Djkoma

Djkoma

Filip Kovárník

okres Pardubice
never ending smile:)

homepage

1470 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 33 65 97 129
    • 29.3.2018  16:01

    Příjemná a svižná jízda zábavním parkem, který se nesoustředí tolik na odkazy 80'/90', ale spíše na příběh a zjednodušeně přímočarou hlavní dějovou linii. Rozsah knihy je částečně opomenut, což ve filmu vyjde ku prospěchu, vůči knize mírně chybí přesah např. do školství apod., čímž by se vysvětlilo, proč se OASIS, tak masově rozšířila. Hledisko ať časové (nalezení tří klíčů opravdu nemá trvat pár dní) nebo prostorové (ne, fakt zrovna bff z virtuálního světa nebydlí vždy za rohem) je hodně zjednodušené. Stejně tak z knihy, kde se čas od času umře, postavy prožívají a vyvíjejí se, je v tomhle případě o dost jednodušší zábava a především reálný svět se dostává na druhou kolej a spíše nudí. Všechnu zábavnost má hlavně virtuální svět, kde se s odkazy a pomrknutími nešetří, ale to jen na první pohled, protože ve mě zůstal pocit, že tam toho mohlo být více a případně to mohlo být lépe využito. Proto 4* s pocitem výborně odvedené práce, která bude většině diváků stačit a vyhovovat, pro mě mírná chuť dostat ještě o trochu víc;-). PS: záporák i IOI příliš nefunguje, Rylance vynikající, Osvícení boží ( i když si myslím, že tady je např. dost nesmysl, že by nikdo z Hallidayových fanoušků nikdy nekoukal na Osvícení v jeho muzeu, s tím, co se okolo easter eggu dělo a jak moc blázniví jeho fanoušci v předloze jsou.. navíc vztah Spielberg Kubrick víme;-)). PPS: sociální podtext a snaha domyslet virtuální svět do skutečného jako dobrý, ale spíš na efekt (ach ta fyzika a budovy:))

    • 26.3.2018  23:06

    Rudá volavka představuje špionážní thriller, v kterém je erotika a sex nástroj pro manipulaci. Dlouho mi takový film chyběl. Nabízí pohled na to, že každý má svojí špatnou stránku, které se dá využít, vytěžit z ní maximum a pak odejít dál. I přes délku si film jde za svým a nabízí slušnou podívanou, a to nejen s určitou mírou nahoty, která je někdy i pěkně bolestivá. Velice slušně se povedl casting, Jennifer se na roli chladné, ale vnímavé primabaleríny hodí, Edgerton je uvěřitelně lidský, Irons typicky mentorský a Matthias Schoenaerts jede na plné obrátky. Vše v pozadí sekunduje přísný pohled Charlotte Rampling. Jsem rád, že můj oblíbenec Francis Lawrence se zase pomalu odráží zpět mezi režisérkou elitu Hollywoodu, kde po menším odskočení ("vydělám si na zbytek života s Hunger Games") patří. Povedený film. PS: přestože film působí, že se pohybuje mezi Moskvou, Londýnem a Budapeští, většina filmu se natáčela v Budapešti (vč. interiérů z Moskvy, doporučuji navštívit např. New York Café v Boscolo Budapešť nebo Book Café), jako pravidelný návštěvník Budapešti jsem se musel usmívat velkou část filmu (když zrovna někdo netrpěl, aby se neřeklo...).

    • 26.3.2018  22:47

    Poprvé průměrně, podruhé rebelsky... a trochu hůře. Klasické schéma omladina proti světu v podobě speciální čínské objednávky (už jen ty nudle mi chyběly...). Je tam pár slušných nápadů, které jsou odvážné, ale nedotažené (hlavní zvrat a jeho nápad, závěr filmu). Osobně však v PR a jeho robotech nenacházím takovou fascinaci jako Del Toro nebo většina Asie. Zda to je to mým omezeným kulturním pohledem (Asie a jejich obsese vpády a monstry a masivní destrukcí svých vlastních měst :-)) nebo prostě jen tihle roboti nemají duši. PS: zarážel mě počet vtipů, které opravdu nefungují, tady si někdo měl dát opravdu víc záležet PPS: sry, ale Pentecost není cool jméno, aniž když jako Idris Elba zemřete při zachráně světa, prostě ne:)

    • 21.3.2018  09:53
    Tomb Raider (2018)
    ****

    Zábavná a jednoduchá podívaná, která ze začátku možná zbytečně zdržuje, na ostrově trochu neví, zda chce pouze opakovat/citovat hru nebo jít vlastním směrem, ale v závěru exceluje. Především poslední půl hodina a její zvládnutí v kopce má atmosféru, která i přes podivné hlášky ("To jsou pasti pro to, co chce utéct ven", ale všechny hádanky jsou směrované dovnitř:)) mohlo být klidně víc. Příště klidně více atmosféry z prohledávání tajemných míst, hádanek a všeho, co k Laře neodmyslitelně patří. Sázka na moderní look rozhodně vychází, Alicia zvládá víc poloh než Angelina (někdo by namítl, ale tenhle aspekt nechme stranou) a obavy o dalšího assasina se nepotvrdily. CO mě chvílemi mrzelo, že snaha o videohernost byla někdy až k neprospěchu filmu (aranžmá scén - letadlo - digibordel při útěku Lary), méně je někdy více. Pro nehráče (on někdo takový existuje?) videoher o hvězdičku méně.

    • 24.1.2018  21:42
    matka! (2017)
    *****

    Vnímám rozpolcenost publika, ale jako jeden z mála filmů poslední doby se ve mě matka! dokázala usadit, růst a (s)tvořit myšlenky. Ať už náboženskou symbolikou, eko vnímáním nebo vůbec zhmotněním ženské empatie a lásky, která naráží na svět mužů. Během sledování mi šli na mysl filmy jako Repulsion, Rosemary má děťátko a další, které se fragmenty matce! podobají, ale každý z nich sleduje odlišný směr (i když prvně jmenovaný svým způsobem není daleko). Darren si jde za svým a dělá si věci po svém, a i přes mou lásku k Fontáne (nesrovnatelné s matkou! - stylisticky i příběhově) věřím, že jeho magnum opus teprve přijde.

    • 22.1.2018  21:22
    Nemilovaní (2017)
    ***

    Vynášeno do nebes a papírově perfektní film. Těšil jsem se a to jsem neměl dělat, ve výsledku jde o "obsahově" nevyužitý potenciál, který i přes syrovost a reálnost prostředí schází mnohé. Zásadní problém vidím v nedostatečně prokresleném otci, jeho nevěře i občas uměle vloženému prvku závislosti na sociálních médiích, která nemá tu potřebnou pointu.

    • 16.12.2017  21:08

    Základní myšlenkou jednuduché a přitom velice aktuální téma. Konverzace u večeře se změní v pohled do soukromí skrze "ty malé černé krabičky, co ovládají náš život". Tohle málokdo ustojí ve skutečnosti, a ve filmu i díky několika chytrým manipulacím dochází k interakce naprosto všech. Ano, takhle uzavřený kruh je scénáristické zjednodušení, ale má to svůj účel a je to perfektně vypointované. Konstrukce příběhu tak vládne a některé postavy se odhalují, jiné jsou nakousnuté a některé se v podstatě svlečou do své přirozenosti. Na mě to působilo děsivě reálně a i povzdech v závěru, o křehkosti lidí je velice přesný.

    • 14.12.2017  19:17

    Další Hvězdné války jsou velkolepé, audiovizuálně vyladěné a umí vzít dech. Je to přesně tak velký film, jaký má být a je zde odvedena opravdu vynikající práce. A teď k tomu ostatnímu. Jeden z problémů, který s The Last Jedi mám je jeho rozpolcenost. Ano, je tu obrovská odvaha udělat zásadní rozhodnutí a možná vykročit novým směrem, ale současně (a hlavně) tu pro mě je cítit sobeckost v řešeních (pro tenhle díl dobré a v rámci světa a ostatních dílů?). Tam, kde staré i nejstarší díly uměly chodit po stejné cestě, tady přichází několik úskoků. Plavat proti proudu není nutně špatně, ale tady občas v mých očích nepřináší nic pozitivního a podlamuje sérii (Leia a síla, gravitace, dobro a zlo a jejich rozdělení, nepotřeba výcviku,..). Tam, kde 7 díl naznačoval, že všechno má svůj začátek, trénink a pak konec, osmička dokazuje, že je konec starým zvykům (a tahle série dále není pro "staré"). I z mnoha interview a diskuzí jsem pochopil, že Johnson má velice silnou podporu a jeho rozhodnutí zásadně mění SW svět. Jeho návaznost na 7 díl pro mě není ideální, charaktery se vyvíjí podivným způsobem nebo vlastně vůbec (i přes zásadní zlomy s vlivem na jejich vývoj), hodně dějových linek je zbytečných, některé zajímavé se uzavírají až překvapivě brzy a jsou z nich vlastně jen umělé podměty pro fanouškovské diskuze. Bojím se, že Lucas měl vizi, které se držel v dobrém i zlém a aktuální dvojice(trojice) Johnson/Abrams//KK si každý díl upravuje svět pro své potřeby. Johnson uzavírá vše, co mu přijde zábavné a zajímavé a v závěru z prostředního dílu trilogie dělá až díl závěrečný. Nezávidím JJ, jak bude navazovat... a stále si myslím, že teď je čas skočit o 10 a více let dopředu, protože ten "komorní příběh pár lodí" je už tak nicotný oproti celogalaktické krizi, že se ztrácí smysl boje...a těch několik přeživších z odboje prostě nedává moc prostoru pro pokračování. PS(posilery): moje problémy - postupná změna konceptu dobra a zla, umělost konfliktru (pocit malého rozměru), marvelovský humor, kasino linie zbytečná a neskutečně náhodná, Kylo Ren je jediná opravdu zajímavá postava, ale její vývoj?!?, kde bere První řád neustále ty obrovské lodě a vojáky a jaké je teď rozdělení sil? To zajímá jen hrstku rebelů budoucnost galaxie? Jak se rozpadly zbytky republiky? Nebyl PŘ poražen? Scéna se stromem a duchem je pro mě nejhorší z celého filmu. PPS: když si vzpomenu na Bláznivou střelu 33 a 1/3 a udílení cen "Politicky korektní romance a souboj puberťáků na pozadí celogalaktické války, která obyčejné obyvatele planet asi moc nezajímá..." PPPS: Proč 3? Protože původní pocity na úrovni 4* byly druhým shlédnutím ochlazeny (až na pár scén, které jsou však z principu vynikající a postačily sami o sobě na vyšší hodnocení)

    • 29.11.2017  22:57

    Roztříštěné, opulentně digitální, rádoby vtipné a barevné. Kdysi jsem doufal, že DC se stane protikladem Marvelu ne nutně v kvalitě svých děl, ale v jejich dospělejším pojetí (méně srandy, méně barev, temnější tóny, hlubší charaktery -> navíc se skvělým castingem). To se vlastně nikdy nestalo a i přes zábavnost (a v kině i působivost) Man of Steel a Wonder Woman jde DC spirálou smrti, z které se už asi nevyhrabe. Nebo ano? Bude pomyslný přechod od Snydera k Whedonovi pokračovat a filmový svět DC se změní? Uvidíme. Za mě Liga spravedlnosti uhýbá směru BvS a předchozích filmů a i přes náročnou (post)produkci prostě mělo jít o dílo kvalitativně úplně jinde. Když pominu postavy, které často nemají ani pořádný prostor a hloubku, je tu i hudební stránka, která šla úplně stranou (kde je záměrně přepálený motiv WW? Supermana? Kde je hudební charakter, který filmy od Marvelu nemají...). Příběhově ani není pořádně co hodnotit, jen doufám, že někdy bude možnost vidět Snyderovu verzi (petice už je na světě, tak uvidíme, nedávám tomu příliš šancí). K ději vlastně mám jednu poznámku - spoiler - je patrné, že konec BvS odkazuje na naprosto odlišný proces vzkříšení Supermana, ale dobře, když už se však vrátí do děje, většina jeho chování je vytržená jak z jiného filmu, taky se to dá zkousnout, ale že je celá JL naprosto slaboučká a jen Superman zachraňuje finální bitvu je nejen popření celého konceptu "musíme být tým, jednotlivec to nezvládne". Čekal jsem, že JL bude horší film, v kině se na to rozhodně koukat dalo, ale bohužel stejně jako ostatní komiksové filmy je to spotřební zboží, které na mě ve výsledku má asi stejný vliv jako popcorn v kině -> buď je se to dá jíst nebo to je jak žvejkačka, ale prostě to nějak dáte a zbytek vyhodíte při odchodu do koše... PS: od jedné pasáže v Man of Steel všechny DC filmy jako by nepočítali s existencí obyčejných lidí, ta vylidněnost světa dopomáhá k tomu umělému pocitu z jejich filmů, pokud to je celé záměr, pak to prostě většina nepochopí (a neocení).

    • 27.10.2017  21:46

    Od vážného dramatu s podtóny Shakespeara se pomalu utíkalo už v druhém díle, třetí díl tento přerod dokonal. Z třetího Thora je jednoznačně nejvtipnější marvelovka. Přes dvě hodiny nabité humorem často velice typickým pro Waititiho (včetně jeho cameo role). Všechno je neuvěřitelně barevné a hraje na tu nejjednodušší notu. Bohužel právě to je i nejslabší část filmu, který je jinak nadupaný od první do poslední minuty. Vynikající záporačka (stále krásná Cate Blanchett) mezi vtipy a odlehčený tón nezapadá, stejně jako (logicky slušně vypointovaný) závěr, který má rozsah řecké tragédie, ale díky té srandě, je to vlastně úplně emocionálně v jiné rovině. Současně by mě zajímalo, do jaké míry je kontraproduktivní ta snaha do každého komiksového filmu narvat co nejvíce postav (ať z jiných filmů nebo ze stejné série a recyklovat a recyklovat...). Bavil jsem se a o pár dní to ve mě vlastně neponechalo příliš "chytrého humoru" a vtipů. Holt není anus, jako anus. PS: divadlo je boží. PPS: Goldblum je kapitola sama pro sebe. PPPS: Banner byl velice vtipný, i na suchara, kterého Ruffalo zvládá skvěle.

    • 6.10.2017  11:05

    První dojmy: něco (srdce, poetika, větší deprese, osudovost) tomu chybí. Jako člověk, který původní film zbožňuje, jsem měl možnost se vrátit do stejného světa po 30 letech a vidět z něj mnohem více než v původním filmu. Bohužel větší záběr obsahem a komplexitou ubírá na osobním prožitku s postavami. Formálně vše odpovídá/cituje originál, ale je to jako srovnávat prózu a poezii. A pro mě je původní film jako báseň... PS: lidé, kteří předchozí film neobdivují mají výhodu PPS:: je to dlouhé a současně je těžké něco vystřihnout // Dojmy po druhé projekci jsou ... naplňující. Očekával jsem, že délka bude napodruhé problém, nebyla. Film má velice silné okamžiky, formálně je dokonalý. Stále v něm nacházím zásadní problém a to nedostatek emocionálních vrcholů jako ve filmu původním a nepříliš meditativních sekvencí. Ale dám tomu pár let, protože i původní BR musí v člověku uzrát a BR49 bude jiný. Překvapivě se mi projevila i hudba jako vynikající a samostatně fungující - Mesa je syntetická hymna budoucnosti. Pokud najdu čas, rád bych se více rozepsal o filmu a jeho obsahu, protože je tu tolik myšlenek, linií, nápadů a rozvětvení. Co je důležité, BR49 navazuje na původní film, rozvíjí jeho myšlenky a pokračuje v nich, je v mnohém věrnější původní knize a především, oproti původnímu filmu se tu obrátili role, svět funguje jinak. Komplexněji.

    • 21.9.2017  10:00

    První film byl hodně zábavný, divák musel přistoupit na přehnanou akci a humor na hraně, ale autoři se mu odvděčili třaskavě barevnou zábavou. Pár scén mi po letech zůstalo v paměti (kostel, mekáč, hlavy, princezna...), přesto jsem vývoj/trailery na druhý díl sledoval minimálně. Jako bych pokračování nepotřeboval. Po konci druhého dílu jsem v kině pochopil proč. Všeho je klasicky více (snad až na akci a dobrý humor) a Vaughn jako již mnoho režisérů před ním ztratil odstup od látky a chtěl do filmu dát všechno. Tento postup bohužel nefunguje, mnoho postav, podivný příběh (hitech špioni nemají detektor cizích předmětů v úkrytu ani jejich aktivitu?) a stejnou akci jako minule, jen v menším množství. Nepomáhá tomu ani délka 141 minut, z které by minimálně půl hodina dialogů měla jít do bonusů na BD. Přesto ta stylovost filmu má své kouzlo, přehnanost tomu jen dodává, vždyť v kterém jiném filmu bojuje záporák s robotickou rukou v mokasínách? Nebo kde je víc PP na whisky a skotskou? Stačí to někomu? Všiml si toho někdo vůbec? :)

    • 11.8.2017  22:21
    Američtí bohové (TV seriál) (2017)
    ****

    Říkal jsem si, knihu jsem četl, nelíbila se mi, ale proč to nezkusit, dát tomu šanci. Svět Neila Gaimana mě pak pohltil a to hlavně díky stylizace (po tom, jak spokojený jsem byl při sledování Hannibala...), tak i práci se samotnými bohy... Ti jsou proti knize mnohem zajímavější a atmosféra je velice hutná. Seriál je "trendy" se vším všudy, od nahoty až po zpomalené záběry i velkou rozmáchlost a současně pomalost vyprávění děje. Trochu se bojím, aby příběh byl odvyprávěn celý, jinak koncept naprosto ztratí smysl a bude to velká škoda. Snad závěr seriálu Gaiman s tvůrci nebudou odkládat tolik, jako v knize.

    • 21.7.2017  11:07
    Dunkerk (2017)
    ****

    Tik. Velkolepé válečné drama. Ťak. Intenzivní podívaná pro diváka sledujícího zoufalý boj o vlastní (občas i cizí) život. Tik. Technicky dokonalá práce, precizně natočená a sestříhaná dle nejvyšších požadavků pana režiséra. Ťak. Díky IMAX kamerám je nutné vidět tento film v IMAX kině, televize i vše ostatní bude poloviční zážitek. Tik. Struktura filmu a tři příběhové linie jsou na můj vkus až moc okatě v popředí. Ťak. Nejsem si jist, zda Nolan směřuje ke své vlastní exhibici nebo svým perfekcionismem se naopak snaží film vyladit do detailu. Tik. Díky svému stylu vyprávění a zprostředkování pocitů z pobytu v Dunkirku, jsou herci jen postavami (bohužel bez jakéhokoliv pozadí). Ťak. Emocionální dopad tam prostě není tak silný a chvílemi opakování scén zdržuje. Tik. Hudební složka, podkres, všechno perfektní. Ťak. Jsem velice zvědav, do jaké míry hype okolo filmu v budoucnu přejde ve skutečnou úctu i mimo IMAX kino. Tik. Za mě Nolan natočil opět do puntíku to, co chtěl, bohužel tentokrát pro mě nepřekonal sám sebe. Ťak. PS: všimněte si, kdy skončí tikání ve filmu PPS: kolik by jste řekli, že těch vojáků na pláži bylo, kdyby to ve filmu nezaznělo?;)

    • 4.6.2017  21:42
    Wonder Woman (2017)
    ****

    Wonder Woman je malý zázrak pro DC a jejich nejlepší komiksový film. A to přesto, že trpí všemi neduhy ostatních filmů (bojové scény ve stylu počítačových her ala Injustice, velice přetažená délka o dobrých 20 minut a díky tomu různorodé tempo vyprávění, většinu dobrých scén vidítě v traileru...). Oproti ostatním je však Wonder Woman podobná prvnímu Kapitánu Amerikovi. V čem? V tom poselství. WW je pozitivní film, který v až retro vizuálu všechnu tu naivitu a jednoduchost světa obrázků v sešitech. Postavy ve filmu fungují, Chris Pine je vynikající, i vedlejší postavy mají kvalitní herce (hlavně jedna nejmenovaná postava je velice zajímavá v závěru) a Gal Gadot je perfektní casting. Krásná žena, které to sluší na plátně každou sekundu. Látka je samozřejmě cítit rukou ženské režisérky, která si některé dámské prvky (amazonské pojetí světa, naivita hlavní hrdinky, scény s emancipací) pohlídala s přehledem. Akční scény jsou pokračování nastoleného trendu DC, kdy vládne videoherní stylizace a velká destrukce (síly úderů, neustále ničení okolí, destrukce se stupňuje, děj okolo bitev jako by neexistoval). Mě osobně to sedí, i když někdy cítím problém s délkou akce (ale to i filmu samotného). Tvůrčí tým DC právě délku a střih některých částí nezvládá ideálně a to je jedinou výslednou slabinu WW. Pokud vás totiž tato postava zajímá, film se Vám bude velice líbit, ale díky délce možná v pár okamžicích zazíváte... bohužel. Ale směr je správný, jen je potřeba se otrkat a nabrat jistotu. Méně je někdy více, bohužel Justice League nevypadá z ukázek, že by šla jiným směrem a jestli opět bude mít kolem 150 minut nebo víc... PS: cosplay Harley je minulost, WW bude nejoblíbenější cosplay na delší dobu... PS: velice zajímavý soundtrack, který hlavní WW motiv z BvS vytěžuje velice vkusně a neopakuje ho neustále!

    • 25.5.2017  23:27
    Star Wars: Impérium snů (TV film) (2004)
    *****

    Velkolepá pocta fenoménu Hvězdných válek, která ukazuje mnoho zakoutí tvorby Lucase, představí mnohé postavy od concept artistů až po trikaře, které možná máte v závěrečných titulcích, ale tady jim dáte i tvář a slyšíte od nich pocity z natáčení. Musí být neuvěřitelné být součástí tvorby něčeho tak velkolepého, co navíc začalo jako nezávislá touha jednoho muže splnit si své sny a skončilo jako jedno z nejpůsobivějších zábavních impérií v historii. Je tu obrovské množství prvků (větší důraz na první concept arty, verze scénáře, vazbu na literaturu, provázanost dceřinných společností, hlídání a volba kanonu, ...), kterým se dokument mohl věnovat více, ale tady by se to protáhlo ne na tři, ale čtyři hodiny. Je radost si tento dokument pustit, člověku běhá většinu času mráz po zádech a má pocit něčeho většího...

    • 18.5.2017  19:57

    Covenant není horor, ani lepší film než Prometheus. // Ridley Scott stárne a možná si plní své sny. Je mu úplně jedno, co na to fanoušci, prostě si jede dál svojí ságu (u Promethea se problémy a logické chyby hodili na Lindelhofa, tentokrát nevím na koho) o stvoření a tvůrcích všeho druhu. Ono to totiž ani tolik není o vetřelcích, ti jsou produkt, výsledný a ikonický. A lidé ve filmu, i přes prvních 20 minut, je to jen maso na mlýnek, způsob, jak ukázat brutální "porod" nebo "krmení" (mimochodem, krmí se vetřelci mrtvími? proč vlatně zabíjí? z čeho tak rapidně rostou, především v závěru?). Covenant jde ve šlépějích Promethea, který byl lépe natočený a obsazený, a snaží se ukázat, jak na sebe mohou "náhodně" navazovat a na konci filmu vám dojde, že opravdu většina posádky byla zbytečná a jde tu o jediné a tím je android. To je v podstatě hlavní postava, Ridleyho důraz na AI ať v Alienovi nebo BR je patrná. David a Walter jsou nosné prvky, které předvádí filozofickou hru, snahu o další hlubší mytologii, která nemá silné základy a sráží většinu dřívějších dílů. Tím se pomalu dostává k pohledu na hlavní myšlenky filmu/spíše série a tím je zmíněné stvoření (nebo i tvůrce, nově tvůrčí proces?). Díky postavě a směru, kterým jde David, tu máme pomalu se uzavírající smyčku, která skončí neodvratným (spoiler - David jako matka někam uloží svá vejce a ty počkají na posádku Nostroma). Tohle není směr, který chci vidět v dalších 2 dílech a bojím se, že ani nemůže být dostatečně vypointovaný (s aktuální úrovní logiky v příběhu). Gratuluji (a závidím) všem, kteří s tím nemají problém a baví je to.

    • 30.4.2017  18:03

    Kdysi kolem let 2001 a 2002 si jeden svalnatý opálený milovník ropy řekl, že se proslaví akčními filmy. V jednom využije nejrozšířenějšího použití svého jména a v nadupaných kárách projede svět (Ameriku). V druhém zkusí být novodobý James Bond, který má rád kromě holek také adrenalin. Nejdřív to vypadalo, že obě cesty jsou jednosměrnné, ale časem se až překvapivě obě propojily. Největším konkurentem xXx je totiž série Rychle a zběsile, která se absurditou přibližuje původnímu filmu. Třetí xXx je však už jinde, a to především humorem. Nevěřím, že mezi těmi neuvěřitelně přepálenými scénami a dialogy se všichni ze štábu včetně Vina nesmáli, až se za břicho popadali. Tohle je komedie, kde chce být Neymar Jr. Avengerem, Tony Jaa má melíry a důležité informace dostane výměnou za noc s deseti krásnými ženami. Ach ten trest! Ve výsledku je tak třetí díl xXx přepálený, absurdní, ale vtipný slepenec. Je mi trochu líto dvojite Jaa a Yen, která tu v podstatě nemusela být, ale když Vám si na pomoc zavoláte devítku a zjeví se ON, tak i kluci z Jump Street 21 jdou do kolen. PS: díky za další stylovou Ruby Rose

    • 19.4.2017  21:31

    Komedie o tom, jak lze vymazat fyzikální zákony z filmu a všichni se u toho baví. Na jednu stranu je takových filmů potřeba, protože vypnout mozek a bavit se s popcornem všude okolo sebe a tou největší colou po ruce, člověku pomáhá si odpočinout od reálného světa. Současně však série F&F stupňuje nápady a fantazii scénáristů do rozměrů, kdy jim plátno (a tahle planeta) nebude stačit. Osobně očekávám, že další díl se dotkne oběžné dráhy. Od režiséra SOC jsem čekal trochu osobnější přístup, který je možná v rámci příběhu očekávaný, ale ve filmu jako by neexistuje. Krom toho akce je opravdu šílená, zábavná, stejně jako nelogická (nejdříve výhružky o zastřelení přes sklo, v další větě informace, že sklo je neprůstřelné...). Kdybych na vteřinu nevěřil, že si už tu absurditu uvědomují všichni účastníci, tak bych šel s hodnocením mnohem níž. PS: Jason Statham si ukradl film pro sebe, nečekal jsem, že mu to The Rock dovolí

    • 2.4.2017  22:18

    Snímek, který tu dlouho nebyl. Skoro 140 minut dlouhý film o bolesti, emoční vnitřní destrukci a velké ztrátě. velice silný casting herců, i v menších rolích, vládne filmu od první do poslední minuty. Casey Affleck naprosto zasloužený Oscar. Co je pro mě na filmu nejzásadnější je otisk reality. Kenneth Lonergan dokázal do jednotlivých situací i dialogů vložit civilní texty, okamžiky trampnosti, které nikdo nechce zažívat, ale prostě se stávají, a také černý humor. Místo u moře je díky těmto prvkům velice obtížně opakovatelný zážitek navíc dotvářený vážnou hudbou často používanou v celé řádě jiných snímků. Proč však Místo u moře nedostane 5*? Chybí mu mrazivý závěr, je to vlastně jen neskutečně dobře napsaný a zahraný film, jemuž chybí okamžik, kvůli kterému bych ho chtěl vidět víckrát nebo považoval za klasiku. Je to silný film o lidských příbězích, které nebývají procházkou rajskou zahradou a kde malé chyby mohou způsobit velké škody.

    • 2.4.2017  22:10

    Tři ženy, NASA, matematika, humor a období segregace. Rozhodně nejpozitivnější z letošních oscarových filmů. Čas od času si ho pustím, abych si zlepšil den, protože tolik ve výsledku pozitivní energie a radosti z úspěchu, člověk nevidí často. Tenhle film má dvě tváře, první je sledování hlavní trojice žen, které se postupně prosazují na lepší pozice v NASA a v odhlečeném tónu sledujeme jejich příběh. Druhá tvář je společenská, kdy se opět vrací mírná reflexe a zdvižené obočí nad obdobím segregace v Americe. Nebyla to pěkná doba a je dobré, si to opakovat. Navíc až neskutečný příběh trojice barevných žen dodává celé absurditě tehdejšího systému zajímavý podtext a věrohodnější pohled na běžný život. Tenhle pohled navíc v důsledku dokresluje, čím byly vesmírné lety ve své době pro společnost. Byl to důvod, proč segregaci překlenout, protože skutečný nepřítel byl tam venku (resp. nad hlavami) a celá Amerika chtěla něčeho dosáhnout. Tohle sjednocení národa mi dnes chybí a zajímá mě, zda bude někdy dostatečně nahrazeno. Možná jednou, bude podobný pohled nejen v rámci jednoho národa, ale také celé planety.

    • 23.3.2017  21:21
    Život (2017)
    ***

    Život je kombinací Vetřelce a Gravitace? Rozhodně. Z prvního si bere základní koncept vetřelce ve vesmíru, ale nevyužívá jeho hororové prvky formou klaustrofobie a paranoie ze stínů. Z druhého si bere vesmír a například velice dlouhou první scénu bez střihu. Obě tyto části mají své kouzlo, svoje silné okamžiky, ale Daniel Espinosa je nedokázal spojit do jednoho filmu bez ztráty kytičky. K té došlo především v kolísavém tempu a skocích do filozofování o smyslu života (našeho? jejich? toho, co se znovu objevil?). Jako by se tvůrci celkově zapomněli rozhodnout, zda půjde o krvavý horor, paranoiu v kosmu, kde váš nikdo neslyší nebo mrazivé vesmírné drama. Hvězdné obsazení je až na výjimky (Jake a Rebecca) skoro zbytečné. O třetí hvězdičce rozhodl až závěr, který mi připomíná brakové scifi z staré školy a dnes působí velice příjemně!

    • 23.3.2017  21:16

    Bez Burtona je pryč jakákoliv vizuální podmanivost a vynalézavost a vše je pouze barevné a kýčovité. Přesto má Alenka několik kladů. Největším je nádherná (dívčí, citlivá, ale i odvážná a půvabná) Mia Wasikowska a vtipný Sacha Baron Cochen. Tahle dvojce ve filmu válí a daleko za sebou nechává někdy až zbytečné "staré známé" (Helena Bonham Carter) a především stále tragičtějšího Johnyho Deppa. Toho by pár let nikdo neměl obsazovat do drahých filmů, aby dostal možnost si vylepšit svou aktuální pověst. Alenka jako druhý díl nedává příliš navíc, oproti prvnímu dílu a osobně bych ve sledování této série pokračoval jen kvůli Mie a myslím, že má na víc. Těším se, kam tohle děvče bude směřovat.

    • 21.3.2017  18:32

    Nejzábavnější Kong. Zábavně akční, často s dostatečnou nadsázkou a rozhodně megalomanské. Skoro bych až řekl, že za každý dolar do triků je vidět minimálně stovka chlupů na Kongovi. Efekty se nesnaží být přehnaně realistické, ale perfektně dotváří skoro až fantasy prostředí, které má svojí mytologii a odvážný koncept (vojáci po konci Vietnamu, bezohlední vědci, civilisté) se vydařil. Kong opravdu baví, bojuje, následně je vykreslen v dostatečném nadhledů a jeho svět je atraktivní svými zvláštnostmi. Akční scény jsou skvělé, velice rychle vtáhnou diváka a především v závěru přijdou titulky až překvapivě brzy. Už dlouho jsem v kině neměl u titulků pocit, že nechci nic říkat a jen si to užít. Navíc se potvrdilo, že Jordan Vogt-Roberts nemá tu naivní lásku ke Kongovi, kterou měl Peter Jackson a tak je film mnohem soudržnější, i když i v něm je cítit stříhání "navíc" (např. scéna Chapman/zeď domorodců má tak špatný střih i zvuku, že tam něco chybí:)). Za mě potěšení, které "navazuje" na Godzillu, není tak temné, ale odvážné a zábavné. PS: určitě si počkejte po závěrečných titulcích;)

    • 4.3.2017  15:54

    Logan je rozlučka, kterou si postava Wolverina zaslouží a současně obrovské poděkování (a zadostiučinění) pro Hugh Jackmana. Ten svou postavu prožíval a na plátně vylepšoval, až dosáhl "svého" stáří a odchází ve správnou chvíli. Nejlepší z trilogie o Wolverinovi? Jednozačně. Z mutantské série? To úplně ne. Přesto je Logan samostatně (což tleskám) fungující díl, který obsahuje vše, co minulům dílům chybělo (postavy, krev, vývoj, atmosféru, hlavu a patu:)). Na druhou stranu ten hype okolo filmu je trochu přehnaný a rozhodně nejde o vícevrstvé dílo, které vám v hlavě zabere dalších pár dní. Logan přišel, viděl a zvítězil. Fantastická však zůstává Dafne Keen, která mu k tomu pomohla a zkomírající Patrick Steward, jehož odchod je poetický, i když já čekal mnohem více. I ten eRkový rating, digikrev všude a probodávání hlav do kamery, je ve výsledku jen prchavá atrakce, která po shlédnutí vyšumí. Příběh Logana ne. PS: v celém tom roadmovie se určitě najde dost děr, třeba proč děti nebojovali, když jejich schopnosti v pár záběrech (ovládání přírody) jsou tak silné, nebo proč vlastně se do útočiště dostaly prakticky všechny (to lovili opravud jen X23?) PPS: kdybych uronil slzu, jako že jsem k ní měl dalek, tak by byla spíše za Profesora X, jehož příběh je pro mě snad zajímavější, než Loganův a jeho vyznění nepříjemné

    • 27.2.2017  20:39

    Dal jsem tomu týden, abych si v sobě pocity nechal uležet a prostě, to není ono. Je mi jasné, že T2 nemělo ambici původní film překonávat, ale současně se také nesnaží být jiný. Nostalgická nota, ať už složená z prakticky přesně okopírovaných scén až po téma vlastního hledání a návratu, mi prostě nestačí. Navíc v sobě T2 nemá moment, který by se mi vracel a působil nezapomenutelně a to bohužel ani po hudební stránce. Danny Boyle se v mnohém vrací na svůj "skutečný" začátek a já mu tleskám za odvahu a za chuť přivést své postavy a příběh o 20 let dopředu. Není to však jeho nejlepší, ani vizuálně nejzajímavější film. Pro mě film bez duše, protože se nerozhodl, zda chce kopírovat svého staršího bratříčka nebo jít novou cestou (přitom tu je tolik moderních trendů, které si tu závislost vytvářejí a kterým je věnován jeden proslov... budiž, ani to porno tam není). Uvidíme za dalších 20 let. PS: nepatřím mezi hardcore fanoušky první dílu;) možná tam je chyba (nebo v tom je možná celý ten problém)

    • 27.2.2017  18:47
    John Wick 2 (2017)
    ****

    John Wick je ve své druhé kapitole stále stejně odhodlaným hrdinou, který tentokrát platí svůj dluh minulosti a všechny esence původního filmu ještě zintenzivní. Ať už stylovost prostředí a postav (na míru šitý oblek se správnými vrstvami nejlepší kamarád zabijáka) nebo akční scény, které jsou hnané ještě do větších extrémů než v prvním díle. Osobně jsem chvílemi až chytal záchvaty smíchu z toho, jak to celé vážně myšlené akční peklo s poměrem headshotů a minutí u hlavní postavy je okolo poměru 9:1. A to mě právě bavilo. Tenhle návrat do 80/90. let, tohle bych si totiž půjčoval ve své oblíbené videopůjčovně a s kamarády by jsme si trénovali Wickův postoj, protože on je ten dobrej týpek a my chceme být jako on. Co na tom, že některé sekvence jsou nelogické (chce auto, pak ho zdemoluje nebo uděláme past v katakombách, i když nás je 50, nepočkáme u jediného východu), ale celé je to prostě velice zábavné, akční složka je perfektní (ať choreo nebo důraz na bojové/střelecké postoje). Ano, John Wick se stává s každou minutou prvním superhrdinou v obleku, bez ohledu na jeho krejčího, ale budování mytologie a zajímavě směřující příběh mě motivuje k očekávání dalšího dílu. PS: Equilibrium tam cítím stále víc. PPS: mytologie je skvělá, chci komiks, bezďáci perfektní pomrknutí, stejně tak jako jejich vůdce, už mi jen chyběla nabídka pilulek...

    • 27.2.2017  18:22
    John Wick (2014)
    ****

    Je tomu mnoho let, co Keanu Reeves v dokumentu Matrix revisited, velice trpěl při všech bojových scénách. Že se po letech vrátí jako stylový nájemný vrah, který využivá mix (velice kontaktních) bojových umění a přesné střelby, jsem nečekal. O to víc mě překvapuje výsledek, který má "koule", jasný cíl a způsob, jak ho dosáhnout. John Wick se zaryje pod kůžu z důvodu jasně pochopitelných motivů (chlap a jeho pes/auto) a poodhaluje možná tu část chlapa, kterou by chtěl mít každý z nás (jasně, nasereš mě, tak půjdu a poznáš peklo). Vedle Reeves excelují i vedlejší postavy v čele s Michaelem Nyqvistem. Svět zabijáků má obrovský potenciál ve své mytologii, Continental hotelech a možná se dočkáme budování série, která bude levná (30-40m za film) a současně progresivní. PS: a pak, že Equilibrium nebylo v ničem novátorské:)

    • 14.2.2017  20:27
    Knick: Doktoři bez hranic (TV seriál) (2014)
    *****

    Velkolepé. Pokud by Steven Soderbergh chtěl někam poslat peníze, aby mohl v téhle naturalistické výpravě do světa doktorů, mohl pokračovat, poslal bych mu slušnou částku. Velice silné režijní vedení, kvalitní herci, obrovský důraz na autentičnost a využívání všech prvků doby, v které se příběh odehrává. Knick svým rozsahem a důrazem na detail strká do kapes prakticky všechny konkurenční seriály. Vévodí mu samozřejmě Clive Owen jako Thackery a další přehlídka kvalitních herců. Ti mají velice kvalitně napsané postavy a příběhové linie, které na sebe navazují stejně dobře jako jednotlivé záběry a hudba. Za zmínku rozhodně stojí pohled na svět a postavy, které nejsou nejen primitivní hračky pro tvůrce, ale také překvapí svým ne černobílým vyzněním. V tomhle seriálu má svou temnou stránku i ta paní, která se omylem prošla na pozadí úvodního záběru v pilotním díle... S1: Přímočaré, chirurgicky přesné a ve finále pohlcující. Syrovostí seriál spíše pro fajnšmekry než pro davy. S2: Další příběhové linie, větší důraz na společnost (její rozdělení, eugenika, síla aristokracie), prohloubení doktorů a další důkaz, že když se přidává všeho s citem, vzejde z toho jen kvalitnější seriál. O tom by závěrečná operační scéna mohla vyprávět své.

    • 14.2.2017  20:09

    Výjimečný film. Chlapec střídá domovy až se dostane k staršímu páru v horách, po večerech utíká svých 200 metrů, aby se zase vrátil. Společný útěk před světem se starým a nepříjemným Samem Neillem je však neopakovatelnou procházkou "zapomenutým" světem, kterého v dnešním mediálně/sociálním/online světě máme pramálo. Do děje navíc kromě skvělých herců (hlavně Julian Dennison je ve své roli opravdu skvělý) dostává i Waititiho absurdní humor a obrovská technická zručnost. Například montáž dlouhých záběrů s kamerou do 360 stupňů je promyšlená do detailu. Záběry berou dech (a někdy záměrně narážejí na "toho, co nese prsten"), Waititi se nebojí proplést příběh generačním srovnáním v podobě popkulturních odkazů (jen těch opravdu "nadčasových") a vše vrcholí v touze mladého tlouštíka být nejvíc cool zloduch (a zemřít v boji, jako nejlepší z hiphoperů nebo Klingonů;-)). Hon na pačlověka je tak ve výsledku perfektní podívaná, která funguje na jedinečné vlně nadsázky.

<< předchozí 1 2 3 4 33 65 97 129
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace