Djkoma

Djkoma

Filip Kovárník

okres Pardubice
never ending smile:)

homepage

1468 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 33 66 98 130
    • 19.10.2018  20:13

    Cesta na Měsíc - rok výroby 1969. Autentické, osobní a působivé. Mám rád pocit, kdy můžu vidět autorskou vizi v plné kráse bez jakýchkoliv omezení. Výsledek odpovídající záměru jediné odpovědné osoby. Moje cesta na největší přirozenou družici byla kompletní.

    • 9.10.2018  19:38
    Venom (2018)
    ***

    Není to naprostý propadák. Venom se snaží tvářit jako film z MCU, ale neumí to a tak vtipné momenty úplně nefungují a film kolísá mezi vážnými-akčními-komediálními momenty velice nahodile. Je hlavně škoda, že tempo filmu a některé zkratky působí jak ve filmech před 20 lety (kamery + vstupy na kartu + svědci, ale trvá, než zjistí, kdo ho pustil do objektu...). Z temné postavy se to postupně stává "vlastně sympaťák/hrdina", který jen mimochodem občas někomu ukousne hlavu, ale nezapomene se zeptat na povolení... Nebude moc lidí, kteří si Venoma všimli jen kvůli Hardymu, ten tu dost mluví, ale osobně mi do role loosera prostě nesedí. Zásahy do krvavosti filmu jsou jasně patrné, smutné a doufejme, že se dočkáme krvavé verze aspoň na blurayi. Tak jak se občas říká, že se DC utápí v digitálu, tak to pro konec filmu platí taky. Bohužel.

    • 30.9.2018  18:47
    Waco (TV seriál) (2018)
    ****

    Velice pomalý rozjezd, ale později velmi zdařilé. Dříve jsem příběh o sektě Davidiánů ve Wacu neznal, po seriálu jsem se o ni začal zajímat (což je doufám záměr tvůrců). Bohužel některé okamžiky nejsou úplně přesné a lehce otočené do pozice, v které jako by seriál chtěl křičet "americké policejní/tajné/vojenské složky jsou prostě zlé a špatné". Svět není tak bílý a černý, jak je chvílemi naznačováno. Hlavně mi přišlo, že tvůrci "nadržují" sektě Davidiánů a jejich vůdci, který rozhodně není svatoušek. Druhý úhel pohledu zevnitř sekty je tak pro mě ještě zajímavější než samotný spor vyjednávače s vedoucím úderné jednotky... Jak si někdo dokáže omotat skupinu vzdělaných a inteligentní rodin okolo prstu, využívat je a ovládat, to je pro mě prostě zajímavější.

    • 26.9.2018  23:36

    Už dlouho jsem po filmu neřekl, že to byla slátanina a tentokrát je to trefné. Nový Predátor působí jako spojení dvou naprosto odlišných filmů. V jednom vidíte scifi verzi Mercury (Bruce Willis neměl čas) s trochou černého a popkulturního humoru a v druhém krvavé béčko z osmdesátek (název si vygenerujte), v kterém hlavní záporák trhá lidi na půlky, občas uletí hlava nebo střeva, ale hlavní postavy jsou vždy zázračně odhozeny a schopni boje až do happyendu. Každá verze má svůj tón, dohromady bohužel nefungují. Predátor totiž nic nebuduje, jen se snaží bavit nesmyslně poskládaným příběhem, vtípky (zvednutý palec?), postavami (například bioložka, která ovládá všechny zbraně, doběhne vesmírný letoun, atd.) a v závěru graduje v hlouposti na vrchol. Ano, 2 hvězdy jsou tu pro tu přímočarou zábavnost, při které musíte vypnout mozek, ale tohle nemá ani zdaleka na prvního ani druhého Predátora, ani na více než slušné Predátory, ale bojím se na to i myslet, ale i AvP proti tomuhle funguje dobře. PS: Shane Black ukazuje, že je nejvíce přeceňovanou osobou Hollywoodu. PPS: neviděl Shane Black Kazmovo OMS s Prostřeno? tady je těch postav s poruchami nějak moc, ne?

    • 21.8.2018  21:32

    Ať to překlápím jak chci, je to nehorázné béčko, což mě neuráží, ale sráží ambice i výsledek. Napojení na Cloverfield je spíš sranda, i když on se jednou JJ probudí a všem na Twitteru řekne, že je "značka" Cloverfield stejně jen jedna velká sranda (ale Slusho! fakt existuje) a on se směje nad Cloverpedií a dalšími. Pro milovníky žánru zkuste z poslední doby Život.

    • 19.8.2018  13:05
    Upgrade (2018)
    ****

    Výborné. Upgrade nejdříve vypadal jako typické béčko, které zapadne, ale má vcelku výraznou vizuální a zvukovou (záměrně nepíšu hudební) podobu. Futuristický svět je příjemně naznačen a pořádná osobní pomsta tu opět dlouho nebyla. Především snaha o vývoj (ať přirozený nebo uměle řízený ;-)) hlavní postavy je zábavný a akce netradiční. Pro mě opravdu příjemné překvapení.

    • 9.8.2018  14:12
    Muse Drones World Tour (koncert) (2018)
    ***

    Tady se bohužel nehodnotí jen samotný koncert, ale i jeho převedení pro plátno. A to je právě problém. Minimálně zvuková stránka nebyla kvalitní (přepálený zvuk, v kterém dost skladeb zapadlo, někteří odcházeli po pár minutách s problémy se sluchem a Ti, co přežili, měli pár dní zalehlé uši - viděno a skoro neslyšeno v Aeru v Praze). Pokud to byl záměr, pak se povedl, ale lehce o tom pochybuji. Co se týče výběru skladeb, tak jsem něco podobného od Muse čekal, spojení starého i nového vcelku adekvátní poměr, mě osobně chyběla Resistance.

    • 6.8.2018  20:34

    Vynikající špionážní hitech film. Rozhodně povinnost zajít na něj do kina, kochat se šílenstvím Toma Cruise (všechny ty youtube features si pusťte po, stejně ten hype cítíte už dlouho, že?). Řazení filmů série MI podle kvality nechám na ostatních, co tím chtějí strávit nekonečné hodiny času, a mě stačí, že se série ubírá jasným směrem, buduje okolo Ethana i ostatní postavy a nebojí se věnovat v podstatě celý film, pro vytvoření základního charakterového pilíře hlavní postavy. Proč ne. A proč ne plné hodnocení, no, výtky tu jsou, především příběh mi přijde extrémně prokouknutelný (ano, nechodím na takový film, aby mě překvapil v příběhu, ale znát většinu zápletek a hlavní twist během cca 15 minut mě mrzí). Dále se film podle mě až příliš spoléhá na kaskadérskou odvahu Cruise a je pro mě otázkou, zda by bez některých těchto scén fungoval. Akce je perfektní, o tom žádná, ale občas je prostě na efekt. Poslední bod je délka. Zde se podle mě nejvíc podepsala určitá schizofrenie filmu (spoiler:Ethan zabije zabijáka, pak se za něj vydává, někdo zfalšuje důkazy a chce dokázat, že on je tou osobou odjakživa atd... a navíc se podívejte na trailery, co ve filmu chybí). Na závěr bych pomrkl, fanoušci trailerů si jistě všimli, kolik materiálu se nedostalo do finálního střihu, dobře, bunkr a mrtví v Kašmíru, budiž, ale ten náklaďák versus vrtulník? Druhý Tie fighter z Rogue1? Jsem zvědav na bonusy a vystřižené scény.

    • 15.7.2018  15:27
    Altered Carbon (TV seriál) (2018)
    ****

    Po hodně letech první odvážný scifi seriál. Těla jako pouzdra pro duše (vědomí), které je nahrané v (pradávné) technologii. Obrovské možnosti, potenciál a dobré obsazení bylo využito v mix, který podle mě nebude vyhovovat moc divákům, ale scifi fanoušky potěší. Kyberpunk je zde tažen do extrému a dovoluje tvůrcům mnoho paranoidních (a extrémních) situací. Jsem zvědav, zda dojde k další sezoně a v jaké formě.

    • 11.6.2018  20:59

    Pro milovníci období americké prohibice povinnost. První polovina filmu má tempo, dává smysl a divák tomu gansterovi a jeho lásce opravdu fandí. Pak se něco stane a film nabere úplně nový směr, začneme objevovat Tampu a její okolí, dobové problémy barevných a venkovského života. Závěr jen podtrhuje určitou rozpolcenost filmu. Škoda, že to celé nepůsobí víc uceleněji, protože závěr se prodlužuje, odkládá a postavy nedostávají tolik prostoru. Přesto tenhle film má tvář a odvahu vrátit se o hodně let dozadu a natočit film, který jako by do dnešní doby nepatřil. A já zrovna tyhle filmy mám moc rád. Slabší 4*.

    • 11.6.2018  20:54

    Na to, jak hloupé momenty si scénáristé připravili, je Tarzan docela pěkná podívaná, co dokáže strhnout. Režijně je to rozhodně zvládnutý film, herecky bez problémů, ale scénář zakomponoval do legendy o Tarzanovi příliš šílených nápadů s obrovským množství počítačových efektů a dotvořeného prostředí. Mnoho scén muselo působit na papíře jako víc než výborné, ale ve filmu i díky trikům, je to jedna hloupost vedle druhé. To je škoda, protože David Yates v některých pasážích umí zahrát na správnou notu, chemie ústředního páru funguje a kouká se na to celé dobře.. Většinu slávy si často krade Samuel L. Jackson, což nejspíš nikoho nepřekvapí, ale vůči ústřední dvojici je to škoda. Nemohu si pomoct, ale Christoph Waltz hraje v každém filmu stejnou postavu:). PS: scéna s vlakem to opravdu ne...

    • 24.5.2018  23:05
    Krypton (TV seriál) (2018)
    ****

    Pro mě osobně příjemné na sledování, protože jsem očekával mnohem větší tragédii. Snaha o vykreslení života na Kryptonu se cení, celkem mladé obsazení potěší, pro mě je především velice zajímavý a kvalitní hlavní záporák. Zbytek se teprve uvidí, jak bude fungovat, ale příběhově to nejvíce navazuje na Muže z oceli (vizuálně, problematika kast, atd.).

    • 24.5.2018  23:03
    Příběh služebnice (TV seriál) (2017)
    ****

    První sezona - pomalý rozjezd, dobře budovaná atmosféra, pohled do společnosti zajímavý a "odspodu". Především v posledních dílech je okrýváno stále více a zvrácenost principů, jejich popírání a opětovné přetvářky je až bolestivě realistickou podívanou. Bohužel částečně přetrvává pocit vykonstruovanosti a nesoudržnosti. Postupným zjišťováním "jak k tomu došlo" se pár bodů vysvětluje, ale i tak mi přijde, že svět Gileádu je nefunkční a neudržitelný. Jsem velice zvědav, jakým směrem půjde druhá sezona a doufám, že společnost bude vykreslena ještě lépe a dostane reálnější tvary než je pár ulic s domy, cestou kolem řeky do obchodu a výchovným střediskem. Elisabeth Moss ze sebe dostává opravdu hodně a její proměna mezi svobodnou ženou/služebnou/sexy provokatérkou je velice uvěřitelná.

    • 24.5.2018  22:07

    Solo byl pro mě prakticky bez očekávání, o to lepší to je. Oddechovka, která výborně šlape, velice dobře v ní funguje chemie jednotlivých postav a herců a příběhově nabízí pohled do trochu jiného části vesmíru, než jsme zvykem. Že je to celé možná zbytečné? Možná, ale který film dnes zbytečný není? Mě těší pomrkávání na fanoušky (šachy, karty, první setkání, kdo vystřelí první, ..), protože je upřímné a jen tak mimochodem. Navíc, jak říká jedna z postav ve filmu, ono tu o toho Sola možná tolik nejde, jako o představení určité vrstvy SW světa, které zatím na velkém plátně nebylo (R1 se snažil, ale furt je v něm ta epičnost). Podsvětí, syndikáty, jaké to je být pašerák a malé obyčejné příběhy, které mohou vést k velkým činům v budoucnu (nepřipomíná to někomu konec E8?). Vzhledem k problematickému (pře)natáčení byl Ron Howard sázkou na jistotu a od něj v podstatě vždy vzejde dobrý film, řemeslně přesný, možná ne tak živý, jak být mohl, ale neurazí. Disney stále nemá odvahu a trpělivost vyzkoušet se SW něco zásadně jiného, co třeba Marvel se svými posledními filmy zkouší (Thor: Ragnarok?). Je otázka, zda nebude nutné SW brzy omladit, jak novými postavami, tak především novými tvůrčími pohledy. Je zajímavé, že zrovna Solo je vlastně nejlépe přístupným filmem z celé série, protože k němu nepotřebujete prakticky žádný základ, funguje sám o sobě. Navíc je to první film, v kterém není Impérium (Jedi nebyli už v R1), tady jsou jiní nepřátelé, Impérium funguje jako strašák "někde daleko" nebo jako náborové středisko (mimochodem vynikající nápad, navíc ta melodie).//PS: tak málo lidí na předpremiéře SW v kině jsem ještě neviděl... začátek konce? Disney viditelně s Star Wars Story příběhy mimo hlavní dějovou linii má a bude mít problém, přitom materiálu je obrovské množství. Otázka je, kde je problém. Vnímám, že tu nefunguje a nebude fungovat princip Marvelu (který by viditelně všichni u Disneyho rádi...), bohužel tu není silná osobnost, která by SW filmový/televizní svět řídila. KK na to viditelně nemá nervy, RJ svojí šanci promarnit a jeho nová trilogie nejspíš zapadne v zapomnění a JJ se bude snažit v E9 všechno dostat do kolejí, které kdysi naplánoval (ale neprosadil přes RJ, což ukazuje, že jeho pozice není tak silná). Ale to už je jen takové přemýšlení nad tím, kam tenhle kolotoč SWCU vlastně směřuje a zda ho někdo řídí ;-).

    • 24.5.2018  21:45
    Deadpool 2 (2018)
    ***

    Masové přijetí u prvního dílu je pro mě stále neuvěřitelným překvapením, to samé se hádám bude týkat druhého. Obojí se pro mě pohybuje mezi 3 a 4* a to proto, že jde do extrému, dotýká se hranic metahumoru a možná ho několikrát překračuje. Někdy dobře a vtipně, jindy s trapností sobě vlastní, ale proč ne. Na postavu Cablea jsem se těšil, nezklamala, patří k ozdobě a Josh Brolin zažívá fantastický rok (navíc jsou jeho postavy silných emocionálně uzavřených mužů silným prvkem, který v posledních letech ve filmech pomalu mizí...). Druhý Deadpool je pro mě stejně nevyrovnaný jako první, hrátky s časem jsou klasicky "tak jak scénárista potřeboval", ale určitý punk přístup a drzost je mi sympatická. I přes momenty typu sestavování týmu a jejich první akce, přes "štěstí není superschopnost" až po cameo role "za dveřmi", u kterých jsem se opravdu bavil, nejde o film, který bych potřeboval vidět znovu. V tomhle se bohužel od většiny komiksových filmů Deadpool vůbec neliší.

    • 24.5.2018  21:40

    Neuvěřitelný zážitek. Těžko se to popisuje, chvíli jsem tomu totiž nevěřil, co vidím. Chvíli to je nevtipná komedie, pak chvíli přehnaná parodie. Myslí to vážně? Je to vtip? Ta CJ je fakt kus... To poslední vlastně platí po celý film. Nejsem si jist, zda scénáristé s režisérem neměli obdobné pocity, bohužel v rámci tvůrčího procesu:-). Vystihli vlastně tvůrci ducha Pobřežní hlídky (co si z ní pamatujete? Tři čtyři opálené a perfektně stavěné postavy na pozadí každodenního pracovního shonu na krásné pláži s vždy dokonalým počasím a pravidelnou dávkou "životních" poučení)? Pravděpodobně nejlepší role Zaca Efrona a pár slušných vtipů, ale i pár dní po shlédnutí mám pocit, že tady někdo zůstal příliš dlouho na sluníčku... Přitom papírově to vlastně mohla být pecka... mohla? Je? CJ, potřebuji zachránit!

    • 28.4.2018  13:46

    Z jednoho pohledu jsou Avengers: Infinity War úžasným (polo)zakončením jedné dekády, při kterém komiksy začaly ve velkém ovládat filmový průmysl a těžit z něj obrovské množství peněz a diváků. Je to úspěch, který funguje, svazuje mnoho naplánovaných postav a příběhových linií do epického finále a dokáže bavit celou dobu. Nejen díky známým tvářím, ale i díky nejlepšímu záporákovi v dosavadním MCU. Pro někoho, koho filmy od Marvelu baví a viděl většinu nebo všechny, je to povinnost. // Druhý pohled (se spoilery): s filmy od MCU je to jako s klasickými pokračováními, všeho musí být více a všechno musí být větší. Po každém záporákovi přijde další, větší, hrdinové prohrávají, dokud se nezvednou (nespojí) nebo se neobjeví nějaký další, který všechno zachrání. Navíc, postavy prakticky neumírají, pokud ano, zase se vrátí. Jsou to principy čitelné, známé a odpovídají i komiksům papírovým. Když se však touto optikou podívám zpět po dvou dnech na promítání posledních Avengerů (a promítnu si i obsah předchozích filmů), tak vlastně IW vnímám jako za a) film o Thanosovi, b) efektní "vtip" vůči divákům. Proč? Protože závěr filmu, ať je jakkoliv bombastický, v kině mě bavil a milion dalších věcí, tak všichni už víme, že to prostě je na efekt a v dalším díle se vše vyřeší podle cca dvou scénářů (cestování časem/multiverse). Stačí to na nejepičtější týmovku všech dob? PS: do tohoto dílu jsem měl rád Hulka, ale to, co s ním scénáristé začali dělat v třetím Thorovi taky už jde do extrému a je otravný a zbytečný (projděte si film a uvidíte). PPS: aspoň jednou mohlo někoho napadnout Thanosovi useknout ruku nebo hlavu (viď blonďáku)..

    • 29.3.2018  16:01

    Příjemná a svižná jízda zábavním parkem, který se nesoustředí tolik na odkazy 80'/90', ale spíše na příběh a zjednodušeně přímočarou hlavní dějovou linii. Rozsah knihy je částečně opomenut, což ve filmu vyjde ku prospěchu, vůči knize mírně chybí přesah např. do školství apod., čímž by se vysvětlilo, proč se OASIS, tak masově rozšířila. Hledisko ať časové (nalezení tří klíčů opravdu nemá trvat pár dní) nebo prostorové (ne, fakt zrovna bff z virtuálního světa nebydlí vždy za rohem) je hodně zjednodušené. Stejně tak z knihy, kde se čas od času umře, postavy prožívají a vyvíjejí se, je v tomhle případě o dost jednodušší zábava a především reálný svět se dostává na druhou kolej a spíše nudí. Všechnu zábavnost má hlavně virtuální svět, kde se s odkazy a pomrknutími nešetří, ale to jen na první pohled, protože ve mě zůstal pocit, že tam toho mohlo být více a případně to mohlo být lépe využito. Proto 4* s pocitem výborně odvedené práce, která bude většině diváků stačit a vyhovovat, pro mě mírná chuť dostat ještě o trochu víc;-). PS: záporák i IOI příliš nefunguje, Rylance vynikající, Osvícení boží ( i když si myslím, že tady je např. dost nesmysl, že by nikdo z Hallidayových fanoušků nikdy nekoukal na Osvícení v jeho muzeu, s tím, co se okolo easter eggu dělo a jak moc blázniví jeho fanoušci v předloze jsou.. navíc vztah Spielberg Kubrick víme;-)). PPS: sociální podtext a snaha domyslet virtuální svět do skutečného jako dobrý, ale spíš na efekt (ach ta fyzika a budovy:))

    • 26.3.2018  23:06

    Rudá volavka představuje špionážní thriller, v kterém je erotika a sex nástroj pro manipulaci. Dlouho mi takový film chyběl. Nabízí pohled na to, že každý má svojí špatnou stránku, které se dá využít, vytěžit z ní maximum a pak odejít dál. I přes délku si film jde za svým a nabízí slušnou podívanou, a to nejen s určitou mírou nahoty, která je někdy i pěkně bolestivá. Velice slušně se povedl casting, Jennifer se na roli chladné, ale vnímavé primabaleríny hodí, Edgerton je uvěřitelně lidský, Irons typicky mentorský a Matthias Schoenaerts jede na plné obrátky. Vše v pozadí sekunduje přísný pohled Charlotte Rampling. Jsem rád, že můj oblíbenec Francis Lawrence se zase pomalu odráží zpět mezi režisérkou elitu Hollywoodu, kde po menším odskočení ("vydělám si na zbytek života s Hunger Games") patří. Povedený film. PS: přestože film působí, že se pohybuje mezi Moskvou, Londýnem a Budapeští, většina filmu se natáčela v Budapešti (vč. interiérů z Moskvy, doporučuji navštívit např. New York Café v Boscolo Budapešť nebo Book Café), jako pravidelný návštěvník Budapešti jsem se musel usmívat velkou část filmu (když zrovna někdo netrpěl, aby se neřeklo...).

    • 26.3.2018  22:47

    Poprvé průměrně, podruhé rebelsky... a trochu hůře. Klasické schéma omladina proti světu v podobě speciální čínské objednávky (už jen ty nudle mi chyběly...). Je tam pár slušných nápadů, které jsou odvážné, ale nedotažené (hlavní zvrat a jeho nápad, závěr filmu). Osobně však v PR a jeho robotech nenacházím takovou fascinaci jako Del Toro nebo většina Asie. Zda to je to mým omezeným kulturním pohledem (Asie a jejich obsese vpády a monstry a masivní destrukcí svých vlastních měst :-)) nebo prostě jen tihle roboti nemají duši. PS: zarážel mě počet vtipů, které opravdu nefungují, tady si někdo měl dát opravdu víc záležet PPS: sry, ale Pentecost není cool jméno, aniž když jako Idris Elba zemřete při zachráně světa, prostě ne:)

    • 21.3.2018  09:53
    Tomb Raider (2018)
    ****

    Zábavná a jednoduchá podívaná, která ze začátku možná zbytečně zdržuje, na ostrově trochu neví, zda chce pouze opakovat/citovat hru nebo jít vlastním směrem, ale v závěru exceluje. Především poslední půl hodina a její zvládnutí v kopce má atmosféru, která i přes podivné hlášky ("To jsou pasti pro to, co chce utéct ven", ale všechny hádanky jsou směrované dovnitř:)) mohlo být klidně víc. Příště klidně více atmosféry z prohledávání tajemných míst, hádanek a všeho, co k Laře neodmyslitelně patří. Sázka na moderní look rozhodně vychází, Alicia zvládá víc poloh než Angelina (někdo by namítl, ale tenhle aspekt nechme stranou) a obavy o dalšího assasina se nepotvrdily. CO mě chvílemi mrzelo, že snaha o videohernost byla někdy až k neprospěchu filmu (aranžmá scén - letadlo - digibordel při útěku Lary), méně je někdy více. Pro nehráče (on někdo takový existuje?) videoher o hvězdičku méně.

    • 24.1.2018  21:42
    matka! (2017)
    *****

    Vnímám rozpolcenost publika, ale jako jeden z mála filmů poslední doby se ve mě matka! dokázala usadit, růst a (s)tvořit myšlenky. Ať už náboženskou symbolikou, eko vnímáním nebo vůbec zhmotněním ženské empatie a lásky, která naráží na svět mužů. Během sledování mi šli na mysl filmy jako Repulsion, Rosemary má děťátko a další, které se fragmenty matce! podobají, ale každý z nich sleduje odlišný směr (i když prvně jmenovaný svým způsobem není daleko). Darren si jde za svým a dělá si věci po svém, a i přes mou lásku k Fontáne (nesrovnatelné s matkou! - stylisticky i příběhově) věřím, že jeho magnum opus teprve přijde.

    • 22.1.2018  21:22
    Nemilovaní (2017)
    ***

    Vynášeno do nebes a papírově perfektní film. Těšil jsem se a to jsem neměl dělat, ve výsledku jde o "obsahově" nevyužitý potenciál, který i přes syrovost a reálnost prostředí schází mnohé. Zásadní problém vidím v nedostatečně prokresleném otci, jeho nevěře i občas uměle vloženému prvku závislosti na sociálních médiích, která nemá tu potřebnou pointu.

    • 16.12.2017  21:08

    Základní myšlenkou jednuduché a přitom velice aktuální téma. Konverzace u večeře se změní v pohled do soukromí skrze "ty malé černé krabičky, co ovládají náš život". Tohle málokdo ustojí ve skutečnosti, a ve filmu i díky několika chytrým manipulacím dochází k interakce naprosto všech. Ano, takhle uzavřený kruh je scénáristické zjednodušení, ale má to svůj účel a je to perfektně vypointované. Konstrukce příběhu tak vládne a některé postavy se odhalují, jiné jsou nakousnuté a některé se v podstatě svlečou do své přirozenosti. Na mě to působilo děsivě reálně a i povzdech v závěru, o křehkosti lidí je velice přesný.

    • 14.12.2017  19:17

    Další Hvězdné války jsou velkolepé, audiovizuálně vyladěné a umí vzít dech. Je to přesně tak velký film, jaký má být a je zde odvedena opravdu vynikající práce. A teď k tomu ostatnímu. Jeden z problémů, který s The Last Jedi mám je jeho rozpolcenost. Ano, je tu obrovská odvaha udělat zásadní rozhodnutí a možná vykročit novým směrem, ale současně (a hlavně) tu pro mě je cítit sobeckost v řešeních (pro tenhle díl dobré a v rámci světa a ostatních dílů?). Tam, kde staré i nejstarší díly uměly chodit po stejné cestě, tady přichází několik úskoků. Plavat proti proudu není nutně špatně, ale tady občas v mých očích nepřináší nic pozitivního a podlamuje sérii (Leia a síla, gravitace, dobro a zlo a jejich rozdělení, nepotřeba výcviku,..). Tam, kde 7 díl naznačoval, že všechno má svůj začátek, trénink a pak konec, osmička dokazuje, že je konec starým zvykům (a tahle série dále není pro "staré"). I z mnoha interview a diskuzí jsem pochopil, že Johnson má velice silnou podporu a jeho rozhodnutí zásadně mění SW svět. Jeho návaznost na 7 díl pro mě není ideální, charaktery se vyvíjí podivným způsobem nebo vlastně vůbec (i přes zásadní zlomy s vlivem na jejich vývoj), hodně dějových linek je zbytečných, některé zajímavé se uzavírají až překvapivě brzy a jsou z nich vlastně jen umělé podměty pro fanouškovské diskuze. Bojím se, že Lucas měl vizi, které se držel v dobrém i zlém a aktuální dvojice(trojice) Johnson/Abrams//KK si každý díl upravuje svět pro své potřeby. Johnson uzavírá vše, co mu přijde zábavné a zajímavé a v závěru z prostředního dílu trilogie dělá až díl závěrečný. Nezávidím JJ, jak bude navazovat... a stále si myslím, že teď je čas skočit o 10 a více let dopředu, protože ten "komorní příběh pár lodí" je už tak nicotný oproti celogalaktické krizi, že se ztrácí smysl boje...a těch několik přeživších z odboje prostě nedává moc prostoru pro pokračování. PS(posilery): moje problémy - postupná změna konceptu dobra a zla, umělost konfliktru (pocit malého rozměru), marvelovský humor, kasino linie zbytečná a neskutečně náhodná, Kylo Ren je jediná opravdu zajímavá postava, ale její vývoj?!?, kde bere První řád neustále ty obrovské lodě a vojáky a jaké je teď rozdělení sil? To zajímá jen hrstku rebelů budoucnost galaxie? Jak se rozpadly zbytky republiky? Nebyl PŘ poražen? Scéna se stromem a duchem je pro mě nejhorší z celého filmu. PPS: když si vzpomenu na Bláznivou střelu 33 a 1/3 a udílení cen "Politicky korektní romance a souboj puberťáků na pozadí celogalaktické války, která obyčejné obyvatele planet asi moc nezajímá..." PPPS: Proč 3? Protože původní pocity na úrovni 4* byly druhým shlédnutím ochlazeny (až na pár scén, které jsou však z principu vynikající a postačily sami o sobě na vyšší hodnocení)

    • 29.11.2017  22:57

    Roztříštěné, opulentně digitální, rádoby vtipné a barevné. Kdysi jsem doufal, že DC se stane protikladem Marvelu ne nutně v kvalitě svých děl, ale v jejich dospělejším pojetí (méně srandy, méně barev, temnější tóny, hlubší charaktery -> navíc se skvělým castingem). To se vlastně nikdy nestalo a i přes zábavnost (a v kině i působivost) Man of Steel a Wonder Woman jde DC spirálou smrti, z které se už asi nevyhrabe. Nebo ano? Bude pomyslný přechod od Snydera k Whedonovi pokračovat a filmový svět DC se změní? Uvidíme. Za mě Liga spravedlnosti uhýbá směru BvS a předchozích filmů a i přes náročnou (post)produkci prostě mělo jít o dílo kvalitativně úplně jinde. Když pominu postavy, které často nemají ani pořádný prostor a hloubku, je tu i hudební stránka, která šla úplně stranou (kde je záměrně přepálený motiv WW? Supermana? Kde je hudební charakter, který filmy od Marvelu nemají...). Příběhově ani není pořádně co hodnotit, jen doufám, že někdy bude možnost vidět Snyderovu verzi (petice už je na světě, tak uvidíme, nedávám tomu příliš šancí). K ději vlastně mám jednu poznámku - spoiler - je patrné, že konec BvS odkazuje na naprosto odlišný proces vzkříšení Supermana, ale dobře, když už se však vrátí do děje, většina jeho chování je vytržená jak z jiného filmu, taky se to dá zkousnout, ale že je celá JL naprosto slaboučká a jen Superman zachraňuje finální bitvu je nejen popření celého konceptu "musíme být tým, jednotlivec to nezvládne". Čekal jsem, že JL bude horší film, v kině se na to rozhodně koukat dalo, ale bohužel stejně jako ostatní komiksové filmy je to spotřební zboží, které na mě ve výsledku má asi stejný vliv jako popcorn v kině -> buď je se to dá jíst nebo to je jak žvejkačka, ale prostě to nějak dáte a zbytek vyhodíte při odchodu do koše... PS: od jedné pasáže v Man of Steel všechny DC filmy jako by nepočítali s existencí obyčejných lidí, ta vylidněnost světa dopomáhá k tomu umělému pocitu z jejich filmů, pokud to je celé záměr, pak to prostě většina nepochopí (a neocení).

    • 27.10.2017  21:46

    Od vážného dramatu s podtóny Shakespeara se pomalu utíkalo už v druhém díle, třetí díl tento přerod dokonal. Z třetího Thora je jednoznačně nejvtipnější marvelovka. Přes dvě hodiny nabité humorem často velice typickým pro Waititiho (včetně jeho cameo role). Všechno je neuvěřitelně barevné a hraje na tu nejjednodušší notu. Bohužel právě to je i nejslabší část filmu, který je jinak nadupaný od první do poslední minuty. Vynikající záporačka (stále krásná Cate Blanchett) mezi vtipy a odlehčený tón nezapadá, stejně jako (logicky slušně vypointovaný) závěr, který má rozsah řecké tragédie, ale díky té srandě, je to vlastně úplně emocionálně v jiné rovině. Současně by mě zajímalo, do jaké míry je kontraproduktivní ta snaha do každého komiksového filmu narvat co nejvíce postav (ať z jiných filmů nebo ze stejné série a recyklovat a recyklovat...). Bavil jsem se a o pár dní to ve mě vlastně neponechalo příliš "chytrého humoru" a vtipů. Holt není anus, jako anus. PS: divadlo je boží. PPS: Goldblum je kapitola sama pro sebe. PPPS: Banner byl velice vtipný, i na suchara, kterého Ruffalo zvládá skvěle.

    • 6.10.2017  11:05

    První dojmy: něco (srdce, poetika, větší deprese, osudovost) tomu chybí. Jako člověk, který původní film zbožňuje, jsem měl možnost se vrátit do stejného světa po 30 letech a vidět z něj mnohem více než v původním filmu. Bohužel větší záběr obsahem a komplexitou ubírá na osobním prožitku s postavami. Formálně vše odpovídá/cituje originál, ale je to jako srovnávat prózu a poezii. A pro mě je původní film jako báseň... PS: lidé, kteří předchozí film neobdivují mají výhodu PPS:: je to dlouhé a současně je těžké něco vystřihnout // Dojmy po druhé projekci jsou ... naplňující. Očekával jsem, že délka bude napodruhé problém, nebyla. Film má velice silné okamžiky, formálně je dokonalý. Stále v něm nacházím zásadní problém a to nedostatek emocionálních vrcholů jako ve filmu původním a nepříliš meditativních sekvencí. Ale dám tomu pár let, protože i původní BR musí v člověku uzrát a BR49 bude jiný. Překvapivě se mi projevila i hudba jako vynikající a samostatně fungující - Mesa je syntetická hymna budoucnosti. Pokud najdu čas, rád bych se více rozepsal o filmu a jeho obsahu, protože je tu tolik myšlenek, linií, nápadů a rozvětvení. Co je důležité, BR49 navazuje na původní film, rozvíjí jeho myšlenky a pokračuje v nich, je v mnohém věrnější původní knize a především, oproti původnímu filmu se tu obrátili role, svět funguje jinak. Komplexněji.

    • 21.9.2017  10:00

    První film byl hodně zábavný, divák musel přistoupit na přehnanou akci a humor na hraně, ale autoři se mu odvděčili třaskavě barevnou zábavou. Pár scén mi po letech zůstalo v paměti (kostel, mekáč, hlavy, princezna...), přesto jsem vývoj/trailery na druhý díl sledoval minimálně. Jako bych pokračování nepotřeboval. Po konci druhého dílu jsem v kině pochopil proč. Všeho je klasicky více (snad až na akci a dobrý humor) a Vaughn jako již mnoho režisérů před ním ztratil odstup od látky a chtěl do filmu dát všechno. Tento postup bohužel nefunguje, mnoho postav, podivný příběh (hitech špioni nemají detektor cizích předmětů v úkrytu ani jejich aktivitu?) a stejnou akci jako minule, jen v menším množství. Nepomáhá tomu ani délka 141 minut, z které by minimálně půl hodina dialogů měla jít do bonusů na BD. Přesto ta stylovost filmu má své kouzlo, přehnanost tomu jen dodává, vždyť v kterém jiném filmu bojuje záporák s robotickou rukou v mokasínách? Nebo kde je víc PP na whisky a skotskou? Stačí to někomu? Všiml si toho někdo vůbec? :) PS: Přes všechny po druhém shlédnutí je vidět kvalita materiálu a kromě délky (a těžkopádného konce) funguje vše perfektně.

    • 11.8.2017  22:21
    Američtí bohové (TV seriál) (2017)
    ****

    Říkal jsem si, knihu jsem četl, nelíbila se mi, ale proč to nezkusit, dát tomu šanci. Svět Neila Gaimana mě pak pohltil a to hlavně díky stylizace (po tom, jak spokojený jsem byl při sledování Hannibala...), tak i práci se samotnými bohy... Ti jsou proti knize mnohem zajímavější a atmosféra je velice hutná. Seriál je "trendy" se vším všudy, od nahoty až po zpomalené záběry i velkou rozmáchlost a současně pomalost vyprávění děje. Trochu se bojím, aby příběh byl odvyprávěn celý, jinak koncept naprosto ztratí smysl a bude to velká škoda. Snad závěr seriálu Gaiman s tvůrci nebudou odkládat tolik, jako v knize.

<< předchozí 1 2 3 4 33 66 98 130
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace