku je tenhle film vlastně takový pozorování vyšetřovací jednotky v tureckém zapadákově. Na druhou stranu to stylisticky není pojato nikterak dokumentárně, spíše jako statičtější, ale pečlivě komponované obrazy. Život tomu tak dodávají plastický a uvěřitelný postavy... Je to taky docela zajímavý jako netradiční detektivka, protože už na začátku má tým pachatele a hledá se tělo a příčina smrti. Nicméně vzhledem k absenci dramatický zápletky a monotónnímu rytmu celkově spíše za 3*.

<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace