Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Dokumentární

Oblíbené filmy (10)

Blade Runner

Blade Runner (1982)

Úchvatné sci-fi, v kterém dostal Ridley Scott jedinečnou šanci velmi volně zadaptovat náhled F.K. Dicka do Delfské věštírny, z které si přinesl vidinu světa vzdáleného, ale přitom tolik blízkého. Temná atmosféra jaká je u filmů noir zvykem je tu skvěle doplněna o dokonalou hudbu (Vangelis), skvělý cit pro režii a výběr herců. Stále promočený Harrison Ford odvádí výborný výkon vedle, kterého se Rutger Hauer rozhodně neztrácí a předvádí nezapomenutelné okamžiky filmových dějin. Ostatní role nejsou tolik působivé, zajímavé a poutavé. Na jednu stranu jsi sem hodnocením v podobě 5* jistý, ale na druhou mám i pochyby. Jenže ty celková vizuální stránka filmu naprosto odsouvá a je úžasné, co Scott dokázal vytvořit za svět. I přes první pokus shlédnout toto dílu, při kterém jsem usnul, jsem se nevzdal a odhalil jsem mnohé skryté stránky nejtemnější sci-fi (minimálně) 80. let.

Gattaca

Gattaca (1997)

Geniální dílo. Andrew Niccol z Nového Zélandu má před sebou úžasnou kariéru, kterou vylepšuje každým filmem, ale Gattaca jako jeho debut zůstane výjimečnou. Kdo by čekal, že obsazení v debutu neznámého režiséra bude tak skvěle obsazený a precizní po všech směrech. Výborně napsaný film s vloženými společenskými chybami, předsudky, nekalostmi v uhlazené vizi budoucnosti. Žít ve světe rozděleném na validy a invalidy, kde je diskriminace povinností a ne pouze názorem, sem zasadil Niccol příběh o člověku, který chce přesáhnout své hranice a potenciál, který mu darovala příroda a ne vědci. Oslava schopností člověka a ukázka jeho odvahy a síly vůle, která mu dokáže dovolit dosáhnout až k výšinám... Mnou naprosto milovaný dokonalý film, který okouzlí za všech okolností. Krásně stylizovaný a perfektně natočený a bohužel také zatím nedoceněný poklad.

Americká krása

Americká krása (1999)

Mendes natočil úchvatnou satiru na Americký sen. Klidný život navenek, uvnitř zloba. Lidské předsudky a diskriminace. Ukázka úpadku rodinného života. Otec milující svého syna, ale schopen na něj zapomenout kvůli jeho "homosexualitě". Otec, který radši než manželku má myšlenku na mladou kamarádku své dcery. Manželka, která se snaží urovnat vše mezi manželem a dcerou a ještě více to zhoršuje. Voayer s kamerou, který je uchvácen pohledem na listí ve větru, na umírající lidi a marihuanou. Dívka, která se snaží být středem pozornosti za každou cenu i cenu lhaní. Snaží se být Ta co všechno zkusila a může o tom říkat kamarádkám. Všechno se dá vidět v normálním životě. Proto je tento film tak realistický a působivý. Životní role Kevina Spaceyho. Naprosto dokonale napsané a zahrané. Ozvučené na jedničku. Mendes se tímto stává věčný ....

Vykoupení z věznice Shawshank

Vykoupení z věznice Shawshank (1994)

Můžete mi říkat, že Frank Darabont je režisér Zelené míle (skvělý film) a nebo Majesticu, ale pro mě bude nesmrtelný jediným dílem a to Vykoupením z věznice Shawshank. V podstatě dokonalé dílo, které svou formou, jednoduchostí a emocemi strčí do kapsy i mnohem hlubší snímky. Darabont předvedl, jak jednoduše a příjemně lze navodit sympatie pro kohokoliv a kdekoliv". Tim Robbins a Morgan Freeman předvádějí slastné herectví, které pohladí diváka a dokazuje jejich obrovské schopnosti hrát kohokoliv v jakékoliv situaci a okamžiku života. Celý film je natolik sympatický a poutavý, že kdykoliv k němu přijdete, zůstanete u něj a nebudete chtít odejít, ani na krok. Neznám příjemnější a milejší film, který dokáže pohladit po lidském srdci a vyvolat tak příjemné emoce.

Mechanický pomeranč

Mechanický pomeranč (1971)

Tento film je vážně směsice něčeho skvělého, geniálního, ale i naprosto absurdního a abstraktního. Velmi zajímavé, ale trochu nudnější než jsem očekával. Příběh o hříchu, zapomněn, ve snahu o antinásilí, světě bez násilí a přeměně . V toho kým být mám, ale díky společnosti nejsem. Ta se to pak snaží změnit. Jsem chyba, která by se měla napravit. Příběh Alexe A jeho ultraviolence s hudbou Ludwiga van .... :) Silné kafe, ale Kubrick a nemít 5*? To nejde PS: od této doby si občas vzpomenu na písni Zpívání v dešti :)

Terminátor 2: Den zúčtování

Terminátor 2: Den zúčtování (1991)

Výjimečný film. Nejen kvůli tomu, že jako jeden z prvních filmů popřel skoro tradiční pravidlo "dvojky jsou horší než jedničky". Jde o film, který zvládá propojit několik žánrů a dát je v takovém množství, že dochází k působivé symbioze a synergii. Akční poloha dominující Arnoldem, sci-fi tématika s cestováním časem a výjimečnými triky a komediální stránka s decentním odlehčením. Vše funuje díky Cameronově chirurgicky přesnému dávkování a s industriálně drsnou hudbou/motivem Brada Fiedela jde o nepřekonaný pomník (sci-fi) akčních filmů. PS: vidět SE není tak zásadní, ale je to vhodné, protože nejen uvidíte celkovou vizi Camerona, ale také jeho odhad pro publikum, kdy z původní verze vypustil určité scény, které snižovali intenzitu filmu (např. chyby T1000, konec)

Mulholland Drive

Mulholland Drive (2001)

David Lynch se vrací jedním ze svých nejsilnějších snímků na filmové plátno. Svou snahu o navázání na seriálové kvality Twin peaks by rozhodně uspěl, ale díky producentům byl nucený svůj seriál o "snech a iluzích Hollywoodu" přestříhat na jeden film a chvílemi je to možná znát, avšak ani na okamžik atmosféra nepovoluje a nedokážete se dostat ze spárů toho mysteriózního klenotu doby. Herecké osobnosti ať známé či neznámé jsou v režii Lynche úchvatnými postavami, které divák sleduje bez jediného pohybu svého křehkého těla. Jako divák bych měl poděkovat za objevení Naomi Watts, která je úchvatná a hraje jako nikdy(ani předtím ani potom:)). Vše je uhrančivé, pohlcující a maximálně tajemné, takže i temné rohy kinosálu musí závidět Lynchův nekonečný talent na vytváření neskutečných, ale dech beroucích scén.

Matrix

Matrix (1999)

Před Matrixem se zdálo, že tento žánr stagnuje. Matrix byl jako transfuze a vytvořil nový startovní bod a novou část historie.... a to filmy "PO MATRIXU". Po něm přišlo mnoho filmů, které ho vykrádali, napodobovali a chtěli se svést na jeho vlně úspěchu. Matrix je a bude jen jeden (pokračovaní považuji za pouhou snahu vydělat) a síla prvního dílu je úžasná. Několika vrstvou strukturu a možné výklady tohoto filmu z něj dělají na dlouho dobu podmět pro všechna možná diskuzní fóra. Jeho fenomén zasáhl i mě a nemůžu říci, že tento film změnil víc než cokoliv jiného. Je to taková malá revoluce ve filmování .

Fontána

Fontána (2006)

Darren Aronofsky. Člověk po dvou filmech milován, uctíván a navždy nesmrtelným. Kdo jiný než on má to právo natočit film o stromu života, darující nesmrtelnost? Filmem s motivem nesmrtelnosti, v historii kinematografie určitě nebude jediným, ale přesto se pro mě jediným stává. Darren Aronofsky nepatří mezi režiséry, kteří by tlačili na pilu a snažili se dostat i poslední kapku z vymačkaného plodu, ale mezi malou hrstku režisérů s citem, v kterém se odráží jeho genialita spojená s precizností dodávající jeho filmům nádech něčeho výjimečného a krásného. Právě proto je taková Fontána. Pomalá, nadpozemská a meditující. Audiovizuálně jde o okno mimo naší představivost. Ukazující nejen dokonale temný, krvavý a lehce osvětlený španělských svět conquistadorů, ale také svět dnešní, kdy se doktor snaží najít lék pro svou umírající manželku a ještě svět třetí, který je světem chemických reakcí vytvářejících úchvatný pohled na "žijící" vesmír uprostřed kterého je strom na cestě k umírající mlhovině. Film ví moc dobře co chce říct a říká to. Nebojí se použít komplikovanější stavby a opakování jedné dvou scén pro vytvoření vykřičníků, které divákovi slouží jako majáky za pochopením všeho. Mnoho detailů od osvětlení chodby v nemocnici až k podstatě lásky a důležitosti "vědění". Vše laděno do nádherné a příjemné atmosféry a barev, které Vás svým způsobem uklidňují a nutí Vás vnímat. Hudba je výjimečná, protože působí klidně a velmi plynule, ale v každé scéně je dech beroucí a jako poslední element doplňuje mozaiku jedinečnosti tohoto snímku. Zlatá barva, která mě tolik zklamala u filmu 300, tentokrát použita s citem a chytrostí, která z ní udělala stavební kámen scén, které vám vezmou dech. Těch je ve filmu tak velmi vyvážený pocit a dotváří tak velmi kompaktní pocit (a jenom potichu křičí, že pan režisér ví co dělá). Herecké obsazení, které se pro mě dá popsat dvěma jmény, Hugh Jackam a Rachel Weisz, je naprosto dokonalé. Být to na mě Hugh Jackman dostane oscara, protože jsem mu věřil celý film všechny pocity, všechny myšlenky a všechno konání. Hlavní myšlenka filmu je jednoduchá a kdo ji najde nedokáže Fontánu odhodit jako špatný film. Rozhodně nejde o jednoduchý film, ale taková přeci není ani láska, ani nesmrtelnost ani svět všude okolo nás. Nechci vám tady popisovat o čem je Fontána, musíte ji vidět, spatřit jí a poslechnout si dopady její hudby a obrazů na vás a pak se uvidí zda vás dokáže stejně jako mě naprosto pohltit. Jedná se o naprosté uchopení myšlenky, kterou autor přetvořil v umělecké dílo plné emocí, audiovizuální nádhery a úchvatných hereckých výkonů. Nedat 5* by byl pro mě hřích, který bych ani cestou k nejvzdálenější hvězdě galaxie nemohl napravit.

Kmotr

Kmotr (1972)

Ten první díl skvělé série o mafiánské rodině Corleonů. Ten film, který s menšími problémy natočil (problémový) F.F.Coppola. Ten film, v kterém naprosto exceluje a prakticky celý pro sebe získává Marlon Brando. Ten film, díky kterému se Al Pacino dostal tam kde je. Ten film s velkym F. Naprosto dokonalé mafiánské drama. Vzestup a pád jedné rodiny. Život v jedné italské rodině plné zvyků, cti a tradic.