Djkoma

Djkoma

Filip Kovárník

okres Pardubice
never ending smile:)

homepage
ICQ: napiště vzkaz a uvidíme!:)

1468 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 33 65 97 129
    • 18.5.2017  19:57

    Covenant není horor, ani lepší film než Prometheus. // Ridley Scott stárne a možná si plní své sny. Je mu úplně jedno, co na to fanoušci, prostě si jede dál svojí ságu (u Promethea se problémy a logické chyby hodili na Lindelhofa, tentokrát nevím na koho) o stvoření a tvůrcích všeho druhu. Ono to totiž ani tolik není o vetřelcích, ti jsou produkt, výsledný a ikonický. A lidé ve filmu, i přes prvních 20 minut, je to jen maso na mlýnek, způsob, jak ukázat brutální "porod" nebo "krmení" (mimochodem, krmí se vetřelci mrtvími? proč vlatně zabíjí? z čeho tak rapidně rostou, především v závěru?). Covenant jde ve šlépějích Promethea, který byl lépe natočený a obsazený, a snaží se ukázat, jak na sebe mohou "náhodně" navazovat a na konci filmu vám dojde, že opravdu většina posádky byla zbytečná a jde tu o jediné a tím je android. To je v podstatě hlavní postava, Ridleyho důraz na AI ať v Alienovi nebo BR je patrná. David a Walter jsou nosné prvky, které předvádí filozofickou hru, snahu o další hlubší mytologii, která nemá silné základy a sráží většinu dřívějších dílů. Tím se pomalu dostává k pohledu na hlavní myšlenky filmu/spíše série a tím je zmíněné stvoření (nebo i tvůrce, nově tvůrčí proces?). Díky postavě a směru, kterým jde David, tu máme pomalu se uzavírající smyčku, která skončí neodvratným (spoiler - David jako matka někam uloží svá vejce a ty počkají na posádku Nostroma). Tohle není směr, který chci vidět v dalších 2 dílech a bojím se, že ani nemůže být dostatečně vypointovaný (s aktuální úrovní logiky v příběhu). Gratuluji (a závidím) všem, kteří s tím nemají problém a baví je to.

    • 30.4.2017  18:03

    Kdysi kolem let 2001 a 2002 si jeden svalnatý opálený milovník ropy řekl, že se proslaví akčními filmy. V jednom využije nejrozšířenějšího použití svého jména a v nadupaných kárách projede svět (Ameriku). V druhém zkusí být novodobý James Bond, který má rád kromě holek také adrenalin. Nejdřív to vypadalo, že obě cesty jsou jednosměrnné, ale časem se až překvapivě obě propojily. Největším konkurentem xXx je totiž série Rychle a zběsile, která se absurditou přibližuje původnímu filmu. Třetí xXx je však už jinde, a to především humorem. Nevěřím, že mezi těmi neuvěřitelně přepálenými scénami a dialogy se všichni ze štábu včetně Vina nesmáli, až se za břicho popadali. Tohle je komedie, kde chce být Neymar Jr. Avengerem, Tony Jaa má melíry a důležité informace dostane výměnou za noc s deseti krásnými ženami. Ach ten trest! Ve výsledku je tak třetí díl xXx přepálený, absurdní, ale vtipný slepenec. Je mi trochu líto dvojite Jaa a Yen, která tu v podstatě nemusela být, ale když Vám si na pomoc zavoláte devítku a zjeví se ON, tak i kluci z Jump Street 21 jdou do kolen. PS: díky za další stylovou Ruby Rose

    • 19.4.2017  21:31

    Komedie o tom, jak lze vymazat fyzikální zákony z filmu a všichni se u toho baví. Na jednu stranu je takových filmů potřeba, protože vypnout mozek a bavit se s popcornem všude okolo sebe a tou největší colou po ruce, člověku pomáhá si odpočinout od reálného světa. Současně však série F&F stupňuje nápady a fantazii scénáristů do rozměrů, kdy jim plátno (a tahle planeta) nebude stačit. Osobně očekávám, že další díl se dotkne oběžné dráhy. Od režiséra SOC jsem čekal trochu osobnější přístup, který je možná v rámci příběhu očekávaný, ale ve filmu jako by neexistuje. Krom toho akce je opravdu šílená, zábavná, stejně jako nelogická (nejdříve výhružky o zastřelení přes sklo, v další větě informace, že sklo je neprůstřelné...). Kdybych na vteřinu nevěřil, že si už tu absurditu uvědomují všichni účastníci, tak bych šel s hodnocením mnohem níž. PS: Jason Statham si ukradl film pro sebe, nečekal jsem, že mu to The Rock dovolí

    • 2.4.2017  22:18

    Snímek, který tu dlouho nebyl. Skoro 140 minut dlouhý film o bolesti, emoční vnitřní destrukci a velké ztrátě. velice silný casting herců, i v menších rolích, vládne filmu od první do poslední minuty. Casey Affleck naprosto zasloužený Oscar. Co je pro mě na filmu nejzásadnější je otisk reality. Kenneth Lonergan dokázal do jednotlivých situací i dialogů vložit civilní texty, okamžiky trampnosti, které nikdo nechce zažívat, ale prostě se stávají, a také černý humor. Místo u moře je díky těmto prvkům velice obtížně opakovatelný zážitek navíc dotvářený vážnou hudbou často používanou v celé řádě jiných snímků. Proč však Místo u moře nedostane 5*? Chybí mu mrazivý závěr, je to vlastně jen neskutečně dobře napsaný a zahraný film, jemuž chybí okamžik, kvůli kterému bych ho chtěl vidět víckrát nebo považoval za klasiku. Je to silný film o lidských příbězích, které nebývají procházkou rajskou zahradou a kde malé chyby mohou způsobit velké škody.

    • 2.4.2017  22:10

    Tři ženy, NASA, matematika, humor a období segregace. Rozhodně nejpozitivnější z letošních oscarových filmů. Čas od času si ho pustím, abych si zlepšil den, protože tolik ve výsledku pozitivní energie a radosti z úspěchu, člověk nevidí často. Tenhle film má dvě tváře, první je sledování hlavní trojice žen, které se postupně prosazují na lepší pozice v NASA a v odhlečeném tónu sledujeme jejich příběh. Druhá tvář je společenská, kdy se opět vrací mírná reflexe a zdvižené obočí nad obdobím segregace v Americe. Nebyla to pěkná doba a je dobré, si to opakovat. Navíc až neskutečný příběh trojice barevných žen dodává celé absurditě tehdejšího systému zajímavý podtext a věrohodnější pohled na běžný život. Tenhle pohled navíc v důsledku dokresluje, čím byly vesmírné lety ve své době pro společnost. Byl to důvod, proč segregaci překlenout, protože skutečný nepřítel byl tam venku (resp. nad hlavami) a celá Amerika chtěla něčeho dosáhnout. Tohle sjednocení národa mi dnes chybí a zajímá mě, zda bude někdy dostatečně nahrazeno. Možná jednou, bude podobný pohled nejen v rámci jednoho národa, ale také celé planety.

    • 23.3.2017  21:21
    Život (2017)
    ***

    Život je kombinací Vetřelce a Gravitace? Rozhodně. Z prvního si bere základní koncept vetřelce ve vesmíru, ale nevyužívá jeho hororové prvky formou klaustrofobie a paranoie ze stínů. Z druhého si bere vesmír a například velice dlouhou první scénu bez střihu. Obě tyto části mají své kouzlo, svoje silné okamžiky, ale Daniel Espinosa je nedokázal spojit do jednoho filmu bez ztráty kytičky. K té došlo především v kolísavém tempu a skocích do filozofování o smyslu života (našeho? jejich? toho, co se znovu objevil?). Jako by se tvůrci celkově zapomněli rozhodnout, zda půjde o krvavý horor, paranoiu v kosmu, kde váš nikdo neslyší nebo mrazivé vesmírné drama. Hvězdné obsazení je až na výjimky (Jake a Rebecca) skoro zbytečné. O třetí hvězdičce rozhodl až závěr, který mi připomíná brakové scifi z staré školy a dnes působí velice příjemně!

    • 23.3.2017  21:16

    Bez Burtona je pryč jakákoliv vizuální podmanivost a vynalézavost a vše je pouze barevné a kýčovité. Přesto má Alenka několik kladů. Největším je nádherná (dívčí, citlivá, ale i odvážná a půvabná) Mia Wasikowska a vtipný Sacha Baron Cochen. Tahle dvojce ve filmu válí a daleko za sebou nechává někdy až zbytečné "staré známé" (Helena Bonham Carter) a především stále tragičtějšího Johnyho Deppa. Toho by pár let nikdo neměl obsazovat do drahých filmů, aby dostal možnost si vylepšit svou aktuální pověst. Alenka jako druhý díl nedává příliš navíc, oproti prvnímu dílu a osobně bych ve sledování této série pokračoval jen kvůli Mie a myslím, že má na víc. Těším se, kam tohle děvče bude směřovat.

    • 21.3.2017  18:32

    Nejzábavnější Kong. Zábavně akční, často s dostatečnou nadsázkou a rozhodně megalomanské. Skoro bych až řekl, že za každý dolar do triků je vidět minimálně stovka chlupů na Kongovi. Efekty se nesnaží být přehnaně realistické, ale perfektně dotváří skoro až fantasy prostředí, které má svojí mytologii a odvážný koncept (vojáci po konci Vietnamu, bezohlední vědci, civilisté) se vydařil. Kong opravdu baví, bojuje, následně je vykreslen v dostatečném nadhledů a jeho svět je atraktivní svými zvláštnostmi. Akční scény jsou skvělé, velice rychle vtáhnou diváka a především v závěru přijdou titulky až překvapivě brzy. Už dlouho jsem v kině neměl u titulků pocit, že nechci nic říkat a jen si to užít. Navíc se potvrdilo, že Jordan Vogt-Roberts nemá tu naivní lásku ke Kongovi, kterou měl Peter Jackson a tak je film mnohem soudržnější, i když i v něm je cítit stříhání "navíc" (např. scéna Chapman/zeď domorodců má tak špatný střih i zvuku, že tam něco chybí:)). Za mě potěšení, které "navazuje" na Godzillu, není tak temné, ale odvážné a zábavné. PS: určitě si počkejte po závěrečných titulcích;)

    • 4.3.2017  15:54

    Logan je rozlučka, kterou si postava Wolverina zaslouží a současně obrovské poděkování (a zadostiučinění) pro Hugh Jackmana. Ten svou postavu prožíval a na plátně vylepšoval, až dosáhl "svého" stáří a odchází ve správnou chvíli. Nejlepší z trilogie o Wolverinovi? Jednozačně. Z mutantské série? To úplně ne. Přesto je Logan samostatně (což tleskám) fungující díl, který obsahuje vše, co minulům dílům chybělo (postavy, krev, vývoj, atmosféru, hlavu a patu:)). Na druhou stranu ten hype okolo filmu je trochu přehnaný a rozhodně nejde o vícevrstvé dílo, které vám v hlavě zabere dalších pár dní. Logan přišel, viděl a zvítězil. Fantastická však zůstává Dafne Keen, která mu k tomu pomohla a zkomírající Patrick Steward, jehož odchod je poetický, i když já čekal mnohem více. I ten eRkový rating, digikrev všude a probodávání hlav do kamery, je ve výsledku jen prchavá atrakce, která po shlédnutí vyšumí. Příběh Logana ne. PS: v celém tom roadmovie se určitě najde dost děr, třeba proč děti nebojovali, když jejich schopnosti v pár záběrech (ovládání přírody) jsou tak silné, nebo proč vlastně se do útočiště dostaly prakticky všechny (to lovili opravud jen X23?) PPS: kdybych uronil slzu, jako že jsem k ní měl dalek, tak by byla spíše za Profesora X, jehož příběh je pro mě snad zajímavější, než Loganův a jeho vyznění nepříjemné

    • 27.2.2017  20:39

    Dal jsem tomu týden, abych si v sobě pocity nechal uležet a prostě, to není ono. Je mi jasné, že T2 nemělo ambici původní film překonávat, ale současně se také nesnaží být jiný. Nostalgická nota, ať už složená z prakticky přesně okopírovaných scén až po téma vlastního hledání a návratu, mi prostě nestačí. Navíc v sobě T2 nemá moment, který by se mi vracel a působil nezapomenutelně a to bohužel ani po hudební stránce. Danny Boyle se v mnohém vrací na svůj "skutečný" začátek a já mu tleskám za odvahu a za chuť přivést své postavy a příběh o 20 let dopředu. Není to však jeho nejlepší, ani vizuálně nejzajímavější film. Pro mě film bez duše, protože se nerozhodl, zda chce kopírovat svého staršího bratříčka nebo jít novou cestou (přitom tu je tolik moderních trendů, které si tu závislost vytvářejí a kterým je věnován jeden proslov... budiž, ani to porno tam není). Uvidíme za dalších 20 let. PS: nepatřím mezi hardcore fanoušky první dílu;) možná tam je chyba (nebo v tom je možná celý ten problém)

    • 27.2.2017  18:47
    John Wick 2 (2017)
    ****

    John Wick je ve své druhé kapitole stále stejně odhodlaným hrdinou, který tentokrát platí svůj dluh minulosti a všechny esence původního filmu ještě zintenzivní. Ať už stylovost prostředí a postav (na míru šitý oblek se správnými vrstvami nejlepší kamarád zabijáka) nebo akční scény, které jsou hnané ještě do větších extrémů než v prvním díle. Osobně jsem chvílemi až chytal záchvaty smíchu z toho, jak to celé vážně myšlené akční peklo s poměrem headshotů a minutí u hlavní postavy je okolo poměru 9:1. A to mě právě bavilo. Tenhle návrat do 80/90. let, tohle bych si totiž půjčoval ve své oblíbené videopůjčovně a s kamarády by jsme si trénovali Wickův postoj, protože on je ten dobrej týpek a my chceme být jako on. Co na tom, že některé sekvence jsou nelogické (chce auto, pak ho zdemoluje nebo uděláme past v katakombách, i když nás je 50, nepočkáme u jediného východu), ale celé je to prostě velice zábavné, akční složka je perfektní (ať choreo nebo důraz na bojové/střelecké postoje). Ano, John Wick se stává s každou minutou prvním superhrdinou v obleku, bez ohledu na jeho krejčího, ale budování mytologie a zajímavě směřující příběh mě motivuje k očekávání dalšího dílu. PS: Equilibrium tam cítím stále víc. PPS: mytologie je skvělá, chci komiks, bezďáci perfektní pomrknutí, stejně tak jako jejich vůdce, už mi jen chyběla nabídka pilulek...

    • 27.2.2017  18:22
    John Wick (2014)
    ****

    Je tomu mnoho let, co Keanu Reeves v dokumentu Matrix revisited, velice trpěl při všech bojových scénách. Že se po letech vrátí jako stylový nájemný vrah, který využivá mix (velice kontaktních) bojových umění a přesné střelby, jsem nečekal. O to víc mě překvapuje výsledek, který má "koule", jasný cíl a způsob, jak ho dosáhnout. John Wick se zaryje pod kůžu z důvodu jasně pochopitelných motivů (chlap a jeho pes/auto) a poodhaluje možná tu část chlapa, kterou by chtěl mít každý z nás (jasně, nasereš mě, tak půjdu a poznáš peklo). Vedle Reeves excelují i vedlejší postavy v čele s Michaelem Nyqvistem. Svět zabijáků má obrovský potenciál ve své mytologii, Continental hotelech a možná se dočkáme budování série, která bude levná (30-40m za film) a současně progresivní. PS: a pak, že Equilibrium nebylo v ničem novátorské:)

    • 14.2.2017  20:27
    Knick: Doktoři bez hranic (TV seriál) (2014)
    *****

    Velkolepé. Pokud by Steven Soderbergh chtěl někam poslat peníze, aby mohl v téhle naturalistické výpravě do světa doktorů, mohl pokračovat, poslal bych mu slušnou částku. Velice silné režijní vedení, kvalitní herci, obrovský důraz na autentičnost a využívání všech prvků doby, v které se příběh odehrává. Knick svým rozsahem a důrazem na detail strká do kapes prakticky všechny konkurenční seriály. Vévodí mu samozřejmě Clive Owen jako Thackery a další přehlídka kvalitních herců. Ti mají velice kvalitně napsané postavy a příběhové linie, které na sebe navazují stejně dobře jako jednotlivé záběry a hudba. Za zmínku rozhodně stojí pohled na svět a postavy, které nejsou nejen primitivní hračky pro tvůrce, ale také překvapí svým ne černobílým vyzněním. V tomhle seriálu má svou temnou stránku i ta paní, která se omylem prošla na pozadí úvodního záběru v pilotním díle... S1: Přímočaré, chirurgicky přesné a ve finále pohlcující. Syrovostí seriál spíše pro fajnšmekry než pro davy. S2: Další příběhové linie, větší důraz na společnost (její rozdělení, eugenika, síla aristokracie), prohloubení doktorů a další důkaz, že když se přidává všeho s citem, vzejde z toho jen kvalitnější seriál. O tom by závěrečná operační scéna mohla vyprávět své.

    • 14.2.2017  20:09

    Výjimečný film. Chlapec střídá domovy až se dostane k staršímu páru v horách, po večerech utíká svých 200 metrů, aby se zase vrátil. Společný útěk před světem se starým a nepříjemným Samem Neillem je však neopakovatelnou procházkou "zapomenutým" světem, kterého v dnešním mediálně/sociálním/online světě máme pramálo. Do děje navíc kromě skvělých herců (hlavně Julian Dennison je ve své roli opravdu skvělý) dostává i Waititiho absurdní humor a obrovská technická zručnost. Například montáž dlouhých záběrů s kamerou do 360 stupňů je promyšlená do detailu. Záběry berou dech (a někdy záměrně narážejí na "toho, co nese prsten"), Waititi se nebojí proplést příběh generačním srovnáním v podobě popkulturních odkazů (jen těch opravdu "nadčasových") a vše vrcholí v touze mladého tlouštíka být nejvíc cool zloduch (a zemřít v boji, jako nejlepší z hiphoperů nebo Klingonů;-)). Hon na pačlověka je tak ve výsledku perfektní podívaná, která funguje na jedinečné vlně nadsázky.

    • 20.1.2017  23:59
    Rozpolcený (2016)
    ****

    Muž unese před obchodním domem auto s třemi dívkami. Postupně poznáváme jeho alternativní osobnosti, které se proplétají a snaží se mezi sebou fungovat, dívky se bojí a nevědí, co přijde, divák je v očekávání a dobrá psycholožka (ne)rozpozná problém. V první polovině filmu nejde o horor, jako spíše o dobře vystavěné drama s problematičtějšími místy (chvíle pro smích diváka filmu dvakrát nepomáhají). Druhá polovina je však výrazne lepší a jde k výbornému konci, který se mi osobně velice líbí a film v mnohém zachraňuje. MNS zanechal svojí snahu vše v závěru otočit a tentokrát film spěje ke konci smysluplnému, který je divákovi většinu filmu příjemně odkrýván. Hlavně se mi líbí závěrečná pointa a (spoiler) trochu scifi koncept evoluce skrze (z našeho pohledu) psychický problém. Pomrkávání v bistru v závěru beru jen jako snahu připomenout, že ambice tvůrce jsou možná větší, než by se slušelo a vytváření Nightuniversa je vysoce neaktuální. Přesto film, který stojí za to vidět. PS: jako netradiční společenská kritika a oslava utrpení (které posiluje?) dobrý, ne? Viz příběh dívky, postoj vůči nemoci, atd.:)

    • 16.1.2017  21:24

    V zámoří velice populární kniha v podání Akiva Goldsmana o tom, že pro všechny je tu smysl života a zázraky existují. Akivu považuji za nepříliš kvalitního scénáristu, ale musím říct, že jeho první film má rozhodně své kvality. Vizuální strának je i přes určitou umělost velice zajímavá až pohádková, což doufám byl záměr. Příběh je doslova vánočně pohádkový, i když v něm vystupují andělé, démoni i sám Lucifer. Obsazení je papírově dokonalé, ale ve výsledku možná spíše škodí. I přes svou zdlouhavost filmu a nelehkou úlohu přetvoření knihy ve film (zde je ten proces opravdu bolestivý), nejde o špatný film, jen ten důraz na city až do konce filmu mi přišel přehnaný. PS: v podstatě všem postavám je i přes zimní období docela teplo, takový Colin Farrell musí být otužilec!

    • 1.1.2017  18:08
    Neon Demon (2016)
    ***

    Přestože Nicolas Winding Refn okatě plýtvá svým talentem a ani si neuvědomuje, že svou vyšperkovanou a stylizaci extémní satyrou krásyy/modelingu trochu podkopává svoje vlastní nohy (vždyť on svým stylem v podstatě je "modelka" mezi režiséry). Jeho trojúhelníky, důraz na zrcadla, odrazy, barvy, světla, ... je to velice krásné, hudebně skvěle doplněné a Nicolas ví, co chce ukázat (modelky a maskérka). Každý už doufám ví, že krása a nevinnost jsou dvě naprosto rozdílné věci a touha udržet se na vrcholu (nebo se ho dotknout) může být velkou zhoubou pro každého. Stejně v celém tohle průmyslu, ať módním nebo filmovém, je to jen o tom čerstvém mase.

    • 1.1.2017  18:04
    La La Land (2016)
    *****

    Něžné, citlivé, většinu času optimistické a vlastně celé nadčasové. Emma Stone a Ryan Gosling k sobě na plátně prostě patří, velice jim to sluší a to, že zaostávají za muzikálovou elitou 50. let je vlastně jedno. Damien Chazelle dokáže pomocí pár světel, barev a za zvuků hudby od Hustina Hurwitze vykouzlit podmanivý zasněný svět. Je to jako se dívat skrz čas 60 let dozadu, do dob, kdy Los Angeles byl místem splněných snů a tancovat v záři reflektorů (nebo pouliční lampy) dávalo člověku pocit věčnosti. La La Land je kouzelně něžný snímek, který místo barev mění odstíny, místo deště používá sníh a místo dokonalého tance sází na sympatie. Možná je škoda, že film nedokáže strhnout jako Moulin Rouge, agresivně vtáhnout, nepustit, donutit diváka prožívat "tím bolestivým způsobem". Tohle pohladí, jako políbek Emmy Stone na tvář, ucítítě tu její krásnou vůni a ona odejde a vy si budete chtít tu chvíli zopakovat (soundtrack k tomu velice pomáhá). Byl jsem nadmíru potěšen a přestože jde spíše o lepší 4*, tu pátou tam dávám za to pohlcení, hlavně v epilogu, kdy jsem se zahlédl nejvíc... Nejlepší muzikál od Moulin Rouge.

    • 15.12.2016  01:01

    Star Wars, ať ty číslované nebo s přídavkem "story", to nemají a nebudou mít lehké. Maximální očekávání je těžké naplnit, přijít s odlišným přístupem se ne vždy vyplatí. Rogue One rozhodně není špatný film, naopak je velice zábavný, má vynikající tempo a nabízí ucelený příběh, který hlavní dějovou linii doplňuje. Díky špinavému vzhledu a snaze autorů nás vtáhnout mezi (ne)obyčejné vojáky Aliance, máme konečně šanci si uvědomit, že v téhle válce nebojují jen rytíři Jedi. A za to tleskám. Bohužel divák si nestihne postavy oblíbit, vážit si jich a neuroní při jejich ztrátě slzu (až na robota K-2SO, který si pro sebe ukradne hodně prostoru). První půlka navíc obsahuje dost děje na různých planetách a (až moc náhodné) seznámení s postavami, takže divák se může chvíli ztrácet. Film v závěru naopak výborně graduce a je napěchovaný akcí. Gareth Edward v ní exceluje, stejně jako v atmosféře a SW mají jako vždy fantastické lokace, které berou dech. Bohužel film ztrácí ve vazbě na postavy, určité základní logice (tak stanice o průměru 120 km těžko postavíte, aniž by si toho někdo všiml nebo to někdo prokecl) a hlavně pro mě, i přes svojí zábavnost, nevyvolává pocit nutnosti dalšího zhlédnutí. Jsem rád, že jsem mohl nahlédnout mezi vojáky, kteří mohou zemřít, mají problémy, mají svoje pozadí (i temnou stranu Aliance) a uctívají Sílu na úrovni náboženství, ne vlastní síly. Navíc Rogue one podporuje důraz na důležitost rodinné vazby a smysl obětování. Chvílemi bych až řekl, že ty nové filmy by se měli od ostatních naprosto odprostit a už vynechat i ty narážky, kdy letmo zahlédnete R2D2 a C3PO v hangáru. Svět SW má na víc, než si neustále připomínat, že co bylo, bylo krásné. Osobně doufám, že hlavní dějová linie číselných epizod bude pokračovat svým až "uctívačským" stylem a ostatní, "story", budou velice časově nebo místně vzdálenné, od těchto příběhu a nebudou dotvářet malé vsuvky. Snad na tohle budou mít u Disneyho odvahu. PS: zámek Dartha Vadera pochází z návrhů vytvořených před více jak 30 lety, více zde, je vidět, že kvalitní concept arty budou ještě dlouhé roky zdrojem pro SW universum a Disney z nich čerpá opravdu výrazně PPS: velice mě zajímá, co se stříhlo a proč, doufám, že k tomu někdy bude vyjádření a popis scén (nejlépe původní scénář), taková Jyn versus T-fighter, útěk s plány metrem/po pláží? Stroomtropeři po kolena ve vodě... kde to je?!? Přetáčky na pár místech jsou cítit, nutně chci vidět původní sestřih, těch změn.... Díky tomu pro mě Rogue One redefinoval pocit "ten trailer byl jako na jiný film" :)

    • 12.12.2016  20:57

    Underworld jako filmová série pro měla byla zajímavá upíří alternativa. Len Wiseman se kdysi nebál spojit matrixovskou stylizaci s upíry a natáčet po Evropě v historických budovách a kanalizaci, to vše doplněné o Kate Beckinsale (svou budoucí manželku, kdo by jí v té kůži odolal...). Ta u série zůstala, podobně jako Mila Jovovich u Resident Evila. Bohužel Underworld příběhově velice uvadá a vše graduje v Krvavé válce, která nemá divákovi, co říct. Příběh okolo Selene se totiž nemá kam vyvíjet a zápletka se vůči minulým dílým z velké části opakuje. Obrovský problém má film s dramaturgií, s gradací scén, kdy se stane něco zásadního. Příkladem budiž vysvětlení "původu" Thomase. Nejen, že je to hrozně lacině sestříhané až by se člověk smál (jsi syn urozené - není možné - je - tak jo), ale navíc ani divák nevezme tento zvrat nijak důležité. To samé platí na mytologii, která se dostává do popředí v druhé půlce filmu, ale představuje jen úryvek z celku, který si nechávají tvůrci do (zase?) dalšího dílu. Toho se možná v kině nedočkáme a nebude to škoda, Underworld totiž už delší minimálně dva díly nepřináší nic nového a tvůrci ho udržují při životě s nutnou dávkou sebeobětování (věřím, že musejí obden rituálně darovat krev...). PS: z pohledu "čecháčství" je to trochu dražší reklama na krásy Česka, trochu krvavá, ale proč ne

    • 27.11.2016  22:47
    Mr. Robot (TV seriál) (2015)
    ****

    První sezona byla pro mě jak zjevení ve filmovém světě, který IT využívá jen jako nástroj a pro své vizuální a těžce zjedondušené postupy. Mr. Robot jde proti tomuto proudu a snaží se vnímat celé odvětví i lidi v něm jako dobře promazaný stroj plný géniů a šílenců. S tím nemám problém, dvojnásob pokud Rami Malek odvádí tak skvělý výkon a scénáristé tlačí na pilu. Bohužel v druhé sérii došlo k očekávanému a zatím pro mě nenaplňuje posun na pět hvězd.

    • 27.11.2016  22:45

    Noční zvířata klamou tělem v každé sekunde a to nejen v traileru. Tohle je jeden z filmů, který dokáže až fyzicky bolet (především v knize). Z Toma Forda se postupně stává vynikající režisér a já doufám, že přesedlá úplně (i když mu děkuji za záchranu YSL). Jeho cit pro módu je patrný ve vizuálním a designovém pojetí celého filmu. Snaží se příběh a charaktery doprovázet i utvářet pomocí jejich oblečení. Dráždí tak diváka a nutí ho přemýšlet nad vším, co je tak až snobsky dokonalé. Tento kontrast je však naprosot záměrný a nejvíc je to cítít proti příběhu z knihy. Jsem také rád, že Ford základní příběh knihy mírně upravil a došel jednodušší cestou k závěru, který někoho naštve, ale ostatní zapadne do celého konceptu. Chladné, odtažité, současně v několika chvílích bolestivé. Vždyť každý chceme mít sílu bojovat a nikdy neubližovat, protože pomsta může opravdu bolet. Stejně jako život bez boje. PS: ta dekadence a nechuť úvodních titulek je díky dalšímu sledování hlavní postavy tak trefná...

    • 27.11.2016  22:37

    Pro milovníky světa Bradavic bezpodmínečné, pro ostatní jen při chuti na pohádky... Oproti Harrymu spoléhají Fantastická zvířata na mnohem okázalejší akci, efekty i vtip. V podstatě je to taková americká verze kouzelnického příběhu. Máme tu jinou postavu, Scamandera, který si přivěze svůj kufr se zvířaty do New Yorku. Pár mu jich uteče, on je loví (a většinou vtipně, ale teprve až jde do tuhého, kouzlí). Zvířata jsou krásná, vtipná a originalní. Atomsféra je podobně pohádková, jako HP, ale nese se více v duchu (amerického) průmyslu až chvílemi do steampunku. Díky mnohem častějšímu kouzlení se dostává do popředí i praktická stránka kouzlení, kterou v Bradavicích studenti příliš nevyužívali a to třeba vaření nebo žehlení (popravdě vždy jsem se divil, že tyto scény nejsou častější, vždyť buďme upřímní, na co jiného by jsme to kouzlení potřebovali, že ;-)). Výborně tu funguje humor, nejen se zvířaty, ale také s Kowalskim. Ten většinu scén krade nepříliš výraznému, ale trefnému Eddiemu Redmaynovi. Závěr filmu je další protiklad proti méně okázalým konců HP, protože se tady rozjede poměrně slušná destrukce a film spěje až k "to si toho nikdo nevšiml?" konci. Rozhodně nejde o špatný film, je velice zábavný, vtipný, okázalý, jen mu chybí větší hloubka a uvidíme, zda další díly udlají ze série fantastických zvířat něco víc, než jen výhodný přírustek do světa HP.

    • 13.11.2016  20:49
    Příchozí (2016)
    *****

    Citlivý a přesto velice působivý hard sci-fi snímek. Nečekejte žádnou akci, ale civilnější pohled na příchod "těch tam venku" očima lingvistky, pro kterou je její profese vším. Konstrukce snímku, pointa, styl vyprávění, využití fantastické skladby Maxe Richtera (jen na dvou místech!) a zbytek dotvářen více zvuky, než hudbou, Jóhanna Jóhannssonna. Od první minuty je to pro mě působivá cesta do hlubin mimozemské mysli a pointa je přímo vynikající. Jsem zvědav, zda na druhé/třetí shlédnutí bude film nabízet takovou emocionální destrukci, jako jsem prožil poprvé. Villeneuve se tak ještě před novým Blade Runnerem stává mým novým favoritem. Za zmínku stojí i vynikající kamera - Bradford Young, jeho styl pro symetrii kompozice a klidnou kameru (ta je dneska málo k vidění) film skvěle rámuje.

    • 1.11.2016  21:36
    Westworld (TV seriál) (2016)
    ****

    Jestli to Nolanovi aspol. vyjde a vypointují první sezonu do něčeho většího, než překombinovaného/žádného finále, tak tu 5* určitě dám. Zatím je to vizuálně velice uhlazené a tváří se to hrozně hluboce... právem?

    • 1.11.2016  21:33

    Doctor Strange mi po delší době vrátil chuť do komiksových filmů. Magie zabalená pro diváka i milovníka komiksů s neurochirurgem, který tak trochu povahově připomíná nejmenovaného detektiva. Scott Derrickson konečně prodal své schopnosti a zabalil Strange do balení, které zvládne kdejaký divák a současně nabízí poutavý a hravý vizuál (inception neřešme, tady se jde trochu jinudy). Měl k ruce také fantastický casting, kterému (ne)překvapivě dominuje Benedict Cumberbatch a jsem zvědav, zda tenhle chlapík dá někdy naprosto odlišnou roli, než sype ze svých rukávů. Za mě je i velice vítán Mads Mikkelsen (btw jeho "motivy" ve filmu jsou příliš zjednodušené, doporučuji komiks) a Chiwetel Ejiofor (navíc potitulková a jeho důležitost do budoucna). Asi jediný problém v celém filmu sledovaném v Imaxu v 3D - ano, má to smysl, a ano, dvakrát se člověk cítí, jako by letěl - mám už klasicky s humorem. U marveláckých filmů mi přijde, že často humor krátkodobým vtipem zruší atmosféru a vážnost děje a postav. Občas je to fajn, ale tady humor občas výrazně skřípe (Eminem?) a někdy ani není vypointovaný správný způsobem (Wong - Beyonce). Ovšem proti gustu... jen by té tématice i samotnému doktorovi seděl trochu jiný humor, méně "dnešní", více odpovídající komiksu. Za mě film jednoznačně krok správným směrem.

    • 7.10.2016  21:11
    The Expanse (TV seriál) (2015)
    *****

    První sezona ukázala, že Expanse je ze současných scifi seriálů černým koněm. Špinavý a nemilostný svět budoucnosti, který kombinuje několik příběhů (vysoká politika a intriky s noir detektivkou a klasickou spaceoperou). Tady lidi umírají poměrně ve velkém, vesmírné lodě jsou ničeny a tajné technologie zneužívány pro sledování dlouhodobých cílů. Seriál se tak přibližuje civilnosti BSG, bere si trochu z retra Blade runneru a nebojí se občas vytáhnout prázdný vesmír jak z Firefly. Až na tu nepřítomnost naivity a zatím i romance. Na tohle jsme zvědav v další sezoně, zda načatý konspirační příběh bude pokračovat a nabalovat na sebe nejen kvalitní postavy, ale i smysluplné zápletky. Za mě očekávání překonána a i přes méně "epický" závěr sezony, 5* (aby si toho všimlo víc lidí:-)).

    • 2.10.2016  14:21
    Stranger Things (TV seriál) (2016)
    ****

    Dneska je kolem každého druhého lepšího seriálu takový hype... a Stranger Things není výjimkou. Ano, je to nostalgicky boží, hudba je jak z návštěv starých dobrých videoheren s pinbally a Pacmanem a postavy odpovídají své době svou naivitou a přístupem (děti ovládnout svět!). Cítím tam tolik filmů a seriálů, od Super 8, přes Akta X až po pohádkovost podsvěta ala Labyrint, až bych si někdy zahrál kvíz, co tam z důležitého období nebylo zmíněné. Ani ST se nevyhne slabším momentům a otázkám, třeba jak/proč Bill přežil v podsvětě nebo proč jsou vojáci v tajné základně tak nemožní. Tajemnost okolo mnoha otázek se mi ale líbí, stejně jako telepatický výzkum a jeho dějová linie. Osobně si 5* nechávám pro potvrzení v 2. sezoně, která začíná "blobovským" pomrkáváním a jen doufám, že se zatlačí na tempo. Prostor tam je.

    • 2.10.2016  14:19
    Městečko Pines (TV seriál) (2015)
    ****

    Pro mě je největším překvapením Wayward Pines brutální tempo, kterým tvůrci odhalují svůj příběh a jeho tajemno. Z první sezony je jasně cítit, že scénáristé cítili potenciál a pokusili se ho využít bez ohledu na případnou další sezonu (viz závěr a celkové množství odhalení). Něco podobného se na půdě rozvléklých rádobytajemných seriálů posledních let (ehm, Ztracených...) nevidí často. Bohužel na druhou stranu se musím ptát, zda tu je potenciál na kvalitní druhou sezonu. Ta už jde výrazně odlišným směrem a vychází z první, odhazuje tajemno a nabízí "pokračování" bez mnoha původních postav. I tak považuji Wayward Pines za velice odvážné a povedené dílo, které kromě scénáře a atmosféry sází na výborné herce (Dillon, Gugino, Toby Jones, Terrence Howard). První sezona za to rozhodně stojí.

    • 26.9.2016  20:29
    Švýcarák (2016)
    *****

    Takový film člověk nevidí moc často. Jedinečné, originální, bizarní, sprosté a upřímné. Podle trailerů jsem čekal největší úlet roku a to se v podstatě potvrdilo po pár minutách, ale ten obsah v pozadí, ten příběh, který jinak banální pohádku o "trosečníkovi a jeho kamarádovi, který mu pomůže přežít" posouvá do jiných sfér. Navíc ten svět, většinu času neobsahuje moderní 24/7 styl života, massmedia (i ten instagram tam je chvíli), je to nabourání našeho stereotypního života s upřímným důrazem na jeho kritiku (o čem jiném kromě přátelství ever after by to mělo být?). Paul Dano je fantastický a Radcliffovo "nepopsané naivní dítě" se krásně během filmu změní a (spoiler) v závěru se na ten svět, který objevil, krásně vys... (konec spoileru). Málokdy jsem viděl film, po kterém bych byl tak namotivovaný něco v životě změnit, ať je to i to banální oslovení neznámé v autobuse, hlavně, aby to nebylo dlouhé umírání někde o samotě na ostrově 10x10 metrů (ach ty metafory)... Okamžiky, kdy se Hank snaží probudit v Mannym vzpomínky jako je autobus, berou dech.

<< předchozí 1 2 3 4 33 65 97 129
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace